Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 14 January 2014 - 08:31
Postad 14 January 2014 - 08:35
Ni som anser er själva duktiga på detta spel. vad har ni för KPM? behöver något att jämföra med. jag har själv bara lirat 10 timmar så min KPM (0,79) är inte så representativ
Är inte den oxå lite missvisande? Tänkte mer om en person spelar mycket rush och en spelar i princip bara TDM så kommer ju nr 2 självklart att ha betydligt högre. Läste någon på battlelogforumet som tyckte. Jag skiter i om man har 0.1 i K/D om man har grymt (var inte specifierat om jag minns rätt) W/L.
// Sat
Postad 14 January 2014 - 08:48
Är inte den oxå lite missvisande? Tänkte mer om en person spelar mycket rush och en spelar i princip bara TDM så kommer ju nr 2 självklart att ha betydligt högre. Läste någon på battlelogforumet som tyckte. Jag skiter i om man har 0.1 i K/D om man har grymt (var inte specifierat om jag minns rätt) W/L.
// Sat
K/D skiter jag också i. W/L känns också ganska meningslöst (antingen kör man med en "klan" och då vinner man dem flesta matcherna eller så kör man själv och då är man helt utelämnad till bra eller dåliga randoms). SPM och KPM är typ det enda man kan mäta sig med även om det inte ger hela bilden av en spelare etc...
var inte rädda nu. posta på
Redigerat av beat_strandh, 14 January 2014 - 08:49.
Postad 14 January 2014 - 09:01
Redigerat av Gurra101, 14 January 2014 - 09:02.
Postad 14 January 2014 - 09:49
Ungefär vilken tid ska uppdateringen komma.
Klockan 11 blir det va?
Står så här på battlelog sidan:
Just to keep you informed: we are now finalizing an upcoming PS4 Game Update that will be rolling out Jan 14, 2AM PDT / 10AM UTC.
Postad 14 January 2014 - 10:01
Ni som anser er själva duktiga på detta spel. vad har ni för KPM? behöver något att jämföra med. jag har själv bara lirat 10 timmar så min KPM (0,79) är inte så representativ
Jag har en KPM på 1,17.
Postad 14 January 2014 - 10:05
För övrigt så pratar strandh inte om K/D utan om KPM. Jag ligger på 0,71 efter 120 timmar ungefär. Men då har jag satsat på att låsa upp alla vapen och all utrustning till alla fyra klasser. Hade man satsat på att bara spela med vapen man trivs med så hade det kanske sett lite annorlunda ut.
OWC är enligt mig jäkligt duktig på detta spelet så honom kan du ju ha som måttstock Strandhen. Dragonpuffer var också förbannat jobbig att möta när man spelade i motståndarlaget.......
Postad 14 January 2014 - 10:13
SPM: 656
KPM: 0.66
I princip bara obliteration och conquest. Nästan ingen TDM, därav lite lägre KPM kanske... Eller jag vet inte.
/eapea
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 14 January 2014 - 10:18.
Postad 14 January 2014 - 10:17
Folk som campar för att jobba upp sin KD... nae... då är det roligare med Domination eller CQ... körde några matcher med TDM på PC för att låsa upp vapen... men faen va meningslöst spelläge! Man vill ju ha ett mål, en uppgift, mer än bara döda!
Postad 14 January 2014 - 10:23
Redigerat av Unregistered54ef61d1, 14 January 2014 - 10:30.
Postad 14 January 2014 - 10:24
Postad 14 January 2014 - 10:37
Hallå! Jag och en polare lirar lite bf på ps4 och söker nu några andra att lira med
nån som kan posta sitt psn så vi kan lira ihop
Hallå!
Kolla intråden Vi som spelar BF4. Där kan du/ni skriva in ert mhb namn och psn id m.m.
https://www.minhembi...howtopic=313679
Edit: Skulle va kul att kunna hyra en server på PS4:an. För just nu skulle vi kunna fylla en hel cq server med mhb:are!
Redigerat av Zerokelvin, 14 January 2014 - 10:40.
Postad 14 January 2014 - 10:43
Ja men frågan var inte "vad har ni för K/D?"... Varför blir ni så fokuserade på att förklara hur oviktigt det är? Lugna sig lite och posta som eapea
Det blir per automatik så fort man nämner K/D (vilket du inte ens gjorde) i Battlefield. Det är det värsta som finns uppenbarligen!
Redigerat av OWC, 14 January 2014 - 10:45.
Postad 14 January 2014 - 10:49
Skill: 254
SPM: 474
KPM: 0.59
Kör conquest och obliteration.
Postad 14 January 2014 - 10:50
Score per minute tycker jag är det bästa statistik talet.
Då det bäst speglar hur bra man "PTFO".
Postad 14 January 2014 - 10:52
Postad 14 January 2014 - 10:54
Ja men frågan var inte "vad har ni för K/D?"... Varför blir ni så fokuserade på att förklara hur oviktigt det är? Lugna sig lite och posta som eapea
PC: KD 1.30, SPM 405 , KPM 0,48. Men där är KPM och SPM lite missvisande tror jag... för gått mååånga timmar att fylla våran [JD] server på PC... ibland har man vart 6 st på en stor karta och bara letat, lol
PS4: KD 0.87, SPM 175, KPM 0.44.
Säger ju att jag känner mig mer hemma på PC, fastän jäkligt roligt också på Ps4an! ett jäkla lyft från bf3 på ps3an om man säger så!
Postad 14 January 2014 - 11:00
Problemet i BF spelen är ju att man tappar väldigt mycket i k/d i början då man har så kassa vapen.
Sen kan man ju ändå vara en bättre teamplayer med mindre kill/death.
K/D känns också väldigt ofta som en uppkopplingsfråga, i vissa matcher har man ju inte en chans.
Postad 14 January 2014 - 11:02
Postad 14 January 2014 - 11:03
K/D gör att spelet jämförs för mycket med CoD, vilket ingen BF spelare vill......
Score per minute tycker jag är det bästa statistik talet.
Då det bäst speglar hur bra man "PTFO".
SPM betyder knappt någonting heller. Det mest kända sättet att få hög SPM i BF3 var ju att spela Metro 64-spelare konstant och bara ligga vid B-flaggan. Hur "PTFO" är det?
Jag kör mest TDM när jag kör själv, och jag tycker att jag har en okej SPM.
Skill: 355
SPM: 791
K/D: 1,88
KPM: 1,17
Den enda stat som i mitt tycke har någon betydelse är Win/Loss-ratio, och möjligtvis accuracy.
Redigerat av OWC, 14 January 2014 - 11:08.
Postad 14 January 2014 - 11:06
Testade att leka lite Commander igår. Kul att hjälpa laget och samtidigt skrapa ihop ganska bra med poäng. Någon som vet om det är möjligt att söka upp specifik server, med tex MHB-tomtar?
Om du har lagt till några mhb:are så kan du ju söka upp oss, antagligen genom battlelog appen eller commander appen!
Sedan borde det gå att joina den server vi är på!? var ett tag sen jag körde commander men har för mig att man kan göra så.
Postad 14 January 2014 - 11:06
Jag vet bara hur man går tillväga via en Ipad, men det borde väl vara samma procedur på alla plattformar. Gå in på Battlelog (finns en app till Ipaden), klicka på en kompis i vänlistan som är inne och spelar och välj sedan "join as commander". Voila!Testade att leka lite Commander igår. Kul att hjälpa laget och samtidigt skrapa ihop ganska bra med poäng. Någon som vet om det är möjligt att söka upp specifik server, med tex MHB-tomtar?
Jo, lagg/rubberbanding/whatever är det mycket av, speciellt om man spelar CQ med 64 spelare. Det ska bli väldigt intressant att se om patchen som ska komma idag fixar till detta elände.Får mycket "Rubberbanding", eller vad heter det? På både PC och Ps4an... är bara på bf jag får det... fick det i början på bf3 med....
Postad 14 January 2014 - 11:19
Var med om en lustig sak på Operation Locker häromdagen. Var jag än spawnade hamnade jag 'off the grid', i något slags ingemansland, bestående av polygoner. Hörde att det var fullt krig men kunde inte joina festen. När jag hoppade från en kloss hamnade jag under banan i fritt fall. Fallskärm hjälpte inte
Ingen stor sak men ännu en i raden av underligheter i spelet.
Postad 14 January 2014 - 11:26
SPM betyder knappt någonting heller. Det mest kända sättet att få hög SPM i BF3 var ju att spela Metro 64-spelare konstant och bara ligga vid B-flaggan. Hur "PTFO" är det?
Jag kör mest TDM när jag kör själv, och jag tycker att jag har en okej SPM.
Skill: 355
SPM: 791
K/D: 1,88
KPM: 1,17
Den enda stat som i mitt tycke har någon betydelse är Win/Loss-ratio, och möjligtvis accuracy.
Än så länge är ju dock SPM ganska bra verktyg, iaf på konsol, där man inte kan välja att nöta samma bana.
/ea
Postad 14 January 2014 - 11:35
Jan 14 PS4 Game Update Notes
-Various fixes for improving general stability
-Fixed flickering in map and minimap on Rouge Transmission and Operation Locker
-Fixed issue with player spawning under the map in Lancang Dam
-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons
-Normalized repair rates across all vehicles. Vehicles with lower health points, like aircraft and transport vehicles, now repair more slowly than before
-Fixed a bug where the M1 Abrams Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
-EU Players: Fixed bug where game wouldn’t start when when the console was running in any of these languages: Japanese, Dutch, Portuguese, Traditional Chinese, Korean, Czech, Brazilian Portuguese
-Fix for bug where it looked like soldier was dying with 1 health instead of 0
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
http://battlelog.bat...794161240/last/
Redigerat av Zerokelvin, 14 January 2014 - 11:36.
Postad 14 January 2014 - 11:45
Uppdateringen är nu live! Och det var en liten skit uppdatering! Som på PC!
http://battlelog.bat...794161240/last/
Vad trött jag blir på Dice. Dom kom aldrig få ordning på det här spelet
Postad 14 January 2014 - 12:25
Känns som dom undviker det största felet med spelet.
Postad 14 January 2014 - 12:52
// Sat
Postad 14 January 2014 - 12:55
Skill: 173
K/D: 0,7
SPM: 243
KPM: 0,31
(Till mitt försvar så spelar jag nästan bara Rush, på natten och då mot amerikanare
Det är svårt detta spel men hamnar man i en bra grupp så är det roligt, synd att det blir så sällan och att det är för mycket buggar.
Kanske dags att gå vidare till KZ4...
Postad 14 January 2014 - 12:56
finns bra klipp på youtube om hur skev den är. Din fiende ser dig bokstavligen på ett annat sätt än vad du upplever på skärmen.Tydligen skickas det för lite information mellan spelarna. Typ.
Postad 14 January 2014 - 12:59
Själv har jag 13% av alla matcher som mvp
Postad 14 January 2014 - 13:27
Men man får väl försöka se det från den ljusa sidan. Om 18 uppdateringar eller sisådär så kanske det här spelet börjar fungera tillfredsställande.
Postad 14 January 2014 - 13:33
Postad 14 January 2014 - 13:40
bara inse att spelet är sjukt kul.för trots all buggar så kan man inte vänta på att ge sig ut på fältet igen.
Postad 14 January 2014 - 13:41
Hur blir det med Netcoden då,är den ens möjlig att reparera?.
Känns som dom undviker det största felet med spelet.
Som det ser ut nu om man går in och läser den Issue trackern på Battlelog så står det investigating
på de som kanske berör "netcoden"!
http://battlelog.bat...65670203355766/
Hit markers and crosshairs sometimes disappear
Platform(s): PC
Status: Investigating
Rubber banding issues for some players with solid Internet connections
Platform(s): All
Some instances of no hit effects and no damage to opponent in your sights
Damage received is sometimes delayed by a few frames
Sudden frame rate drops during certain in-game events
Jag såg nån video där någon hade pratat med en utvecklare på DICE som sagt att de egentligen hade behövt ytterligare sex månader innan lansering för att få spelet dit de ville.
Det kan jag tänka mig att dom kan ha behövt så pass lång tid till!
För mig hade de gärna fått skjuta upp lanseringen ett tag. Men när vi kommer till giriga EA så vet vi vad vi får!
Spelade precis en runda CQ på Hainan Resort och jäklar vad spelet hackade när någon i mitt lag började riva hotellbyggnaden. Eller hackade... Det var i princip en fet frysning i 10 sekunder och jag trodde min konsol hade hängt sig ett tag. Dessutom led hela matchen av lite rubberbanding så det är inget som verkar vara borta än.
Men man får väl försöka se det från den ljusa sidan. Om 18 uppdateringar eller sisådär så kanske det här spelet börjar fungera tillfredsställande.
Som vanligt då på den kartan!
Ja precis se det från den ljusa sidan. BF3 har väl vart spelbart ett tag nu!
Postad 14 January 2014 - 13:46
Jo, för när allt kommer omkring så fortsätter man ju spela för att spelet är sjukt kul när det inte laggar och buggar ur sig.Då ligger hoppet hos Sony för att hjälpa Dice/EA med Netcoden.
bara inse att spelet är sjukt kul.för trots all buggar så kan man inte vänta på att ge sig ut på fältet igen.
Postad 14 January 2014 - 13:50
Själv tycker jag att det är mvp-ribbons / spelade matcher som gäller... då är det ju poäng oavsett kills och liknande. Lite grand som spm men med en touch... för om man spelar bara defuse och gör ett skitbra jobb så får man ändå låg spm.
Själv har jag 13% av alla matcher som mvp
12,56 % för min del
/eapea
Postad 14 January 2014 - 14:20
Inget rubberbanding nånstans heller, peppar peppar.
Postad 14 January 2014 - 16:01
Nu ska jag inte vara blyg, här får du lite att bita i beat_strandh
.
Skill: 173
K/D: 0,7
SPM: 243
KPM: 0,31
(Till mitt försvar så spelar jag nästan bara Rush, på natten och då mot amerikanare)
Det är svårt detta spel men hamnar man i en bra grupp så är det roligt, synd att det blir så sällan och att det är för mycket buggar.
Kanske dags att gå vidare till KZ4...
K/D 1.32
SPM 991
KPM 0.8
Hade bättre k/d i bf3 och spm sjönk en bit av obliteration.
Hittar inte procenten av MVP men hat 82st ribbons, det hade jag också bättre i bf3 :/
Ang uppdateringen idag så märker jag ingen större skillnad...
Redigerat av solitarypredator, 14 January 2014 - 16:01.
Postad 14 January 2014 - 16:07
Jag såg nån video där någon hade pratat med en utvecklare på DICE som sagt att de egentligen hade behövt ytterligare sex månader innan lansering för att få spelet dit de ville.
Hoppas det uttalandet var för sisådär 5månader
Det finns ju hopp om att lösa det iallafall vilket är det viktigaste. Kommer väl mer eller mindre att spela det till Bf5 kommer...
// Sat
Postad 14 January 2014 - 16:37
Skill 96
K/d 0.53
Spm 114
Kpm 0.29
Postad 14 January 2014 - 16:48
Skill 289
K/D 1.33
SPM 565
KPM 068
Förövrigt så är det fortfarande laggigt och massa rubberbanding i spelet, det var nog bara en tillfällighet att det flöt på så bra för mig ett tag
Postad 14 January 2014 - 16:50
K/D 1.32
SPM 991
KPM 0.8
Hade bättre k/d i bf3 och spm sjönk en bit av obliteration.
Hittar inte procenten av MVP men hat 82st ribbons, det hade jag också bättre i bf3 :/
Ang uppdateringen idag så märker jag ingen större skillnad...
Gjorde en manuell uträkning av MVPn. Jag har 51st.
Postad 14 January 2014 - 16:50
Hallå!
Kolla intråden Vi som spelar BF4. Där kan du/ni skriva in ert mhb namn och psn id m.m.
https://www.minhembi...howtopic=313679
Edit: Skulle va kul att kunna hyra en server på PS4:an. För just nu skulle vi kunna fylla en hel cq server med mhb:are!
Nu läste jag denna post och icke efterföljande, men hur sker betalning? Konto-konto? Jag är på =)
Postad 14 January 2014 - 16:56
Spelat lite nu , inte upplevt något lagg alls förutom när byggnader rasar. Det kan jag däermot ta eftersom det är tillfälligt.
Inget rubberbanding nånstans heller, peppar peppar.
Samma för mig (spelade för några timmar sedan) och även på samma ställe.
Du menar väl lilla byggnaden vid kajen på Hainan Resort?
Postad 14 January 2014 - 17:22
Nu läste jag denna post och icke efterföljande, men hur sker betalning? Konto-konto? Jag är på =)
Går inte hyra en server än!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
50 bilder
148 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?