Tok för mycket skitsnack i denna tråd.
Hur gamla är ni? 13?
Tack och adjö!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 10 February 2010 - 11:00
Nu slipper ni mig!
Tok för mycket skitsnack i denna tråd. Hur gamla är ni? 13? Tack och adjö! Postad 10 February 2010 - 11:06
Nej det är inte så jag fungerar. En av mina bättre vänner jobbar på SE, han har haft ett gäng telefoner hemma för test/dogfooding. Det är han som säger att den är lite billig i känslan osv. Sen jobbar han med mjukvaran och säger att den är riktigt degig när du fyllt telefonen med lite kontakter och annat. Finns fler exempel på folk här med kontaker på SE som säger samma sak. Men ni är ju värre än Mactalibanerna och vägrar tro på att SE kan göra något dåligt. Ta en titt i Satiotråden så får ni se vad SE i ett nötskal är. Det är en ###### skillnad mot att titta på specs och säga "jaha, dendär kameran är mkt bättre för att den har fler pixlar". Jag har försthandsinfo från en väldigt påliglig källa. Postad 10 February 2010 - 11:17
Jag är mycket övertygad om att SE kan göra dåliga grejer, jag nämnde förrut att jag ägt en SE X1a
Och ja jag har även läst stora delar av Satiotråden, så på inget sätt påstår jag att SE är felfria! Dock anser jag att många av de nyare filmerna som postats inte tyder på att den är så seg som du hävdar. Postad 10 February 2010 - 11:18
+1 Admins vägrar ju banna deras polare Barilla. Bye bye! Postad 10 February 2010 - 11:54
Jag har ju förklarat varför. Man kör numera demon med i stort sett tomma telefoner. Då flyter det på bra, men när du lägger in dina 300+ kontaker så kommer du få se lagg som bara den. Postad 10 February 2010 - 11:57
Jo du säger det, tyvärr har väl ingen av de filmer där det flyter på bra angivit hur många kontakter det finns i kontaktlistan.
Sen är det väl så att det är i Timescape det laggar, en funktion som man kan välja att inte använda, och som inte ens finns till andra telefoner!? Postad 10 February 2010 - 12:45
Mjukvaran i X10 kodas i Japan, inte i Lund! Koden till "lilla x10, robyn" kodas i Lund...bara så vi håller oss till rätt information. Postad 10 February 2010 - 13:09 Det kanske gäller dig men merparten av oss vill nog inte lägga 6 tusen spänn på en mobil varje år. Personligen anser jag att man antingen har för mycket pengar eller för lite familj då. Nej, 2-3 år borde man kunna kräva att mobilen skall kännas ok. Särskilt "datorliknande" telefoner som bygger mer på mjukvaran än övriga. Så här finns en risk helt klart i att SE inte kommer uppdatera tillräckligt. Postad 10 February 2010 - 13:13 Är den i säljbart skick så brukar man ju få igen nån tusenlapp för den iaf. Men visst, de e mycket pengar, och väldigt få andra saker man/många resonerar lika om, inte vill folk byta disk eller tvättmaskin 1ggn om året inte. Postad 10 February 2010 - 13:13 Mmm.. så kan det vara. Men man måste nog försöka balansera kritiken här lite. Saken är den att tanken åtminstone är god. Jag tror inte Android eller någon app (just nu) har något liknade gränsnitt för att samla media. Jag har inte testat SEs appar men jag tycker mig ändå förstå tanken och den är god. Att det sedan kan krävas en hel del processande för att i realtid samla ihop all denna info är också lätt att förstå. Det blir ju en balansgång funktion vs hastighet. Jag tycker inte man skall klaga för mycket på dessa appar eftersom de dels inte är release:ade ännu och dels att ingen ändå har något liknande (de är bonus). Postad 10 February 2010 - 13:51
Jag skrev om jag tröttnar, inte om multi, pinch-to-zoom eller uppdateringar. Jag håller med dig i allt ovan! Postad 10 February 2010 - 14:52 Jag läste om mitt inlägg och såg att det saknades en smiley Min poäng var bara att många sitter nog i min sits: Om jag köper X10an nu så kommer min nästa smartphone inhandlas tidigast 2013 (troligtvis ÄNNU senare om X10 blir misslyckad => lägre andrahandsvärde). Postad 10 February 2010 - 15:35
hah angående eldars review av X10an så kan man inte lita på honom. Han fullkomligt hatar SE, kommer inte ihåg vad det var, men nåt bråk med ledningen var det
Postad 10 February 2010 - 16:47
kan bara hålla med. har ägt telefoner som han har recenserat och har inte alls känt igen mig i det han skriver. han hänger upp sig på saker av principskäl verkar det som. men det verkar det ju finnas fler som gör, inte minst på detta forum - ingen nämnd, ingen glömd ... Postad 10 February 2010 - 17:24
Verkar ju extremt dumt? Då det bör skilja ytters lite... Eller har robyn inte timescape/mediascape? Isf är det ju ren android-portning bara. Postad 10 February 2010 - 18:22
Vill bara tillägga att mycket info finns på den japanska sidan:
http://www.sonyericsson.co.jp/ Det är för övrigt en officiell sonyericsson sida så jag antar att informationen är mycket mer riktig och korrekt än viss annan info *host* *host* Barilla *host* Vissa verkar ha svårt att förstå att mobilen ej är klar! Och att de jobbas på mjukvaran... Samt att det sades redan när den visades Q1 2010 inget annat. Vad jag inte förstår med den här tråden är att den borde döpas om till 10% x10 och 70% skit snack och 20% reklam för Barillas mobil. Vissa verkar ha svårt att förstå när det är dax att slut också... Nu över till vad tråden egentligen ska handla om, ja ni gissa rätt Barilla!!! Barilla jag är jätte imponerad över att en av dina "bättre vänner jobbar på SE" får ja ta på dig? Du verkar lida av ett extremt begär att klanka ner på SE, inte dax att lägga energin på nått annat än att skriva det här hela hela tiden? (lek med din mobil tex?) Sen tror jag din "vän" säger lite om mobilen och du sen överdriver du en si så där 100ggr vad hans uppfattning är här sen. De råkar inte vara så att han.. just de han testa en ike färdig mobil, eller var det den slutgiltiga mjukvaran han körde? Sen kan du tipsa han om att byta jobb också efter som han inte tycker om SE och efter som dom enligt dig kommer gå i graven snart... (du inser att du hjälper han bil arbetslös också va?) Skippa skitsnaket nu och skriv nått vettigt i stället! Ett tipps är att titta in lite på den här sidan ibland också.. http://blogs.sonyeri...ory/xperia-x10/ Dagens film så verkar ju mobilen vara jätttttttee seg också. Postad 10 February 2010 - 19:27
Såg att tidningen stuff hade x10 på sin framsida, det utlovades stort test och en recension och "iPhone är omsprungen av google". (kommer inte ihåg den exakt ordalydelsen).
När jag bläddrade till sidan 12 fick man läsa 5 rader om produkten, varav det mesta var gammal information. (en stor bild på två sidor dock) Och folk tycker det är dåligt att man tjuvläser tidningar i affärer... Postad 10 February 2010 - 19:38
Tack för denna länken, kul att det kommer lite recensioner nu. Postad 10 February 2010 - 20:15
Ja, de var verkligen imponerade av X10:an. Kul! :-) Tack för länken. Nu blir jag riktigt sugen! :-) /M Postad 10 February 2010 - 20:36
Bara jag som suktar mer dag efter dag? Speciellt nu när man ser X10an på reklambladen på bussar och spårvagnar för aftonbladets app.
Mobile review nämnde ju att den är plastig. Inte en chans att jag vill ha någon som knakar om man trycker på någon del. Skickat in mobiler för liknande ju. Postad 10 February 2010 - 20:41 Mobile-review kommer inte överens med SE...? Skämt åsido, det var väl bra många år sedan som dom skrev nå positivt om SE. Redigerat av mrNoodles, 10 February 2010 - 21:26. Postad 10 February 2010 - 21:12 Fast http://translate.goo...eria-10-android den som en posta är ju mycket bättre. Fan, blir ännu mer sugen på den nu. En annan kan ju inte franska Postad 11 February 2010 - 08:37 Jo samma här, dagarna går segt som fan Postad 11 February 2010 - 09:20
Jag trodde MWC började till helgen?
Men det är ju på måndag först... Postad 11 February 2010 - 09:24
För oss som inte kan ett ord franska... http://fets3.freetra...p;Sequence=core Postad 11 February 2010 - 09:57
Men vilken amatör; när det gäller Timescape och Mediascape verkar han inte förstå själva idéen. Om han hade satt sig in lite extra i grunden till varför hade han kunnat använda de smart och att det är grymt innovativt.
Sen har han en del poänger i varför 1.6? Varför inte MT? osv osv...men det har vi ju redan avklarat. Lr? Postad 11 February 2010 - 11:33
Intressant att se hur timescape uppträder när man har så pass många kontakter (1000+?). Det laggar en del helt klart, kanske inte avgörande mycket men ändå.
Trots detta så känns det som det kommer bli en X10 i alla fall, den är mest lockande av alla androidlurar som är annonserade (imho). Nu kan det ju dyka upp nya som förändrar det på MWC iofs. Öppna frågor som är avgörande för mig är: *Kommer den få multitouch-stöd i och med uppgraderingen. *Ungefär när kan man vänta sig detta. Redigerat av Unregistered73e71691, 11 February 2010 - 11:37. Postad 11 February 2010 - 12:32 Ja frågan är hur mycket man kommer störa sig på det/använda Timescape då jag inte använder Facebook idag. Använder man det för enbart att hålla reda på SMSkonversationer så finns ju all data i luren och inget som hämtas utifrån. Postad 11 February 2010 - 13:08 Jo man kan ju alltid låta bli att använda timescape. Så gör jag med min X1 idag, jag kör windows mobile 6.5 utan SEs modifieringar, och det går ju bra också. Jag gillar dock konceptet runt timescape och skulle gärna vilja kunna använda det. Postad 11 February 2010 - 14:34
förhoppningsvis kommer det komma ut "hemmakokta" roms för att flasha om telefonen utan SE´s "laggskal"
Postad 11 February 2010 - 14:51 Barilla har ju gått ganska hårt på detta laggande också. Timescape är ett försök till något som skulle kunna vara väldigt bra. Det är alltid skönt att samla saker på färre ställen. Nu kommer detta till ett pris. Det blir helt enkelt en personlig preferens om man tycker funktionen är så pass bra att priset är överkomligt. Barilla (och säkert fler) tycker funktionen är såpass dålig att man inte är villig att betala något för det. Då blir det bara irriterande. Men som påpekats 1000 gånger: det är en app. Dock måste de portas varje gång de vill uppgradera OS vilket gör att TS och MS fördyrar eventuella uppgraderingar. Postad 11 February 2010 - 15:45 Nu är det ju dock inte skalet som laggar utan timescape-appen som man inte måste ha igång. Dessutom så tycker jag hela den här "lagg" hysterin är tramsig. För det första så på alla filmer jag sett laggar det endast när dom "kastar" iväg stapeln med kort och massvis med data plötsligt ska läsas in samtidigt. Och detta kan dessutom lika mycket ha att göra med vilken din aktuella internet hastighet har, eftersom den även ska kolla in fb tex. Jag är tvärt om väldigt imponerad av att dom fått den så snabb. För det andra så är ju det här en unik funktion som ingen tidigare haft och jag tycker att den verkar väldigt praktisk. Men visst, vill man dissa den snyggaste och smartaste telefonen pga ett hack på en tiondels sekund i en app som dessutom är valfri att använda så varsågod.. Redigerat av Pjuklarven, 11 February 2010 - 17:00. Postad 11 February 2010 - 16:36
Med tanke på att det skrevs om multitouch-stöd för länge sen så skulle man ju kunna tänka sig att svaret borde blir ja på multitouch-stöd. Men när dom väljer att fixa stödet är väl skrivet i stjärnorna än.
Postad 11 February 2010 - 20:16
Hej,
Ja, med 1000 kontakter laggade det rätt mycket! Räknade mina kontakter i min nuvarande telefon och fick ihop runt 150 st. Ett antal som jag tror inte kommer växa nämnvärt. Frågan är hur mycket lagg man får med runt 150 kontakter? Svårt att säga... Som mjukvaruutvecklare skulle jag funderat på vad det är som bidrar mest till lagg: 1) Allmänt problem att hinna med att beräkna/visa grafiken/offline-data. 2) Inga problem med 1) men online-content slöar ner. Som möjlig lösning till 1) skulle jag fundera att förkalkylera så mycket data som möjligt till Timescape under idle-time. När sedan denna app drar igång har man cachat upp data och borde då få klart kvickare respons. Men det är klart, man måste låta denna app köra konstant i bakgrunden och det kanske man inte vill. Vad vet jag? Som möjlig lösning till 2) skulle man kunna prefetch:a Facebook-status m.m i bakgrunden. Infon kommer iofs inte vara 100%-igt uppdaterad direkt, men det kan appen fixa successivt när den drar igång. Oftast är säkert den flesta online-datan tillräckligt uppdaterad. /M Postad 11 February 2010 - 20:24
Problemet (problem är kanske fel ord) är ju att när man kopplar in sitt facebook-konto så kommer antalet kontakter öka markant, i mitt och många fall en bra bit över 150. Jag tycker att om man inte kan få det snabbt med många kontakterså borde man göra någon typ av grupperingsfunktion. T ex att man lägger in ett antal av sina kontakter i en grupp, och sen trackar timescape bara kontakterna i den gruppen. Optimalt är ju dock om dom kan få det att flyta med alla kontakter (även om en grupperingsfunktion kunde vara bra i alla fall så man slipper se skit från folk man inte bryr sig om). Postad 11 February 2010 - 20:43 Du tror inte att sånt skulle kunna börja käka upp av minnet? Det är ju faktiskt en grej som nexus faktiskt slår x10 i Postad 11 February 2010 - 20:49
Var kom siffran 1000 kontakter ifrån!?
Förmodligen V13. Postad 11 February 2010 - 20:51
Det var nog min gissning med utgångspunkt från hur många som fanns på bokstaven "A" på den franska reviewn. Redigerat av Unregistered73e71691, 11 February 2010 - 20:52. Postad 11 February 2010 - 21:03
Sant, det skulle käka minne, men allt är ju justerbart efter vad man har för resurser. Allt kan kanske inte förkalkyleras, men ju mer desto bättre. Optimalt vore om man kunde justera efter behov av minne från andra appar... /M Redigerat av eztoril, 11 February 2010 - 21:06. Postad 11 February 2010 - 21:08 Det är ju ett worst case cenario skulle jag vilja säga. Och jag undrar om det verkligen "laggar" nämnvärt när man kollar igenom den där stapeln och faktiskt läser vad som står och inte bara kastar runt den. Nja jag vet inte om jag personligen skulle behöva det heller. Jag kan utan vidare acceptera att jag märker ett "hack" på en tiondels sekund om den behöver kolla upp fb eller nåt sånt medium. Det går garanterat fortare än att logga in och kolla själv.. Postad 11 February 2010 - 21:44
Fenomenet med kastande kan ju tyvärr uppstå ganska frekvent om man använder funktionen som telefonbok... (Vilket borde vara tanken) Då kastar man iväg den varje gång man inte har en kontakt som börjar på A,B eller C.
Edit: Hade 631 kontakter just nu.. Edit igen: Använder inte FB jättemycket så min lösning kanske blir att avaktivera denna funktionen.. På tal om lösningar :en lösning jag troligen hade accepterat hade varit som man gör med stora modeller i cad program. (just för att spara arbetsminne) när du väl rör på modellen blir den 4-kantig (Överdrivet) och när du har vänt upp undersidan på bilen så läser programmet in det och du får alla detaljer... Vist det tar 0,5sek men jag ritar ganska mångar timmar och jag tar hellre det än att det tar 5sek att vända upp den. (det är frustrerande!) Redigerat av Unregistered234b64cc, 11 February 2010 - 21:49. Postad 11 February 2010 - 21:50 Sorteras inte kontakterna i timescape utifrån när man var i kontakt senast? Eller det kan man väl säkert välja? Postad 11 February 2010 - 22:04
Första fejkannonsen?
http://www.blocket.se/vi/25872439.htm Mailade och frågade var i Strömsund den höll till och att jag tänkte komma förbi och kika/hämta den Postad 11 February 2010 - 22:40
YES! Gsmarena har tydligen testat dolphin browsern på X10an och multitouch ska fungera!
http://www.gsmarena....eview-448p7.php Fy fan va nice om det stämmer!!! heh går upp och ner det här "just out of curiosity we installed the free third-party Dolphin web browser on the Sony Ericsson XPERIA X10. Feature wise, it adds tabs on top of the page for easy switching between multiple pages. Gestures are enabled too, including the lauded pinch zoom." Redigerat av thorstenn, 11 February 2010 - 22:41. Postad 11 February 2010 - 22:40
Ang. Multitouch
http://www.gsmarena....eview-448p7.php "Just out of curiosity we installed the free third-party Dolphin web browser on the Sony Ericsson XPERIA X10. Feature wise, it adds tabs on top of the page for easy switching between multiple pages. Gestures are enabled too, including the lauded pinch zoom." Edit: A tad to late Redigerat av Unregisteredc83518bd, 11 February 2010 - 22:59. Postad 11 February 2010 - 22:48
Såg också den annonsen nyss och anmälde den. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |