* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **5 *
Onkyo TX-SR605
(Förstärkare)
|
1
|
(86)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR805
(Förstärkare)
|
1
|
(60)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR875
(Förstärkare)
|
0
|
(39)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR905
(Förstärkare)
|
1
|
(37)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR705
(Förstärkare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Postad 02 November 2008 - 11:22
xtos: Du ska välja 6ohm på recivern.
Sonyman om du vill att det ska stå DTS-HD MA i displayen på Onkyon,då ska du skicka bitstream från blu-ray spelaren.
Nej 805 blir inte overkill man kan aldrig ha för lite kraft.
OK, då hänger jag med!
Men är det något 805:an inte har om man jämför med tex 606:an? Finns det någon anledning öht att köpa en nyare modell om man bortser från att några har 2 hdmi ut?
Visst kan jag köra hdmi in på 805:an o sen ut med komponent utan att förlora kvalite?
Postad 02 November 2008 - 13:16
Postad 02 November 2008 - 16:04
Postad 03 November 2008 - 11:07
Det är snarare så att 805 har bättre komponenter och bättre högtalarkalibering än 606.
805 har även hög THX klass, det är helt enkelt högre krav som ställs och som 805 lever upp till.
Ok, så med en budget på max 7k & att den ska vara svart, då säger ni att det enda som gäller är en 805:a?
Anledningen till att jag velar lite nu är pga 1xhdmi ut..... Marantz 7002 har 2xhdmi ut. Jag vet att jag kommer köpa lcd-tv snart, då skulle det vara mumma med hdmi även till den, om jag inte kan köra komponent utan att förlora något. Vet någon det, hdmi in till stärkaren o komponent ut till tvn, fungerar det?
Postad 03 November 2008 - 11:41
Ok, så med en budget på max 7k & att den ska vara svart, då säger ni att det enda som gäller är en 805:a?
Anledningen till att jag velar lite nu är pga 1xhdmi ut..... Marantz 7002 har 2xhdmi ut. Jag vet att jag kommer köpa lcd-tv snart, då skulle det vara mumma med hdmi även till den, om jag inte kan köra komponent utan att förlora något. Vet någon det, hdmi in till stärkaren o komponent ut till tvn, fungerar det?
Tyvärr matar förstärkaren inte ut inkommande HDMI-signaler i annat än HDMI-utgången, idan 29 i manualen.
http://www.eu.onkyo....05_875_B_En.pdf
Postad 03 November 2008 - 14:28
Tyvärr matar förstärkaren inte ut inkommande HDMI-signaler i annat än HDMI-utgången, idan 29 i manualen.
http://www.eu.onkyo....05_875_B_En.pdf
Hmm..... det där var ju sisådär.....
Postad 04 November 2008 - 22:19
Ang värmen, blir den varm? Har en Marantz SR7500 intryckt i en stereobänk med ca 12x6x6cm (HxBxB) fritt runt om, där är det inga problem..... hur är Onkyon?
Videouppskalningen: Vad jag läst mig till så har 805:an bara skalning till 720p, hur påverkar det mig om jag skulle ha en 1080p-skärm? Är det stor skillnad på lågupplöst material som skalas upp till 720p vs 1080p?
Den har Audyssey MultEQ XT (vilket är bättre än 806:an om jag förstått rätt?), kommer jag sakna/behöva Audyssey Dynamic EQ eller kan jag leva utan det?
Följdfråga på MultEQ XT, kan det användas samtidigt som man avkodar HD-ljudformat som tex DTS-HD MA (tex Marantz SR6003 har inte kraft nog för det)?
Tacksam för svar på ovanstående
Postad 05 November 2008 - 09:08
Postad 08 November 2008 - 22:55
Klart det går, men du har bara 1 subutgång .. körde 4 subbar på min 875 ... en y-splitt och sen två parallellkopplade per kanal.Går det att spela 3 bassar på 805
Postad 08 November 2008 - 23:54
Hur menar du kan du visa på en bildKlart det går, men du har bara 1 subutgång .. körde 4 subbar på min 875 ... en y-splitt och sen två parallellkopplade per kanal.
Postad 09 November 2008 - 00:08
untitled.PNG 21.67K
0 Antal nerladdningarNu är ju mina subbar passiva, med aktiva blir det ju lite annorlunda, men det ska inte vara något problem att driva 3 aktiva heller.
En del har ju till och med vidarebefodring av signalen för möjligthet att köra daisy chain med många subbar.
Vad är det för subbar som ska kopplas in som det ska vara tre av är rätt intressant att veta
Postad 09 November 2008 - 01:00
hur ska jag ställa in min center, ska jag ställa den på Fulll band eller vilken ?
center i frågan https://www.prisjakt...kt.php?p=135806
och recivern är en 805
om jag fattat det hela rätt ska jag välja subwoofer off, då jag inte har någon
och då blir frontarna automatiskt fullband, eller har jag fattat det fel ?
Postad 09 November 2008 - 01:04
Det är 3 st Velodyne
untitled.PNG 21.67K 0 Antal nerladdningar
Nu är ju mina subbar passiva, med aktiva blir det ju lite annorlunda, men det ska inte vara något problem att driva 3 aktiva heller.
En del har ju till och med vidarebefodring av signalen för möjligthet att köra daisy chain med många subbar.
Vad är det för subbar som ska kopplas in som det ska vara tre av är rätt intressant att veta
Postad 09 November 2008 - 01:25
Du vet du vad jag gjord istället,jag koppal på PRE OUT FRONT till vänster och höger bass som mina frontar har ingen bass så måste jag ha 3 bassar (jag har Cabasse högtalare).Det är 3 st Velodyne
Postad 09 November 2008 - 12:17
Du vet du vad jag gjord istället,jag koppal på PRE OUT FRONT till vänster och höger bass som mina frontar har ingen bass så måste jag ha 3 bassar (jag har Cabasse högtalare).
Det här är helt obegripligt slarvigt skrivet.
Postad 10 November 2008 - 23:01
Postad 21 November 2008 - 22:49
En liten USB-fråga gällande 905:an : Jag har ett st ISO-film inlagd på ett USB-minne. Kan jag köra den i 905:an ?
Nej, men du kan köra mp3:or från USB-sticka
Postad 26 November 2008 - 21:25
Postad 28 November 2008 - 17:35
Någon mer som stött på detta och kommit på en lösning?
Postad 03 December 2008 - 18:56
Tack!
Postad 16 December 2008 - 22:28
Vad har ni för erfarenheter med att uppdatera softwaren/dsp:n ni som har gjort det?Funderar på att göra det själv pga dem toppar som kan komma och ev förstöra högtalarna.
Har själv 1.07 versionen (TROR JAG ,därför jag vill se vad jag har för säkerhets skull) och undrar om det är nödvändigt och om det rekommenderas.
Tacksam för tips o svar
Hittade info om rätt firmware på 875 här Det är 1.07 om någon annan är intresserad.
Ok, men är det någon som kan tala om exakt hur man kan se vilket firmware man har ?
För att se vilken firmware du har så trycker du in "display"knappen till höger på fronten samtidigt som du trycker på on/off knappen, då ser du aktuell version...
Redigerat av putta, 16 December 2008 - 22:30.
Postad 16 December 2008 - 23:38
Jag har 1.08 som firmware fick hjälp av en schyst kille här på forumet o uppdatera.
Dock är det väldigt enkelt märkte jag under tiden.
Postad 17 December 2008 - 16:42
Tyvärr så lyckas jag inte med display on/off och tone?Blir samma resultat med att den visar "unknown"
MVH Peter
Postad 17 December 2008 - 16:50
Du får gå in på länken till AVS som jag gav dig.
Redigerat av jonasprivate, 17 December 2008 - 16:51.
Postad 17 December 2008 - 17:51
Jag köpte precis en USB-RS232 kabel för att uppdatera recievern med, om jag får bekymmer skickar jag ett PM till digDisplay on/off + knappen tone då får du fram firmware.
Jag har 1.08 som firmware fick hjälp av en schyst kille här på forumet o uppdatera.
Dock är det väldigt enkelt märkte jag under tiden.
Postad 18 December 2008 - 16:06
Postad 21 December 2008 - 21:16
Postad 21 December 2008 - 22:15
Kan man koppla komponent kabel till förstärkaren men ändå ha hdmi utt, hoppas ni förstår vad jag menar
Det går bra med 875:an. Däremot går det inte tvärtom, alltså HDMI in och komponent ut.
Postad 21 December 2008 - 22:43
jag har 805Det går bra med 875:an. Däremot går det inte tvärtom, alltså HDMI in och komponent ut.
Postad 22 December 2008 - 00:01
på "speaker config"
hur ska jag ställa in min center, ska jag ställa den på Fulll band eller vilken ?
center i frågan https://www.prisjakt...kt.php?p=135806
och recivern är en 805
om jag fattat det hela rätt ska jag välja subwoofer off, då jag inte har någon
och då blir frontarna automatiskt fullband, eller har jag fattat det fel ?
någon ???
Postad 22 December 2008 - 00:27
Postad 22 December 2008 - 22:44
jag har tänkt koppla 2 st steg till min 805
hur kopplar jag dom då ?
Postad 23 December 2008 - 09:53
en fråga till
jag har tänkt koppla 2 st steg till min 805
hur kopplar jag dom då ?
Du kopplar via pre-out!
Postad 02 January 2009 - 14:31
Får se om man ger sig på maskinvaran ,hade gärna viljat veta vad som skiljer på 1.07 som jag har och 1.08 som finns om det är någon vinst med det.
Kanske någon vet vad som finns i den senaste FW.
Vill samtidigt tacka för tipsen och hjälpen jag har fått här ifrån angående uppgradering m.m ...vad hade man gjort utan er *L*!
Slapp i alla fall att skicka den till tyskland och ovissheten med det.
MVH P
DSP är nu uppgraderad ochh klar bara maskinvaran som blir fixad till helgen.
Postad 02 January 2009 - 16:56
men 805 har bara 1 pre-out eller har jag missat något ?
Har den inte en pre-out för varje kanal? Då blir det ju 8st.
Postad 03 January 2009 - 09:13
//P
Då lyckades även jag att få in den nya DSP:n till min 905 tack vare tipsen här på forumet.
Får se om man ger sig på maskinvaran ,hade gärna viljat veta vad som skiljer på 1.07 som jag har och 1.08 som finns om det är någon vinst med det.
Kanske någon vet vad som finns i den senaste FW.
Vill samtidigt tacka för tipsen och hjälpen jag har fått här ifrån angående uppgradering m.m ...vad hade man gjort utan er *L*!
Slapp i alla fall att skicka den till tyskland och ovissheten med det.
MVH P
Postad 03 January 2009 - 20:03
Jag har försökt att uppdatera DSP på min 905:a och som Vi läst i forumet så börjar man med DSP:n sedan FW.
Det är här problemet börjar... Jag har testat med de två spelare jag har, DVD spelaren Pioneer 757 och med
BDP-LX70A, men det funkar inte med ngn av dem...
Jag har bränt
WAV filen i CDBurnerXP, det skall väl va OK???
Filen heter: CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B.wav
Vad jag ser så är det samma WAV fil till maskinerna 705 till 905.
Är det ngn som använt sig av denna fil?
Jag har testat att signalen kommer fram genom att lira plattor, så allt funkar med den optiska digitalkabeln.
...men som sagt så händer det inget, det står bara S/PDIFUpdate hela tiden, DSP writing kommer aldrig upp...
Jag läste tidigare i denna tråd att det inte funkar med alla CD/DVD spelare, så frågan är vilka spelare Ni har använt?
Ni som fått det att funka asså!
När jag väl uppdaterat DSP'n så är FW nästa steg... vilka av Er har FW 1.09 i sina 905:or?
...
Länken nedan är till både DSP och FW (1.09)
http://www.avsforum....light=onkyo 875
Det var väl allt för nu, hoppas på snabb feedback från Kungarna i denna tråd
ps.jag plöjjer just nu igenom tråden ovan på AVS forum för att om möjligt hitta ngt matnyttigt
Hils DaBear
Efter att jag läst igenom ett gäng sidor på AVS forum så var det en kille som sa att DSP uppgraderingen inte funkar om man brännt filen i Windows Media Player.... ...vilket Jag gjort... Brände i Nero och Voila! Det funka!
//DB
Redigerat av Unregistered5b498a2a, 04 January 2009 - 00:34.
Postad 04 January 2009 - 03:13
Efter att jag läst igenom ett gäng sidor på AVS forum så var det en kille som sa att DSP uppgraderingen inte funkar om man brännt filen i Windows Media Player.... ...vilket Jag gjort... Brände i Nero och Voila! Det funka!
//DB
Visst är det märkligt att Microsoft är framme och fingrar precis överallt, t.om när man bränner en oskyldig skiva så är dem där med sina äckliga fingrar och förstör.
Fint att det löste sig iaf.
Postad 04 January 2009 - 10:00
Har själv bara uppgraderat till senaste DSP:n än så länge.
//P
Halloj!
Jag har försökt att uppdatera DSP på min 905:a och som Vi läst i forumet så börjar man med DSP:n sedan FW.
Det är här problemet börjar... Jag har testat med de två spelare jag har, DVD spelaren Pioneer 757 och med
BDP-LX70A, men det funkar inte med ngn av dem...
Jag har bränt
WAV filen i CDBurnerXP, det skall väl va OK???
Filen heter: CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B.wav
Vad jag ser så är det samma WAV fil till maskinerna 705 till 905.
Är det ngn som använt sig av denna fil?
Jag har testat att signalen kommer fram genom att lira plattor, så allt funkar med den optiska digitalkabeln.
...men som sagt så händer det inget, det står bara S/PDIFUpdate hela tiden, DSP writing kommer aldrig upp...
Jag läste tidigare i denna tråd att det inte funkar med alla CD/DVD spelare, så frågan är vilka spelare Ni har använt?
Ni som fått det att funka asså!
När jag väl uppdaterat DSP'n så är FW nästa steg... vilka av Er har FW 1.09 i sina 905:or?
...
Länken nedan är till både DSP och FW (1.09)
http://www.avsforum....light=onkyo 875
Det var väl allt för nu, hoppas på snabb feedback från Kungarna i denna tråd![]()
ps.jag plöjjer just nu igenom tråden ovan på AVS forum för att om möjligt hitta ngt matnyttigt.ds
Hils DaBear
//DB
Postad 05 January 2009 - 13:52
Finns det någon här som styr sin Onkyo 905:a via tcp/ip eller rs232?
Jag har problem med att jag inte får feedback på statusen för HDMI utgången. Recievern skall skicka statusen när utgången ändras eller när man skickar kommandot HDOQSTN
Jag får bara responsen HDO utan utgångsparameter (00=off 01=main 02=sub).
Får någon detta att fungera? Isåfall med vilken firmware?
Själv har jag:
Main Version 9 1.07/07Z26A
DSP1 07601A
DSP2 07518A
DSP3 07820B
HDMI 07706A
VIDEO 07606EO/
NET 1.01/070731z
Även HDOUP som skall toggla mellan ugångarna krånglar. Man måste skicka den två gånger i snabb fäljd för att byta utgång. Första gången visas bara namnet på utgången på monitorn.
Postad 05 January 2009 - 22:29
DSP är nu uppgraderad ochh klar bara maskinvaran som blir fixad till helgen.
Halloj!
Hur har det gått med FW?
Vilken version uppdaterar du från?
Vilken version uppdaterar du till?
//DaBear
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Problem med att koppla ihop allt i din anläggning?
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?