Officiell tråd - Nintendo Wii
2707 svar till detta ämne
Postad 28 november 2006 - 16:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Bör kanske oxå tilläggas att Nintendo gör vinst på varje såld enhet vilket varken MS eller Sony gör å sett till sålda enheter så e ju Nintendo bra mycket störren en MS
<{POST_SNAPBACK}>
MS gör ca $100 vinst nu per konsol om man bara räknar kostnad att tillverka konsolen vs vad de säljer den för. Produktionskosnaden för delarna har gått ned väldigt mycket på ett års tid. Vad menar du med att de är större sett till sålda enheter  ?
Postad 28 november 2006 - 16:22
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Nintendo Wii gör riktigt bra ifrån sig. Hoppar bara jag får en, det är bara lite mer än en vecka kvar :-)
Problemet med Nintendo är och har alltid varit svagt tredjeparty-stöd. Visst kommer de närmaste månaderna att vara tillägnad Wii men sen då? Medan 360 och PS3 kommer ha "killer" titt som tätt. Nintendo med sina suveräna 1stparty kommer med uppföljare efter några år, under den tiden måste det dyka upp konsollsäljande spel också. GeOW har jag i tankarna.
Postad 28 november 2006 - 16:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Han menar nog genom tiderna vilket är ganska irrelevant.
Postad 28 november 2006 - 16:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Aha, jo det är ju lite irrelevant Letheman: Det stämmer, ska bli spännande att se hur 3rd party hanterar denna Nintendokonsol. Jag tror förvisso att det kommer bli mycket bättre den här gången, titta bara på Ubisoft och EA som är hypade över konsolen. t o m Square Enix hoppar på tåget Det är svårare för 3rd party att jobba med Wii eftersom det inte bara räcker att vara duktiga på att göra bra grafik, de måste hitta på nya koncept. Måste man iofs med alla konsoler, men med Wii måste de tänka extra mycket på just det. Att pumpa minigames kommer inte hålla i längden. En sak som drar utvecklarna till konsolen är dock billiga utvecklingskostnader, de behöver inte sälja lika mycket för att tjäna på sina spel.
Postad 28 november 2006 - 16:43
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
En annan sak som är viktigt är att de som utvecklar till den tycker det är kul. Intresset är enormt. Alla vill göra spel till den för att testa nya grejjer och se vad de kan göra med den.
Med Wii kan man ta ett gammalt koncept, ändra det lite och få en helt ny upplevelse.
Wii Sports tex. Kolla hur många filmklipp det finns på youtube på folk i alla åldrar som spelar ett så simpelt spel som bowling.
Läste igår att Wario Ware kommer ha stöd för 12 spelare. Snacka om partyspel
Postad 28 november 2006 - 16:46
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Hmm nu fick du mig att svänga från Xbox till Wii igen Kan du eller någon annan tipsa lite om några partyspel till Wii som ni känner till?
<{POST_SNAPBACK}> Wii Sports. Wii Play. Super Monkey Ball.
Kommande : Super Smash Bros Brawl. Mario Party 8. Wario Ware. Mario Strikers.
Det är inte så många spel utannonserade för tillfället, men det kommer.
Duga: Knappt 10% på en vecka när man enbart räknar USA launchen. Inte alls omöjligt att den på 4 veckor till säljer 30% = 3 miljoner totalt.
Det beror på om de lyckas skeppa så många konsoler eller inte.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, men 360 lär ju sälja nån mille till fram till jul också, befarar jag.
Postad 28 november 2006 - 16:46
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
Bör kanske oxå tilläggas att Nintendo gör vinst på varje såld enhet vilket varken MS eller Sony gör å sett till sålda enheter så e ju Nintendo bra mycket störren en MS
<{POST_SNAPBACK}> MS gör ca $100 vinst nu per konsol om man bara räknar kostnad att tillverka konsolen vs vad de säljer den för. Produktionskosnaden för delarna har gått ned väldigt mycket på ett års tid.
Vad menar du med att de är större sett till sålda enheter ?
<{POST_SNAPBACK}>
det jag menar e att sett till hur många konsoller dom sålt under åren så e ju nintendo fortfarande en större aktör en ms å sony tillsammans Visst nintendo har ju sinna handhållna att tacka för det men endå att kalla MS å Sony så mycket större e ju fel.
Postad 28 november 2006 - 16:47
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Wii har bara släppts i USA dessutom. När den släpps i japan och europa också så kommer siffrorna skjuta i höjden på nolltid. Traditionellt så är USA Nintendos sämsta marknad om man jämför med Europa och Asien.
<{POST_SNAPBACK}>
Trodde Wii var släppt i Japan, när släpps den där?
Postad 28 november 2006 - 16:55
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Trodde Wii var släppt i Japan, när släpps den där?
<{POST_SNAPBACK}>
Den 7e December tror jag det var.
Postad 28 november 2006 - 17:16
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Aha, jo det är ju lite irrelevant
Letheman: Det stämmer, ska bli spännande att se hur 3rd party hanterar denna Nintendokonsol. Jag tror förvisso att det kommer bli mycket bättre den här gången, titta bara på Ubisoft och EA som är hypade över konsolen. t o m Square Enix hoppar på tåget
Det är svårare för 3rd party att jobba med Wii eftersom det inte bara räcker att vara duktiga på att göra bra grafik, de måste hitta på nya koncept. Måste man iofs med alla konsoler, men med Wii måste de tänka extra mycket på just det. Att pumpa minigames kommer inte hålla i längden.
En sak som drar utvecklarna till konsolen är dock billiga utvecklingskostnader, de behöver inte sälja lika mycket för att tjäna på sina spel.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp för en spelkonsoll kan inte leva på innovation (handkontrollen) den kommer kännas föråldrande samma tid nästa år. Spelen säljer maskinen och jag vill verkligen inte att nytt Gamecube-scenario dyker upp igen. Jag köpte den för Super Mario Sunshine, kommer inte ihåg exakt när. Sen dess har jag köpt ovanligt få spel. Jag tänker på multiplattform som Fifa, CoD m.f, de blev alltid sämst på Gamecube Med Wii blir det lite bättre men om vi tar exemplet Fifa, det krävs rätt så mycket grafik och fysik för att spelet skall få en femma hos de flesta recensenter. Det kommer inte Wii klara så man får inrikta sig mer på "partyspel" och 1st-party. Japp billiga kostnader men jag hoppas det leder till spelkvalitet också, inte bara för att det är billigt ska de släppa ut spel för att hoppas många köper för namnet, ex Tony Hawk...kass! Utvecklarna bör tänka som Epic, ta vad det kostar (tid och kostnadsmässigt) och släpp ett bang bang boom-spel. Över en miljon sålda GeOW på en mindre än en månad...
Postad 28 november 2006 - 17:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jo, men 360 lär ju sälja nån mille till fram till jul också, befarar jag.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag räknar med det, därför jag sa 9 mille Den 7e December tror jag det var.
2:a December.
Postad 28 november 2006 - 17:35
DC5
-
DC5
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Försökt att hitta information om nytt Mario Kart... Ej funnit det.
Rotade fram N64 i helgen och har haft nostalgitripp sedan dess.
Vet ni något? Är det aktuellt med nytt Mario Kart överhuvudtaget?
MVH
Postad 28 november 2006 - 17:39
A n n a
-
A n n a
-
Rookie
-
1 inlägg
Ja, Wii har ju fått en smakstart helt klart. Inte riktigt dödsstöten för Nintendo 
<{POST_SNAPBACK}>
För ett år sedan skrev du ju att Nintendo skulle gå under pga dålig grafik och barnspel!?
Postad 28 november 2006 - 17:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Japp för en spelkonsoll kan inte leva på innovation (handkontrollen) den kommer kännas föråldrande samma tid nästa år. Spelen säljer maskinen
Men spelen och kontrollen går hand i hand, jag njuter fortfarande av de spel som utnyttjar pekskärm bra på DS, sitter och önskar att ett Fire Emblem med touchcontrol ska komma t ex  . Med Wii blir det lite bättre men om vi tar exemplet Fifa, det krävs rätt så mycket grafik och fysik för att spelet skall få en femma hos de flesta recensenter. Det kommer inte Wii klara så man får inrikta sig mer på "partyspel" och 1st-party.
Ja, multiplayerspelen kommer inte vara Wii:s starka sida, kommer antagligen nästan alltid halka efter där. Man får hoppas att utvecklarna satsar på egna spel och nya IP:s. Behöver inte vara just partyspel, det är ju lite som att säga att PS2 inte har några roliga spel nu utöver partyspelen bara för att grafiken och fysiken är sämre Det är inte så att Wii kommer sakna snygga spel, bara titta på Okami och Wind Waker och tänk 3 dem 2-3 ggr snyggare. Funkar perfekt. Tror definitivt det kommer finnas färre spel med realistisk grafik och fler celshadade eller liknande på Wii. Japp billiga kostnader men jag hoppas det leder till spelkvalitet också, inte bara för att det är billigt ska de släppa ut spel för att hoppas många köper för namnet, ex Tony Hawk...kass! 
Om man tittar på GR så har Tony Hawk 75%, helt ok. 360v har 85%, PS3v 78%. Och du har väl inte spelat det  ? Men helt klart att 3rd party har svårare än Nintendo med att göra bra spel på en svagare konsol. NDS som exempel har 4 titlar av topp20 på GR från 3rd party, resten är Nintendos. Får hoppas det blir bättre nu. --------------------- Gänget på 1up försöker förstöra en Wii, med allt från jordnötssmör till vatten direkt från kranen http://www.1up.com/d...ory?cId=3155507Men de lyckas inte
Postad 28 november 2006 - 17:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vet ni något? Är det aktuellt med nytt Mario Kart överhuvudtaget?
"Although a Mario Kart game is not in active development for the system, EAD producer Hideki Konno has indicated that the Wii is the "next logical step" for the Mario Kart series" Hittat på Wikipedia. Klart det kommer För ett år sedan skrev du ju att Nintendo skulle gå under pga dålig grafik och barnspel!?
Jasså? Måste ha glömt det isåfall
Postad 28 november 2006 - 18:12
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Japp för en spelkonsoll kan inte leva på innovation (handkontrollen) den kommer kännas föråldrande samma tid nästa år. Spelen säljer maskinen Men spelen och kontrollen går hand i hand, jag njuter fortfarande av de spel som utnyttjar pekskärm bra på DS, sitter och önskar att ett Fire Emblem med touchcontrol ska komma t ex .
Med Wii blir det lite bättre men om vi tar exemplet Fifa, det krävs rätt så mycket grafik och fysik för att spelet skall få en femma hos de flesta recensenter. Det kommer inte Wii klara så man får inrikta sig mer på "partyspel" och 1st-party. Ja, multiplayerspelen kommer inte vara Wii:s starka sida, kommer antagligen nästan alltid halka efter där. Man får hoppas att utvecklarna satsar på egna spel och nya IP:s. Behöver inte vara just partyspel, det är ju lite som att säga att PS2 inte har några roliga spel nu utöver partyspelen bara för att grafiken och fysiken är sämre
Det är inte så att Wii kommer sakna snygga spel, bara titta på Okami och Wind Waker och tänk 3 dem 2-3 ggr snyggare. Funkar perfekt. Tror definitivt det kommer finnas färre spel med realistisk grafik och fler celshadade eller liknande på Wii.
Japp billiga kostnader men jag hoppas det leder till spelkvalitet också, inte bara för att det är billigt ska de släppa ut spel för att hoppas många köper för namnet, ex Tony Hawk...kass!  Om man tittar på GR så har Tony Hawk 75%, helt ok. 360v har 85%, PS3v 78%. Och du har väl inte spelat det ?
Men helt klart att 3rd party har svårare än Nintendo med att göra bra spel på en svagare konsol. NDS som exempel har 4 titlar av topp20 på GR från 3rd party, resten är Nintendos. Får hoppas det blir bättre nu. --------------------- Gänget på 1up försöker förstöra en Wii, med allt från jordnötssmör till vatten direkt från kranen
http://www.1up.com/d...ory?cId=3155507
Men de lyckas inte 
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe Zoiler, nej jag har inte gjort det men bildat intryck från videor, pics och recensioner. Du tror inte att recensenterna när de utför testerna på PS3, gärna kikar in till den ett klass bättre 360 versionen (de som har haft chansen) och 360-versionen är ju självklart den bästa, jag jämförde de för att de båda lirar i samma liga. Däremot Wii-versionen är de lite "snällare" mot, för de vet begränsningarna och de andra svaga punkterna. När man hör recensioner om PS3/360 dyker det många gånger upp tekniska termer, framerate, 30 resp 60fps osv. Däremot Wii så pratar det mestadels om gameplay
Postad 28 november 2006 - 18:21
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Ja, Wii har ju fått en smakstart helt klart. Inte riktigt dödsstöten för Nintendo 
<{POST_SNAPBACK}>
För ett år sedan skrev du ju att Nintendo skulle gå under pga dålig grafik och barnspel!?
<{POST_SNAPBACK}>
Om du baserar detta på vad jag skrev så var jag ironisk eftersom Zoiler var den enda som trodde på Nintendo ca 1 år sen, när alla andra bara klagade och var negativa.
Postad 28 november 2006 - 18:25
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Ser också fram emot Wii. Fast just Golden Eye var ju bara (riktigt) roligt i multiplayer...
Postad 28 november 2006 - 18:30
shelter
-
shelter
-
Användare
-
-
247 inlägg
OT: Det pratades om en remake Golden Eye förrut... det kommer, men till PC. http://www.goldeneyesource.com/
Postad 28 november 2006 - 18:31
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Snabb grej om nintendo och "barnspel". Mig veterligen är det faktiskt yngre som hänger efter PS3 och Xbox. Nintendo och har både högst och lägst ålder på sina fans. Själv har jag älskat nintendo sedan 8-bitaren, medan dagens "fjortisar" inte är intresserade av annat än bra grafik. Många "växer" dock ifrån det synsättet och prioriterar bra kontroll och rolig upplevelse framför "häftigt" blod och massa tung grafik. Men det argumentet har ni nog hört förr iofs...
Postad 28 november 2006 - 18:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Visst konkurerar inte wii kanske om samma köpare men vad jag menade är att 360 å ps3 får sig en match i mest sålda enheter ....
Är vad jag tror iaf....
Postad 28 november 2006 - 18:46
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Wii kommer som förväntat ha flest spel som är 3+ i jämförelse med totala spelutbudet, men det säger inget om barnspel. Jag pratar om ålder-etiketten som finns utanpå fodralet.
Redigerat av LeTheMan, 28 november 2006 - 18:47.
Postad 28 november 2006 - 18:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Hehe Zoiler, nej jag har inte gjort det men bildat intryck från videor, pics och recensioner. Du tror inte att recensenterna när de utför testerna på PS3, gärna kikar in till den ett klass bättre 360 versionen (de som har haft chansen) och 360-versionen är ju självklart den bästa, jag jämförde de för att de båda lirar i samma liga. Däremot Wii-versionen är de lite "snällare" mot, för de vet begränsningarna och de andra svaga punkterna.
Jag tror också att de jämför Tony Hawk med andra Wii spel, det är ju totalt ojuste att jämföra med 360/PS3  . Så en 7:a på ett Wii-betyg är inte samma som en 7:a 360. Däremot sätter de flesta siter ett helhetsbetyg så Gamerankingsbetyget blir ändå den totala upplevelsen, inte summan av alla delar (och då kvittar det vad grafiken får). Jag vet inte om man kan säga att ett 80% betyg på Xbox 360/PS3/Wii ger samma spelglädje, jag vet bara att om man vet med sig att man gillar spelgenren så har det alltid funkat för mig att köpa spel som ligger högt på GR vare sig det gäller NDS, PSP, eller Xbox  . Proven concept. Ett dåligt Wii spel kommer aldrig få 77% bara för att de ska vara snälla =P. När man hör recensioner om PS3/360 dyker det många gånger upp tekniska termer, framerate, 30 resp 60fps osv. Däremot Wii så pratar det mestadels om gameplay 
Så som det ska vara. Jag tycker det är skitbra att det blir variation på spelen så det inte blir samma sak som förra generationen med tre konsoler som satsar på samma sak Murbank: Nåja, nu ska vi inte överdriva. Jag var inte den enda på forumet som trodde så
Postad 28 november 2006 - 18:53
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag tror också att de jämför Tony Hawk med andra Wii spel, det är ju totalt ojuste att jämföra med 360/PS3 . Så en 7:a på ett Wii-betyg är inte samma som en 7:a 360. <{POST_SNAPBACK}>
Det här förstår jag inte. Varför borde det inte vara jämförbart? Spel på konsoller från samma generation, där priset på konsoll + tillbehör inte skiljer sig nämnvärt åt. Jag tycker att det borde vara (skriver inte att spelrecensenterna tänker så här, för där tror jag att de tänker som du, Zoiler) klart jämförbart. Att Wii har hårdvara som inte är i närheten av 360/PS3 ska väl inte 360/PS3 lida för, när betyg delas ut? För så blir det ju om "det är ojuste att jämföra". Wii får väl försöka ta igen det på gameplay. När det gäller spel som finns på alla konsollerna lär ju enda chansen till det ligga i kontrollen, vilket jag ser som den helt springande punkten när det gäller Wii. Funkar inte kontrollen vill i alla fall inte jag ha någon Wii. Funkar den kan jag tänka mig en.
Postad 28 november 2006 - 18:54
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Murbank: Nåja, nu ska vi inte överdriva. Jag var inte den enda på forumet som trodde så 
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket möjligt iofs, var lite slarvigt skrivet av mig.
Postad 28 november 2006 - 19:02
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Jag tror också att de jämför Tony Hawk med andra Wii spel, det är ju totalt ojuste att jämföra med 360/PS3 . Så en 7:a på ett Wii-betyg är inte samma som en 7:a 360. <{POST_SNAPBACK}> Det här förstår jag inte. Varför borde det inte vara jämförbart? Spel på konsoller från samma generation, där priset på konsoll + tillbehör inte skiljer sig nämnvärt åt. Jag tycker att det borde vara (skriver inte att spelrecensenterna tänker så här, för där tror jag att de tänker som du, Zoiler) klart jämförbart.
Att Wii har hårdvara som inte är i närheten av 360/PS3 ska väl inte 360/PS3 lida för, när betyg delas ut? För så blir det ju om "det är ojuste att jämföra".
Wii får väl försöka ta igen det på gameplay. När det gäller spel som finns på alla konsollerna lär ju enda chansen till det ligga i kontrollen, vilket jag ser som den helt springande punkten när det gäller Wii. Funkar inte kontrollen vill i alla fall inte jag ha någon Wii. Funkar den kan jag tänka mig en.
<{POST_SNAPBACK}>
Den funkar  Zelda  Men alla som är insatta förstår nog att Wii-kontrollen inte är lämpligt till alla spel och det ställer även högre krav på utvecklarna att involvera kontrollen i spelet. Jag tycker det ser lovande ut men som förväntat lite tyst från 3rd-partytillverkarna.
Postad 28 november 2006 - 19:14
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Ja, det låter ju bra.
Med "funkar" menade jag både att det går att spela med den och att den inte går sönder.
Postad 28 november 2006 - 19:21
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Att Wii har hårdvara som inte är i närheten av 360/PS3 ska väl inte 360/PS3 lida för, när betyg delas ut? För så blir det ju om "det är ojuste att jämföra".
<{POST_SNAPBACK}>
360 och PS3 har ju sin höga nivå som standard. Så deras betyg är ju "controlsample". De får ju inte lida på något sätt, de kör ju sitt race. 7 är 7. 10 är 10. Det enda som händer är att Wii får högre grafik betyg än vad de skulle fått om man jämfört mot 360/PS3, men det skadar ju inte PS3 och 360 på något sätt. Totalbetygen är inte summan av alla betyg utan hur bra spelet är totalt, så Gamerankingsbetygen är någorlunda jämförbara. Vad du då vill är att Nintendos spel ska jämföras med 360/PS3 och eftersom man alltid kör standarden som det snyggaste spelet som kommer ut så ska Nintendospelen jämföras med Gears of War. Detta renderar 3-5 i grafikbetyg till Wiispelen framöver. Medan PS3 och 360 kör på som vanligt. Bladestorm på PS3 som är ett ruttet fult spel kommer få en 4:a. Lika mycket som Zelda  . Eftersom alla konsumenter som köper Wiispelen kommer ha kul med vissa spel trots de kassa grafikbetygen (En 4:a till Zelda?), så kommer man lära sig att börja sätta en ny standard på grafikbetygen när man läser Wii betyg. En skala från 0-5, där de som eventuellt får 6 är svinsnygga för ett Wii spel. För vem kommer bry sig att ett spel får en 5/10 i betyg när det är snyggare än RE4? Då ska vi börja jämföra kontrollen efter detta. Eftersom 360 och delvis PS3 (fast den ligger ju inte ens i närheten av samma prisnivå, så den ska inte jämföras egentligen) saknar det gameplay som Wii kan erbjuda så får Wii vara standard som kontroll. Detta kommer rendera i låga betyg till PS3 och 360 spelen, de har ju ingen 3D positionering. Ds och PSP ska jämföras, DS får dåliga grafikbetyg, PSP har ingen pekskärm = dåliga kontrollbetyg. Jag tycker det är enklare att jämföra dem var för sig, men det är ju bara jag och recensenterna  Edit: Zap, kontrollen funkar perfekt- läs recensionerna  . Och vad gäller gå sönder, kolla in den filmen jag länkade till på förra sidan (tror jag) där de utsätter den för hårda tester. Du kommer bli positivt överraskad.
Redigerat av Zoiler, 28 november 2006 - 19:23.
Postad 28 november 2006 - 19:23
Unregistered1c5ba0d1
-
Unregistered1c5ba0d1
-
Användare
-
-
103 inlägg
Nån som vet hur många Wiis som kommer att komma till Sverige?
Om inte det så kan väl alla som pratat med butiker och fått besked om hur många som butiken i fråga kommer att få skriva det. Så man kan få nåt hum om hur stor chans man har (nervositeten börjar sätta in  )
Postad 28 november 2006 - 20:20
klistier
-
klistier
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hur ska jag veta om min TV stödjer NTSC? Får hem en Wii den 3e December, vill inte gärna ha det svartvitt då  Hittar inte det i manualen konstigt nog :s http://www.komplett.....asp?sku=321738 är TV:n det handlar om.
Postad 28 november 2006 - 21:27
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Som jag skrev så inser jag ju att recensenterna resonerar så där. Men efter Wii ska vara en nextgen (något jag inte tycker den är när den inte klarar HD), så tycker jag verkligen att den ska jämföras med 360/PS3. På alla punkter.
Då kan Wii få bättre på kontroll-betyg, men sämre på grafik.
Självklart ska ett spel som ser halvdant ut på 360/PS3 få samma betyg som ett spel med lika dålig grafik på Wii (även om den grafiken, för att vara Wii, är bra), tycker jag.
Sedan får kunderna avgöra om de vill ha bra grafik eller bra spel. Saken är den att med 360/PS3 är båda möjligt (undantaget att man inte har den innovativa kontrollen), medan Wii har klara begränsningar grafikmässigt.
Postad 28 november 2006 - 21:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Som jag skrev så inser jag ju att recensenterna resonerar så där. Men efter Wii ska vara en nextgen (något jag inte tycker den är när den inte klarar HD), så tycker jag verkligen att den ska jämföras med 360/PS3. På alla punkter.
Jag insåg att det är din åsikt, jag skrev bara vad som skulle hända om recensenterna resonerade så Sedan får kunderna avgöra om de vill ha bra grafik eller bra spel. Saken är den att med 360/PS3 är båda möjligt (undantaget att man inte har den innovativa kontrollen), medan Wii har klara begränsningar grafikmässigt.
Wii kan inte ha bra grafik?
Postad 28 november 2006 - 22:41
Knape
-
Knape
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Då kan Wii få bättre på kontroll-betyg, men sämre på grafik.
Självklart ska ett spel som ser halvdant ut på 360/PS3 få samma betyg som ett spel med lika dålig grafik på Wii (även om den grafiken, för att vara Wii, är bra), tycker jag.
Sedan får kunderna avgöra om de vill ha bra grafik eller bra spel. Saken är den att med 360/PS3 är båda möjligt (undantaget att man inte har den innovativa kontrollen), medan Wii har klara begränsningar grafikmässigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker att på multiplattformsspel (typ EA-serierna) ska grafiken jämföras imellan konsolerna vilket antagligen medför att Wii får sämre betyg. Men annars borde grafiken på respektive jämföras med de andra spelen på konsolen. Vad ska man annars ha för referens? Alla konsoler har ju olika prestanda, släppdatum och pris i varje generation.
Postad 29 november 2006 - 10:30
Hunter85
-
Hunter85
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag läste någonstanns att pistolen inte kommer att fungera på alla tv aparater och projektorer. Någon som vet om detta stämmer? Tycker det låter konstigt eftersom att det är ju själva kontrollen som man kopplar till pistolen som man skjuter med.....
Postad 29 november 2006 - 10:36
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jag läste någonstanns att pistolen inte kommer att fungera på alla tv aparater och projektorer. Någon som vet om detta stämmer? Tycker det låter konstigt eftersom att det är ju själva kontrollen som man kopplar till pistolen som man skjuter med.....
<{POST_SNAPBACK}>
Pistolen? Om du syftar på Wii-moten så använder den sig av en sk sensorbar man lägger på eller framför tvn så det funkar oavsett vad det är för tv eller projektor.
Postad 29 november 2006 - 10:51
Knape
-
Knape
-
Amatör
-
-
98 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kan nog inte stämma, pistolen lär väl funka på samma sätt som den vanliga kontrollen. Fast jag tror att gamla ljuspistoler inte funkar till LCD och Plasma pga att på gamla CRT ritas bilden upp uppifrån och ner. På nya skärmar uppdateras hela skärmen samtidigt. Rätta mig om jag har fel.
Postad 29 november 2006 - 10:52
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Han menar nog pistolen, zappern, som ska komma.
Postad 29 november 2006 - 10:52
Jerry_
-
Jerry_
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Pistolen? Om du syftar på Wii-moten så använder den sig av en sk sensorbar man lägger på eller framför tvn så det funkar oavsett vad det är för tv eller projektor.
<{POST_SNAPBACK}>
Tror han menar zappern eller va den nu kallas för, http://www.webhallen...od.php?id=63930Men det bör vara exakt samma sak som att använda kontrollen som vanligt eftersom det bara är ett skal eller nåt, så det bör vara wiimoten som skickar signalerna ändå
Postad 29 november 2006 - 10:53
Jerry_
-
Jerry_
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
snabba alla var på o svara då
Postad 29 november 2006 - 11:10
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Men asså zappern är ju bara en hållare man sätter wii-moten i.
Postad 29 november 2006 - 12:49
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
snabba alla var på o svara då 
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket aktivitet i denna tråden nu när det är så nära, växer med 1-2 sidor per dag
Postad 29 november 2006 - 13:24
Hunter85
-
Hunter85
-
Användare
-
-
143 inlägg
ah, fel av mig. Förväxlade "LightGun" med "Zapper": "Zappern använder en teknik som är beroende av en bildkälla som använder bildrör. Den skulle alltså inte fungera på dagens nya bildkällor som plasma, lcd eller projektorer" Pistolen är alltså ingen "zapper" Källa: http://www.gamingeye...30&type=article
Postad 29 november 2006 - 13:28
Knape
-
Knape
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Men asså zappern är ju bara en hållare man sätter wii-moten i.
<{POST_SNAPBACK}>
+en styrspak och en avtryckare
Postad 29 november 2006 - 13:33
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Den Zappern som hade problem med vissa TV-apparater var väl ändå till NES, borde vara svårt att förväxla den med nånting till Nintendo Wii
Postad 29 november 2006 - 14:44
Unregistered63a53ac6
-
Unregistered63a53ac6
-
Beroende
-
-
1 180 inlägg
http://www.fz.se/wtf/link.fz?id=796En som väntar och verkar gilla Nintendo Wii
Redigerat av Unregistered63a53ac6, 29 november 2006 - 14:44.
Postad 29 november 2006 - 15:39
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Lite overkill o ta droger för o hålla sig vaken i 5 dygn för o vänta på en konsoll dock
Postad 29 november 2006 - 16:31
lainx
-
lainx
-
Rookie
-
5 inlägg
Lite overkill o ta droger för o hålla sig vaken i 5 dygn för o vänta på en konsoll dock 
<{POST_SNAPBACK}>
offtopic: Nämns detta i filmen? Jag tyckte inte jag hörde något om droger men vad vet jag. Det är fullt möjligt att vara uppe 5 dagar utan droger. Tro mig, jag vet. ontopic: Jävligt tråkigt att man inte förbokade.. satt och väntade på VG+ för att importera men de fick ju inte in några om jag inte minns fel. Sen ville flickvännen att vi skulle vänta ett tag innan vi förbokade, för att se om vi verkligen hade råd, så tog alla slut. Blir till att ta en roadtrip till närliggande större stad och raida alla butiker den 8:e. Fördelen är ju att den släpps på en fredag, så om allt går åt **** så tänker jag dricka som aldrig förr!
Postad 29 november 2006 - 17:07
klistier
-
klistier
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hur ska jag veta om min TV stödjer NTSC? Får hem en Wii den 3e December, vill inte gärna ha det svartvitt då Hittar inte det i manualen konstigt nog :s http://www.komplett.....asp?sku=321738 är TV:n det handlar om.
<{POST_SNAPBACK}>
Citerar mig själv om det finns någon som vet ändå kanske.. läst igenom hela manualen och hittar inte det, det borde väl ändå stå där?
Postad 29 november 2006 - 18:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Vågar inte svara på det men jag kan inte tänka mig att ngn säljer en TV som inte stödjer NTSC idag.
Postad 29 november 2006 - 19:15
klistier
-
klistier
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Dåså, då kanske man ska ta det för givet...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|