* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
1995 svar till detta ämne
Postad 10 November 2010 - 09:52
ricryd
-
ricryd
-
Rookie
-
5 inlägg
Igår så uppdaterade jag min Galaxy och efter denna lilla uppdatering har det gått utför och jag behöver lite hjälp.
Programet Kalenderlagring hänger sig och jag måste framtvinga en avstängning varje gång jag skall använda telefonen. Samtidigt så skapar ju detta fel en otroligt seg telefon fram tills att programet avslutats.. Jag får snart hubris om jag inte kan få hjälp med detta fel..
Gjort systemåsterställning enligt rekomendation från Samsung support...
Redigerat av ricryd, 10 November 2010 - 10:10.
Postad 10 November 2010 - 16:27
Mr_x
-
Mr_x
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Nu har jag köpt min första smart telefon det blev en ny Samsung Galaxy S 8gb +8gb med extra minne för 3700:- i affär www.tysonmobil.se i Stockholm med ett års garanti.
Jag trodde i min enfald att det var billigaste att köpa via webben.
Är det fler som är invaggad i att det är billigaste att köpa via webben?
Apps: (eller vad det heter för Android)
- PowerAmp är det bästa app som finns till en mobil telefon om man vill ha kontroll över ljudet. (kanon app/snygg)
- Rabble kul app som man kan köpa billig där man finns, rolig ide
- 3D Compass häftig kompass som jobbar med kameran
Är det någon som vet något bättre att app för registrering av DVD skivor än "Inventory"
//Mr_x
PS: Ny Samsung Galaxy S för 3700:- med 16gb, Amoled, Android och stöd för Flash: Det måste vara det bäst prisvärda telefon som går att köpa under 3800:- i dag
Postad 10 November 2010 - 19:30
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Köp 10st och lägg ut på tradera vetja för det där är inget normalt pris, luren är troligen importerad vilket påverkar garantianspråk mm.
Postad 10 November 2010 - 22:31
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
En fråga.
Hur är det med de nya Galaxy S, kör de SLCD istället för Super AMOLED? Vore ju tråkigt om man nu bestämmer sig för en Galaxy S att inte få Super AMOLED  .
Postad 10 November 2010 - 23:13
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
En fråga.
Hur är det med de nya Galaxy S, kör de SLCD istället för Super AMOLED? Vore ju tråkigt om man nu bestämmer sig för en Galaxy S att inte få Super AMOLED .
Nej, Samsung kommer se till att förse sina egna produkter med super AMOLED först. Galaxy S kommer alltid ha en super AMOLED skärm. Jag har ingen aning om dess uppföljare kommer ha det. Samsung har rapporterat att de nästa år investerat så att produktionen av AMOLED skärmar kommer bli 10 gånger högre. Samsung har även visat upp en Galaxy Tab med en 7" super AMOLED skärm. Framtiden kommer tillhöra AMOLED skärmarna och rent prismässigt kommer de bli billigare än LCD motsvarigheten.
Postad 11 November 2010 - 08:48
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Undrar varför KIES säger "den här enheten går ej att uppdatera" när jag försöker?? Jag har inte 2.2.
Den är köpt i Sverige i juli månad.
Är jag ensam om detta problem? Någon idé vad detta kan bero på??
Postad 11 November 2010 - 09:27
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har inte haft detta problem någon gång utav de uppdateringar jag har gjort. Har du provat att göra en fabriksåterställning innan?
Postad 11 November 2010 - 10:50
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Ja det har jag, gjorde det för en tid sedan när jag trodde att jag skulle ladda ned 2.2 men då den sedan drogs tillbaks.
Kanske skall testa igen, verkar skumt dock.
Postad 11 November 2010 - 14:08
Mr_x
-
Mr_x
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Köp 10st och lägg ut på tradera vetja för det där är inget normalt pris, luren är troligen importerad vilket påverkar garantianspråk mm.
Hur menar du med "troligen importerad vilket påverkar garantianspråk mm." Jag har ett års garanti från butik. Vad mer kan man begära? menar du att det är skillnad att köpa från ElGiganten eller någon annan affär typ ICA-Livsmedel. Har sett att dom i bland säljer digitalkameror och mycket annat än mat. Jag köpte ingen extra försäkring för jag antar att det ingår i hemförsäkringen?? och Va då! garantianspråk mm?? Telefonen är väll desamma! från Korea. Vid start av telefonen så var det Svensk text och den fungerade med mitt simkort. Det som inte fungerar är Samsung Apps i Samsung Kies på PCen. Men det går att hämta direkt in i telefonen. Jag är mycket nöjd och jag rekommendera den som har råd att köpa en telefon för över 3999:- att köpa Samsung Galaxy S. Jag har svårt att motivera att köpa en telefon för mer än 4000:- som inte är bättre. Bara dyrare Föresten finns det någon telefon som har AMOLED, 1ghz,16gb minne, Radio och stöd för Flash 10. och ett lågt SAR-värde under 0.3?? Det som fattas med telefonen är att den troligen inte tåls att tappas från en hög sege eller ett dopp i toaletten  men vad ska telefonen göra i toaletten
Postad 11 November 2010 - 22:29
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Jag har MMS-problem med 3(Tre), kan inte skicka/ta emot bilder etc. Hade samma strul när jag köpte telefonen men fick ordning på det, dock har jag glömt hur jag gjorde... Nu efter uppdateringen till 2.2 har jag samma problem igen, vilka parametrar gäller för APN och operatören 3? 3 själva kan ju inte hjälpa till, inte första gången och troligen inte nu heller...
Lustigt, jag har exakt samma problem här. Jag har 3Tre och inte fått mycket hjälp där och efter att ha sökt runt på diverse forum om problemet så har jag inte hittat någon lösning.. Kommer du på det så posta gärna här.
Postad 11 November 2010 - 23:30
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Hur menar du med "troligen importerad vilket påverkar garantianspråk mm." Jag har ett års garanti från butik.
Du har inte funderat på att det är lite konstigt att denna firma kan sälja telefonen mycket billigare än någon annan? Företaget anonnonserar på blocket under namnet du angav med mobila telefonnummer som inte är registrerade, det fasta numret går enligt hitta till Eurohat AB som enligt hitta är en tidnings och tobaksaffär (adressen stämmer), slår man upp Eurohat på allabolag.se så kommer man se att firman är avregistrerad och var resebyrå! Firman du handlat från är registrerad i år på samma adress med samma telefonnummer och drivs som enskild firma. Billigaste kända serösa firma tar enligt prisjakt 4900:- utan extra minneskort för samma telefon, i Tyskland 4100:- Jag drar mina slutsatser och väljer att handla enbart där jag inte hittar konstigheter men det är upp till var och en.
Redigerat av junkan, 11 November 2010 - 23:31.
Postad 12 November 2010 - 07:58
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
En klar varning för sådana butiker. Ser man till hur han skötte sin ekonomi i den avregistrerade firman så är det ett praktexempel på hur man inte bedriver verksamhet. Har nog aldrig hittills sett en firma med -1500% i soliditet. Jag håller med föregående talare, jag skulle hellre betala marknadspris för denna lur än att riskera att köpa från en ekonomisk haverist som med all sannolikhet inte kommer ta något ansvar alls när det gäller garanti.
En butik i Stockholm som är bra mycket billigare än nätbutiker går inte ihop- de enda som klarar detta är de stora kedjorna som vill köpa in sig på marknad och budgeterar miljoner i minusresultat för att få in kunderna.
Även hemsidan lämnar mycket övrigt att önska. Var visar han sitt org.nr? Stavfelen haglar och mejladresserna går till Hotmail och Yahoo.
Jag hoppas att jag har fel och att din telefon kommer att fungera fint och problemfritt och om du får problem så hoppas jag verkligen att du får den hjälp du borde ha rätt till. Jag arbetar dagligen i kontakt med massor av olika firmor och om jag skall gå på min egen erfaranhet så finns denna inte kvar efter nyår då risken finns att ägaren plockar ut julshopparnas pengar och stänger ned. Jag kan ha fel och hoppas det.
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 12 November 2010 - 08:06.
Postad 12 November 2010 - 10:43
Mr_x
-
Mr_x
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Du har inte funderat på att det är lite konstigt att denna firma kan sälja telefonen mycket billigare än någon annan?
Företaget anonnonserar på blocket under namnet du angav med mobila telefonnummer som inte är registrerade, det fasta numret går enligt hitta till Eurohat AB som enligt hitta är en tidnings och tobaksaffär (adressen stämmer), slår man upp Eurohat på allabolag.se så kommer man se att firman är avregistrerad och var resebyrå! Firman du handlat från är registrerad i år på samma adress med samma telefonnummer och drivs som enskild firma.
Billigaste kända serösa firma tar enligt prisjakt 4900:- utan extra minneskort för samma telefon, i Tyskland 4100:-
Jag drar mina slutsatser och väljer att handla enbart där jag inte hittar konstigheter men det är upp till var och en.
Jag valde att köpa en mobil från en firma som verkar vara lite si o så me,  men det var billigare än att köpa en begagnad telefon utan kvitto från en privat person.  Det är som att köpa telefonen i USA Kan det vara bättre att köpa från en privatperson än från en affär som är enligt vissa oseriös. Jag fick en uppfattning av att det var en kille som försöker göra rätt för sig. En vän till mig på fick sin nya arbetstelefon i går och den fick inte kosta mer än 4000 så han fick en Samsung Galaxy S9000i! Kan det vara så att seriösa affärer har så stora påslag på telefonen. I min värd så är 3700:- för en Samsung Galaxy S inte så konstigt pris. Det finns ju två affärer i stockholm som säljer ännu billigare. Se dagens priser på affärs priser och kontra med att köpa via nätet för mer pengar, men det kanske är sexigt att köpa dyrt mobilexperten-stockholm.se säljer nu för 3590:- aamobilcenter säljer nu för 3 699:- tysonmobil säljer nu för 3700:- O.Five Mobil Service HB Götgatan 101 116 62 Stockholm T-bana Skanstull säljer nu för 3999:- thunellelectronics säljer nu för 4000:- mobilexperten-stockholm säljer nu för 4 190:- Mobilfynd butik på Industrigatan 15, Linköping säljer nu för 4 195:-
Postad 12 November 2010 - 14:50
anberlin
-
anberlin
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ända sedan jag installerade 2.2.1 så har jag enorma problem med WiFi ligger bara och scannar, stänger av sig, startar om, scannar inge……. så går det vidare.
Den “ansluter” och sedan kommer det bara fram att min d-link router är deaktiverad, inga som hellst problem med mina andra enheter. Någon annan som råkat ut för detta?
Postad 12 November 2010 - 17:42
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
mobilexperten-stockholm.se säljer nu för 3590:- aamobilcenter säljer nu för 3 699:- tysonmobil säljer nu för 3700:- O.Five Mobil Service HB Götgatan 101 116 62 Stockholm T-bana Skanstull säljer nu för 3999:- thunellelectronics säljer nu för 4000:- mobilexperten-stockholm säljer nu för 4 190:- Mobilfynd butik på Industrigatan 15, Linköping säljer nu för 4 195:-
Så gott som samtliga de butiker du räknar upp finns frågetecken för, flera har anklagats för att sälja begagnade upputsade telefoner (med plast på displayen och allt) som nya mm, de flesta har funnits mycket kort tid och håller på med upplåsning av telefoner, som sagt inga jag skulle handla av men det är helt upp till dig.
Postad 12 November 2010 - 18:18
Mr_x
-
Mr_x
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Så gott som samtliga de butiker du räknar upp finns frågetecken för, flera har anklagats för att sälja begagnade upputsade telefoner (med plast på displayen och allt) som nya mm, de flesta har funnits mycket kort tid och håller på med upplåsning av telefoner, som sagt inga jag skulle handla av men det är helt upp till dig.
Du har helt rätt på att dom gör nästan vad som hälst för pengar. Men jag tror på fri företagsamhet. Men som Mona tycker det är sexigt att betala skatt så är det kanske åxå är sexigt att köpa dyrt. Det kan vara en orsak att köpa en iPhone4. Jag förmodar att du junkan inte heller skulle köps en begagnad telefon med öronproppar med vax i propparna :-) Jag är hel nöjd med telefonen med lågt sarvärde. Bättre ljud än iPhone4, htc desire HD har jag inte testat ännu, men den går ju inte att köps för under 4000:- i dag.
Redigerat av Mr_x, 12 November 2010 - 18:20.
Postad 13 November 2010 - 09:28
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag har ägt en Galaxy S som såldes på Tradera begagnad för 4200:- bara som information he he...
OT:
Det är så här med begagnat att vi har inget i Sverige som heter att handla i god tro längre, detta togs bort.
Begagnade mobiltelefoner är tyvärr en marknad som det figurerar mycket konstigheter i så nej jag skulle inte handla en begagnad telefon av någon annan än en bekant eller ngn med extremt bra referenser.
Jag har lärt mig den läxan den hårda vägen, jag handlade en begagnad telefon som tre månader efter köpet låstet i nätet, det visade sig att den var stulen ur en transportlastbil och hela partiet låstes efter ett tag i operatörernas nät. Det blev till att skamset traska ned till polisstationen och redovisa köpet.
På den tiden fanns fortfarande god tro och jag kunde därför efter en månads utredning åka 6 mil till polisstationen där brottet utreddes och hämta min telefon, de släppte då spärren på den.
En historia som inte fungerar idag utan du blir helt enkelt av med telefonen eftersom god tro ej existerar.
Därför är jag extremt försiktigt!
Postad 13 November 2010 - 17:48
Spraket
-
Spraket
-
Rookie
-
7 inlägg
Efter att ha följt detta forum om Samsung Galaxy, så känns det som jag fortfarande inte känner mig helt OK med
att inhandla en lur av detta märke. Verkar som det är mycket fix o trixs innan den lyser som en klar stjärna.
Sitter själv med en Omnia som jag inte dragit riktigt jämnt med hela tiden. Därför undrar jag om jag ska "hotta" upp mig till en Galaxy?!
Postad 13 November 2010 - 18:19
Mr_x
-
Mr_x
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Efter att ha följt detta forum om Samsung Galaxy, så känns det som jag fortfarande inte känner mig helt OK med att inhandla en lur av detta märke. Verkar som det är mycket fix o trixs innan den lyser som en klar stjärna. Sitter själv med en Omnia som jag inte dragit riktigt jämnt med hela tiden. Därför undrar jag om jag ska "hotta" upp mig till en Galaxy?!
Jag rekommendera varmt Galaxy S i dag! (imorgon är en ny dag) Det är mer regel än undantag att en avancerad telefon inte kan vara helt perfekt. Hur många gånger uppdateras inte avancerad programvaran: Windows, Adobe reader osv.. Mac upptateras också med nya versioner för att fixa buggar. Det har hänt mig att en så enkel sak som en tändsticka inte har fungerat fast det inte är en avancerad produkt osv.. Du kan inte i dag köpa en bättre telefon för 4300:- men du kan köpa dyrare utan att vinna något. Det finns dyrare telefoner som inte stödjer Flash i helskärm eller saknar radio. Det verkar som man får högre (sar-värde) strålning desto dyrare telefon man köper. Jag har nu haft telefonen i ett par dagar och jag har höga krav och jag är hel nöjd, jag saknar inte blixten för jag har alltid med mig min systemkamera och är det mörk så har jag minst en extra blixt med mig. För hur bra är det att fotografera med blixten i samma plan som objektivet. Det är bara amatörer som "fottar" med en telefon och får röda ögon eller hårda bilder med blixten. (I dag finns det ingen telefon som kan meta sig med en Canon EOS 7D) När Android 3.0 kommer ska du se att det fortfarande går att förbättra programvaran till Galaxy S med version 3.1 osv...
Postad 14 November 2010 - 22:15
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Lustigt, jag har exakt samma problem här. Jag har 3Tre och inte fått mycket hjälp där och efter att ha sökt runt på diverse forum om problemet så har jag inte hittat någon lösning.. Kommer du på det så posta gärna här.
Jag tar för givet att du vet hur man ändrar APN osv... Namn: Valfritt. 3mms kanske? APN: data.tre.se MMSC: http://mms.tre.seMMS-proxy: mmsproxy.tre.se MMS-port: 8799 MCC: 240 MNC: 02 Verifieringstyp: PAP APN-typ: internet+mms Övriga inställningar är: Inte inställt. Detta är den enda APN jag har, bredvid den till höger en grön "lampa".
Postad 14 November 2010 - 22:18
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Med Froyo uppdateringen ska Galaxyn spela in i MP4 format, men trots att PS3:an stödjer de formatet så går ej videofilerna att spela upp i konsolen.
Någon som vet varför detta inte fungerar?
Postad 14 November 2010 - 23:33
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Någon som vet varför detta inte fungerar?
Jag har en teori. Det kan helt enkelt vara så att filformatet 3gpp inte har ersatts med MP4. Det är något märkligt i alla fall. När jag går in i menyn detaljer på mina inspelade videofiler så visar den olika information på filtyp, den växlar mellan 3GPP och MP4. Och det gör den med videoklipp jag spelat in EFTER uppdateringen, alltså då den ska spela in i MP4!! Tex gjorde jag en koll igår på ett inspelat klipp som gjordes i förrgår. Detaljinfon sade att det var video/MP4. Idag när jag gör samma kontroll på samma klipp visar detaljinfon 3GPP. Hmm..
Postad 15 November 2010 - 17:23
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Har gnällt mycket på denna telefon men sedan senaste Froy 2.2 har telefonen blivit den telefon jag förutsatte att den skulle vara när jag köpte den. En fantastisk produkt!
Postad 15 November 2010 - 20:36
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
En liten fråga.
Gjorde precis ett benchmark test, med Quadrant Standard Edition.
Jag fick då ett resultat på 953, är det ett bra resultat?
Eller är det värt att lägga in en lag fix, och isåfall vilken? Vad kostar det att lägga in en sån t.ex.?
Postad 15 November 2010 - 21:09
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har inga direkta siffror på hur mycket snabbare den blir med en lagfix. Jag har samtidigt aldrig brytt mig om de siffrorna heller utan endast gått på känslan i telefonen. Och då är mitt svar att: Ja jag tycker det är värt att lägga in en lagfix. Känslan på telefonen blev kanonbra! Nu har jag visserligen aldrig upplevt min telefon som speciellt laggig men visst blev det skillnad. Det jag körde med innan jag bytade till speedmod kernel var voodoo och det rekommenderar jag starkt. Är man osäker på hur man flashar in voodoo finns även OCLF som finns att hämta på market.
EDIT: Kostar ingenting!
Redigerat av kewe, 15 November 2010 - 21:10.
Postad 15 November 2010 - 21:42
Multicopy
-
Multicopy
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick idag, på mitt kanske totalt hundrade försök, till sist in fryo på min nalle! Alla appar, kalendernoteringar, kontakter, sms, bilder och videor fanns kvar.
Körde uppdateringen via Kies som så många gånger tidigare men denna gången gick det! 2.2 står det och jag kan bara säga grattis till samsung för idén med swype... Gudomligt nu när å ä ö finns med.
Hastighetsmässigt är det verkligen ett lyft, och menyerna flyter för första gången riktigt bra. Nu kan man också enkelt stänga av att skärmen roterar med när man lägger telefonen ner.
Än så länge är det bara positivt och stabilt. Det enda som var lite jobbigt var att apparna hamnade i bokstavsordning! =)
//Kalle
Postad 15 November 2010 - 21:49
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag passar pa att svara pa nagra fragor jag sett i denna trad. Framforallt angaende datatrafik:
Droidwall ar losningen pa alla problem man ev kan ha med roaming i Android. Med det programmet staller man enkelt in att alla anslutningar endast far ske via WiFi eller att enbart specifika program har tillatelse att koppla upp via ett mobilnat. Det ar en mycket elegant losning som innebar att man kan ha normal sync etc igang samtidigt som man vet att nallen inte kan gora nagonting alls savida man inte kopplat upp sig via WiFi.
Droidwall kraver dock root.
Nar det galler navigering ar iGo 08 ett annat alternativ och det fungerar utmarkt. Ytterligare nagot att rekommendera ar Rmaps ihop med Atlas Creator. Ladda ner satellitkartor, skapa en atlas av dem och kopiera till minneskortet - anvand sedan Rmaps = "Google Maps utan datatrafik utomlands". Dock bor man ladda ner sina kartor fran Microsofts tjanst istallet da Google blockerar Google Maps-nedladdning om man anvander tjansten till konstant nedladdning av kartmaterial.
Postad 15 November 2010 - 21:52
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Nämen hej AVR4000! Är du på denna sidan och hälsar på  Brukar faktiskt vara inne på HD2 sidan ibland och såg att de pågår visst fina Android ROM till telefonen! Ska prova detta med Droidwall, det verkar intressant. Kan även rekommendera Copilot som för min del fungerar ypperligt!
Redigerat av kewe, 15 November 2010 - 21:53.
Postad 15 November 2010 - 21:56
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Fick idag, på mitt kanske totalt hundrade försök, till sist in fryo på min nalle! Alla appar, kalendernoteringar, kontakter, sms, bilder och videor fanns kvar.
Körde uppdateringen via Kies som så många gånger tidigare men denna gången gick det! 2.2 står det och jag kan bara säga grattis till samsung för idén med swype... Gudomligt nu när å ä ö finns med.
Hastighetsmässigt är det verkligen ett lyft, och menyerna flyter för första gången riktigt bra. Nu kan man också enkelt stänga av att skärmen roterar med när man lägger telefonen ner.
Än så länge är det bara positivt och stabilt. Det enda som var lite jobbigt var att apparna hamnade i bokstavsordning! =)
//Kalle
GRATTIS! Det var med andra ord på tiden  Om du har den turen jag har haft med SGS kommer du tycka att FROYO är underbart bra på alla sätt. Till skillnad från en del andra så har jag inte haft ett enda bekymmer utan telefonen har fungerat helt perfekt från start. GPS, batteritid, väldigt lite lagg.......som sagt helt perfekt!
Postad 15 November 2010 - 23:43
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Nämen hej AVR4000! Är du på denna sidan och hälsar på Brukar faktiskt vara inne på HD2 sidan ibland och såg att de pågår visst fina Android ROM till telefonen! Ska prova detta med Droidwall, det verkar intressant. Kan även rekommendera Copilot som för min del fungerar ypperligt!
Jag kor FroYo pa HD2 och det fungerar perfekt - uppfattar ingen skillnad mot en "officiell" Android sa jag kommer halla mig till den ett bra tag. Dessutom ar jag mycket nojd med HD2s hardvara och upplever egentligen inte att det finns nagon modell idag som riktigt slar den.  Droidwall fungerar helt perfekt - en riktigt bra sak ar att det ar tyst, d.v.s det kommer inte upp meddelanden om misslyckade anslutningar o.dyl da man stangt av mobildata utan allting skots diskret. Dock far man komma ihag att nya program maste justeras - d.v.s ett nyinstallerat program maste blockeras - annars har det tillatelse att anvanda 3G. Nar det galler navigering ar jag skeptisk mot CoPilot da jag last lite for manga "intressanta" historier om vilka forslag programmet har, bl.a att man skall kora vanstertrafik vid Stadsgarden etc. iGo 08 i Android ar ungefar som versionen i Windows Mobile och da jag navigerat i snostorm fran Prag till Sverige med det (riktigt hardtest) litar jag pa det. Rmaps ar annars min starka rekommendation - lokalt sparade satellitkartor med varierad zoom ar perfekt - antligen blir Google Maps-konceptet anvandbart dar det behovs som bast - pa resande fot. Dock kraver storre stader ganska mycket utrymme, jag har New York, Prag och Madrid pa plats med olika zoomlevels och varje stad tar ungefar 700-900 MB styck (kor dock 32 GB SanDisk sa utrymme finns). Jag har da sparat ner i stort sett varje stad i komplett version inkl fororterna. Vad man kan gora ar att spara ner ett storre omrade med lag zoom och intressanta omraden med varierad zoom. Da "hanger kartan ihop" (annars blir det punktmarkering mer eller mindre). Det enda som kan vara lite irriterande ar att den vill ha Internetkontakt da man soker adresser. Kartorna far man ladda in manuellt (valja vilken man vill anvanda). Jag rekommenderar zoomlevels 14-18 eller 15-18 i AtlasCreator (man producerar som sagt kartorna med datorn och for den resulterade kartfilen manuellt tilll nallen). Iovrigt kan jag rekommendera PowerAMP (vilket ar storsta anledningen till att jag konverterade till Android mer eller mindre) samt diverse andra intressanta program. For filhantering ar min rekommendation RootExplorer (paminner mycket om Resco File Explorer) samt AndExplorer forutom klassiska Astro.
Postad 16 November 2010 - 18:35
werdin
-
werdin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Så har man då börjat testa den nyinköpta Galaxy S, och blir omedelbart klart fundersam på mikrofonen. Har tidigare använt en iPhone som diktafon, samt en vanlig iriver mp3-spelare, och det blir hur bra ljud som helst - denna Galaxy S låter som en hobbextelefon från 1983. När andra talar med mej i vanliga samtal, så distar det i princip hela tiden. Är det nån annan som har liknande problem, eller har jag fått ett måndagsex?
Postad 16 November 2010 - 19:07
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
När andra talar med mej i vanliga samtal, så distar det i princip hela tiden. Är det nån annan som har liknande problem, eller har jag fått ett måndagsex?
Jag måste nog säga måndagsex, för jag har inte hört något konstigt i min lur iaf.
Postad 16 November 2010 - 20:47
werdin
-
werdin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jaha....
Vad gör man då då?
Samsung Sverige, eller Pixmania som jag köpte ifrån?
Fan att ingenting kan funka från början.
Skit.
Postad 16 November 2010 - 22:32
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
kan man sätta "timer" på telefonen så att t.ex. wlan slås på vid ett visst klockslag för att sedan vara på ett tag för att program ska få chans att uppdateras?
Jag vill ha så bra batteritid som möjligt och att då ha wlan på hela dygnet när man bara är betjänt av att ha det på någon timme känns fel.
Postad 17 November 2010 - 09:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jaha.... Vad gör man då då? Samsung Sverige, eller Pixmania som jag köpte ifrån? Fan att ingenting kan funka från början. Skit.
Skicka tillbaka den och var redo för en evig väntan. Köper man av Pixmania så ska man ju vara medveten om att det är en rejäl chansning. Går allt bra och varan kommer fram efter en evighet så är de ju bra men inte lika kul när de strular
Postad 18 November 2010 - 08:47
werdin
-
werdin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nej det är just det där med väntandet jag är rädd för, om jag måste skicka tillbaks den. Dessutom vill aldrig säljarna ta ansvar för om nåt är fel. Det är liksom upp till en själv att avgöra det. Jag försökte få Pixmania att avgöra om telefonen SKA låta på det viset den gör, men det hade de inte möjlighet till... PIXMANIA - KUNDSERVICE???? Ska försöka med Samsung också. Om nån med en galaxy s har lust att spela in nåt med sin röstinspelare som jämförelse vore det kanon... Här ligger min fil: http://www.naturnarv...rov_galaxys.amr (originalformat) En mp3-översättning ligger här nedan: (men den låter likadant tycker jag)
ljudprov_galaxys.mp3 150.75K
13 Antal nerladdningarÄr det så att det SKA låta så här, så undrar jag varför denna telefon fått så bra betyg...
Postad 18 November 2010 - 10:08
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Nej det är just det där med väntandet jag är rädd för, om jag måste skicka tillbaks den. Dessutom vill aldrig säljarna ta ansvar för om nåt är fel. Det är liksom upp till en själv att avgöra det. Jag försökte få Pixmania att avgöra om telefonen SKA låta på det viset den gör, men det hade de inte möjlighet till... PIXMANIA - KUNDSERVICE???? Ska försöka med Samsung också. Om nån med en galaxy s har lust att spela in nåt med sin röstinspelare som jämförelse vore det kanon...
Här ligger min fil: http://www.naturnarv...rov_galaxys.amr (originalformat)
En mp3-översättning ligger här nedan: (men den låter likadant tycker jag)
ljudprov_galaxys.mp3 150.75K
13 Antal nerladdningar
Är det så att det SKA låta så här, så undrar jag varför denna telefon fått så bra betyg...
tycker det låter som en normal mobilkvalitet,det är mycket brus i bakgrunden. För att kunna göra ett bra test bör man spela in en referens ljud , som spelas upp ur högtalare som man sedan spelar in. (då kan flera spela in samma sak och först då kan man höra om det avviker) har dock inte hittat något bra voice-quality-test ljud.
Postad 18 November 2010 - 10:19
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Faan vad nice Tack! Perfekt för långa flygresor!!!!!!!!!!!!!!!
Kan tillägga att de levererade batteriet för totalat 160kr och jävligt snabbt, tyckte nästan deras skal var schysstare än orginalet, lite större dock. Luktade dock en hel del(curry), annars grym prestanda på batteriet. Kört telefonen med spel hela dagen, batteriet har mer än hälften kvar ,weee
Redigerat av Unregistered44335, 18 November 2010 - 20:09.
Postad 18 November 2010 - 13:07
werdin
-
werdin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
tycker det låter som en normal mobilkvalitet,det är mycket brus i bakgrunden. För att kunna göra ett bra test bör man spela in en referens ljud , som spelas upp ur högtalare som man sedan spelar in. (då kan flera spela in samma sak och först då kan man höra om det avviker) har dock inte hittat något bra voice-quality-test ljud.
Nä, jag jämförde med en iPhone och en iriver mp3-spelare som jag anser spelar in med perfekt ljud, sen en gammal 300-kronors Samsungmobil som har snäppet bättre ljud än denna 5000-kronors Galaxy S. Men, det kanske ska vara så alltså? Jag trodde man skulle kunna använda telefonen som en röstinspelare... Här är simultaninspelningar med en iPhone 3gs och en Samsung Galaxy S I9000
ljudprov_galaxys.mp3 91.69K
10 Antal nerladdningar
ljudprov_iphone.mp3 169.72K
6 Antal nerladdningarjag vet att det är olika filstorlek - men det låter likadant! Men kan någon annan med en Galaxy S spela in nåt så man ser hur det låter på er telefon? Det skulle räcka för mej som referensljud.
Postad 18 November 2010 - 18:46
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Nä, jag jämförde med en iPhone och en iriver mp3-spelare som jag anser spelar in med perfekt ljud, sen en gammal 300-kronors Samsungmobil som har snäppet bättre ljud än denna 5000-kronors Galaxy S. Men, det kanske ska vara så alltså? Jag trodde man skulle kunna använda telefonen som en röstinspelare...
Här är simultaninspelningar med en iPhone 3gs och en Samsung Galaxy S I9000
ljudprov_galaxys.mp3 91.69K
10 Antal nerladdningar
ljudprov_iphone.mp3 169.72K
6 Antal nerladdningar jag vet att det är olika filstorlek - men det låter likadant!
Men kan någon annan med en Galaxy S spela in nåt så man ser hur det låter på er telefon? Det skulle räcka för mej som referensljud.
prova en annan röstispelnigsprogram (fins att ladda ner på market) säg tapemachine free. (finns flera att välja på, märkte en mycket stor skillnad iallafall)
Postad 18 November 2010 - 23:29
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Varje gång jag sätter min telefon i dockan med USB kabeln så monteras mitt externa SD kort i datorn. Detta innebär att alla appar jag har valt att göra move på till mitt SD, dom försvinner från min appdraver.
Hur får man bort detta?
Postad 19 November 2010 - 10:00
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
HJÄLP!
Skulle vara extremt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig med detta!
Min frus galaxy piper hela natten, är det inte mail så är det sms, batterivarningar osv...
Problemet är att hon vill ha den som alarmklocka och då kan hon ju inte ha den på ljudlöst. Hennes förra telefon kunde vara avstängd, men telefonen gick ändå igång och spelade upp alarmet, det göra inte SGS'en.
Finns det någon app som gör telefonen automatiskt ljudlös mellan 22:00-06:00, varje dag?
Mvh David
Postad 19 November 2010 - 10:38
Stefan S
-
Stefan S
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
MItt alarm låter i tyst läge
Postad 19 November 2010 - 11:25
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
Datorn hittar inte min SGS längre...första ggn froyo fanns för uppdatering så hittade datorn telefonen men inte längre...ibland kan datorn säga att usb enhet inte känns igen..har provat installera drivrutiner för tel mm ...har provat i flera datorer..samma sak...kan det vara nån inställning i telefon eller har helt enkelt telefonen havererat!
har testat bocka av å på "okända källor, bockat av å på utveckling/usb-felsökning, gjort fabriksåterställning ett par ggr..
vill ju uppdatera till froyo
någon som kan ge tips???
eller ska jag skicka in telen..
Postad 19 November 2010 - 11:35
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Mitt alarm låter också i tyst läge
Postad 19 November 2010 - 12:05
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Larmet ljuder i tystläge. När mobilen är avstängd så aktiveras inte alarmet dock.
Postad 19 November 2010 - 13:26
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
HJÄLP!
Skulle vara extremt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig med detta!
Min frus galaxy piper hela natten, är det inte mail så är det sms, batterivarningar osv...
Problemet är att hon vill ha den som alarmklocka och då kan hon ju inte ha den på ljudlöst. Hennes förra telefon kunde vara avstängd, men telefonen gick ändå igång och spelade upp alarmet, det göra inte SGS'en.
Finns det någon app som gör telefonen automatiskt ljudlös mellan 22:00-06:00, varje dag?
Mvh David
Fasiken vad min fru måste sova hårt då, för hon påstår att hon aldrig har hört det i tyst läge....
Postad 19 November 2010 - 13:43
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Fasiken vad min fru måste sova hårt då, för hon påstår att hon aldrig har hört det i tyst läge....
Prova ett program som heter audiomanager, där kan man ställa vilka som ska vara aktiverade eller inte
Postad 19 November 2010 - 23:25
Zvirgzdauskas
-
Zvirgzdauskas
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Mitt namn är Fredrik Hasselgren och jag driver mobilfynd.se
Jag skulle vilja besvara medlemmen "junkans" inlägg.
Det kan uppfattas att min butik säljer begagnade mobiltelefoner som nya. Detta vill jag kraftigt dementera. På vår hemsida och i vår fysiska butik så är vi väldigt tydliga med vad som är begagnat och vad som är nytt. Säljer vi nya telefoner gör vi det nästan uteslutande på vår andra hemsida: www.tyf.se , just för att undvika missförstånd begagnat/nytt.
Till skillnad mot andra aktörer på begagnade marknaden är vi ett aktiebolag och lång erfarenhet i branschen.
När det gäller Galaxy S som vi säljer för 4195:- är detta inte en helt ny telefon. Det rör allt om returtelefoner som återvänt från ursprunglig kund tillbaka till Samsung och vidare till auktoriserad serviceverkstad för genomgång och ev. service. Därefter får denna telefon ett nytt IMEI, klassificeringen "B-grade" och nya garantiförhållanden, 1 år istället för 2 år som är garantiängden på en splitter ny Samsung-telefon. De flesta returtelefoner är obetydligt använda och är fullt dugliga att sälja som "nyskick" , "som ny" eller andra skickbeskrivningar. Men aldrig i min värld skulle jag påstå att dem är HELT NY.
mvh /Fredrik
Postad 20 November 2010 - 07:47
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Anledningen till att din butik kom med var för att en annan medlem påstod att ett antal butiker sålde NYA SGS för väldigt låga priser, omöjligt låga priser, jag ville poängtera att de priserna måste ställas stora frågetecken till och nu har vi fått svar på hur din butik kan hålla priset, det är helt enkelt inte NYA telefoner det handlar om.
Lysande bra att ni kommer in i tråden och reder ut det, det är seriöst!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|