Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 July 2010 - 12:18

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Mindre än 1 % fler tappade samtal.

Japp, trots ny, häftig antenndesign.

Enklast för Apple är ju att "coata" antennen med någon typ av skydd så kommer man undan debaklet billigt och enkelt.

Redigerat av Unregistered1193, 17 July 2010 - 12:20.

Postad 17 July 2010 - 12:31

Lightmaster
  • Lightmaster
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vet hur bra http://www.elementca...om/iphone4.html skyddet egentligen är? Nästan 100 dollar för bara ett skydd...

Postad 17 July 2010 - 13:16

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Någon som vet hur bra http://www.elementca...om/iphone4.html skyddet egentligen är? Nästan 100 dollar för bara ett skydd...

Grymt snyggt iaf!

Postad 17 July 2010 - 13:33

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
80 usd står det väl och inte 100? Riktigt snyggt iaf, kanske man skulle köpa...

Postad 17 July 2010 - 13:41

Lightmaster
  • Lightmaster
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

80 usd står det väl och inte 100? Riktigt snyggt iaf, kanske man skulle köpa...

Nja, 80 utan skyddet på baksidan men jag räknade med det iallafall så 99 ;-)

Funderar på att köpa / pre-order men vettefan ifall det är värt det. Ingen har sett något test/har detta skydd?

Postad 17 July 2010 - 14:11

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vilket j***a gnäll det är om antennen. Min HTC Hero beter sej likadant som Iphone 4 mm. Håller man den som dom visar så tappar också jag mottagningen.
Ska köpa en Iphone 4 så fort den släpps här i Svergie.

Flera kompisar som har Iphone 3g och 3gs upplever samma sak.

Jag tror att det är två saker som påverkar mottagningen. 1. Du kapslar in telefonen med handen eller din kropp. Signalen minskar pga att du består av vatten och detta dämpar kraftigt signalen.
2. Iphone 4 . Du kortar de två antennerna med fingret, handen eller en metall sak. Detta ger att den externa antennen upphör att fungera som den ska. Det blir något internt fel med antennsystemet osv.
Jag tror att 1 finns men att 2:a är värrre för då 1:a enbart dämpar kan 2:a leda till total förlust av signalen.
Så för att antennen ska fungera bra bör man nog montera någon form av skydd så att man inte råkar korta antennerna. Eller så skiter man i det och håller telefonen på ett bra sätt.
Jag tror att vi kommer att få se en ny design om några månader på Iphone 4's antenn.

Postad 17 July 2010 - 16:31

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag tror inte på någon ny design, och det sa väl även Steve på presskonferensen igår.
Möjligt det kan komma någon mjukvarufix som dämpar känsligheten men inte någon totallösning ( förutom bumpers )

I Sverige av dom ägare till iPhone 4 ( importerade ) jag läst om ska problemet vara minimalt, klart fungerar ingen annan mobil o täckningen är usel så visst kan man drabbas.

Aftonbladet hade sin s k expert idag som uttalade sig att problemet lär bli ca noll i Sverige och då jämför han med Tyskland som har ungefär samma nät och där problemen ska ha varit minimala ( se dagens AF )

Det enda jag undrar är om man beställer typ från Telia i Sverige och inte är nöjd så lär de inte vara som i USA med 30 dagar full rätt att avstå köpet? I Sverige får man väl inte ens bryta förpackningen o starta upp så har man brytit gränsen om det inte är fel i hårdvaran?

Stefan

Postad 17 July 2010 - 17:15

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag faattaar verkligen inte hur detta kan ha blivit en så otroligt stor grej? Seriöst... Jag har samma "problem" med min 3GS om jag håller så. Och seriöst, vem fan håller halva handflatan över hela sidan så den hänger över halva skärmen? inte fan kan jag få telefonen tillräckligt nära örat för att prata då!
Det här är sinnesjukt.
Ännu ett exempel på hur media är snevridet och kan få folk att tro att hela världen tycker som dom skriver. CP-skadat!

Postad 17 July 2010 - 18:06

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag tror inte på någon ny design, och det sa väl även Steve på presskonferensen igår.
Möjligt det kan komma någon mjukvarufix som dämpar känsligheten men inte någon totallösning ( förutom bumpers )

I Sverige av dom ägare till iPhone 4 ( importerade ) jag läst om ska problemet vara minimalt, klart fungerar ingen annan mobil o täckningen är usel så visst kan man drabbas.

Aftonbladet hade sin s k expert idag som uttalade sig att problemet lär bli ca noll i Sverige och då jämför han med Tyskland som har ungefär samma nät och där problemen ska ha varit minimala ( se dagens AF )

Det enda jag undrar är om man beställer typ från Telia i Sverige och inte är nöjd så lär de inte vara som i USA med 30 dagar full rätt att avstå köpet? I Sverige får man väl inte ens bryta förpackningen o starta upp så har man brytit gränsen om det inte är fel i hårdvaran?

Stefan

Du menar väl inte att du utgår ifrån vad Steve Jobs säger till pressen? Det pågår en hel del bakom lyckta dörrar som vi aldrig kommer att få veta om, det är så det fungerar i alla företag... Skulle han stå där och säga att dom kommer att göra en ny design, så skulle ju försäljningen ta tvärstopp tills den nya kommer och många skulle ångra sina köp/beställningar. Han är inte dum heller, det är pengar det handlar om i första hand...

Postad 17 July 2010 - 18:10

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag faattaar verkligen inte hur detta kan ha blivit en så otroligt stor grej? Seriöst... Jag har samma "problem" med min 3GS om jag håller så. Och seriöst, vem fan håller halva handflatan över hela sidan så den hänger över halva skärmen? inte fan kan jag få telefonen tillräckligt nära örat för att prata då!
Det här är sinnesjukt.
Ännu ett exempel på hur media är snevridet och kan få folk att tro att hela världen tycker som dom skriver. CP-skadat!

Det är klart att det blir en stor grej av det, det är ett stort företag med många användare av deras produkter= Det finns ett större allmänintresse av iphone 4 och därför väljer man att skriva om det. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt...

Postad 17 July 2010 - 18:28

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Du menar väl inte att du utgår ifrån vad Steve Jobs säger till pressen? Det pågår en hel del bakom lyckta dörrar som vi aldrig kommer att få veta om, det är så det fungerar i alla företag... Skulle han stå där och säga att dom kommer att göra en ny design, så skulle ju försäljningen ta tvärstopp tills den nya kommer och många skulle ångra sina köp/beställningar. Han är inte dum heller, det är pengar det handlar om i första hand...

Och hur enorm backlash tror du inte vi skulle se om de ändrade designen på telefonen efter några månader? Folk som redan har köpt telefonen skulle jämna Apples högkvarter med marken och PR-smällen skulle vara av episka proportioner. Jag går så långt som att säga att det inte finns en chans att de kommer att ändra hårdvaran innan iPhone 5, såvida de inte kan erbjuda alla som redan äger iPhone 4 en helt gratis omdesignad ersättningstelefon (vilket inte kommer hända). Den bästa strategin är den Apple redan använder sig av, att tona ned vikten av antennproblemet, trycka på det faktum att alla telefoner drabbas av liknande problem, tjäna lite goodwill på att ge ut gratis fodral och låta stormen blåsa över.

Redigerat av gupp, 17 July 2010 - 18:30.

Postad 17 July 2010 - 18:33

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Och hur enorm backlash tror du inte vi skulle se om de ändrade designen på telefonen efter några månader? Folk som redan har köpt telefonen skulle jämna Apples högkvarter med marken. Jag går så långt som att säga att det inte finns en chans att de kommer att ändra hårdvaran innan iPhone 5, såvida de inte kan erbjuda alla som redan äger iPhone 4 en helt gratis omdesignad ersättningstelefon (vilket inte kommer hända).

Frågan är om dom har råd att INTE göra det? Det kanske inte blir några problem i sverige därför att vi har en så pass bra täckning här, men i usa ser det ju klart värre ut.... jag tror inte att det är en förändring som vi vanliga konsumenter kommer att märka.

Postad 17 July 2010 - 18:49

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på detta, måste ha en lur nu så jag kan testa

Apple hävdar här att dom flesta telefoner har problem http://www.apple.com/antenna/
dvs håller du telefonen fel så kan du tappa signal
(tror iofs att dom letat som dårar för att hitta just dessa telefoner där antennen sitter på just detta ställe)
har testat med min HTC Diamond 2, lyckas inte på något sätt få stapeln att ens röra sig

Alltså täcker man över telefonen på ett felaktigt sätt så tappa man mottagning
i Apples fall så tappar man mottagning när man kortsluter den utanpåliggande antennen
och detta kan lösas med en bumper, tape eller liknande

Men vad händer när du täcker över bumpern, tappar den mottagning då också
gör den inte det så är ju Iphone mycket bättre än konkurrenterna, och detta borde dom ju ha basunerat ut ?

Edit:
Kan inte bärga mig att köpa denna överprisade mobil för ett test =)

Redigerat av Pedant städtant, 17 July 2010 - 18:57.

Postad 17 July 2010 - 20:45

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Men vad händer när du täcker över bumpern, tappar den mottagning då också

Inte mer än fysikens lagar kräver, nej

Redigerat av gupp, 17 July 2010 - 20:46.

Postad 17 July 2010 - 21:04

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Inte mer än fysikens lagar kräver, nej

Ha, men då är ju Iphone 4 bäst av alla telefoner :)

Postad 17 July 2010 - 22:16

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Presskonferensen den 16 juli.

Postad 17 July 2010 - 23:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Ska man lita på de siffror Apple presenterade på presskonferensen så är hela detta antennproblemet otroligt överdrivet (som många i detta forum försökt få fram länge nu).

- 0,55% av alla iPhone 4-köpare har ringt in till Apples kundtjänst och formellt klagat på mottagnings- och antenn-problem.
- 1,7% av alla sålda iPhone 4 har returnerats till inköpsstället (jämfört med 6% för iPhone 3GS de första 30 försäljningsdagarna.)
- mindre än 1% fler tappade samtal per 100 samtal.

Visst finns det säkert ett mörkertal, dvs. de som har problem men varken ringer och klagar eller lämnar tillbaka, men trots det är ju summa summarum att det ändå är oerhört uppblåst. Min gissning är att detta kommer visa sig vara ett icke-problem för oss svenskar.

Postad 18 July 2010 - 00:13

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hur är det ett "fuck you"? Det är ju som att säga att displayen eller batteriet är ett "fuck you" till 3GS-ägare...

Det är väl ändå en ganska stor skillnad på att lansera en helt ny modell, ett år efter den aktuella, jämfört med att ett par veckor efter lansering åtgärda ett hårdvarufel på en nyligen släppt telefon!? Allvarligt talat... släpp sargen och kom med i matchen.

Redigerat av smellymarq, 19 July 2010 - 00:43.

Postad 18 July 2010 - 00:19

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Grymt snyggt iaf!

Ja, 3d-renderingarna är jättesnygga men det är tydligen ett litet företag som har stora problem att ens få fram ett recensions-exemplar. Vi får väl se vad de lyckas få fram till slut. Hittills har de endast presterat ett par snygga AutoCAD/-3D-renderingar.

Finns en intressant tråd här:
http://forums.macrum...ad.php?t=957279

Postad 18 July 2010 - 01:26

liket
  • liket
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ska man lita på de siffror Apple presenterade på presskonferensen så är hela detta antennproblemet otroligt överdrivet (som många i detta forum försökt få fram länge nu).

- 0,55% av alla iPhone 4-köpare har ringt in till Apples kundtjänst och formellt klagat på mottagnings- och antenn-problem.
...

Ja, 16500 personer som ringt och klagat på antenn- och mottagningsproblem är ju knappt någonting?

Postad 18 July 2010 - 01:31

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ja, 16500 personer som ringt och klagat på antenn- och mottagningsproblem är ju knappt någonting?

Nej. Inte av 3 miljoner.

Postad 18 July 2010 - 01:35

liket
  • liket
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Bra att apple lyckas övertyga någon iaf, med deras siffror på presskonferenserna. :)

Postad 18 July 2010 - 02:06

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

- 1,7% av alla sålda iPhone 4 har returnerats till inköpsstället (jämfört med 6% för iPhone 3GS de första 30 försäljningsdagarna.)
- mindre än 1% fler tappade samtal per 100 samtal.

Visst finns det säkert ett mörkertal, dvs. de som har problem men varken ringer och klagar eller lämnar tillbaka, men trots det är ju summa summarum att det ändå är oerhört uppblåst. Min gissning är att detta kommer visa sig vara ett icke-problem för oss svenskar.

Jag tolkade det som att 0,55% av alla som ringt in, har klagat på mottagningen, inte 0,55% av alla som köpt en iPhone 4. Slutsatsen jag drog är att antingen klagar nästan inga på antennen, eller så klagar väldigt många på helt andra saker vilket gör att antennproblemet drunknar i statistiken.

Edit: Lyssnade på "talet" igen och jag var lite snabb i min analys, det stämmer att 0,55% av alla köpare av iPhone 4 har ringt in och klagat eller haft synpunkter på mottagningen. Det känns som att det finns större problem med iPhone 4 än de problemen med antennen och mottagningen som diskuterats. Att det fortfarande inte finns en funktionell homescreen är enligt mig ett större "problem".

1% mer tappade samtal än på iPhone 3GS säger ju inte så mycket. Om iPhone 3GS tappar 20 samtal av 100 innebär det mellan 20 och 21 tappade samtal av 100 och det är alldeles för mycket. Att dem är så hemliga kan ju dels bero på det Steve säger, eller så beror det på att det blir för pinsamt att släppa de riktiga siffrorna. Kan man inte vara helt öppen är det svårt att bli tagen seriöst.

Jag håller med om att problemet är överdrivet, det är Apples sätt att hantera det hela på som jag tycker är dåligt. Jag har stora problem med mottagningen på min 3GS, de skulle nästan behöva anstränga sig för att göra iPhone 4 sämre på den punkten.

Redigerat av Eufemism, 18 July 2010 - 02:17.

Postad 18 July 2010 - 02:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Är du efterbliven på riktigt eller spelar du bara dum? Det är väl ändå en ganska stor skillnad på att lansera en helt ny modell, ett år efter den aktuella, jämfört med att ett par veckor efter lansering åtgärda ett hårdvarufel på en nyligen släppt telefon!? Allvarligt talat... släpp sargen och kom med i matchen.

Jag läste inte ditt "förrän" i inlägget som jag quotade, ändå inget skäl till förolämpning.

Att det ens finns en tanke på att de skulle släppa en redesignad iphone är inget annat än fantasi, det tog dem i runda slängar 18 månader att designa iphone 4, hur skulle de kunna designa en ny på 22 dagar?

Redigerat av simulacra, 18 July 2010 - 03:35.

Postad 18 July 2010 - 10:45

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Gillar skyddet skarpt,en sån ska jag ha till min frågan är bara vilken färg. :)

Postad 18 July 2010 - 10:54

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jo, men det är ju bara en bråkdel av alla som kontaktar AppleCare. Allvarligt, jag ringer inte min leverantör av bredbandet om det strular utan försöker hitta andra lösningar. Samma sak med andra prylar, man försöker fixa saker själv.

Oavsett vad så är det ju självklart att Apple säger "bara 0,55 %". De som företag försöker göra det varje företag skulle göra - dementera. Det hänger ju på deras försäljning. Var inte så naiv att du tror att de är välgörare och fullständigt ärliga. De är ett vinstdrivet företag som ska göra aktieägarna nöjda. Punkt. Vad jag vill komma fram till är att jag är övertygad om att det är betydligt fler än så som drabbas, but hey - that's me.

Det tog nästan 20 minuter innan Steve slutligen "erkände" att det faktiskt fanns ett problem och att de inte hade trott att det skulle tas på det sätt som världen har gjort.

Postad 18 July 2010 - 14:44

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Även om det skulle varit just 16500 personer med iPhone 4 som gnällt på antennproblemen så skulle det inte ens vara 1% av alla users. Det brukar som sagt tidigare i tråden vara kotym att säga ok till 3% av sålda enheter med issues.

Postad 18 July 2010 - 16:05

liket
  • liket
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Man fick det i lite mer perspektiv när man fick läsa vad HTC hade för antal kunder som ringt in om mottagningsproblem. 0.016%. :)

http://www.engadget....entage-pew-pew/

Men som någon tidigare skrev, jag hade kunnat köpt telefonen även om jag visste om det problemet, men de har skött det på ett väldigt dåligt sätt.

Jag skulle köpa en Iphone 4 efter min HTC Hero, men suget sjönk kraftigt efter mailet "You're holding it wrong". :|

Postad 19 July 2010 - 00:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jo, men det är ju bara en bråkdel av alla som kontaktar AppleCare. Allvarligt, jag ringer inte min leverantör av bredbandet om det strular utan försöker hitta andra lösningar. Samma sak med andra prylar, man försöker fixa saker själv.

Nu har inte jag någon statistik på hur många av alla Apple-konsumenter som i själva verket kontaktar företaget som tillverkat produkten och som tillhandahåller garantin på produkten de köpt, men "naiv" som jag är så är jag övertygad om att det är betydligt fler än en bråkdel. Snarare tror jag förhållandet är tvärtom, att det är en bråkdel som inte ringer AppleCare vid fel och problem.

Och ja, jag ringer så klart till min bredbandsleverantör om det något fel på den tjänsten jag betalar dem för. Jo jag vet, jag är jättekonstig.

Oavsett vad så är det ju självklart att Apple säger "bara 0,55 %". De som företag försöker göra det varje företag skulle göra - dementera. Det hänger ju på deras försäljning. Var inte så naiv att du tror att de är välgörare och fullständigt ärliga. De är ett vinstdrivet företag som ska göra aktieägarna nöjda. Punkt. Vad jag vill komma fram till är att jag är övertygad om att det är betydligt fler än så som drabbas, but hey - that's me.

Så naiv att jag tror att Apple är välgörare och fullständigt ärliga? Är du seriös? Vart allsindar fick du det ifrån? Visst, jag tror inte att siffrorna Apple presenterade är osanna eller putsade på något vis, jag tror att de stämmer. Annars hade "de riktiga" siffrorna förmodligen läckts av någon på AppleCare eller dylikt. Och så idiotiskt dumma tror jag inte Apple är.

Man fick det i lite mer perspektiv när man fick läsa vad HTC hade för antal kunder som ringt in om mottagningsproblem. 0.016%. :)

Om nästan all media i hela världen i veckor skulle få för sig att skriva mängder med artiklar om "HTC's dödsgrepp som dödar mottagningen" så är jag rätt övertygad om att deras 0,016% ganska snabbt skulle öka...

Postad 19 July 2010 - 01:11

liket
  • liket
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nu har inte jag någon statistik på hur många av alla Apple-konsumenter som i själva verket kontaktar företaget som tillverkat produkten och som tillhandahåller garantin på produkten de köpt, men "naiv" som jag är så är jag övertygad om att det är betydligt fler än en bråkdel. Snarare tror jag förhållandet är tvärtom, att det är en bråkdel som inte ringer AppleCare vid fel och problem.

Och ja, jag ringer så klart till min bredbandsleverantör om det något fel på den tjänsten jag betalar dem för. Jo jag vet, jag är jättekonstig.

Ja precis, du ringer inte din fiberconverter-/modemtillverkare och undrar varför du inte kommer ut på nätet?

Köper jag en produkt i en butik som inte fungerar som jag vill så vänder jag mig ju i första hand till butiken jag köpt den i, som i sin tur tar hand om problemet. Utbytesprodukt, uppgradering av mjukvara o.s.v., Jag har ju garanti hos butiken jag köpt den från i första hand för att det ska bli enklare för mig som konsument.

Om nästan all media i hela världen i veckor skulle få för sig att skriva mängder med artiklar om "HTC's dödsgrepp som dödar mottagningen" så är jag rätt övertygad om att deras 0,016% ganska snabbt skulle öka...

Det verkar ju faktiskt ganska konstigt att ringa en tillverkare och klaga på ett fel som är bekräftat att det redan finns? Det känns snarare som att return rates som skulle öka.

Redigerat av liket, 19 July 2010 - 01:16.

Postad 19 July 2010 - 06:48

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Så klart de som har fel inte ringer in, de har ju ingen mottagning :)
(Sorry, var bara tvungen...)

Postad 19 July 2010 - 07:34

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
http://instantrimshot.com/ :)

Postad 19 July 2010 - 10:26

ex0s
  • ex0s
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Till alla som tvekar på något sätt om ni verkligen kommer att kunna prata med iPhone 4 eller ha några täckningsproblem bör börja fundera igen. Ni som äger en iPhone 3G eller 3Gs, snälla håll telefonen på precis det sätt som beskrivs framkalla problemet på iPhone 4:an..

Det blir EXAKT samma problem. Så detta är inget nytt, och jag har i princip aldrig tappat ett samtal med min 3G (för utom vid handovers och liknande).

Så snälla, sluta prata om täckningsproblemen, det är inte ens ett problem? Och vem håller telefonen som en valross med hela handen? Inte jag iallafall, och är det någon som håller telefonen på det där sättet så är det ni som är problemet för då är ni en valross :(

iPhone 4 kommer till sverige den 30:e, och då kommer jag stå längst fram i kön. skriv upp det :)

Postad 19 July 2010 - 13:01

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Är vänsterhänt och ringde med min 3gs. Kom plötsligt på det här "antennproblemet" och noterade hur jag höll telefonen... Inget dödsgrepp där inte. Kände mig lättad och ska naturligtvis köpa en Iphone 4.

Postad 19 July 2010 - 13:03

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Det blir EXAKT samma problem.

Och vem håller telefonen som en valross med hela handen? Inte jag iallafall, och är det någon som håller telefonen på det där sättet så är det ni som är problemet för då är ni en valross :)

Det är inte exakt samma problem. Att man kan försämra mottagningen på många olika telefoner genom att hålla händer runt telefonen stämmer mer eller mindre. Vad IP4 har förutom detta är en specifik punkt på utsidan där det räcker att ett finger är placerat för att drastiskt kunna tappa mottagning. Hur stort problemet är beror såklart på mottagningsförhållanden/signal styrka där du befinner dig just då.

Postad 19 July 2010 - 13:06

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Till alla som tvekar på något sätt om ni verkligen kommer att kunna prata med iPhone 4 eller ha några täckningsproblem bör börja fundera igen. Ni som äger en iPhone 3G eller 3Gs, snälla håll telefonen på precis det sätt som beskrivs framkalla problemet på iPhone 4:an..

Det blir EXAKT samma problem. Så detta är inget nytt, och jag har i princip aldrig tappat ett samtal med min 3G (för utom vid handovers och liknande).

Så snälla, sluta prata om täckningsproblemen, det är inte ens ett problem? Och vem håller telefonen som en valross med hela handen? Inte jag iallafall, och är det någon som håller telefonen på det där sättet så är det ni som är problemet för då är ni en valross :(

iPhone 4 kommer till sverige den 30:e, och då kommer jag stå längst fram i kön. skriv upp det :)

så den kommer nästa fredag alltså?

Postad 19 July 2010 - 13:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Den släpps till försäljning i Sverige den 30:e juli men hur blir det med förhandsbokningar, kommer det att starta innan den 30:e eller? Borde ju bli denna veckan i såfall.

Postad 19 July 2010 - 13:17

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tror ni den vita kommer att säljas här i sverige nu till den 30:e?

Postad 19 July 2010 - 13:22

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Oj, jag visste inte att det fanns en "bäst-före-datum"-regel här på forumet?

Du gör ditt bästa för att väcka upp gamla frågor löstryckta ur sitt sammanhang. Har du inget bättre för dig?

Postad 19 July 2010 - 14:13

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Vad menar du? Jag svarade på ett av dina inlägg, får jag inte göra det bara för att det råkade vara lite under tre veckor gammalt? Nu får du ta och ge dig. Gå vidare nu är du snäll.

Jo, märkt du har svårt att ta att din kära iphone kan ha nån brist.
Glas går sönder lättare. Det är fakta. Så acceptera detta o gå vidare.

Postad 19 July 2010 - 14:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=aZba_sgnGQw

Så känslig verkar den iofs inte vara med en bumper på :)

Postad 19 July 2010 - 15:20

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
30 cm verkar räcka.
http://gizmodo.com/5...r-one foot-drop
Men bumpern lär fixa det

Postad 19 July 2010 - 15:36

anonymo
  • anonymo
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon som vet mått och vikt på iPhone 4 paketet? En kompis har köpt en till mig och vill skicka den med post.

Postad 19 July 2010 - 15:41

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

30 cm verkar räcka.
http://gizmodo.com/5...r-one foot-drop
Men bumpern lär fixa det

Allt som står på internet är sant! :)

Postad 19 July 2010 - 15:41

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Ni som har planerat att ha ngt skydd på eran Iphone4, hur har ni tänkt. Skärmskydd+bumper eller fodral. Eller kanske fodral + bumper, om det finns något fodral som den kan passa i då :)

Postad 19 July 2010 - 15:48

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ni som har planerat att ha ngt skydd på eran Iphone4, hur har ni tänkt. Skärmskydd+bumper eller fodral. Eller kanske fodral + bumper, om det finns något fodral som den kan passa i då :)

Jag har en 4:a nu har även kvar min 3GS minst lika bra mottagning på 4an och självklart använder jag varken bumper eller fodral.

Postad 19 July 2010 - 15:53

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Jag har en 4:a nu har även kvar min 3GS minst lika bra mottagning på 4an och självklart använder jag varken bumper eller fodral.

Ok, ja det funkar säkert utmärkt utan, men själv är jag allergisk mot repor och dyl.

Postad 19 July 2010 - 16:12

liket
  • liket
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Allt som står på internet är sant! :)

Det fungerar åt bägge hållen... :(

Postad 19 July 2010 - 16:13

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ok, ja det funkar säkert utmärkt utan, men själv är jag allergisk mot repor och dyl.

Jag med men blir den för mycket repig köper jag en ny. Man kan aldrig lägga för mycket pengar på Iphone ;-)

Postad 19 July 2010 - 16:29

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Lösningen på alla antenn problem :
http://www.antenn-aid.com/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.