Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 oktober 2008 - 21:28

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hej alla

Ni missar väl inte att se Bond trailern på x1.an???

Sanslöst fetlur, och jag har inte ens satt i simkortet än hehe
Svårt att släppa den men man måste ju sova :-)

Postad 13 oktober 2008 - 21:32

security_dj
  • security_dj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kul mail av Katshing.se:

Jag bokade in mig på en X1 för cirka 3 veckor sedan på Katshing. Betalningen drogs omgående. De skulle leverera den 9 oktober, enligt hemsidan just då. Ingen telefon kom, och efter lite mailväxling fram och åter frågade jag:

"Jag vill ha en bedömning om när ni tror ni kommer att kunna leverera. Är det denna vecka, eller nästa, eller är det i november eller december? /Fredrik XXXX"

Här kommer det komiska svaret:

Från: EXXX XXX [mailto:[email protected]] För Katshing kundtjänst
Skickat: den 13 oktober 2008 09:15
Till: Fredrik XXX
Ämne: SV: Katshing, kundmeddelande om order 270XXX

Hej!

Fortfarande, vi har inget datum från Sony Ericsson på nästa leverans. Vi vet inte om den kommer om en vecka, en månad eller nästa år. Därav kan vi inte gissa oss till ett datum bara för det blir ju inte rätt.

Med Vänlig Hälsning

EXXX XXX
Katshing Netsales AB
Box 184
311 22 Falkenberg

------------

Gissa om jag avbokade telefonen!? Jag köpte en i en butik istället. Den svarta modellen. Det blev nästan 1000 kronor billigare än Katshing pga att jag kunde förlänga abbonemanget 12 månader, och den kostade bara 5995 och ingen frakt.

Intrycket: Sjukt cool telefon. Fast ungarna gillar att "mata fiskarna", och vå får se hur den tål fall mot golvet.

Postad 13 oktober 2008 - 21:53

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Testade just GPSen med tom tom 7. Gick en sväng å blev förvånad över hur snabbt den hitta satelliterna, kom bara utanför dörrn så hade den full mottagning. Exakt e den ju med. Kan ju se om jag e på vänster eller höger sida på gatan B) Just nu sitter jag inne vid fönstret å den pendlar mellan tre och fyra sateliter. Me like ;)

Redigerat av P@itor, 13 oktober 2008 - 21:54.

Postad 13 oktober 2008 - 21:57

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

När man håller på filen kan man bara välja ringsignal, och det är ju sms signal jag vill ha filen till.

Ja, men man ska inte hålla ner. Gån in på ljud inställningar där du väljer ljud för sms, mms, epost.. (finns typ 10 olika sekvenser man kan välja ljud för..

jag får förhoppningsvis min lur imorrn.. då kan jag förklara exakt

Postad 13 oktober 2008 - 22:48

bankiren
  • bankiren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Kul mail av Katshing.se:

Jag bokade in mig på en X1 för cirka 3 veckor sedan på Katshing. Betalningen drogs omgående. De skulle leverera den 9 oktober, enligt hemsidan just då. Ingen telefon kom, och efter lite mailväxling fram och åter frågade jag:

"Jag vill ha en bedömning om när ni tror ni kommer att kunna leverera. Är det denna vecka, eller nästa, eller är det i november eller december? /Fredrik XXXX"

Här kommer det komiska svaret:

Från: EXXX XXX [mailto:[email protected]] För Katshing kundtjänst
Skickat: den 13 oktober 2008 09:15
Till: Fredrik XXX
Ämne: SV: Katshing, kundmeddelande om order 270XXX

Hej!

Fortfarande, vi har inget datum från Sony Ericsson på nästa leverans. Vi vet inte om den kommer om en vecka, en månad eller nästa år. Därav kan vi inte gissa oss till ett datum bara för det blir ju inte rätt.

Med Vänlig Hälsning

EXXX XXX
Katshing Netsales AB
Box 184
311 22 Falkenberg

------------

Gissa om jag avbokade telefonen!? Jag köpte en i en butik istället. Den svarta modellen. Det blev nästan 1000 kronor billigare än Katshing pga att jag kunde förlänga abbonemanget 12 månader, och den kostade bara 5995 och ingen frakt.

Intrycket: Sjukt cool telefon. Fast ungarna gillar att "mata fiskarna", och vå får se hur den tål fall mot golvet.

Får inte riktigt detta att gå ihop. Inte drar väl Katshing pengarna på förbokningar innan du får ett bekräftelsemail på att du fick tilldelning? Och hur kan den bli 1000kr billigare än Katshing (som när jag bokade där kostade just 5995 kr) i butik? Tog Katshing mer betalt av dig och drog pengarna långt innan du ens visste om du skulle få en mobil eller ej alltså? Får det som sagt inte att gå ihop...

Postad 13 oktober 2008 - 22:59

lando
  • lando
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Nån som vet ett bra terminal emulerings program? Ska klara ssh och telnet.

Postad 13 oktober 2008 - 23:01

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
skulle vara mycket tacksam om någon vill pm:a mig hur man gör för att lägga in tom tom på mobilen, gärna på ett lättbegripligt sätt :)

Postad 13 oktober 2008 - 23:10

cetnor
  • cetnor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva en "font magnifier" som passar till X1:an.

Till min Nokia E90 finns Psilocs Font Magnifier som fungerar klanderfritt, men jag hittar ingen motsvarande programvara till WM-mobiler i allmänhet och till X1:an i synnerhet.

Nån som vet?

Postad 13 oktober 2008 - 23:11

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
efter att nu ha haft den i 12 timmar...

Lite snabba plus å minus med Xperian

+Grymt snygg
+Snabb GPS
+Riktigt bra skärm
+ Tangentbord med åäö
+3.5mm hörlursuttag (Micen i telefonen används vid samtal med vanliga lurar)
+Sen för att inte lista allt det självklara, bra kombo med extra allt.

Ja det dåliga då?

- Vad e bra med panelerna. De laggar ju tom. Spb Mobile Shell skulle följt med gratis från scratch istället.
- Att de tog bort den extra hårdvaruknappen i nedre vänstra hörnet som fanns på prototypen. Hade varit bra som valbar.
- Finns ett lågt vitt brus med mina Creative In ear hörlurar som ligger i bakgrunden i tysta partier i musik. Var iof samma på min före detta N96. Kanske för känsliga lurar?

Postad 14 oktober 2008 - 00:57

Nallee
  • Nallee
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

efter att nu ha haft den i 12 timmar...

Lite snabba plus å minus med Xperian

+Grymt snygg
+Snabb GPS
+Riktigt bra skärm
+ Tangentbord med åäö
+3.5mm hörlursuttag (Micen i telefonen används vid samtal med vanliga lurar)
+Sen för att inte lista allt det självklara, bra kombo med extra allt.

Ja det dåliga då?

- Vad e bra med panelerna. De laggar ju tom. Spb Mobile Shell skulle följt med gratis från scratch istället.
- Att de tog bort den extra hårdvaruknappen i nedre vänstra hörnet som fanns på prototypen. Hade varit bra som valbar.
- Finns ett lågt vitt brus med mina Creative In ear hörlurar som ligger i bakgrunden i tysta partier i musik. Var iof samma på min före detta N96. Kanske för känsliga lurar?

Jag håller med dig helt och hållet. Super telefon som jag är jätte jäte nöjd med.

Men panelerna är som sagt inget att ha i dagsläget. Dom måste bli snabbare och komma med nå vettigare. Jag valde ett skrivbord och gjorde om de så jag har de jag behöver. Jag lägga in en bild på de om de är nån som är intresserad. Finns ju mycke valmöjligheter för de. De gillade jag.

Ljudet har jag också märkt. Men de är som du säger. Är ofta så. Även i min laptop hör jag samma ljud. Jag har förövrigt Shure lurar som kostade dryga tusenlappen.

Fick till Gpsen nyss iaf.

Postad 14 oktober 2008 - 01:31

nilsemil_thn
  • nilsemil_thn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hur ser det ut när någon ringer? Kommer det upp en ruta med informationen och eventuella alternativ (svara, tysta, mm.)?? Gärna en bild om någon har.

Blir nog köp i veckan men först vill jag veta hur bra den fungerar som telefon, det är ju i huvudsak vad det är. Tacksam för svar.

Postad 14 oktober 2008 - 05:45

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Angående panelerna - fick min nalle igår och det är en trevlig upplevelse men jag fattar inte riktigt det här med panelerna, jag har läst att panelerna ska vara "interaktiva" och därmed trott att det skulle innebära t ex att fiskarna simmade omkring, bildspelet rullade osv, men jag ser nu att det verkar vara bitmappar som möjligen studsar och vrider lite på sig men annars är ju just bitmappar. Aftonbladets panel är t ex Aftonbladets logga och om man klickar på den så öppnas deras nyheter i Opera...
SDK:t för paneler som man läst om kan ju inte vara så värst avancerat eller har programmerarna inte lärt sig att utnyttja möjlgheterna? Särskilt "Todaypanelerna" från S-E blir lite pinsamma när man t ex ser att den analoga klockan alltid är 10 över 10 resp. 0319, man kunde ju begära att den skulle hålla sig uppdaterad när man väl dragit igång panelen!
Synd att behöva dissa panelerna men just detta blev jag besviken på. Någon som vet mer?

Postad 14 oktober 2008 - 05:49

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej

Någon som vet om man kan få batteriindikatorn att alltid vara framme, så att man vet hur mycket batteri som finns kvar???

/P

Start
Inställningar
System
Klocka och Alarm
Mer
Bocka ur "Visa klockan i namnlisten i alla program"
Nu kommer batteri indikatorn finnas högst upp på skärmen.

Vidare: Om man vill göra en Soft Reset:
Ta bort batteriluckan
På höger långsidan ser man nu ett litet svart hål.
Tryck med pennan i hålet så blir det en soft reset om telefonen har hängt sig.

Postad 14 oktober 2008 - 05:50

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Ja, men man ska inte hålla ner. Gån in på ljud inställningar där du väljer ljud för sms, mms, epost.. (finns typ 10 olika sekvenser man kan välja ljud för..

jag får förhoppningsvis min lur imorrn.. då kan jag förklara exakt

Jag har provat allt.

Jag gick inte i ljudinställningar och väljer nytt sms men filen finns inte valbar där, till ringsignal går det, men jag vill ju ha den som sms.

/P

Postad 14 oktober 2008 - 05:54

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Start
Inställningar
System
Klocka och Alarm
Mer
Bocka ur "Visa klockan i namnlisten i alla program"
Nu kommer batteri indikatorn finnas högst upp på skärmen.

Vidare: Om man vill göra en Soft Reset:
Ta bort batteriluckan
På höger långsidan ser man nu ett litet svart hål.
Tryck med pennan i hålet så blir det en soft reset om telefonen har hängt sig.

Tackar
Såg nu att klockan fanns lite längre ner och då behöver man ju inte ha den längst upp, bättre med batteri då.

/P

Postad 14 oktober 2008 - 06:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hur ser det ut när någon ringer? Kommer det upp en ruta med informationen och eventuella alternativ (svara, tysta, mm.)?? Gärna en bild om någon har.

Blir nog köp i veckan men först vill jag veta hur bra den fungerar som telefon, det är ju i huvudsak vad det är. Tacksam för svar.

Det kommer upp på skärmen vem som ringer, eventuell bild om du har det på kontakten, alternativ svara eller avvisa, för att komma åt tyst så får du trycka på meny, likadant för att slå på högtalar telefon, kommer inte ihåg exakt hur det ser ut, har spb phone suite installerad, där man bland annat får upp en fråga om man vill skicka ett sms när man avvisar ett samtal, finns nåra förskrivna att välja bland, dock på engelska, men är en smidig fuktion om man sitter i möte.

Postad 14 oktober 2008 - 06:08

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Angående låsta/olåsta Xperia från 3:
Jag köpte min X1 hos 3Butiken i Solna centrum i fredags och de sa att telefonen var låst, men det var väl vad de antog, eftersom lurarna brukar vara låsta.

Men min är olåst som jag köpte.
Testade nyss att stoppa in mina kort från Telenor, Tele 2 och Telia i den och det fungerar hur bra som helst.
Skönt med en olåst lur från 3. :)

Postad 14 oktober 2008 - 06:19

Unregistered1a25347f
  • Unregistered1a25347f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Tres telefoner blir väl låsta när dom släpper sin egen brandade version av mjukvaran som väl sker om ca en månad.
Det var en av anledningarna till att jag köpte en nu hos dom. Förresten så har jag inte fått min än men hoppas att den dyker upp under dagen, den ska vara skickad iallafall.

Postad 14 oktober 2008 - 06:22

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tres telefoner blir väl låsta när dom släpper sin egen brandade version av mjukvaran som väl sker om ca en månad.
Det var en av anledningarna till att jag köpte en nu hos dom. Förresten så har jag inte fått min än men hoppas att den dyker upp under dagen, den ska vara skickad iallafall.

Det vore väl onödigt för dom att branda om telefonen i och med att det finns en 3Panel med länkar till portalen,
Mitt 3, 3Musik, Nyheter m.m att ladda ner direkt till telefonen.
När dom brandar brukar dom lägga in sina egna länkar, men nu får man ju deras länkar via panelen istället.

Telia har också skapat en TeliaPanel som går att tanka ner.
Finns dock inga paneler från Tele2 och Telenor.

Redigerat av crest, 14 oktober 2008 - 06:25.

Postad 14 oktober 2008 - 07:06

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0
Har nu knappat på telefonen några timmar i går kväll...

Det som jag saknar hittills (eller i alla fall inte hittat) är möjligheten att ställa in anslutningstypen för e-post "automatiskt".

När WLAN är på vill jag att telefonen skall visa tillgängliga WLAN-nät när man väljer "Skicka/Ta emot" i e-postprogrammet.
Annars vill jag använda GPRS/GSM.

Vad jag har hittat är att man ställer in anslutningstyp för varje konfigurerat e-postkonto där man kan välja bl a WLAN eller GPRS/GSM.
Om man väljer WLAN så får man ett felmeddelande om man stänger av WLAN (inte så konstigt egentligen) och vill använda GPRS/GSM.

Finns det något sätt att fixa detta förutom att konfigurera samma konto 2 gånger?

Postad 14 oktober 2008 - 07:27

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Stämmer dessa omdömmen från prisjakt?

Notera detta är inte vad jag skrivit utan från 2 omdömmen om mobilen

La in Spb Mobile Shell, en panel gjord för att användas med fingret istället för penna. Denna gjorde WM mycket smidigare. Det går snabbt att bläddra runt i filutforskaren och upplägget där känns som vanliga windows.

Absolut underbar! Lite trögt i början men när jag gjorde mig av med panelerna och installerade lite annan mjukvara så är telefonen supersnabb och har stöd för allt jag vill.

Stämmer detta och blir mobilen snabbare? Märkligt resensionerna inte kommit fram till samma?

Jag har skrivit den ena recensionen och ser inga skillnader i dessa. Det ena är bara att SPB lagts in som panel och sedan används, dvs. klickande på paneler görs inte. Den andra säger samma sak. Det som är segt är att använda panelerna, allt annat går som blixten.

Postad 14 oktober 2008 - 07:37

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Hur ser Spb Mobile Shell ut på telefonen då tangentbordet är ute? Vrids skärmen?

Postad 14 oktober 2008 - 07:45

Bappe
  • Bappe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Gissar att jag inte är den enda som saknat ett trevligt program för att visa aktiekurser mm på Xperian.

I helgen tog jag tag i problemet och byggde ett själv som stöder 480x800 och ser relativt snyggt ut.

EquityXpert är opensource och enkelt att använda, det är fortfarande en alpha och jag tar gärna feedback på forumet i codeplex

Det finns bild på programmet om ni följer länken ovan!

Postad 14 oktober 2008 - 07:54

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hur ser Spb Mobile Shell ut på telefonen då tangentbordet är ute? Vrids skärmen?

Japp.

Postad 14 oktober 2008 - 09:15

Jeppe_H
  • Jeppe_H
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
En fråga,,,,var hittar ni alla program till luren? :)

Postad 14 oktober 2008 - 09:38

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...howtopic=211705

Postad 14 oktober 2008 - 09:46

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Google ;-)

Jag har handlat utav www.pocketgear.com tidigare.
Funkar bra tycker jag och dom skapar ett konto för dig när du handlar där du när som helst kan tanka hem programmet igen och även se serienummer/kod för att låsa upp programmet.
90% av alla wm program är fullt fungerande versioner som du tankar hem på nätet, om du sen väljer att köpa så får de en kod mailad och slipper tidsbegränsningen eller nag screens.

Hur som helst, dom viktigaste som jag ser det och även har skrivit tidigare om är:
SPBs Mobile Shell, bättre än panelversionen som saknar vissa delar.
SPB Time, bra alarmklocka, timer, tidtagarur.
SPB Backup, enkelt och välfungerande backupprogram
http://www.spbsoftwarehouse.com/?en

Resco Explorer 2008, Bästa utforskaren och även ett bra ftpprogram och regeditor. En mycket användbar funktion är även att du kan mappa upp diskar på ditt hemma nätverk och göra dessa synliga för alla program i telefonen. Det går alltså lätt sen att öppna en film i coreplayer som ligger på din dator.
http://www.resco.net/

Coreplayer, Klart bästa media spelaren.
http://coreplayer.com/

1-Calc, Bra kalkylator och konverterare
http://www.omegaone....tpc/default.htm

Sen har inte jag provat Wayfinder men jag föredrar ett program med installerade kartor.
TomTom 7 funkar vet jag, själv kommer jag ge iGO8 ett försök.

Jag har även installerat Remote Desktop som utav någon hjärndöd anledning inte valts med utav SE.
Utav en lika hjärndöd anledning har Microsft valt att göra remote desktop till en tilläggsprodukt som telefon leverantören väljer att lägga med eller inte. Precis som messenger som inte heller ingår i standard WM.
Sen har jag installerat Blueinput som gör det möjligt att ansluta ett bluetooth t-bord eller en bluetooth mus.
Det dyker då up en liten muspekare på skärmen. Att köra remotedesktop i fullskärmsläge med mus (högerklick funkar) är som att ha en riktig dator tillgänglig hela tiden.

Lycka till
/Miki

Redigerat av miki2, 14 oktober 2008 - 09:50.

Postad 14 oktober 2008 - 10:41

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej
Är det någon som vet något trick för att ändra visningssättet för kontakter till, Förnamn - Efternamn?
Jag hittar bara 2 sätt nu, Namn (med efternamn först...) och Företag.

Skulle helst ha med sortering på förnamn då jag alltid haft det hitills på mina gamla telefoner... (ej windows)

Postad 14 oktober 2008 - 11:13

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hej
Är det någon som vet något trick för att ändra visningssättet för kontakter till, Förnamn - Efternamn?
Jag hittar bara 2 sätt nu, Namn (med efternamn först...) och Företag.

Skulle helst ha med sortering på förnamn då jag alltid haft det hitills på mina gamla telefoner... (ej windows)

I Outlook på datorn kan du sätta hur ett namn ska visas, som "Anders Andersson" eller "Andersson, Anders".
Det blir sedan likadant i telefon när du synkar.
MobileShell har bra sökfunktioner annars.

/Miki

Postad 14 oktober 2008 - 11:27

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Eftersom xperia x1 är bl a en surfmobil

Hur tror ni den klarar av skype? Skulle va nice om den klarade ex skyoe in. Skulle inte det bli ett billigare alternativ för folk att ringa då än vanligt mobil samtal?

Postad 14 oktober 2008 - 11:42

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

I Outlook på datorn kan du sätta hur ett namn ska visas, som "Anders Andersson" eller "Andersson, Anders".

/Miki

Ahh, tack, jag trodde jag hade så inställt i outlook, ska kolla detta :)

Postad 14 oktober 2008 - 11:57

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

ville866

Kolla inkorgen :)

Tack!

Postad 14 oktober 2008 - 12:02

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Angående panelerna - fick min nalle igår och det är en trevlig upplevelse men jag fattar inte riktigt det här med panelerna, jag har läst att panelerna ska vara "interaktiva" och därmed trott att det skulle innebära t ex att fiskarna simmade omkring, bildspelet rullade osv, men jag ser nu att det verkar vara bitmappar som möjligen studsar och vrider lite på sig men annars är ju just bitmappar. Aftonbladets panel är t ex Aftonbladets logga och om man klickar på den så öppnas deras nyheter i Opera...
SDK:t för paneler som man läst om kan ju inte vara så värst avancerat eller har programmerarna inte lärt sig att utnyttja möjlgheterna? Särskilt "Todaypanelerna" från S-E blir lite pinsamma när man t ex ser att den analoga klockan alltid är 10 över 10 resp. 0319, man kunde ju begära att den skulle hålla sig uppdaterad när man väl dragit igång panelen!
Synd att behöva dissa panelerna men just detta blev jag besviken på. Någon som vet mer?

Detta är jag helt överens med dig om. Varför lägga ner så mycket jobb/tid/pengar på att utvekla någonting istort sett ingen kommer använda?
Panelsystemet hade kanske varit bra om dom gjort det riktigt genomtänkt.
En sak som är horribelt irriterande är att man inte kan välja vilken panel man vill som panel nr 1. Den första är låst, och det är den panelen telefonen startar med.

Nä...hoppas man kan välja bort panelsystemet i en framtida uppdatering.

Postad 14 oktober 2008 - 12:05

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Eftersom xperia x1 är bl a en surfmobil

Hur tror ni den klarar av skype? Skulle va nice om den klarade ex skyoe in. Skulle inte det bli ett billigare alternativ för folk att ringa då än vanligt mobil samtal?

Den klarar skype in! Satt och pillade med det igår och det fungerar riktigt bra via både wlan och vanligt nät.

Postad 14 oktober 2008 - 12:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Om ni går Windows>settings>today>item

Kan ni inte bocka ur Panelerna i listan där?

Bara en tanke för där brukar man kunna välja vilka plugins man vill ha

Postad 14 oktober 2008 - 12:33

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Om ni går Windows>settings>today>item

Kan ni inte bocka ur Panelerna i listan där?

Bara en tanke för där brukar man kunna välja vilka plugins man vill ha

går inte välja bort panelerna där.
dom finns helt enkelt inte med i listan :)

Postad 14 oktober 2008 - 12:50

Unregistered24d4f851
  • Unregistered24d4f851
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
När man lägger till en tid i kalendern så kan man välja obligatoriska eller ej obligatoriska deltagare. Får ni upp era kontakter där? Jag fick upp en av alla mina kontakter. Testade även att lägga till en ny kontakt i undermenyn men det funkade inte heller.

Postad 14 oktober 2008 - 12:59

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

/Miki

Miki...kan du vara snäll och förklara hur man gör det? :)
har klickat mig runt i Outlook och på google utan framgångar...blir tokig! :)

Postad 14 oktober 2008 - 13:04

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
tycker det är dumt att om man lägger in ett extra mobilnummer på en kontakt, ex under Arbete så kan man ju inte välja att skicka sms till den kontakten direkt.
Går det göra ngt åt detta?

Postad 14 oktober 2008 - 13:58

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

går inte välja bort panelerna där.
dom finns helt enkelt inte med i listan :)

Jag förstår inte riktigt problemet.
1. När du startar din telefon så är det vanliga Windows Today som är din start/grund.
2. Vill du inte använda panelerna, tryck inte på knappen och starta dom.
3. Om man öppnar panelerna så ser man 9 stycken. 8 av dom kan du byta ut, men 1 går inte att ändra eftersom det är Today vyn.

Redigerat av crest, 14 oktober 2008 - 14:01.

Postad 14 oktober 2008 - 13:59

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Nähä.. ingen lur idag.. får ringa polarn på teknikmagasinet och fråga varför

Postad 14 oktober 2008 - 14:01

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jag har ett snabbt 8gb minneskort jag köpt till X1an som ska åka in direkt jag får den, undrar bara om det ligger nåt på kortet som följer med som behövs i telefonen som jag måste kopiera/backupa på nåt sätt innan jag byter kort?

Har fått kollinr nu på min lur, den ska vara här imorgon.. :)

Postad 14 oktober 2008 - 14:55

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Miki...kan du vara snäll och förklara hur man gör det? :)
har klickat mig runt i Outlook och på google utan framgångar...blir tokig! :)

Jag vet inte om det finns något smart sätt. Öppna upp kontakter (på datorn), dubbelklicka upp kontakten, klicka på namnet och välj "spara som", byt visningssätt. Synka.
Inte så kul att göra detta på 100 kontakter men du får väl ta en öl samtidigt och snacka i telefon med en polare eller nåt!
/Miki

Redigerat av miki2, 14 oktober 2008 - 14:57.

Postad 14 oktober 2008 - 14:56

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
En fråga till, när man installerar mjukvara ska man ha versionen för smartphone eller pocketpc? (spb, resco, coreplayer etc)...

Postad 14 oktober 2008 - 14:58

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

En fråga till, när man installerar mjukvara ska man ha versionen för smartphone eller pocketpc? (spb, resco, coreplayer etc)...

PocketPC
Smartphone är dom utan tryckkänslig skärm

/Miki

Postad 14 oktober 2008 - 15:00

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

/Miki

Har provat att sortera kontakterna på alla möjliga sätt nu i outlook (version 2007), men får ändå samma resultalt i mobilen = ingen ändring, även om jag raderar alla kontakter i mobilen innan synkning...

Det lustiga är att om jag i outlook bara har förnamn ifyllt på kontakten men har 2 ord i den raden, typ: Anders Hem, så bryter windows mobile contacts upp det i Hem, Anders... Det är det jag försöker "få bort" .

Tips eller ideer någon?

Angående panelerna så ser det ut som om de ska gå att avinstallera i "inställningar", har inte provat så jag vet inte vad som händer...

Redigerat av huxfluxverkstan, 14 oktober 2008 - 15:03.

Postad 14 oktober 2008 - 15:08

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har provat att sortera kontakterna på alla möjliga sätt nu i outlook (version 2007), men får ändå samma resultalt i mobilen = ingen ändring, även om jag raderar alla kontakter i mobilen innan synkning...

Det lustiga är att om jag i outlook bara har förnamn ifyllt på kontakten men har 2 ord i den raden, typ: Anders Hem, så bryter windows mobile contacts upp det i Hem, Anders... Det är det jag försöker "få bort" .

Tips eller ideer någon?

Angående panelerna så ser det ut som om de ska gå att avinstallera i "inställningar", har inte provat så jag vet inte vad som händer...

SKUMT, det funkar hos mig, har iofsig en gammal outlook 2003

Postad 14 oktober 2008 - 15:25

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Såg just att jag kan ändra genom att "spara som" i mobilen när man redigerar en kontakt där, det går inte vad jag kan se i outlook 2007, och då blir det rätt även efter synk, så om inget annat funkar får man väl traggla sig igenom det....

Edit: Såg att jag kan göra samma i outlook 2007 med, men jag har en engelsk version och där heter det "file as"

Redigerat av huxfluxverkstan, 14 oktober 2008 - 15:39.

Postad 14 oktober 2008 - 15:29

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Skulle inte internminnet vara på 400 mb? Enligt min så är det bara 281 mb (295 649 280 byte) :S

Postad 14 oktober 2008 - 15:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Ville866

Mitt bidrag till RAM-debatten: "What is the actual RAM in the device? The X1 has 384 MB RAM but you'll note that the device information screen says 256MB. This is because the X1 also has an additional 128MB RAM that's only accessible to the CPU/3D chip."

http://www.tracyandm...eria-x1-answers

Finns liknande info på andra ställen, men man undrar vad som krävs för att det officiellt ska bli officiellt, så att säga.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.