Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2010 - 06:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Tjejen fick sin Desire igår och jag måste säga att jag gillar den skarpt.. :blush:

Riktigt fin skärm..Bra svärta och färger.
Om de nu bara fanns en med fysiskt tangentbord ...

Tycker den var riktigt rapp att surfa med också..
Och bra integrerat med Facebook och google mail såklart..
Skönt att ha så pass många skrivbord..
Skapligt bra market.

Nu har jag inte testat den så mycket än men..

Men dock är den nog inget jag skulle byta bort min N900 mot..

Det enda jag är riktigt avundsjuk på är att skärmen är så pass smidig..

Däremot saknar jag min skärm när jag surfar och även ibland i vissa menyer..Ibland är stylus riktigt bra

Efter ett tag vill du nog byta bort din N900, om jag gissar rätt. Det fysiska tangentbordet är heller inget man saknar efter ett tag, tvärtom. Smidigheten väger upp allt, både skärmens och formens.
Men men, vi är så klart alla olika.
Kul iallafall att du gillar den.

Har själv iofs. ingen erfarenhet av N900, men N97 som min dotter har och hon vill gärna byta till Desiren.

Redigerat av ffodil, 12 May 2010 - 07:13.

Postad 12 May 2010 - 07:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
En fråga,
nån som vet hur man hittar statistik i Desire för hur mycket datatrafik som har gått över det mobila nätverket? kunde vara kul att se egentligen hur mycket man använder.

Postad 12 May 2010 - 07:15

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Hej alla är det någon som kan svara när desire kommer in igen till butikerna?
ja har hört så mycket olika svar
var på mediamarkt de viste inget , kolla med teknikmagasinet han sa juli aug är detta ett skämt eller då hinner ju den bli gammal
mvh Johan

Föreslår att du kollar i den här tråden istället. Den är till för sånt.

En fråga,
nån som vet hur man hittar statistik i Desire för hur mycket datatrafik som har gått över det mobila nätverket? kunde vara kul att se egentligen hur mycket man använder.

Jag kör med appen Network Monitor. Den loggar både mobilt data och WiFi.

Postad 12 May 2010 - 07:17

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

En fråga,

Man kan ju lägga in t.ex. Netcounter från market, som jag hade tidigare, men tyckte den tog bara en massa batteri.
Numera går jag bara in på mina sider och kollar, Tele2.

Postad 12 May 2010 - 10:41

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Kan möjligen vara intressant att det går få väldigt lång batteritid på Desiren, efter lite åtgärder.

Alla har ju sin erfarenhet och tro.
Min är iallafall att ingen taskillers kommer in i mina telefoner igen, Spica och Desire.

Juicedefender, Taskkillers, sabbar bara telefonens egna programhantering, som det är tänkt och efter ett tag är dom ricktiga batteri sluk, plus att dom kan ställa till andra problem.
Dom infekterar helt enkelt telefonens egna hantering att stänga ner program m.m.

Detta har jag iallafall fått erfara, mer än en gång, så numera kommer inte sådana apps in i mina telefoner.
För att få bort dom igen räcker heller inte med avinstallering, utan en fabriksåterställning är nödvändig.

Min sista laddning gjorde jag på Desiren för snart 5 dygn el. 116 tim. sedan och satte den på laddning med då 30% kvar av batteriet.
Då så klart med väldigt lite användning, eftersom jag då huvudsakligen använt Spican, men visar iallafall att det går att uppnå väldigt lång batteritid, med lite små justeringar. Då i förtsta hand att dra ner på autosynkningar, vilket är batterisluk.

Under denna tid har jag ändock tagit emot 4 korta samtal, laddat in 3 apps över WiFi, tagit 4 foto, haft blåtand kopplad en dag och lite småpill, kollande.
Har då varit låst till endast 3G under denna tid.
Så det har inte varit enbart standby.

Postad 12 May 2010 - 12:45

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Någon som hittat något sätt att komma runt "read-only" på mapparna i telefonen, så man kan lägga en
wav eller mp3 där?

Har upptäckt att ringsignaler på minneskortet ibland inte spelats upp pga. att den inte verkar ha haft
kontakt med minneskortet just då, därför har jag alltså missat något samtal...

Postad 12 May 2010 - 13:19

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som känner till någon bra app där man får sportresultat live?
Finns ett antal på Andriod Market , har bla provat sports tap, men det är hela tiden baserat på USA och deras sporter. Jag vill komma åt allsvenskan, superetten, ev pågående EM &VM mm på sommaren och Elitserien, Innebandy mm på vintern.

Postad 12 May 2010 - 14:17

tattis
  • tattis
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hej!
Någon som känner till någon bra app där man får sportresultat live?
Finns ett antal på Andriod Market , har bla provat sports tap, men det är hela tiden baserat på USA och deras sporter. Jag vill komma åt allsvenskan, superetten, ev pågående EM &VM mm på sommaren och Elitserien, Innebandy mm på vintern.

Den här finns, är dock bara för allsvenskan och superettan.

http://www.aftonblad...ticle6834456.ab

Postad 12 May 2010 - 15:03

ThompaL
  • ThompaL
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej!
Nöjd användare av Scandinavian Keyboard med åäö utan problem.

DOCK har jag fått veta från mina kollegor med iPhone att i mina mail från Desire:n ser åäö konstiga ut. Det blir en massa konstiga tecken tillsammans med bokstäverna i iPhone. Nån annan som har det problemet? Ligger felet i appen eller hos iPhone?

Postad 12 May 2010 - 15:37

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Hej!
Nöjd användare av Scandinavian Keyboard med åäö utan problem.

DOCK har jag fått veta från mina kollegor med iPhone att i mina mail från Desire:n ser åäö konstiga ut. Det blir en massa konstiga tecken tillsammans med bokstäverna i iPhone. Nån annan som har det problemet? Ligger felet i appen eller hos iPhone?

Känner inte igen detta, min son har IPhone. Dina vänner kanske vill dissa din Desire.
Låter lite konstigt iallafall.

Redigerat av ffodil, 12 May 2010 - 15:38.

Postad 12 May 2010 - 18:05

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
The Quietly Brilliant Story of HTC
http://www.youtube.c...h?v=yai2u3nVlN4

HTC Desire - A closer look part 1 - Intro
http://www.youtube.c...h?v=1uX73ehmEho
Finns även del 2-4...

:blush:

Postad 12 May 2010 - 21:28

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Jag har en fråga, om man beställer från tre.se, får man då en brun eller en Grå Desire?
På alla bilderna är den brun, men i produkbeskrivningen står det Grå.

Postad 13 May 2010 - 03:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag har en fråga, om man beställer från tre.se, får man då en brun eller en Grå Desire?
På alla bilderna är den brun, men i produkbeskrivningen står det Grå.

hittills finns den bara i den färgen, vad jag vet.

Postad 13 May 2010 - 08:00

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Nu har jag haft telefonen tillräckligt länge för att kunna säga följande:

Jag tycker att telefonen är supergrym, batteritiden är okej, den har tagit sig och blivit bättre än när den var spritt ny.

Någonting dåligt med telefonen? Ja.
Bilder tagna med "blixt" blir helt randiga. Här kommer ett exempel: Bifogad fil  IMAG0093.jpg   960.58K   0 Antal nerladdningar

Tycker förövrigt att mörka färger överlag blir "randiga".

Eller är det bara min kamera det är fel på?

Postad 13 May 2010 - 08:09

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Nu har jag haft telefonen tillräckligt länge för att kunna säga följande:

Jag tycker att telefonen är supergrym, batteritiden är okej, den har tagit sig och blivit bättre än när den var spritt ny.

Någonting dåligt med telefonen? Ja.
Bilder tagna med "blixt" blir helt randiga. Här kommer ett exempel: Bifogad fil  IMAG0093.jpg   960.58K   0 Antal nerladdningar

Tycker förövrigt att mörka färger överlag blir "randiga".

Eller är det bara min kamera det är fel på?

Jag har upplevt precis samma med min. Var det helt mörkt i rummet när du tog bilden eller?

Postad 13 May 2010 - 08:15

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Jag har upplevt precis samma med min. Var det helt mörkt i rummet när du tog bilden eller?

Nej, det var rätt ljust. Men tillräckligt mörkt för att blixten skulle gå igång. Det känns som att blixtlampan är på tok för stark och gör allt den träffar superljust och fult.
Riktigt trist.
Dock tycker jag bilder, utomhus, i dagsljus, blir tillfredsställande. Men that's about it.

Postad 13 May 2010 - 08:31

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är det nån som har nåt bra gratis Navigeringsprogram? Förutom Google Maps självklart...

Jag tar gärna lite tips på bra program och vart man kan ladda ner dom..

Postad 13 May 2010 - 09:23

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Läs denna länk: http://www.swedroid....ead.php?t=11261

Postad 13 May 2010 - 09:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Nej, det var rätt ljust. Men tillräckligt mörkt för att blixten skulle gå igång. Det känns som att blixtlampan är på tok för stark och gör allt den träffar superljust och fult.
Riktigt trist.
Dock tycker jag bilder, utomhus, i dagsljus, blir tillfredsställande. Men that's about it.

Trixa gärna med inställningar lite. T.ex. kontrast upp ett steg, ev ljus upp ett steg osv. kan göra underverk.

Redigerat av ffodil, 13 May 2010 - 09:56.

Postad 13 May 2010 - 10:06

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Är det nån som har nåt bra gratis Navigeringsprogram? Förutom Google Maps självklart...

Jag tar gärna lite tips på bra program och vart man kan ladda ner dom..

Copilot Live använder jag, riktigt bra för att va en tele-nav med röststyrning och snabb på att räkna ut en ny rutt.

http://qrcode.kaywa....androboost4.apk

Postad 13 May 2010 - 11:07

Unregistered5ab5a3a9
  • Unregistered5ab5a3a9
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Nu har ja äntligen plöjt igenom hela tråden, ihop med min sköna Desire, vilket lyft säger ja bara, från min Touch Diamond.

Läste nånstans om att man kan ändra sina inkommande mail, men kan inte hitta det längre. När jag får ett nytt mail så kommer det både under e-post ikonen, där måste ja välja både hotmailkontot och gmailkontot, för att nytt meddelande ska försvinna. Men sen ligger det även kvar en symbol i händelselisten att jag har nytt mail, går då till G-mail widgeten för att läsa samma mail där. Hur löser man detta ??

Har vart inne på hotmailkontot, under kontoinställningar-->meddelandeinställningar-->bockat av meddelande om e-post men det hjälpte inte.

//Jimmy

Ingen som har nått svar ??

//Jimmy

Postad 13 May 2010 - 13:30

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Trixa gärna med inställningar lite. T.ex. kontrast upp ett steg, ev ljus upp ett steg osv. kan göra underverk.

Ja med lite trixande blir bilderna att se roligare ut verkar det som.
Synd bara att man tappar en del av den lättanvända snabbheten om man ska ta nån provbild först och sen ändra inställningar och testa igen..

Postad 13 May 2010 - 14:28

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Jag har lite frågor till er och jag hoppas att ni kan vara lite objektiva

Jag skall ha ett par stycken nya smartphones och jag kan vänta lite om det kommer något som är bättre
och tex om det ger mycket mer att vänta på G4

Om vi börjar med G3 eller G4. En G3 som denna kan max dra nytta av 7.2 mbit dvs man har ju ingen nytta
av 10 mbit ( rätt ? )
Räcker inte detta mer än väl för vad man gör med en mobil över nätet ?

Det jag vill att skall fungera är

• Enkel och lätt att ringa med
  • Full kotroll över kontaktlistor och lätt att göra backup
  • Lätt att skriva på skärmen
  • Bra för mail, mms och sms
  • Bra tillbehör som väskor och annat som skyddar mobilen
  • Håller för vanligt dagsbruk
  • Bra musikåtergivning ( naturligtvis med andra lurar än vad som följer med )
  • Enkel att surfa med

Det var de enda kraven jag har på en smartphone

Hur många GB förbrukar man på en månad om man surfar varje dag och kör med spotify ?

Är det mycket, så är det ju bara Telenor som gäller, då de inte har begränsningar som ALLA andra

Är det denna luren som jag skall ha eller skall jag titta på något annat ?

EDIT: Är kameran i denna helt kass ? ( som vissa säger ))
Går det att köra FLAC med eller utan Apps?

Redigerat av cedergren, 13 May 2010 - 14:31.

Postad 13 May 2010 - 18:57

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Jag har lite frågor till er och jag hoppas att ni kan vara lite objektiva

Jag skall ha ett par stycken nya smartphones och jag kan vänta lite om det kommer något som är bättre
och tex om det ger mycket mer att vänta på G4

Om vi börjar med G3 eller G4. En G3 som denna kan max dra nytta av 7.2 mbit dvs man har ju ingen nytta
av 10 mbit ( rätt ? )
Räcker inte detta mer än väl för vad man gör med en mobil över nätet ?

Det jag vill att skall fungera är

• Enkel och lätt att ringa med
  • Full kotroll över kontaktlistor och lätt att göra backup
  • Lätt att skriva på skärmen
  • Bra för mail, mms och sms
  • Bra tillbehör som väskor och annat som skyddar mobilen
  • Håller för vanligt dagsbruk
  • Bra musikåtergivning ( naturligtvis med andra lurar än vad som följer med )
  • Enkel att surfa med

Det var de enda kraven jag har på en smartphone

Hur många GB förbrukar man på en månad om man surfar varje dag och kör med spotify ?

Är det mycket, så är det ju bara Telenor som gäller, då de inte har begränsningar som ALLA andra

Är det denna luren som jag skall ha eller skall jag titta på något annat ?

EDIT: Är kameran i denna helt kass ? ( som vissa säger ))
Går det att köra FLAC med eller utan Apps?

Det lär dröja så länge innan 4G är utbyggt i Sverige att du nog känner att det är dags att byta telefon igen då, så ingen mening att vänta med köp nu bara för det.

Vad jag vet stämmer det med 7.2Mbps för Desire. Mitt abonnemang hos 3 ger 10Mbps men det är ju när man hänger uppe i masten typ, redan om man står nedanför så har hastigheten sjunkt en bra bit. Så det är kanske inte dumt att ha lite felmarginal om man tvunget vill klämma ut absolut max ur luren. Mer realistiska 5Mbps duger bra till det mesta man gör med en mobil idag, men imorgon vill vi kanske streama full HD.

Förutom tillbehör och hållbarhet som jag inte har någon direkt koll på så tycker jag tycker Desire uppfyller dina punkter bra. Ljudet i högtalaren är riktigt uselt men med bra lurar låter det bra.

Jag tecknade Tre's största surfabonnemang 10GB/mån, 10Gbps för jag ville kunna leka mycket med min nya Desire. Redan efter en vecka insåg jag hur överdrivet det är eftersom jag har tillgång till wi-fi på de ställen jag tillbringar mest tid. Så jag har gått ner till 5GB/mån, 7.2Gbps nu. Då har jag visserligen inte börjat använda GPS ännu så jag vet inte hur mycket det kommer öka min förbrukning.

Tre har visserligen inte obegränsad surf men man kan välja tilläggstjänster för t.ex Spotify och streamad TV så man kan använda dem obegränsat utan att det belastar ens surfmängd. Så det funkar med annat än Telenor, vilket som blir billigast i längden låter jag vara osagt men Tre var billiga i starten då de bjöd på telefonen.

Kameran är som de flesta säger helt ok, eller t.o.m riktigt bra vid rätt ljusförhållande såsom utomhus dagtid. Men när det blir lite mörkare blir den riktigt dålig.

Desire är min första smartphone så har inget att jämföra med men den har iaf levt upp till de förväntningar jag hade så jag ångrar absolut inte att jag valde den. Kommer säkerligen duga under de 18 månader jag bundit upp mig.

Postad 13 May 2010 - 19:04

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Ändrar desire automatiskt anslutning mellan det mobila internet och wlan?
Tex då jag är hemma så kör man wlan och då jag tappar kontakt med det så träder 3g in.
och lika åt andra hållet 3g - wlan då det finns. Eller måste man styra sånt själv

Postad 13 May 2010 - 19:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det jag gillar skarpt är att gmail pushas till mobilen och smidigheten med att redigera sina kontakter vid datorn och att mobilen automagiskt uppdateras :o gissar att det funkar likadant med med kalendern och från andra hållet ?

Bara lekt lite med tjejens så jag är inte så insatt än :lol:

Tycker den verkar ha helt ok kvalitet..

kröger
ändras själv.

går säkert att ställa in manuellt om man vill

Redigerat av moparman, 13 May 2010 - 19:10.

Postad 13 May 2010 - 19:23

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
tack

Postad 13 May 2010 - 20:07

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
NIPE

Tackar för din info. Det var precis det jag ville veta :o

Men jag undrar över detta

Tre har visserligen inte obegränsad surf men man kan välja tilläggstjänster för t.ex Spotify

Vilken tjänst är det man tecknar ?

Redigerat av cedergren, 13 May 2010 - 20:23.

Postad 14 May 2010 - 17:47

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Såg på swedroid att flera har damm under skärmen. Har dom bara haft otur eller är det ett vanligt problem??
Lite grann som "glipan" på 5800.
Skulle köpa en desire nen blir lite tveksam nu. Tycker att för 5000:- ska det inte va fel från fabrik

Postad 14 May 2010 - 19:09

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Riktigt trist.

Ja, det är allt eller inget verkar det som. Lite synd. Är man för nära så blir motivet överexponerat.

Postad 14 May 2010 - 19:13

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Såg på swedroid att flera har damm under skärmen. Har dom bara haft otur eller är det ett vanligt problem??
Skulle köpa en desire nen blir lite tveksam nu. Tycker att för 5000:- ska det inte va fel från fabrik

hej på dig skulle bara säga det du prata om damm under skärmen tror inte det är nått du kommer undan med någon mobil tyvärr jag har fått det på min iphone inget som man störs av.

Postad 14 May 2010 - 19:21

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Nu har ja äntligen plöjt igenom hela tråden, ihop med min sköna Desire, vilket lyft säger ja bara, från min Touch Diamond.

Läste nånstans om att man kan ändra sina inkommande mail, men kan inte hitta det längre. När jag får ett nytt mail så kommer det både under e-post ikonen, där måste ja välja både hotmailkontot och gmailkontot, för att nytt meddelande ska försvinna. Men sen ligger det även kvar en symbol i händelselisten att jag har nytt mail, går då till G-mail widgeten för att läsa samma mail där. Hur löser man detta ??

Har vart inne på hotmailkontot, under kontoinställningar-->meddelandeinställningar-->bockat av meddelande om e-post men det hjälpte inte.

//Jimmy

Jag fattar inte riktigt vad du menar... Jag använder bara Hotmail för mail (synkar kalender och kontakter till gmail däremot). Jag får en "räknare" på mailikonen. När jag går in och läser dem så försvinner räknaren.
Kör du vanliga mailprogammet eller nån annan app?

Om man inte klämmer tillbaka bakstycket ordentligt efter att ha satt i SIM och batteri så kan jag mycket väl tänka mig att det kan komma in damm. Är man inte uppmärksam så kan det bli en glipa.
Själv har jag inget problem med damm alls. Har telefonen mycket i jack- eller jeansficka.

Postad 14 May 2010 - 20:21

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Tyvärr inget ovanligt fel. Min Nokia E72 hade samma problem. Min Desire är full av damm strax till höger om volymkontrollen och nedåt. Min iPhone som har fått mycket stryk sedan juli -09 har däremot inte ett enda dammkorn under glaset. Men Desire verkar tyvärr läcka som ett såll. Fick in det första dammet i den bara efter ett par dagar trots att jag är försiktig med den.

Postad 14 May 2010 - 20:22

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Om man inte klämmer tillbaka bakstycket ordentligt efter att ha satt i SIM och batteri så kan jag mycket väl tänka mig att det kan komma in damm. Är man inte uppmärksam så kan det bli en glipa.
Själv har jag inget problem med damm alls. Har telefonen mycket i jack- eller jeansficka.

låter vettigt, men att det ska va så små marginaler. Och htc tar in dom med damm så det kan ju inte bara vara ett handhavande fel? borde väl inte gå på garantin då? eller så är htc schysst å fixar det i vilket fall..
aja får vänta å se hur det utvecklas innan man slår till... men blir nog svårt att hålla sig

Postad 14 May 2010 - 20:26

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tyvärr inget ovanligt fel. Min Nokia E72 hade samma problem. Min Desire är full av damm strax till höger om volymkontrollen och nedåt. Min iPhone som har fått mycket stryk sedan juli -09 har däremot inte ett enda dammkorn under glaset. Men Desire verkar tyvärr läcka som ett såll. Fick in det första dammet i den bara efter ett par dagar trots att jag är försiktig med den.

så kasst.. Att det inte ska att tillverka kvalitet saker nu för tiden.. Är trots allt en mobil med skärmen som central del.. hoppas att det fixas en tätning på dom som tillverkas senare.

såg nu att det verkar vara ett vanligt fel. nexus å hero har samma problem.
Börjar luta mot att man skippar htc om det inte kommer en fix. Får hoppas på N8 istället

Redigerat av kröger, 14 May 2010 - 20:44.

Postad 15 May 2010 - 09:55

nihinils
  • nihinils
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vet att det har tagits upp tidigare, men jag är osäker på om någon hade ett säkert svar..

Om jag köper ett nytt minneskort, är det bara att copy/pasta hela mappstrukturen från det gamla kortet till det nya och köra på som vanligt, eller kommer telefonen klaga på detta?

Någon som vet det enklaste sättet att konvertera "telefon" kontakter till "google-kontakter"? vill synka med gmail..

Tack

Postad 15 May 2010 - 10:29

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

så kasst.. Att det inte ska att tillverka kvalitet saker nu för tiden.. Är trots allt en mobil med skärmen som central del.. hoppas att det fixas en tätning på dom som tillverkas senare.

såg nu att det verkar vara ett vanligt fel. nexus å hero har samma problem.
Börjar luta mot att man skippar htc om det inte kommer en fix. Får hoppas på N8 istället

Jaha och du dömer ut en tillverkare för pga av vad easycure1974 skrev? Som jag skrev i en post så har jag inga problem med damm alls. Är då HTC plötsligt världens bästa tillverkare? Näe, lite mer nyanserad får du nog vara.

Bakstycket på telefonen är plast som är lite böjlig. Om man inte är uppmärksam och klämmer dit det ordentligt så kan det bli en glipa. Bakstycket sitter fortfarande kvar men tätar inte helt. Ett litet extra tryck längs kanten får ihop springan och tätar väldigt bra.

Jag är helt övertygad om att varken HTC eller någon anna tillverkare levererar telefoner med damm i. Telefonerna monteras i en ren miljö och inte i nåt garage. Självklart kan enstaka exemplar ha damm lika väl som andra har en trasig skärm eller ett batteri som bara räcker i 10 minuter. Det kan hända precis som att du kan råka få dålig mjölk på ICA. Det betyder ju inte att alla ICA-butiker är kass eller att all mjölk som säljs är sur.

Jag tycker att vi ska hålla oss till fakta i den här tråden, inte hålla på med gissningar eller spekulationer.
Skulle vi göra en enkät om damm i telefonen så finns det säkert ett par eller några som har fått det men vi vet ingenting om orsaken. Såga inte HTC eller Desire pga det. Det kan lika gärna vara användare som beter sig klantigt.

Postad 15 May 2010 - 12:37

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Jaha och du dömer ut en tillverkare för pga av vad easycure1974 skrev? Som jag skrev i en post så har jag inga problem med damm alls. Är då HTC plötsligt världens bästa tillverkare? Näe, lite mer nyanserad får du nog vara.

Bakstycket på telefonen är plast som är lite böjlig. Om man inte är uppmärksam och klämmer dit det ordentligt så kan det bli en glipa. Bakstycket sitter fortfarande kvar men tätar inte helt. Ett litet extra tryck längs kanten får ihop springan och tätar väldigt bra.

Jag är helt övertygad om att varken HTC eller någon anna tillverkare levererar telefoner med damm i. Telefonerna monteras i en ren miljö och inte i nåt garage. Självklart kan enstaka exemplar ha damm lika väl som andra har en trasig skärm eller ett batteri som bara räcker i 10 minuter. Det kan hända precis som att du kan råka få dålig mjölk på ICA. Det betyder ju inte att alla ICA-butiker är kass eller att all mjölk som säljs är sur.

Jag tycker att vi ska hålla oss till fakta i den här tråden, inte hålla på med gissningar eller spekulationer.
Skulle vi göra en enkät om damm i telefonen så finns det säkert ett par eller några som har fått det men vi vet ingenting om orsaken. Såga inte HTC eller Desire pga det. Det kan lika gärna vara användare som beter sig klantigt.

Kan bara säga att jag är ingen klantig användare. Telefoner som släpper in damm är ingen ovanlighet, har haft många modeller från olika tillverkare som gjort det. Mitt bakstycke har varit av två gånger, när jag köpte telefonen och när jag rootade den. Det sitter helt perfekt så inget har läckt in för att det sitter illa. Det jag tycker är illa är att redan efter två dagars försiktigt användande var det väldigt mycket damm i den. Men det är ju ett känt problem på Nexus One och då det är i stort sett samma telefonen så är det väl samma bristande tätning i dem båda. E71 och E72 som är två telefoner med samma problem och som jag haft hade iaf inte läckt in damm efter två dagar.

Postad 15 May 2010 - 12:40

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Oj då. Någon som verkar va fäst vid HTC. Dömer inte ut HTC pga av vad 1 person skrivit. läste på swedroid om ett par som haft problem med damm. Gjorde sedan en snabb sökning på google där man fick rätt många träffar på personer som har problem med damm både på desire, nexus, hero.
Och de som haft damm under skärmen har skickat in dom på garanti rep och fått dammet bortaget. Men bara efter ett tag så har dammet återkommit.
Är bra att HTC tar in dom och tar bort dammet, men då problemet kvarstår så känns det inte helt seriöst.
Och skulle det bero på att man missat att trycka dit bakstycket så verkar det konstigt att htc tar in dom gratis.

Har heller inte antytt att dom har skitiga lokaler där dom monteras utan att skiten kommer in efter ett par dagar/veckor användande.

Postad 15 May 2010 - 12:58

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Om det skall vara någon tröst så har även Iphone användarer också drabbats av detta!

Källa: http://www.swedroid....h...9567&page=2 inlägg # 36.

Redigerat av RedMarathon, 15 May 2010 - 13:01.

Postad 15 May 2010 - 13:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Skriv upp mig på listan över dem som inte har något problem med damm.

Postad 15 May 2010 - 14:34

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har stora problem med att webbläsaren slutar fungera när man använder mobil data. Har goglat runt lite och hittat att många har liknande problem. En lösning sägs vara att ta bort proxy ip-adress och port. MEN jag kan inte göra detta pga. att när jag ska in på inställningarna (inställningar-trådlöst och nätverk-mobila nätverk- åtkomstpunktsnamn så kommer en felruta upp (processen com.android.settings ... stoppades oväntat). Jag har startat om telefonen ett antal gånger, tömt cacheminnet, avinstallerat apps, kort sagt prövat en massa olika saker utan att hitta en lösning.

HJÄLP mig någon!

Postad 15 May 2010 - 14:59

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har stora problem med att webbläsaren slutar fungera när man använder mobil data. Har goglat runt lite och hittat att många har liknande problem. En lösning sägs vara att ta bort proxy ip-adress och port. MEN jag kan inte göra detta pga. att när jag ska in på inställningarna (inställningar-trådlöst och nätverk-mobila nätverk- åtkomstpunktsnamn så kommer en felruta upp (processen com.android.settings ... stoppades oväntat). Jag har startat om telefonen ett antal gånger, tömt cacheminnet, avinstallerat apps, kort sagt prövat en massa olika saker utan att hitta en lösning.

HJÄLP mig någon!

Löste mitt eget problem (tror jag) genom att installera APN Backup & Restore från Market. Hoppas att det fortsätter fungera nu. Det är sån sjuk stor skillnad mellan default browser (Webkit) och de andra (bl.a. Opera).

Postad 15 May 2010 - 15:19

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Kan bara säga att jag är ingen klantig användare. Telefoner som släpper in damm är ingen ovanlighet, har haft många modeller från olika tillverkare som gjort det. Mitt bakstycke har varit av två gånger, när jag köpte telefonen och när jag rootade den. Det sitter helt perfekt så inget har läckt in för att det sitter illa. Det jag tycker är illa är att redan efter två dagars försiktigt användande var det väldigt mycket damm i den. Men det är ju ett känt problem på Nexus One och då det är i stort sett samma telefonen så är det väl samma bristande tätning i dem båda. E71 och E72 som är två telefoner med samma problem och som jag haft hade iaf inte läckt in damm efter två dagar.

Det var inte min avsikt att peka ut dig som en klantig användare. Sorry.
Det jag menade var att man inte kan dra slutsatser av en produkt, oavsett vad det är för någon, baserat på en eller ett par personer och när man inte kan veta den exakta orsaken.

Istället för att säga "HTC gör dåliga telefoner som får damm innanför skalet", som då kan tolkas som allmänt känt och ett stort problem kan man säga "Jag tycker att HTC är skit för jag har en kompis som får in damm i sin telefon".

"Pekpinnen" var inte riktad till dig easycure1974 utan till kröger.

Postad 16 May 2010 - 00:17

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Det var inte min avsikt att peka ut dig som en klantig användare. Sorry.
Det jag menade var att man inte kan dra slutsatser av en produkt, oavsett vad det är för någon, baserat på en eller ett par personer och när man inte kan veta den exakta orsaken.

Istället för att säga "HTC gör dåliga telefoner som får damm innanför skalet", som då kan tolkas som allmänt känt och ett stort problem kan man säga "Jag tycker att HTC är skit för jag har en kompis som får in damm i sin telefon".

"Pekpinnen" var inte riktad till dig easycure1974 utan till kröger.

Nu så är ju detta problemet stort och inget "jag-och-min-kompis-story", Jag själv var nog den första som fick damm under glaset vilket jag skrev om ca 3 dagar efter release då jag fick min lur, men folk tyckte jag var för petig... Nu har jag läst tjugotal personer som har samma problem att damm kryper in under glaset.

Min teori är precis som ovan att det är kass tätning samt ev att dammkornen letar sig in igenom volymkontroll för det är just där många haft dammkornen.

Jag har inte orkat reklamera min då jag inte vill vara utan telefon i flera veckor, det verkar ju som att det fortfarande är stor brist på desire.

Och återigen JA, det är något galet med många exemplar, damm ska inte leta sig in under glaset efter2-3 dagars användning.

Från full glädje till ledsen, upptäckte idag 2 dammkorn som ligger under glaset vilket man ser när man är ute och knappt alls om man är inomohus. Vad tror ni går det ta loss glaset på något smidigt sätt eller är det bara reklamera som DOA?

Nu när man upptäckt så är det det enda man tittar på så fort man använder telefonen därav är det skijobbigt. speciellt när man svarta/mörka bakrunder så lyser det ganska bra.

Redigerat av Unregistered2743ab77, 16 May 2010 - 00:27.

Postad 16 May 2010 - 07:59

Unregisterede300f6db
  • Unregisterede300f6db
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Alltid när man väl bestämt sig för vilken telefon man ska köpa efter veckor av tvekande, så är det alltid nåt som dyker upp som får en att tveka dagen man ska klicka iväg sin beställning. I det här fallet dammet under glaset!

Postad 16 May 2010 - 08:51

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Det låter inte alls kul med damm under glaset och det är ju en klen tröst för dem som faktiskt fått det men som vanligt är det ju så att det är de som råkar ut för problem som man hör talas om. Det är sällan de övriga 99,9 procenten skriver om hur de inte får damm under glaset och sällan folk tänker att wow 99,9% får inte damm under glaset den luren måste jag köpa. Man ser de små potentiella problemen och glömmer att det mesta faktiskt är fantastiskt bra. Tror det är svårt att hitta en telefon där ingen råkat ut för någon liknande brist, där allting är 100% felfritt.

Så nu sällar jag mig till skaran som inte fått damm under glaset (eller något annat "fel" heller för den delen) trots flitig användning av telefonen sedan release. Det faktum att jag alltid haft den i ett mjukt tygfodral (kostade ca 15kr inkl frakt på ebay) när den ligger i fickan är kanske en bidragande orsak till min framgång.

Postad 16 May 2010 - 08:57

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nu så är ju detta problemet stort och inget "jag-och-min-kompis-story", Jag själv var nog den första som fick damm under glaset vilket jag skrev om ca 3 dagar efter release då jag fick min lur, men folk tyckte jag var för petig... Nu har jag läst tjugotal personer som har samma problem att damm kryper in under glaset.

Min teori är precis som ovan att det är kass tätning samt ev att dammkornen letar sig in igenom volymkontroll för det är just där många haft dammkornen.

Jag har inte orkat reklamera min då jag inte vill vara utan telefon i flera veckor, det verkar ju som att det fortfarande är stor brist på desire.

Och återigen JA, det är något galet med många exemplar, damm ska inte leta sig in under glaset efter2-3 dagars användning.

Tack för detta. Nu kanske mmange slutar att dela ut pekpinnar och säger att folk far med osanning.
Desire verkar grym, men sådanna här "enkla" fel från tillverkaren borde inte uppstå. Hoppas dom kommer med nått uttalande om vad som ska göras.

Var som med glipan på 5800, Där tog nokia tag i saken och erkännde att det var ett fel. Så det var bara att skicka in och få det fixat.

Postad 16 May 2010 - 09:01

lp75
  • lp75
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Inget damm under mitt glas, använder inga skydd...men försöker undvika ha något annat i samma byx/jackficka. Dessutom inga repor på glaset än. Vill använda telefonen som den är...blir den för ful och repig så får man väll byta.

Postad 16 May 2010 - 09:03

kröger
  • kröger
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det låter inte alls kul med damm under glaset och det är ju en klen tröst för dem som faktiskt fått det men som vanligt är det ju så att det är de som råkar ut för problem som man hör talas om. Det är sällan de övriga 99,9 procenten skriver om hur de inte får damm under glaset och sällan folk tänker att wow 99,9% får inte damm under glaset den luren måste jag köpa. Man ser de små potentiella problemen och glömmer att det mesta faktiskt är fantastiskt bra. Tror det är svårt att hitta en telefon där ingen råkat ut för någon liknande brist, där allting är 100% felfritt.

Så nu sällar jag mig till skaran som inte fått damm under glaset (eller något annat "fel" heller för den delen) trots flitig användning av telefonen sedan release. Det faktum att jag alltid haft den i ett mjukt tygfodral (kostade ca 15kr inkl frakt på ebay) när den ligger i fickan är kanske en bidragande orsak till min framgång.

Har beställt en Desire. Och är inne på samma linje som dig att ett fodral kan va vettigt då man ska ha den i fickan med allt ludd å skräp, så ett sånt är köpt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.