* Officiell Tråd - Apple iPhone *
2504 svar till detta ämne
Postad 26 February 2008 - 21:07
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
De va ju inte kul  Finns det inget annat program (som sendsong)? Låter bara besvärliga med att göra om dem till AAC osv. Men är det enda sättet så...
gårdemyr Måste fråga. De ljud filer du har lagt över till din iPhone som du vill använda SendSong med. Hur fick du tag på dom? Hur gjorde du för att få dom nerklippta om du nu gjorde det? Vad min poäng är att har du redan filer som du synkat med din iPhone så redan "färdiga" för att användas i längd och ner-klippning så har du redan gjort halva jobbet. Du borde dessutom redan ha dom i iTunes i o m du synkat dom. Med andra ord så det enda du behöver göra är att konvertera och ändra filformatet. Låter inte speciellt besvärligt för mig.
Hur gör man för ändra filändelsen? Annars har det varit enkelt me d guiden =) gårdemyr
Postad 26 February 2008 - 21:25
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
De va ju inte kul  Finns det inget annat program (som sendsong)? Låter bara besvärliga med att göra om dem till AAC osv. Men är det enda sättet så...
gårdemyr Måste fråga. De ljud filer du har lagt över till din iPhone som du vill använda SendSong med. Hur fick du tag på dom? Hur gjorde du för att få dom nerklippta om du nu gjorde det? Vad min poäng är att har du redan filer som du synkat med din iPhone så redan "färdiga" för att användas i längd och ner-klippning så har du redan gjort halva jobbet. Du borde dessutom redan ha dom i iTunes i o m du synkat dom. Med andra ord så det enda du behöver göra är att konvertera och ändra filformatet. Låter inte speciellt besvärligt för mig.
Hur gör man för ändra filändelsen? Annars har det varit enkelt me d guiden =)
gårdemyr
Jag vet inte hur det är på PC men på mac:en så när jag tar delete på en fil så får jag fråga om den ska flyttas till papperskorgen. Vilket du vill. Öppna papperskorgen och flytta ut filen till skrivbordet. Du måste se till att ha inställningen Show extensions aktiverat så du ser "ljudfilsnamn".m4a. Därefter byter du bara ändelsen från .m4a till .m4r. Dra sen bara in filen tillbaka till iTunes så tror den att det är en ringsignal och hamnar på rätt ställe. Update på min fråga i förra posten: Hitta en fix till mitt problem. Var tvungen att gå in under Settings/General/Reset och välja Rest All så fungerade det. Englit källan där jag hitta fixen kan det hända att man måste Reset All två ggr.
Postad 26 February 2008 - 21:42
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
gårdemyr
Jag vet inte hur det är på PC men på mac:en så när jag tar delete på en fil så får jag fråga om den ska flyttas till papperskorgen. Vilket du vill. Öppna papperskorgen och flytta ut filen till skrivbordet. Du måste se till att ha inställningen Show extensions aktiverat så du ser "ljudfilsnamn".m4a. Därefter byter du bara ändelsen från .m4a till .m4r. Dra sen bara in filen tillbaka till iTunes så tror den att det är en ringsignal och hamnar på rätt ställe.
Update på min fråga i förra posten:
Hitta en fix till mitt problem. Var tvungen att gå in under Settings/General/Reset och välja Rest All så fungerade det. Englit källan där jag hitta fixen kan det hända att man måste Reset All två ggr.
Har windows xp, men jag vet inte vilken som är "Show extensions" hos mig. Här kommer hur det ser ut när man högerklickar på filen, och sen tar egenskaper: Ingenstans man kan ändra filändelsen vad jag ser http://img162.images...84067345ad5.jpgSen är det ju jobbigt att behöva göra detta på alla låtar man vill ha i sin iphone för ringsignal =( Men ifall man vill lägga in låtar (.mp3) och ha och lyssna på bara vanligt som en mp3. Går det då bara att lägga in från de man har i Itunes!? gårdemyr
Redigerat av gårdemyr, 26 February 2008 - 21:44.
Postad 26 February 2008 - 21:47
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Har windows xp, men jag vet inte vilken som är "Show extensions" hos mig. Här kommer hur det ser ut när man högerklickar på filen, och sen tar egenskaper: Ingenstans man kan ändra filändelsen vad jag ser http://img162.images...84067345ad5.jpg
gårdemyr
Kommer inte ihåg exakt hur man gör på windows, men du skall välja typ egenskaper eller något uppe i en högermeny i utforskaren. Sedan så får man upp en lista med massa inställningar, bla att visa filändelser. Annars så borde du ju kunna byta namn i commando-prompten. Att det skall vara en m4r fil är helt enkelt för att iTunes skall sortera in den i rätt bibliotek. Dessutom så vill väl Apple pusha för att du skall köpa ringsignaler från dem. Ja, du kan lägga till mp3or i iTunes som du sedan synkar över.
Redigerat av Phindus, 26 February 2008 - 21:48.
Postad 26 February 2008 - 22:25
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
gårdemyr
Jag vet inte hur det är på PC men på mac:en så när jag tar delete på en fil så får jag fråga om den ska flyttas till papperskorgen. Vilket du vill. Öppna papperskorgen och flytta ut filen till skrivbordet. Du måste se till att ha inställningen Show extensions aktiverat så du ser "ljudfilsnamn".m4a. Därefter byter du bara ändelsen från .m4a till .m4r. Dra sen bara in filen tillbaka till iTunes så tror den att det är en ringsignal och hamnar på rätt ställe.
Update på min fråga i förra posten:
Hitta en fix till mitt problem. Var tvungen att gå in under Settings/General/Reset och välja Rest All så fungerade det. Englit källan där jag hitta fixen kan det hända att man måste Reset All två ggr.
Har windows xp, men jag vet inte vilken som är "Show extensions" hos mig. Här kommer hur det ser ut när man högerklickar på filen, och sen tar egenskaper: Ingenstans man kan ändra filändelsen vad jag ser http://img162.images...84067345ad5.jpg
Sen är det ju jobbigt att behöva göra detta på alla låtar man vill ha i sin iphone för ringsignal =( Men ifall man vill lägga in låtar (.mp3) och ha och lyssna på bara vanligt som en mp3. Går det då bara att lägga in från de man har i Itunes!?
gårdemyr
Ja du måste ha din musik i Itunes för att få in dem i telefonen.
Postad 26 February 2008 - 22:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej, det blir nog en helt ny iPhone. Till sommaren skulle jag tro. Då har den varit ute i ett år. Ziphone funkar fortfarande på 1.1.4!?! Dock rekommenderar Zibree att man väntar så han får testa ordentligt. Zibree is the man.
Nu vill man bara att SDK ska komma
Asså SDK är utvecklingskit. Lär dröja innan det dyker upp vettiga appar på Itunes. Kul för de som inte har en hackad telefon men för oss andra kvittar det. Vi har ju redan tillgång till massa applikationer.
Postad 27 February 2008 - 00:43
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Lite dålig tajming på 1.1.4 uppdateringen, jag får ju min köpt i USA nästa vecka! Verkar inte vara några problem med 1.1.4 och ziphone men ändå, jag hade inte haft något emot att köra 1.1.3 tills jag vet att det är helt säkert att köra 1.1.4.
damn!
Postad 27 February 2008 - 08:30
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Lite dålig tajming på 1.1.4 uppdateringen, jag får ju min köpt i USA nästa vecka! Verkar inte vara några problem med 1.1.4 och ziphone men ändå, jag hade inte haft något emot att köra 1.1.3 tills jag vet att det är helt säkert att köra 1.1.4. damn! 
Det hinner nog lösa sig tror jag  Så vitt jag förstått funkar allting utom själva ikonerna för thirdparty programmen? Så om allt annat fungerar bör det inte vara helt omöjligt att nedgradera till 1.1.3. Någon som testat uppgradera? Jag känner ingen större lust då inget extra tillkommer
Postad 27 February 2008 - 09:34
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej jag väntar till 1.1.5 eller så. De får lägga till lite nya funktioner för att jag ska uppgradera.
Postad 27 February 2008 - 09:38
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Avvaktar nog också en liten stund....Tänker inte uppgradera förrän allt stabiliserat sig lite. Finns ju liksom ingen anledning att riskera något för en uppgradering som bara är lite buggfixar...(samt förmodligen lite fix inför sdk)
Efter att jag nedgraderade min bootloader till 3.9 känns min iPhone bättre än någonsin. Så jäkla skönt att kunna köra rätt firmware till rätt baseband. Tänker inte ändra något förrän jag är säker på att allt fungerar lika bra som nu!
Postad 27 February 2008 - 12:00
xarph
-
xarph
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Här står lite nya features till 1.1.4: http://www.iphoneinfo.se/
Postad 27 February 2008 - 13:22
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Asså SDK är utvecklingskit. Lär dröja innan det dyker upp vettiga appar på Itunes. Kul för de som inte har en hackad telefon men för oss andra kvittar det. Vi har ju redan tillgång till massa applikationer.
Vilket innebär att det kommer fler appz till oss  Sedan att man kanske får lägga en slant och köpa de riktigt bra programmen har jag inget emot
Postad 27 February 2008 - 16:06
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
gårdemyr Kommer inte ihåg exakt hur man gör på windows, men du skall välja typ egenskaper eller något uppe i en högermeny i utforskaren. Sedan så får man upp en lista med massa inställningar, bla att visa filändelser.
Annars så borde du ju kunna byta namn i commando-prompten. Att det skall vara en m4r fil är helt enkelt för att iTunes skall sortera in den i rätt bibliotek. Dessutom så vill väl Apple pusha för att du skall köpa ringsignaler från dem.
Ja, du kan lägga till mp3or i iTunes som du sedan synkar över.
Fick det att fungera efter vad du sa, =) tack för hjälpen, men hoppas fortfarande på program liknande sendsong till 1.1.3 --> gårdemyr
Postad 27 February 2008 - 16:50
Dr.yoshi
-
Dr.yoshi
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
I dag kom min 16 gb! Efter 10 minuters pillande var den upplåst 
Postad 27 February 2008 - 17:56
Denzel
-
Denzel
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej hej hallå..
Har en Iphone på ingång nu och har en snabb fråga bara..
Jag läste att om man vill installera Installern på Iphone behövs tillgång till trådlöst nätverk, right?
Kan man då koppla på en wlan-pinne på sin stationära (som icke har trådlöst till routern) och genom datorn och wlan-pinne koppla upp sig mot Wifi med Iphonen?
Mvh Den
Postad 27 February 2008 - 18:24
Pierrelu
-
Pierrelu
-
Användare
-
-
179 inlägg
Är mottligt sugen på en Iphone som nästa telefon. Står och väger lite mellan ett par HTC modeller, SE p1i och iphonen.
Hur är det att köpa från utlandet? Något ställe som ni rekommenderar och vad kostar det med frakt och tull ungefär?
Finns det någon hake med att inte köpa den från sverige, kommer troligen köra luren med Tele2/comviq abonnemang.
Hoppas det är okej att jag kan slippa läsa igenom 56 sidor för att få svar på mina frågor 
Tack för hjälpen!
Edit : Har en polare som ska till NYC i april som jag kanske kan få till att köpa en lur åt mig.
Vilka direkta nackdelar får telefonen eftersom man "låser upp den"? Hur är det med garanti?
Tack igen!
Redigerat av Pierrelu, 27 February 2008 - 20:40.
Postad 27 February 2008 - 19:12
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Asså SDK är utvecklingskit. Lär dröja innan det dyker upp vettiga appar på Itunes. Kul för de som inte har en hackad telefon men för oss andra kvittar det. Vi har ju redan tillgång till massa applikationer. Vilket innebär att det kommer fler appz till oss  Sedan att man kanske får lägga en slant och köpa de riktigt bra programmen har jag inget emot 
Som sagt så kommer vi nog inte ha nytta av SDKn här i Sverige.
Postad 27 February 2008 - 19:16
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Hej hej hallå..
Jag läste att om man vill installera Installern på Iphone behövs tillgång till trådlöst nätverk, right?
Kan man då koppla på en wlan-pinne på sin stationära (som icke har trådlöst till routern) och genom datorn och wlan-pinne koppla upp sig mot Wifi med Iphonen?
Mvh Den
Ja, om du sätter upp ett WLAN från din stationära dator. Jag gör så på jobbet där vi inte har WiFi. Jag delar ut min ethernet-anslutning via WLAN. Då agerar min dator som en router mellan ethernet och wifi och tilldelar iPhonen ett IP.
Postad 27 February 2008 - 20:40
Denzel
-
Denzel
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej hej hallå..
Mvh Den Ja, om du sätter upp ett WLAN från din stationära dator. Jag gör så på jobbet där vi inte har WiFi. Jag delar ut min ethernet-anslutning via WLAN. Då agerar min dator som en router mellan ethernet och wifi och tilldelar iPhonen ett IP.
Precis något sådant jag hoppades på att man kunde göra. Sweet ,tack för svaret.. Får hem den 5e Mars någon gång, ska se om man lyckas göra något med den utan att sabba den helt.  Mvh
Postad 27 February 2008 - 21:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Asså SDK är utvecklingskit. Lär dröja innan det dyker upp vettiga appar på Itunes. Kul för de som inte har en hackad telefon men för oss andra kvittar det. Vi har ju redan tillgång till massa applikationer. Vilket innebär att det kommer fler appz till oss  Sedan att man kanske får lägga en slant och köpa de riktigt bra programmen har jag inget emot 
Hur har du tänkt köpa appar som du inte kommer åt? De kommer bara finnas i länder telefonen är släppt i så svenska Itunes kommer inte ha ngt innan Iphone släpps här. Ringtones går tex inte att köpa i Sverige så man kan anta att det blir samma för programmen.
Postad 27 February 2008 - 21:20
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Är nu väldigt inne på att köpa en iphone. Men jag undrar var ska jag helst köpa den
ifrån!? har hört/läst att man förutom i USA måste täckna abonnomang i butiken osv.
Är det så? Isåfall måste ju USA vara bättre även om man måste betala tull, och frakt.
gårdemyr
Postad 27 February 2008 - 22:01
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Är nu väldigt inne på att köpa en iphone. Men jag undrar var ska jag helst köpa den ifrån!? har hört/läst att man förutom i USA måste täckna abonnomang i butiken osv. Är det så? Isåfall måste ju USA vara bättre även om man måste betala tull, och frakt.
gårdemyr
Tull på en iPhone? Njae, går nog att undvika ganska enkelt. Speciellt beroende på vilken flygplats du landar på i Sverige. Tänk dock på att ta med det som handbagage i vilket fall som helst... mycket som "förloras" i väskhanteringen i USA...
Postad 27 February 2008 - 22:08
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Är nu väldigt inne på att köpa en iphone. Men jag undrar var ska jag helst köpa den ifrån!? har hört/läst att man förutom i USA måste täckna abonnomang i butiken osv. Är det så? Isåfall måste ju USA vara bättre även om man måste betala tull, och frakt.
gårdemyr
Tull på en iPhone? Njae, går nog att undvika ganska enkelt. Speciellt beroende på vilken flygplats du landar på i Sverige.
Tänk dock på att ta med det som handbagage i vilket fall som helst... mycket som "förloras" i väskhanteringen i USA...
Han syftade nog på att köpa den över nätet. ÄVen där är det ganska lätt att slippa tull och moms. Men det kan hända grejjerna fastnar. Finns inga 100%iga garantier för att man slipper undan. JAg köpte på ebay och snubben jag köpte av skickade den som gift med lågt värde så den gick rakt igenom utan problem.
Postad 27 February 2008 - 23:01
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
gårdemyr
Tull på en iPhone? Njae, går nog att undvika ganska enkelt. Speciellt beroende på vilken flygplats du landar på i Sverige.
Tänk dock på att ta med det som handbagage i vilket fall som helst... mycket som "förloras" i väskhanteringen i USA...
Han syftade nog på att köpa den över nätet. ÄVen där är det ganska lätt att slippa tull och moms. Men det kan hända grejjerna fastnar. Finns inga 100%iga garantier för att man slipper undan. JAg köpte på ebay och snubben jag köpte av skickade den som gift med lågt värde så den gick rakt igenom utan problem.
Precis syftade att köpa över nätet, typ som international-orders eller liknande. En annan liknande sida är americanshopper.dk där en iphone 16gb inkl. frakt, moms ja allt va de var gick på 685$. Låter ju mycket bra, men har ett "problem" min pappa som undrar hur man kan använda iphonen i Sverige osv. Sa till han det här med programmet Ziphone hoppas han fattade  . En annan fråga när man kopplat in iphonen till datorn och den kommer upp i Itunes, är det bara att ta "avbryt" när det kommer så att det har kommit ut en ny version 1.1.4, är det bara att ta avbryt då eller? Sen även det här med att man ska registrera abonnemanget genom Itunes hur funkar det egentligen och hur undviker man de? Hoppas ni fattar, men är "noob" inom iphone området gårdemyr
Postad 27 February 2008 - 23:12
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
En annan fråga när man kopplat in iphonen till datorn och den kommer upp i Itunes, är det bara att ta "avbryt" när det kommer så att det har kommit ut en ny version 1.1.4, är det bara att ta avbryt då eller? Sen även det här med att man ska registrera abonnemanget genom Itunes hur funkar det egentligen och hur undviker man de?
Hoppas ni fattar, men är "noob" inom iphone området
gårdemyr
Du blir frågad om du vill bli uppdatera när det finns en uppdatering tillgänglig och har alltid valet att avbryta. Registrera abonnemanget behövs inte eftersom du aktiverar telefonen på andra vis (t.ex via Ziphone). Du är säkert jättesugen nu på telefonen men gör oss alla en tjänst och läs igenom de flesta sidorna (iaf 40+) av denna tråd som får du 95% av dina frågor besvarade istället för att alla ska svara på samma frågor om och om igen
Redigerat av Vounce, 27 February 2008 - 23:14.
Postad 27 February 2008 - 23:17
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Gott folk! SDK release blir av den 6:e mars! Källa: här och här och tusen andra ställen... Frågan är om vi i Sverige kommer få ta del av de applikationerna som Apple godkänner eller inte... Men tror ni inte att OM applikationerna läggs upp i Itunes, att man endast kommer kunna köpa programmen om man har ett ip-nummer från ett land där iPhone är släppt? För om det blir så så är det ju inga problem att fejka ett amerikanskt ip-nummer...
Redigerat av shapic, 27 February 2008 - 23:19.
Postad 27 February 2008 - 23:26
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
En annan fråga när man kopplat in iphonen till datorn och den kommer upp i Itunes, är det bara att ta "avbryt" när det kommer så att det har kommit ut en ny version 1.1.4, är det bara att ta avbryt då eller? Sen även det här med att man ska registrera abonnemanget genom Itunes hur funkar det egentligen och hur undviker man de?
Hoppas ni fattar, men är "noob" inom iphone området
gårdemyr
Du blir frågad om du vill bli uppdatera när det finns en uppdatering tillgänglig och har alltid valet att avbryta. Registrera abonnemanget behövs inte eftersom du aktiverar telefonen på andra vis (t.ex via Ziphone). Du är säkert jättesugen nu på telefonen men gör oss alla en tjänst och läs igenom de flesta sidorna (iaf 40+) av denna tråd som får du 95% av dina frågor besvarade istället för att alla ska svara på samma frågor om och om igen 
tack för svaret gårdemyr
Postad 28 February 2008 - 00:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Gott folk!
SDK release blir av den 6:e mars! Källa: här och här och tusen andra ställen...
Frågan är om vi i Sverige kommer få ta del av de applikationerna som Apple godkänner eller inte... Men tror ni inte att OM applikationerna läggs upp i Itunes, att man endast kommer kunna köpa programmen om man har ett ip-nummer från ett land där iPhone är släppt? För om det blir så så är det ju inga problem att fejka ett amerikanskt ip-nummer...
Har inte med ipnumret att göra. Det har med ditt ituneskonto att göra. Ska du köpa ngt på itunes så kopplas det till din adress. Mao så kan du bara handla på svenska itunes. Det går dock att skapa ett amerikanskt konto och betala med gift cards men det är lite omständigt.
Postad 28 February 2008 - 09:15
Unregistered37c7c1fa
-
Unregistered37c7c1fa
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Ok, kanske offtopic kanske jag vet inte.
Men grejen är att nu är jag så sjukt sugen på en iPhone så jag håller på att spricka! Jag pallar inte av att vänta på att den ska komma till Sverige längre så jag har feta funderingar på att stilla detta behov med antingen en iPhone eller en ipod touch...
Det är bara det att få tag på en iphone utan att man gräver stora hål i bankkontot. Kan ipoden stilla mitt behov en tid framöver eller är det värt 5000 kr? Jag sitter på en P990 nu som jag verkligen avskyr. Jag är behov av en ny telefon men det är inte SUPER nödvändigt.
Sen har jag kollegor som ska till USA i slutet på Mars troligtvis. Har inte kollat med dom om de kan köpa telefonen åt mig men det är så lång tid tills dess  .... SÅ sugen är jag
Tips? Råd? Kan jag handla en touch och stilla detta behov och sen sälja den när jag vill köpa iphone senare i vår/sommar? Är det lurigt och sälja en touch eller är de heta på marknaden efter ett par månader?
många funderingar...
MVH
Azon
Postad 28 February 2008 - 09:44
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
azon, vänta tills kollegorna åker till USA och be dem köpa en åt dig, ska väl inte vara några större problem (de måste köpa i en Apple store). Med tanke på att en ipod touch i Sverige kostar nästan lika mycket som en Iphone i USA så får du klura ut det själv  Säg åt dem att ta hem den i handbagaget så slipper de tull och moms (oftast). Jag tror du överlever 1 månad till
Postad 28 February 2008 - 17:46
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Ifall man köper iphone i USA så behöver man då en adapter för europa detta stämmer väl?
Finns det att köpa på t.ex onoff eller liknande och hur ser den ut?
gårdemyr
editerat: min pappa ska till NY nästnästa vecka och har då kanske möjlighet att köpa hem en
iphone till mig. Men eftersom han endast är där 2 dagar så kan han inte springa runt i alla
apple stores och leta efter iphones. Så jag undrar ifall man kan se någonstans ifall apple stores
har iphone inne. Sen även vad han ska säga när han köper iphonen i affären.
Redigerat av gårdemyr, 28 February 2008 - 18:22.
Postad 28 February 2008 - 19:03
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Ifall man köper iphone i USA så behöver man då en adapter för europa detta stämmer väl? Finns det att köpa på t.ex onoff eller liknande och hur ser den ut?
gårdemyr
editerat: min pappa ska till NY nästnästa vecka och har då kanske möjlighet att köpa hem en iphone till mig. Men eftersom han endast är där 2 dagar så kan han inte springa runt i alla apple stores och leta efter iphones. Så jag undrar ifall man kan se någonstans ifall apple stores har iphone inne. Sen även vad han ska säga när han köper iphonen i affären.
Han borde säga: -"I would like an iPhone".
Postad 28 February 2008 - 19:23
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Ifall man köper iphone i USA så behöver man då en adapter för europa detta stämmer väl? Finns det att köpa på t.ex onoff eller liknande och hur ser den ut?
gårdemyr
editerat: min pappa ska till NY nästnästa vecka och har då kanske möjlighet att köpa hem en iphone till mig. Men eftersom han endast är där 2 dagar så kan han inte springa runt i alla apple stores och leta efter iphones. Så jag undrar ifall man kan se någonstans ifall apple stores har iphone inne. Sen även vad han ska säga när han köper iphonen i affären. Han borde säga:
-"I would like an iPhone". 
det vet jag  Nä men undrar ifall det är något annat, alltså ifall personalen frågar något annat typ som registrera i butiken eller vad dem nu kan tänka sig fråga. någon som köpt direkt i buktiken som kan förklara ifall dem säger något mera gårdemyr editerat: det är nästa vecka han åker, skrev fel innan, så behöver veta lite vad dem kommer och säga och hur det går till i affären.
Redigerat av gårdemyr, 28 February 2008 - 20:26.
Postad 28 February 2008 - 21:33
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hejhej!
En vän til mig åker till usa på lördag och jag ska ringa och bestämma om hurvida han ska köpa en iphone åt mig eller inte. Jag undrar om ni tror att sdk kommer påverka efterfrågan? Hur stor risk är det att de uppgraderar hårdvaran i maskineriet? Ny modell osv?
Postad 28 February 2008 - 23:53
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Hejhej! En vän til mig åker till usa på lördag och jag ska ringa och bestämma om hurvida han ska köpa en iphone åt mig eller inte. Jag undrar om ni tror att sdk kommer påverka efterfrågan? Hur stor risk är det att de uppgraderar hårdvaran i maskineriet? Ny modell osv?
För bövelen, köp... Jag får min nästnästa måndag iaf  , en 16GB för ca 3200 kr. OOOOM det nu blir så att de släpper en i Sverige, kommer den antagligen vara väldigt dyr och vara bunden till något abonnemang ett bra tag. Och även om det skulle vara en bra deal så har jag i "värsta" fall en iPod touch på 16GB som jag även kan ringa och smsa och fota med. Och till det priset tycker jag att det är jävligt bra...
Postad 29 February 2008 - 00:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
gårdemyr
editerat: min pappa ska till NY nästnästa vecka och har då kanske möjlighet att köpa hem en iphone till mig. Men eftersom han endast är där 2 dagar så kan han inte springa runt i alla apple stores och leta efter iphones. Så jag undrar ifall man kan se någonstans ifall apple stores har iphone inne. Sen även vad han ska säga när han köper iphonen i affären.
NEj du behöver ingen adaptor. Vanlig sladd som kostar 25 spänn räcker. Eller så laddar du via usb istället.
Postad 29 February 2008 - 08:05
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
det vet jag  Nä men undrar ifall det är något annat, alltså ifall personalen frågar något annat typ som registrera i butiken eller vad dem nu kan tänka sig fråga. någon som köpt direkt i buktiken som kan förklara ifall dem säger något mera
gårdemyr
editerat: det är nästa vecka han åker, skrev fel innan, så behöver veta lite vad dem kommer och säga och hur det går till i affären.
Poängen med mitt inlägg var att det är inga direkt frågor om registrering eller nåt. Det ska vara som att handla mjölk.
Postad 29 February 2008 - 18:49
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
det vet jag  Nä men undrar ifall det är något annat, alltså ifall personalen frågar något annat typ som registrera i butiken eller vad dem nu kan tänka sig fråga. någon som köpt direkt i buktiken som kan förklara ifall dem säger något mera
gårdemyr
editerat: det är nästa vecka han åker, skrev fel innan, så behöver veta lite vad dem kommer och säga och hur det går till i affären. Poängen med mitt inlägg var att det är inga direkt frågor om registrering eller nåt. Det ska vara som att handla mjölk. 
okej, tack Ville bara veta så att jag kan säga till min pappa att det är som handla mjölk. och att det inte kommer några konstiga frågor om registrering osv. tack tack gårdemyr
Postad 29 February 2008 - 18:58
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
För er som har bråttom finns ZiPhone 2.5 ute nu.....Själv tänker jag inte "mickla" med min telefon på någon vecka eller två....
Postad 01 March 2008 - 00:24
Unregistered5ac50fe7
-
Unregistered5ac50fe7
-
Amatör
-
-
50 inlägg
fick hem min order från international-orders.com beställde i onsdags fick den ida  ganska snabbt för att vara från usa
Postad 01 March 2008 - 01:27
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
fick hem min order från international-orders.com beställde i onsdags fick den ida ganska snabbt för att vara från usa
de var snabbt, öppnat den nu eller? är det 1.1.3 16gb eller? vad fick du betala sammanlagt? gårdemyr
Postad 01 March 2008 - 11:45
Zack_Ersa
-
Zack_Ersa
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Stämmer det att man kommer kunna använda drag&drop i en filhanterare istället för iTunes med nya 1.1.4? de vore inte så dumt faktiskt...
Postad 01 March 2008 - 14:19
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Stämmer det att man kommer kunna använda drag&drop i en filhanterare istället för iTunes med nya 1.1.4? de vore inte så dumt faktiskt...
Det skulle jag inte tro. Däremot har du haft drag and drop/manuell hantering i iTunes sedan iTunes 7.6.
Postad 01 March 2008 - 14:42
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Ska antagligen få en iphone nästnästa vecka då pappa ska till NY med jobbet.
Undrar då hur stor chans det är att man får 1.1.4
Spelar det något roll nu ifall man får 1.1.3 eller 1.1.4? nu när man kan använda ZiPhone till 1.1.4
gårdemyr
Postad 01 March 2008 - 15:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Undrar då hur stor chans det är att man får 1.1.4 Spelar det något roll nu ifall man får 1.1.3 eller 1.1.4? nu när man kan använda ZiPhone till 1.1.4
gårdemyr
Problem med läsförståelsen?
Postad 01 March 2008 - 16:08
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Jag uppgraderade min iPhone idag från 1.1.3 (1.1.1 OOB) till 1.1.4. Funka hur fint som helst. Ett problem stötte jag på dock. Dum som jag var så såg jag inte till att avinstallera alla min apps innan jag gjorde det. Resultatet blir att jag inte har några av mina apps synliga på springboard:en men då ligger fortfarande kvar i uninstall listan. Nästan alla apps gick att uninstall och install igen förutom Summerboard. När jag försöker avinstallera det får jag Error! Main Script Executiom Failed. Jag har prövat genom att SSH:at in i telefonen att hitta det så jag kan manuellt ta bort det men jag verkar inte kunna hitta det någonstans.
Någon som har något förslag?
Edit:
Jag vet att jag kan lösa det om jag gör en restore och sen jailbreak etc. Tänkte mest höra om någon hade en lösning innan jag behöver göra det.
Redigerat av basselito, 01 March 2008 - 17:24.
Postad 01 March 2008 - 17:28
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Undrar då hur stor chans det är att man får 1.1.4 Spelar det något roll nu ifall man får 1.1.3 eller 1.1.4? nu när man kan använda ZiPhone till 1.1.4
gårdemyr
Problem med läsförståelsen?
Vadå problem med läsförståelsen!? Ganska onödigt inlägg eller tyvärr basselito kan jag inte hjälpa dig då jag inte är så kunnig gårdemyr
Postad 01 March 2008 - 21:02
Frixos
-
Frixos
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag funderar på att beställa en iPhone härifrån: http://www.international.com/ men jag vet inte vilken modell. 8gb eller 16gb? 8GB versionen är ca: 1000kr billigare. Ni som har 8gb, räcker det? Eller borde man lägga extra pengar o fixa 16GB versionen? edit. Någon som beställt därifrån (eller något annat ställe ni kan rekommendera? och kan förklara det här med "Declare my item as a gift", "Declare my item as Full value"? Vilken ska man ta o varför?
Redigerat av Frixos, 01 March 2008 - 21:04.
Postad 01 March 2008 - 22:22
Unregisteredab9a53ca
-
Unregisteredab9a53ca
-
Användare
-
-
132 inlägg
Om du ber dem att skriva att det är en gåva så kan du komma undan tullavgift och moms. Det är en chansning och inte säkert, eftersom gåvor över ett visst värde (osäker på hur mycket) ska förtullas.
I det andra fallet så är det ganska säkert att du direkt åker på tullavgift och moms.
Det kanske finns någon annan expert i ämnet här? Tullmyndigheten kanske har tråkigt och sitter och läser här om dagarna och kan upplysa?
Postad 01 March 2008 - 22:25
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jag funderar på att beställa en iPhone härifrån: http://www.international.com/ men jag vet inte vilken modell. 8gb eller 16gb? 8GB versionen är ca: 1000kr billigare. Ni som har 8gb, räcker det? Eller borde man lägga extra pengar o fixa 16GB versionen?
edit. Någon som beställt därifrån (eller något annat ställe ni kan rekommendera? och kan förklara det här med "Declare my item as a gift", "Declare my item as Full value"? Vilken ska man ta o varför?
du menar väl international-orders.com. Det med vilken modell som man ska välja 8 eller 16gb är ju helt upp till dig. Vill du ha plats med mycket (typ använda som mp3spelare) kan det ju vara bra att ha mycket minne ifall du har många låtar. Om du ändå inte kommer använda allt minne så kan du ju lika bra spara de 1000kr eller? Har hört bra saker om den danska sidan americanshopper.dk Är typ samma som international-orders.com Jag mailade och frågade vad det skulle kosta att ta hem en 16gb lur och fick priset 685$ inkl allt skulle det vara. Fast då jag inte har någon erfarenhet om företaget vill jag inte säga för mycket om de. De med declare gift osv får någon annan förklara för dig då jag inte vet heller exakt. Hoppas jag hjälpte dig lite grann och lycka till med ditt köp gårdemyr
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|