Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 december 2009 - 21:47

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en ny mobil.
Det jag efterfrågar är.

1. Bra kamera.
2. Kunna fjärrstyra datorn via 3g.

Har kollat på HTC HERO som sköter fjärrstyrning lysande och har massvis med olika gratis prog att häta (vilket inte intresserar mig) men har en totalt usel kamera.
SE Satio (alt, Aino lr W995 tex) har grym kamera men kan man köra "remote desktop"?

Någon som har nåt annat förslag

Tror nog du skulle bli rätt nöjd med en Aino kanske? Har iaf remote play till PS3

Postad 10 december 2009 - 21:51

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
"Hej,

Ville bara säga att nya uppdateringen verkar funka bra, då telefonen känns allmänt mer stabil. Har även läst och deltagit i bl.a Minhembio.com forumet, och generellt så är de flesta eniga om just den förbättrade stabiliteten (vissa nämner även en förbättrad batteritid).

Jag tycker dock att ni absolut kan göra bättre ifrån er med nästa uppdatering. Jag är helt övertygad om att ni säkert fått in ett 100-tal mail med samma förfågan: EQ för musikspelaren samt Visualizer. Vill gärna tillägga att detta faktiskt är ett krav snarare än önskemål iaf från min sida. Anledningen är den att innan jag köpte en Satio, så hade jag en Nokia N95 8gb i bruk, och t.o.m den hade allt det där plus mer därtill. Enda anledningen jag gett Sation en chans, är pga 12mp kameran och designen. Jag tycker det är en riktigt fin pjäs, men uppfylls inte dessa önskemål snarast med en ny uppdatering, läggs telefonen ut på blocket. Det nya köpet blir isåfall en Nokia N900.
Jag hoppas verkligen ni tar detta på allvar. Min mening, liksom många andras på de forum jag ofta besöker, är att en telefon för närmare 6000kr ska kunna bättre än såhär.

P.s Ni får gärna lägga till nåt spel oxå till nästa uppdatering som ni gjort med Aino."

Mitt mail till SE..får se om man får nåt vettigt svar

Postad 10 december 2009 - 21:59

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Förresten, är det nån som känner till vart man kan skaffa sig animerade teman?? Finns det ens? Har sökt massor men inte hittat något alls.Däremot en massa "vanliga" stillastående teman på olika sidor.

Alltså bara för att klargöra, med animerad menar jag alltså snygga teman där bakgrundsbilden är i konstant loop rörelse. Då menar jag inte sånna fula med kattungar som slickar skärmen eller nån streckgubbe som petar sig i näsan.
Snyggt ska det va,aa ni hajar säkert.. Tex så fattar jag inte varför inte Mosaic temat eller bubbel temat är animerat som fanns med i luren???

Redigerat av Valle_81, 10 december 2009 - 22:01.

Postad 10 december 2009 - 22:01

Stampe73
  • Stampe73
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Och jag fattar inte varför man inte fixar så att man kan se vilket nummer i kontakten det är som har ringt,hem, mobil jobb osv.

Som det är nu är det ju bara ett namn.

Och ringer man upp ett missat nummer och det visar sig vara hem till den som ringde och man inte får något svar utan istället vill ringa mobilen.
Ja då måsta man back ur senast ringda och sen in i kontakter, plocka fram rättperson välja mobilnumret och sen ringa upp.

På tidigare SE mobiler har man ju kunnat växla mellan olika nummer på kontakten.

Postad 10 december 2009 - 22:04

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Och jag fattar inte varför man inte fixar så att man kan se vilket nummer i kontakten det är som har ringt,hem, mobil jobb osv.

Som det är nu är det ju bara ett namn.

Och ringer man upp ett missat nummer och det visar sig vara hem till den som ringde och man inte får något svar utan istället vill ringa mobilen.
Ja då måsta man back ur senast ringda och sen in i kontakter, plocka fram rättperson välja mobilnumret och sen ringa upp.

På tidigare SE mobiler har man ju kunnat växla mellan olika nummer på kontakten.

"Symbian inside" vettu :)

Postad 10 december 2009 - 22:26

Stampe73
  • Stampe73
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

"Symbian inside" vettu :)

Hmmm, måste väl gå att fixa, saknar det som fan.

Postad 11 december 2009 - 10:37

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hmmm, måste väl gå att fixa, saknar det som fan.

Ja man kunde ju flyga till månen 1969 så man förundras över vissa små enkla brister på Sation!

Postad 11 december 2009 - 11:00

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Måste bara säga att jag är grymt nöjd över hur mycket mer batteriet pallar. Nu har jag iofs inte använt telefonen så mycket dom senaste dagarna. men låter man den bara ligga så håller det bra mycket längre än tidigare känns det som.

Postad 11 december 2009 - 14:50

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen så tycker jag mobilen fungerar som en dröm, MYCKET snabbare, tycker att ljudet blev bättre och batteritiden är som natt och dag! :D

Postad 11 december 2009 - 15:25

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Konstigt. Jag upplever endast en liten förbättring vad gäller batteritiden. Och att den nu är stabilare är inget jag har märkt heller men okej, den har hitils inte fått spader när man byter vänteläge-tema. Det och kanske lite bättre batteritid är allt jag har märkt.
(jag hade innan inte heller några problem med stabiliteten förutom nån´omstart och temsknaset)

Postad 11 december 2009 - 16:18

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Konstigt. Jag upplever endast en liten förbättring vad gäller batteritiden. Och att den nu är stabilare är inget jag har märkt heller men okej, den har hitils inte fått spader när man byter vänteläge-tema. Det och kanske lite bättre batteritid är allt jag har märkt.
(jag hade innan inte heller några problem med stabiliteten förutom nån´omstart och temsknaset)

Nån som vet om det finns fotokontakter i Satio,hade det i min Omnia Hd.sen när nån kontakt ringer visas bara nummer
inte vem det är,hur fixar man det??

Postad 11 december 2009 - 18:58

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
En liten fundering:

Kan/kommer man att kunna byta OS i sation till t.ex Android?
Då det är nyare och verkar flytta på bättre.

mvh

Postad 11 december 2009 - 19:32

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns fotokontakter i Satio,hade det i min Omnia Hd.sen när nån kontakt ringer visas bara nummer
inte vem det är,hur fixar man det??

Du måste lägga in dina kontakter i mobilen och inte köra genom ditt USIM kort.

Postad 11 december 2009 - 20:16

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Du måste lägga in dina kontakter i mobilen och inte köra genom ditt USIM kort.

Tack så mycket.

Postad 11 december 2009 - 20:52

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Någon som vet hur Geotaggningen funkar och vart man ser vart bilderna är tagna?

mvh

Postad 12 december 2009 - 00:52

Saka
  • Saka
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

SE Satio (alt, Aino lr W995 tex) har grym kamera men kan man köra "remote desktop"?

Jag kör TSMobiles remote desktop på Satio och det funkar bra. Det är ett javaprogram så det borde funka i andra telefoner också.

"Symbian inside" vettu :D

Inte Symbians fel utan S60. G900, P1 och P800 var också Sybian (med UIQ) och inte hade liknande besvär. UIQ hade bättre kontakt och SMS hantering men hade visserligen andra problem.

Kan/kommer man att kunna byta OS i sation till t.ex Android?
Då det är nyare och verkar flytta på bättre.

:D Det var roligt.

Redigerat av Saka, 12 december 2009 - 00:54.

Postad 12 december 2009 - 08:21

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
God morgon alla forumläsare. Detta forum har tagit första plats i mitt surfande, facebook nää. Nu till min fråga som ja tidigare har ställt, men är så viktig för mig. Eftersom jag använder mig av min mobil när jag surfar, orkar inte sätta mig vid datan eftersom jag har två barn att ta hand om, så detta är smidigare, undra jag om man inte ska ha virusprog i satio. Kan man inte få virus i mobilen?

Postad 12 december 2009 - 10:43

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
För den som är intresserad av Facebook, så finns nu en nerladdning till Satio.

http://www.sonyerics...entItemId=40105

Postad 12 december 2009 - 15:08

peppe42
  • peppe42
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag igen... hehe

Har fortfarande inte fått ordning på mitt lysdiods problem vid inkommet sms.
Men men, pratade me SE support härom dagen och ny mjukvara kommer vecka 51.
Bara hålla tummarna att mitt problem löses å att vi får EQ mm...

Ha en riktigt fin helg alla

P

Postad 12 december 2009 - 15:25

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har du testat att köra en hard reset alternativt ominstallation?

Angående virus i telefonen och surfande- jag tror att det är ganska liten risk fortfarande att få virus, men visst det kan ju hända. Finns program att testa/köpa om man är osäker. Så det är bara att köra på med det.

Så det ska komma en till uppdatering redan vecka 51?! Hmm ska man orka gröta igenom esato för att se om det ryktas om EQ i musikspelaren. Måste säga att det är väldigt svagt att det i en värstingtelefon ej finns detta från början!

Postad 12 december 2009 - 18:44

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fråga:

Min telefon har börjat bete sig lite konstigt... Jag är en sån som vill att vissa av mina kontatker ska ha en egen ringsignal. Ibland så verkar det som om telefonen inte klarar av att hitta ringsignalen som är inställd för kontakten som ringer och väljer då isället att spela Se:s egen standarton.

Och andra gånger så spelar den låten som jag valt.

Någon som vet vad det kan bero på?

Postad 12 december 2009 - 19:53

TSF
  • TSF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Går det att återskapa data på minneskortet? Jag visste inte om att man var tvungen att inaktivera kortet innan man kunde ta ut det så nu har jag ett gäng korrupta bilder som inte kan visas.
Är det helt kört eller finns det någon möjlighet att få tillbaks bilderna/videoklippen?

Postad 12 december 2009 - 19:53

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hard reset! Kan någon förklara skillnaden med hard och fabriksomställning. När ni ändå är igång så förklara gärna hur man gör det.

Postad 12 december 2009 - 20:04

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Går det att återskapa data på minneskortet? Jag visste inte om att man var tvungen att inaktivera kortet innan man kunde ta ut det så nu har jag ett gäng korrupta bilder som inte kan visas.
Är det helt kört eller finns det någon möjlighet att få tillbaks bilderna/videoklippen?

Hur inaktiverar man kortet innan man tar ut de? Har hittills tagit ut de utan att inaktivera de, men som tur är har man inga korrupta bilder eller så... än.

Postad 12 december 2009 - 20:11

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur inaktiverar man kortet innan man tar ut de? Har hittills tagit ut de utan att inaktivera de, men som tur är har man inga korrupta bilder eller så... än.

Tryck på on/off knappen en gång så kommer det upp en meny med profiler . Gå neråt så hittar du funktionen "ta ut minneskort"

Postad 12 december 2009 - 21:19

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hard reset! Kan någon förklara skillnaden med hard och fabriksomställning. När ni ändå är igång så förklara gärna hur man gör det.

Läs tråden några sidor bakåt.

Postad 12 december 2009 - 22:58

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen så tycker jag mobilen fungerar som en dröm, MYCKET snabbare, tycker att ljudet blev bättre och batteritiden är som natt och dag! :)

Tycker nästan att batteritiden blivit sämre. Det är inte så att den inte är lika kul att pilla med längre så du inte använder den lika mycket ?

Min gick häromdagen ner till halvt batteri bara genom att ha legat utan användning. Det är inte så starkt jobbat SE!

/Jonas

Postad 13 december 2009 - 00:48

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Tycker nästan att batteritiden blivit sämre. Det är inte så att den inte är lika kul att pilla med längre så du inte använder den lika mycket ?

Min gick häromdagen ner till halvt batteri bara genom att ha legat utan användning. Det är inte så starkt jobbat SE!

/Jonas

Samma för mig! Den bara slukar batteri som aldrig förr.. Nu räcker det inte ett helt dygn innan jag måste ladda, ändå är det inte alls mycket användande.

Postad 13 december 2009 - 10:08

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Samma för mig! Den bara slukar batteri som aldrig förr.. Nu räcker det inte ett helt dygn innan jag måste ladda, ändå är det inte alls mycket användande.

Har en Omnia hd,den slukade också batteri till jag kom på att när man laddade med usb måste man starta om mobilen annars tar batteriet slut fortare.sen kan man stänga av datapaket så det bara används vid behov.

Postad 13 december 2009 - 11:18

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har en Omnia hd,den slukade också batteri till jag kom på att när man laddade med usb måste man starta om mobilen annars tar batteriet slut fortare.sen kan man stänga av datapaket så det bara används vid behov.

Har nu testat Powermp3 där finns equalizer,när man ska installera står det ej kompatibelt,skit i det kör bara funkar klockrent.

Postad 13 december 2009 - 11:22

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

...när man laddade med usb måste man starta om mobilen annars tar batteriet slut fortare.

Vet du om det går att stänga av laddning så fort man ansluter via USB?

Tips om vad jag eventuellt missat? Försöker hämta Facebook, men får bara "Inget svar från gatewayen". Söka på t.ex. Google eller surfa på andra sidor är inget problem.
Bifogad fil  Gateway.png   52,6K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 december 2009 - 13:02

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vet du om det går att stänga av laddning så fort man ansluter via USB?

Tips om vad jag eventuellt missat? Försöker hämta Facebook, men får bara "Inget svar från gatewayen". Söka på t.ex. Google eller surfa på andra sidor är inget problem.
Bifogad fil  Gateway.png   52,6K   0 Antal nerladdningar

Men hur kan du göra print screen på din mobil?

Redigerat av TwinX, 13 december 2009 - 13:03.

Postad 13 december 2009 - 13:39

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Men hur kan du göra print screen på din mobil?

Med ett litet freeware som heter Best ScreenSnap.

Postad 14 december 2009 - 21:57

lalas75
  • lalas75
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon mer som inte får ljud på vissa spel ?

Postad 15 december 2009 - 00:05

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Nån´mer som har fått fnatt på sin kamera? Jag har visserligen tappat min telefon i marken nu men den för bara från soffan på mattan. Kameran tar en eller upp till 4 bilder men sedan får den fnatt och smattra iväg blixten som ett stroboskop. Eller så svartnar displayen och inget kort tages allt och kameran hänger sej och man får starta om telefonen för att få igång kameran. Jag har kört hard reset och ominstallation av firmwaren men inget hjälper...suck

(Den hade fått ett frispel med blixten innan jag hade tappat den också)

Postad 15 december 2009 - 00:15

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Nån´mer som har fått fnatt på sin kamera? Jag har visserligen tappat min telefon i marken nu men den för bara från soffan på mattan. Kameran tar en eller upp till 4 bilder men sedan får den fnatt och smattra iväg blixten som ett stroboskop. Eller så svartnar displayen och inget kort tages allt och kameran hänger sej och man får starta om telefonen för att få igång kameran. Jag har kört hard reset och ominstallation av firmwaren men inget hjälper...suck

(Den hade fått ett frispel med blixten innan jag hade tappat den också)

Precis samma som hänt mig 3 gånger senaste månaden. En massa blixtar eller låsning.

Postad 15 december 2009 - 00:56

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Precis samma som hänt mig 3 gånger senaste månaden. En massa blixtar eller låsning.

Skönt att höra att man inte är ensam om kameraproblem! Då är det nog ett mjukvaruproblem! Frågan är om man orkar med och leva med detta fram till nästa uppdatering? Men den kanske skulle komma snart och d får man väl härda ut och se om det hjälper! Annars blir det till att skicka på reparation då.

Ska göra en sista desperat grej: Först en hard reset, sedan en firmwareominstallation. och jag ska också formatera/blåsa minneskortet(det har hänt att mobiltelefoner har fått fnatt pga minneskortet)

TILLÄGG:
Har nu gjort en hard reset och en ominstallation av firmwaren och samtidigt formaterat minneskortet i telefonen. Testade med kameran men den var fortfarande knasig vid många försök till att fotografera. Jag formaterade då minneskortet i datorn samt gjorde en hard reset till men problemet kvarstår. Testa gärna du om det löser sej på din lur om du gör dessa manövrar. Jag hoppas att nästa firmware kommer snart och åtgärdar problemet. Jag kommer at ha kvar telefonen över jul och nyår och om inte en ny firmware vid det laget har löst problemet så blir det till att skicka inte telefonen efter nyårshelgen. Fasen vad tråkigt detta är! Har haft problem med min SE W800, SE K850, SE C905 OCH nu denna lur! Suck! Tycker att SE har bäst kameror(vilket är viktigt för mej) och design så det blir bökigt vart man ska vända sej när man ska köpa nästa lur...vill ju ha en lur med allt OCH riktig blixt!

Redigerat av star trek, 15 december 2009 - 02:22.

Postad 15 december 2009 - 09:48

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Skönt att höra att man inte är ensam om kameraproblem! Då är det nog ett mjukvaruproblem! Frågan är om man orkar med och leva med detta fram till nästa uppdatering? Men den kanske skulle komma snart och d får man väl härda ut och se om det hjälper! Annars blir det till att skicka på reparation då.

Ska göra en sista desperat grej: Först en hard reset, sedan en firmwareominstallation. och jag ska också formatera/blåsa minneskortet(det har hänt att mobiltelefoner har fått fnatt pga minneskortet)

TILLÄGG:
Har nu gjort en hard reset och en ominstallation av firmwaren och samtidigt formaterat minneskortet i telefonen. Testade med kameran men den var fortfarande knasig vid många försök till att fotografera. Jag formaterade då minneskortet i datorn samt gjorde en hard reset till men problemet kvarstår. Testa gärna du om det löser sej på din lur om du gör dessa manövrar. Jag hoppas att nästa firmware kommer snart och åtgärdar problemet. Jag kommer at ha kvar telefonen över jul och nyår och om inte en ny firmware vid det laget har löst problemet så blir det till att skicka inte telefonen efter nyårshelgen. Fasen vad tråkigt detta är! Har haft problem med min SE W800, SE K850, SE C905 OCH nu denna lur! Suck! Tycker att SE har bäst kameror(vilket är viktigt för mej) och design så det blir bökigt vart man ska vända sej när man ska köpa nästa lur...vill ju ha en lur med allt OCH riktig blixt!

Jag har inte haft några av de problem som beskrivs. Jag sätter en spänn på HW-fel.

Postad 15 december 2009 - 12:20

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ja det kan var hårdvarufel eller mjukvarufel men det finns några som har detta problem verkar det som. Såg en tråd på esato.com om detta. Tror inte att det är så vanligt fel men ej unikt.
Så nu sjönk betyget på Sation för mej! Jag har som sagt haft fel på 4 utav mina senaste SE-modeller och är jävligt trött på SE nu. Jag gillar verkligen upplägget och designen på Satio men när det blir fel på även denna lur också så blir man bara sååååå trött!
Ska försöka stå ut till efter nyårshelgen för att ta lite kort och film(när kameran behagar fungera) men sedan blir det att skicka den på reparation. Grrr

Redigerat av star trek, 15 december 2009 - 12:57.

Postad 15 december 2009 - 13:49

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Wisepilot är ett program som följer med i telefonen när man köper den, och om man laddar ner det något annat språk genom programet kostar det då pengar? kostar det i sin tur att nyttja det programmet? Är googlemaps också ett program som är gratis? Jag har fri surf på mobilen.
Som ni märker så fattar jag nada när det gäller surf, och man är nojjig för att få en telräkning för att man har nyttjat programen.
Yack och hej =)

Postad 15 december 2009 - 18:53

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Wisepilot är ett program som följer med i telefonen när man köper den, och om man laddar ner det något annat språk genom programet kostar det då pengar? kostar det i sin tur att nyttja det programmet? Är googlemaps också ett program som är gratis? Jag har fri surf på mobilen.
Som ni märker så fattar jag nada när det gäller surf, och man är nojjig för att få en telräkning för att man har nyttjat programen.
Yack och hej =)

Har själv 1gb via tele2, och frågade dem förut vad det innebar. Vad jag förstod så är det datatrafik, dvs inte bara surf utan t.ex spotify också. Så då borde även google maps och wisepilots trafik ingå. För övrigt så kan man då även använda telefonen som modem, och då surfa på datorn via mobilens datatrafik... Ända begränsningen är att det endast gäller i sverige...

Postad 16 december 2009 - 13:12

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Efter ny fw så har jag alla kontakter som dubletter. Tar man bort den ena så försvinner båda. Tog ett tag innan jag fattade det så nu är jag av med några kontakter. Har väl iofs backup men ändå :I Någon som råkat ut för samma?

Postad 16 december 2009 - 13:29

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Har själv 1gb via tele2, och frågade dem förut vad det innebar. Vad jag förstod så är det datatrafik, dvs inte bara surf utan t.ex spotify också. Så då borde även google maps och wisepilots trafik ingå. För övrigt så kan man då även använda telefonen som modem, och då surfa på datorn via mobilens datatrafik... Ända begränsningen är att det endast gäller i sverige...

Det är helt rätt uppfattat.

Postad 16 december 2009 - 15:12

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta om jag skriver på fel plats nu i forumet

Till saken, jag har en röd Satio ca: 2 veckor gammal som jag tänkte sälja, helt olåst med kvitto. Köpte den och en W995 samtidigt "vet att det är sjukt" och nöjer mig helt enkelt med att behålla W995. För en gångs skull så var det skönt med en "enkel" telefon och inte en smartphone denna gång. Så om någon är intresserad så är det bara att höra av sig. Den är självklart som ny förutom att jag har satt på ett Invisible Shield på skärmen.

Postad 16 december 2009 - 18:30

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Ny version av Spotify ute nu, för oss Symbianer! Den fixar bland annat till möjligheten att lägga till låtar i redan existerande spellistor. Surfa in på m.spotify.com i mobilen så är det bara till att tanka o installera.

Postad 16 december 2009 - 19:10

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hörni när jag kollar upp program version på telefonen så står det R1CA037 vilket ju är den nya. Men sen står det även "anpassad version" på spalten under och heter R1BA028. Vad är nu detta för något??
Jag uppdaterade telefonen igen igår för att tackla en del problem jag haft, och upptäckte det här först nu

EDIT: Luren är inte brandad, köpte den av tele2 och de brandar ju inte..iaf inte på Satio

Redigerat av Valle_81, 16 december 2009 - 19:11.

Postad 16 december 2009 - 22:18

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Nu vet jag varför det inte finns animerade teman till sation, det stöds inte!
Prova själva att kopiera nån sjysst mobil "screensaver" till bild mappen, och markera sedan den som bakgrundsbild. Visserligen får man upp bilden, men det står helt stilla på skärmen, dvs ingen loop.

Jag tyckte det var väldigt konstigt första gången jag slog på min Satio, att tema bilden med bubblorna inte "rörde" på sig, och inte heller de andra. Nu vet man varför.

Förmodligen S60v5 som inte stödjer den funktionen..Ingen annan som tyckte att det var en cool effekt att ha på startskärmen??

Postad 17 december 2009 - 01:03

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Nu vet jag varför det inte finns animerade teman till sation, det stöds inte!
Prova själva att kopiera nån sjysst mobil "screensaver" till bild mappen, och markera sedan den som bakgrundsbild. Visserligen får man upp bilden, men det står helt stilla på skärmen, dvs ingen loop.

Jag tyckte det var väldigt konstigt första gången jag slog på min Satio, att tema bilden med bubblorna inte "rörde" på sig, och inte heller de andra. Nu vet man varför.

Förmodligen S60v5 som inte stödjer den funktionen..Ingen annan som tyckte att det var en cool effekt att ha på startskärmen??

Visst har dom rört sig i någon tidig reklam för satio? Blev också rätt förvånad när dom stod stilla när jag slog på den första gången. Hade vart snyggt. Ser ut som om bubblorna ska röra sig men har fastnat typ...

Postad 17 december 2009 - 13:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Visst har dom rört sig i någon tidig reklam för satio? Blev också rätt förvånad när dom stod stilla när jag slog på den första gången. Hade vart snyggt. Ser ut som om bubblorna ska röra sig men har fastnat typ...

Jo, men reklamen har inget med verkligheten att göra....

Ibland verkar PR byråer ha lite för livlig fantasi.

Postad 17 december 2009 - 14:37

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nyfiken på Garmin Mobile XT 5 men saknar hur jag går vidare i detta. Vill ha det, men vart skaffar jag det och kartor över sverige.
Någon som kan skicka ett PM till mig =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.