Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 april 2009 - 17:03

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Varför säger du att det är grångligt att få igång nätverket på WDTV? de e bara till att installera en custom firmware,

Det var inte riktat till mig, men mitt nätverk fungerar inte som det ska.
Har inte lyckats få igång det den senaste tiden och vet inte varför... fick det ju att fungera en kort tid innan.
Så jag skulle inte vilja kalla det "som smort" precis. Försökte även lägga in tjänsten "Unix for windows", men det ville sig inte något vidare det heller. Kanske är det bara jag som är kass (för någon nätverksvirtuos är jag inte).
Sen har vi redan betalt de hundringarna för extern hårdvara som kunde ha suttit i burken från början för samma summa eller lägre.

Postad 25 april 2009 - 18:00

6Trixster
  • 6Trixster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ville bara berätta jag utan några större problem lyckats koppla upp boxen mot mina Windows servrar, och kan nu strömma filmer och musik direkt.
Jag kan rekommendera den som vill prova, det var rätt så enkelt.

När det gällde att få igång nätverksfunktionen så var den enda konfigurationen jag gjorde, att jag lade in rader som denna
xmount //ip-adress/ShareName ShareName cifs user=username,pass=password
i filen med namn net.mounts
Det verkade vettigt att dela upp med olika kataloger på tex filmer, musik, foton etc.

Förutom det var det bara att packa upp de zip filer som behövs.

Nätverkskortet fick ip-adress automatisk av min router, eftersom jag slagit på DHCP.

Postad 25 april 2009 - 18:05

6Trixster
  • 6Trixster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det var inte riktat till mig, men mitt nätverk fungerar inte som det ska.
Har inte lyckats få igång det den senaste tiden och vet inte varför... fick det ju att fungera en kort tid innan.
Så jag skulle inte vilja kalla det "som smort" precis. Försökte även lägga in tjänsten "Unix for windows", men det ville sig inte något vidare det heller....

Du behöver inte något extra, det är bara att dela ut katalogen i Windows.
Kan du sen koppla upp mot den katalogen från en annan Windows maskin, kan du också nå den från WD TV boxen.

Postad 25 april 2009 - 18:19

6Trixster
  • 6Trixster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Med ett pris på 950:- för boxen och 210:- för nätverkskort blir det en svårslagen prislapp på en riktigt bra nätverkspelare. Den verkar hantera alla format jag har behov av, tex mkv och flac.
Den enda brist jag kan se nu är att dvd-menyer inte fungerar.
Det är en helt obegriplig miss, tycker jag.

Postad 25 april 2009 - 18:29

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Kan du sen koppla upp mot den katalogen från en annan Windows maskin, kan du också nå den från WD TV boxen.

Fick 2 Mbit/s (när det fungerade), vilket inte räcker.
Unix for Windows skulle jag ha för att få igång NFS istället.
Hos mig fungerar det inte något vidare som sagt...

Postad 26 april 2009 - 08:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Fick 2 Mbit/s (när det fungerade), vilket inte räcker.
Unix for Windows skulle jag ha för att få igång NFS istället.
Hos mig fungerar det inte något vidare som sagt...

Det fungerar väll för allt utom 1080p/i?

Postad 26 april 2009 - 12:04

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Det fungerar väll för allt utom 1080p/i?

T.o.m. serierna ligger runt 3 Mbit, men just nu har jag inte fått nätverket att gå igång.
Använder Tvixen tills jag känner lust att böka runt med det igen.
Fattar inte att det fungerar så olika för oss alla... jag köpte en USB-hub för att kunna sätta nätverksmodulen i det andra uttaget för att se ifall det blev någon skillnad, men icke.

Postad 26 april 2009 - 16:35

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
angående problemet att den inte visar texter på alla filmer trots att text finns om man bränner ut den på en DVD så har jag en kompis som har en Mediagate 250 och den klarar att visa text på alla filmer som inte Wd:n klarar så det borde väl gå att fixa till mjukvarumässigt eller? spelar ju ingen roll om man lägger in vobfiler så visar den ju inte text ändå på vissa filmer av nån anledning.

Postad 26 april 2009 - 17:48

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Sen den 21:a har intresset svalnat av lite... men nu är man up and running igen och WD ska få sig en fw och kanske en 1tb disk, nu ********!
Jag var nära på att köpa en Blue-ray spelare, kanske bara 1dag ifrån!

Detta med spindown det är väl mer ett vänteläge än avstängning?
Ha ett bra veckoslut!

See you on the internet highway!

Postad 27 april 2009 - 08:34

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

T.o.m. serierna ligger runt 3 Mbit, men just nu har jag inte fått nätverket att gå igång.
Använder Tvixen tills jag känner lust att böka runt med det igen.
Fattar inte att det fungerar så olika för oss alla... jag köpte en USB-hub för att kunna sätta nätverksmodulen i det andra uttaget för att se ifall det blev någon skillnad, men icke.

Jasså? Men du kör väll samma USB/Nätverks adapter? Men visst det finns så många andra som spelar in i ett nätverk men man tycker ju ändå att det inte borde vara några problem så länge man kör med kablar.

Postad 27 april 2009 - 09:28

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Är det ngn som fått nätverket att fungera med Windows Vista?
Jag funderar på att byta ut Xboxen (den gamla, inte 360) nu mot en media extender för streamande från datorn.

Men tyvärr kör jag Vista på burken jag tänkte dela ut ifrån och på mina kortare undersökningar verkar det inte som att det går? Har Windos Vista Home Premium.

I värsta fall får man väl gå tillbaka till XP, men det skulle vara skönt att slippa installera om burken.

Postad 27 april 2009 - 10:22

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Så BORDE det vara men riktigt så enkelt är det ändå inte. Jag har försökt enl konstens alla regler(tror jag) men det funkar inte. Däremot kan jag absolut se min share från andra datorer. Har faktiskt ingen aning om varför det inte funkar. Får ip-adress men ser aldrig "sharen".

Postad 27 april 2009 - 10:40

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Smidigast för mig skulle vara att använda ett Sandisk Cruzer 16gb usb-minne. Jag undrar om det är någon som vet om just denna modell funkar?
https://www.prisjakt...kt.php?p=315792

Har läst att man helst ska köra mindre usb-minnen men eftersom denna modell är vanlig kanske någon vet.

Postad 27 april 2009 - 11:22

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jasså? Men du kör väll samma USB/Nätverks adapter? Men visst det finns så många andra som spelar in i ett nätverk men man tycker ju ändå att det inte borde vara några problem så länge man kör med kablar.

Vi köpte väl samma adapter ja... vilket gör det hela lite konstigt. Jag kör 100Mbit ifall det skulle vara skillnaden?
Men den senaste tiden så kommer inte den utdelade mappen fram i WD'n, så jag kan inte använda det alls.
Vet inte vad som kan ha hänt, men även när det funkade så kändes det omständigt med omstarter och fabriksåterställning för att det skulle hoppa igång.

Postad 27 april 2009 - 11:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Smidigast för mig skulle vara att använda ett Sandisk Cruzer 16gb usb-minne. Jag undrar om det är någon som vet om just denna modell funkar?

Har läst att man helst ska köra mindre usb-minnen men eftersom denna modell är vanlig kanske någon vet.

Just det minnet har jag (Kjell sålde ut) men om jag inte minns fel så hade den problem att köra firmwaren från minnet så jag fick sätta i ett mindre som körde firmwaren och sen detta som lagring. Flashar du dock och lägger allt på maskinen så bör det inte vara några problem, men visst du behöver ändå ett mindre USB minne för att få över firmwaren.

Vi köpte väl samma adapter ja... vilket gör det hela lite konstigt. Jag kör 100Mbit ifall det skulle vara skillnaden?
Men den senaste tiden så kommer inte den utdelade mappen fram i WD'n, så jag kan inte använda det alls.
Vet inte vad som kan ha hänt, men även när det funkade så kändes det omständigt med omstarter och fabriksåterställning för att det skulle hoppa igång.

Jo jag kör också 100Mbit, men just nu kör jag faktiskt en orginal prerelease så jag har ingen aning om det fungerar längre. Men jag kan konstatera att jag hade också lite strul innan det fungerade faktiskt, WD TV fick IP adress och jag kunde ftp:a till den men den såg inte sharen. Jag tror att jag skrev i tidigare inlägg vad det berodde på.

Postad 27 april 2009 - 13:11

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Just det minnet har jag (Kjell sålde ut) men om jag inte minns fel så hade den problem att köra firmwaren från minnet så jag fick sätta i ett mindre som körde firmwaren och sen detta som lagring. Flashar du dock och lägger allt på maskinen så bör det inte vara några problem, men visst du behöver ändå ett mindre USB minne för att få över firmwaren.

Dessa minnen har väl en specialfunktion som andra minnen saknar? Den agerar väl som en CD som stoppas i CD-läsaren har jag för mig. Man får köpa en som är helt tom istället om det inte går att göra själv med dessa.

Jo jag kör också 100Mbit, men just nu kör jag faktiskt en orginal prerelease så jag har ingen aning om det fungerar längre. Men jag kan konstatera att jag hade också lite strul innan det fungerade faktiskt, WD TV fick IP adress och jag kunde ftp:a till den men den såg inte sharen. Jag tror att jag skrev i tidigare inlägg vad det berodde på.

Jag kollade bakåt några sidor och kunde bara hitta mina stapplande försök (och din hjälp) fram till att jag fick kontakt mellan burkarna, men inget om varför sharen inte dyker upp i WD'n.
Hade jag inte haft Tvixen så skulle jag säkert lagt ner mer krut på detta.
Kanske ett gästkonto fungerar bättre?

Postad 27 april 2009 - 13:19

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Nja vad jag förstår så handlar det snarare om att större minne har andra adresser och på något vis blir det fel med wd tv men jag kan ha fel.

Ja jag kommer ihåg att jag gjorde share namnet kortare också fixade jag så att mitt konto krävde lösenord, efter detta fungerade det.

Postad 27 april 2009 - 13:36

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Nja vad jag förstår så handlar det snarare om att större minne har andra adresser och på något vis blir det fel med wd tv men jag kan ha fel.

Ja jag kommer ihåg att jag gjorde share namnet kortare också fixade jag så att mitt konto krävde lösenord, efter detta fungerade det.

Hade för mig att det bara gällde de första FW-updateringarna och då var det väl över 320GB, men fel är det enda jag har nu för tiden...

Ska korta av sharenamnet och testa igen, men lösen skaffade jag redan innan detta micklet.
Jobbar kvällsskift och i veckan blir det bara jobb, träning, ätning och sovning känns det som.

Postad 27 april 2009 - 18:45

KaptenX
  • KaptenX
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tja!

Har sjukt dålig koll på det här med nätverk o skulle behöva lite hjälp på traven.

Skaffade en liknande USB-Ethernet adapter som den som bevisligen har funkat...
På Kjell&co sa dem att de va samma (vilket det uppenbarligen inte va) men de hade bytt ut den.
Har flashat om mediaspelaren och lagt in sambafilen på minnet...
Media spelaren startar med minnet (vilket har både firmware upgraden (behövs?) och sambagrejen.
Kollar med Setting/System/About står det "No IP" där Det borde komma en ip adress...

Det skall sägas att jag har statsnät här där jag bor och använder mig av en switch som delar ut nätverket till 3 olika uttag i lägenheten, varav ett är kopplat till adapter och media spelare... Datorn är också kopplad genom switchen... Vad göra??

Postad 27 april 2009 - 20:02

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Jepp köpte mitt där oxå som alla andra :-), kostar iof bara 30:- mer på ICA.
Vad menar du med att lägga allt på maskinen?
Jag har ett mindre USB på 512MB så jag kan lägga över FW men vill gärna kunna använda ett större.
Usb-minnet "Corsair 16GB Voyager Flash Drive" funkar så det är väl inte helt omöjligt att våra sandiskminnen fungerar då.
Det vore snällt om du kunde testa ditt minne såvida det inte krävs helt annan FW.

Dessa minnen har väl en specialfunktion som andra minnen saknar? Den agerar väl som en CD som stoppas i CD-läsaren har jag för mig. Man får köpa en som är helt tom istället om det inte går att göra själv med dessa.

Är det inte så att AutoPlay går igång för alla usb-minnen?

Postad 27 april 2009 - 20:54

Unregistered0ca21517
  • Unregistered0ca21517
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Är det inte så att AutoPlay går igång för alla usb-minnen?

Det är förmodligen inte Autoplay som Gabbe talar om utan U3 launchpad - finns på endel billiga San-Disk.

Det finns dock removal-tools för denna i mitt tycke ganska trista funktion.

http://u3.com/support/default.aspx#CQ3

Postad 27 april 2009 - 22:09

6Trixster
  • 6Trixster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det ngn som fått nätverket att fungera med Windows Vista?

Jag kör Vista, och WDTV kopplar upp mot utdelade kataloger utan problem.
(Ja, förutom då att hastigheten inte räcker till för några av av filmerna)

Postad 27 april 2009 - 23:03

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Det är förmodligen inte Autoplay som Gabbe talar om utan U3 launchpad - finns på endel billiga San-Disk.

Det finns dock removal-tools för denna i mitt tycke ganska trista funktion.

http://u3.com/support/default.aspx#CQ3

Jo, det är nog så fast U3 kommer ju normalt inte upp när man stoppar in en CD som Gabbe refererar till.
Jag formaterade iaf bara min sticka till NTFS så blev jag av med mjukvaran. Vill verkligen kunna använda Sandisk 16GB USB-minne för det är långt mellan dator och TV hos mig.

Postad 28 april 2009 - 01:58

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jo, det är nog så fast U3 kommer ju normalt inte upp när man stoppar in en CD som Gabbe refererar till.
Jag formaterade iaf bara min sticka till NTFS så blev jag av med mjukvaran. Vill verkligen kunna använda Sandisk 16GB USB-minne för det är långt mellan dator och TV hos mig.

Nej, det var nog U3 jag tänkte på... visste inte att man kan få ett USB-minne att agera CD i normala fall.

Postad 28 april 2009 - 06:57

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har ett sånt USB minne som det pratas om (Sandisk Cruzer 16GB).
U3 programvaran går enkelt att ta bort som beskrivet ovan å då funkar det som vilket USB minne som helst.
Jag har flera likadana minnen som jag sparat U3 programmen på och jag tycker det funkar fint, men WD spelaren funkar det inte med...

Inga problem med att det skulle vara för stort. Det var bara den första FW uppdateringen som det var problem med för stora diskar men det är fixat efter första FW uppdateringen. Kommer inte ihåg vart gränsen gick och om minnet klarade gränsen ändå... men det är som sagt ändå fixat nu.

Postad 28 april 2009 - 08:40

mrkooz
  • mrkooz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

mitt minne funkar kanon till wd både till firmware och film

Redigerat av mrkooz, 28 april 2009 - 08:42.

Postad 28 april 2009 - 11:45

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaren. Då detta minne funkar är det ju bara att slå till på en WD TV :-)

Redigerat av Chippe, 28 april 2009 - 19:25.

Postad 28 april 2009 - 19:12

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan köra sin WD My Book World Edition 500GB trådlöst mot sin D-Link Dir-655, med USB DWA-140/160 istället för trådat?

Redigerat av pege63, 28 april 2009 - 19:20.

Postad 29 april 2009 - 14:55

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej jag skrev för ett tag sen att mina filmer hackar dom stannar upp i ca 3-5sec sen startar filmer och så håller den på titt som tett viss gånger när filmen startar igen så är subben borta så jag måste starta om filmen och vissa gånger så är subben kvar och det gäller alla filmer så jag väntade på den nya fw men samma fel är det fortfarande har ni något tips eller ska jag lämna in den på service?

Postad 29 april 2009 - 15:26

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Hej jag skrev för ett tag sen att mina filmer hackar dom stannar upp i ca 3-5sec sen startar filmer och så håller den på titt som tett viss gånger när filmen startar igen så är subben borta så jag måste starta om filmen och vissa gånger så är subben kvar och det gäller alla filmer så jag väntade på den nya fw men samma fel är det fortfarande har ni något tips eller ska jag lämna in den på service?

Hej!
Vet ej om detta kan hjälpa dig men jag hade ungefär samma problem och läste på något forum, tror jag, att man skulle defragmentera den externa hårddisken...gjorde det, och har inte haft några problem sedan dess.

Postad 29 april 2009 - 15:40

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej!
Vet ej om detta kan hjälpa dig men jag hade ungefär samma problem och läste på något forum, tror jag, att man skulle defragmentera den externa hårddisken...gjorde det, och har inte haft några problem sedan dess.

Tyvärr så har jag redan gjort det

och så har jag provat att lägga över filmen på ett usb minne men det är samma fel där

Redigerat av rotfot, 29 april 2009 - 15:41.

Postad 29 april 2009 - 20:26

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Efter tre månaders "kliande i huvudet" slog jag till och köpte en WD TV HD. Jag säger bara en sak ---- TOPPEN ---- helt otrolig maskin. Jag skiter i att den inte har nätanknytning utan viss "handpåläggning" etc. Men fy f-n va den lilla lådan rockar runt hemma hos mig nu - musik, filmer, foton - you name it. Tusen spänn - hoppa i väggen - ett kanon klipp!!!
Och så lite och ELEGANT!

Postad 29 april 2009 - 20:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
VA FAN ###### affär som LOVADE att en Western Digital Extern HDD My Book world edition blue ring skulle funka med Western Digital TV HD INTE fan gör den det, finns det något sätt att ÖPPNA USB porten så att den når UT mot HD media spelaren?

Postad 29 april 2009 - 22:25

Unregistered851e695e
  • Unregistered851e695e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
tjena!
tänkte kolla om det är så att wd stänger av en usb disk man har kopplad till den (utan ström) när man stänger av wd boxen? alltså stängs dom av samtidigt? har hört både att den gör det och att den inte gör det.. så svara du som vet=)
tack på förhand!

Postad 30 april 2009 - 11:02

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

tjena!
tänkte kolla om det är så att wd stänger av en usb disk man har kopplad till den (utan ström) när man stänger av wd boxen? alltså stängs dom av samtidigt? har hört både att den gör det och att den inte gör det.. så svara du som vet=)
tack på förhand!

Min stänger iaf inte av hårddisken, trots senaste prerelease firmware...eller åtminstone så lyser USB-symbolen på den externa hårddisken WD-passport.

Postad 30 april 2009 - 11:57

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Ville bara berätta jag utan några större problem lyckats koppla upp boxen mot mina Windows servrar, och kan nu strömma filmer och musik direkt.
Nätverksfunktionen fungerar alldeles utmärkt, utom det som rapporterats om att Windows fildelning (som kallas CIFS) är långsam. Några av mina HD-filmer hackar, men det verkar bara vara ett fåtal.
Det löser man genom att trycka ner dom till den lokalt anslutna USB-disken.
Jag får väl sätta upp NFS-diskar så småningom.

Hej

Jag har tänkte köpa samma grejer som du använde och hoppas få det fungera. Vill bara veta om den har någon randomizer för spel av musik?? Sjukt viktig funktion! Behöver det göras en massa inställningar och omstarter fram och tillbaka hela tiden eller funkar den smidigt och utan krångel? Hur många filmer hackar av 10 tex?

Postad 30 april 2009 - 20:46

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

VA FAN ###### affär som LOVADE att en Western Digital Extern HDD My Book world edition blue ring skulle funka med Western Digital TV HD INTE fan gör den det, finns det något sätt att ÖPPNA USB porten så att den når UT mot HD media spelaren?

Klart som fan det fungerar, har en "My book" mot WD, funkar klockrent.
"world edition blue ring", är det någon specialdisc eller vad?

Nä, WD sväljer allt vad usb heter, vad jag vet.
Formattera om den till NTFS om det kan vara det som spökar.

Postad 30 april 2009 - 21:54

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Klart som fan det fungerar, har en "My book" mot WD, funkar klockrent.
"world edition blue ring", är det någon specialdisc eller vad?

Nä, WD sväljer allt vad usb heter, vad jag vet.
Formattera om den till NTFS om det kan vara det som spökar.

Nej det gör det INTE för USBn på den är endast för att utöka med en ytterligare USB HDD.
på en my book world edition V1 funkar det så på men på en my book world edtion II (V2) funkar det hur bra som helst eftersom den har UPnP stöd

Redigerat av pege63, 30 april 2009 - 21:54.

Postad 01 maj 2009 - 07:34

knutdenstore
  • knutdenstore
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en katt som heter Sanna :)

Redigerat av knutdenstore, 28 maj 2009 - 06:31.

Postad 01 maj 2009 - 09:51

bigmassy
  • bigmassy
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
tjena har en fråga kommer jag kunna använda den här https://www.prisjakt...kt.php?p=304333 hårddisken till en western digital tv hd?

Postad 01 maj 2009 - 10:18

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

tjena har en fråga kommer jag kunna använda den här https://www.prisjakt...kt.php?p=304333 hårddisken till en western digital tv hd?

Visseligen inte riktigt svar på din fråga, om du ska köpa eller redan har den.

Jag har denna kopplad till min och det fungerar bra https://www.prisjakt...kt.php?p=222694

Postad 01 maj 2009 - 11:06

bigmassy
  • bigmassy
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det var inget fick svar från annat håll :)

Redigerat av bigmassy, 01 maj 2009 - 11:46.

Postad 01 maj 2009 - 14:46

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag kan säga att med nya officiela firmware (1.02.07) så stängs min
ner, dock så lyser den blå lysdioden fortfarande men själva hårddisken har varvat ner och är avstängd.

Det intressant är dock att hårddisken stängs ner om du slår av WD TV med fjärren, kopplar du bara in den så är den igång och snurrar tills du sätter på och stänger av boxen igen.

Postad 01 maj 2009 - 18:39

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Den nya numera officiella uppdateringen 1.02.07 är riktigt trevlig. Har väntat på den just skulle bli officiell innan jag uppdaterade och ett av de trevligare förbättringarna i mitt tycke är att man numera kan lägga musiken som listor. Mycket mer överskådligt.
För övrigt verkar det vara få som har läst den mer omfattande PDF texten ang. uppdateringarna med tanke på alla frågor, funderingar och upptäckter så jag lägger ut en del av den här:

Version 1.02.07:

New Features:

· Added subtitle default on or off toggle; previously embedded subtitles were off by default and
external subtitles were on by default.

· Added subtitle thickness selection of “Thick” or “Thin”; this will improve the viewing experience
when the subtitles are viewed against a light colored background.

· Added spin down function for USB drives when the device is powered down; previously spin
down only occurred when a drive was ejected.

Version 1.02.00:

New Features:

· Added language support for subtitles; previously “Subtitle: 1/3” was displayed, the language is
now displayed when available for example: (English 1/3, French 2/3, etc…)

· Added UTF-16 support for subtitles.

· Improved support for thumbnail view functions as outlined below:
Note: All thumbnails must be in .JPG format and only .MP3 and .MP4 support embedded .JPG.
Thumbnails are not available in list view.

For Folder Thumbnails:

Music:
1. Display folder.JPG (the image file must be named “folder.JPG” or thumbnail will not
function)
2. If no folder.JPG file is found, display the first album art image (.MP3 with
embedded..JPG)
3. If no album art is available, display the first .JPG in the folder

Photo:
1. Display folder.JPG
2. If no folder.JPG file is found, display the first photo in the folder

Video:
1. Display folder.JPG
2. If no folder.JPG file is found, display the first cover art (.MP4 with embedded .JPG)
3. If no cover art is available, display the first photo in the same folder as the video to be
played

For File Thumbnails:

Music:
1. Display album art (.MP3 file with embedded .JPG)
2. If no album art is available, display the image file with the same name as the audio file to
be played. (for example, song.wav will be associated with song.JPG)

Photo:
1. Display thumbnail

Video:
1. Display .MP4 with embedded .JPG
2. Display image file associated with the video file to be played (for example video.mkv
will be associated with video.JPG)

· Added "Back" button functionality when asked if you want to resume video playback; previously
only “OK” and “Cancel” were available

· Added Turkish language subtitle support

· Added .MOD file extension support

· Added support for FLAC audio in .MKV; previously FLAC audio was shown as an unsupported
audio format

· Added file size display in MB and GB; previously file size displayed in KB only

· Added function for user to turn file size display on and off; previously this function was not user
selectable

· Added info bar display toggle by pressing “Enter” on remote control during video playback

· Added user-selectable thumbnail / list display option in Video; previously it was a universal
setting

· Added user-selectable thumbnail / list display option in Photos; previously it was a universal
setting

· Added user-selectable thumbnail / list display option in Music; previously it was a universal
setting

· Added .TRP file extension support

· Added language display for the audio track; previously “Audio: 1/3” was displayed; now the
name of the language is displayed when available within the file where multiple language audio
tracks are present for example: (English 1/3, French 2/3, etc…)

· Added support for VC-1 in .MKV

· Added a page up and page down function in file list view using the ‘Next’ and ‘Prev’ buttons on
the remote control; previously only up and down arrows were used to navigate the list of files

Resolved Issues:

· Resolved issue when playing 23.976 FPS video files in 1080p24Hz; previously the playback was
choppy

· Resolved HDMI signal issues with Sharp LC-32GA5T televisions; previously the signal would
randomly cut out

· Resolved line offset issue with subtitles where multiple lines are displayed; previously one line
would be off center

· Improved synchronization between video files and external subtitles

· Resolved issue with Cyrillic text in filenames; previously the Cyrillic text was subscripted

· Resolved issues with audio in videos created by some digital cameras; previously the audio was
distorted

· Resolved issue with embedded subtitles in .MKV files; previously the words were getting split
between two lines

· Changed default boot up menu cursor location to Video; previously the cursor defaulted to Photos

Redigerat av perri, 01 maj 2009 - 18:40.

Postad 01 maj 2009 - 20:21

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej.
Jag har samma "setup " som du och WDTV stänger av disken. Det jag har märkt är dock att det dröjer ett tag, den stänger inte av direkt efter man stängt av WDTV:n på powerknappen, utan det dröjer ett tag. Vet ej hur länge, har inte laoborerat.

Mvh mediaman (din polare på nätet) :-)

Postad 03 maj 2009 - 20:34

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Visseligen inte riktigt svar på din fråga, om du ska köpa eller redan har den.

Jag har denna kopplad till min och det fungerar bra https://www.prisjakt...kt.php?p=222694

Du har inga som helst problem med hastigheten och hack o sånt när du ser på HD-material?

Redigerat av Unregistered38563, 03 maj 2009 - 20:35.

Postad 04 maj 2009 - 09:19

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
När jag nu lagt in 1.02.07 så tar det MYCKET längre tid (typ 7 sekunder) för burken att starta upp. Tidigare tog det kanske 1 sekund från det att man tryckt på powerknappen så började den lysa.
Detta upplever jag som oerhört störande. Då blir det ibland att man trycker på power igen för att man tror att den inte "fattade" eller att man riktade fjärren fel, vilket resulterar i att man stänger av den innan den hunnit starta..

;) ;)

Postad 04 maj 2009 - 09:38

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så söker WD TV igenom USB enheterna när maskinen startar första gången, detta för att snabba upp sökningen. Denna information läggs in i några filer på USB enheten.

Har du provat att låta den starta upp som den ska och sen stänga av och på med fjärren? Det borde gå snabbare.

Sen 7 sek e väll inte så farligt? Hur lång tid tar det inte att få igång en DVD film?

Postad 04 maj 2009 - 10:19

skygge
  • skygge
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Den nya numera officiella uppdateringen 1.02.07 är riktigt trevlig. Har väntat på den just skulle bli officiell innan jag uppdaterade och ett av de trevligare förbättringarna i mitt tycke är att man numera kan lägga musiken som listor. Mycket mer överskådligt.

va menar du med att lägga musiken i listor??

Postad 04 maj 2009 - 11:22

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

va menar du med att lägga musiken i listor??

Rad efter rad med klickbara låttitlar istället för det andra gränssnittet som har en samling skivsymboler och låttitel nedanför som ändrar sig efter vilken skivsymbol man klickar på.
Tillkrånglat och inte helt logiskt. Bättre med det nya enkla överskådliga sättet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.