Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 28 March 2011 - 22:17
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Kvällens fråga: ärtsoppa med fläsk. Är det bra eller dålig mat? Har precis tryckt i mig en tub. Sjukt god mat 
Om man bortser från nitritet så är den lite låg på protein för en byggare annars helt ok. http://www.procordia...clenumber=75270Vatten, gula ärtor (25%), griskött (10%) rimmat med salt innehållande konserveringsmedel (natriumnitrit), salt och kryddor (bl.a. senapspulver och timjan). Energi, kcal 120 Protein, g 7,5 Kolhydrater, g 15 Fett, g 2
Postad 28 March 2011 - 22:27
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Förresten, när jag skulle träna handlederna så var inte den grejen ledig som man skulle vila armarna emot. Men snackade med en på gymmet, och han sa att jag kunde sitta ner och vila armarna på benen. Alltså att handlederna händer precis utanför knäna.
Vad tycker ni om detta? Dåligt eller OK?
Blir detsamma. MEst att det blir lättare att hålla balansen med armen när man lutar mot något större än sitt knä. Precis som att man kan göra "preacher curls" på knäna. Men det heter då Concentrationscurls och är inte exakt likadant.
Postad 28 March 2011 - 22:31
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Om man bortser från nitritet så är den lite låg på protein för en byggare annars helt ok.
http://www.procordia...clenumber=75270
Vatten, gula ärtor (25%), griskött (10%) rimmat med salt innehållande konserveringsmedel (natriumnitrit), salt och kryddor (bl.a. senapspulver och timjan).
Energi, kcal 120 Protein, g 7,5 Kolhydrater, g 15 Fett, g 2
har precis googlat lite själv nu när jag är hemma från jobbet och så illa verkar det ju inte va faktiskt, dock verkar det skilja sig lite mellan dom olika märkena. jag har konsum välmlands egna innehåll: 100g protein 9g fett 5g kolhydrater 15g natrium 0,3g energivärde 150kcal med andra ord 45g protein i en sån korv som man äter upp själv utan problem är det så lite då?
Postad 28 March 2011 - 22:38
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Hur lägger ni upp era pass?
Jag kör först bröst/triceps
Sedan brukar jag kombinera rygg/biceps/underarmar. Men gillar inte det för när jag väl ska köra biceps så har jag nästan ingen ork kvar. Skulle vilja få in biceps i ett pass som man inte kör dagen innan rygg... Sedan ben/mage/axlar.
Ben före rygg går inte, kan inte köra mark för fet träningsvärk i benen. Inte hypersträck heller för man har för ont i quadsen. Så rygg måste gå före ben. Kanske rygg/axlar/underarmar efter bröst och triceps. Sedan ben/mage/biceps?
Alltså. Bröst/triceps Rygg/underarmar/axlar Ben/mage/biceps
Eller vad tror ni?
Kör oftast pass i dessa "kluster" Ben (I princip ett pass med böj och vadpress. Kanske spark med) Rygg, underarmar (börjar med omvända chins. roddar. Latsdrag. Shrugs. Bröst, Triceps (Dips, Bänk i smith (hade kört utan om jag kunnat) Lutande hantelpressar, Pushdowns och extentions om armarna orkar. Axlar, press i smith (samma där, hade kört militärpressar om pissgymmet hade haft lösa stänger) hantelpressar, sidolyft och framåtlyft (den sistnämnda ska ha hög skaderisk har jag förstått det som men jag har aldrig känt av det) och omvända flys eller dito i pec deck. Mage tränar jag på de övriga passen vid mån om ork och då kör jag kabelchrunch som jag tycker mördar magen och så brukar jag köra raka woodchops för obliques. Wood Chops gör en jävligt flåsig och man (jag) orkar i regel inte gymma mer efter ett par set chops så jag avslutar med den i de pass jag har orken till det. har precis googlat lite själv nu när jag är hemma från jobbet och så illa verkar det ju inte va faktiskt, dock verkar det skilja sig lite mellan dom olika märkena. jag har konsum välmlands egna
innehåll: 100g protein 9g fett 5g kolhydrater 15g natrium 0,3g energivärde 150kcal
med andra ord 45g protein i en sån korv som man äter upp själv utan problem är det så lite då?
En gammal skolkamrat som tävlar i fitness vet jag äter mkt ärtsoppa under bulken. Han hade en filmserie som gick att se online ett tag, kanske fortfarande gör det jag är osäker och där ser man honom proviantera i matbutiken och då nämner han bland annat ärtsoppa på stor konserv.
Postad 28 March 2011 - 22:42
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Blir detsamma. MEst att det blir lättare att hålla balansen med armen när man lutar mot något större än sitt knä. Precis som att man kan göra "preacher curls" på knäna. Men det heter då Concentrationscurls och är inte exakt likadant.
Okej, tack så mycket för svar
Postad 28 March 2011 - 22:46
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
En gammal skolkamrat som tävlar i fitness vet jag äter mkt ärtsoppa under bulken. Han hade en filmserie som gick att se online ett tag, kanske fortfarande gör det jag är osäker och där ser man honom proviantera i matbutiken och då nämner han bland annat ärtsoppa på stor konserv.
ok, nu ska jag ju inte tävla i fitness eller bulka. men du menar att det kan va bra ändå om man bara vill träna för att komma i form och bygga lite muskler?
Postad 28 March 2011 - 22:51
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
med andra ord 45g protein i en sån korv som man äter upp själv utan problem är det så lite då?
Det är till stor del vegetabiliskt, tillsätter man ris så blir det fullvärdigt men annars är det proteinet i fläsket som räknas. Det är bra protein i ärtor men inte tillräckligt.
Postad 28 March 2011 - 23:02
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det är till stor del vegetabiliskt, tillsätter man ris så blir det fullvärdigt men annars är det proteinet i fläsket som räknas. Det är bra protein i ärtor men inte tillräckligt.
menar du att proteinet är animaliskt? är fullvärdigt typ att man ska få i sig både protein och kolhydrater och lite av varje? förstår inte riktigt vad du menar med detta.
Postad 29 March 2011 - 06:51
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
menar du att proteinet är animaliskt? är fullvärdigt typ att man ska få i sig både protein och kolhydrater och lite av varje? förstår inte riktigt vad du menar med detta.
Ett protein som är fullvärdigt innehåller samtliga 8 essentiella aminosyror, det är dom amnosyrorna vi måste äta för bygga muskler och det är dessa som EAA-produkterna innehåller. Vegetabilier innehåller inte samtliga av dessa åtta med undantag soja, quinoa, hampa. Ärtor har en ganska bra aminosyreprofil om man jämför med andra vegetabilier och om man kombinerar det med tex ris så blir det fullvärdigt, så ärtor och ris kan ersätta kött.
Postad 29 March 2011 - 07:12
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
http://weirdindia.bl...ad-for-two.html
Angående att hålla upp en tavla: att det är en pina är ju för att kärringen ska flytta den en cm åt alla 39842748 riktningar som finns... Inte konstigt att man inte orkar...
Edit: Menar naturligtvis ens kära sambo... Hur lägger ni upp era pass?
Jag kör först bröst/triceps
Sedan brukar jag kombinera rygg/biceps/underarmar. Men gillar inte det för när jag väl ska köra biceps så har jag nästan ingen ork kvar. Skulle vilja få in biceps i ett pass som man inte kör dagen innan rygg... Sedan ben/mage/axlar.
Ben före rygg går inte, kan inte köra mark för fet träningsvärk i benen. Inte hypersträck heller för man har för ont i quadsen. Så rygg måste gå före ben. Kanske rygg/axlar/underarmar efter bröst och triceps. Sedan ben/mage/biceps?
Alltså. Bröst/triceps Rygg/underarmar/axlar Ben/mage/biceps
Eller vad tror ni?
Dag1: Mage, Bröst, baksida axlar och triceps (Lite ben cockså, "bara för att"..) Dag2: ländrygg, Rygg, Axlar och biceps Dag3: Mage, Ben, bröst och triceps Dag4: Ländrygg, Rygg och biceps Typ så kör jag
Postad 29 March 2011 - 07:29
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
http://weirdindia.bl...ad-for-two.html
Angående att hålla upp en tavla: att det är en pina är ju för att kärringen ska flytta den en cm åt alla 39842748 riktningar som finns... Inte konstigt att man inte orkar...
Edit: Menar naturligtvis ens kära sambo...
Du verkar vara utsatt för detta fenomen också! Man står där med halvt förlamade armar och gnisslar tänder för att få "testa det första stället igen, men försök att inte täcka något med huvudet" vilket gör att man har armarna rakt ut och nästan rakt upp också  Livet är hårt!
Postad 29 March 2011 - 07:32
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Tänk på frihetgudinnan, hon har det tungt, men vilka armar av stål... !
Postad 29 March 2011 - 07:35
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Dag1: Mage, Bröst, baksida axlar och triceps (Lite ben cockså, "bara för att"..)
Dag2: ländrygg, Rygg, Axlar och biceps
Dag3: Mage, Ben, bröst och triceps
Dag4: Ländrygg, Rygg och biceps
Typ så kör jag 
Kör du hela kroppen två gånger i veckan? Mage, ben, bröst, triceps på samma dag låter mastigt...
Postad 29 March 2011 - 08:38
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Det blir mest ben, det är ett ben pass men jag lägger in 3x25 mage + lite hantelpress, men det är i huvudsak ben som gäller
inte alltid jag kör något annat än enbart ben dag 3 faktiskt...
Postad 29 March 2011 - 08:42
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ett protein som är fullvärdigt innehåller samtliga 8 essentiella aminosyror, det är dom amnosyrorna vi måste äta för bygga muskler och det är dessa som EAA-produkterna innehåller. Vegetabilier innehåller inte samtliga av dessa åtta med undantag soja, quinoa, hampa. Ärtor har en ganska bra aminosyreprofil om man jämför med andra vegetabilier och om man kombinerar det med tex ris så blir det fullvärdigt, så ärtor och ris kan ersätta kött.
aha då är jag med. så riset innehåller aminosyror som behövs alltså. finns det inget annat än ris som man kan äta till ärtsoppa som innehåller samma aminosyror? typ knäckebröd? lite osmidigt att behöva koka ris när man ska värma en tallrik soppa i micron. EAA produkter vet jag inte vad det är. är det mina proteindrinkar kanske? Kör du hela kroppen två gånger i veckan? Mage, ben, bröst, triceps på samma dag låter mastigt...
jag har bara ett program och kör samma varje gång jag är på gymmet  dock så blir det ju bara en övning per mskel om man säger så. men jag funderar på att dela upp så jag kör hela kroppen på 2 ggr, och sen lite fler olika övningar på samma muskelgrupp.. det är bättre eller?
Postad 29 March 2011 - 08:54
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
aha då är jag med. så riset innehåller aminosyror som behövs alltså. finns det inget annat än ris som man kan äta till ärtsoppa som innehåller samma aminosyror? typ knäckebröd? lite osmidigt att behöva koka ris när man ska värma en tallrik soppa i micron.
EAA produkter vet jag inte vad det är. är det mina proteindrinkar kanske?
Det här är ett exempel på EAA: http://mmsports.se/p...1...=268&page=1EAA finns i proteinpulver men i EAA så är aminosyrorna fria, inte bundna till protein. Risets aminosyror ihop med ärtor blir fullvärdigt inte enbart ris. Det är möjligt att det finns andra produkter som kan kombineras med ärtor men inga jag känner till, det man kan göra är att dricka lite EAA eller vassle till soppan alt blanda i lite mer kött i soppan. Det finns sajter på nätet som visar vilka olika kombinationer av vegetabilier som kan ersätta kött, tänkt för veganer.
Postad 29 March 2011 - 09:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det här är ett exempel på EAA: http://mmsports.se/p...1...=268&page=1 EAA finns i proteinpulver men i EAA så är aminosyrorna fria, inte bundna till protein.
Risets aminosyror ihop med ärtor blir fullvärdigt inte enbart ris. Det är möjligt att det finns andra produkter som kan kombineras med ärtor men inga jag känner till, det man kan göra är att dricka lite EAA eller vassle till soppan alt blanda i lite mer kött i soppan. Det finns sajter på nätet som visar vilka olika kombinationer av vegetabilier som kan ersätta kött, tänkt för veganer.
dricka lite EAA skulle ju vara smidigt. men bara för att man blandar i mer kött i soppan så blir väl inte soppan fullvärdig ändå? men man får i sig protein genom köttet då menar du? är proteinet i soppan som inte är fullvärdigt helt bortkastat i muskelbyggsammanang? är det meningen man ska ta EAA istället för whey 80 eller kan man köra på båda?
Redigerat av andreassofus, 29 March 2011 - 09:11.
Postad 29 March 2011 - 10:00
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Vad lacto menar egentligen är att du inte BARA kan äta ärtsoppa. Att du måste komplettera med annan mat också alltså. Men jag tror inte man orkar leva på ärtsoppa särskilt länge XD dricka lite EAA skulle ju vara smidigt. men bara för att man blandar i mer kött i soppan så blir väl inte soppan fullvärdig ändå? men man får i sig protein genom köttet då menar du?
är proteinet i soppan som inte är fullvärdigt helt bortkastat i muskelbyggsammanang?
är det meningen man ska ta EAA istället för whey 80 eller kan man köra på båda?
EAA tar du i samband med din träning. Jag tar före och efter passet. Det är i princip istället för whey 80 om du jämför med det. (vassle alltså) Det finns folk som tar EAA spritt runt om dagarna med. Jag tror dock inte att det ger något mer än tommare plånbok.
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
dricka lite EAA skulle ju vara smidigt. men bara för att man blandar i mer kött i soppan så blir väl inte soppan fullvärdig ändå? men man får i sig protein genom köttet då menar du?
är proteinet i soppan som inte är fullvärdigt helt bortkastat i muskelbyggsammanang?
är det meningen man ska ta EAA istället för whey 80 eller kan man köra på båda?
Soppan är fullvärdig pga köttet men mängden är lite liten för en person som bygger muskler så mer kött i ger mer (fullvärdigt) protein. Protein i ärtor är inte tillräckligt för att kroppen ska tillverka muskler men i stora hela över dagen kanske inte det spelar nån roll. Jag utgår från att varje måltid, vi som läser denna tråd äter, innehåller en större andel fullvärdigt protein för maximal muskelbygge och ärtsoppa anser jag inte vara det utan något komplement. EAA kan ersätta vassle men det är inte särskillt gott och vassle innehåller mer nyttigheter och inte bara aminosyror men har man problem med mjölkprodukter kan EAA vara ett bra alternativ.
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Kan uppdatera med att det gick åt H#*¤te med 36kg hantlarna i hantelpressen igår...
som jag befarade så var min kropp inet alls med på noterna efter fredag med alkohol och ingen sömn, sedan lördag med alkohol IGEN!
Så jag orkade uppvärmningen:
Några passande lätte cable övningar för att få igång axlar/bröst och triceps
hantelpress
18,5kg x10
Stretch
26kgx10
31kgx10
Stretch
Sedan så va jag fan slut...
Så det blev 6st på 36kr hantlarna bara sedan orkade jag inte...
Försökte igen och blev 4st sedan va det kört och jag körde 31kg i 2x8 och sedan va jag tvungen till några minuters rast...
Efter det blev det i vanlig ordning lite hantelpress snedbänk, vanligtvis 3x8 på 28,5kg hantlarna men idag 21kg och det va fan tungt... blev 3x8 sedan körde jag 2x8 på 18,5kg och sedan va jag så trött att jag va tvungen att avbryta passet och åka hem för att vila mig...
Har sovit fruktansvärt dåligt inatt igen, så ingen träning idag som jag hade hoppats på och inte i morgon så jag är uppbokad och ska ut med trevligt folk, ska dock hålla avstånd till alkoholen !
Så det betuder att ingen pass på torsdag heller... det blir till att satsa på fredag alltså
Jag har seriösa funderingar och har haft en längre tid, på att mer eller mindre nästan helt sluta med att dricka alkohol förutom MYCKET sällan och då också väldigt lite.
Men det e fan svårt !
Av någon anledning så hamnar man där likt förbannat med en öl i handen, dumheter är vad det är !
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 29 March 2011 - 10:05.
Postad 29 March 2011 - 10:04
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag dricker mig i princip aldrig full längre. Jag dricker ofta en öl dock. Men jag har inte upplevt att det påverkar min träning. Det kanske det gör men inte så det blir tydligt för mig iallaf.
Postad 29 March 2011 - 10:12
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
http://forum.body.se...ead.php?t=54895Kan rekommendera hela filmerna men 6:00 ungefär i filmen börjar han proviantera och 7:16 tar han upp ärtsoppa. Jag hade dock fel han inhandlade för sin deff och inte bulk. Var ett tag sedan jag såg den. Kyckling och ris...
Postad 29 March 2011 - 10:14
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag dricker mig i princip aldrig full längre. Jag dricker ofta en öl dock. Men jag har inte upplevt att det påverkar min träning. Det kanske det gör men inte så det blir tydligt för mig iallaf.
Njaa, "full och full" vette fan... jag försöker undvika att dricka mig så att jag blir "full" jag med, men det händer alldeles för ofta att man drickar så att man helt klart känner av det dagen efter, typ är sjukt trött... Och det märks MYCKET väl på träningen... Dessutom så är det ju så sjukt att jag inte ens uppskattar att dricka alkohol längre, jag har försökt att komma på någonting som jag gillar med just alkohol och kommit fram till att det inte finns något... Enda är att jag gillar ÖL, det är jätte gott (jag skulle vilja ha lika goda alkoholfria allternativ!) men det är ändå dom första 3 som är godast sedan blir det bara sämre så om man kan hålla sig till "bara" 3st som MAX!... Sedan så gillar jag whiskey, men det är ju något man liksom "smuttar" lite på ändå... Jag är trött på att umgänge ska vara synonymt med att dricka alkohol, jag skulle öndska att det inte var så, vad e det för sjukt samhälle vi lever i !!! Nu är jag är bitter ! Ska ladda stenhår inför fredagspasset ! DÅ JÄKLAR !!!
Postad 29 March 2011 - 10:17
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Postad 29 March 2011 - 11:06
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag drack mig också bara full förr. Så full som möjligt, helst. Idag dricker jag inte pga alkoholen utan pga den öl jag har framför mig. Det blir nästan alltid bara en per kväll. Dvs jag blir aldrig full. Jag känner inte av en öl dagen efter. Gäller att uppskatta de små tingen och fokusera på det istället Det förutsätter givetvis att man sysslar med ölsmakning eller nått liknande dock. Det blir nog svårt att uppskatta "en carlsberg om dagen" eller nått sånt kanske.
jag älskar öl, dog öl inte "ful öl" men det blir ganska mycket av det med...  Har startat en tråd: Varför Alkohol ?
Postad 29 March 2011 - 11:12
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Soppan är fullvärdig pga köttet men mängden är lite liten för en person som bygger muskler så mer kött i ger mer (fullvärdigt) protein.
Protein i ärtor är inte tillräckligt för att kroppen ska tillverka muskler men i stora hela över dagen kanske inte det spelar nån roll. Jag utgår från att varje måltid, vi som läser denna tråd äter, innehåller en större andel fullvärdigt protein för maximal muskelbygge och ärtsoppa anser jag inte vara det utan något komplement.
EAA kan ersätta vassle men det är inte särskillt gott och vassle innehåller mer nyttigheter och inte bara aminosyror men har man problem med mjölkprodukter kan EAA vara ett bra alternativ.
krångligt det här. har jättesvårt för att veta vad jag ska äta och hur mycket. är rädd för att äta för mycket, har ingen lust att lägga på mig massa fett. sen är det svårt att äta vettiga saker då man jobbar skift, som denna vecka till exempel. jobbar 14-23 och har rast 19.00. det är enda rasten jag har, kan inte stå och laga mat på jobbet. idag till exempel så drack jag en proteinshake till frukost med havregryn i.. vi ca 09.30 sen nu vid 13.00 så äter jag middag eller nåt. idag blir det fläskpannkaka med bacon i sen ska jag göra iordning en tonfisksallad med ris och ägg att ha med till jobbet som jag äter 19.00 mer än så blir det typ inte.. hur hade ni gjort och vad hade ni ätit? känns det inte väldigt lite det här?
Postad 29 March 2011 - 13:31
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Finns det någon utförlig beskrivning på hur man gör marklyft? Körde lite idag på idrotten och körde 60kg och 6 reps. Hade klarat mer men tar det hellre lite lungt. Känns dock som att jag kan bättra på tekniken...
Postad 29 March 2011 - 13:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
krångligt det här. har jättesvårt för att veta vad jag ska äta och hur mycket. är rädd för att äta för mycket, har ingen lust att lägga på mig massa fett.
Det är inte så krångligt som det verkar. Allt animaliskt protein är bra, både kött, mejeri och ägg, ät mycket av det. Fettinlagring sker vid överätning, du äter mer kcal än vad du förbrukar oavsett om det är godis eller broccoli. sen är det svårt att äta vettiga saker då man jobbar skift, som denna vecka till exempel. jobbar 14-23 och har rast 19.00. det är enda rasten jag har, kan inte stå och laga mat på jobbet.
Ta med nåt som är färdigt, värmas eller ätes kallt. Jag brukar ta med mig kokta ägg och mozzarella, behöver inte värmas.
Postad 29 March 2011 - 14:11
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jo jag vet att man lägger på sig fett om man äter mer än vad man gör åt, men alla säger ju att man ska äta som en häst när man tränar om det ska hända nåt, jag vet inte exakt hur mycket energi jag gör av med per dag.
Försöker äta mycket protein som tex ägg och tonfisk och kött.
Har slutat helt med mackor i alla fall även om det är smidigt.
Postad 29 March 2011 - 14:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jo jag vet att man lägger på sig fett om man äter mer än vad man gör åt, men alla säger ju att man ska äta som en häst när man tränar om det ska hända nåt, jag vet inte exakt hur mycket energi jag gör av med per dag.
Det är vad personer med dålig koll brukar säga, det räcker med att ligga lite på + så är det lugn. Finns vissa som säger att man kan ligga på +-0 t o m. Försöker äta mycket protein som tex ägg och tonfisk och kött. Har slutat helt med mackor i alla fall även om det är smidigt.
Låter bra. Du kan ju äta 1 eller 2 ägg till din ärtsoppa.
Postad 29 March 2011 - 14:29
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Aha då tror jag att jag ligger ganska bra i alla fall. Har legat på ca 1500kcal innan på vardagarna men nu äter jag mer, och det i väldigt mycket mer protein och mindre kolhydrater än förr.
Kör på detta ett tag så får vi se
Ett par ägg till soppan funkar ju fint.
Tackar för all hjälp jag får, det uppskattas.
Postad 29 March 2011 - 14:44
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Aha då tror jag att jag ligger ganska bra i alla fall. Har legat på ca 1500kcal innan på vardagarna men nu äter jag mer, och det i väldigt mycket mer protein och mindre kolhydrater än förr. Kör på detta ett tag så får vi se 
Ett par ägg till soppan funkar ju fint.
Tackar för all hjälp jag får, det uppskattas.
1500kcal? Det räcker ju inte ens till att ligga i sängen hela dagarna om du inte är tjej. Vikt, längd och ålder?
Postad 29 March 2011 - 14:45
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
att göra ett piss-pass är fan det tråkigaste som finns. skulle köra bendag idag. på andra böjsettet knäpper det till i vänstra knät.
Jävligt roligt... -_-.
Fan va trött jag blir. Hoppas det är lugnt nästa vecka.
Postad 29 March 2011 - 14:47
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
att göra ett piss-pass är fan det tråkigaste som finns. skulle köra bendag idag. på andra böjsettet knäpper det till i vänstra knät. Jävligt roligt... -_-.
Fan va trött jag blir. Hoppas det är lugnt nästa vecka.
Ajdå, inte så kul :S
Postad 29 March 2011 - 14:54
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Ajdå, inte så kul :S
Det är inget allvarligt. Gör inte ont när jag går eller så. Men det gör ont när jag fortsätter göra böjar och då är det nog inte värt att fortsätta passet. Har förmodligen bara sträckt knät lite granna. Men det är piss när man lägger upp framför sig att man ska mosa sönder sina ben med ett gött benpass. Nu mosade jag väl iofs mina ben men inte på rätt sätt ;D Sen tänkte jag, aja kör lite mage då. Så har jag träningsvärk sen igår och även det blev pissdåligt. Nya tag nästa gång
Postad 29 March 2011 - 14:56
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
1500kcal? Det räcker ju inte ens till att ligga i sängen hela dagarna om du inte är tjej.
Vikt, längd och ålder?
Det var medvetet för att få bort lite oönskat kroppsfett runt midjan, dock verkar det som det är där jag förbränner minst Började på 72 kg och gick ner till som lägst 63kg Eftersom jag inte tränade då försvann nog en del muskler? Och det ville jag inte så det var därför jag började träna. Fyller snart 30 172cm Ca 65kg skulle ja tro Det jag strävar efter är att övre delen av överkroppen ska bli bredare än undre delen  Lite mer v formad kropp, men det är riktigt svårt att få bort fettet runt midjan alltså
Postad 29 March 2011 - 15:13
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det var medvetet för att få bort lite oönskat kroppsfett runt midjan, dock verkar det som det är där jag förbränner minst 
Ah ok, jag trodde du åt så lite under byggarperiod. Runt midjan är där du har mest och kroppen förbränner jämnt över hela kroppen därför försvinner midjan sist. Jag har en teori att kolhydraterna är en bov i dramat när det kommer till lovehandles. Det ser man ganska tydligt på tjejer som undviker fett och protein för att det är onyttigt eller för dom tror att dom kommer få muskler, för det vill dom verkligen inte ha, bättre med bara skelett och fett. Spinkiga brudar med rejäla lovehandles.
Postad 29 March 2011 - 15:28
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nej nu äter jag allt mer mat 
Vi får se då om midjan försvinner lite så småningom nu när jag har dragit ner på kolhydraterna, åt väldigt mycket sånt förut som mycket pasta pizza och kebab, sen godis och bullar på det
Så jäkla gott bara
Postad 30 March 2011 - 09:54
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nej nu äter jag allt mer mat  Vi får se då om midjan försvinner lite så småningom nu när jag har dragit ner på kolhydraterna, åt väldigt mycket sånt förut som mycket pasta pizza och kebab, sen godis och bullar på det 
Så jäkla gott bara 
Du kan fortsätta äta sånt men du behöver inte äta det så ofta. Om du inte äter några KH till frukost eller lunch så är en pizza eller godis på kvällen en fis i rymden.
Postad 30 March 2011 - 10:25
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Du kan fortsätta äta sånt men du behöver inte äta det så ofta. Om du inte äter några KH till frukost eller lunch så är en pizza eller godis på kvällen en fis i rymden.
det låter ju bra. men då unnar jag mig hellre det på helgerna och kör så lite kolhydrater som möjligt på vardagarna. dock är det väldigt dyrt tycker jag att äta massa protein hela dagarna, speciellt om man ska variera sig och inte bara äta ägg typ  kom nyss hem från gymmet, gick väldigt mycket lättare idag, drack kaffe som ni sa samt att jag värmde upp lite längre än vad jag brukar. vet inte om det har med saken att göra men hur som helst så kändes det bra. känner redan att vissa övningar går lättare och lättare som tex rodden, den kan jag nog snart öka lite på tror jag. det som jag märker störst skillnad på är situpsen, i början blev jag trött på 3x10 och nu gör jag 3x20 och då är jag ändå inte helt död efteråt. det jag har störst problem med är bänkpressen, jag är jäkligt klen i den och klarar typ 3x10 på 30kg det är bara andra gången i mitt liv ja kör den men det känns alldeles för lite ändå
Postad 30 March 2011 - 11:13
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
dock är det väldigt dyrt tycker jag att äta massa protein hela dagarna, speciellt om man ska variera sig och inte bara äta ägg typ 
Du behöver inte äta mer än 130g fullvärdigt protein/dag men billigast blir nog proteinpulver i längden. det som jag märker störst skillnad på är situpsen, i början blev jag trött på 3x10 och nu gör jag 3x20 och då är jag ändå inte helt död efteråt.
Så är det i början, kroppen anpassar sig fort, förbättrar kapacitet. det jag har störst problem med är bänkpressen, jag är jäkligt klen i den och klarar typ 3x10 på 30kg det är bara andra gången i mitt liv ja kör den men det känns alldeles för lite ändå 
Du är nog starkare bara att du inte har den tekniken som krävs, ha lite tålamod och fokusera mer på teknik än styrka i början så kommer du kunna avancera vidare snart. Prova också att köra bröst i maskin, det är nästan bara styrka där, krävs knappt nån teknik.
Postad 30 March 2011 - 11:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Du behöver inte äta mer än 130g fullvärdigt protein/dag men billigast blir nog proteinpulver i längden.
jo det blir nog billigast men det är väl inte så bra att bara få sitt protein från sina drinkar? Du är nog starkare bara att du inte har den tekniken som krävs, ha lite tålamod och fokusera mer på teknik än styrka i början så kommer du kunna avancera vidare snart. Prova också att köra bröst i maskin, det är nästan bara styrka där, krävs knappt nån teknik.
jo så är det kanske, men hur tränar man på teknik? träna bröst i maskin? tex cablecross? vad finns det mer för bröstmaskiner/övningar?
Postad 30 March 2011 - 11:24
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Haha, varför dricka kaffe innan träning? Visst, koffein har faktiskt bevisat ha en förbättrad effekt på träning (inte det uppiggande) men sen så är de 200 andra ämnena i kaffet INTE det. Alla dessa metoder ni har... Om ni börjar löpträna mer så behöver man inte en massa uppiggande drycker.
Postad 30 March 2011 - 11:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Haha, varför dricka kaffe innan träning? Visst, koffein har faktiskt bevisat ha en förbättrad effekt på träning (inte det uppiggande) men sen så är de 200 andra ämnena i kaffet INTE det. Alla dessa metoder ni har... Om ni börjar löpträna mer så behöver man inte en massa uppiggande drycker.
var det verkligen SÅÅ roligt att jag drack kaffe innan? jag ville bara testa men jag ber om ursäkt för det...
Postad 30 March 2011 - 11:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
jo det blir nog billigast men det är väl inte så bra att bara få sitt protein från sina drinkar?
Nä absolut inte men om man äter ägg, fisk, kött, mejeri men inte når upp till dom där 130g så kan pulver vara ett billigt alternativ än att äta extra mat eftersom det är dyrare. jo så är det kanske, men hur tränar man på teknik? träna bröst i maskin? tex cablecross? vad finns det mer för bröstmaskiner/övningar?
Jag tycker inte bröstträning i cablecross är nåt att ha, bättre med fri vikt eller maskiner som denna:  och  Haha, varför dricka kaffe innan träning? Visst, koffein har faktiskt bevisat ha en förbättrad effekt på träning (inte det uppiggande) men sen så är de 200 andra ämnena i kaffet INTE det. Alla dessa metoder ni har... Om ni börjar löpträna mer så behöver man inte en massa uppiggande drycker.
Är inte koffein uppiggande? Vad är dom andra 200 ämnena för nåt och vad har dom för negativ effekt på träning?
Postad 30 March 2011 - 11:34
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Alla dessa metoder ni har... Om ni börjar löpträna mer så behöver man inte en massa uppiggande drycker.
Alla dessa metoder ni har!
Postad 30 March 2011 - 11:36
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Alla dessa metoder ni har! 
Vilka "ni"?
Postad 30 March 2011 - 11:39
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Vilka "ni"?

Behöver jag inte säga, jag hoppas ni vet det själva.(Som visa lärare brukar säga)
Postad 30 March 2011 - 11:56
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nä absolut inte men om man äter ägg, fisk, kött, mejeri men inte når upp till dom där 130g så kan pulver vara ett billigt alternativ än att äta extra mat eftersom det är dyrare.
Jag tycker inte bröstträning i cablecross är nåt att ha, bättre med fri vikt eller maskiner som denna:

och

Är inte koffein uppiggande? Vad är dom andra 200 ämnena för nåt och vad har dom för negativ effekt på träning?
inga av dom maskinerna finns i "mitt" lilla gym. efter träning idag så drack jag en prottedrink. efter det en tub ärtsoppa och 2 ägg. jobbar 14-23. helt tom på förslag på vad jag kan äta resten av dan. hinner inte stå och laga middag nu. skitsvårt
Postad 30 March 2011 - 12:05
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Är inte koffein uppiggande? Vad är dom andra 200 ämnena för nåt och vad har dom för negativ effekt på träning? Jodå, jag sa bara att koffeinets positiva effekt av träning INTE är den uppiggande, enligt mig. Några av de positiva av koffein: Ett av de sätt på vilket man tror att koffein kan hjälpa idrottare är att det gör det möjligt för kroppen att under träningen förbränna fett istället för glykogen (muskelsocker). Glykogen är vanligtvis den typ av energi som kroppen förbränner först. Det kan vara så att detta gör att det dröjer längre innan musklerna tröttas ut. Andra möjliga fördelar är att koffeinet skulle kunna öka halterna av vissa hormoner i blodet (s.k. katekolaminer) och förbättra musklernas sammandragningsförmåga (kontraktilitet). Men att så verkligen sker vet man inte än med säkerhet.De andra orkar jag inte räkna upp men det är bara att googla på nackdelarna med kaffe i samband med träning.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|