Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One X

2266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox One X 1TB (Spelkonsoler) 9 8.839998 (74) Inga priser
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition (Spelkonsoler) 4 9.375 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 November 2017 - 09:39

Unregistered71ffa625
  • Unregistered71ffa625
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Min var en v36, ingen dag angiven. Bara ett X.
Dessutom ingen uppdatering i mitt ärende sen i fredags. Står fortfarande som "Order Created", kan ju tycka att de borde rappa på eftersom de har ju trots allt redan satt pengarna i karantän.

Postad 28 November 2017 - 09:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Ska bli lite intressant att följa den här utvecklingen. Givetvis kommer det alltid finnas en viss procent med felaktiga elprylar. Tycker ändå felmarginalen känns hyfsat hög om man bara kollar i denna tråden.

En ny variant av RROD skulle ju inte direkt vara kul för MS. Vanliga One hörde jag inte alls mycket problem om öht.
Antar att dom lär ha folk som kollar på vad problemen kan bero på och förhoppningvis har dom en bra lösning inom kort. Tycker att få tillbaka en fabriksåterställd konsol är under all kritik och ”köpa” en ny i pant garanterar ju inte att den nya kommer hålla heller mer än nån timme om man har maximal otur.

Postad 28 November 2017 - 09:58

Unregistered71ffa625
  • Unregistered71ffa625
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Jag fick alternativet att skicka in min en gång till och de skickar tillbaka en ny till mig, för att slippa lägga ut pengar. Men den transaktionen skulle ta upp emot 10 dagar. Ville jag få det snabbare kunde jag frivilligt beställa en och lägga ut pengar tillfälligt.
Så för mig var det ett fritt val.

En eloge dock att de inte tvingar en att gå till sin återförsäljare och gnälla i den ändan utan att de tar sitt ansvar för sin produkt direkt (även om deras service/support -stab kanske skulle kunna agera lite bättre). Nu hoppas jag inte att de bara gjort en systemåterställning på min felaktiga, utan att de faktiskt har startat den och kört ett par spel (och i det fallet kanske de har fungerat). Min Scorpio startar spelen ungefär 1 av 10 gånger utav fallen nu, oavsett vilket jag än slänger in, har dock inte lyckats pricka in Gears 4 på den lyckade starten ännu tyvärr, bara Forza och Tomb Raider.

Postad 28 November 2017 - 10:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Spelar ni från extern disk när spelen inte startar eller är det den interna ?

Jag har inte haft något problem alls med min One X, peppar peppar.

Kör alla spel från den externa disken.

Bara hoppas man fått ett fungerande exemplar men behåller nog även min One S som det känns just nu!

Postad 28 November 2017 - 10:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Spelar ni från extern disk när spelen inte startar eller är det den interna ?

Jag har inte haft något problem alls med min One X, peppar peppar.

Kör alla spel från den externa disken.

Bara hoppas man fått ett fungerande exemplar men behåller nog även min One S som det känns just nu!

Kör också alla spel från den externa för tillfället och har inte haft några problem. Nu vet man ju knappt om man vågar testa ladda ner spel till den interna :D

Postad 28 November 2017 - 10:32

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Tråkigt att så många har problem, av vad man läst så verkar främst Scorpio editionen vara drabbad. Jag har vanliga utgåvan, och det enda problem jag stött på var under första dagen när Rise of the tomb raider inte startade. Spelet laddade en stund sen dök det upp ett felmeddelande, typ: could not allocate system memory. Sen stängdes konsolen av. Så höll den på några gånger, tills jag ändrade till high fps mode innan jag startade spelet, då funkade det. Sedan dess har jag inte haft några problem, oavsett vilket spelläge jag kört i.

Redigerat av Mikael_80, 28 November 2017 - 10:33.

Postad 28 November 2017 - 10:33

Unregistered71ffa625
  • Unregistered71ffa625
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

För mig var det samma från interna, externa, med eller utan den externa inkopplad. Händer även när jag startar demot Insects.
Tur nog att man har sin fortfarande fungerande gamla One.
Barnen hade noll förståelse när pappa skulle testa olika saker och försöka komma på varför spelet stängdes av hela tiden.

Postad 28 November 2017 - 11:00

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Så är det definitivt.

Måste skaffa nog skaffa hotwheels, ser riktigt fränt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=jTs_plBqZDw

Hittat Hotwheels till något bra pris, letar jag med! 

Postad 28 November 2017 - 11:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Nu är min klar och skickad. Peppar peppar på vad dom gjort, eller eg sak samma, så länge den fungerar för all framtid 😋

Har inte direkt missat något exklusivt X spelande just nu, däremot undrar jag när man kan förköpa PUBG digitalt, har laddat kontot med 30$ så är redo!

Redigerat av SKIBBE, 28 November 2017 - 11:33.

Postad 28 November 2017 - 11:30

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Min hämtas av UPS innan 14. Snabba puckar.

Postad 28 November 2017 - 12:18

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Min Scorpio har fungerat felfritt från start (ta i trä).
Enda felet var när jag inte kunde köra tombraider i native 4k. Men raderade och laddade ner på nytt sedan fungerar det. Inget oväsen heller. Min står i standby dygnet runt. Kör HD boxen igenom den.

Postad 28 November 2017 - 12:35

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Verkar för det mesta att 4sep konsoller är mest drabbade om man tittar runt lite. :/

Postad 28 November 2017 - 13:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Står tillverkningsdatumet nånstans så man kan kika?

Postad 28 November 2017 - 13:26

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Vita lappen bakom konsolen.

Postad 28 November 2017 - 15:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Vita lappen bakom konsolen.

Ah, 3:e september på min.

Postad 28 November 2017 - 18:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
3 sept på min också...

Postad 28 November 2017 - 18:08

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Är det bara scorpio som har drabbats runt det datumet eller även vanliga? Tycker man har mest sett scorpio men hur ligger det till egentligen?

Postad 28 November 2017 - 18:16

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Min är tillverkad V38 mellan 18 och 24 Sept, har en vanlig. Enda strulet jag har från och till är variabel hastighet på internet ibland upp till 130 Mbit och ibland ner till 10 Mbit.

Postad 28 November 2017 - 20:31

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Fick min igår. Spelmässigt känns den stabil, provade Wolfenstein en snabbis...men operativet känns extremt instabilt. Får ej igång appar, spel eller inställningar. Redan fått göra en hard reset ikväll och nu vägrar Rocket League starta. Kommer inte ens i inställningar och min download av World of Tanks har fryst på 98%

Känns som världens dummaste konsol just nu.

//Lorryquai

Postad 28 November 2017 - 20:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Känns som ditt ex inte är helt felfritt tyvärr. Såna problem ska man inte ha.

Postad 28 November 2017 - 21:24

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0

Efter varje omstart tappar han dessutom handkontrollen. Funkar inte ens med usb. Börjar bli lite frustrerad nu.

Ska ta loss min externa hdd, kan vara den som ställer till det.

Edit* Japp, satte externa i främre usb, då vaknade x-lådan till liv. Märkligt att bakre var smått instabil.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 29 November 2017 - 00:16.

Postad 29 November 2017 - 07:03

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Fick min igår. Spelmässigt känns den stabil, provade Wolfenstein en snabbis...men operativet känns extremt instabilt. Får ej igång appar, spel eller inställningar. Redan fått göra en hard reset ikväll och nu vägrar Rocket League starta. Kommer inte ens i inställningar och min download av World of Tanks har fryst på 98%

Känns som världens dummaste konsol just nu.

//Lorryquai

Får jag igen min X trasig som många har fått blir jag galen. Jag kan ju köpa att den är defekt men att dom inte kan laga stör mig.

Redigerat av New Player, 29 November 2017 - 08:14.

Postad 29 November 2017 - 14:46

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Frågade på avforums men tänkte fråga här också, satte nyss i skivan med Rise of the tomb raider som jag aldrig spelat på Xbox och installeringen är tydligen bara på 31 GB? Har någon annan köpt spelet på skiva?

Titanfall 2 och WWII hade ju rejält stora filer.

Postad 29 November 2017 - 15:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Frågade på avforums men tänkte fråga här också, satte nyss i skivan med Rise of the tomb raider som jag aldrig spelat på Xbox och installeringen är tydligen bara på 31 GB? Har någon annan köpt spelet på skiva?

Min digitala är något liknande, fick för mig det var 21GB men kan vara 31 också.

Postad 29 November 2017 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Alla spel är inte lika stora, de flesta är under 50, så det stämmer säkert.

Postad 29 November 2017 - 15:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Ja det stämmer. PC-versionen är ungefär lika stor med DLC.

Postad 29 November 2017 - 15:39

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Tänkte bara eftersom alla andra filer varit så stora att något kanske inte stämde och att jag inte får med förbättringarna. Men då behöver jag inte bry mig, tackar för svaren Skibbe, Zoiler och Ageve. :)

Postad 29 November 2017 - 18:14

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Det verkar som att Fallout 4 och Skyrim får sina xbox one x patchar idag. Det verkar inte som det blir native 4k på någon av dom. Borde inte xbox one x klara detta?

Länk: https://wccftech.com...-x-patch-today/

Redigerat av Agaton, 29 November 2017 - 18:18.

Postad 29 November 2017 - 19:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Rätt trist att de inte gör något mer än 4K för Skyrim. Oväntat.

Borde inte xbox one x klara detta?

Skyrim är 4K native på PS4 Pro. Men frameraten är inte stabil. Så de kör säkert en dynamisk för säkerhets skull. Den klarar ju native men hur ofta är frågan i detta fallet.

Redigerat av Zoiler, 29 November 2017 - 19:13.

Postad 30 November 2017 - 10:31

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
En polare funderar på en Scorpio edition från UK.
Funkar det bra med sån i Sverige ?

Postad 30 November 2017 - 10:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Bara byta strömkabeln och köra.

Postad 30 November 2017 - 11:09

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

Har för mig att det är en sån här: 

https://www.kjell.co...rt-1-5-m-p39231 

Postad 30 November 2017 - 13:27

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Rätt trist att de inte gör något mer än 4K för Skyrim. Oväntat.

Skyrim är 4K native på PS4 Pro. Men frameraten är inte stabil. Så de kör säkert en dynamisk för säkerhets skull. Den klarar ju native men hur ofta är frågan i detta fallet.

Nyheten att Fallout 4 och Skyrim har fått xbox one x patch nu diskuteras nu på gamereactor. Tydligen så är det ostabil framerate efter patchen. Låter märkligt! Då kan jag lika gärna köra vidare på PS4 Pro, som ju är i native 4k.

Postad 30 November 2017 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Only had a few minutes to test this last night on Skyrim. I should note that I run the game with a bunch of mods. The initial load into my save file took 2min 30sec. Which before took maybe 30sec. I loaded into Whiterun. I looked around for a second and left the city into Skyrim. The load from Whiterun to Skyrim took 1min 46sec. Before it only took around 10sec. Once I got outside I walked in a straight line into the wilds away from the city. I was walking for maybe 15-20 seconds and the game crashed. One of those annoying crashes too where the game makes that loud grinding noise. I haven't been able to test it without mods yet, but if the game is going to run this poorly with mods, then its a deal breaker for me. Those loads times alone are absolutely unacceptable. There will need to be a setting for 1080p or 4K.

Ja. nånting verkar ju galet med uppdateringen.

Postad 30 November 2017 - 14:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Hade velat spela Skyrim med moddar, men att det inaktiverar achivements är ju en dealbreaker. Enda jag hade velat modda är ju inventory och sånt, inte sådant som ger mig fördelar.

Postad 30 November 2017 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Enda jag hade velat modda är ju inventory och sånt, inte sådant som ger mig fördelar.

Ja precis. Det är precis vad jag.. uhm.. använde det till. Inga fördelar.

Postad 01 December 2017 - 18:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Fått tillbaka min X nu, med samma text som tidigare nämt. "fabriksåterställd" och testad noga..

saken är att jag får inte igång ethernet, bara wifi. Fattar inte vad som bråkar?

Update: Funkar så fort jag skippar static ip... och får endast moderate NAT trots forwarade portar. suck...

Redigerat av SKIBBE, 01 December 2017 - 18:39.

Postad 01 December 2017 - 21:34

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Väntar på mina pengar för xboxen jag skickade tillbaka. De fick den i måndags och ska påbörja betalning inom 2 dagar säger deras support. Men det har ej hänt! Blir så trött på att behöva ringa och bråka för att få igen mina pengar

Postad 02 December 2017 - 09:15

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Väntar på mina pengar för xboxen jag skickade tillbaka. De fick den i måndags och ska påbörja betalning inom 2 dagar säger deras support. Men det har ej hänt! Blir så trött på att behöva ringa och bråka för att få igen mina pengar

Off topic men måste bara nämna att jag under black friday försökte köpa en dator från Lenovo men ordern stoppades eftersom den blev flaggad som risk för bedrägeri pga att min email var egenägd domän (de undrade om jag inte hade en hotmail istället lol) och mitt kreditkort internationellt. Detta var EFTER de reserverat pengarna på kortet så de 15+K frisläpps om 30 dagar enligt lenovo. Prata om usel process...

Postad 02 December 2017 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det verkar som att Fallout 4 och Skyrim får sina xbox one x patchar idag. Det verkar inte som det blir native 4k på någon av dom. Borde inte xbox one x klara detta?

Länk: https://wccftech.com...-x-patch-today/

• Xbox One X has the same improvements to grass and overall look as PS4 Pro. In terms of ''core'' look, the two versions are practically identical.
  • There is a slightly different approach to ambient occlusion on X compared to Pro.
  • PS4 Pro is native 4K 3840x2160, Xbox One X version has a dynamic resolution scaler. In one point in the stresstest when the dragon appears, the resolution briefly drops to 2944x2160, before resuming at native 4K resolution again.
  • Xbox One X does hand in much more consistent performance, hitting the 30 fps mark more often than Pro which sees dips to 27-29 fps to 24 fps briefly. This happens mostly when a lot of alpha is on screen or volumetric fog is present in heavy quantities.
  • Both versions do miss the PC ultra settings like extended draw distances and better shadows.

https://www.resetera...e-upgrade.9213/

Postad 02 December 2017 - 16:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Somnade ifrån xboxen igår, när jag nu bootade upp den fick jag e105... Alltså jag blir så trött, dom har ju uppenbarligen inte gjort en fullständig felsökning... Nu kommer jag förlora ytterligare 1-2 veckor pga en ny "reparation" aldrig varit med om liknande när det gäller MS produkter.

Postad 02 December 2017 - 16:15

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Xbox One X patchen till Fallout 4 verkar inte vara klockren. X versionen ser grafiskt sett bättre ut än PS4 Pro versionen fast det inte är native 4K, spelet har dynamisk upplösning (PS4 Pro har uppskalad 4K). Tyvärr så är det mer problem med bilduppdateringen på Xbox One X än på PS4 Pro:

"Microsoft's machine delivers the best-looking un-modded version of the game on a console, Digital Foundry's in-depth comparison found the PlayStation 4 Pro's version ran a tiny bit smoother. That's the difference full 4K makes."

"The Xbox One X is a more powerful console than the PlayStation 4 Pro, which is why the enhanced version of Fallout 4 for the PS4 Pro runs at an upscaled 1440p (2K) while the Xbox One X pumps out full 4K with variable resolution ready to handle more intense action sequences."

"The only downside here is that it takes a lot more power to render all of these details and effects at twice the resolution of the PS4 Pro. While both systems experienced dips from their 30 frames per second targets during more intense, effect-heavy gameplay, the Xbox One X dropped a little more often."

Redigerat av Agaton, 02 December 2017 - 16:17.

Postad 02 December 2017 - 16:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Somnade ifrån xboxen igår, när jag nu bootade upp den fick jag e105... Alltså jag blir så trött, dom har ju uppenbarligen inte gjort en fullständig felsökning... Nu kommer jag förlora ytterligare 1-2 veckor pga en ny "reparation" aldrig varit med om liknande när det gäller MS produkter.

Vad sysslar de med egentligen?

Postad 02 December 2017 - 16:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Det jag har noterat sen innan och nu igen är att risken att få ett boot error ökar när xboxen automatiskt stänger av sig.
Även när man stänger av genom att hålla inne hamburgarknappen.

Däremot en full shutdown via settings verkar funka bättre (vilket jag trodde den alltid gjorde, när man körde power save)

Fick igång den igen, bara av att power cykla men tog en evighet och disken tuggade som fan, start animationen hackade osv..

Gjorde en full shutdown och verkar som den startade normalt nu.

Update: nu hängde den sig när jag gjorde en reboot, innan timade den ut när jag försökte starta div appar, vägrade ladda mitt Sniper gevär i bf1 så fick spela med pistolen.. #detgårbranu

Redigerat av SKIBBE, 02 December 2017 - 17:05.

Postad 02 December 2017 - 18:49

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Ni som har problem med era X borde verkligen kräva en ny enhet. Det är ju uppenbart att det är hårdvarurelaterat, att göra olika former av restarts eller vad nu MS gör kommer ju då såklart inte fungera, vilket det inte heller har gjort. Det låter ju också att de som har problem fått det rätt tidigt. Hittills är jag förskonad från sådana problem, den har fungerar i princip felfritt från start, sen har jag inte Scorpioutåvan utan den vanliga, den verkar ha färre problem.

Redigerat av Mikael_80, 02 December 2017 - 18:50.

Postad 02 December 2017 - 23:54

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

håller på att installera min xbox x

Kan man skjuta upp 14dagars testperioden (dvs tacka nej) av gamepass och aktivera den senare?

jag kan inte använda min vänstra hand förrän fredag så det är ju dumt slösa bort fem dagar då man inte kan använda tjänsten

Postad 03 December 2017 - 00:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1

håller på att installera min xbox x

Kan man skjuta upp 14dagars testperioden (dvs tacka nej) av gamepass och aktivera den senare?

jag kan inte använda min vänstra hand förrän fredag så det är ju dumt slösa bort fem dagar då man inte kan använda tjänsten

Installerat om min 10 ggr och hoppat över/nekat varje gång, så svar ja

Postad 03 December 2017 - 00:12

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Installerat om min 10 ggr och hoppat över/nekat varje gång, så svar ja

så det finns någonstans i inställningarna senare?

jag kommer ju inte installera om xboxen igen hoppas jag på

är det någon ide att koppla in TIVOn i xboxen?

Postad 03 December 2017 - 00:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Det är jag inte helt säker på. När jag väljer gamepass så står det join/1 månad $9.99/buy as gift/redeem Code.

Vågar inte klicka join om det är instant 😋

Står det inte senare i installen eller minns jag fel?

Redigerat av SKIBBE, 03 December 2017 - 00:28.

Postad 03 December 2017 - 00:50

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

försökte aktivera 14 dagar guld gratis men det gick inte. uppenbarligen får man inte 14 dagar ens trots att man betalat flera tusen för en konsol bara för att man aktiverade gold tidigare via dator

jag har ett kort som följde med konsolen för en månad gamepass, frågan är nu om den inte kommer fungera om jag först väljer 14 dagar gamepass trial via konsolen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.