Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 juli 2010 - 15:32

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
nej, scrapern ska ta alla underkataloger. Gäller bara att välja den som ligger närmast rooten som favorit. Sen går det i en config fil att skapa en blacklist. Alltså säga till scrapern att inte kolla i vissa kataloger. Inte använt det själv än, men jag borde då jag har några serier som inte hittas genom scrapern.

Postad 26 juli 2010 - 15:45

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ska strax installera nya FW men tänkte jag skulle höra med er om jag ska göra nå förarbete innan. Hur ska man till exempel döpa mapparna med respektive film i. För tillfället har jag release namnet. Sitter med alla filmerna på en hdd i min e-trayz. Hur har ni gjort? Plz help me.. vill ju in med 2.4 så fort som möjligt =)

Postad 26 juli 2010 - 15:50

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Ska strax installera nya FW men tänkte jag skulle höra med er om jag ska göra nå förarbete innan. Hur ska man till exempel döpa mapparna med respektive film i. För tillfället har jag release namnet. Sitter med alla filmerna på en hdd i min e-trayz. Hur har ni gjort? Plz help me.. vill ju in med 2.4 så fort som möjligt =)

Ligger varje film i sin egen katalog eller ligger alla i en och samma?
Men det ska göra det samma igentligen, scrapern ska vara nog smart att lista ut vad det är för filmer.

Postad 26 juli 2010 - 15:55

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ligger varje film i sin egen katalog eller ligger alla i en och samma?
Men det ska göra det samma igentligen, scrapern ska vara nog smart att lista ut vad det är för filmer.

Har en FILM mapp och en SERIE mapp i en MEDIA mapp. I FILM-mappen ligger alla filmer i sin egna mapp lixom. Men ska testa nu får jag se.

Postad 26 juli 2010 - 19:16

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

nu gick det bättre. fast av ca 200 filmer så hittade den bara 2 covers. Den hittade cover till Bolt 2008 men Avatar 2009 hittar den inte. I övrigt så är filminfo korrekt på båda.

om man går in på varje film och väljer online update så kan man korrekt välja rätt cover och fanart. konstigt att den inte tankade cover direkt...

Hur väljer man online update? Om jag har fattat det rätt så tar xt hem info och cover. Info har jag på nästan alla men ingen cover på någon.

Postad 26 juli 2010 - 20:26

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej, Jag har installerat b20 och nu startar min onkyo 607:a true HD men nu när den spelar upp true HD så laggar bilden, inte så att den inte går att se på men det finns fortfarande en massa smålagg. Någon som har samma problem? Den enda film jag provat är Startrek dock.

Postad 26 juli 2010 - 23:14

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Någon fler som har problem med Avatar?
Alla filmer fungerar utom just den, har både fanart och cover i web interface, men på xtreamern är det bara tomt/svart på den filmen. :/
Sen är den väl lite väl seg, tar några sekunder innan den startat jukebox, sen dröjer det ytterligare ett tag innan den laddat in alla bilder, irriterande om man skulle ha filmkväll. Sen är det otroligt segt/halv omöjligt att starta en film via jukeboxen, ibland tar det "bara" 20+ sekunder att starta, ibland någon minut.

Postad 26 juli 2010 - 23:17

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

nej, detta är första gången. kan det ha något med hur jag ordnat mapparna?

NAS/MEDIA/

/BARN
/TV
/HD
/XVID

får samma felmeddelande. press 0 to search again... Varannan gång jag försöker starta mediajukebox så kraschar menyn och jag tappar sync med teven via hdmi. efter ett tag dyker menyn upp igen. tyvärr är detta nog inte redo för release. känns väldigt trist.

var hittar jag loggen för jukeboxen? finns inget under settings

Det tipset jag kan ge just nu är att ge sig in i IRC-chatten och få tag på mavvy, han är en av de som kodar allt detta. Att du bara fick upp 2 covers trodde han berodde på att dina shares inte var mountade ordentligt i XT. Men han kan ge BRA mycket mer hjälp direkt än att jag sitter imellan :rolleyes:

EDIT: Ni som har problem att det går slött och att det skiter sig. Kan ni gå in i web-interface under info(har jag för mig) och kolla om ni har en swap-partition/file. Om det står typ 32KB eller nått annat.

Redigerat av welph, 27 juli 2010 - 00:05.

Postad 27 juli 2010 - 08:46

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Är allt det här krånglet med t ex:

http://code.google.com/p/moviejukebox/

och under-avdelningarna till höger:

FileNaming
Installation
License
MovieJukebox
MultiThreading
Release_Notes_v2_0
StepByStepInstall
Show all »

... bara för att få en Omslags-BILD till sina filmer, filmer som man ändå rimligtvis VET vad det är för nåt, för man har ju själv lagt dem på hårddisken ... ?

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 juli 2010 - 09:24.

Postad 27 juli 2010 - 12:12

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nu blir jag galen! Om jukeboxen ska funka så ska man ju ha till-lagt i Favoriter.. men när jag lägger till min Film mapp som jag har på min etrayz så funkar det bara till det jag knäpper av min xtreamer. Sen kommer jag inte åt mappen i favoriter. Det finns där men när jag försöker klicka in mig på den så kommer laddcirkeln och ingen händer. Måste då adda mappen till favoriter på nytt.

Postad 27 juli 2010 - 13:00

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
32 kb of 32kb free har jag.

har nu lyckats lägga till cover och fanart på mina filmer via webinterfacet. jag startar jukebox och kommer in i movies på xtreamern. men sen får jag problem. covers syns inte på xtreamern. jag kan inte heller starta en film från jukeboxen på xtreamern eller via webinterface. den hänger tills jag trycker på home knappen.

EDIT: Gick in under settings och tog refresh network och kryssade i att jag skulle automounta min smb drive och då funkade coverart/fanart. men att scrolla är slööööttt. 100mbit nätverk.

Redigerat av discomega, 27 juli 2010 - 17:23.

Postad 27 juli 2010 - 16:52

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag har också lagg på alla mna mkv i DTS-HD, samt att jukeboxen är seeeeg.

Tar väl ett halvår innan detta funkar smärtfritt.

Postad 27 juli 2010 - 18:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Ställer mig i gänget som dissar RC3

Den här var inget vidare, från ingenstans hänger den sig lite här och var, tappar kontakten med usb-minnet och jukeboxen lyckades efter otaliga försök att hitta lite info men inga covers till en mapp med testfilmer.

Den känns inte i närheten av klar att släppas som officiell tyvärr.

Trist men inget större avbräck, med den gamla fw så funkar det alldeles utmärkt att titta på min filmer och det var därför jag köpte den :rolleyes:

Postad 27 juli 2010 - 18:24

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Trist men inget större avbräck, med den gamla fw så funkar det alldeles utmärkt att titta på min filmer och det var därför jag köpte den :rolleyes:

Vilken är det senaste firmwaren som kom innan jukeboxen-uppdateringen? Hämtade ut min Xtreamer Pro idag nämligen, men hinner inte prova den förrän ikväll och då känns det bara dumt att lägga in senaste firmware som ändå bara strular.

Postad 27 juli 2010 - 19:08

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

32 kb of 32kb free har jag.

har nu lyckats lägga till cover och fanart på mina filmer via webinterfacet. jag startar jukebox och kommer in i movies på xtreamern. men sen får jag problem. covers syns inte på xtreamern. jag kan inte heller starta en film från jukeboxen på xtreamern eller via webinterface. den hänger tills jag trycker på home knappen.

EDIT: Gick in under settings och tog refresh network och kryssade i att jag skulle automounta min smb drive och då funkade coverart/fanart. men att scrolla är slööööttt. 100mbit nätverk.

Varför inte lägga xjb, xlive etc etc på ett USB-minne?

EDIT: Och det du ska göra nu är att fixa en swap-fil eller om du är duktig på linux en swap-partition. Jag kan inget om linux så själv har jag en swap-fil.

Ladda hem XMP(tyvärr vet jag inte länken, forumet ligger nere just nu, kommer sanrt) och följ guiden vart man ska lägga det och hur det funkar.

Sen i fakeshell skriver ni:

dd if=/dev/zero of=/tmp/usbmounts/sda1/.Swap bs=1024 count=128000
mkswap /tmp/usbmounts/sda1/.Swap
swapon /tmp/usbmounts/sda1/.Swap

PS. Varje rad innebär att man måste slå enter mellan varje.

Redigerat av welph, 27 juli 2010 - 19:12.

Postad 27 juli 2010 - 20:49

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Låter alla andra betatesta och väntar på den stabila versionen. 2.3.2S funkar bra.

Postad 27 juli 2010 - 21:48

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag har också lagg på alla mna mkv i DTS-HD, samt att jukeboxen är seeeeg.

Tar väl ett halvår innan detta funkar smärtfritt.

okej, fan vad surt trodde att det skulle fungera, åtminstonde ljudet men det kanske är som du säger att man får vänta ett halvår,

Postad 27 juli 2010 - 21:53

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Ställer mig i gänget som dissar RC3

Den här var inget vidare, från ingenstans hänger den sig lite här och var, tappar kontakten med usb-minnet och jukeboxen lyckades efter otaliga försök att hitta lite info men inga covers till en mapp med testfilmer.

Den känns inte i närheten av klar att släppas som officiell tyvärr.

nä jag håller med, den här var inge vidare. Vilken xtreamer äger du? jag köpte min pro dels för true hd, men som sagt det laggar ju när man spelar upp true hd

Postad 27 juli 2010 - 23:00

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Låter alla andra betatesta och väntar på den stabila versionen. 2.3.2S funkar bra.

även YouTube?

Postad 27 juli 2010 - 23:37

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ni som har problem med DTS-HD kan ni förklara vad ni har för problem, så kan jag vidarebefordra det till rätt gubbe.

Postad 28 juli 2010 - 08:15

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Mina mkv filer i DTS-HD hackar alla när jag väljer DTS-HD ljud i inställningarna. Dvs både ljud och bild hackar.

Redigerat av lebowskii, 28 juli 2010 - 08:16.

Postad 28 juli 2010 - 08:44

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Tänk på mig som inte ens kan spela upp musik alls......

kör default FW fortfarande så det har inget med nya FW att göra. Därav varför jag lackar ännu mera ;)

Postad 28 juli 2010 - 09:32

Mamoa
  • Mamoa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ni som har problem med DTS-HD kan ni förklara vad ni har för problem, så kan jag vidarebefordra det till rätt gubbe.

Jag får inte ut Dts HD på min 807, jag får fram att den skickar de på info- knappen men på stärkan visar den bara vanlig dts? varför?

Postad 28 juli 2010 - 13:37

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

nä jag håller med, den här var inge vidare. Vilken xtreamer äger du? jag köpte min pro dels för true hd, men som sagt det laggar ju när man spelar upp true hd

Jag har den första, vanliga 2,5" och ville mest prova för jukeboxens skull.
Nå väl, spelar ingen större roll för mig ändå men det vore kul om dom fick det att funka på ett enkelt sätt.
Man ska väl inte behöva göra en 20-30 handpåläggningar?

Postad 28 juli 2010 - 17:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag får inte ut Dts HD på min 807, jag får fram att den skickar de på info- knappen men på stärkan visar den bara vanlig dts? varför?

Du skickar väll ljudet via hdmi samt ställt in i Onkyon att du tar emot ljudet via hdmi ( annars funkar det inte ).

Postad 29 juli 2010 - 08:57

Mamoa
  • Mamoa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Du skickar väll ljudet via hdmi samt ställt in i Onkyon att du tar emot ljudet via hdmi ( annars funkar det inte ).

Ja de är klart jag gör.

Postad 29 juli 2010 - 09:45

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

kör default FW fortfarande så det har inget med nya FW att göra. Därav varför jag lackar ännu mera :)

är det något man ska ställa in för att få spelaren att kunna spela upp musik? film fungerar ju skitbra.

Postad 29 juli 2010 - 12:47

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

är det något man ska ställa in för att få spelaren att kunna spela upp musik? film fungerar ju skitbra.

NEJ!

Varför provar du inte med en nyare FW innan du ropar varg?
Det tar max 5min att slänga in ny (du behöver inte välja den senaste, 2.3.1 lirar musik finfint hos mig), om det inte funkar så kanske det e ett hårdvarufel?!

Lycka till...

Postad 29 juli 2010 - 15:47

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

NEJ!

Varför provar du inte med en nyare FW innan du ropar varg?
Det tar max 5min att slänga in ny (du behöver inte välja den senaste, 2.3.1 lirar musik finfint hos mig), om det inte funkar så kanske det e ett hårdvarufel?!

Lycka till...

Finns ingen nyare än den som kom i veckan. tänker absolut inte gå till en äldre FW än vad jag har nu. Är just det jag undrar på om det är. Tack så mycket för svaret cbtcp men varför den otrevliga tonen?

//Cel

Postad 29 juli 2010 - 16:29

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

även YouTube?

Nu är ju en jämförelse mellan en RC3-firmware till Xtreamer och websidan Youtube ganska långsökt. Jag har ju inte fått betalt för att betatesta deras programvara. Nu är det många som har problem och vad händer då? Folk får downgradea sina Xtreamers för att få vanlig funktionalitet igen. Det är bättre att låta andra ta smällarna. Fanns en tid då jag också installerade diverse betafirmwares/programvara. Fast den tiden är förbi.

Postad 29 juli 2010 - 20:24

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

kör default FW fortfarande så det har inget med nya FW att göra. Därav varför jag lackar ännu mera :)

Finns ingen nyare än den som kom i veckan. tänker absolut inte gå till en äldre FW än vad jag har nu. Är just det jag undrar på om det är. Tack så mycket för svaret cbtcp men varför den otrevliga tonen?

//Cel

I ditt första inlägg säger du att du har default FW, detta tyder jag som att du inte har gjort någon uppdatering alls.
Var ligger sen felet med att gå tillbaka? Knappast första gången en senare FW är "sämre" än en tidigare...

Citerar ett tidigare inlägg från dig i samma mening:

Xtreamern är helt ren från köp, alltså inte installerat ny FW eller beta FW.

Har du uppdaterat eller inte?

P.s. ber om ursäkt om du uppfattade tonen som otrevlig, inte alls min mening, ville bara att du skulle uppmärksamma svaret då ingen tidigare har gett dig svar gällande dina musik problem...

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 29 juli 2010 - 20:25.

Postad 30 juli 2010 - 07:48

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nu är ju en jämförelse mellan en RC3-firmware till Xtreamer och websidan Youtube ganska långsökt. Jag har ju inte fått betalt för att betatesta deras programvara. Nu är det många som har problem och vad händer då? Folk får downgradea sina Xtreamers för att få vanlig funktionalitet igen. Det är bättre att låta andra ta smällarna. Fanns en tid då jag också installerade diverse betafirmwares/programvara. Fast den tiden är förbi.

Menar du att det är NÅN som får betalt för att testa beta förutom de som är anställda av Xtreamer?? Skulle inte tro det.....

Och vi som har haft vad jag skulle kalla det nöje, fått varit med redan ifrån början. Skulle inte kalla det jobb.

Redigerat av welph, 30 juli 2010 - 07:53.

Postad 30 juli 2010 - 08:26

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
welph: Jag är självklart glad att det finns såna som du som vill betatesta och har varit med från första början. Du har säkert blivit vald av någon anledning. Jag låter de som har tid och ork, men framför allt kunna framföra konstruktiv kritik till utvecklarna. För oss vanliga dödliga så förväntar man sig som slutkund att saker och ting bara ska fungera. ATt en firmware som släpps för allmänheten skall vara stabil nog. Annars kan Xtreamer-teamet få dålig kritik från den stora massan för att de släpper en instabil RC3-firmware som många har problem med.

Redigerat av darkshippo, 30 juli 2010 - 08:26.

Postad 30 juli 2010 - 08:54

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Med andra ord så har Xtreamer fått en släng av MS syndromet, mycket snack lite verkstad och konstruktiv kritik slår man dövörat till inte bara fr användare utan åxå från sk betatestare.

Postad 30 juli 2010 - 13:29

Mastermind
  • Mastermind
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej någon som prövat använda iphonen med Xtreamern än eller annan android tele.

Vill kunna byta låt utan att ha igång tvn fungerar det ?

Postad 30 juli 2010 - 14:41

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Har köpt en Xtreamer, hur nöjd som helst hittils. Men har en fråga. Har rippat av massa filmer , bla barnfilmer. Dom flesta har jag rippat av helt "oförstörda". Men provade rippa av en film i MKV. Den filmen är små episoder på 5-6 min, men hur får man dom att spela upp samman hängande? Eller går det överhuvudtaget?

Postad 30 juli 2010 - 16:00

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Med andra ord så har Xtreamer fått en släng av MS syndromet, mycket snack lite verkstad och konstruktiv kritik slår man dövörat till inte bara fr användare utan åxå från sk betatestare.

Öhh vad menar du? Jag ber ju t.o.m er att tala om för mig vilka problem ni har. Så jag kan ta det med den som det berör. Eftersom vi sitter i samma chatt. Är det till att slå dövörat till?

Hej någon som prövat använda iphonen med Xtreamern än eller annan android tele.

Jag har testat med min x10 mini(android) och det funkar. Men man får ingen feedback vad man gör om inte TV'n är på...vad jag vet.

Redigerat av welph, 30 juli 2010 - 16:43.

Postad 30 juli 2010 - 18:52

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Öhh vad menar du? Jag ber ju t.o.m er att tala om för mig vilka problem ni har. Så jag kan ta det med den som det berör. Eftersom vi sitter i samma chatt. Är det till att slå dövörat till?

Jag har testat med min x10 mini(android) och det funkar. Men man får ingen feedback vad man gör om inte TV'n är på...vad jag vet.

Hej Welph. Jag uppskattar att du frågar, Jag har problem när jag spelar upp true hd ljud, bilden hackar inte, men ljudet hackar somsagt.. Mer än så kan jag inte säga =)

Postad 30 juli 2010 - 19:10

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Hej Welph. Jag uppskattar att du frågar, Jag har problem när jag spelar upp true hd ljud, bilden hackar inte, men ljudet hackar somsagt.. Mer än så kan jag inte säga =)

np, skulle du kunna testa en sak åt mig(har inte möjlighet att köra true-hd), att lägga till en swap-fil? Jag har gjort en beskrivning ovanför.

Postad 30 juli 2010 - 19:16

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag tror att pege63 syftar på det officiella forumet. Där blir man ju bannad så fort man ens nämner någon form av kritik. 2 sekundersbuggen är kvar. Xtreamer siktar på att vara billigast. Det får de gärna vara, men kundsupporten måste också vara på topp. Moderatorerna borde verkligen bytas ut.

Postad 30 juli 2010 - 19:52

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag tror att pege63 syftar på det officiella forumet. Där blir man ju bannad så fort man ens nämner någon form av kritik. 2 sekundersbuggen är kvar. Xtreamer siktar på att vara billigast. Det får de gärna vara, men kundsupporten måste också vara på topp. Moderatorerna borde verkligen bytas ut.

2 sekunders buggen ligger på Realtek, de som har gjort chippet. Det har jag fått mig förklarat.

Postad 30 juli 2010 - 21:30

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Den förklaringen har jag också hört, men där måste Xtreamer trycka hårdare på Realtek. Det finns ingen slutanvändare som köper förklaringen. Det är trots allt Xtreamer som har sålt varan och det ligger i deras intresse att lösa buggen. Att hänvisa till Realtek är inte ok.

Postad 31 juli 2010 - 11:09

Sinne
  • Sinne
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag upplever en allvarligt bugg, mina filer försvinner, har någon varit med om något liknande?

Igår satt jag och sambon och kollade på film och jag visade nöjt upp det nya jukebox gränssnittet som jag tycker funkar bra på min burk. Idag när jag kopplade upp mig till xstreamern för att tanka över fler filer så visar det sig att hela filmbiblioteket är borta. Jag hade två bibliotek på hårddisken innan, film och tv. Nu är film helt borta.

Fantastiskt surt tänkte jag och undrade vad sjutton som har hänt. Jag brukar inte radera bibliotek av misstag men det fanns ju ingen annan förklaring.

Jag gick genast in på jukebox via webben för att kolla vilka filmer jag haft så att jag kunde lägga upp dem igen. Det funkade bra ända tills jag försökte klicka på sidan två för att se resten av filmerna. Då fick jag ett 404 meddelande och nu när jag går in på xtreamern så säger den att jukeboxen inte är installerad.

Någon som har någon idé om vad som händer, är det en känd bugg?

Uppdatering: ca 1 timme senare har nu biblioteket med film dykt upp igen vilket är märkligt i sig för jag kollar det från Vista och xtreamern borde väl inte kunna hindra Vista från att se mappar? jukeboxen är dock fortfarande avinstallerad av okänd anledning.

Redigerat av Sinne, 31 juli 2010 - 11:14.

Postad 31 juli 2010 - 11:19

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Är ju bara att trycka på PgDn >> på fjärren, så byter den låt.

Men provade rippa av en film i MKV. Den filmen är små episoder på 5-6 min, men hur får man dom att spela upp samman hängande? Eller går det överhuvudtaget?

En MKV är ju en redan paketerad och färdig film, så varför ska du ha sönder den?

Postad 31 juli 2010 - 17:28

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Är ju bara att trycka på PgDn >> på fjärren, så byter den låt.

En MKV är ju en redan paketerad och färdig film, så varför ska du ha sönder den?

Alltså rippar jag en "vanlig" film, från typ 4gb, till MKV(ca 600mb i det här fallet). Filmen det handlar om är Thomas tåget, där episoderna är typ 5 min långa. Men när jag ska spela upp den så måste jag starta varje episod för sig. Eller finns det nån inställning i Xtreamern som spelar upp alla i en följd?

Postad 31 juli 2010 - 17:35

Unregistered522aea83
  • Unregistered522aea83
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Alltså rippar jag en "vanlig" film, från typ 4gb, till MKV(ca 600mb i det här fallet). Filmen det handlar om är Thomas tåget, där episoderna är typ 5 min långa. Men när jag ska spela upp den så måste jag starta varje episod för sig. Eller finns det nån inställning i Xtreamern som spelar upp alla i en följd?

Startar du uppspelningen med Enter eller Play.
Jag har för mig att man kan få den att spelar upp alla filer i en mapp med det ena av dessa startsätt.

M V H Peter

Postad 31 juli 2010 - 18:28

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Ska prova. Tror jag trycker "enter"

Postad 31 juli 2010 - 18:52

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken SATA-standard som Xtreamer Pro klarar? Hittat några intressanta diskar från Western Dig. och Hitatchi som har SATA II och III

Postad 31 juli 2010 - 18:55

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken SATA-standard som Xtreamer Pro klarar? Hittat några intressanta diskar från Western Dig. och Hitatchi som har SATA II och III

funderar själv på denna:

http://se.wesellcd.d...product_id=3581

100 spänn billigare än på netonnet

Postad 31 juli 2010 - 19:05

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

funderar själv på denna:

http://se.wesellcd.d...product_id=3581

100 spänn billigare än på netonnet

5400 rpm.. :D

Xtreamer Pro klarade SATA II förresten.. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.