Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 25 February 2008 - 17:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

När man surfar med EDGE, är det som vanlig datatrafik, så att det kostar typ 15 kr/mb?

Isåfall är det inte värt att surfa utan wifi, att gå in på aftonbladet borde kosta minst 20 spänn. :blink:

Finns som sagt billigare data-packet att köpa nu för tiden.

Postad 25 February 2008 - 18:27

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Behöver man sätta telefonen i "recovery mode" när man låser upp en OOTB 1.1.3 med ziphone 2.4?

Har läst lite olika guider men många tar upp olika versioner så det är svårt att veta exakt. Tacksam för kvicka svar :blink:

Postad 25 February 2008 - 18:40

o_mats
  • o_mats
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
NI kan vara glada att ni åtminstone får någon position i Google Maps. Min står bara och snurrar.

Postad 25 February 2008 - 18:50

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
oldini

Du behöver inte sätta telefonen i recovery mode! Det gör ziphone 2.4 automatiskt åt dig, du behöver bara ansluta telefonen till datorn, starta ziphone 2.4 och trycka på en "knapp"....Efter ca 3 minuter är allt klappat o klart, allt funkar, så enkelt är det :)

Postad 25 February 2008 - 18:54

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

oldini

Du behöver inte sätta telefonen i recovery mode! Det gör ziphone 2.4 automatiskt åt dig, du behöver bara ansluta telefonen till datorn, starta ziphone 2.4 och trycka på en "knapp"....Efter ca 3 minuter är allt klappat o klart, allt funkar, så enkelt är det :)

Tackar för snabbt svar! Man blir ju nästan lite misstänksam när det ska gå så lätt ;)

Postad 25 February 2008 - 19:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Underbar iPhone-upplevelse idag :).

Gick av bussen, var hungrig. Öppnade Google maps. Körde locate me. Gjorde sedan en sökning på pizzerior. Hittade en som var mellan mig och hemmet. Tryckte på den lilla pinnen och fick upp info om pizzerian, tryckte direkt på telefonnumret och musiken fadade ned och jag kunde beställa min pizza. 5 min senare plockade jag upp den utan att behöva vänta nämnvärt. Vilken underbar pryl ;).

Postad 25 February 2008 - 19:45

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Phindus!

Visst visst....bara knäck oss lantisar med hur bra skiten funkar i storstan :)

Postad 25 February 2008 - 20:16

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Phindus!

Visst visst....bara knäck oss lantisar med hur bra skiten funkar i storstan :)

Hehe, tro mig. Jag flyttar gärna tillbaks till lugnet.

Testade locate me i Lund idag, funkade inte alls. Ganska illa.

Postad 25 February 2008 - 20:38

Unregistered5ac50fe7
  • Unregistered5ac50fe7
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
tjenare...har länge väntat nu på att köpa ett bluetooth headset till min iphone, ja kollade på international-orders.com men frakten ligger på minst 60 dollar... finns det inga billigare alternativ? för 139$ + 60$ = ganska mkt

Postad 25 February 2008 - 20:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

NI kan vara glada att ni åtminstone får någon position i Google Maps. Min står bara och snurrar.

Min funkar inte heller så du är inte ensam :)
Testade Locate Me nyss och jag är tydligen i Frankrike strax utanför Paris ;)
I maps får jag bara ett "Your location could not be determined" i vanlig ordning.

Postad 25 February 2008 - 21:07

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Skumt att det inte funkar alls för dig Radiozo?! För mig funkar det ju om än med oändligt dålig precision. Jag har också 3.9 Jag nedgraderade BL från 4.6 med ziphone för att kunna köra rätt baseband till rätt firmware. Lite riskabelt kanske men det kändes som den snyggaste lösningen.

Borde ju inte spela någon roll om man kör 3.9 eller 4.6? Känns snarare som om det vore mera strul att köra "fel" baseband till "rätt" firmware, eller tänker jag fel?

Postad 25 February 2008 - 21:18

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
ifall man kör Ziphone, är det bara att sätta in sitt simkort efter det
och då funkar det? Låter väldigt enkelt =)

Är väldigt sugen att köpa en 16gb från international-orders, är det en bra sida?
Tycker ni man ska vänta till den nya versionen av iphonen kommer ut? (Menar då när
den kommer till Sverige, då den antagligen får 3G!?)

tack på förhand
gårdemyr

Postad 25 February 2008 - 21:45

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Din första fråga är besvarad flera gånger redan i den här tråden...läs!

När iPhone med 3g kommer till Sverige, ja det skulle i alla fall inte jag vänta på. Det kan bli en väldigt lång väntan.....kanske evig då apples affärsidé inte riktigt är kompatibel med hur våra operatörer vill ha det!

Mitt tips är att köpa nu om du vill ha en iPhone inom överskådlig framtid...och international orders är säkert bra men dyr. Dessutom får du med stor sannolikhet även betala svensk moms när den ska igenom tullen. Jag köpte min på Tradera i stället, gav under 4000 för en helt ny och inplastad 8gb...helt ok tycker jag och inget krabb med frakt och strul från utlandet...Men visst går det att hitta billigare!

Postad 25 February 2008 - 22:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Skumt att det inte funkar alls för dig Radiozo?! För mig funkar det ju om än med oändligt dålig precision. Jag har också 3.9 Jag nedgraderade BL från 4.6 med ziphone för att kunna köra rätt baseband till rätt firmware. Lite riskabelt kanske men det kändes som den snyggaste lösningen.

Borde ju inte spela någon roll om man kör 3.9 eller 4.6? Känns snarare som om det vore mera strul att köra "fel" baseband till "rätt" firmware, eller tänker jag fel?

Ingen aning. Locate me brukar lyckas localisera en cell så det blir inte mycket till triangulering då. Vad har du för operatör? de kanske inte har Telenors celler reggade helt enkelt. Maps funkar som sagt inte alls.

EDIT: provade med telia sim också och samma visa så det är inte operatören iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 February 2008 - 22:48.

Postad 25 February 2008 - 22:42

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Din första fråga är besvarad flera gånger redan i den här tråden...läs!

När iPhone med 3g kommer till Sverige, ja det skulle i alla fall inte jag vänta på. Det kan bli en väldigt lång väntan.....kanske evig då apples affärsidé inte riktigt är kompatibel med hur våra operatörer vill ha det!

Mitt tips är att köpa nu om du vill ha en iPhone inom överskådlig framtid...och international orders är säkert bra men dyr. Dessutom får du med stor sannolikhet även betala svensk moms när den ska igenom tullen. Jag köpte min på Tradera i stället, gav under 4000 för en helt ny och inplastad 8gb...helt ok tycker jag och inget krabb med frakt och strul från utlandet...Men visst går det att hitta billigare!

Kostar 599$ på international-orders, som = ~3800kr sen tillkommer ju frakt och sånt. Går på
ca 4600kr. Inte så värst dyrt egentligen, blocket säljs 1.1.3 för ~6000kr.
Sen tradera har jag också kollat, men jag vet inte riktigt. Hört också om ett danskföretag
americanshopper.dk, lär också vara bra (typ samma som international-orders.
Hos det danska företaget skulle dem ha 685$ för allt. (Moms, tull, allt.)
Någon som hört något om detta företag?

gårdemyr

Postad 25 February 2008 - 22:48

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Ingen aning. Locate me brukar lyckas localisera en cell så det blir inte mycket till triangulering då. Vad har du för operatör? de kanske inte har Telenors celler reggade helt enkelt. Maps funkar som sagt inte alls

Jag kör Telia, men som sagt här hemma i huset lyckas jag bara hamna i rätt stad och det känns ju rätt så pointless...Ska ta en sväng i morgon o se vad som händer på lite olika ställen i stan. Är pappaledig en vecka till så jag har lite fritid mellan skrik och blöjbyten :)

Postad 25 February 2008 - 22:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Min funkar inte nånstans i den här hålan. Samma problem överallt. Shit the same jag vet precis var jag befinner mig :)

Postad 26 February 2008 - 00:00

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har nu äntligen en upplåst iphone i handen :) Tyvärr var alla 16gb slut i hela NYC så det fick bli en 8.

Locate me fungerar riktigt bra för mig. Bor i Malmö och kör Tele2

Postad 26 February 2008 - 00:17

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Min locate me i google maps funkade inte ett dugg, jag bor mitt i storstan å den borde funka. Sen när jag installera Locate Me programet från installern så fungerade locate me i google maps. D roliga va att i 3e parts programet locate me hade den fel med 10 mil ungefär, å när jag starta google maps så prickade den i den inom radien av 50 meter.

Postad 26 February 2008 - 00:29

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Tack för svaret angående edge anslutningen :) Fungerade utmärkt förrutom när jag testade kartan och skulle söka mig fram till fridhemsplan från där jag bor i sthlm, vilket ligger max 4km från mig. Men istället står det 343km till köpinge ;) . Till och med jag som inte fattar nånting om mobilteknik förstog redan att kartan inte fungerade riktigt som den skulle haha.

Nu undrar jag istället om ni också har dålig täckning med er Iphone ?
När jag hade en sonyericsson k750 så var täckningen skit också, sen bytte jag mobil och hade jättebra täckning igen. Och nu är täckningen samma skit som med sonyericsson k750. Men så fort jag går utanför dörren så är täckningen helt okej med iphonen.

Postad 26 February 2008 - 08:11

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Behöver man sätta telefonen i "recovery mode" när man låser upp en OOTB 1.1.3 med ziphone 2.4?

Har läst lite olika guider men många tar upp olika versioner så det är svårt att veta exakt. Tacksam för kvicka svar :)

Alltså grabbar. Denna guiden skrev jag inte bara i denna tråden utan dessutom på denna sidan. Kan ni snälla inte läsa lite först innan ni frågar.

För er som är helt nya för det här med att låsa upp en telefon så är det så enkelt att jag kan skriva en guide här. Nu utgår jag helt och hållet att man har en icke jailbroken OOB 1.1.3.

1. Hämta senaste versionen av iJailbreak här:

iJailbreak

2. Packa upp zip:en. Finns bara ett program i zip:en.

3. Koppla din telefon till datorn.

4. iTunes lär starta upp automatiskt. Stäng ner iTunes.

5. Dubbelklicka iJailbreak programmet du unzip:a.

6. Klicka jailbreak knappen.

7. Välj Unlock.

8. Vänta.

9. Du får ett meddelande som säger något om "Enjoy your jailbroken iPhone".

10. Stäng ner telefonen.

11. Stoppa i sim kortet.

12. Starta telefonen.

13. Voliá! Du har en Jailbroken, Unlocked iPhone.

Lättare än så här blir det inte. Och snälla SÖK i forumet för nu finns det t o m den guide här i tråden.

Postad 26 February 2008 - 08:44

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Har läst lite olika guider men många tar upp olika versioner så det är svårt att veta exakt. Tacksam för kvicka svar :)

Alltså grabbar. Denna guiden skrev jag inte bara i denna tråden utan dessutom på denna sidan. Kan ni snälla inte läsa lite först innan ni frågar.

För er som är helt nya för det här med att låsa upp en telefon så är det så enkelt att jag kan skriva en guide här. Nu utgår jag helt och hållet att man har en icke jailbroken OOB 1.1.3.

1. Hämta senaste versionen av iJailbreak här:

iJailbreak

2. Packa upp zip:en. Finns bara ett program i zip:en.

3. Koppla din telefon till datorn.

4. iTunes lär starta upp automatiskt. Stäng ner iTunes.

5. Dubbelklicka iJailbreak programmet du unzip:a.

6. Klicka jailbreak knappen.

7. Välj Unlock.

8. Vänta.

9. Du får ett meddelande som säger något om "Enjoy your jailbroken iPhone".

10. Stäng ner telefonen.

11. Stoppa i sim kortet.

12. Starta telefonen.

13. Voliá! Du har en Jailbroken, Unlocked iPhone.

Lättare än så här blir det inte. Och snälla SÖK i forumet för nu finns det t o m den guide här i tråden.

Ijailbreak är väl tillför macdatorer? eller är jag ute och vimlar?
Någon som vet nåt om företaget americanshooper.dk?

Redigerat av gårdemyr, 26 February 2008 - 08:46.

Postad 26 February 2008 - 09:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med Gmail? Strulet började igår. Kommer inte åt imap.gmail.com.
Funkar bara ibland.

EDIT: funkar med GPRS men nte med wifi. Skumt. De har kanske ändrat ngn i wlanet på jobbet dock.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 February 2008 - 09:22.

Postad 26 February 2008 - 11:11

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Vet du vad? Du har fullständigt rätt men jag skulle i princip kunnat ändra iJailbreak till ZiPhone för det fungerar nästan likadant. Skillanden med ZiPhone (när jag använde det) var att när man startar det så ska man bara klicka i några check boxes som:

Acitvate
Jailbreak
Unlock (Only 4.6 bootloader)

Och sen trycka på start. Resten är detsamma. Dom är lika lätta att använda.

Postad 26 February 2008 - 11:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
iJailbreak är bara en grafisk frontend till ZiPhone. Det är samma kod de exekverar.

Postad 26 February 2008 - 12:06

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

iJailbreak är bara en grafisk frontend till ZiPhone. Det är samma kod de exekverar.

There you have it.

Postad 26 February 2008 - 12:55

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Vet du vad? Du har fullständigt rätt men jag skulle i princip kunnat ändra iJailbreak till ZiPhone för det fungerar nästan likadant. Skillanden med ZiPhone (när jag använde det) var att när man startar det så ska man bara klicka i några check boxes som:

Acitvate
Jailbreak
Unlock (Only 4.6 bootloader)

Och sen trycka på start. Resten är detsamma. Dom är lika lätta att använda.

Okej tack, fick de klart för mig då.

Frågan om americanshopper återstår, någon som känner till nåt om företaget?

gårdemyr

Postad 26 February 2008 - 14:05

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Några till korta frågor:

Går det att stänga av tut-ljuden när man knappar in siffror när man ska ringa?

Någon som fått sendsong att fungera på 1.1.3? Kanske finns något annat prog för att ha mp3or som ringsignal?

Postad 26 February 2008 - 14:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Några till korta frågor:

Någon som fått sendsong att fungera på 1.1.3? Kanske finns något annat prog för att ha mp3or som ringsignal?

Tutljuden stänger du av i settings/sounds/keyboard clicks
Från och med 1.1.2 så kan du göra egna ringsignaler. Har du mac är det extra lätt. Bara att klippa och klistra lite i garageband och sen välja export to itunes sen synka till telefonen. Tar max ett par minuter.
Har du PC får du använda ngt 3:e parts program för att klippa ner din mp3 till max 30 sek sen omvandla den till AAC. Sen kan du använda den som ringsignal. Du får googla lite. Det är inget som är speciellt svårt iaf.

Postad 26 February 2008 - 14:34

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Några till korta frågor:

Från och med 1.1.2 så kan du göra egna ringsignaler. Har du mac är det extra lätt. Bara att klippa och klistra lite i garageband och sen välja export to itunes sen synka till telefonen. Tar max ett par minuter.
Har du PC får du använda ngt 3:e parts program för att klippa ner din mp3 till max 30 sek sen omvandla den till AAC. Sen kan du använda den som ringsignal. Du får googla lite. Det är inget som är speciellt svårt iaf.

Det finns ett ganska smidig sätt att använda sig av iTunes. Har du en mp3 låt där det finns en del som du vill ha som ringsignal kan man gå in i infon och aktivera start/stop tid. Efter det höger klickar man filen och väljer convert to aac. Då konverterar den bara den biten som du satte i start/stop inställningarna. Sen räcker det att man ändra filändelsen från .m4a till .m4r och drar in den i iTunes igen så hamnar den under ringtones.

Googla efter en guide för jag bara drog igenom grovt hur man går tillväga.

Postad 26 February 2008 - 14:39

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Går det alltså inte att använda sendsong till 1.1.3?

Tycker det verkar dåligt jämfört med innan när man kunde använda mp3 som ringsignaler.

gårdemyr

Postad 26 February 2008 - 14:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tycker det verkar dåligt jämfört med innan när man kunde använda mp3 som ringsignaler.

gårdemyr

Nej sendsong funkar inte. Du måste synka ringsignaler genom itunes. Tror de måste krypteras för att de ska fungera.

Postad 26 February 2008 - 15:16

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

gårdemyr

Nej sendsong funkar inte. Du måste synka ringsignaler genom itunes. Tror de måste krypteras för att de ska fungera.

De va ju inte kul ;)
Finns det inget annat program (som sendsong)?
Låter bara besvärliga med att göra om dem till AAC osv. Men är det enda sättet
så...

gårdemyr

Postad 26 February 2008 - 15:34

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

De va ju inte kul ;)
så...

gårdemyr

Måste fråga. De ljud filer du har lagt över till din iPhone som du vill använda SendSong med. Hur fick du tag på dom? Hur gjorde du för att få dom nerklippta om du nu gjorde det? Vad min poäng är att har du redan filer som du synkat med din iPhone så redan "färdiga" för att användas i längd och ner-klippning så har du redan gjort halva jobbet. Du borde dessutom redan ha dom i iTunes i o m du synkat dom. Med andra ord så det enda du behöver göra är att konvertera och ändra filformatet. Låter inte speciellt besvärligt för mig.

Redigerat av basselito, 26 February 2008 - 15:34.

Postad 26 February 2008 - 16:27

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

De va ju inte kul ;)
så...

gårdemyr

Måste fråga. De ljud filer du har lagt över till din iPhone som du vill använda SendSong med. Hur fick du tag på dom? Hur gjorde du för att få dom nerklippta om du nu gjorde det? Vad min poäng är att har du redan filer som du synkat med din iPhone så redan "färdiga" för att användas i längd och ner-klippning så har du redan gjort halva jobbet. Du borde dessutom redan ha dom i iTunes i o m du synkat dom. Med andra ord så det enda du behöver göra är att konvertera och ändra filformatet. Låter inte speciellt besvärligt för mig.

Alltså jag har inte ens iphone :) men funderar på en, och det jag vet är bara de jag läst och hört.
Men vad jag trodde så hade man låtar (i mp3 format) som man från itunes lade in i iphonen. Fast detta kanske
jag sett fel?
De andra du skrev om nedklippning osv vet jag inget om eftersom jag inte har någon iphone. Men hoppas på skaffa snart.

gårdemyr

Postad 26 February 2008 - 17:32

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av oldini, 26 February 2008 - 17:44.

Postad 26 February 2008 - 17:44

oldini
  • oldini
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Några till korta frågor:

Det finns ett ganska smidig sätt att använda sig av iTunes. Har du en mp3 låt där det finns en del som du vill ha som ringsignal kan man gå in i infon och aktivera start/stop tid. Efter det höger klickar man filen och väljer convert to aac. Då konverterar den bara den biten som du satte i start/stop inställningarna. Sen räcker det att man ändra filändelsen från .m4a till .m4r och drar in den i iTunes igen så hamnar den under ringtones.

Googla efter en guide för jag bara drog igenom grovt hur man går tillväga.

Det var ju lätt som en plätt, din guide räckte utmärkt ;)

Man får tänka på att klippen inte får vara längre än 30 sek bara verkar det som

Postad 26 February 2008 - 18:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp. 30 sekunder är max.

Postad 26 February 2008 - 18:33

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Har gjort enligt guiden och det funkar perfekt, men undrar hur du ändrar filändelsen?

gårdemyr

Postad 26 February 2008 - 18:38

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Med hjälp av detta borde positioneringen kunna fixa rätt hemadress i alla fall, kan ju vara bra efter en blöt kväll.

skyhook

Postad 26 February 2008 - 18:53

Unregistered5ac50fe7
  • Unregistered5ac50fe7
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
kan någon se min fråga angående international-orders på sida 54...varför frakten e så hög...tack

Postad 26 February 2008 - 19:33

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
1.1.4 är släppt, uppdatera inte om du vill ha kvar din iphone som den är ;)

Postad 26 February 2008 - 19:39

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

kan någon se min fråga angående international-orders på sida 54...varför frakten e så hög...tack

Det är väl smidigare att maila företaget och fråga där i stället?! Men visst, 60 dollar känns ju rätt saftigt. Men varför det är så dyrt vet nog international orders bättre...

Har någon av er hittat någon info om vad som finns i 1.1.4?

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 26 February 2008 - 19:37.

Postad 26 February 2008 - 19:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Det är väl smidigare att maila företaget och fråga där i stället?! Men visst, 60 dollar känns ju rätt saftigt. Men varför det är så dyrt vet nog international orders bättre...

Har någon av er hittat någon info om vad som finns i 1.1.4?

Verkar mest som buggfixar och förberedelser för SDKn. Men vi får nog vänta lite till för att få det bekräftat.

Postad 26 February 2008 - 19:47

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Ok, den fixar buggar. Verkar inte vara några nya funktioner. Inget nytt basband. Dock så funkar inte jailbreaking längre ;).

Postad 26 February 2008 - 20:30

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Dock så funkar inte jailbreaking längre ;).

Alltså den viktigaste funktionen :)
Jag som trodde på en 2.0 version med många och stora förändringar.

Postad 26 February 2008 - 20:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Dock så funkar inte jailbreaking längre ;).

Alltså den viktigaste funktionen :D
Jag som trodde på en 2.0 version med många och stora förändringar.

Nej, det blir nog en helt ny iPhone. Till sommaren skulle jag tro. Då har den varit ute i ett år.
:) Ziphone funkar fortfarande på 1.1.4!?!
Dock rekommenderar Zibree att man väntar så han får testa ordentligt.

Redigerat av Phindus, 26 February 2008 - 20:46.

Postad 26 February 2008 - 20:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Med hjälp av detta borde positioneringen kunna fixa rätt hemadress i alla fall, kan ju vara bra efter en blöt kväll.

skyhook

Så nu kanske det fungerar när jag sitter hemma i min lägenhet iaf. Om jag nu skulle bli så förvirrad så jag inte ens känner igen mitt eget hem så kan det vara bra att ha.

Postad 26 February 2008 - 20:52

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Nej, det blir nog en helt ny iPhone. Till sommaren skulle jag tro. Då har den varit ute i ett år.
;) Ziphone funkar fortfarande på 1.1.4!?!
Dock rekommenderar Zibree att man väntar så han får testa ordentligt.

Zibree is the man.

Nu vill man bara att SDK ska komma

Postad 26 February 2008 - 20:56

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Jag har stött på ett problem med min iPhone och tänkte höra om det är någon annan med samma problem. Jag har prövat apps:en Voice Notes och Voice Dial. Problemet jag har är att min mic inte verka fungera. Antingen spelar den in fast det kommer ingen upptagning eller så crashar telefonen och startar om. Saken är den att med min frus nyinköpta 1.1.3 OOB fungerar det fint medan min 1.1.1 OOB (som är uppgraderad till 1.1.3) bara strular. Nu har jag fattat det som att när man pratar i ett samtal så använder man mic:en vilket fungerar fint.

Någon?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.