Xbox 360- Problem
2051 svar till detta ämne
Postad 16 mars 2009 - 21:36
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Så det ligger i alla xbox kartongerna om jag har förståt rätt.
Bara om det är en bild på spelen på kartongen, finns en bild i mitt galleri hur kartongen ser ut
Postad 17 mars 2009 - 18:16
Unregisteredc9cc389a
-
Unregisteredc9cc389a
-
Amatör
-
-
75 inlägg
mitt xbox 360 gick sönder för en vecka sedan. den tredje delen av cirkeln lyste rött. media markt som ja köpt de hos hänvisade bara till support. så anmälde en reparation på xbox suppport sida online. och fick enkelt en UPS avi att skriva ut via ett mail, och klistra på lådan sen ringde jag ett nummer som jag fick i mailet så kom ups och hämtade upp den efter en dag. och nu en vecka senare fick ja ett bekräftelse mail från verkstaden i tyskland att reparationen var påbörjad. skulle ta sammanlagt 1-2 veckor till innan man fick tillbaka de.
tänkte bara skriva ner hur de går till i fall någon undrar.
Postad 17 mars 2009 - 19:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
tänkte bara skriva ner hur de går till i fall någon undrar.
Sweet, det står antagligen inte i tråden
Postad 17 mars 2009 - 19:28
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Sweet, det står antagligen inte i tråden 
Nice med lite tyket svar ifrån dig
Postad 17 mars 2009 - 21:35
Hankee
-
Hankee
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu var det dags för min Xbox att gå sönder men den har hållit i 1 och ett halvt år. Så hade väntat på rrod.
Fick E 73:an och det är väl bara att kontakta ms supporten? MIna föräldrar tjatar om att jag ska gå till EB Games men de verkar inte bry sig när jag säger att det är ingen ide att gå till EB Games utan man ska gå till Ms supporten direkt.
Redigerat av Hankee, 17 mars 2009 - 21:37.
Postad 18 mars 2009 - 16:02
PIRELLI168
-
PIRELLI168
-
Användare
-
-
146 inlägg
Men jag undrar om det är säkrare att lägga xboxen liggande så den inte repar skivor kan du ge tips hur man ska lägga den eller nåt.
Sen undrar jag också om det hjälper om man köper till en extra kylare som man kan köpa lite överallt har set att den har tre fläktar som man ska lägga på xboxen någon stanns för när jag får min xbox så kommer jag att spela många timmar så vill inte ha rrod
Postad 18 mars 2009 - 16:13
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag skrev ju det: Det är säkrare att lägga boxen ner.
De där externa fläktarna har jag inte hört något gott om. Köp spel för de pengarna istället.
RROD är ett extremt litet (om ens något) på Jasper/Falcon (dvs alla 360 som finns att köpa nya idag).
Postad 18 mars 2009 - 16:58
PIRELLI168
-
PIRELLI168
-
Användare
-
-
146 inlägg
Glömmde att du skrev det innan. Så alla nya xboxar har inte problem med RROD så mycket jag har titat och xbox 360 premium har falcon v2 Du kan se fläkten nedan så du mennar att det är onödigt Ski.... http://www.game.se/a...0_Xbox_360.html
Postad 18 mars 2009 - 19:35
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Men jag undrar om det är säkrare att lägga xboxen liggande så den inte repar skivor kan du ge tips hur man ska lägga den eller nåt.
Sen undrar jag också om det hjälper om man köper till en extra kylare som man kan köpa lite överallt har set att den har tre fläktar som man ska lägga på xboxen någon stanns för när jag får min xbox så kommer jag att spela många timmar så vill inte ha rrod 
Jag har bara hört folk som har problem med fläktarna, min senaste box blir aldrig varm överhuvudtaget, så det är bara att slänga pengarna i sjön
Postad 19 mars 2009 - 10:23
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Min xbox kom tillbaka ifrån reparation och nu loggas inte jag in på live automatiskt. Vet någon var jag ändrar detta?
Postad 23 mars 2009 - 21:40
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Jag har ingen aning av RROD (troligtvis någon hårdvaru bugg) är men.. verkar vara ett nyckelord här på forumet som får flest träffar  Hur som helst, om garantin är slut.. då får man altså köpa en ny maskin? Eller har MS något extended warranty på just det här problemet....
Postad 23 mars 2009 - 21:46
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Jag har ingen aning av RROD (troligtvis någon hårdvaru bugg) är men.. verkar vara ett nyckelord här på forumet som får flest träffar Hur som helst, om garantin är slut.. då får man altså köpa en ny maskin? Eller har MS något extended warranty på just det här problemet....
3 år
Postad 23 mars 2009 - 22:13
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
ahh okay, det var ändå ganska generöst.
Postad 24 mars 2009 - 11:15
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Jag satte igår i Dead Rising i mitt 360 för första gången på mycket länge. Då upptäckte jag att det blev störningar i bilden så fort jag rörde mig. Jag testade att sätta i Lost Planet och även där hade jag samma tendens men inte på några andra spel (som jag testat på sistonde). Jag vet att kompisen hade exakt samma fenomen på RE5 till 360 och en annan kompis har sett tendeserna till NHL09 någon gång.
Någon som vet var dessa störningar kommer ifrån och om man kan göra något för att bli av med dem? Jag har aldrig haft dem förut. De yttrar sig genom att det blir som ett hack i bilden som kommer och går när man rör sig.
Tacksam för hjälp.
Postad 24 mars 2009 - 11:21
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Min xbox kom tillbaka ifrån reparation och nu loggas inte jag in på live automatiskt. Vet någon var jag ändrar detta?
Tryck på Xbox-guide knappen (Den du startar handkontrollen med) sen går du till någon av menyerna längst till höger (Sitter på jobbet och kan ej kolla) där ska det finnas en meny som heter typ "auto sign-in" eller nåt i den stilen.
Postad 28 mars 2009 - 15:30
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Uppdaterade mitt nyinköpta xbox elite till nya dashboarden 
Fick nu se att det fanns lite mer inställningar man kan göra i
bildinställningar. Bl.a annat så fanns det en meny för "high defintion colors".
Men sen stog det med finstilt att det var ett tillägg för component.
Kör med en samsung q96 42" plasma samt matar den med hdmi.
Aja, satte inställningen på auto. Vet inte om det är rätt  Nån
som kanske vet bättre?
Postad 30 mars 2009 - 11:17
Raffe_L
-
Raffe_L
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hej,
Har ett problem eller kansek mer en fråga.
Jag har en Xbox360 utan hårddisk. Det var ett tag sen jag hade Xboxen igång men blev sugen på att spela NHL09(en ny patch kom ut ett tag sen).
När jag startade upp står det att det finns någon ny Xbox-uppdatering (inte NHL). Jag har dock inte plats med den på mitt minne står det. Detta gör i sin tur att jag inte får koppla upp mig mot internet och kan alltså inte få ner uppdateringen till NHL.
Ska det vara såhär?
Postad 30 mars 2009 - 18:16
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Hej,
Har ett problem eller kansek mer en fråga. Jag har en Xbox360 utan hårddisk. Det var ett tag sen jag hade Xboxen igång men blev sugen på att spela NHL09(en ny patch kom ut ett tag sen).
När jag startade upp står det att det finns någon ny Xbox-uppdatering (inte NHL). Jag har dock inte plats med den på mitt minne står det. Detta gör i sin tur att jag inte får koppla upp mig mot internet och kan alltså inte få ner uppdateringen till NHL.
Ska det vara såhär?
Hur stort minne har du? 256 MB är minimum tror jag, du får rensa bort sånt du inte behöver. Edit: "För att ladda ned uppdateringen behöver Xbox LIVE-medlemmarna ha minst 128 MB ledigt minne. Vi rekommenderar dock en hårddisk för att få bästa möjliga upplevelse." http://www.xbox.com/...ive/NXE/faq.htm
Redigerat av Unregistered1124, 30 mars 2009 - 18:18.
Postad 30 mars 2009 - 18:21
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Ja, det ska vara så.
När updaten kom (det var ju ett halvår sen nu, du spelar inte så mycket, va?) hade MS en deal att de med Arcade fick köpa en inbytes-hårddisk (20 GB) för, har jag för mig, 120 kr. Ring supporten och kolla om det gäller fortfarande, är ju en kanondeal i så fall.
Postad 30 mars 2009 - 21:48
masong
-
masong
-
Användare
-
-
170 inlägg
hallå. min maskin har flippat och den är snart 2 år gammal, alltså utan hdmi.
Den startar fint men efter en lite stund så fryser bilden och det blir bara en massa streck över hela skärmen, senaste ggrna så blir bilden bara svart. Har testat ett ar olika skivor och den senaste var sprillans ny så skivorna är inte repiga.
vad gör man nu, garantin har ju gått ut och 3 år gäller väl bara om man nu får den där kända röda ringen?
skall man svepa in den i ett täcke och hoppas att den blir överhettad så man får en röd ring eller vad är dealen.
Postad 31 mars 2009 - 08:46
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 31 mars 2009 - 09:04
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
hallå. min maskin har flippat och den är snart 2 år gammal, alltså utan hdmi. Den startar fint men efter en lite stund så fryser bilden och det blir bara en massa streck över hela skärmen, senaste ggrna så blir bilden bara svart. Har testat ett ar olika skivor och den senaste var sprillans ny så skivorna är inte repiga.
vad gör man nu, garantin har ju gått ut och 3 år gäller väl bara om man nu får den där kända röda ringen? skall man svepa in den i ett täcke och hoppas att den blir överhettad så man får en röd ring eller vad är dealen.
Starta och låt den hänga sig några gånger till på raken. Det var så min fick RRoD till slut. Efter en massa andra rödlapskombinationer.
Postad 31 mars 2009 - 12:40
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Brukar era box hacka också när ni spelar via hårddisken? Min hackar som ******** hela tiden, då måste jag stänga av den via knappen och starta igen!
Vad kan det bero på?
Postad 31 mars 2009 - 15:40
masong
-
masong
-
Användare
-
-
170 inlägg
svarar på mitt eget inlägg.
snackade med supporten och han sa att jag skulle testa utan hårdisk vilket ledde till att även jag nu fick en röd rund ring, nästa gång var det inga problem med supporten, skule skicka en kartong och sedan skulle man få den reparerad eller få en ny, får helt enkelt se vad som händer.
Postad 02 april 2009 - 11:44
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Idag när jag startade min xbox så fick jag ett meddelande om att det fanns en systemuppdatering redo att tankas hem.
Nån som vet vad den innehöll, eller var man kan läsa om såna här updates?
Boxen fick starta om sig efter uppdateringen, men det är väl normalt
Redigerat av Chrester, 02 april 2009 - 11:44.
Postad 03 april 2009 - 08:39
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Idag när jag startade min xbox så fick jag ett meddelande om att det fanns en systemuppdatering redo att tankas hem. Nån som vet vad den innehöll, eller var man kan läsa om såna här updates?
Boxen fick starta om sig efter uppdateringen, men det är väl normalt 
Jag har inte märkt någon förändring efter uppdateringen. Jag hoppades innerligt att de skulle rätta till problemet att boxen hänger sig när man backar ur menyer och liknande. Det är ett fruktansvärt irriterande problem. Min hänger sig titt som tätt när man tex; får en invite på ett spel och trycker på krysset (MS-knappen på handkontrollen) efter ett litet tag (5-10sec) så släpper det. Jag vet att folk har hört av sig till supporten om detta och jag rekomenderar er om ni har liknande problem att maila till MS supporten om detta så de kanske kan rätta till problemet. Jag kommer inte åt adressen just nu när jag är på jobbet (xbox live är spärrat här)
Redigerat av mocus, 03 april 2009 - 08:41.
Postad 03 april 2009 - 09:26
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Ang. uppdateringen så skrev någon borta på FZ.se följande: Uppdatering fixar online problem för några spel inget synbart nytt.
Så det var väl inget större då. Det där med hängningar har jag inte upplevt än. Ska ha det i åtanke om det skulle hända. Hur rapporterar man det bäst, ringa deras supportnummer eller?
Postad 03 april 2009 - 18:13
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag har inte märkt någon förändring efter uppdateringen. Jag hoppades innerligt att de skulle rätta till problemet att boxen hänger sig när man backar ur menyer och liknande. Det är ett fruktansvärt irriterande problem. Min hänger sig titt som tätt när man tex; får en invite på ett spel och trycker på krysset (MS-knappen på handkontrollen) efter ett litet tag (5-10sec) så släpper det.
Jag vet att folk har hört av sig till supporten om detta och jag rekomenderar er om ni har liknande problem att maila till MS supporten om detta så de kanske kan rätta till problemet. Jag kommer inte åt adressen just nu när jag är på jobbet (xbox live är spärrat här)
Det där har jag märkt och det är riktigt irriterande. Får meddelande t.ex. när man dött i en CoD-match, drar upp meddelandet och läser, sedan tar det 8-10 sekunder innan jag är tillbaka till spelet, med följd att jag ibland redan dött igen.
Postad 05 april 2009 - 21:03
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Ang. uppdateringen så skrev någon borta på FZ.se följande:
Uppdatering fixar online problem för några spel inget synbart nytt.
Så det var väl inget större då. Det där med hängningar har jag inte upplevt än. Ska ha det i åtanke om det skulle hända. Hur rapporterar man det bäst, ringa deras supportnummer eller?
Det beror nog lite på vad det gäller. Om man vill klaga ang hängningen så är nog bäst att maila då en jag pratade med sa att suporten sagt det till honom, alltså, har du vänner som upplever samma problem så be dem maila oss så ser vi bredden av problemet. Det där har jag märkt och det är riktigt irriterande. Får meddelande t.ex. när man dött i en CoD-match, drar upp meddelandet och läser, sedan tar det 8-10 sekunder innan jag är tillbaka till spelet, med följd att jag ibland redan dött igen. 
Samma lägen för mig, Just i cod. Men det händer även o dash att min box hänger sig när man får medelanden lr liknande. Du är verkligen inte ensam. //Ac3 mOcus
Postad 06 april 2009 - 14:55
aejohansson
-
aejohansson
-
Användare
-
-
141 inlägg
Har ljudproblem med min xbox
det är kopplat så det går HDMI-ut från xbox in i tv, digitalt ut via toslink, in i cambridge dac magic och sen ner till Nad stärkaren.
Mitt problem är att framförallt röster låter "spruckna" och distade. Precis som om något överstyr.
Eller är det bara riktigt kassa inspelningar på mina spe? (bla kung fu panda och Resident Evil 5)
Postad 08 april 2009 - 10:50
Hankee
-
Hankee
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hallojsan! Jag har fått rrod på min xbox och ska nu skicka iväg den så jag har beställt en repatation. Fick en ettikett på mailen och jag ska tydligen klistra på den på en låda med xboxen i. Men det stod inte något om att jag skulle få en låda men jag har hört att man får en låda av ups hemskickad. Hur lång tid tog det för er som har skickat iväg era xboxar att få hem lådan som man ska lägga den i?
Kanske står i tråden men inte orkat läsa igenom alla trådar  Vore jätte tacksam om någon kunde ta sig några sekunder av era liv och svara på detta
Postad 08 april 2009 - 13:36
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Hallojsan! Jag har fått rrod på min xbox och ska nu skicka iväg den så jag har beställt en repatation. Fick en ettikett på mailen och jag ska tydligen klistra på den på en låda med xboxen i. Men det stod inte något om att jag skulle få en låda men jag har hört att man får en låda av ups hemskickad. Hur lång tid tog det för er som har skickat iväg era xboxar att få hem lådan som man ska lägga den i? Kanske står i tråden men inte orkat läsa igenom alla trådar Vore jätte tacksam om någon kunde ta sig några sekunder av era liv och svara på detta 
Jag skickade iväg min xbox förra veckan. Du får skaffa dig en egen låda att skicka xboxen i. Har också läst om detta att man skulle få en låda, men det verkar inte gälla längre. Skaffa en lämplig låda, packa ned xboxen väl. Supporten anger om du ska skicka med hårddisk eller nätagg osv om det är aktuellt, men det vanligaste antar jag är att den ska vara helt strippad från tillbehör. När du är klar och har ett ihoptejpat, välförpackad paket är det bara du tejpar på frakt-etiketten som du har skrivit ut, och sen ringer du UPS och bokar hämtning av paketet. Så enkelt är det faktiskt. Men ring Xbox supporten om du är osäker.
Redigerat av SejLax, 08 april 2009 - 13:37.
Postad 11 april 2009 - 16:30
Flecks
-
Flecks
-
Användare
-
-
105 inlägg
God afton,
Jag har problem med att hitta datorn via 360´n. Har gjort följande på datorn; Startat samt uppdaterat media player, tillåtit xboxen under mediedelning. Har sedan lagt över filerna under "Min musik" och lagt in det under bibliotek. Men jag lyckas inte hitta datorn via boxen, jag är ansluten till nätverket. Någon som har nått tips på vad som kan vara fel?
Postad 14 april 2009 - 10:16
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Tycker att Marketplace har blivit sanslöst segt efter NXE uppdateringen. Säkert någon minut eller 2 för att visa innehållet när man tex väljer en av nyheterna i games marketplace. Väljer man sedan en ny flik kan det gå lite snabbare (cachning ?) eller ta så lika lång tid igen. Det var betydligt bättre på den gamla goda tiden (pre-NXE). Någon som upplever samma sak och/eller har en lösning på problemet? Och ja, 1200/75 modemet är utbytt mot 100mbit så det är inget bandbredd/hasighet problem. Tror det kan vara något med att man tankat en del genom åren, många demos och videos hare blitt och det kanske är något som skall kontrolleras varje gång man laddar upp en marketplace flik.
edit.
kom på att jag borde testa browsa med en GamerTag som inte är så himla tungt historiskt belastad vad gäller nedladdningar. Kollar ikväll.
Redigerat av LillKille, 14 april 2009 - 10:17.
Postad 14 april 2009 - 11:43
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag upplever samma sak, LillKille.
Postad 14 april 2009 - 20:50
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1 130 inlägg
Microsoft has extended their three year warranty to E74 errors, further refunding those who have previously had to pay for a repair related to the error.
The Red Rings of Death (RRoD), which represents a general hardware failure, was rumoured to affect 30% of Xbox 360's sold. The controversy led to Microsoft announcing an extended three year warranty in 2006 that would see the company repairing all Xbox 360's affected by RRoD free of charge.
However, the E74 error has been gaining as much attention this year, being called "the new RRoD." Instead of displaying three red lights, the console would display an E74 error on-screen, which is also said to relate to some kind of system failure.
Reportedly the error is either related to the AV cable, or the more fatal occurrence of a burnt out scaler chip or even the death of the console's GPU.
The increased reports of the E74 error has resulted in Microsoft issuing an extended warranty to include the fault:
"While the majority of Xbox 360 owners continue to have a great experience with their console, we are aware that a very small percentage of our customers have reported receiving an error that displays "E74" on their screen," Microsoft's release reads.
"After investigating the issue, we have determined that the E74 error message can indicate the general hardware failure that is associated with three flashing red lights error on the console. As a result, we have decided to cover repairs related to the E74 error message under our three-year warranty program for certain general hardware failures that was announced in July 2007."
As well as an extended three year warranty, within the next 4-12 weeks Microsoft will refund those who have already paid for an E74 repair:
"Microsoft will refund to customers the amount paid for an out of warranty repair due to a general hardware failure associated with the e74 error message. Those customers should automatically receive the refund within 4-12 weeks, and no additional action by customers should be necessary.
If you don't receive a refund by July 1st you must visit www.xbox.com/support before November to find out more information on how to place a claim. Make sure you receive your refund before November 1st, otherwise you just won't get one.
At this moment the announcement only covers Xbox 360's in the US, but we expect the warranty and refund to be rolled out around the world and to the UK specifically. http://www.gamezine....036;1287835.htmAldrig hört talas om E74, men för er som har fått de eller kanske har oturen attfå det så verkar det som att det kommer en förlängd garanti som täcker det.
Postad 14 april 2009 - 21:23
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
najs.. jag köpte min box 1 januari 2007 och för några månader sen fick jag ett E74 error, jag ringde och dem hämtade boxen dagen efter och fick den 10 dagar senare. Dem fråga inte ens efter kvitto eller inköpsdatum. Så jag tror dem e väl medvetna om problemet och e riktigt mån om sina kunder, efter mina erfarenheter iaf.
Postad 14 april 2009 - 21:43
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Tycker att Marketplace har blivit sanslöst segt efter NXE uppdateringen. Säkert någon minut eller 2 för att visa innehållet när man tex väljer en av nyheterna i games marketplace. Väljer man sedan en ny flik kan det gå lite snabbare (cachning ?) eller ta så lika lång tid igen. Det var betydligt bättre på den gamla goda tiden (pre-NXE). Någon som upplever samma sak och/eller har en lösning på problemet? Och ja, 1200/75 modemet är utbytt mot 100mbit så det är inget bandbredd/hasighet problem. Tror det kan vara något med att man tankat en del genom åren, många demos och videos hare blitt och det kanske är något som skall kontrolleras varje gång man laddar upp en marketplace flik.
edit.
kom på att jag borde testa browsa med en GamerTag som inte är så himla tungt historiskt belastad vad gäller nedladdningar. Kollar ikväll.
Testade med "bumfling" ( XBL Silver GT; ägare av MHB B-listan på MGC) och det gick snabbare. Inte pre- NXE snabbt, men bättre. Skall ringa och gnälla på supporten på torsdag.
Postad 18 april 2009 - 16:47
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej!
Nån som stött på följande problem?
Xboxen har fastnat när den ska uppgradera Firmwaren... Varje gång jag startar den så kommer den där xbox "bollen" upp och sedan så kommer ett meddelande typ! Can´t update youre consol... och sedan fil namnet på Firmwaren den inte hittar...
Har provat med att ta hem den firmwaren på usb minne men det blir samma sak... Har oxå tagit bort minneskortet med samma resultat....
Inga röda lampor heller och jag har íngen hårddisk....
Jag kommer alltså inte ens in i menyerna på xboxen...
Postad 18 april 2009 - 17:12
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Vilken firmware? Är det NXE du försöker installera? I så fall, hur stort minneskort har du?
Postad 19 april 2009 - 06:52
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Vilken firmware? Är det NXE du försöker installera? I så fall, hur stort minneskort har du?
Så här står det i det gråa fönster som kommer upp... Can´t find the udate disc Please reinsert the disc PV:2.0.6717.0 CV:2.0.7363.0 Jag har ett 64 mb minneskort fast updaten har jag ju på ett usb minne på 128 mb... Jo jag tror att det är nxe... Kan det ha nått med att det sitter en Flashad DVD-läsare som behöver uppgraderas???
Redigerat av suzuki2, 19 april 2009 - 08:53.
Postad 19 april 2009 - 09:29
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Om du inte har någon hd och minneskortet bara är på 64 så är det det som är problemet.
Minst 256 mb i utrymme för att installera NXE.
Postad 19 april 2009 - 14:55
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Exakt det jag var ute efter. Du måste köpa ett större minneskort eller en hårddisk. När NXE kom så erbjöd Microsoft alla Arcade-ägare att köpa en "refurbished" hårddisk billig (tror det var 120 kr eller i den stilen), vet inte om de har det erbjudandet kvar, men ring supporten och kolla upp det.
Postad 19 april 2009 - 16:37
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Exakt det jag var ute efter. Du måste köpa ett större minneskort eller en hårddisk. När NXE kom så erbjöd Microsoft alla Arcade-ägare att köpa en "refurbished" hårddisk billig (tror det var 120 kr eller i den stilen), vet inte om de har det erbjudandet kvar, men ring supporten och kolla upp det.
Aha...sicken röta att det inte va värre  Stort tack till er båda :-D
Postad 19 april 2009 - 16:41
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Föresten en fråga till medans man är igång...
Måste man använda "Connection cable kit" eller vad det kallas om man ska flasha dvd:n i xboxen....eller kan man plocka ur dvd:n ur xbox och sätta in den i datorn och flasha??
Postad 20 april 2009 - 12:46
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Föresten en fråga till medans man är igång...
Måste man använda "Connection cable kit" eller vad det kallas om man ska flasha dvd:n i xboxen....eller kan man plocka ur dvd:n ur xbox och sätta in den i datorn och flasha??
Det där tror jag inte vi får prata om.
Postad 20 april 2009 - 14:40
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Det där tror jag inte vi får prata om.
Jo men det finns ju inget olagligt i det... Så det kan jag inte förstå i så fall.. Det måste man ju tydligen göra om man ska kunna spela vissa nya spel... om jag fattat rätt..
Postad 20 april 2009 - 16:33
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Måste man flascha läsaren för att spela vissa nya spel? Var får folk allt ifrån? Det måste du ju inse att det inte stämmer?
Postad 20 april 2009 - 16:42
suzuki2
-
suzuki2
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Måste man flascha läsaren för att spela vissa nya spel? Var får folk allt ifrån? Det måste du ju inse att det inte stämmer?
Jo då.. det förstår jag allt! Om det nu va standard läsaren som satt där... Nu är det ju inte det och då tänkte jag att då kanske det kan stämma...
Postad 20 april 2009 - 16:49
hasonap
-
hasonap
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Starta och låt den hänga sig några gånger till på raken. Det var så min fick RRoD till slut. Efter en massa andra rödlapskombinationer.
ni vet väl att xboxar nu för tiden har 2år garanti hos microsoft och e74 och rrod har 3år så du kan ju skicka in den bara.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|