Min var en v36, ingen dag angiven. Bara ett X.
Dessutom ingen uppdatering i mitt ärende sen i fredags. Står fortfarande som "Order Created", kan ju tycka att de borde rappa på eftersom de har ju trots allt redan satt pengarna i karantän.
Microsoft Xbox One X 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(74)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 28 November 2017 - 09:39
Postad 28 November 2017 - 09:41
En ny variant av RROD skulle ju inte direkt vara kul för MS. Vanliga One hörde jag inte alls mycket problem om öht.
Antar att dom lär ha folk som kollar på vad problemen kan bero på och förhoppningvis har dom en bra lösning inom kort. Tycker att få tillbaka en fabriksåterställd konsol är under all kritik och ”köpa” en ny i pant garanterar ju inte att den nya kommer hålla heller mer än nån timme om man har maximal otur.
Postad 28 November 2017 - 09:58
Jag fick alternativet att skicka in min en gång till och de skickar tillbaka en ny till mig, för att slippa lägga ut pengar. Men den transaktionen skulle ta upp emot 10 dagar. Ville jag få det snabbare kunde jag frivilligt beställa en och lägga ut pengar tillfälligt.
Så för mig var det ett fritt val.
En eloge dock att de inte tvingar en att gå till sin återförsäljare och gnälla i den ändan utan att de tar sitt ansvar för sin produkt direkt (även om deras service/support -stab kanske skulle kunna agera lite bättre). Nu hoppas jag inte att de bara gjort en systemåterställning på min felaktiga, utan att de faktiskt har startat den och kört ett par spel (och i det fallet kanske de har fungerat). Min Scorpio startar spelen ungefär 1 av 10 gånger utav fallen nu, oavsett vilket jag än slänger in, har dock inte lyckats pricka in Gears 4 på den lyckade starten ännu tyvärr, bara Forza och Tomb Raider.
Postad 28 November 2017 - 10:19
Spelar ni från extern disk när spelen inte startar eller är det den interna ?
Jag har inte haft något problem alls med min One X, peppar peppar.
Kör alla spel från den externa disken.
Bara hoppas man fått ett fungerande exemplar men behåller nog även min One S som det känns just nu!
Postad 28 November 2017 - 10:27
Spelar ni från extern disk när spelen inte startar eller är det den interna ?
Jag har inte haft något problem alls med min One X, peppar peppar.
Kör alla spel från den externa disken.
Bara hoppas man fått ett fungerande exemplar men behåller nog även min One S som det känns just nu!
Kör också alla spel från den externa för tillfället och har inte haft några problem. Nu vet man ju knappt om man vågar testa ladda ner spel till den interna
Postad 28 November 2017 - 10:32
Redigerat av Mikael_80, 28 November 2017 - 10:33.
Postad 28 November 2017 - 10:33
För mig var det samma från interna, externa, med eller utan den externa inkopplad. Händer även när jag startar demot Insects.
Tur nog att man har sin fortfarande fungerande gamla One.
Barnen hade noll förståelse när pappa skulle testa olika saker och försöka komma på varför spelet stängdes av hela tiden.
Postad 28 November 2017 - 11:00
Så är det definitivt.
Måste skaffa nog skaffa hotwheels, ser riktigt fränt ut.
https://www.youtube.com/watch?v=jTs_plBqZDw
Hittat Hotwheels till något bra pris, letar jag med!
Postad 28 November 2017 - 11:22
Har inte direkt missat något exklusivt X spelande just nu, däremot undrar jag när man kan förköpa PUBG digitalt, har laddat kontot med 30$ så är redo!
Redigerat av SKIBBE, 28 November 2017 - 11:33.
Postad 28 November 2017 - 12:18
Enda felet var när jag inte kunde köra tombraider i native 4k. Men raderade och laddade ner på nytt sedan fungerar det. Inget oväsen heller. Min står i standby dygnet runt. Kör HD boxen igenom den.
Postad 28 November 2017 - 12:35
Postad 28 November 2017 - 18:08
Postad 28 November 2017 - 18:16
Min är tillverkad V38 mellan 18 och 24 Sept, har en vanlig. Enda strulet jag har från och till är variabel hastighet på internet ibland upp till 130 Mbit och ibland ner till 10 Mbit.
Postad 28 November 2017 - 20:31
Känns som världens dummaste konsol just nu.
//Lorryquai
Postad 28 November 2017 - 20:44
Känns som ditt ex inte är helt felfritt tyvärr. Såna problem ska man inte ha.
Postad 28 November 2017 - 21:24
Efter varje omstart tappar han dessutom handkontrollen. Funkar inte ens med usb. Börjar bli lite frustrerad nu.
Ska ta loss min externa hdd, kan vara den som ställer till det.
Edit* Japp, satte externa i främre usb, då vaknade x-lådan till liv. Märkligt att bakre var smått instabil.
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 29 November 2017 - 00:16.
Postad 29 November 2017 - 07:03
Får jag igen min X trasig som många har fått blir jag galen. Jag kan ju köpa att den är defekt men att dom inte kan laga stör mig.Fick min igår. Spelmässigt känns den stabil, provade Wolfenstein en snabbis...men operativet känns extremt instabilt. Får ej igång appar, spel eller inställningar. Redan fått göra en hard reset ikväll och nu vägrar Rocket League starta. Kommer inte ens i inställningar och min download av World of Tanks har fryst på 98%
Känns som världens dummaste konsol just nu.
//Lorryquai
Redigerat av New Player, 29 November 2017 - 08:14.
Postad 29 November 2017 - 14:46
Titanfall 2 och WWII hade ju rejält stora filer.
Postad 29 November 2017 - 15:30
Frågade på avforums men tänkte fråga här också, satte nyss i skivan med Rise of the tomb raider som jag aldrig spelat på Xbox och installeringen är tydligen bara på 31 GB? Har någon annan köpt spelet på skiva?
Min digitala är något liknande, fick för mig det var 21GB men kan vara 31 också.
Postad 29 November 2017 - 15:36
Frågade på avforums men tänkte fråga här också, satte nyss i skivan med Rise of the tomb raider som jag aldrig spelat på Xbox och installeringen är tydligen bara på 31 GB? Har någon annan köpt spelet på skiva?
Alla spel är inte lika stora, de flesta är under 50, så det stämmer säkert.
Postad 29 November 2017 - 15:37
Ja det stämmer. PC-versionen är ungefär lika stor med DLC.
Postad 29 November 2017 - 15:39
Postad 29 November 2017 - 18:14
Länk: https://wccftech.com...-x-patch-today/
Redigerat av Agaton, 29 November 2017 - 18:18.
Postad 29 November 2017 - 19:08
Rätt trist att de inte gör något mer än 4K för Skyrim. Oväntat.
Borde inte xbox one x klara detta?
Skyrim är 4K native på PS4 Pro. Men frameraten är inte stabil. Så de kör säkert en dynamisk för säkerhets skull. Den klarar ju native men hur ofta är frågan i detta fallet.
Redigerat av Zoiler, 29 November 2017 - 19:13.
Postad 30 November 2017 - 10:31
Funkar det bra med sån i Sverige ?
Postad 30 November 2017 - 10:47
En polare funderar på en Scorpio edition från UK.
Bara byta strömkabeln och köra.
Postad 30 November 2017 - 11:09
En polare funderar på en Scorpio edition från UK.
Har för mig att det är en sån här:
https://www.kjell.co...rt-1-5-m-p39231
Postad 30 November 2017 - 13:27
Rätt trist att de inte gör något mer än 4K för Skyrim. Oväntat.
Skyrim är 4K native på PS4 Pro. Men frameraten är inte stabil. Så de kör säkert en dynamisk för säkerhets skull. Den klarar ju native men hur ofta är frågan i detta fallet.
Nyheten att Fallout 4 och Skyrim har fått xbox one x patch nu diskuteras nu på gamereactor. Tydligen så är det ostabil framerate efter patchen. Låter märkligt! Då kan jag lika gärna köra vidare på PS4 Pro, som ju är i native 4k.
Postad 30 November 2017 - 14:04
Only had a few minutes to test this last night on Skyrim. I should note that I run the game with a bunch of mods. The initial load into my save file took 2min 30sec. Which before took maybe 30sec. I loaded into Whiterun. I looked around for a second and left the city into Skyrim. The load from Whiterun to Skyrim took 1min 46sec. Before it only took around 10sec. Once I got outside I walked in a straight line into the wilds away from the city. I was walking for maybe 15-20 seconds and the game crashed. One of those annoying crashes too where the game makes that loud grinding noise. I haven't been able to test it without mods yet, but if the game is going to run this poorly with mods, then its a deal breaker for me. Those loads times alone are absolutely unacceptable. There will need to be a setting for 1080p or 4K.
Ja. nånting verkar ju galet med uppdateringen.
Postad 30 November 2017 - 14:34
Postad 30 November 2017 - 15:14
Enda jag hade velat modda är ju inventory och sånt, inte sådant som ger mig fördelar.
Ja precis. Det är precis vad jag.. uhm.. använde det till. Inga fördelar.
Postad 01 December 2017 - 18:18
Fått tillbaka min X nu, med samma text som tidigare nämt. "fabriksåterställd" och testad noga..
saken är att jag får inte igång ethernet, bara wifi. Fattar inte vad som bråkar?
Update: Funkar så fort jag skippar static ip... och får endast moderate NAT trots forwarade portar. suck...
Redigerat av SKIBBE, 01 December 2017 - 18:39.
Postad 01 December 2017 - 21:34
Postad 02 December 2017 - 09:15
Väntar på mina pengar för xboxen jag skickade tillbaka. De fick den i måndags och ska påbörja betalning inom 2 dagar säger deras support. Men det har ej hänt! Blir så trött på att behöva ringa och bråka för att få igen mina pengar
Off topic men måste bara nämna att jag under black friday försökte köpa en dator från Lenovo men ordern stoppades eftersom den blev flaggad som risk för bedrägeri pga att min email var egenägd domän (de undrade om jag inte hade en hotmail istället lol) och mitt kreditkort internationellt. Detta var EFTER de reserverat pengarna på kortet så de 15+K frisläpps om 30 dagar enligt lenovo. Prata om usel process...
Postad 02 December 2017 - 15:16
Det verkar som att Fallout 4 och Skyrim får sina xbox one x patchar idag. Det verkar inte som det blir native 4k på någon av dom. Borde inte xbox one x klara detta?
Länk: https://wccftech.com...-x-patch-today/
- Xbox One X has the same improvements to grass and overall look as PS4 Pro. In terms of ''core'' look, the two versions are practically identical.
- There is a slightly different approach to ambient occlusion on X compared to Pro.
- PS4 Pro is native 4K 3840x2160, Xbox One X version has a dynamic resolution scaler. In one point in the stresstest when the dragon appears, the resolution briefly drops to 2944x2160, before resuming at native 4K resolution again.
- Xbox One X does hand in much more consistent performance, hitting the 30 fps mark more often than Pro which sees dips to 27-29 fps to 24 fps briefly. This happens mostly when a lot of alpha is on screen or volumetric fog is present in heavy quantities.
- Both versions do miss the PC ultra settings like extended draw distances and better shadows.
https://www.resetera...e-upgrade.9213/
Postad 02 December 2017 - 16:12
Postad 02 December 2017 - 16:15
Redigerat av Agaton, 02 December 2017 - 16:17.
Postad 02 December 2017 - 16:29
Somnade ifrån xboxen igår, när jag nu bootade upp den fick jag e105... Alltså jag blir så trött, dom har ju uppenbarligen inte gjort en fullständig felsökning... Nu kommer jag förlora ytterligare 1-2 veckor pga en ny "reparation" aldrig varit med om liknande när det gäller MS produkter.
Vad sysslar de med egentligen?
Postad 02 December 2017 - 16:49
Även när man stänger av genom att hålla inne hamburgarknappen.
Däremot en full shutdown via settings verkar funka bättre (vilket jag trodde den alltid gjorde, när man körde power save)
Fick igång den igen, bara av att power cykla men tog en evighet och disken tuggade som fan, start animationen hackade osv..
Gjorde en full shutdown och verkar som den startade normalt nu.
Update: nu hängde den sig när jag gjorde en reboot, innan timade den ut när jag försökte starta div appar, vägrade ladda mitt Sniper gevär i bf1 så fick spela med pistolen.. #detgårbranu
Redigerat av SKIBBE, 02 December 2017 - 17:05.
Postad 02 December 2017 - 18:49
Redigerat av Mikael_80, 02 December 2017 - 18:50.
Postad 02 December 2017 - 23:54
håller på att installera min xbox x
Kan man skjuta upp 14dagars testperioden (dvs tacka nej) av gamepass och aktivera den senare?
jag kan inte använda min vänstra hand förrän fredag så det är ju dumt slösa bort fem dagar då man inte kan använda tjänsten
Postad 03 December 2017 - 00:00
håller på att installera min xbox x
Kan man skjuta upp 14dagars testperioden (dvs tacka nej) av gamepass och aktivera den senare?
jag kan inte använda min vänstra hand förrän fredag så det är ju dumt slösa bort fem dagar då man inte kan använda tjänsten
Installerat om min 10 ggr och hoppat över/nekat varje gång, så svar ja
Postad 03 December 2017 - 00:12
Installerat om min 10 ggr och hoppat över/nekat varje gång, så svar ja
så det finns någonstans i inställningarna senare?
jag kommer ju inte installera om xboxen igen hoppas jag på
är det någon ide att koppla in TIVOn i xboxen?
Postad 03 December 2017 - 00:28
Vågar inte klicka join om det är instant 😋
Står det inte senare i installen eller minns jag fel?
Redigerat av SKIBBE, 03 December 2017 - 00:28.
Postad 03 December 2017 - 00:50
försökte aktivera 14 dagar guld gratis men det gick inte. uppenbarligen får man inte 14 dagar ens trots att man betalat flera tusen för en konsol bara för att man aktiverade gold tidigare via dator
jag har ett kort som följde med konsolen för en månad gamepass, frågan är nu om den inte kommer fungera om jag först väljer 14 dagar gamepass trial via konsolen...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
KODI Xbox One
8 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?