* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 10 August 2010 - 20:01
Unregistered93afe31b
-
Unregistered93afe31b
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Oj oj låååååååång tråd.... Tänkte köpa mig en Mini och vill veta vad ni tycker om den och vilka progg som är bra/man bör ha.
Varför inte prova att läsa igenom ett gäng av de 54 sidorna? De allra flesta handlar om just X10 Mini och Pro. För övrigt verkar min fru gilla den skarpt.
Postad 10 August 2010 - 21:28
rixxard
-
rixxard
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Halloj! Har köpt min miniPro och haft den några veckor nu. Är jädrans nöjd faktiskt. Hellre denna lur än en Iphone om ni frågar mig.. Mycket mera prisvärd..
Men, något tokigt är det ju alltid. Jag har sökt runt lite men hittar inget stöd för Flash och för .ram (real player)
Finns det inget stöd för detta i an
Halloj! Har köpt min miniPro och haft den några veckor nu. Är jädrans nöjd faktiskt. Hellre denna lur än en Iphone om ni frågar mig.. Mycket mera prisvärd..
Men, något tokigt är det ju alltid. Jag har sökt runt lite men hittar inget stöd för Flash och för .ram (real player)
Finns det inget stöd för detta i andoid och/eller x10 mini pro?
Jag har varit inne på reals hemsida och dom gör reklam för en spelare som skall funka med andorid... Ska finnas i market, men hittar inte den där.
Skulle vilja ha stöd för .ram så att man kan lyssna på klipp på sr.se förstår ni.
Någon med ideer?
Postad 10 August 2010 - 22:06
jsvensso
-
jsvensso
-
Rookie
-
2 inlägg
Hur har ni gjort med Roadsync? Jag får ej mitt hotmail konto att fungera(?).
Inne på server settings finns följande alternativ:
User name: (min email adress?) Password: (säger sig själv) Server adress: (ska det vara pop3.live.com här?) Domain: (www.hotmail.com?) SSL (ibockningsbar)
Roadsync är till för active sync email och inte pop3 eller imap. För pop3 eller imap bör du använda den vanliga email klienten.
Postad 11 August 2010 - 07:49
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Roadsync är till för active sync email och inte pop3 eller imap. För pop3 eller imap bör du använda den vanliga email klienten.
Tack för svaret... Bittert:/
Postad 11 August 2010 - 10:50
myaudio
-
myaudio
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Är nån som vet hur man sparar bilder mm som man får ifrån mms ?
Postad 11 August 2010 - 11:07
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Håll fingret på bilden (i tumnagelstorlek) alltså innan du klickar upp den, då kommer det väl en meny med sparalternativ?
Postad 11 August 2010 - 11:13
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Det går inte. Klickar man på bilden kommer inte "spara bild" upp. Kanske i android 2,1 som ju ska landa i våra telefoner snart? Handcent som är en alternativ sms/mms-hanterare kanske klarar det. Fnns på Market
Redigerat av Bosse-i-skogen, 11 August 2010 - 11:14.
Postad 11 August 2010 - 11:29
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Det går inte. Klickar man på bilden kommer inte "spara bild" upp. Kanske i android 2,1 som ju ska landa i våra telefoner snart?
Handcent som är en alternativ sms/mms-hanterare kanske klarar det. Fnns på Market
Om du håller ner fingret på bilden innan du klickar upp den? Funkar med 1.6 på X10an iaf, även om det tog tid innan jag hittade.  Eller har dom skippat den funktionen på minin?!
Redigerat av mrNoodles, 11 August 2010 - 11:37.
Postad 11 August 2010 - 12:32
jehalvar
-
jehalvar
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
Hur anser ni att denna telefon är som träningsmedia spelare?
Sambon ska lyssna på ljudböcker osv, och ev Spotify (används inget till surf, facebook etc) är denna bra för detta? Vilken typ av surf abb behöver jag då? Räcker det med den minsta? (pratar 3 här, men andra går med).
Tack på förhand!
Postad 11 August 2010 - 23:16
rixxard
-
rixxard
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Meeh, upptäckte nu att x10 mini pro inte ens har stöd till svtplays hemsida... Vad har jag köpt för något...?
Postad 12 August 2010 - 07:08
Unregistered2733e8e8
-
Unregistered2733e8e8
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hallå!
Någon som har provat att använda ett 32GB minneskort till mini pro:n?
SE:s specar säger max 16GB, men kan det verkligen strula med ett större när kortet är av samma typ?
Postad 12 August 2010 - 07:38
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Meeh, upptäckte nu att x10 mini pro inte ens har stöd till svtplays hemsida... Vad har jag köpt för något...?
En mediaspelare vars operativ inte stödjer Adobe Flash, (vilket redan nämnts i tråden), som behövs för mycket av det strömmande videomaterial som finns på nätet. http://www.swedroid....android-market/Ser iochförsig ut som den som redan finns i min mini...
Redigerat av Jarl, 14 August 2010 - 16:49.
Postad 12 August 2010 - 09:13
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Jag får hela tiden upp meddelande i rullgardinen och en symbol som säger att telefonminnet håller på att ta slut, rätt störande då jag inte får bort symbolen förrän jag avinstallerat appar tills det finns minst 20 Mb kvar, är det bara jag som råkar ut för detta.
Finns det någon inställning att spara och köra allt från minneskortet istället för där har jag nästan 4Gb ledigt ?
/ J
Postad 12 August 2010 - 12:47
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Om du håller ner fingret på bilden innan du klickar upp den? Funkar med 1.6 på X10an iaf, även om det tog tid innan jag hittade. 
Eller har dom skippat den funktionen på minin?! 
Funktionen är av någon för mig outgrundllig anledning inte implementerad i mini. Android 2,1:an ska ju ha fullt stöd för bluetooth så kanske andra grundläggande funktioner också implementeras. Tiden får utvisa.
Postad 12 August 2010 - 20:22
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hej,
Hur anser ni att denna telefon är som träningsmedia spelare?
Sambon ska lyssna på ljudböcker osv, och ev Spotify (används inget till surf, facebook etc) är denna bra för detta? Vilken typ av surf abb behöver jag då? Räcker det med den minsta? (pratar 3 här, men andra går med).
Tack på förhand!
Jag tycker den funkar bra som mediaspelare, ljudet är inte klockrent men fullt acceptablet (och då har jag rätt höga krav). Har inte hittat nån mediaspelarmjukvara som klarar av ljudboksformatet .m4b, men har inte letat så jättenoga heller. Är ljudboken i .mp3 -format är det ju inga problem. Meeh, upptäckte nu att x10 mini pro inte ens har stöd till svtplays hemsida... Vad har jag köpt för något...?
Ladda ner programmet Viasat från Android Market, där har du svt play. Funkar perfekt. Jag får hela tiden upp meddelande i rullgardinen och en symbol som säger att telefonminnet håller på att ta slut, rätt störande då jag inte får bort symbolen förrän jag avinstallerat appar tills det finns minst 20 Mb kvar, är det bara jag som råkar ut för detta.
Finns det någon inställning att spara och köra allt från minneskortet istället för där har jag nästan 4Gb ledigt ?
/ J
Jodå jag får det hela tiden. En av begränsningarna med denna telefon tycker jag. Att kunna installera program på minneskortet kommer först i Android 2.2.
Postad 12 August 2010 - 20:40
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Fungerar ju med deras mobilsida.
Postad 12 August 2010 - 21:22
Sacrosanct
-
Sacrosanct
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon mer än jag som tycker strecket som visar var man gått inte blir så exakt när man använder tex. Cardiotrainer och Sportypal ? Ofta visar det till och med utanför vägen.
Har testat ett flertal Olika träningsprogram och måste medge att Cardiotrainer och Sporty Pal är de två bästa. Sporty pal är något enklare och mer lättöverskådligt. Däremot har Cardiotrainer mer funktioner.
Postad 13 August 2010 - 06:12
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Någon mer än jag som tycker strecket som visar var man gått inte blir så exakt när man använder tex. Cardiotrainer och Sportypal ? Ofta visar det till och med utanför vägen.
Har testat ett flertal Olika träningsprogram och måste medge att Cardiotrainer och Sporty Pal är de två bästa. Sporty pal är något enklare och mer lättöverskådligt. Däremot har Cardiotrainer mer funktioner.
Jag använder mig av Cardiotrainer och tycker att den gps:n visar väldigt exakt vart jag varit. I cardiotrainer kan du ställa in uppdateringsintervallet mot gps:n, kolla upp och den uppdaterar tillräckligt ofta annars kan det väl bero på dålig gps-mottagning där du bor.
Postad 13 August 2010 - 08:52
frogeyes
-
frogeyes
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Är grymt jäkla sugen på den här telefonen, lutar mellan den och Wildfire. Det som faller för Wildfire:s fördel är batteritiden. Jag orkar liksom inte ladda batteriet varje kväll innan läggdags. Har hört att batteriet inte håller längre än 50h utan laddning om man använder den "normalt", stämmer det?
Postad 13 August 2010 - 09:24
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Är grymt jäkla sugen på den här telefonen, lutar mellan den och Wildfire. Det som faller för Wildfire:s fördel är batteritiden. Jag orkar liksom inte ladda batteriet varje kväll innan läggdags. Har hört att batteriet inte håller längre än 50h utan laddning om man använder den "normalt", stämmer det?
Välkommen till smartphonevärlden, Svårt att komma undan laddning dagligen om man använder telefonen ett par timmar om dagen, särskilt om man använder gps, wifi, musiklyssning och video, allt beror ju på hur du använder din telefon, snackar du nåra minuter om dagen skickar nåra sms och surfar några minuter så kommer de flesta telefoner att hålla flera dagar. Stirra dig sen inte blind på vad tillverkare uppger, det är oftast rena fantasisiffror
Postad 13 August 2010 - 09:44
Unregistered270f2d4f
-
Unregistered270f2d4f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vet någon hur man ändrar alarmet för möten i kalendern? Jag vill ju att den piper ngn minut så jag inte missar mötet. Nu är det bara ett litet blip, det missar man ju när man har den i fickan (och vibrationen är ju sååå svag).
/Philippe
Postad 13 August 2010 - 12:29
henkearvid
-
henkearvid
-
Rookie
-
8 inlägg
Skulle behöva lite hjälp, av någon anledning har sambon lyckats med att byta språk till turkiska eller något liknande på sin x10 mini pro, är det någon som har möjlighet att lite snabbt skriva ner hur jag går till väga för att byta tillbaks till svenska? Typ "gå in i inställningar-tryck 2 ner" o.s.v
Tack
Redigerat av henkearvid, 13 August 2010 - 12:30.
Postad 13 August 2010 - 12:31
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Inställningar
Ner 11 steg
Sen översta valet
Bara att skrolla fram till sverige
Postad 13 August 2010 - 12:36
henkearvid
-
henkearvid
-
Rookie
-
8 inlägg
Inställningar
Ner 11 steg
Sen översta valet
Bara att skrolla fram till sverige
Tack för hjälpen!!
Postad 13 August 2010 - 13:44
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Som sagts tidigare, tillverkarens siffror ska man ta med en nypa salt. Hade en htc innan nuvarande pro och pron:s batteri håller bättre för mig. Htc klara inte en hel arbetsdag vilket pro:n gör utan problem Vet någon hur man ändrar alarmet för möten i kalendern? Jag vill ju att den piper ngn minut så jag inte missar mötet. Nu är det bara ett litet blip, det missar man ju när man har den i fickan (och vibrationen är ju sååå svag).
/Philippe
Inställningar - ljud o skärm - aviseringar
Redigerat av Volvis, 13 August 2010 - 13:47.
Postad 13 August 2010 - 15:48
rixxard
-
rixxard
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Varför behöver man stänga av Wifi och slå på det igen för att telefonen ska koppla upp sig mot sitt nätverk.
Den går ju över på 3G när skärmen stängs av.. (även om man ställer in att den aldrig ska göra det)
Något som kommer ordna sig när man får en uppdatering på luren?
Menar det är ju lite onödigt att använda 3G:n till spotify när man har ett nätverk att tillgå.
Irriterande att behöva gå in under inställningar och stänga av å på..
x10 mini Pro
Postad 13 August 2010 - 17:06
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Varför behöver man stänga av Wifi och slå på det igen för att telefonen ska koppla upp sig mot sitt nätverk. Den går ju över på 3G när skärmen stängs av.. (även om man ställer in att den aldrig ska göra det)
Något som kommer ordna sig när man får en uppdatering på luren? Menar det är ju lite onödigt att använda 3G:n till spotify när man har ett nätverk att tillgå. Irriterande att behöva gå in under inställningar och stänga av å på..
x10 mini Pro
Min gör så att när jag väcker telefonen så tar det tyo 10 sek innan wifi går igång eller när jag börjar använda något som kräver internetanslutning så brukar wifi kicka igång. Jag tror att problemet med att det strular beror på andra änden dvs. routern eftersom vissa har problem med wifi och andra inte. Ett tips är att lägga "Strömkontroll" som en widget för då är det mycket lättare att slå på/av (från vänster till höger) wifi, bluetooth,gps, bakrundsdata och ändra skärmens ljusstyrka
Postad 13 August 2010 - 21:21
Zhentro
-
Zhentro
-
Användare
-
-
211 inlägg
Min gör så att när jag väcker telefonen så tar det tyo 10 sek innan wifi går igång eller när jag börjar använda något som kräver internetanslutning så brukar wifi kicka igång. Jag tror att problemet med att det strular beror på andra änden dvs. routern eftersom vissa har problem med wifi och andra inte.
Ett tips är att lägga "Strömkontroll" som en widget för då är det mycket lättare att slå på/av (från vänster till höger) wifi, bluetooth,gps, bakrundsdata och ändra skärmens ljusstyrka
Exakt så här funkar min mini pro också, dvs. har inga problem med wifi. Dubbelkolla att denna inställning ej är aktiv när det gäller övergången till 3G: "Trådlösa styrenheter"/"Mobila nätverk"/"Datatrafik". När det gäller "Strömkontroll" så är den kanon. Det enda jag saknar är att man skulle kunna slå på/av mobiltbredbandskopplingen.
Postad 14 August 2010 - 13:07
Zyan
-
Zyan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har haft min telefon (mini pro) i en vecka och kör gmail, och det finns en funktion jag verkligen tycker om. Det är att via mitt googlekonto så får jag tillgång till sync mellan kalender, kontakter och mail. Så allt finns säkerhetskopierat. Kör bara gmail applikationen, inte epost applikationen. Så gör jag något i kalender, mail, kontakter i ena änden, så uppdateras andra änden utan att jag behöver tänka på det. Googletalk fungerar också väldigt bra. Som att sms-chatta. Alla man har mailat och har tillgång till googlechatten kommer upp automatiskt i kontaktlistan. Däremot mina problem är följande, har någon en lösning eller idé så säg gärna till: Skicka mail från gmail De lägger sig då i etiketten "Utkorg" står skickar. Ibland försvinner dem på direkten och blir mailade. Ibland fastnar de och ligger utkorgen och står skickar tills jag tar bort dem manuellt utan att mottagaren har fått dem, har ett nu som väntat i ett dygn. Det kommer under tiden in nya mail och kontakter och kalender uppdateras. Så det är inte kommunikationsproblem. De bara fastnar i etiketten utkorg med texten skickar. WiFi blir jag utkickad ifrån. Försökt att analysera med appen WiFi analyzer och den försöker inte ansluta igen utan ger upp att ens försöka. Men där står det att alla nätverk har current channel 0, men på routern har jag ställt in channel 6. Verkar inte stämma riktigt för jag tror inte kanal 0 finns. Sen fungerar inte "channel graph" i wifi analyzer, helt svart när jag går in där. Klarar inte wifi att visa vilka kanaler som är aktiva hos alla närverk i luften. Verkar inte som wifianalyzer och x10mini pro vill fungera. För även om min router inte vill jobba optimalt med x10 så borde något av de 12 trådlösa nätverken i min närhet synas. Eller är det någon inställning jag har missat. Wifi ingång, valt AP och alla andra rutor i wifi-analyzer visar information. Sen allt småskräp som får mig att vilja roota för att bli av med. Facebook, play now, GoldRush, Roller Coaster, Creatouch, latitude, places, timescape. Saker jag inte vet om jag behöver, vad är dessa till för egentligen: Synkronisera Backup and restore RoadSync Mail Roadsync Calender e-post Vad är det fördelar med att roota om man inte kan så mycket om programering. Jag vill bara ha en ren telefon med de apparna jag använder och bli av med all skräp, men vill inte förlora garantin. jag är knäpp och klarar att följa en instruktion, men vill veta vad jag absolut inte kan ta bort i alla programfiler. Är det enkelt att roota, sen ta bort alla appar man inte använder. Jag är rädd att jag inte kommer veta vilka som kan höra ihop med systemet och inte. Vill inte få en crashad telefon som blir obrukbar och inte ha någon garanti.
Postad 14 August 2010 - 17:11
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det enkelt att roota, sen ta bort alla appar man inte använder. Jag är rädd att jag inte kommer veta vilka som kan höra ihop med systemet och inte. Vill inte få en crashad telefon som blir obrukbar och inte ha någon garanti.
kan kanske finnas lite info här http://www.swedroid....ead.php?t=16923jag har rootat min x10 och tagit bort alla spel som jag inte ville ha plus roadsync plus wisepilot och allt funkar hur bra som helst. vill ta bort lite mer också men är som du lite osäker på vad som måste vara kvar
Postad 14 August 2010 - 18:11
Unregistered8e1f5d3c
-
Unregistered8e1f5d3c
-
Användare
-
-
154 inlägg
Är det någon som har testat om volymkontroll, byta låt osv. på det medföljande headsetet även fungerar med Spotify?
Finns det något alternativ till det medföljande headsetet om man vill ha fjärrkontroll på headsetet? Jag gillar inte riktigt den hörlurstypen som går in hörselgången.
Postad 14 August 2010 - 19:41
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
....................
Redigerat av Bosse-i-skogen, 14 August 2010 - 19:42.
Postad 14 August 2010 - 19:45
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
hohoho...uppdaterade min x10 mini OTA och vips så är det ett ***** roller coaster spel installerat som inte går att spela eller avinstallera. Vad är det för skit. Måste man roota för att få bort det. Är det SE eller Google som är helt förstörda?
Man blir ju galen!
Redigerat av theclone, 14 August 2010 - 19:46.
Postad 14 August 2010 - 23:40
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
hohoho...uppdaterade min x10 mini OTA och vips så är det ett ***** roller coaster spel installerat som inte går att spela eller avinstallera. Vad är det för skit. Måste man roota för att få bort det. Är det SE eller Google som är helt förstörda?
Man blir ju galen!
Tror vi ska skylla på Google. Men vi får leva med det tror jag. Du kan ju alltid dra ikonen till en egen startskärm på slutet och ha den skärmen som en "aldrig-titta-på-skärm".  Citera(Zyan @ Aug 14 2010, 14:07 ) Är det enkelt att roota, sen ta bort alla appar man inte använder. Jag är rädd att jag inte kommer veta vilka som kan höra ihop med systemet och inte. Vill inte få en crashad telefon som blir obrukbar och inte ha någon garanti.
De appar du installerar går att avinstallera. De som fanns i telefonen från början går inte att ta bort. Om jag nu inte har tolkat saker och ting fel... igen.
Postad 15 August 2010 - 00:01
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Saker jag inte vet om jag behöver, vad är dessa till för egentligen: Synkronisera Backup and restore RoadSync Mail Roadsync Calender e-post
Synkronisera med Sony Ericssons server. Skapa ett konto hos sonyericsson.se och du kan synka dina kontakter. Du kan även redigera kontakterna via ditt konto hos Sony ericsson på webben. Klart bra tycker jag. Backup and restore är kanon ju! Kör du den så görs backup på sånt som inte per automatik sparas på minneskortet (bilder och musik ligger redan på minneskortet så det backupas inte) Olika systeminställngar, sms/mms och inte att förglömma: T9-ordlistan med alla ord du lagt till! Backupen landar på minneskortet och kan återställas om inställningar går förlorade vid en ev uppdatering eller något annat strul. Android 2,1 ska vi ju få och det rensar allmänna inställningar om jag inte är fel på det. E-post kan ju vara bra tycker jag. En e-postklient helt enkelt. De som heter något med road har jag aldrig brytt mig om att utforska.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 15 August 2010 - 00:05.
Postad 15 August 2010 - 08:35
Myllerman
-
Myllerman
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Hejsan,
Min morsa köpte sig en x10 pro och nu 2 dagar senare så går den inte att starta.
När man håller in "on" knappen så vibrerar den till efter ett tag men inget mer.
Har provat tagit ur batteriet och simkortet etc. Batteriet var nästan fulladdad när detta hände.
Är den trasig eller är det något vi har missat ? Typ nån låsfunktion eller liknande ?
Tänkte jag skriver här innan vi ringer till dom ifall det är något enkelt vi har missat.
Postad 15 August 2010 - 19:12
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
RoadSync Mail Roadsync Calender
Mail/kalender som synkar med Exchange (Activesync).
Postad 15 August 2010 - 19:56
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Hejsan,
Min morsa köpte sig en x10 pro och nu 2 dagar senare så går den inte att starta. När man håller in "on" knappen så vibrerar den till efter ett tag men inget mer.
Har provat tagit ur batteriet och simkortet etc. Batteriet var nästan fulladdad när detta hände.
Är den trasig eller är det något vi har missat ? Typ nån låsfunktion eller liknande ? Tänkte jag skriver här innan vi ringer till dom ifall det är något enkelt vi har missat.
Du har väl inte bråttom? Min mini vibrerar och sen kan det ta 20 sek innan det händer något ytterligare.
Postad 15 August 2010 - 21:23
Myllerman
-
Myllerman
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Oj det var länge.. Får prova igen och vänta längre. Så länge tog det inte innan iaf, då kom "loggan" upp direkt.
Postad 16 August 2010 - 14:49
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
X10 mini - årets mobiltelefon enligt EISA http://di.se/Artikla...-mini-far-pris/
Redigerat av MrPajala, 16 August 2010 - 14:51.
Postad 16 August 2010 - 15:06
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Bara en nyfiken fråga till er som köper Pro nu, är det Mh810 som ligger i lådan nu, har de kommit ikapp med att kunna leverera rätt lurar, skulle vara intressant att höra om man kan börja hoppas att deet dyker upp någon gång, jag har väntat i exakt 100 dagar på mitt MH810 nu, lite dåligt anser jag och då har jag både mailat och ringt och får bara till svar att vänta.
/ J
Postad 16 August 2010 - 17:03
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Skicka mail från gmail De lägger sig då i etiketten "Utkorg" står skickar. Ibland försvinner dem på direkten och blir mailade. Ibland fastnar de och ligger utkorgen och står skickar tills jag tar bort dem manuellt utan att mottagaren har fått dem, har ett nu som väntat i ett dygn. Det kommer under tiden in nya mail och kontakter och kalender uppdateras. Så det är inte kommunikationsproblem. De bara fastnar i etiketten utkorg med texten skickar.
Just detta har jag också råkat ut för. De få gånger jag velat skicka ett mail från Gmail på telefonen har mailet inte blivit skickat utan ligger bara kvar i utkorgen sådär. Riktigt irriterande faktiskt...
Postad 16 August 2010 - 20:48
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
@ fjärker
Har fått samma meddelande från SE.
Bara att vänta.......
Postad 16 August 2010 - 21:26
frogeyes
-
frogeyes
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Välkommen till smartphonevärlden, Svårt att komma undan laddning dagligen om man använder telefonen ett par timmar om dagen, särskilt om man använder gps, wifi, musiklyssning och video, allt beror ju på hur du använder din telefon, snackar du nåra minuter om dagen skickar nåra sms och surfar några minuter så kommer de flesta telefoner att hålla flera dagar. Stirra dig sen inte blind på vad tillverkare uppger, det är oftast rena fantasisiffror
Jo det är sant, hade tänkt att utnyttja GPSen en del då jag flyttar till en större stad jag inte känner så bra. Men vad gör man inte för att bli en i gänget, hehe
Postad 17 August 2010 - 06:09
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
MH810 Finns inte ens att köpa, https://www.prisjakt...kt.php?p=598185 tydligen har SE fått kraftiga problem med den när den inte ens levereras tillsammans med telefonerna som den avsetts för, "väntat i exakt 100 dagar" vilket jag upplever som oroande, mina lurar, oavsett tillverkare, håller sällan lika länge som telefonerna. SE borde ta tag i problematiken snarast! Någon som känner till alternativ lur med denna åtta? poliga kontakt.
Redigerat av Jarl, 17 August 2010 - 06:10.
Postad 17 August 2010 - 08:03
Zhentro
-
Zhentro
-
Användare
-
-
211 inlägg
Bara en nyfiken fråga till er som köper Pro nu, är det Mh810 som ligger i lådan nu, har de kommit ikapp med att kunna leverera rätt lurar, skulle vara intressant att höra om man kan börja hoppas att deet dyker upp någon gång, jag har väntat i exakt 100 dagar på mitt MH810 nu, lite dåligt anser jag och då har jag både mailat och ringt och får bara till svar att vänta.
/ J
Jag köpte min Pro för en vecka sedan och jag fick med MH810. Telefonen är tillverkad w26, dvs. i början av juli så det verkar som headsetet funnits med ett tag nu (om jag inte hade tur). Riktigt dåligt av SE att inte se till och skicka ut det till er som väntat så länge när de verkar kunna lägga med det i nya telefoner.
Postad 17 August 2010 - 08:15
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
MH810 Finns inte ens att köpa, https://www.prisjakt...kt.php?p=598185 tydligen har SE fått kraftiga problem med den när den inte ens levereras tillsammans med telefonerna som den avsetts för, "väntat i exakt 100 dagar" vilket jag upplever som oroande, mina lurar, oavsett tillverkare, håller sällan lika länge som telefonerna. SE borde ta tag i problematiken snarast! Någon som känner till alternativ lur med denna åtta? poliga kontakt.
Ja, och då hade ändå mytrendyphone fått in ett rätt stort parti (om jag minns rätt så var det närmare 500 st.) för en knapp månad sedan om nu deras lagersaldo stämde förstås, DET är ju rätt oroande om återförsäljarna går före av den enkla anledningen att få in pengar en gång till, vi som väntar ska ju inte behöva betala en gång till, vi är ju bara en grupp kunder som gott kan vänta, bara en liten fundering som man får under tiden man väntar såpass länge. / J
Postad 17 August 2010 - 08:31
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
/ J
Bara en liten edit, 7 veckor är ju inte 100 dagar För 100 dagar sedan var den ju inte ens släppt, men ändå lång väntan
Redigerat av järker, 17 August 2010 - 08:31.
Postad 17 August 2010 - 15:56
lasse-maja
-
lasse-maja
-
Rookie
-
2 inlägg
En liten fråga bara... vart står det att MH810 ska ligga i lådan? jag fick MH610 när jag köpte min..
Ibland är man för snabb. har nu tittat i lådan och sett lappen som ligger där..
Redigerat av lasse-maja, 17 August 2010 - 16:06.
Postad 17 August 2010 - 16:18
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
X10 mini - årets mobiltelefon enligt EISA http://di.se/Artikla...-mini-far-pris/
Har precis postat länken på Facebook med texten: "Till alla dumma Iphonister, det gäller att köpa rätt telefon"  Oj det var länge.. Får prova igen och vänta längre. Så länge tog det inte innan iaf, då kom "loggan" upp direkt.
Går den igång eller?
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 August 2010 - 16:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|