Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 25 September 2009 - 17:26

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Nu är jag inte helt hundra på detta men nog tror jag att majoriteten av de högerhänta håller telefonen i vänsterhand, eller?

Högerhänt här och har nästan alltid mobilen i högerhanden (förutom under vissa samtal). Enl. min mening är back-knappen "felplacerad", men har som tur var vant mig. Eftersom pekskärmen kräver ganska yviga rörelser så ligger den bäst ganska långt ut i handen (stödjer lite på lillfingret nertill också), vilket gör att jag numera lätt kommer åt knappen.

Postad 25 September 2009 - 17:40

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nu är jag inte helt hundra på detta men nog tror jag att majoriteten av de högerhänta håller telefonen i vänsterhand, eller?

Beror lite på... ifall man snabbt ska ringa upp någon så blir det oftast enhandsfattning för min del, vilket innebär höger hand... då kan jag hålla med om att det kan vara lite knepigt med "back"-knappen.

Annars är det inga problem..

Postad 25 September 2009 - 18:50

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Hmm. Va krångligt det då måste bli att anteckna medan man pratar? Skulle aldrig funka för mig på jobbet :)

Postad 26 September 2009 - 09:26

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Högerhänt här och har nästan alltid mobilen i högerhanden (förutom under vissa samtal). Enl. min mening är back-knappen "felplacerad", men har som tur var vant mig. Eftersom pekskärmen kräver ganska yviga rörelser så ligger den bäst ganska långt ut i handen (stödjer lite på lillfingret nertill också), vilket gör att jag numera lätt kommer åt knappen.

där har vi hittat samma variant över hur man skönast får "mobilen i handsken" :)

och sen kan vi ta det här med böjen lite lätt? varför har så många stört sig på den? orginelt för DAGENS lurar, hur skööönt som helst när man pratar i telefonen, inget krånglande i byxfickan eller mobilväskan (som enbart används på jobb)

Postad 26 September 2009 - 09:32

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Hmm, jag råkade aktivera ett annat tema och vill få tillbaka mitt gamla tema igen men verkar ha drabbats av minnesförlust. Jag hade för mig det var så enkelt som att gå in under Inställningar->Skräddarsy->Teman och välja men det verkar inte så. Problemet är nog att när jag fick upp frågan om vilken hemskärm jag skulle gå till när jag tryckte på home-knappen råkade välja aHomeMini el någon annan istället för default som jag körde. Hur kan man få upp den frågan igen så man kan välja TouchFlo eller vad den heter?

Postad 26 September 2009 - 09:35

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

och sen kan vi ta det här med böjen lite lätt? varför har så många stört sig på den? orginelt för DAGENS lurar, hur skööönt som helst när man pratar i telefonen, inget krånglande i byxfickan eller mobilväskan (som enbart används på jobb)

Böjen var egentligen det ända jag var lite "orolig" för när ja beställde luren, men väl i handen så finns det inget negativt att säga om den, snarare positivt som du nämner :)

Postad 26 September 2009 - 09:42

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
då har jag under två-tre dagar läst igenom så gott som 54 sidor bra forum ang denna lur!
har sparat ett relativt långt dokument med information jag tyckt verkat vara användbar inför kommande lek-timmar med denna än så länge ROLIGA telefon! (någon som skulle känna att min lista skulle vara intressant så dra iväg ett PM eller skrik det rakt ut här i tråden)
men än så länge har jag bara använt telefonen som telefon och har allt i "standard-utförande"..

har ändå några frågor: (köpte telefonen i onsdags och gissar på att det är nyaste firmware med tanke på menyerna)

fast programvara: 1.5 < - - den senaste?

google maps? fungerar inte som en "riktig gps"? finns ingen sådan app inalgd på telefonen som är en "GPS"? co-pilot kommer testas!

WIFI ? fungerar för er som det ska eller inte? hur får jag det att fungera? för mig har det enbart fastnat med en vit skärm än så länge. . .

vilken typ av tagnentbord använder ni? qwerty? "old-school mobil-tagnentbordet"?
ett fysiskt tagnentbord är ju klart enklare att skriva på (enligt mig själv) men vilket tycker ni är "enklast" att skriva med i bilen? (pappa säger att man inte ska leka med telefonen när man kör bil)

håller man in "home-knappen" 1-3sek kommer en ruta upp med sex app, dessa som ligger igång i bakgrunden?

7 startsidor - går det att ha olika bilder för olika startsidor?

förmodligen kommer jag lösa alla svaren själv om ett tag med allt ###### pillande jag gör jämt, men kan vara kul att se om någon har ett snabbt snart!

Postad 26 September 2009 - 13:41

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

då har jag under två-tre dagar läst igenom så gott som 54 sidor bra forum ang denna lur!
har sparat ett relativt långt dokument med information jag tyckt verkat vara användbar inför kommande lek-timmar med denna än så länge ROLIGA telefon! (någon som skulle känna att min lista skulle vara intressant så dra iväg ett PM eller skrik det rakt ut här i tråden)
men än så länge har jag bara använt telefonen som telefon och har allt i "standard-utförande"..

har ändå några frågor: (köpte telefonen i onsdags och gissar på att det är nyaste firmware med tanke på menyerna)

fast programvara: 1.5 < - - den senaste?

google maps? fungerar inte som en "riktig gps"? finns ingen sådan app inalgd på telefonen som är en "GPS"? co-pilot kommer testas!

WIFI ? fungerar för er som det ska eller inte? hur får jag det att fungera? för mig har det enbart fastnat med en vit skärm än så länge. . .

vilken typ av tagnentbord använder ni? qwerty? "old-school mobil-tagnentbordet"?
ett fysiskt tagnentbord är ju klart enklare att skriva på (enligt mig själv) men vilket tycker ni är "enklast" att skriva med i bilen? (pappa säger att man inte ska leka med telefonen när man kör bil)

håller man in "home-knappen" 1-3sek kommer en ruta upp med sex app, dessa som ligger igång i bakgrunden?

7 startsidor - går det att ha olika bilder för olika startsidor?

förmodligen kommer jag lösa alla svaren själv om ett tag med allt ###### pillande jag gör jämt, men kan vara kul att se om någon har ett snabbt snart!

Kan svara på en del i alla fall.Vet att TomTom är på väg gällande gps.Jag annvänder det fysiska tagenbordet,men vet att många använder scandinavian tagentbordet,som finns på butiken,där har du äåö,så du behöver inte holla inn a för att få å.Di appsen som du har vid home knappen är di 6 appsen som du har använt sist,ligger inte och körer i bakgrunden det är genväg.Du kan installera Taskiller det är en app som du ser hva som ligger i bakgrunden.Tips döda inte klockan om du ska opp på morgonen gör du det då ringer inte klockan.Tror inte du kan ha olika bilder på startsidorna.Jag har Handcent för sms,där får du bakgrundsbild,ser snyggt ut när du skriver sms med ett coolt bilde i bakgrunden.Om du har telefonen med Svensk språk,då har du den senaste romen.

Redigerat av Ramboline, 26 September 2009 - 14:09.

Postad 26 September 2009 - 15:06

supereagle
  • supereagle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Japp, det betyder att du har senaste versionen, grattis. Var köpte du den, är du nöjd så långt?

Så gött att man slipper uppgradera. Jag köpte den på Katshing, fick den tor 24/9.
Den verkar helgrym, väldigt bra flyt, inget lagg alls.

En fråga: måste man stänga ner de olika app man har igång eller stängs de ner automatiskt när man trycker på "hem"- eller "bakåt"-knappen?

Postad 26 September 2009 - 15:28

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Nej dom stängs inte. Dra hem taskiller så kan du stänga ned det du vill vid behov.

Postad 26 September 2009 - 19:26

respekt
  • respekt
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Angående 3 och MMS. nån som fått i gång det ?

Postad 27 September 2009 - 08:44

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Så gött att man slipper uppgradera. Jag köpte den på Katshing, fick den tor 24/9.
Den verkar helgrym, väldigt bra flyt, inget lagg alls.

En fråga: måste man stänga ner de olika app man har igång eller stängs de ner automatiskt när man trycker på "hem"- eller "bakåt"-knappen?

Nej dom stängs inte. Dra hem taskiller så kan du stänga ned det du vill vid behov.

Det är det som tyvärr gör att Android inte kommer kunna slå hos stora massan. Greta Svensson 50 år eller Hanna Nilsson 14 år går ju inte in i en taskmanager-app och stänger ner programmen?!

Finns det någon inställning så man får frågan varje gång man går ur en app eller dylikt?

Postad 27 September 2009 - 10:05

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
* jag skulle mer vilja veta om det går att spara alla apps på minneskortet, skulle ju vara fint om någon kunde göra en app där man blir tillfrågad var på telefonen man vill spara den nya informationen, för detta kan jag tycka är aningen störande. (vet att programmen inte tar allt för mycket plats, men ändå)

* om någon har meddelande-widgeten på en utav sina startskärmar, har ni då råkat ut för att siffran fastnar kvar för inkommande sms? tex att man läst/svarat på sms och ettan fortfarande är kvar?

Postad 27 September 2009 - 12:29

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Är det verkligen tänkt att man ska göra så då?
Jag har ingen erfarenhet från Android men jobbade tidigare som Symbian-utvecklare och ett stort problem där var att användarna inte fattade att Symbian inte körde samma applikations-paradigm som en dator.
Folk stängde ständigt av sina applikationer manuellt och gnällde sedan över hur slö telefonen var när Symbian i själva verket är designat för att låt apparna ligga kvar för att snabba upp hela användarupplevelsen.
Symbian har sedan en process som automatiskt stänger av de minst använda applikationerna när man behöver mer minne. Och batteritiden påverkas inte nämnvärt av detta då bakgrundsapplikationer har en ytterst begränsad tillgång till CPU-cykler.
Det är inte tänkt att man ska använda en Andriod-lur på samma sätt?

Postad 27 September 2009 - 12:49

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Om detta tvistas en del och jag vet faktiskt inte vad som är bäst, att hålla rent eller låta Android sköta det. Enklast är väl att testa sig fram...

Postad 27 September 2009 - 13:51

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Är det verkligen tänkt att man ska göra så då?
Jag har ingen erfarenhet från Android men jobbade tidigare som Symbian-utvecklare och ett stort problem där var att användarna inte fattade att Symbian inte körde samma applikations-paradigm som en dator.
Folk stängde ständigt av sina applikationer manuellt och gnällde sedan över hur slö telefonen var när Symbian i själva verket är designat för att låt apparna ligga kvar för att snabba upp hela användarupplevelsen.
Symbian har sedan en process som automatiskt stänger av de minst använda applikationerna när man behöver mer minne. Och batteritiden påverkas inte nämnvärt av detta då bakgrundsapplikationer har en ytterst begränsad tillgång till CPU-cykler.
Det är inte tänkt att man ska använda en Andriod-lur på samma sätt?

Det är precis så Android är designat också och det verkar som många har svårt att ta till sig det.
TasKiller och liknande app är ett otyg på det vis många använder dom. För att döda processer eller app som inte uppför sig korrekt, ja då är det förstås bra att ha men jag misstänker att måga gör precis som du beskriver och sedan klagar på OSet när processer krashar eller mobilen känns seg.

Postad 27 September 2009 - 17:02

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

* jag skulle mer vilja veta om det går att spara alla apps på minneskortet, skulle ju vara fint om någon kunde göra en app där man blir tillfrågad var på telefonen man vill spara den nya informationen, för detta kan jag tycka är aningen störande. (vet att programmen inte tar allt för mycket plats, men ändå)

* om någon har meddelande-widgeten på en utav sina startskärmar, har ni då råkat ut för att siffran fastnar kvar för inkommande sms? tex att man läst/svarat på sms och ettan fortfarande är kvar?

Ta en titt på http://code.google.c...-roms/wiki/A2SD, kanske kan vara något?

Postad 27 September 2009 - 20:13

Unregistered26fac21d
  • Unregistered26fac21d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det är precis så Android är designat också och det verkar som många har svårt att ta till sig det.
TasKiller och liknande app är ett otyg på det vis många använder dom. För att döda processer eller app som inte uppför sig korrekt, ja då är det förstås bra att ha men jag misstänker att måga gör precis som du beskriver och sedan klagar på OSet när processer krashar eller mobilen känns seg.

Precis! Jag stänger aldrig program med taskkiller eller liknande och min Hero funkar perfekt, den blir inte segare av det utan det går istället snabbt att öppna program och komma tillbaka till det man gör i programmet också.

Postad 27 September 2009 - 21:18

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har en liten fråga om Spotify appen, kan man få den att scrobbla till lastfm.com? Man kan ju det i spotify på datorn, men det verkar inte som det fungerar när man kör i Heron? Lastfms officiella app verkar inte finnas på market heller, hmmm?

Mvh

Postad 27 September 2009 - 21:30

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Jag har hattat hit & dit i denna fråga, döda apps eller ej. Vet inte riktigt varför då jag aldrig haft några direkta problem annat än att den under en period drog åt skogen för mycket ström. Hittade dock boven i dramat som var ebuddy, såg till att inte köra det i onödan & då löste det sig. Innan jag insåg att den var problemet så började jag dock frekvent döda med taskiller, ska lägga ned det nu så får vi se.

Ang. symbian så funkade det suvve på min P1i, däremot min P900 krävde att jag dödade applikationer för att inte slöa ned sig totalt.

Postad 28 September 2009 - 02:45

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Har precis beställt en Hero efter att jag spräckt skärmen på min gammla nokia modell whatever. Ska bli kul med en kvalitets telefon för en gångs skull.

Postad 28 September 2009 - 07:08

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Har en liten fråga om Spotify appen, kan man få den att scrobbla till lastfm.com? Man kan ju det i spotify på datorn, men det verkar inte som det fungerar när man kör i Heron? Lastfms officiella app verkar inte finnas på market heller, hmmm?

Mvh

Tunewiki har last fm radio,finns på market.

Postad 28 September 2009 - 09:32

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Mvh

Det går ej för tillfället och Spotify funderar på att lägga till funktionen i framtida versioner. Inget direkt rakt svar ännu dock. Möjligt att detta går att ordna med något tredjepartstillägg (eller fjärdepart i detta fallet :)), men har ej hittat något hittills.

Postad 28 September 2009 - 19:07

Labonte
  • Labonte
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan hitta en bra hållare till Hero'n? som även funkar att ha i landskapsläge...

Postad 28 September 2009 - 19:53

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Det går ej för tillfället och Spotify funderar på att lägga till funktionen i framtida versioner. Inget direkt rakt svar ännu dock. Möjligt att detta går att ordna med något tredjepartstillägg (eller fjärdepart i detta fallet B)), men har ej hittat något hittills.

Ah synd, alla vi som är sugna på lastfm, får hetsa spotify på deras officiella blogg, så det blir i redan nästa uppdatering ;-) Jag har gjort det i alla fall!

Mvh

Postad 28 September 2009 - 20:13

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man kan hitta en bra hållare till Hero'n? som även funkar att ha i landskapsläge...

Antar att det är bilhållare du menar? Bra & bra men extremt billig & väl fungerande B) Hur länge den håller får man väl se...

Man kan vrida den & få landskapsläge, dock inte under körning. Följer med en lång & en kort arm, rekommenderar den korta då den långa gör att luren flexar för mycket.

Jag har inte min mittmonterad som på bilderna utan till vänster på rutan, funkar mycket bättre tycker jag...

http://www.swedroid....bilen#more-4778

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 28 September 2009 - 20:18.

Postad 28 September 2009 - 21:49

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har precis skaffat mig en hjälte och håller på att försöka förstå mig på den;) Så sakteliga klarnar saker, fast det tar väl längre tid än det kanske borde då jag tar manualer till hjälp först när jag kört fast ...

En fråga när det gäller applikationer; PÅ min gamla PocketPC så körde jag en applikation för att hålla koll på lösenord etc. Finns det någon sådan applikation att köra på Hero?

När det gäller kopplingen till ActiveSync, så verkar den inte stödja uppgifter/tasks, stämmer det eller har jag missat någon konfiguration?

/Andreas

Postad 28 September 2009 - 22:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

En fråga när det gäller applikationer; PÅ min gamla PocketPC så körde jag en applikation för att hålla koll på lösenord etc. Finns det någon sådan applikation att köra på Hero?
/Andreas

Finns flera, använder själv OI safe : http://www.cyrket.co...penintents.safe

Postad 29 September 2009 - 09:19

supereagle
  • supereagle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!
Har nästan lyckats fixa allt när det gäller e-posten, men har ett litet problem. Jag har ett gmail konto (som man måste ha) som hämtar e-post från mina två pop3-konton. Detta verkar funka bra. Problemet är att när jag skriver mail på Heron så vill jag att inte att min gmail-adress ska stå som avsändare, utan en av de andra ardesserna. Jag har ställt in på min gmail-konto att det ska gå att skicka från en annan avsändaradress, men Heron verka inte ta det.

Vad gör jag?

Postad 29 September 2009 - 09:26

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Någon som vet något om TRE kommer att släppa denna mobilen?
Ringt men som vanligt vet de knappt vad en mobiltelefon är :)

/R

Postad 29 September 2009 - 09:47

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
http://www.biltema.s...;iItemId=153332 < - - som MR Z rekomendera? =)

http://www.netonet.s...el(117525,4550) < - -- lite dyrare varianten, kanske mer hållbar? :)

Postad 29 September 2009 - 10:22

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Det är det som tyvärr gör att Android inte kommer kunna slå hos stora massan. Greta Svensson 50 år eller Hanna Nilsson 14 år går ju inte in i en taskmanager-app och stänger ner programmen?!

Finns det någon inställning så man får frågan varje gång man går ur en app eller dylikt?

hmm. Jag anser att "Task Killer" program inte är användbara alls. Jag hade de förut men testade avinstallera, starta om telefonen och bara köra telefonen fritt och se hur den vart.
Först gick den fort, sen segare och segare (Beroende på att jag tryckte igång 30 program och tankade musik via mobilen). När mobilen vart som segast tryckte jag bara på "Home" knappen och lät den ligga i 15 min utan användning, sen funkade den precis lika snabbt som den gjorde innan jag satt igång allting, MEN alla programmen var fortfarande på.

Min slutsatts: Android telefonen måste "minimera" programmen eller gömma undan de som är inaktiva längst, för att de inte ska ta sådan plats. Så ett "Task Killer" program är alltså inte användbart.

När jag använde "Task Killer" Program förut så upptäckte jag att hur många program jag hade igång eller startade, så fanns det ändå runt 20mb arbetsminne kvar, vilket stärker ovanstående teori.

Nu har jag haft mobilen igång i snart 2 veckor utan omstartning och den är inte de minsta seg. Jag har den nyaste Builden på 1.5 (Build 2.7xxx) Orootad telefon.

Postad 29 September 2009 - 10:42

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Någon som vet något om TRE kommer att släppa denna mobilen?
Ringt men som vanligt vet de knappt vad en mobiltelefon är :)

/R

Nix,Heron kommer inte till 3.

Postad 29 September 2009 - 10:55

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Nix,Heron kommer inte till 3.

Oki tack. Då fortsätter jakten på en ny telefon...

/R

Postad 29 September 2009 - 13:37

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

hmm. Jag anser att "Task Killer" program inte är användbara alls. Jag hade de förut men testade avinstallera, starta om telefonen och bara köra telefonen fritt och se hur den vart.
Först gick den fort, sen segare och segare (Beroende på att jag tryckte igång 30 program och tankade musik via mobilen). När mobilen vart som segast tryckte jag bara på "Home" knappen och lät den ligga i 15 min utan användning, sen funkade den precis lika snabbt som den gjorde innan jag satt igång allting, MEN alla programmen var fortfarande på.

Min slutsatts: Android telefonen måste "minimera" programmen eller gömma undan de som är inaktiva längst, för att de inte ska ta sådan plats. Så ett "Task Killer" program är alltså inte användbart.

När jag använde "Task Killer" Program förut så upptäckte jag att hur många program jag hade igång eller startade, så fanns det ändå runt 20mb arbetsminne kvar, vilket stärker ovanstående teori.

Nu har jag haft mobilen igång i snart 2 veckor utan omstartning och den är inte de minsta seg. Jag har den nyaste Builden på 1.5 (Build 2.7xxx) Orootad telefon.

Två veckor är verkligen imponerande! Jag kan i appen system manager se att använt ram ligger mellan 83-86 och aldrig går över 86% och helt klart så rensar den själv effektivt. Möjligt att man kan komma över 86% om man har många program igång som har tillgång till nätet typ babbler och chatprogram för dessa verkar aldrig stängas.

Andra dygnet utan taskiller nu för mig och den rullar på problemfritt!

Postad 29 September 2009 - 13:59

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
http://www.tre.se/te...e.aspx?id=37993 < - - nått nytt?

Postad 29 September 2009 - 14:19

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Jag undrar om man tjänar på att uppdatera Rom-filen på telefonen och isåfall vilken ROM-fil jag skall välja. Det verkar finnas lite olika att välja på dels på denna sidan: http://theunlockr.com/downloads/and.../android-roms/, där "MoDaCo Enhanced ROM" verkar vara väldigt populär för att den tydligen snabbar upp operativsystemet i telefonen avsevärt.

Sedan så finns det den nyaste Rom-uppdateringen på HTCs hemsida: http://www.htc.com/e...o...ct=sd&cat=2 (ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5.)

Om jag köper en HTC Hero idag så kanske den redan har den nyaste ROM-uppdateringen från HTCs hemsida så det är därför jag frågar om man tjänar på att installera någon annan istället?

Postad 29 September 2009 - 14:40

oubee1
  • oubee1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Om jag köper en HTC Hero idag så kanske den redan har den nyaste ROM-uppdateringen från HTCs hemsida så det är därför jag frågar om man tjänar på att installera någon annan istället?

Min fick jag för ca 10 dagar sedan (beställde från Teknikmagasinet på nätet) och den hade rätt ROM version installerad så jag slapp uppdatera den.

Postad 29 September 2009 - 15:17

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Men hur upplever du operativsystemet (Android), är det väldigt slött när mnan skall byta mellan de 7 olika fönstren?

Postad 29 September 2009 - 15:20

oubee1
  • oubee1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
När jag kör Spotify blir den lite segare eller när jag kör en drös andra applikationer samtidigt. Men som nämnt tidigare i denna tråden så löser den oftast problem själv och en kort stund där efter är den pigg och trevlig igen.

Postad 29 September 2009 - 16:26

bjojo214
  • bjojo214
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej! någon som vet hur man kan se vad telefonen använder 3G internetet till i bakgrunden? Jag har inte på automatisk hämtning av e-mail. Kan det vara facebook integrationen i telefonboken eller? nu inatt t ex så användes ca 2Mb utan att "göra något", kanske inte verkar som mycket men när jag bara har 200Mb i månaden så blir det en ganska stor del som går förlorad bara så där! Någon som har någon ide?

mvh Björn

Postad 29 September 2009 - 18:57

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hej! någon som vet hur man kan se vad telefonen använder 3G internetet till i bakgrunden? Jag har inte på automatisk hämtning av e-mail. Kan det vara facebook integrationen i telefonboken eller? nu inatt t ex så användes ca 2Mb utan att "göra något", kanske inte verkar som mycket men när jag bara har 200Mb i månaden så blir det en ganska stor del som går förlorad bara så där! Någon som har någon ide?

mvh Björn

Android telefoner använder mycke datatrafik,du har väder appen,som uppdaterer seg automatisk.Stänger du av telefonen och sen sätter på den drar det data.Sen synker du ju kontakterna med google.Har du chatt program i gång?Stäng det i sånna fall.Du har en app som heter APNdroid,som du stänger all internet uppkopling med ett tryck.Vill du ut på näte,så trycker du på appen en gång till så öppnar du till uppkoppling igjen.Enkelt och smidigt.

Redigerat av Ramboline, 29 September 2009 - 19:03.

Postad 29 September 2009 - 19:53

Labonte
  • Labonte
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Antar att det är bilhållare du menar? Bra & bra men extremt billig & väl fungerande :rolleyes: Hur länge den håller får man väl se...

Man kan vrida den & få landskapsläge, dock inte under körning. Följer med en lång & en kort arm, rekommenderar den korta då den långa gör att luren flexar för mycket.

Jag har inte min mittmonterad som på bilderna utan till vänster på rutan, funkar mycket bättre tycker jag...

http://www.swedroid....bilen#more-4778

jo har sett den.. men köpte den idag, funkar bra till gamla telefon, väntar dock på min nya Hero som för ligger på Arlanda för tillfället... :rolleyes: vill ha den nu... ;)

Postad 29 September 2009 - 20:17

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Fick min idag, jisses vilken lur :rolleyes: Väntar på nytt SIMkort nu bara så kan man börja ringa.

iaf. håller på att lägga in musik, det funkar fint. Men hur får jag bilden på albumet att synas? har bara en svart ruta där just nu fast jag har bilden i samma mapp.

EDIT: Den måste finnas i ID3 taggen tydligen. Tankade hem Mediamonkey så var det inga problem.

Redigerat av FiRREN, 29 September 2009 - 21:11.

Postad 29 September 2009 - 20:25

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Men hur upplever du operativsystemet (Android), är det väldigt slött när mnan skall byta mellan de 7 olika fönstren?

Absolut inte.

Som nån skrev så kan den lagga lite när man har nåt tungt som ligger & laddar, exempelvis om man håller på att öppna en tung websida & då går över till hemskärmen, då kan den lagga lite medan sidan laddas i bakgrunden. Spotify har jag inte testat så jag vet inte.

För övrigt så är den snabb & det är ytterat sällsynt att det laggar när man bläddrar mellan fönstren. Ang. detta med att den skulle bli slöare om man har mycket igång förstår jag inte. Den stänger automatiskt ned sällan använda program & går aldrig över 86% i RAManvändande (möjligen något nån enstaka gång), jag reserverar mig lite för detta då det kanske (?) finns program som den väljer att inte stänga, typ program som ligger & arbetar mot nätet i bakgrunden. Jag har då inte under denna vecka sett den använda mer än 86% av RAM & jag har inte stängt ned något med taskiller på några dagar...

Postad 29 September 2009 - 20:44

P1an
  • P1an
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej, jag har laddat in MoDaCos nya rom nu och har problem med internet uppkopplingen, de funkar inte över huvud taget.
Men jag har läst på några andra amerikanska forum att folk har problem också och att man ska gå in i Inställningar -> Trådlösa styrenheter -> Inställningar för mobilt nätverk -> Åtkomstpunktsnamn och sedan skriva in inställningarna där men det funkar inte eftersom dom inte är från Sverige och inte har Telia.
Men de vore jätte snällt om någon med Telia som har fungerande internet kunde gå in där och skriva ned vad dom har för inställningar. Förstår om de känns jobbigt men skulle hjälpa mig otroligt mycket. Tack på förhand :rolleyes:

Postad 29 September 2009 - 20:57

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

> Trådlösa styrenheter -> Inställningar för mobilt nätverk -> Åtkomstpunktsnamn och sedan skriva in inställningarna där men det funkar inte eftersom dom inte är från Sverige och inte har Telia.
Men de vore jätte snällt om någon med Telia som har fungerande internet kunde gå in där och skriva ned vad dom har för inställningar. Förstår om de känns jobbigt men skulle hjälpa mig otroligt mycket. Tack på förhand :rolleyes:

Jag har två APN:er definierade och den första är aktiv;
Namn&#58; Telia Online
APN&#58; online.telia.se
Proxy&#58; 10.254.254.254
Port&#58; 8080
MMS-protkoll&#58; WAP 2.0
MCC&#58; 240
MNC&#58; 01
APN-typ&#58; default

Namn&#58; Telia MMS
APN&#58; mms.telia.se
MMSC&#58; http&#58;//mmss/
MMS-proxy&#58; 193.209.134.132
MMS-port&#58; 8080
MMS-protkoll&#58; WAP 2.0
MCC&#58; 240
MNC&#58; 01
APN-typ&#58; mms

Övriga värden är inte definierade
/Andreas

Postad 29 September 2009 - 21:43

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag var jätte nöjd med min Hero tills idag! Brorsan hade några bilder i sin mobil som jag ville ha, tänkte att han skulle överföra dom via bluetooth. Hur mycket vi än försöket gick det inte. Provade att googla om problemet och fick veta att den inte klarar av att skicka/ta emot filer över bluetooth :rolleyes: Hur i **** tänkte dom egentligen!?? Vet någon om det kommer en firmware som fixar detta? Tror jag kommer sälja mobilen pga detta...

Postad 29 September 2009 - 23:04

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
för alla som undrar detta om datatrafik osv osv hur många MB i månaden man ska betala för, jag anser att man ska ha ett så FRITT internet-tillägg som möjligt för HTC Hero då det är så mycket aplikationer som behöver en internetuppkoppling! (stavfel lite här och där)

jag stänger aldrig av min 3G uppkoppling och det är trevligt att jämt kunna se hur vädret är eller blir dagen efter! :rolleyes:

sen kan jag ju säga att många program jag testat är suveräna, MEN TYVÄRR är dom "amerikanskbaserade" eller mer åt engelska hållet och svenska nyheter, radio osv är väldigt utelämnat än så länge! :rolleyes:
kanske jag som missat någon aplikation vad gäller detta?

Postad 29 September 2009 - 23:46

Labonte
  • Labonte
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag var jätte nöjd med min Hero tills idag! Brorsan hade några bilder i sin mobil som jag ville ha, tänkte att han skulle överföra dom via bluetooth. Hur mycket vi än försöket gick det inte. Provade att googla om problemet och fick veta att den inte klarar av att skicka/ta emot filer över bluetooth ;) Hur i **** tänkte dom egentligen!?? Vet någon om det kommer en firmware som fixar detta? Tror jag kommer sälja mobilen pga detta...

det funkar inte att skicka filer via BT idag.. men de funkar via "third-party-apps" om man kör med en root:ad telefon, så möjligheten att de funkar i typ nästa större uppdatering är ganska stor :rolleyes:

problemet de finns idag ingen telefon i denna kaliber som klara filöverföring via BT.. iphonen klara inte de heller så de finns liksom inget annat alternativ.. :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.