Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 January 2012 - 11:34

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Eller att man får tillgång till funktioner konkurrenterna har..

Som man ändå inte har någon egentlig användning av... ;)

Postad 19 January 2012 - 13:16

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hur menar du då?

Postad 19 January 2012 - 13:59

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det man inte vet om... saknar man inte. Men vi som har testat flera mobilos vet att jailbreak ger många tevliga möjlighter som ios saknar

Postad 19 January 2012 - 20:36

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Förra gången jailbreakade jag för att låste upp telefonen. Den här gången för att få den här funktionen:

http://www.youtube.c...player_embedded

Insipirerad av nokia n9.. men jag uppskattar den för att jag slipper trycka sönder min hemknapp hela tiden.

Postad 20 January 2012 - 20:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Efter lång väntan går det nu att Jailbreaka iPhone 4s - både 5.0 och 5.0.1

http://iphonepyssel....absinthe-guide/

Postad 22 January 2012 - 10:43

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Förra gången jailbreakade jag för att låste upp telefonen. Den här gången för att få den här funktionen:

http://www.youtube.com/watch?v=oZEypDIqekQ&feature=player_embedded

Insipirerad av nokia n9.. men jag uppskattar den för att jag slipper trycka sönder min hemknapp hela tiden.

Vilken program i Cydia låser upp Iphonen??

Postad 22 January 2012 - 10:55

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Vilken program i Cydia låser upp Iphonen??

Ultrasn0w, men bara om man har rätt baseband... Störst chans med 4s så skall man ha stannat på iOS 5.0

Redigerat av Mathzon, 22 January 2012 - 10:56.

Postad 22 January 2012 - 11:24

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ultrasn0w, men bara om man har rätt baseband... Störst chans med 4s så skall man ha stannat på iOS 5.0

Ok,har 5.0.1.Tack för svaret

Postad 25 January 2012 - 16:32

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hej hej, köpt en Iphone 4s, och tänkte komma igång med den på rasterna på jobbet...men kan inte komma vidare för får inte nåt hemnätverk... nu kan jag ju göra detta hemma sen...men tänk om man bor ute på vischan, och inte har nåt trådlöst hemnätverk, hur gör man då? :)
Försökte koppla upp mot Itunes, den hade det som alt. men det gick inte heller...

Edit: Glöm det... ringde hem och bad sambon läsa upp pappret från 3, ska ju ringa ett nummer för att aktivera nya sortens simkort... får göra det i morgon förmiddag... så går det när man har bråttom och hämtar ut paketet 20 min innan börjar jobba, hehe :P

Redigerat av Garrett, 25 January 2012 - 17:04.

Postad 26 January 2012 - 07:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej hej, köpt en Iphone 4s, och tänkte komma igång med den på rasterna på jobbet...men kan inte komma vidare för får inte nåt hemnätverk... nu kan jag ju göra detta hemma sen...men tänk om man bor ute på vischan, och inte har nåt trådlöst hemnätverk, hur gör man då? :)
Försökte koppla upp mot Itunes, den hade det som alt. men det gick inte heller...

Edit: Glöm det... ringde hem och bad sambon läsa upp pappret från 3, ska ju ringa ett nummer för att aktivera nya sortens simkort... får göra det i morgon förmiddag... så går det när man har bråttom och hämtar ut paketet 20 min innan börjar jobba, hehe :P

Dåhar du lärt dig att "hemmanät" inte har något att göra med wifi... ;)

Postad 29 January 2012 - 19:43

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Köpte mig en Iphone 4S i veckan mest för att se vad folk är så lyriska över.
Jag är rätt skeptisk till den, har haft Nokia i alla år och min N8 känns som en mycket bättre telefon på alla punkter utom en och det är utbudet av appar. Standbytiden är medioker fattar inte hur man idag kan släppa en mobil med så dålig batteritid. Ville köpa ny mobil för att jag var less på att behöva ladda min N8 varannan dag med rätt mycket surfande. 4S klarar sig ett dygn och då kan jag inte surfa så mycket som jag brukar då min surfpott är förbrukad. Lumia 800 som jag valde mellan har ju ett mycket snyggare gränssnitt men avstod den pga dåligt utbud av appar. Skärmen är ju lite större än på N8 det är ju bra iof. Men nån Iphone fanatiker blir jag aldrig...

Postad 29 January 2012 - 19:57

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Köpte mig en Iphone 4S i veckan mest för att se vad folk är så lyriska över.
Jag är rätt skeptisk till den, har haft Nokia i alla år och min N8 känns som en mycket bättre telefon på alla punkter utom en och det är utbudet av appar. Standbytiden är medioker fattar inte hur man idag kan släppa en mobil med så dålig batteritid. Ville köpa ny mobil för att jag var less på att behöva ladda min N8 varannan dag med rätt mycket surfande. 4S klarar sig ett dygn och då kan jag inte surfa så mycket som jag brukar då min surfpott är förbrukad. Lumia 800 som jag valde mellan har ju ett mycket snyggare gränssnitt men avstod den pga dåligt utbud av appar. Skärmen är ju lite större än på N8 det är ju bra iof. Men nån Iphone fanatiker blir jag aldrig...

Japp, tyvärr så vill inte apple förändra så mycket på sitt gränssnitt, då de flesta som använder Apples produkter vill "bara att det ska funka" och är inte så tekniska. Därför kommer det nog inte komma så mycket intressant för oss teknikintresserade. Antalet appar står ju Apple till gagn, men det är pretty much it.. Gränssnittet i de sista 5 telefonerna har ju inte ändrats särskilt mycket.

Postad 29 January 2012 - 20:25

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Japp, tyvärr så vill inte apple förändra så mycket på sitt gränssnitt, då de flesta som använder Apples produkter vill "bara att det ska funka" och är inte så tekniska. Därför kommer det nog inte komma så mycket intressant för oss teknikintresserade. Antalet appar står ju Apple till gagn, men det är pretty much it.. Gränssnittet i de sista 5 telefonerna har ju inte ändrats särskilt mycket.

Gillar ju widgetarna på N8 så att man exempelvis kan se två av mailen på mailkontot och twitter o facebookflödet hela tiden..
Rejält störande att man måste skriva in sitt apple-id varje gång man laddar ner något. Oskön att hålla i...
Vem vet om nån vecka kanske jag hittar nåt positivt med den...

Vad händer när man har fyllt upp dom tre startsidorna med appar, fortsätter dom neråt på sista sidan för det tar väl inte stopp?
Har bara två platser kvar..

Postad 29 January 2012 - 20:42

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
det du efterfrågar i widgeten kan du ju se på förstasidan utan att ens låsa upptelefonen om du vill.
Har du dragit fingret uppifrån och ned på startskärmen?
Det finns mycket som kan visas där...

Postad 29 January 2012 - 20:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Håll fingret på en av apparna tills den börjar gunga/vibrera, sen kan du dra denna appen över en annan app.
Vips så har du gjort dig en mapp och i den mappen kan du i sin tur ha 12st apps.

Postad 29 January 2012 - 22:15

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har iphone slutat skicka gps information vid tether? Förut när jag använda iphonen som hotspot och koppla upp ipad:en så skickade den med gps information till ipaden. Nu lyckas ipaden aldrig fastställa positionen.

Edit: får svara mig själv, google maps hade visst hängt sig på något sätt. Startade om kart-appen och positionen kommer med som vanligt.

Redigerat av Termos, 29 January 2012 - 22:21.

Postad 29 January 2012 - 22:19

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Gillar ju widgetarna på N8 så att man exempelvis kan se två av mailen på mailkontot och twitter o facebookflödet hela tiden..
Rejält störande att man måste skriva in sitt apple-id varje gång man laddar ner något. Oskön att hålla i...
Vem vet om nån vecka kanske jag hittar nåt positivt med den...

Vad händer när man har fyllt upp dom tre startsidorna med appar, fortsätter dom neråt på sista sidan för det tar väl inte stopp?
Har bara två platser kvar..

Hur säkert skulle det vara om man slapp skriva in sitt itunes-lösen? Mobilen blir stulen, förövaren laddar ner alla appar i storen på ditt kreditkort. Lösenordet sparas ett par minuter efter man skrivit in det, om man laddar ner flera appar efter varandra.

Man kan maximalt ha 9 sidor med appar om jag inte minns helt fel. Sen kan man skapa mappar som någon beskrev här..

Postad 30 January 2012 - 18:22

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Jo det krävs så alla Android-fjortisar kan få som dom vill på iPhone eftersom en Android-lur inte är lika coolt att ha ;)

Har du en gång jailbreakat och sen installerat Lockinfo, BiteSMS, FolderEnhancer, FullScreen for Safari, Multifl0w, SBSettings och 3G Unrestrictor så kan du inte tänka dig att använda en ren iPhone utan jailbreak sen. Måste jag köra den ren utan jailbreak så säljer jag den hellre och går över till Android till och med

Postad 30 January 2012 - 20:16

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jäkligt juste funktion. Funderar dock på hur det blir när man vill scrolla ner på en webbsida i t.ex. safari, multitasken dyker upp hela tiden. Annars älskar jag multigestures på ipad:en.

Postad 31 January 2012 - 09:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Sen i söndags har jag haft återkommande SIM fel på min 4S (4-5 ggr om dagen). Har Telenor som operatör. Har nu satt en liten tejpbit enligt denna instruktion och får se om det blir en förbättring. Blir ett garantiärende i slutändan men behöver få igång luren snabbt. Någon som upplevt likande problem?

Postad 31 January 2012 - 14:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Stäng av simkorts pinkoden.

Postad 31 January 2012 - 21:36

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Stäng av simkorts pinkoden.

Aldrig varit på.
Tejptricket på simkortet funkade inte. Har nu bytt simkort mellan ipad och iphone och har inte fått något sim-fel på någon av enheterna på 3.5h (varit 15-20 fel idag).

Postad 02 February 2012 - 15:52

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Idag fick jag ett nytt SIM från Telenor. Har funkat felfritt i 6h nu!

Postad 06 February 2012 - 14:06

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Några månader senare, vad tycker ni?

Själv är jag...kanske låter konstigt...men INTE missnöjd. Allt fungerar. Kamera. Surfa. Musik...och det lilla smidiga formatet. Ångrar inte en sekund att jag sålde min SGS2...

Postad 06 February 2012 - 20:36

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Är nöjd med min. Gick från en 3GS så omställningen var inte så stor. Kan dock sakna den runda baksidan som gjorde det enklare att hitta rätt sida på telefonen i mörker. Har aldrig riktigt gillat formatet de antog från 4:an. Hoppas de går tillbaka till en mjuk baksida på nästa generation. Typ den de har på iPad 2.

Postad 06 February 2012 - 20:47

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Är nöjd med min. Gick från en 3GS så omställningen var inte så stor. Kan dock sakna den runda baksidan som gjorde det enklare att hitta rätt sida på telefonen i mörker. Har aldrig riktigt gillat formatet de antog från 4:an. Hoppas de går tillbaka till en mjuk baksida på nästa generation. Typ den de har på iPad 2.

Tror de insåg det själva när de lanserade 4:an därav de lanserade för första gången ett eget fodral till telefonen i form av en bumper. I det fallet tyckte de väl att det var viktigare att få ut en telefon som kändes gedigen och var exklusiv än att den var lite obekväm att hålla i.

Jag har haft 4:a sedan den lanserades, kör utan fodral nu och tycker fortfarande att ergonomin är sämst. Jag hoppas också på att 5:an får en rundare/mjukare baksida. Och gärna att den får lite större display också.

Redigerat av Unregistered1232, 06 February 2012 - 20:48.

Postad 07 February 2012 - 09:32

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jag gillar att telefonen ser ut och framförallt KÄNNS som den gör. Den känns väldigt gedigen och exklusiv till skillnad ifrån tex SGS2 som känns plast och lätt bara.

Visst vilade 3G/S riktigt fint i handen men byggkvalité lämnade en del att önska. Min 3 månader gamla 4S ser fortfarande ut som ny även fast den saknar något som helst skydd. Min gamla 3GS såg ju ut som skit efter samma tid med repor överallt. Min gamla 4:a som flickvännen tagit över ser, förutom märken efter tapp i marken också riktigt fräsh ut.

Frågan är om det går att lösa en alu-baksida utan att tumma på signalkvalité. Dom har ju faktiskt haft det en gång tidigare på första iPhonen och den tyckte inte jag var speciellt snygg med sin svarta plastbit på baksidan. Likadant med 3G-versionen av iPad 2 där jag ångrar att det inte blev en WiFi istället...

Fast dom kanske har löst problemet med 4/4S med sin antenn-ram istället...

Däremot är nog dom flesta överens om att skärmen MÅSTE bli större. Tyvärr så valde ju Apple det något udda formatet 1.5 som ligger mitt i mellan tjock-tv och Widescreen. Det är ett störande format eftersom i princip all video idag är i minst 1.77 (Widescreen) och skapar svarta kanter. 1280*720 som nyare Androider har hade varit riktigt trevligt men då skulle ALLA Apps som gjorts till iPhone behöva göras om för att passa det formatet istället vilket inte lär hända. Så en 4" är nog maxgränsen, annars blir telefonen för bred...

Postad 07 February 2012 - 10:00

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
EN fråga till er som har vit iPhone 4s, min farsa har en sådan telefon och.. jag märker att man ser en liten svart ram runt displayen.. altså inte själva fysiska displayen utan när man tänder upp telefonen och ser bilden på homescreen så ser man tydligt en svart ram mellan telefon skalet och bilden, ska det vara så?

Vidare så kör han med tele2.. och får allt för ofta inget nätverk, först trodde jag att de kunde ha berott på ett skal han körde så jag bytte ut den men så funkade ett tag och idag blev det samma grej.

Postad 07 February 2012 - 10:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja det är normalt med en kant. Så är det på bägge mina iphone (GSM och 3GS).
Tele2 är helt enkelt en usel operatör. Byt till ngt som fungerar vetja ;) Har inga som helst problem med Tre iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 February 2012 - 10:07.

Postad 07 February 2012 - 19:44

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Ja det är normalt med en kant. Så är det på bägge mina iphone (GSM och 3GS).
Tele2 är helt enkelt en usel operatör. Byt till ngt som fungerar vetja ;) Har inga som helst problem med Tre iaf.

Hehe tack, nu när jag tänker efter så låter det väl rimligt med en kant men tyckte att den här såg lite för stor ut :P, kollade runt lite på youtube och det är väl normalt som du säger. Jag kan nog inte övertala honom att byta operatör då han kört samma sedan i början på 90 talet men nu vet jag iaf att det är inget fel på telefonen. Det verkar vara ett flertal som har problem med iPhone 4s och tele2...

Redigerat av Unregistered1232, 07 February 2012 - 19:45.

Postad 07 February 2012 - 20:56

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt se om fuktindikatorn på en iphone 4s har löst ut? Ser att det är rött längst ned i mitt hörlursuttag, medan det på min sambos 3gs ärvitt. är det det?

Postad 08 February 2012 - 00:29

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Vidare så kör han med tele2.. och får allt för ofta inget nätverk, först trodde jag att de kunde ha berott på ett skal han körde så jag bytte ut den men så funkade ett tag och idag blev det samma grej.

Brukar också tappa nätverket då och då, brukar lösa det med att gå in på nätverksinställningarna och stänga av och sedan sätta på 3G och då hoppar det igång igen.

Postad 08 February 2012 - 10:35

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Brukar också tappa nätverket då och då, brukar lösa det med att gå in på nätverksinställningarna och stänga av och sedan sätta på 3G och då hoppar det igång igen.

Jo precis, den hittar ju nätet igen när man startar om telefonen eller gör som du säger. Men problemet är väl att åtgärden kan göras så fort man själv upptäcker att det inte finns något nätverk, så under tiden så kanske man missar en massa samtal. Har mailat Tele2, får se vad de svarar.

Postad 08 February 2012 - 11:21

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Jo precis, den hittar ju nätet igen när man startar om telefonen eller gör som du säger. Men problemet är väl att åtgärden kan göras så fort man själv upptäcker att det inte finns något nätverk, så under tiden så kanske man missar en massa samtal. Har mailat Tele2, får se vad de svarar.

Du missar inga samtal om du tappar nätverket, Däremot tappar du samtal om du har "ingen service" eller om du kör internet över "2G" så kan ju detta göra att samtal ej kommer fram.

Postad 08 February 2012 - 16:59

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Ni som brukar fota en del, har 4s ersatt er kompaktkamera?

Funderar på att byta min Galaxy S mot antingen en 4S eller Nokia Lumia 800 mkt just för bättre kamera, så jag har ett hyffsat komplement till systemkameran.
Inte alltid man vill släpa med den, men ändå kunna ta och framkalla bilder på barnen.

Postad 08 February 2012 - 17:42

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Ni som brukar fota en del, har 4s ersatt er kompaktkamera?

Funderar på att byta min Galaxy S mot antingen en 4S eller Nokia Lumia 800 mkt just för bättre kamera, så jag har ett hyffsat komplement till systemkameran.
Inte alltid man vill släpa med den, men ändå kunna ta och framkalla bilder på barnen.

Ja min Canon kompakt ligger i en låda sedan jag skaffade iPhone 4. Nu med 4S är det likadant. Det var en av dom största anledningarna till att ville tillbaka till iPhone efter en liten tur med Samsung Galaxy S2. Den har visserligen bra optik men resten lämnar mycket att önska såsom hastighet och programvara.

Det finns EN sak som inte telefoner kan mäta sig med än och det är bilder i sämre ljus. Du vet där blixt inte riktigt funkar men egentligen skulle behövas, typ vanlig lite halvdassig vardagsrumsbelysning. Bilder bli suddiga många gånger pga för lång slutartid trots sina f2,4 (högt ljusinsläpp). Bilder i bra ljus blir grymt bra och ersätter kompakten helt och hållet. Likaså filmandet är totalt ersatt med mobilen. Blixten är tyvärr sämre på 4S av någon anledning där den blir väldigt blå och hård i jämförelse med 4:an av någon anledning. Går att justera i efterhand men ska inte behövas.

Framförallt så har jag nästan helt skippat datorn som bildredigerare eftersom det mesta går att fixa på iPhone/iPad med diverse appar. Det är endast avancerad fotoredigering såsom retuschering som inte fungerar men det är förståligt. Väntar spännt på Photoshop Touch till iOS som är en mer avancerad fotoredigerare.

Jo ibland saknas zoomen som finns på kompakt...

Postad 08 February 2012 - 17:53

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Tack för utförligt svar!
Lite tråkigt att det trots f2.4 inte klarar av lite mer skumma miljöer, min systemkamera med f2.8 tar kanonbilder inomhus på kvällen utan blixt.
(nu kan man ju iof inte jämföra bara så), men trodde det skulle vara lite bättre

Postad 08 February 2012 - 19:02

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Du missar inga samtal om du tappar nätverket, Däremot tappar du samtal om du har "ingen service" eller om du kör internet över "2G" så kan ju detta göra att samtal ej kommer fram.

Jo det är det jag menar, han får "ingen service" eller "inget nätverk" minns inte vad det stod, han tappar som sagt kontakten med operatören, det går inte att koppla upp ett samtal.

Redigerat av Unregistered1232, 08 February 2012 - 19:07.

Postad 12 February 2012 - 21:06

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
En fråga till er som använder telefonens gb flitigt, mitt abonemang går ut i Mars, så jag tänkte förlänga med en ny telefon. Har idag en 16gb iPhone 4 som jag lyckades fylla upp så fick börja ta bort saker för att kunna ladda på med nytt. Så jag siktar på att köpa en med lite mer minne den här gången antingen 32 eller 64. Så till er som har mycket på telefonen.. är 32 tillräckligt eller ska man köra på 64 på en gång? Jag märkte att bilderna tar lite mer plats i 4s och videoinspelning på full hd lär väl ta en hel del lr?

Mina föräldrar har idag 4s men de använder telefonen mest till kommunikation, mail, internet och någon enstaka gånger till för att fota när de inte har sin ordinarie kamera.., Jag köpte en 4s till min flickvän till julklapp men hon har inte ens använt halva av de 16gb hon har tillgängligt så jag kan inte fråga råd hos någan av de.

Sen känns det väl lite sådär att uppgradera nu när iPhone 5 troligtvis presenteras i juni.. men juli/augusti känns långt borta. Den största förändringen jag skulle kunna tänka mig på iphone 5 är väl en ny design, något störra display och kanske lite mer ram minne. En större display skulle man ju uppskatta men är det värt att vänta på det?

Jag smög in en extra fråga på slutet, så vad säger ni, vad har ni för råd? Köper jag telefonen så kommer jag inte byta på minst 18 månader. Så vill vara säker på det jag gör, jag sneglade lite på galaxy nexus just för att få en något större display men insåg att plasten kommer slita ut telefonen något som inte händer på iPhonen.. min 4:a ser lika fräsch ut idag som när jag köpte den juli 2010. Sen även om jag lockas av att prova på något nytt så vet jag inte om jag vågar lämna iOS, kommer nog sakna det och då sitter jag där med 18månaders bindningstid. Jag behöver ett abonemang och det är som sagt billigare att köpa en telefon med abonemang än att köpa det kontant och sedan betala abonemanget utan bindingstid.

Postad 13 February 2012 - 07:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
@shan1: Titta under Kamera resp Videoinspelning så förstår du varför 4s behöver mer minne om man fotar eller filmar mycket:
http://www.apple.com...ompare-iphones/

Postad 13 February 2012 - 08:48

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

@shan1: Titta under Kamera resp Videoinspelning så förstår du varför 4s behöver mer minne om man fotar eller filmar mycket:
http://www.apple.com...ompare-iphones/

Jo den har ju lite fler megapixlar som innebär lite större filstorlek sen antar jag att 1080p videoinspelning lär väl dra en hel del också. Nu när jag såg den där jämförelse sidan så känns ju inte skillnaderna mot en 4 så stor :( även om jag vet det sedan tidigare innerst inne. Men jag behöver köpa en telefon innan Mars.. vet inte riktigt vad jag ska göra eller välja.

Redigerat av Unregistered1232, 13 February 2012 - 08:49.

Postad 13 February 2012 - 08:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jo den har ju lite fler megapixlar som innebär lite större filstorlek sen antar jag att 1080p videoinspelning lär väl dra en hel del också. Nu när jag såg den där jämförelse sidan så känns ju inte skillnaderna mot en 4 så stor :( även om jag vet det sedan tidigare innerst inne. Men jag behöver köpa en telefon innan Mars.. vet inte riktigt vad jag ska göra eller välja.

Nej, att byta från 4 till 4S är ju ingen jättegrej. Annat om man sitter med en 3G eller 3GS.
Varför fortsätter du inte med ett löpande abonnemang tills nästa version kommer? Du behöver ju inte binda dig till en ny period bara för att den gamla går ut.

Redigerat av agpath, 13 February 2012 - 08:53.

Postad 13 February 2012 - 16:14

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Nej, att byta från 4 till 4S är ju ingen jättegrej. Annat om man sitter med en 3G eller 3GS.
Varför fortsätter du inte med ett löpande abonnemang tills nästa version kommer? Du behöver ju inte binda dig till en ny period bara för att den gamla går ut.

Kan ju iförsig göra så, fick bara ett generöst erbjudande från operatören om jag bestämmer mig att förlänga innan mars. Det är väl lite det som gör att man är extra sugen att byta. Sen vill jag också ha lite mer minne som jag nämnde tidigare, telefonens lagring är maxad och det börjar bli lite jobbigt att ta bort grejer för att lägga på nytt.

Aja man kan inte få allt, det kommer väl nya telefoner hela tiden.. hårdvarumässigt så är väl 4s ändå rätt så framtidssäker. Ska fundera lite på saken, har ju trots allt halva månaden kvar att bestämma mig.

Postad 16 February 2012 - 02:51

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Finns det någon typ av värmande vante att köpa till den? Jag menar den fryser ju ihjäl vid -10 grader celsius i senaste testerna...

/ Galaxy S, ICS 4.0.3.

Redigerat av Falcy, 16 February 2012 - 02:52.

Postad 16 February 2012 - 09:27

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Finns det någon typ av värmande vante att köpa till den? Jag menar den fryser ju ihjäl vid -10 grader celsius i senaste testerna...

/ Galaxy S, ICS 4.0.3.

Haha så fort man hittar något minsta möjliga nackdel så vill man gärna uppmärksamma det. Det visar väl ett tydligt tecken på att man inte är så trygg med sitt eget köpt :P.

För att kommentera det där testet, så är det helt irrelevant, för att en telefon ska komma ner till -10 grader så måste den ligga i snön utan någon form av kroppsvärme under en ganska lång tid. För jag antar att de inte menar att om man tar ut telefonen i -10grader så dör den, för jag har varit ute med telefonen i -17 under en hel dag utan någon som helst problem.

Vidare är jag tveksam till hur vilken telefon som helst klarar sig under en längre tid att vara nedfrusen i -10grader, skulle säga att S2 kanske skulle klara sig under en något längre tid men i slutändan kommer den dö också. Eventuellt bildas det väl is eller frost och då stannar väl batteriet där också.

Redigerat av Unregistered1232, 16 February 2012 - 09:28.

Postad 16 February 2012 - 11:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

/ Galaxy S, ICS 4.0.3.

Förstår inte problemet. Man har den väl i fickan så vad skulle det göra för skillnad? Och skulle man ta fram och surfa med den ute i -10 så förfryser man fingrarna eftersom den inte går att hantera med vantar på. ;)

Postad 16 February 2012 - 11:43

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

/ Galaxy S, ICS 4.0.3.

Förstår inte problemet. Man har den väl i fickan så vad skulle det göra för skillnad? Och skulle man ta fram och surfa med den ute i -10 så förfryser man fingrarna eftersom den inte går att hantera med vantar på. ;)

Hmmm, jag använde min iphone i -25 under tre dagar (var ute 5-6h om dagen) i fjällen för några veckor sedan, filmade, fotade, ringde och mailade utan problem. Förutom då att mina fingrar var som isbitar. När jag inte använde telefonen låg den i en ytterficka i jackan.
Och med detta säger jag inte att iphonen klarar kyla bättre än någon annan telefon, har inte jämfört.

Postad 16 February 2012 - 11:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Och med detta säger jag inte att iphonen klarar kyla bättre än någon annan telefon, har inte jämfört.

Det är oftast batteriet som är problemet i kyla. Det problemet har ju alla apparater med ett batteri i.

Postad 16 February 2012 - 14:12

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det är oftast batteriet som är problemet i kyla. Det problemet har ju alla apparater med ett batteri i.

Brukar inte även skärmar lida av kyla? Det kanske gällde dom gamla lcd-skärmarna?
Nu kanske det vart lite ot.

Postad 16 February 2012 - 14:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Brukar inte även skärmar lida av kyla? Det kanske gällde dom gamla lcd-skärmarna?
Nu kanske det vart lite ot.

Skulle inte tro det. Då skulle ju inte displayen på de flesta bilradio funka innan bilen blir varm tex.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.