* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 maj 2011 - 08:17
Postad 30 maj 2011 - 10:18
Inför frivisningen så har jag nu (efter omstart av 1963-boxen) fått Eurosport HD, Viasat Golf och NG HD i tablån men det går inte att titta på dem. Alla visar svart bild, ES och VG med hackigt ljud, NG utan ljud. Behöver jag vara "orolig" eller är det bara att vänta? Fiber 100/10.
Jag har fått eurosport hd och ng hd och viasat golf inlagt och all dom kanalerna fungerar klarfritt. så kolla med supporten va som kan vara fel.
Redigerat av Unregisteredb1c4c722, 30 maj 2011 - 10:28.
Postad 30 maj 2011 - 10:43
Funkar nu. Troligen släpptes de på precis när jag kollade sist. Tennis i HD är rätt ok....Jag har fått eurosport hd och ng hd och viasat golf inlagt och all dom kanalerna fungerar klarfritt. så kolla med supporten va som kan vara fel.

Postad 30 maj 2011 - 10:45
Funkar nu. Troligen släpptes de på precis när jag kollade sist. Tennis i HD är rätt ok....
japp biilden är grym=)
Postad 30 maj 2011 - 11:51
Mitt stora abonnemang går snart ut och jag är bara intresserad av HD-paketet. Så fram tills dess att Telia lanserar sitt HD-paket kommer jag alltså inte kunna se Eurosport HD och NGC HD om jag inte köper något kanalpaket som jag inte är intresserad av?!
Postad 30 maj 2011 - 14:40
Samma här, har kollektiv lagom via fiber och ännu inga HD-kanaler.Tyvärr verkar inte heller kollektivanslutna abonnemang (trots att det är medium) få tillgång till frivisningen. Någon mer som kan bekräfta det?
Postad 30 maj 2011 - 15:42
Problem med 5.1 ljud?
EDIT: Testade precis lite till och av en slump sände SVT2 ett program i DD 5.1. Funkade precis som förut! Jag blev jätteglad! Men när jag sedan bytte kanal till Canal+ och hyrfilm så sände de PCM som källa! Växlade tillbaka till SVT2 och hade då DD 5.1 igen. Uppenbarligen verkar Telia ha slutat sända 5.1 i Canal+ och hyrfilm, nu vet jag i alla fall att de kan sända i DD 5.1 fortfarande. Någon mer som kan bekräfta detta / har upplevt detta!
Har ställt frågan ett par sidor tillbaka men inte fått något gehör så jag ställer den igen!
Har under ett par veckors tid nu under slumpvisa tider på dygnet märkt att enda Canal+ som sänt nåt i 5.1 har varit FilmHD, och då har det ändå varit nyare filmer som visats, från -09-11. Om det är så att det har slutats sända i 5.1 så var väl den kommande hyreshöjningen inte speciellt lämplig. Vi som sitter med hemmabioanläggningar vill ju gärna ha 5.1 i så stor mån som möjligt och jag har ialla fall varit nöjd hittills.
Kommer bli svårt att motivera för mig i framtiden om att betala så ofantligt mycket pengar i månaden för en kraftigt försämrad produkt, tyvärr är man ju låst till att välja CMAX om man vill titta på hockeyn till hösten. Men där är det ju samma om man har Canal Digital, de vet verkligen hur man ska få ut pengar av sina kunder. Hoppas det kommer att man kan skräddarsy sina paket och välja de kanalerna man faktisk vill se och betala för.
Sen allt snack om att det ska komma HD-paket....varför ska man behöva välja till och betala extra för det som borde ingått som standard för länge sedan då Telia ligger långt efter sina konkurrenter på den fronten??
Mvh Martin
Postad 30 maj 2011 - 17:19
Kan stämma. Har dom inte på den boxen som bara har det kollektiva lagompaketet. Dom finns på den inspelningsbara boxen med lagompaketet med tv4 play eller vad det heter nuförtiden tillagt.Tyvärr verkar inte heller kollektivanslutna abonnemang (trots att det är medium) få tillgång till frivisningen. Någon mer som kan bekräfta det?
Postad 30 maj 2011 - 17:21
ADSL GBG
Postad 30 maj 2011 - 18:41
Vi lär väl få vårt svar snart dock.
Postad 30 maj 2011 - 20:59
Har ställt frågan ett par sidor tillbaka men inte fått något gehör så jag ställer den igen!
Har under ett par veckors tid nu under slumpvisa tider på dygnet märkt att enda Canal+ som sänt nåt i 5.1 har varit FilmHD, och då har det ändå varit nyare filmer som visats, från -09-11. Om det är så att det har slutats sända i 5.1 så var väl den kommande hyreshöjningen inte speciellt lämplig. Vi som sitter med hemmabioanläggningar vill ju gärna ha 5.1 i så stor mån som möjligt och jag har ialla fall varit nöjd hittills.
Kommer bli svårt att motivera för mig i framtiden om att betala så ofantligt mycket pengar i månaden för en kraftigt försämrad produkt, tyvärr är man ju låst till att välja CMAX om man vill titta på hockeyn till hösten. Men där är det ju samma om man har Canal Digital, de vet verkligen hur man ska få ut pengar av sina kunder. Hoppas det kommer att man kan skräddarsy sina paket och välja de kanalerna man faktisk vill se och betala för.
Sen allt snack om att det ska komma HD-paket....varför ska man behöva välja till och betala extra för det som borde ingått som standard för länge sedan då Telia ligger långt efter sina konkurrenter på den fronten??
Mvh Martin
Skönt att höra att felet ligger hos Telia och inte min utrustning. Tråkigt att höra att Telia som sagt försämrat sin produkt och minskat utbudet med 5.1.
Postad 30 maj 2011 - 23:32
Skönt att höra att felet ligger hos Telia och inte min utrustning. Tråkigt att höra att Telia som sagt försämrat sin produkt och minskat utbudet med 5.1.
Gött att man har lagt en lång kväll på att försöka klura ut varför ens HK reciever sen nån vecka tillbaka slutat att spela Dolby digital från teliaboxen. Så visar det sig att det är deras grejor det är fel på, kunde telia inte meddelat detta på nåt vis kan tyckas?
Postad 31 maj 2011 - 12:06
"Från och med i dag finns tre titlar att hyra för den Telia digital-tv-kund som kan se hdtv och har en tv som kan visa 3D. Vi kommer successivt utöka antalet filmer i videobutiken. Filmerna är kodade i ”Side-by-side”, så kontrollera att inställningarna i din tv är korrekta."
Postad 31 maj 2011 - 20:40
Ljud och bild i osynk - Varning
Det verkar vara många som har problem med att ljudet inte är i synk med bilden. Jag har haft problem med detta nu i ca 6 månaders tid. Oftast är det inga problem på de "vanliga" kanalerna som SVT och TV4, men på flertalet av de andra, som exempelvis TV11, T4 Fakta, Animal Planet, CNN, BBC osv...där är nästan alltid ljud och bild inte synkat. Ljudet kommer före bilden.
Jag har provat allt, har en okomplicerad uppställning med enbart box och TV och hdmi kabel, jag har bytt kabel, annan variant, annan TV, analogt och digitalt ljud, installerat om, återställt, stängt av och på osv...
Nu börjar jag verkligen tröttna. Det är verkligen inte acceptabelt och jag vill verkligen VARNA andra som funderar på vilket abonnemang de skall välja. Många andra har precis samma problem. De är oerhört irriterande att titta på TV-serier och filmer som känns dubbade när bilden är fördröjd några tiondels sekunder.
Japp, jag har också samma problem. Jag har inte haft det förut, men nu är det samma typ av fördröjning som ni talar om. Vi har fiberlan in i villan och jag kör trådat cat5e Ethernet i huset.... 1960 box, med HDMI till Onkyo förstärkare. Tidigare har ALLT fungerat kanon så det är något skumt som har hänt... Dålig upplevelse av tjänsten nu, hoppas ni kikar på detta Telia för det här är inte okej!!!
// Oslox
Postad 31 maj 2011 - 20:41
Ljudet försvinner fortfarande varje dag på alla kanaler utom SVT. Har inte hört något från Telia om detta. Nu börjar det bli väldigt drygt att starta om boxen varje kväll. Man måste se till att kolla fem minuter innan det man ska se börjar för det går ju inte så fort att starta om.
Ser gärna någon respons från Telia om att de tittar på problemet.
Postad 01 juni 2011 - 09:26
Ovanligt många fel sedan nya loggan tellia, vad händer?
Märkligt fungerar internet när telefonen och tv inte fungerar
Postad 01 juni 2011 - 11:11
Dom är "alla" samlade på kanalplats 400 o uppåt.
Postad 01 juni 2011 - 11:30
Telias HD-Kanaler samlade från 401 och framåtIngen panik om HD-kanalerna är borta!
Dom är "alla" samlade på kanalplats 400 o uppåt.
Postad 01 juni 2011 - 11:45
Oavsett är det ett steg i rätt riktning!
Postad 01 juni 2011 - 12:53
Jo, fast personligen vill jag hellre ha TV3/4/5 HD än dessa 2.Kul med 2 nya HDkanaler! Inte för att jag kollar någon av dom särskillt ofta. Kan bli att jag ser en del på NG visserligen nu när det är i HD.
Oavsett är det ett steg i rätt riktning!
Postad 01 juni 2011 - 14:12
Det vill nog Telia och alla vi andra också... Dock verkar det här med att få till distributionsavtal vara något alldeles oerhört komplicerat. De HD-kanaler som nu ryktas komma är knappast de som stod högst upp på önskelistan, utan helt enkelt de kanaler man lyckades få till avtal på.Jo, fast personligen vill jag hellre ha TV3/4/5 HD än dessa 2.
Rimligen borde väl Telia ha ambitionen att ta upp kampen med sina konkurrenter (främst ComHem med 19 HD-kanaler) och lansera så många nya HD-kanaler det bara går. Att de sedan inte kommer i popularitetsordning är tråkigt, men förmodligen oundvikligt. Precis som med Telias 100 SD-kanaler tycker jag det måste finnas plats både för breda och nischade kanaler.
Postad 01 juni 2011 - 16:34
Hur kan Telia lägga ner all möda på det nya grafiska gränssnittet i 1963-boxen men fortfarande inte löst en så grundläggande funktion som att kunna använda denna PVR som en faktisk PVR.
Skärpning!
Kan ni vänligen ordna så att man kan lägga upp EN inspelningsaktivitet som repeterat spelar in ens favoritserie?
Inget slutdatum ska behöva anges.
Det ska INTE genereras X antal individuella inspelningsaktiviteter när man adderar en repeterande inspelning.
Min flickvän (och ja) har tröttnat på att varje månad missa något avsnitt av serien då man glömt att lägga till en bunt nya inspelningsaktiviteter.
Detta är hjärnlöst.
Jag vill t.ex. kunna lägga en repeterande inspelning som spelar in mån-fre mellan 20:00-21:00 från idag och tills den dag jag tar bort aktiviteten, inte behöva hålla på och planera nya ca en gång i månaden.
Om man just nu lägger upp inspelningar för t.ex. två månader framåt är det stor risk att adderingen av aktiviteterna misslyckas. Då är det inte kul att ägna en halvtimme åt att frenetiskt sitta och manuellt klicka bort varje aktivitet tills listan är tom igen.
Det är heller inget kul om man har en eller frera månaders inspelningar planerade, och så ändrar serien sändningstid. Manuellt mickel på varenda post.
...och till sist så är det inte speciellt snyggt att ha MASSOR av inspelningsaktiviteter i listan. Det blir svårt att hitta andra aktiviteter i röran.
PS:
Det ska naturligtvis gå att göra samma programmering via boxen (via fjärrkontrollen) som via Mina Sidor på webben (via musen), dvs lägga upp EN repeterande aktivitet för inspelning av kanal NN t.ex. varje måndag och torsdag.
Hur gör alla ni andra som spelar in serier? Kräks inte ni också på denna idiotiska brist i 1963:an?
Jag menar, varenda videoapparat sedan 1990 har väl haft denna funktion!?!
Postad 01 juni 2011 - 18:35
Går ej att gå in och köra "remove" software, det alternativet är ej valbart i system menyn.
Jag har en Motorola 1910 box..
Postad 01 juni 2011 - 18:36
Bara jag som har problem med att boxen inte vill boota up? den 3:e av 6 rutor blir röd och den bootar om.
Går ej att gå in och köra "remove" software, det alternativet är ej valbart i system menyn.
Samma här!
Står i kö till supporten!
Internet fungerar tydligen :-)
Postad 01 juni 2011 - 18:47
Samma här!
Står i kö till supporten!
Internet fungerar tydligen :-)
Och samma här.. skulle köra en canal+ play film och fick det fruktade "error 610", startade om, och nu bootar den om efter att tredje start-up pricken blivit röd.
Postad 01 juni 2011 - 18:50
Samma här. Alla inspelningar från igår blev förstörda. Sedan upptäckte jag att också alla tidigare inspelningar (bl a hela programserier som jag inte hunnit titta på) plötsligt inte gick att se. Försökte radera programvaran och starta om, då fick boxen plötsligt ingen kontakt med nätet. Nu står den där och misslyckas gång på gång att ladda ner programvara...Bara jag som har problem med att boxen inte vill boota up? den 3:e av 6 rutor blir röd och den bootar om.
I telefonsupporten fick jag meddelande att det finns en störning och att det är många som ringer och att de inte kan ta emot mitt samtal...

Detta precis när man sätter sig ner för att börja njuta av ledigheten... Och jag som just var på väg att skriva att det börjar funka bra igen för mig på sistone... *Suck*
Postad 01 juni 2011 - 18:56
...Och när jag försöker göra en felkontroll på hemsidan får jag meddelandet: "Ett fel har uppstått i applikationen. Var vänlig försök igen senare."I telefonsupporten fick jag meddelande att det finns en störning och att det är många som ringer och att de inte kan ta emot mitt samtal...
Postad 01 juni 2011 - 19:08
1963 och ADSL
Postad 01 juni 2011 - 19:21
Tydligen någon server som är kaputt hos Telia. Beräklnat klart i natt....Och när jag försöker göra en felkontroll på hemsidan får jag meddelandet: "Ett fel har uppstått i applikationen. Var vänlig försök igen senare."
TOg bara en timma och tjugo minuter i telefonkö... till Telias suport.
Postad 01 juni 2011 - 19:28
När kommer kanal5 som programbibliotek? Någon som hört något om förhandlingarna om SVT Play i boxen?
Ha en trevlig (TV-lös) kväll!
Gizz
Postad 01 juni 2011 - 19:44
Men jag kan inte se en enda av mina gjorda inspelningar...

Postad 01 juni 2011 - 19:57
Postad 01 juni 2011 - 19:59
Nu hoppade min box igång till slut, men uppstarten var extremt långsam.
Men jag kan inte se en enda av mina gjorda inspelningar...
Och mina programbibliotek funkar inte heller

/G
Postad 01 juni 2011 - 20:05
Har viasat med lagom.
Postad 01 juni 2011 - 20:23
Jag har ett paket med Playboy och Spice. Men hittar inte dom kanalerna? Vilken plats finns dom på?
Har viasat med lagom.
Kanalplats 31, 32 lite senare på kvällen
Postad 01 juni 2011 - 20:24
TELIA: så här ska det inte fungera för några hundra kronor i månaden! Vad har jag för rätt till ersättning?
Postad 01 juni 2011 - 21:53
Någon som lyckats få in C+ SF och C+ Family?
2011-05-24: Nyheter i CANAL+ utbud from 1 juni
1. Ny kanal för de yngre
Den 1 juni lanserar CANAL+ en helt ny kanal för hela familjen, CANAL+ Family. Där ser du förstklassigt barninnehåll från bl.a. CBeebies. Det visas både dubbat och textat. Kanalen innhåller också familjefilmer för hela familjen från CANAL+ rättighetsbibliotek. Den nya kanalen ingår för både nya och befintliga kunder i paketen CANAL+ Max, CANAL+ Total och CANAL+ Film.
3. SF-Kanalen
Den tredje och sista förändringen är att SF-Kanalen, vars innehåll tidigare ingått i CANAL+ Play, nu kommer att få en egen kanalplats. Så från och med den 1 juni kommer SF-Kanalen ingå i paketen CANAL+ Max, CANAL+ Total och CANAL+ Film.
Postad 01 juni 2011 - 21:58
Samma här. felet måste ju ligga hos Telia och inspelningarna är förmodligen ok(?). Någon som kan förklara varför inga gamla inspelningar går att spela upp?Fick först en spontan omstart när jag försökte spela upp en inspelning från igår kväll. Tro det är första gången jag fått det...
1963 och ADSL
Postad 01 juni 2011 - 22:02
/G
Postad 01 juni 2011 - 22:31
Postad 01 juni 2011 - 22:36
Hade mest oroat mig för inspelningarna, men när jag testar så - jo - felkod 613...Några fler som får felkod 613 när man vill se nåt på programbiblioteken?
/G

Postad 02 juni 2011 - 07:25
Fick först en spontan omstart när jag försökte spela upp en inspelning från igår kväll. Tro det är första gången jag fått det...
1963 och ADSL
Hände mig också. Plus att ALLA inspelningar finns på listan men går ej att titta på, blir bara svart i rutan när man försöker spela upp. Däremot fungerar nya inspelningar.........
Vad håller Telia på med???? När skall det fungera UTAN en massa bekymmer???
För varje ny uppdatering så verkar det som om tjänsten bara blir sämre och sämre. Kanaler där ljudet inte synkar, blipp och stopp i bild, box som startar om av sig själv varje midnatt osv, osv.........
Postad 02 juni 2011 - 08:25
Men var är CANAL+ Family?
Postad 02 juni 2011 - 10:33
@Telia: Det måste ju gå att kommunicera med kunderna genom meddelande via boxen när något skiter sig. När man som jag inte suttit vid forumet under em/kväll och inte haft svart bild eller annat och alltså inte har någon info hur skall man då tolka det när man startar en gammal inspelning och den inte funkar? JO, eftersom det hänt förr att systemet haft störningar under inspelning så tror man ju givet vis att den är paj!
Postad 02 juni 2011 - 10:39
http://www.telia.se/...eromtv/nyheter/
Någon som lyckats få in C+ SF och C+ Family?
Frivisningen av de två nya HD-kanalerna fungerar för mig, men C+ SF och Family har jag inte heller fått, trots hårdavstängning av boxen, de skulle ju komma igår... Vart är de Telia?!
Postad 02 juni 2011 - 10:41
Visar sig att de är flyttade till plats 401 resp. 402
Postad 02 juni 2011 - 10:54
Hittade inte SVT 1 HD o SVT 2 HD.
Visar sig att de är flyttade till plats 401 resp. 402
Har telia gått ut med både på nätet och i boxen samt att det stått här på forumet.
Frivisningen av de två nya HD-kanalerna fungerar för mig, men C+ SF och Family har jag inte heller fått, trots hårdavstängning av boxen, de skulle ju komma igår... Vart är de Telia?!
Hej igen.
Chattade med supporten och de sa "Jo då det ska finnas", men nope sa jag.
Då gjorde killen en manuell kanaluppdatering på mitt abb, fick sedan rycka sladden och starta upp, då fanns SF och familykanalen där.
Gött
Postad 02 juni 2011 - 11:30
Är välan bara att läsa innantill i de papper du ju fått.Problemet är att jag har bindningstid till 1:a september. Någon som vet om det är dyrt att säga upp det i förtid?
Naturligtvis får du betala det överenskomna priset fram till bindningstiden går ut, så det går ju inte att 'tjäna' nåt på att säga upp det i förtid, däremot kan du ju säga upp det redan nu att gälla från 1:a september.
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 juni 2011 - 11:31.
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar