* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34876 svar till detta Àmne
Postad 12 May 2011 - 11:48
NeoXon
-
NeoXon
-
Wannabe
-
-
35 inlÀgg
har inte varit hemma och tagit ner nya uppdateringen, men om det Àr orange bakgrund och vit text, sÄ kan jag hÄlla med om att sÄhÀr pÄ förhand (utan att ha sett det hela) verkar det ju inte sÄ bra.
Vad kommer det orange ifrÄn i Telia? NÄgon slags fÀrgkod/design vill man vÀl skall spegla företaget lite i och med nya loggan/varumÀrket nu.
SÄ dÀr fÄr nog kanske Telia Àn mer "klagomÄl", Men lÄter det vara osagt, tills jag sjÀlv sett det hela.
Toppen vore ju kanske att ha tvÄ-tre teman som anvÀndaren sjÀlv kan vÀlja mellan för att skapa en lite personlig prÀgel med just fÀrgerna (fast 3 fasta teman endast dÄ).
Ni som har sett det nya FW. Ăr GUI optimerat för 720p (eller Ă€nnu bĂ€ttre 1080p) till skillnad frĂ„n tidigare version? Ser helst att programinformations"baren" upptar mindre plats i nederkant.
Postad 12 May 2011 - 11:57
Michael L
-
Michael L
-
AnvÀndare
-
-
213 inlÀgg
Det Àr ganska mÄnga saker som Àr förÀndrade i den nya programvaran som ni nog mÀrker. Framför allt Àr det andra fÀrger.
Det har pÄgÄtt ganska mycket testning av den nya programvaran för att hitta alla buggar, dock sÄ finns det sÀkert buggar vi inte har hittat. DÀrför har vi beslutat att ge bort lite priser till de personer som beskriver buggen för oss hÀr pÄ forumet. Beskrivningen ska vara sÄ tydlig och bra sÄ vi kan Äterskapa den. Det ska vara en bug som vi inte kÀnner till sedan tidigare. Telia förbehÄller sig rÀtten att bestÀmma vilka som fÄr priser.
Jag kommer att Äterkomma med mer information om nya versionen senare.
Markus Johansson Telia Kundservice
Tja, ett problem har jag redan sett fast jag bara startade TV: n som hastigast i morse som kontroll efter nattens ÄskvÀder. Jag har oftast min TV i autoformatlÀge, vilket gör att nÀr jag gÄr in i menyerna nu sÄ försvinner all knappinformation i nederkant. Detta pga att det Àr svart bakgrund och inte tillrÀckligt med yta av annan fÀrg vilket fÄr TV:n att reglera ut bildhöjden. MÄste nu Àndra manuellt till 4:3 för att kunna se denna info, tidigare behövde jag inte göra detta. Jo, jag har en relativt gammal TV (sex Är gammal tjock-TV, men hyfsat avancerad för sin tid) som funkar bÀst för de flesta program i detta lÀge (har testat bÄde det ena och det andra) och jag tÀnker inte ta mig rÄd med nÄgon ny Àn pÄ ett tag (om inte den gamla havererar). Nu lÀr man sig ju knapparnas funktion, sÄ det Àr vÀl inget oöverkomligt problem och programinformationen syns i alla fall. MÄnga har vÀl nyare apparater ocksÄ, men lÄngt ifrÄn alla. Lite ljusare bakgrund eller nÄgon struktur i över/underkant skulle dock eliminera detta lite onödiga problem.
Postad 12 May 2011 - 12:09
tomano58
-
tomano58
-
MĂ€stare
-
-
3281 inlÀgg
Jag har fÄtt problem med inspelningar som Àr inlagda innan denna uppdatering. För det första sÄ blir de inte inspelade och de finns heller inte med i listan över planerade inspelningar. För det andra, om jag försöker programmera in mina försvunna inspelningar igen sÄ klagar boxen pÄ en konflikt med en annan inspelning.
Det hÀr Àr i alla fall tvÄ buggar som jag hittat.
/S
Provat att rycka strömsladden och hÄrdboota?
Postad 12 May 2011 - 14:36
Krutrök
-
Krutrök
-
LĂ€rjunge
-
-
442 inlÀgg
Jag tycker faktiskt nya GUIet Àr rÀtt snyggt. Bra jobbat Telia! Kan dock rapportera en bugg. GÄr jag in i Telia Nöje sÄ har jag valen: Nyheter, Mina Bilder, Spotify, VÀder. Den rad jag stÄr pÄ blir orange och nÀr jag vÀljer den med OK sÄ blir den understruken. Backar jag ut försvinner understrykningen. SÄ ska det tydligen fungera och det gör det för alla val utom Spotify. HÀr blir understrykningen kvar och det Àr omöjligt att fÄ bort den. Nu har jag 1910-box sÄ jag fÄr ocksÄ upp att boxen inte stöder Spotify men för det bör ju understrykningen försvinna i alla fall. Fö Àr bildformatet pÄ Outdoor fortfarande fel! (Har ju inget med senaste versionen att göra men jag tycker nog att man nu haft tillrÀckligt med tid pÄ sig att fixa detta fel).
Postad 12 May 2011 - 15:16
SailingSurfers
-
SailingSurfers
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Provat att rycka strömsladden och hÄrdboota?
Jag testa precis detta. Men resultatet Àr detsamma. Listan av planerade inspelningar Àr tom, men om jag försöker lÀgga in en ny inspelning sÄ klagar den pÄ att det redan finns en inspelning pÄ den tiden. /S
Postad 12 May 2011 - 17:19
Volvis
-
Volvis
-
ForumrÀv
-
-
709 inlÀgg
Jag har ocksĂ„ hittat en bugg ! Kanallistan via ok knappen saknas helt o hĂ„llet !!! I övrigt tycker jag det blev en rejĂ€l ansiktslyftning faktiskt, lite ovant med fĂ€rgerna osv men det Ă€r ju en vanesak. Mycket snyggare att ha menyvalen liggandes i underkant som det Ă€r nu Ă€n att det som förut tog upp hela bilden Tycker dock att tv-guiden Ă€r lite för ihoptryckt,bannern som ligger högst upp i bilden skulle med lĂ€tthet kunnat vara lite mindre för att göra mer plats för tv-guiden. Ăven informationstexten till inspelningarna Ă€r liten Uppdatering: Det finns en MASSA buggar i Androidappen kan jag sĂ€ga Har man varit inloggad under dagen verkar inte tv-guiden uppdateras,allafall inte förrens man varit inne i en annan flik och gĂ„r tillbaka Det gĂ„r inte klicka pĂ„ ett program man vill spela in pĂ„ i tv-guiden Man kan inte se inspelade program i fliken inspelningar,fĂ„r till svar att jag har inga planerade inspelningar bara Det gĂ„r inte backa i appen
Redigerat av Volvis, 12 May 2011 - 19:17.
Postad 12 May 2011 - 19:53
Peglund
-
Peglund
-
AnvÀndare
-
-
180 inlÀgg
Vad Àr skillnaderna pÄ dom olika frekvenserna (24, 25, 50)? AlltsÄ, vilket skall jag vÀlja för bÀsta bild?
Min tv Àr en Samsung PS50C685, vilken Àr kompatibel i 24p, 30p, 50p, 60
Testade 24p ett tag, men tycker att bilder blir lite ryckig, om t.ex personer rör sig. Syns vÀldigt lite, men ÀndÄ mÀrkbart. Bytte efter detta till 50p
Postad 12 May 2011 - 20:13
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlÀgg
Vet inte om det Àr en bugg eller ej, men nÀr man spolar i ett inspelat program finns bara hastigheten 10x. Trycker man mer Àn en gÄng pÄ spill appen verkar den hoppa fram i tiden istÀllet. Inte helt logiskt.
Men riktigt snyggt det lilla jag har hunit se
Redigerat av Bulldog76, 12 May 2011 - 20:21.
Postad 12 May 2011 - 20:20
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
ForumrÀv
-
-
862 inlÀgg
Ganska mÄnga rosor till Telia för denna uppdatering och ansiktslyftning.
Postad 12 May 2011 - 20:33
Hejlesen
-
Hejlesen
-
Wannabe
-
-
17 inlÀgg
Som nÄn tidigare skrev om Telia Nöje sÄ stÀmmer det att understrykningen inte försvinner nÀr man gÄr in pÄ Spotify, lite förvirrande först för man tror ju att den Àr markerad. Sen undrar jag vad som hÀnde med sökfunktionen i Spotify, Àr den medvetet borttagen??
Mvh Martin
Postad 12 May 2011 - 20:46
echotuva
-
echotuva
-
LĂ€rjunge
-
-
287 inlÀgg
Har störningar pÄ ljudet (Svt1, sd, adsl) Àven bilden hackar men Àr inte lika pÄtagligt. JÀkligt störande...
Postad 12 May 2011 - 21:10
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Jag har ocksÄ hittat en bugg !
Kanallistan via ok knappen saknas helt o hÄllet !!!
I övrigt tycker jag det blev en rejÀl ansiktslyftning faktiskt, lite ovant med fÀrgerna osv men det Àr ju en vanesak.
Mycket snyggare att ha menyvalen liggandes i underkant som det Àr nu Àn att det som förut tog upp hela bilden
Tycker dock att tv-guiden Àr lite för ihoptryckt,bannern som ligger högst upp i bilden skulle med lÀtthet kunnat vara lite mindre för att göra mer plats för tv-guiden.
Ăven informationstexten till inspelningarna Ă€r liten
Uppdatering:
Det finns en MASSA buggar i Androidappen kan jag sÀga
Har man varit inloggad under dagen verkar inte tv-guiden uppdateras,allafall inte förrens man varit inne i en annan flik och gÄr tillbaka Det gÄr inte klicka pÄ ett program man vill spela in pÄ i tv-guiden Man kan inte se inspelade program i fliken inspelningar,fÄr till svar att jag har inga planerade inspelningar bara Det gÄr inte backa i appen
Gött Telia, grattis till en snygg design. Tycker att fÀrgerna etc harmonerar vÀldigt fint tillsammans. Kanalbytena Àr snabbare, och det flyter pÄ bÀttre i menystrykturen ocksÄ mycket mer mÀrkbart (till det bÀttre) Àn i version 5 som var innan av GUI`t. Tycker dock man bör se över sjÀlva infolisten nÀr man kollar pÄ respektive kanal. Den kÀnns lite vÀl stor, logotyperna (vissa) Àr vÀldigt smÄ, ihopdragna osv, medans vissa Àr kanon. SÄ dÀr kan det nog finputsas lite i den vyn. Men heltheten gillar jag. Grattis Telia. Nu Àr det bara VDSL2 och HD-kanaler som skall in, genast! och kunna spela in pÄ en och titta pÄ en annan kanal vad det gÀller ADSL (VDSL) kunder.
Postad 12 May 2011 - 22:17
Unregistered4ce01250
-
Unregistered4ce01250
-
Wannabe
-
-
20 inlÀgg
Fin design.
Textningen fungerade inte för mig, varken live eller för inspelat.
Jag löste det genom att avmarkera svensk textning och sedan markera det igen under instÀllningarna.
Postad 12 May 2011 - 23:22
oakface
-
oakface
-
AnvÀndare
-
-
159 inlÀgg
jaha hÀr bröt allting i gÄr tv internet och internet telefoni , 2 gÄnger i rad runt 23.30 . Hagfors i VÀrmland
Postad 12 May 2011 - 23:50
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Allvarligt, hur byter man fÀrg pÄ menyerna och EPG?
Redigerat av Unregistered8c5802be, 13 May 2011 - 09:42.
Postad 12 May 2011 - 23:54
redina
-
redina
-
AnvÀndare
-
-
170 inlÀgg
Bug 1: Startade boxen (1963) för 30 min sen och den frÄgar om jag vill installera en ny programvara, svarar ok. Boxen startar om och stannar pÄ första gula pricken och sÀger att den inte kan fÄ nÄgon IP. Startar om boxen genom att rycka strömsladden, samma fel. Loggar in pÄ modemet (tg789), som sÀger att allt Àr uppe. Kontrollerar IPTV anslutningen som sÀger att allt Àr bra. Startar om modemet och dÄ fungerar det.
Bug 2: Jag har timeshift-lÀget pÄ. Om jag dÄ försöker hoppa bakÄt sÄ gÄr det inte med knappen med en pil till vÀnster (de fyra som ligger till nere till höger). Knappen fungerar bara efter jag först pausat eller börjar spola tillbaka. Den fungerar sedan som det ska, men inte frÄn början. Det blir likadant om jag trycker pÄ stopp-knappen, sÄ man ligger live, dÄ fungerar inte knappen. Den Àr bra dÄ man kan hoppa i steg.
ĂnskemĂ„l: NĂ€r man Ă€r i tv-guiden sĂ„ kan man anvĂ€nda pil-höger/vĂ€nster (samma som ovan) att hoppa ett dygn framĂ„t eller bakĂ„t. Men det finns ingen knapp för att hoppa en sida upp eller ned. Jag tycker att de tvĂ„ knappar som Ă€r precis bredvid dessa vĂ€nster/höger, alltsĂ„ upp/ned (p+/p-), skulle kunna anvĂ€ndas för detta. Dessa Ă€r nu sĂ„ att det blir att de gĂ„r en kanal upp eller ned som visas, vet inte om nĂ„gon anvĂ€nder dessa nĂ€r man Ă€r i tv-guiden.
/Patrik
Redigerat av redina, 12 May 2011 - 23:54.
Postad 13 May 2011 - 00:31
echotuva
-
echotuva
-
LĂ€rjunge
-
-
287 inlÀgg
Bug 2: Jag har timeshift-lÀget pÄ. Om jag dÄ försöker hoppa bakÄt sÄ gÄr det inte med knappen med en pil till vÀnster (de fyra som ligger till nere till höger). Knappen fungerar bara efter jag först pausat eller börjar spola tillbaka. Den fungerar sedan som det ska, men inte frÄn början. Det blir likadant om jag trycker pÄ stopp-knappen, sÄ man ligger live, dÄ fungerar inte knappen. Den Àr bra dÄ man kan hoppa i steg.
/Patrik
SÄ var det Àven innan uppdateringen för mig...
Postad 13 May 2011 - 05:59
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Sen uppdateringen finns upplösningar i 1080p24 1080p25 1080p50 att vÀlja i upplösningsinstÀllningarna.
Tanken med att lÀgga till alla Àr nog att alla TV apparater inte klarar samtliga lÀgen. Tror vi fÄr leva med att ha samtliga lÀgen kvar pÄ grund av detta. Det finns HD filmer och kommer att komma HD filmer med 1080p inom en inte allt för avlÀgsen framtid om jag förstÄtt det rÀtt. Sen kan man nog se det som en förberedelse för att de nya HD kanalerna kommer att vara i 1080p. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 May 2011 - 06:08
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Det finns en MASSA buggar i Androidappen kan jag sÀga
Detta beror inte pÄ uppdateringen pÄ din TV kan jag sÀga. Nu har jag aldrig anvÀnt den appen men finns det inte ett sÀtt att rapportera problem med den i appen? Det kan bero pÄ att man har designat om hemsidan kanske iofs? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 May 2011 - 06:21
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Jag har fÄtt problem med inspelningar som Àr inlagda innan denna uppdatering. För det första sÄ blir de inte inspelade och de finns heller inte med i listan över planerade inspelningar. För det andra, om jag försöker programmera in mina försvunna inspelningar igen sÄ klagar boxen pÄ en konflikt med en annan inspelning.
Det hÀr Àr i alla fall tvÄ buggar som jag hittat.
Det Àr nog bara en bug, de har inte försvunnit men de visas inte grafiskt att de Àr gjorda. Detta beror pÄ att man gjort om designen och kommer bara ske i samband med den hÀr uppgraderingen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 May 2011 - 06:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Kan dock rapportera en bugg. GÄr jag in i Telia Nöje sÄ har jag valen: Nyheter, Mina Bilder, Spotify, VÀder. Den rad jag stÄr pÄ blir orange och nÀr jag vÀljer den med OK sÄ blir den understruken. Backar jag ut försvinner understrykningen. SÄ ska det tydligen fungera och det gör det för alla val utom Spotify. HÀr blir understrykningen kvar och det Àr omöjligt att fÄ bort den. Nu har jag 1910-box sÄ jag fÄr ocksÄ upp att boxen inte stöder Spotify men för det bör ju understrykningen försvinna i alla fall.
Som nÄn tidigare skrev om Telia Nöje sÄ stÀmmer det att understrykningen inte försvinner nÀr man gÄr in pÄ Spotify, lite förvirrande först för man tror ju att den Àr markerad.
Det buggen finns redan pÄ kÀnda listan över buggar. Fö Àr bildformatet pÄ Outdoor fortfarande fel! (Har ju inget med senaste versionen att göra men jag tycker nog att man nu haft tillrÀckligt med tid pÄ sig att fixa detta fel).
Det beror pÄ en bug pÄ utrustningen som skalar ner den till SD, har inte hört nÀr det kommer en uppdatering frÄn tillverkaren som löser det dock. Sen undrar jag vad som hÀnde med sökfunktionen i Spotify, Àr den medvetet borttagen??
Det har mig veterligen aldrig gÄtt att söka lÄtar fÄr hela spotify via digital-tv boxen. Man kanbara spela upp spellistor man redan gjort. Jag kan Àven sÀga att det finns en bug med hur spotify hanterar lÄtar som saknas pÄ servern fast finns i spellistan ibland. Textningen fungerade inte för mig, varken live eller för inspelat. Jag löste det genom att avmarkera svensk textning och sedan markera det igen under instÀllningarna.
OcksÄ redan en kÀnd bug. Bug 1: Startade boxen (1963) för 30 min sen och den frÄgar om jag vill installera en ny programvara, svarar ok. Boxen startar om och stannar pÄ första gula pricken och sÀger att den inte kan fÄ nÄgon IP. Startar om boxen genom att rycka strömsladden, samma fel. Loggar in pÄ modemet (tg789), som sÀger att allt Àr uppe. Kontrollerar IPTV anslutningen som sÀger att allt Àr bra. Startar om modemet och dÄ fungerar det.
Det dÀr Àr inte fel pÄ TV boxen utan Àr just nÄgot som blir fel i Thomson modemet. Dock har vi inte lyckas reda ut varför det hÀnder dÄ det alltid hjÀlper att starta om modemet. Bug 2: Jag har timeshift-lÀget pÄ. Om jag dÄ försöker hoppa bakÄt sÄ gÄr det inte med knappen med en pil till vÀnster (de fyra som ligger till nere till höger). Knappen fungerar bara efter jag först pausat eller börjar spola tillbaka. Den fungerar sedan som det ska, men inte frÄn början. Det blir likadant om jag trycker pÄ stopp-knappen, sÄ man ligger live, dÄ fungerar inte knappen. Den Àr bra dÄ man kan hoppa i steg.
SÄ var det Àven innan uppdateringen för mig...
Det Àr designat sÄ, precis som det var i gamla programvaran. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 May 2011 - 06:38
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Det Àr nog bara en bug, de har inte försvunnit men de visas inte grafiskt att de Àr gjorda. Detta beror pÄ att man gjort om designen och kommer bara ske i samband med den hÀr uppgraderingen.
MÀrkte ocksÄ av detta fenomen. DÄ jag gick via felsökning i menyn, körde igenom stegen (visste att en ny version fanns) och mycket riktigt sÄ stannade den dÀr och sa att nyare version fanns. Tryckte okej och allt startade, uppdaterade, startade upp. Men dÄ syntes inte föregÄende dygns inspelningar (men de andra lÄg kvar), inte dagens planerade syntes heller. Startade dÄ om "tjÀnsten" via menyn igen, men problemet kvarstod. Gjorde dÄ en "hÄrdreset" dra strömkabeln, och starta upp pÄ det viset, dÄ fungerade visningen av inspelade och planerade inspelade program normalt. Men det var inget annat som strulade för min del, bara detta med visningen.
Postad 13 May 2011 - 07:03
Peglund
-
Peglund
-
AnvÀndare
-
-
180 inlÀgg
FrÄgar igen...
Vad Àr skillnaderna pÄ dom olika frekvenserna (24, 25, 50)? AlltsÄ, vilket skall jag vÀlja för bÀsta bild?
Postad 13 May 2011 - 07:05
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1318 inlÀgg
En liten varning. En telia sÀljare ringde och ville sÀlja digitaltv via adsl. DÄ jag har 24mbit/s och 2,5mbit/s uppströms sÄ kan jag inte enligt telias hemsida inte fÄ HDTV och uppströmhastigheten begrÀnsas till 1mbit/s. Enligt sÀljaren sÄ stÀmmer inte detta utan det ska funka ÀndÄ. http://www.telia.se/...orutsattningar/Rubriken 24 Mbit/s.
Postad 13 May 2011 - 07:23
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Varför skulle Telia inte kunna gÄ ut pÄ följande sÀtt som canal digital gör? Att erbjuda anvÀndare att gÄ med i en testgrupp av kommande programvaror osv. http://www.canaldigi...ntresseanmalan/
Postad 13 May 2011 - 07:24
redina
-
redina
-
AnvÀndare
-
-
170 inlÀgg
Det Àr designat sÄ, precis som det var i gamla programvaran.
Hur tÀnkte man nÀr man designade det sÄ? Först trycka pÄ paus och sedan hoppa? Det mÄste jag tycka Àr ett designfel.
Redigerat av redina, 13 May 2011 - 07:24.
Postad 13 May 2011 - 07:51
NeoXon
-
NeoXon
-
Wannabe
-
-
35 inlÀgg
FrÄgar igen...
@Kundservice Buggrapport! Detta Àr en av mÄnga samtal ni kommer fÄ till kundtjÀnst ang uppdateringsfrekvenser. RÄder er att ta bort 24p och 25p, kommer spara er mÄnga onödiga telefonsamtal med förvirrade kunder. Idag sÀnds inget i 24 eller 25p. Standarden Àr 50p för TV sÀndningar. Att dÄ sÀnka bilduppdateringarna till ca hÀlften kommer bara skapa en bild som kÀnns hackig och ryckig! 50p Àr valet alla dagar i veckan
Redigerat av NeoXon, 13 May 2011 - 07:57.
Postad 13 May 2011 - 12:17
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
FrÄgar igen...
Kör pÄ 50.
Postad 13 May 2011 - 12:58
Volvis
-
Volvis
-
ForumrÀv
-
-
709 inlÀgg
Detta beror inte pÄ uppdateringen pÄ din TV kan jag sÀga. Nu har jag aldrig anvÀnt den appen men finns det inte ett sÀtt att rapportera problem med den i appen?
Det kan bero pÄ att man har designat om hemsidan kanske iofs?
Att det inte beror pÄ uppraderingen av boxen förstÄr jag. Kan mycket vÀl bero pÄ Àndringar man gjort pÄ hemsidan. Idag har dom uppdaterat appen igen och nu verkar den fungera som innan
Postad 13 May 2011 - 17:04
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1139 inlÀgg
Hur tÀnkte man nÀr man designade det sÄ? Först trycka pÄ paus och sedan hoppa? Det mÄste jag tycka Àr ett designfel.
Stort medhÄll. Att de ska ha sÄ svÄrt att bygga en bra spol/hopp-funktion som lÄter en spola/skutta och samtidigt se hur mycket man spolat/skuttat.
Postad 13 May 2011 - 17:30
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
+ Designen och funktionerna överlag. Bra jobbat telia att ni Àntligen fixat till designen lite. Gillar det skarpt! Att kunna gÄ in pÄ menyn utan att blockera halva tv bilden Àr ett stort plus!
- Funktionen som agerar markör, orange fĂ€rg med vit text? hur tĂ€nkte man hĂ€r? Jobbigt att lĂ€sa och bara svĂ„rt att tyda. Ăven nĂ€r man pausar och spolar, mĂ„ste finnas en bĂ€ttre fĂ€rg Ă€n orange och vit?
Postad 13 May 2011 - 22:31
dicke
-
dicke
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
Man kliver upp pÄ morgon trött och sliten, sÀtter pÄ 4:an samt pausar för att ta en dusch. Avslutar pigg och frÀsch reder sig en frukost samt sjunker ned i soffan. SlÄr pÄ "play" tittar ett tag pÄ de glada hallÄorna i rutan samt en intressant diskussion om följderna av en allt för hög beskattning av företag samt sörplar lite pÄ kaffet.
NÀr sÄ reklamen sÀtter in med ICA Stig Ä gÀnget böjer man sig efter fjÀrren och trycker step forward >> "tittar ett tag pÄ de glada hallÄorna i rutan samt en intressant diskussion om följderna av en allt för hög beskattning av företag samt sörplar lite pÄ kaffet" och inser dÄ att detta har jag banne mig sett förut???
>> = bakÄt = BUGG!
Postad 13 May 2011 - 23:12
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
NÀr sÄ reklamen sÀtter in med ICA Stig Ä gÀnget böjer man sig efter fjÀrren och trycker step forward >> "tittar ett tag pÄ de glada hallÄorna i rutan samt en intressant diskussion om följderna av en allt för hög beskattning av företag samt sörplar lite pÄ kaffet" och inser dÄ att detta har jag banne mig sett förut???
>> = bakÄt = BUGG!
Samma sak hÀr! Dock har detta fenomen varit innan den nyaste uppdateringen.
Postad 14 May 2011 - 09:00
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlÀgg
Vad tror ni Telia sÀger om jag ringer och reklamerar en 16 mÄnader gammal 1963-lÄda? NÀr den fyllde ett halvt Är bestÀmde den sig för att stÀnga av hÄrddisken var tredje vecka, vilket jag ringde Telia och diskuterade. Det kunde jag leva med, dÄ, men nu ballar den ur var och varannan dag. Missade ett avsnitt av Star Trek frÄn 1998 igÄr.... fÄr nu aldrig reda pÄ hur Seven of Nine's implantat plockades bort :-(
Det ska vara 2 Ärs garanti pÄ boxarna enligt Telia sÄ det Àr bara att felanmÀla.
Digitalboxen Àr kundens egendom och vi ger tvÄ Ärs garanti pÄ den. Att ni fÄr en lagad begagnad i utbyte Àr för att ni ska slippa fÄ ett avbrott i ert tv-tittande. Alternativet hade varit att vi skulle skicka in er box för reparation istÀllet.
Det stÀmde! Telia fixade sÄ att jag fick en ny box dagen efter mitt samtal till dem. Blev lite impad faxist.
Postad 14 May 2011 - 10:17
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlÀgg
Det stÀmde! Telia fixade sÄ att jag fick en ny box dagen efter mitt samtal till dem. Blev lite impad faxist.
Bra skönt att det löste sig. SvÄrt att hitta info om garantin faktiskt.
Postad 14 May 2011 - 13:36
Hejlesen
-
Hejlesen
-
Wannabe
-
-
17 inlÀgg
Ber helt enkelt om ursÀkt för att jag fick för mig att man kunde söka lÄtar pÄ Spotify i tv:n, har nyss skaffat det sÄ jag antar att jag blandar i hop det med iPhonen helt enkelt...men tack ÀndÄ!
DÀremot har jag mÀrkt att info om vilka skÄdespelare osv saknas pÄ Canal + i första hand, men har för mig det gjorde pÄ alla kanalerna men tror att det gjorde det innan uppdateringen iof sig!
BÀsta forumet ever och stor cred för att Telia faktiskt har en representant hÀr, han verkar ju betydligt kunnigare Àn de man pratar med i telefonen!
Mvh Martin Hejlesen
Postad 14 May 2011 - 14:04
Gizz
-
Gizz
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Tjena,
Det Àr nog inget fel pÄ dina programbibliotek. Enligt http://www.telia.se/...ogrambibliotek/ sÄ innehÄller de merparten av det som sÀnds i kanalen, och eftersom det bara gÄr 1-2 filmer pÄ dessa kanaler Àr det ju helt rÀtt! Eller sÄ ljuger Telia pÄ sin hemsida! Enligt mitt tycke ganska sÄ grovt brott mot §10 och §8 i Marknadsföringslagen...
Men av nÄgon okÀnd anledning verkar Telia vÀgra kommentera detta hÀr pÄ forumet...
(Med reservation för att antalet program har ökats radikalt de senaste dagarna...) /Psy
Telia Kundservice: kan ni vÀnligen kommentera detta faktum? Enligt er hemsida ska playtjÀnsten för Showtime och Silver innehÄlla merparten av det som sÀnds i kanalen vilket defintivt inte Àr fallet. SÄ gör om, gör rÀtt! Vore trÄkigt om en anmÀlan till konsumetverket för otillbörlig marknadsföring mÄste skickas in. (Vilseledande reklam enligt marknadsföringslagen: En sÀljare fÄr i reklamen inte anvÀnda pÄstÄenden som Àr vilseledande, exempelvis nÀr det handlar om varans kvalitet eller pris) Mvh Gizz
Postad 14 May 2011 - 17:30
dicke
-
dicke
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
NÄgon som hört nÄtt om hur det gÄr med SVT Play i Telia boxen? Funderar pÄ att köpa en HTPC och ta bort de play kanaler jag har via Telia de blir ju en slant över dÄ för ett inköp.
Tycker dock fortfarande att det skulle vara bÀttre om jag hade allt i samma box! SÄ Telia bortse inte frÄn att den kostnad det innebÀr ökar vÀrdet pÄ er tjÀnst.
Postad 14 May 2011 - 18:32
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
stor cred för att Telia faktiskt har en representant hÀr, han verkar ju betydligt kunnigare Àn de man pratar med i telefonen! 
+1
Postad 14 May 2011 - 18:40
Snowfliing
-
Snowfliing
-
Wannabe
-
-
13 inlÀgg
Hur kommer det sig att vissa inspelningar bara blir svart?
Har intrÀffat ett antal ggr för mig nu..
senast i tisdags dÄ jag spelade in Dödlig fÄngst pÄ Discovery, ett dubbelavsnitt..
Första timmen var okej, men nÀsta timme dÄ avdelningen blivit var det bara svart.. varför??
Postad 14 May 2011 - 19:26
tomano58
-
tomano58
-
MĂ€stare
-
-
3281 inlÀgg
Intressant att Telia och Ipren valt samma fÀrg. Som gjorda för varandra
Postad 14 May 2011 - 20:08
blackburn_
-
blackburn_
-
LĂ€rjunge
-
-
460 inlÀgg
NÄn som fÄr 5.1 ljud pÄ Eurovision-finalen pÄ svt1 hd? Jag har bara 2 kanaler.. PÄ svt2 hd Àr det 5.1 just nu sÄ det ska inte vara nÄgra problem med min utrustning.
Edit: Nu sa kommentatorerna att det tydligen inte kommer att sÀndas i 5.1 av nÄn anledning.
Redigerat av blackburn_, 14 May 2011 - 20:12.
Postad 14 May 2011 - 22:27
defiant
-
defiant
-
ForumrÀv
-
-
636 inlÀgg
ESC pÄ SVT.se Àr flera sekunder före telias sÀndning. "purple haze"
philips.jpg 1.15MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av defiant, 14 May 2011 - 23:01.
Postad 14 May 2011 - 23:05
Sledgas
-
Sledgas
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Var det bara för mig som boxen startade om klockan 00.00, mitt i Eurovision?
Postad 14 May 2011 - 23:08
defiant
-
defiant
-
ForumrÀv
-
-
636 inlÀgg
ingen omstart pÄ min 1963
Postad 14 May 2011 - 23:09
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
Min 1903 tvÀrhÀngde sig vid midnatt, var tvungen att rycka sladden.
Postad 14 May 2011 - 23:09
myrek
-
myrek
-
Wannabe
-
-
24 inlÀgg
Nej, samma sak hÀnde mig. Mitt i röstrÀkningen. Nu fÄr jag bara svart bild efter omstart och dÄligt ljud. Ser klart pÄ svt.se istÀllet. Kasst!!!!
Postad 14 May 2011 - 23:11
Sledgas
-
Sledgas
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
ingen omstart pÄ min 1963
OK, tack. Min la precis av och startade om med felmeddelandet om att göra boxen strömlös. IgÄng igen nu vad det verkar. Var inte ensam om det som det ser ut
Postad 15 May 2011 - 08:32
echotuva
-
echotuva
-
LĂ€rjunge
-
-
287 inlÀgg
Fick Àven jag problem med bilden/ljudet vid midnatt. Stillbild med vibrerande ljud nÀrmare bestÀmt. Teliaboxen kommer hamna i skamvrÄn dÀr den fÄr tjÀna som leverantör av de lokala sÀndningarna. VÀntar pÄ CD-boxen som jag tecknade avtal med hÀromdagen. Inte boxen men med CD förstÄs Familjepaketet hos CD med bland annat 13 HD-kanaler, ingen startavgift, gratis HD-box, 6 mÄnader kostnadsfritt, 6 mÄnader för 288:- inklusive allt. Blir alltsÄ 144 kronor mÄnaden utslaget pÄ ett 12-mÄnaders avtal. SvÄrslaget enligt mig!
Postad 15 May 2011 - 10:22
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Det hÀr har hÀnt sedan i torsdags, varje dag vid midnatt, boxen hÀnger sig och startar om. Allt startar om..
5 anvÀndare lÀser detta Àmne
1 medlemmar, 4 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|