Jag har provat i MENU läge, inget händer när jag trycker
Vilka röstar för att knappen under rec blir den nya OK knappen för GAMLA programtablån?
Ring och kräv hos support!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, Feb 11 2005 20:26
34862 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 08 June 2011 - 14:47
Knappen under rec, den verkar inte användas till något alls?
Jag har provat i MENU läge, inget händer när jag trycker Vilka röstar för att knappen under rec blir den nya OK knappen för GAMLA programtablån? Ring och kräv hos support! Postad 08 June 2011 - 18:15
Kanallista på OK-knappen är en vedertagen standard. Den tar man inte bort utan vidare som Telia gjort. GE TILLBAKA DEN TELIA - Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......
Postad 08 June 2011 - 19:11
Medhåll om att det är en vedertagen standard att visa en enkel kanallista på OK-knappen.
Vänligen ta tillbaka den. Postad 08 June 2011 - 20:30
+1 Postad 08 June 2011 - 21:03
Instämmer till fullo!! /G Postad 08 June 2011 - 23:08
Igår och ikväll var ljudet extremt osynk, mest på SVTs kanaler .... - Kommer Telia någonsin lyckas lösa detta? TV kopplad direkt till Boxen, Scart/RGB lika illa som HDMI, omstart av boxen - ingen skillnad! Postad 09 June 2011 - 16:15
Eftersom alla problem med tjänsten beror på Telia's leverantörer och inte Telia själva så kan man nog anta att de inte ens jobbar på det. Postad 09 June 2011 - 17:36
Jo, men nu pratar jag om Canal+-kanalerna som sänder film...där tydligen ingen verkar veta fel/anledning, trots att i alla fall jag och två till här har anmärkt det, men det kanske bara är vi här som är så High Tech och kör ljudet i DD 5.1, finns ju fortfarande Pro Logic II på förstärkarna... Hur som helst så lär nog ARN få ett samtal efter prishöjningen om inget görs eller informeras om snart. Är horribelt att höja priset och samtidigt försämra produkten, det stod ju inget om det i infon man fick hem om höjningen. Är grymt missnöjd med Felia/Velia i dagsläget och de fortsätter inte plocka pluspoäng genom sin tystnad. Jag har dessutom varit i kontakt med kundtjänsten via telefon utan resultat. /Martin Hejlesen Postad 09 June 2011 - 18:41
Det är ju inte alls säkert att filmerna sänds i DD 5.1 utan bara DD 2.0 Finns det ingen DD signal alls på Canal+ kanalerna? Postad 09 June 2011 - 22:43
Mash tors. 22:45-01:00 på Canal+FilmHD sänder i 5.1 Postad 10 June 2011 - 07:25 Är det fler än jag som fortfarande har problem med att raderade inspelningar tar upp diskutrymme? Postad 10 June 2011 - 07:36 @Telia Kundservice Varför åtgärdas inte detta? Det är flera kanaler som saknar kanalsymboler och några är fel. SVT2 HD Canal+ Film HD Canal+ Series Canal+ Family Canal+ Drama (Emotion) SF-kanalen Eurosport HD National Geographic HD Postad 10 June 2011 - 14:24
Någon mer än jag som har problem med National Geogpahics (hur det nu stavas) textningen hänger inte med, och varierar hela tiden mellan de nordiska språken, ibland svenska sedan en mening på finska och sen en norsk, sen ingen text alls och sedan finska igen...
Postad 10 June 2011 - 14:48
Jag har samma problem, fast på NG HD kanalen. EK Redigerat av Unregisteredcec18524, 10 June 2011 - 18:35. Postad 10 June 2011 - 20:53
Från att varit en fungerande digital-TV tjänst, känns nu Telia IP-TV vara i beta 1 stadiet. Se till att alla problem blir fixade innan ni inför några nya tjänster. Som det är nu kommer ni tappa många kunder när bindningstiden löper ut.
Redigerat av keb, 10 June 2011 - 22:15. Postad 10 June 2011 - 23:55
Instämmer! För tillfället (senaste veckan) så har jag en bild som ideligen hoppar före ljudet några sekunder för att sedan bli en stillbild tills ljudet hinner ifatt. Brukar hända någon gång nu och då i normalt tillstånd men nu kan det vara flera gånger per minut. Kunskapskanalen har för tillfället ljud/bild rejält ur synk...
Adsl 1963 Postad 11 June 2011 - 07:29
Här rullar det på, har ADSL med HDTV 1910 inga problem för tillfället. Kan ju vara så att din teleledning inte är helt hundra, om du bor i södra Sverige har det varit mycket regn och åska Postad 11 June 2011 - 08:17
I min vildaste fantasi trodde jag att filmerna på C+HD var textade!
Tittade på "I min vildaste fantasi" (Fredad 21.00) där det var samma textrad en lång stund för att sedan försvinna helt! Undrar om Telia skall sända text inkl. eller exkl. som det så vackert brukar heta? Redigerat av Unregistered859dd881, 11 June 2011 - 08:18. Postad 11 June 2011 - 16:07
+1 Postad 11 June 2011 - 19:46
+2 Postad 11 June 2011 - 20:13
Kunskapskanalens synkproblem sedan en vecka tillbaka felanmälde jag igår. Det sändes samma program på SVt2 och kunskapskanalen och då var det bara osynk på kunskapskanalen och helt i synk på svt2. Jag sa att fler än jag har problem och hänvisade till denna tråden. De ska titta på det på måndag. Nat Geo HD har jag inga synkproblem med alls.
Postad 12 June 2011 - 05:19 +1 Postad 12 June 2011 - 08:15 Såtillvida du inte lider av någon slags personlighetsklyvning och/eller schizofreni, så kan du nog faktiskt bara addera 1 ... Redigerat av anderswillhelmsson, 12 June 2011 - 08:15. Postad 12 June 2011 - 09:47 Han kanske, som jag, har en sambo som är precis lika frustrerad över att dom tog bort kanallistan på ok-knappen helt plötsligt. Det kan tyckas vara en liten sak men det ligger faktiskt som en tung post i vågskålen över att byta operatör i det här hushållet. Framförallt förstår jag inte varför det inte kan finnas plats för både den gamla kanallistan och den nyare epgn, det finns ju många knappar på fjärrkontrollen som skulle kunna användas. Och OK-knappen är, som många andra påpekat, en mer eller mindre vedertagen standard att den ska innehålla en kanallista. Postad 12 June 2011 - 09:57
+4 Postad 12 June 2011 - 09:59
Helt rätt :-))
Skulle till o med kunnat skriva +4 då till o med barnen saknar den ;-)) Var det förresten någon mer boxen startade om för igår mellan 20:00-21:00 ? Redigerat av Volvis, 12 June 2011 - 10:01. Postad 12 June 2011 - 10:20 +4, hela familjen tycker att det suger. Sen får forumpolisen tycka vad han vill. Postad 12 June 2011 - 13:53
Nu handlar det ju inte om vad jag tycker eller tänker, utan om vedertagna standarder för 'uttrycket': " +1 ". Vedertaget är att när man adderar sitt eget medhåll till någon annans inlägg, Varje användarkonto här på Minhembio's forum representerar ju bara EN enda person - undantaget vissa Företagskonton såsom Kundtjänster o.likn. Logik och Sunt Förnuft säger då att man inte kan använda t ex " +4 " . Redigerat av anderswillhelmsson, 12 June 2011 - 13:57. Postad 12 June 2011 - 15:27
Hur kommer det sig att Telia fick SF Kanalen först nu när mitt tidigare gamla sunkna lokala kabel företag hade SF Kanalen för ett år sen?
Kul ha SF tillbaks... Massa svenska filmer man aldrig sett, många svenska filmer man inte sätt på länge. Postad 12 June 2011 - 15:41
+1 +1 +1 +1 Nöjd? Postad 12 June 2011 - 16:26 Likförbannat måste alla ändå alltid få veta vad du tycker och tänker kring de mest bagatellartade saker. Kan du inte bara hålla dig till ämnet i den här tråden istället? Du får gärna läsa regler och information om saken, länken tror jag du kan. Tack! Postad 12 June 2011 - 19:55 Visst, vi kan ändra på alla andra vedertagna standarder också, t ex börja med att skriva 25(- istället för 25:-, beteckna Grader ( ° ) med § istället, förkorta DetVillSäga såsom DeVilS, osv osv osv, är det så du vill ha det? Nä, kryp tillbaks in i det Medeltida Mörker du kom från, Tack! Postad 12 June 2011 - 20:59
Felet ligger hos NGC samma fel via satellit Postad 12 June 2011 - 21:00
Vad har detta med Telia Digital TV att göra?
+1 (Håller med Postad 12 June 2011 - 22:59 -1 Inget alls, bara det att självutnämnde forumpolisen anderswillhelmsson har som tidsfördriv att hugga som en kobra och anmärka på precis allt som han anser bryter mot forumets regler och förordningar och andra "vedertagna standarder". Vem bryr sig om någon skriver +1 eller +5 (jo, vi vet VEM som bryr sig). Men vi som hängt här ett tag är iofs (får man skriva så? Är det tillräckligt vedertaget som uttryck) inte ett dugg förvånade. Vi har sett det förr... Redigerat av tomano58, 13 June 2011 - 00:26. Postad 13 June 2011 - 06:00
Nån annan som har problem med ljudet med SVT HD via hdmi kabel?
Om jag byter till tex från TV4 film till SVT hd måste jag höja, det kan skilja flera staplar i volymstegen Postad 13 June 2011 - 08:52
Jag har alltid samma ljudnivå på alla SVT kanaler, spelar ingen roll om jag har en stapel eller maxat.
Postad 13 June 2011 - 08:56
Om de under ett och ett halvt års tid har sänt flera filmer på samtliga Canal+ Film-kanaler i DD5.1 så tycker i alla fall jag att det är märkligt att dom plötsligt bara sänder i stereo på samtliga filmkanalerna UTOM just Canal+ Film HD. Sen att inte alla filmer går i 5.1 är jag fullt medveten om men de festa serier på Canal+ Series har gått i 5.1 om dom är från åtminstone 2010 och väen äldre filmer som jag blivit förvånad över att dom sänt i 5.1. Så nånting har ändrats och jag tycker det är helt galet att de höjer priset om det blir en sämre produkt. Jag kanske är kräsen men om dom har sänt såpass mycket som dom har gjort i 5.1 så är det märkligt att ingen mer än jag uppmärksammar och bryr sig om att nåt verkar ha ändrats på. Jag har varit mer än belåten över dessa kanaler tidigare men nu känns det inte värt pengarna längre.
Som jag har skrivit i två tidigare inlägg så är den enda utav Canal+ Film-kanalerna som sänder i 5.1 numera Canal+ Film HD. Postad 13 June 2011 - 09:49
nej då, inte enligt denna sida: http://www.telia.se/...oner-fiber.page Sorry såg inte tidigare svar Redigerat av Loomis4ever, 13 June 2011 - 09:52. Postad 13 June 2011 - 11:32 Låter som en ren bugg om problemet uppstod i samband med senaste uppdateringen. Vart Telia håller hus på detta forumet kan man ju undra. En kommentar hade ju varit på sin plats. Postad 13 June 2011 - 12:42
Varför tror du jag är en aning upprörd? De kunde ju noterat att de tagit det till sig kan man tycka. Det dom sa när jag var i kontakt med Telia via telefon var att de sänder samma ljud som Canal Digital gör, men eftersom jag vid flera olika tidpunkter på dygnet, under snart en månads tid märkt att det ALDRIG sänds i 5.1 på filmkanalerna längre utom ljust HD så är det ju nåt som hänt eller ändrats på. Hon skulle kolla med sina medarbetare och höra av sig om nåt kom fram men har inte hört nåt på en vecka så antagligen är väl allt som det ska...eller vad man nu ska tro! Man kan undra vad man betalar för egentligen, men det blir definitivt en uppsägning efter kommande hockeysäsong om det inte blir bättre än så här...jag har tyvärr bindningstid som går ut i september och då börjar ju säsongen...men man borde kunna säga upp det i förtid eftersom dom ändrat på förutsättningarna i det abonnemang man en gång tecknade, det stod ju inget om denna "lilla" försämring i utskicket om prishöjningen! Postad 13 June 2011 - 16:08
Det ska vara DD ljud på alla Canal+ film kanaler förutom på SF och family Det finns alltså ingen DD signal alls? Då måste ju Telia titta på det, har du DD 2.0 så får du klaga hos Canal+ att de inte sänder 5.1 Postad 13 June 2011 - 17:54
Nu är synkproblemen borta. Vad gäller Nat Geo HD och textning kan jag ha problem om jag tittar på inspelat men då spolar jag bara lite fram och tillbaka så fixar det sig. Ps: felanmälan via 90 200 kan hjälpa. Redigerat av Bosse-i-skogen, 13 June 2011 - 17:58. Postad 13 June 2011 - 17:59
Telia är i Las Vegas Postad 13 June 2011 - 20:06
Jo han Mr Markus har väl en vecka till där nere! Men det var ju meningen att en ersättare skulle ta hans plats under semestern, men tyvärr så har ersättaren inte varit särskilt aktiv här med att hjälpa till. Postad 14 June 2011 - 18:44
Själv har jag osynk (ljud) på alla SVT kanalerna sedan en tid, har inte orkat ringa till Felia, något som vet något? (tror jag har 1910 boxen) jsgim Postad 14 June 2011 - 19:59
Det kan hjälpa att påtala något i denna tråden men det är inte det bästa. 90 200 är det som gäller av egen erfarenhet för bara för att någon har osynk så innebär det inte att alla har det. Det är nog ett komplext system det här med tv-distrubution via dels fiber och ADSL via telejacket. Blir det totalhaveri behöver ingen skriva här för det vet nog Telia om ändå. Redigerat av Bosse-i-skogen, 14 June 2011 - 20:02. Postad 14 June 2011 - 22:41
Är det någon som vet/ eller hört i "korridoren" om hur TELIA kommer paketera HD kanalerna. Ex. baka in dem i respektive paket där motsvarande SD kanal ingår eller egna HD paket?
Anledningen till min fråga är att jag överväger VS Premium paketet istället för dagens Stor + VS Sport. Dock vill jag inte binda upp mig om det skulle komma separata HD kanalpaket... EK Postad 14 June 2011 - 23:27
Min gissning är att de kommer göra ett eget paket för HD kanalerna. Svårt att tänka mig att de lägger in kanalerna där SD kanalen redan finns. Då HD kanalen är just samma kanal fast i högupplöst bild. 3 användare läser detta ämne1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |