Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 July 2012 - 11:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

jag tycker att det sällan är sämre bild på action än hd kanalerna. Undantag finns givetvis transformers t.ex har bra bild i hd. Jag har haft installatör hemma för ett tag sen och allt var ok. Men jag undrar om det ändå är massa sd som är uppskalat och så kallar man det hd.

Stämmer som sagt inte hos mig i alla fall, kollade igår kväll och nu under förmiddagen. Som sagt, har aldrig sett att bilden är likvärdig på Canal+ Action

Vad har du för tv?

/Fredrik

Postad 28 July 2012 - 02:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Stämmer som sagt inte hos mig i alla fall, kollade igår kväll och nu under förmiddagen. Som sagt, har aldrig sett att bilden är likvärdig på Canal+ Action

Vad har du för tv?

/Fredrik

nya sonyn (hx855) men jag har via onkyo och uppskalning osv. Nåt är fel vet jag för jag får felmeddelande när jag vill ha ARC, dök bara upp helt plötsligt. Dessutom har jag haft dialog med CD om att jag her osynk på framförallt hits hd, inte på vanliga hits och de hävdar att en installatör måste kalibrera min utrustning, men det är bara sex sju månader sen det var en här men enligt dem måste det göras igen efter kanalomläggningen. Kan bero på det, för bilden på action och emotion är inte sämre än hits hd i alla fall. Tv´n är sprillans så den kanske behöver få jäsa till sig ett tag. Fick 500 av cd till installatör så jag får nog kontakta en,får dessutom pixelering vid inspelning och det säger cd att det måste en installtör fixa så..

Postad 28 July 2012 - 06:53

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

nya sonyn (hx855) men jag har via onkyo och uppskalning osv. Nåt är fel vet jag för jag får felmeddelande när jag vill ha ARC, dök bara upp helt plötsligt. Dessutom har jag haft dialog med CD om att jag her osynk på framförallt hits hd, inte på vanliga hits och de hävdar att en installatör måste kalibrera min utrustning, men det är bara sex sju månader sen det var en här men enligt dem måste det göras igen efter kanalomläggningen. Kan bero på det, för bilden på action och emotion är inte sämre än hits hd i alla fall. Tv´n är sprillans så den kanske behöver få jäsa till sig ett tag. Fick 500 av cd till installatör så jag får nog kontakta en,får dessutom pixelering vid inspelning och det säger cd att det måste en installtör fixa så..

Fin tv, skulle om det var jag bara skicka signalen genom receivern utan att den behandlar den om det går. Det skulle vara kul att jämföra samtidigt. Får se om vi är inne i tråden samtidigt framöver. Nu i helgen är det ju svart på Hits HD så då går det ju inte.

/Fredrik

Postad 28 July 2012 - 12:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Fin tv, skulle om det var jag bara skicka signalen genom receivern utan att den behandlar den om det går. Det skulle vara kul att jämföra samtidigt. Får se om vi är inne i tråden samtidigt framöver. Nu i helgen är det ju svart på Hits HD så då går det ju inte.

/Fredrik

Jo det går, ska kolla efter helgen. Det blev nåt buckel när jag ställde in och kopplade ihop enheterna eftersom ARC plötsligt inte ville. Vi lär nog träffas här igen. Ha en bra dag :)

Postad 06 August 2012 - 21:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD. När ska ni upphöra med oskicket att ta betalt för tv i fler rum?

Postad 06 August 2012 - 23:55

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nu är det så att både jag och Grusom har exakt samma beteende, med mjukvara v 2.3.0 slutade EPG funka någon gång v25. Signalnivåerna är inget fel på, vi har bra signal in till båda mottagare på den aktuella frekvensen, vi har även gjort fabriksåterställning på våra boxar. Vi får heller inte längre någon påstötning om att uppgradera mjukvaran vid uppstart, det går inte att tvinga ner ny mjukvara samt att boxen numer stänger av sig i stort sett utan fördröjning. Att ringa kundtjänst har hittills varit fruktlöst, samma enfaldiga tjat om signalnivåer och kablar om och om igen trots att vi redan uteslutit den felkällan.

Hej

Vi tar det vidare och återkommer så fort vi vet något.

Med vänliga hälsningar
Pauline

EPG fungerar fortfarande inte.
Vet ni fortfarande ingenting?

Postad 07 August 2012 - 12:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

EPG fungerar fortfarande inte.
Vet ni fortfarande ingenting?

Hejsan Grusom,

Testa att hålla inne standby knappen i 5 sekunder när det står 8888 i displayen trycker du OK sedan MENY.
Där efter ska det stå 01-- och gå till 04--. Fungerar inte det skicka ett pm till oss med dina kontaktuppgifter.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 07 August 2012 - 14:02

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Testa att hålla inne standby knappen i 5 sekunder när det står 8888 i displayen trycker du OK sedan MENY.
Där efter ska det stå 01-- och gå till 04--. Fungerar inte det skicka ett pm till oss med dina kontaktuppgifter.

Det där är väl sekvensen för att ladda ner ny mjukvara? Kanske finns ett skäl till att grusom vill ha kvar den gamla och tycker att EPG skall funka med den, det hade jag i alla fall föredragit.
I och för sig är det inte troligt att nerladdningen av ny mjukvara fungerar.

Postad 07 August 2012 - 15:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Grusom om du inte har inspelningar du vill förlora kan du troligen ta ur disken ur boxen, nolla den i en dator och stoppa in den i boxen. Varvid den kommer installeras och du får den nya mjukvaran i boxen.

Fast ska sägas, jag vet ej hur stor del av mjukvaran som ligger i hårdvaran i boxen och hur mycket som finns på hårddisken. Dvs det kan finnas funktioner i kretsar (flashminne, BIOS) i boxen som hindrar. Då kanske säkrare att ta en helt ny disk och provköra med. Om du har en begagnad energisnål disk, kanske en 2,5", på minst 250 GB skadar det inte att testa.

Eller om du nu har 250 GB ledigt på din dator, klona din disk från boxen först. Med lite tur går det att återställa den om en uppgradering enligt ovan inte fungerar...
För ärligt, jag ser ingen poäng med att hänga kvar på den gamla mjukvaran.

Sista men inte minst, jag ser ingen poäng att hänga kvar på Sagem-boxen alls. ADB-boxen är så mycket bättre.

Redigerat av Monshi, 07 August 2012 - 15:32.

Postad 07 August 2012 - 16:34

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hmmm, jag körde dem sida vid sida och ser den nya mjukvaran som en förolämpning...
Håller med om ADB-boxen. Trots vissa tankevurpor i användarinterfacet så gör boxen vad den är tänkt att göra utan nämnvärt krångel.

Postad 07 August 2012 - 22:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Är det inte dags nu i och med C More lanseras att lansera en ny kanal, TV4 Reklam,saknar verkligen en sådan så att reklamen kan flyttas från de andra tv4 kanalerna till dit och låta oss tittare som hostar upp feteslanten kunna se nåt utan avbrott vart tredje minut. Bugar ödmjukt med kepsen i hand :(

Postad 08 August 2012 - 18:24

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Grusom om du inte har inspelningar du vill förlora kan du troligen ta ur disken ur boxen, nolla den i en dator och stoppa in den i boxen. Varvid den kommer installeras och du får den nya mjukvaran i boxen.

Fast ska sägas, jag vet ej hur stor del av mjukvaran som ligger i hårdvaran i boxen och hur mycket som finns på hårddisken. Dvs det kan finnas funktioner i kretsar (flashminne, BIOS) i boxen som hindrar. Då kanske säkrare att ta en helt ny disk och provköra med. Om du har en begagnad energisnål disk, kanske en 2,5", på minst 250 GB skadar det inte att testa.

Eller om du nu har 250 GB ledigt på din dator, klona din disk från boxen först. Med lite tur går det att återställa den om en uppgradering enligt ovan inte fungerar...

Sista men inte minst, jag ser ingen poäng att hänga kvar på Sagem-boxen alls. ADB-boxen är så mycket bättre.

[/quote
Det som jag är ute efter är att behålla redigeringen av inspelningarna och vad jag vet så finns inte den funktionen på någon annan box.
Någon som vet någon annan box med redigering?]

Postad 09 August 2012 - 14:40

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
http://www.elektroni...-tv-upplevelse/

Verkar va nåt på gg...nån som vet nåt mer om va detta e? Enligt en annan sida kommer conax å va kvar som krypterinssystem..

Redigerat av homery, 09 August 2012 - 14:54.

Postad 09 August 2012 - 15:33

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

http://www.elektroni...-tv-upplevelse/

Verkar va nåt på gg...nån som vet nåt mer om va detta e? Enligt en annan sida kommer conax å va kvar som krypterinssystem..

NDS är ju inget kul om CD väljer samma inlåsning som Viasat gör med NDS (inga CA-Moduler)

Postad 09 August 2012 - 15:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

NDS är ju inget kul om CD väljer samma inlåsning som Viasat gör med NDS (inga CA-Moduler)

Och den demofilm
http://www.youtube.c...h?v=gAEQKqXShXk
som jag hittar på youtube har en passande kommentar. Kanske, svårt att bedöma utifrån en film där...
Mycket lullull så att säga på den filmen.
Om det nu är det som CD har tänkt sig.

Bara att år efter att de lanserade boxar med Carbo-gränssnitet.

Postad 09 August 2012 - 16:16

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nån som kan förklara lite mer vad detta innebär? enda jag förknippar NDS med e ju kryptering,alltså videoguard..
Och på en annan engelskskrivet artikel om samma ämne stod att conax blir kvar..

Postad 09 August 2012 - 16:22

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Canal Digital skal fortsatt benytte Conax kryptering opplyser Broadband Television News. Nyheten ser kun ut til å dreie
seg om nye bokser som vil benytte NDS utviklet software/operativ system. Tipper dette kommer i stedet for TIVO.
http://www.broadband...witches-to-nds/

Edit: Mer detaljer på Norske dinside.no
http://www.dinside.n...ir-tv-fremtiden

Redigerat av Bobben_no, 09 August 2012 - 21:30.

Postad 10 August 2012 - 08:27

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Varför i hela fridens namn skall kanalerna "byta frekvens" hela tiden? som ny senast disney junior, fruktansvärt irriterande när man har en TV med inbyggd box där man inte enkelt kan lägga till enstaka kanaler utan efter en ny kanalsökning försvinner alla favoritlistor man tidigare lagt in.

Postad 10 August 2012 - 08:33

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Till CD. När ska ni upphöra med oskicket att ta betalt för tv i fler rum?

Med tanke på att det har kommit på att de kan ta ut krypteringsavgift även för tvillingkorten med start 1 sep så lär det aldrig komma på fråga. Dyrt blev nu ännu dyrare!

Postad 10 August 2012 - 08:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hur kan det vara möjligt att ta ut flera krypteringsavgifter på ETT abbonnemang, ett abb=en krypteringsavgift oavsett apparater måste det väl ändå vara. Gör de det så ,bye , bye CD när bindningstiden går ut.

Redigerat av Askungen, 10 August 2012 - 08:52.

Postad 17 August 2012 - 12:25

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Krypteringsavgift eller som tidigare kortavgift är en avgift som distributören vill hålla isär från distributionsintäkten. Kanalerna som sänds via månadsavgift är grunden för vad typ CD betalar till de olika kanalbolagen. Genom att särdebitera krypteringsavgift går den helt in i distributörens kassa och räknas inte som intäktsunderlag för kanalbolagen.

Det ligger allts i distributörens intresse att i första hand höja krypteringsavgiften

Redigerat av kenta2, 17 August 2012 - 12:26.

Postad 17 August 2012 - 13:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Vad blir Canal Digitals svar på detta?

9 nya HD kanaler från Viasat, vilket betyder att Viasat kommer att ha totalt 24 HD kanaler

Viasat Golf HD
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Viasat Explorer HD
Viasat History HD
Viasat Crime HD
Viasat Nature HD
TV6 HD

Postad 18 August 2012 - 10:51

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Krypteringsavgift eller som tidigare kortavgift är en avgift som distributören vill hålla isär från distributionsintäkten. Kanalerna som sänds via månadsavgift är grunden för vad typ CD betalar till de olika kanalbolagen. Genom att särdebitera krypteringsavgift går den helt in i distributörens kassa och räknas inte som intäktsunderlag för kanalbolagen.

Det ligger allts i distributörens intresse att i första hand höja krypteringsavgiften

Man kan trots allt göra det lite lättare för oss konsumenter med att hela tiden hålla sig till bruttokostnader i annonser och på hemsidorna. Vill man ha krypteringsavgift är det väl bara att skriva "Abonnemang kostar XXX i månaden, varav XX är krypteringsavgift" i fakturan, för vi konsumenter är ju enbart intresserad av vad det kostar, inte vem som skall ha betalt.

Postad 18 August 2012 - 12:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

9 nya HD kanaler från Viasat, vilket betyder att Viasat kommer att ha totalt 24 HD kanaler

Viasat Golf HD
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Viasat Explorer HD
Viasat History HD
Viasat Crime HD
Viasat Nature HD
TV6 HD

1-2 HD kanaler från HBO bla kan man hoppas

Redigerat av Leatherface, 18 August 2012 - 12:33.

Postad 18 August 2012 - 12:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Nu går ju stor del av den till krypteringsbolagen men däremot så får kanalerna bara betalt per hushåll medans kunderna får betala per TV apparat.
Så stora vinsten ligger i att sälja tvillingsabb med extra avgifter.

Postad 18 August 2012 - 14:04

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Om informationen jag hittat är rätt så kommer Canal+ iom bytet till C More lägga till två HD kanaler, Series HD och Live HD. Men Leatherfaces önskan om HBO-kanaler hade ju varit fantastiskt.

Postad 18 August 2012 - 19:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tyvärr verkar det som att det enbart är VOD som HBO ska starta i Norden efter lite googlande.
Typ som Netflix då med andra ord.

Redigerat av Leatherface, 18 August 2012 - 19:36.

Postad 19 August 2012 - 01:08

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Om informationen jag hittat är rätt så kommer Canal+ iom bytet till C More lägga till två HD kanaler, Series HD och Live HD. Men Leatherfaces önskan om HBO-kanaler hade ju varit fantastiskt.

Series HD har vi haft och sedan togs den bort,så det är ingen ny utan en gammal som vi får tillbaks. Enormt schysst att det inte medför ökade kostnader,Tackar CD. Jag kunde på hemsidan se den enormt positiva fördelen med namnbytet men inte ett ljud om huruvida något försvinner eller omvandlas till a´la carte? Silver och vh1 hade inte gjort ont att få tillbaks. Silver var dessutom en HD kanal. Personligen tycker jag att det har haft negativ utveckling, urusla urgamla filmer och serier som plågat oss i evigheter känns det som. Kolla C+ serier, bara repris på repris kolla in ett eller två dygn framåt, House® Mad men® Recreation park® Shameless® osv, det finns inte ett enda nytt avsnitt nånstans, det senaste nya var väl Luck och den är väl inte heller pinfärsk. Nä jag välkomnar vodtjänsterna, hellre gammal skåpmat för 60 spänn i månaden än samma gamla skåpmat för 300 eller vad nu filmpaketet kostar. Att det sen är bättre bild och ljud gör ju inte filmen varken nyare eller bättre och föga värt det. Kommer att bli en noggrann utvärdering efter bindningstiden om jag tycker att 700/mån verkligen är prisvärt :angry:

Postad 19 August 2012 - 09:11

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Cmore Live HD är ingen ny kanal det är Canal+ Sport Extra HD som byter namn
Och sänder bara på helgerna

Postad 19 August 2012 - 11:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Cmore Live HD är ingen ny kanal det är Canal+ Sport Extra HD som byter namn
Och sänder bara på helgerna

Man måste beundra CD att de lyckas med att behålla oss som kunder trots de markant försämrade avtalen och paketen. Andra leverantörer ökar sina paket , CD minskar sitt och kallar det förbättring, vänta och se , prishöjningen är nog nära förestående.

Postad 19 August 2012 - 12:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nu är det ju inte CD du ska gnälla på utan TV4 Gruppen som bestämmer utbud och priser.
CD distribuerar bara kanalerna precis som Comhem,Tele2, Telia osv.
Ang Series HD så visades serierna tidigare i Canal+ Film HD men gjordes sedan om till HD versioner av Canal+ First och Canal+ Hits och då försvann serierna då dom inte sänts där. Visst kan man tycka det var dåligt men hur dom än prioterade så finns det nån som är missnöjd. Hade dom prioriterat Canal+ Series HD istället för en till HD kanal för filmerna så hade säkert folk varit miwssnöjda på det med. Dom startade faktiskt en till HD kanal för film och en till för sport så kan väl inte påstå att det försämrades iaf även om det kan bli bättre.

Redigerat av Leatherface, 19 August 2012 - 12:24.

Postad 19 August 2012 - 12:45

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Bra sagt Leatherface. Bra att någon här far med sanningen och minns lite hur det var.
Jag var en av de som hackade rejält på dem för att de tog bort HD-versionen av serierna vid förra omläggningen. Bra att de lyssnat även om det tog ett år.

Postad 19 August 2012 - 14:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Ja, du har rätt att det är tv4 gruppen som ska kritiseras,det har varit uppe förr :wub: . Men det är cd som har en tråd här, de andra håller sig undan som vampyrer från solen konstigt nog. TV4, visa lite mod och starta en tråd här! Är det inte CD som sätter samman själva kanalpaketen och tv4 köper och säljer själva programmen? Det är nog svårt att säga hur hög missnöjegraden är för en del,likt mig betalar och gnäller i forum över missnöjet, och för dem är en betalande kund lika med en nöjd kund i statistiken. Lite off topic kanske. :unsure:

Postad 19 August 2012 - 14:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det är CMore (TV4 Gruppen) som sätter ihop kanalpaketen för deras kanaler och sätter priserna.

Postad 19 August 2012 - 16:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det är CMore (TV4 Gruppen) som sätter ihop kanalpaketen för deras kanaler och sätter priserna.

Vad finns isåfall CD för, man kan ju tycka att CMore kunde distribuera själva så slapp vi en mellanhand och att CD dessutom är fel företag att framföra sina åsikter till aå känns de bara som en extra kostnad för de jobbar nog inte gratis

Postad 19 August 2012 - 17:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
CD är precis som Comhem, Tele2, Telia osv som sagt.
Dom erbjuder ett gäng kanaler som dom avtalar med att få sända och erbjuder sen sina kunder det.
Kanalerna skulle antaligen kosta ännu mer om CMore/TV4 Gruppen hade kostnaden för att distrubuera kanalerna sjläva över satellit på samma sätt som CD gör. Och skulle ge ytterligare en operatör med säkert sin egen kryptering och boxar som redan är ett problem om man vill köra både CD och Viasat med deras egna boxar.
Fast CMore/TV4 Gruppen har ju så pass många kanaler att dom skulle kunna vara sin egen operatör iofs :D

Redigerat av Leatherface, 19 August 2012 - 18:04.

Postad 19 August 2012 - 18:16

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Inte för att jag har följt diskussionen men spontant får jag ju intryck av att en "tv4 grupp" bestämmer vad vi ska ha för kanaler i Sverige? Känns ju smått skrämmande. Får inte vilket bolag som helst försöka skapa något eget eller måste alla gå via denna "tv4 grupp" för någon form av godkännande?

Postad 19 August 2012 - 19:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tror du har missförstått nåt här.
Det vi pratar om är CMore/TV4 Gruppens egna kanaler dvs nuvarande Canal+ och alla TV4's kanaler.

Postad 20 August 2012 - 11:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej CD eller TV4-gruppen vad nu som gäller. Hur ligger det till med 3D kanaler? Är HighTV det enda som kommer att erbjudas. Jag är inget fan av Catwalk och styling fitness osv som är den kanalens utbud idag. Blir det nån filmkanal i 3D överhuvudtaget eller dokumentärer i 3D. Tackar för svar.

Postad 20 August 2012 - 12:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Viasat Golf HD
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Viasat Explorer HD
Viasat History HD
Viasat Crime HD
Viasat Nature HD
TV6 HD

Hej lindo,

Vi kan inte kommentera andra operatörers utbud. Däremot kan vi säga att antalet kanaler som erbjuder HD-kvalitet ökar ständigt och bara det senaste året har vi 5 nya HD-kanaler i vårt utbud.
Med tiden kommer fler och fler kanaler övergå till HD och vi operatörer med egna satteliter är de som har bäst förutsättning att leverera HD-kanaler, tack vare bandbredden.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 20 August 2012 - 12:52

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Om ni nu har de bästa förutsättningarna för HD varför har då era konkurrenter fler HD-kanaler?

Postad 20 August 2012 - 12:54

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Hur påverkar "egna" satelliter bandbredden?

Postad 20 August 2012 - 13:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD eller TV4-gruppen vad nu som gäller. Hur ligger det till med 3D kanaler? är HighTV det enda som kommer att erbjudas. Jag är inget fan av Catwalk och styling fitness osv som är den kanalens utbud idag. Blir det nån filmkanal i 3D överhuvudtaget eller dokumentärer i 3D. Tackar för svar.

Hejsan Askungen.

Nej, vi har inte någon information just nu men vi håller hela tiden ögonen öppna efter spännande 3D-kanaler och innehåll. Till dess hoppas vi att HighTV kan ge våra kunder en bra 3D-upplevelse.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 22 August 2012 - 19:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hei igen CD. Förmodligen är ni fel företag att vända sig till som det verkar men jag vet inte hur kontakta tv4 gruppen så jag frågar er. Kollar just nu på Brighton Rock på hits hd och undrar varför ljudet är tvåkanals pcm på hdkanalen och 5.1 DD på "vanliga" hits? Tvärtom hade inte varit konstigt.

Postad 22 August 2012 - 20:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Leatherface, 22 August 2012 - 20:39.

Postad 22 August 2012 - 20:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Leatherface, den där länken går nog inte riktigt dit du vill.

Postad 22 August 2012 - 20:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Här är den igen då nåt vart galet.

http://wwwb.tv4.se/tv4_gruppen

Redigerat av Leatherface, 22 August 2012 - 20:38.

Postad 25 August 2012 - 22:10

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Måste säga att efter att ha haft Canal Digital nu i ett år vilket är ett år för mycket att maken till skitboxar har jag inte varit med om.
Efter att ha haft två olika inspelningsbara HD-box 250gb med flertalet fel (olika fel dessutom) så lyckades man efter MYCKET problem få erbjudande om den nya inspelningsbara Hd-box 500gb till ett bra pris och två fria månader (vilket jag aldrig ens fått). Då denna box också krånglar med lite olika problem och man som alltid får samma svar från kundtjänst: 1. Fabriksåterställning 2. Ringa tekniker
Så har jag tröttnat helt på att ens ringa dom, och bara väntar ut min bindningstid som är ytterligare 12 månader.

Då det inte kommer bli nån ändring för mig så har jag istället satsat på en roligare sysselsättning. Få andra att inte skaffa Canal Digital för att de ska slippa en massa problem. Har lyckats med ett tjugotal hittills iallafall, och förhoppningsvis mer. Sen att de har så tydlig "reklam" för sig själva på parabolen går ju också att motverka med ett negativt tilläggsord under.

Då man inte ens kan avbryta abbonemanget i förtid med lite prisavdrag som t.ex. Comhem har (betala hälten av återstående tid), så får detta bli resultatet istället.

Har nog aldrig ångrat ett köp så mycket som när jag skaffade Canal Digital.

Postad 25 August 2012 - 22:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Sen TV4 gruppen blev ägare har har det helt klart blivit sämre (syftar inte på hårdvara nu,där har det varit ganska hygglig support från CD även om problemen inte löst sig 100%) men maken till usla upphandlare av material får man leta efter. Nästan varenda kanal visar bara gammal (och då menar jag gammal) skåpmat eller repris nr femtielva. Kostnaderna för inköp av den gamla ski*en måste vara obefintlig och varva det med, ja vadå 30-35 % av sändningstiden som är reklam så är prisvärdfaktorn inte bland top 10 hos mig. Ynkligt av TV4-gruppen att inte starta en tråd här så vi kan få svar på våra frågor. Men det nya blir nog bättre, Cmore alltså.

Postad 26 August 2012 - 10:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Ynkligt av TV4-gruppen att inte starta en tråd här så vi kan få svar på våra frågor.

Tv4 finns på Facebook

15 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 15 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.