Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 oktober 2008 - 17:06

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har nu installerat och testat Garmin Mobile XT. Kan meddela att detta funkar klockrent på X1. Hittade satelliterna nästan direkt. Ett klockrent alternativ till Tomtom.

Postad 14 oktober 2008 - 17:16

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Vet någon om X1an får plats i denna lurpåse?
http://www.skalshop....sp?produkt=2129
Står tyvärr inga mått på påsen.. :/
Äsch det funkar inte att länka direkt till den.. Det är iaf Soxy box påsen i svart på skalshop.se jag menar...

Redigerat av Preed, 14 oktober 2008 - 17:33.

Postad 14 oktober 2008 - 17:30

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Alltså, vad ingår det egentligen för minneskort? En del sidor står det inget om att det skulle ingå, andra skriver 4GB eller 2GB. Vad fick ni med och från vilken butik?

Postad 14 oktober 2008 - 17:35

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det finns något smart sätt. Öppna upp kontakter (på datorn), dubbelklicka upp kontakten, klicka på namnet och välj "spara som", byt visningssätt. Synka.
Inte så kul att göra detta på 100 kontakter men du får väl ta en öl samtidigt och snacka i telefon med en polare eller nåt!
/Miki

Har provat att sortera kontakterna på alla möjliga sätt nu i outlook (version 2007), men får ändå samma resultalt i mobilen = ingen ändring, även om jag raderar alla kontakter i mobilen innan synkning...

Det lustiga är att om jag i outlook bara har förnamn ifyllt på kontakten men har 2 ord i den raden, typ: Anders Hem, så bryter windows mobile contacts upp det i Hem, Anders... Det är det jag försöker "få bort" .

Tips eller ideer någon?

Upptäckte just att i mediapanelen/kontakter så ligger kontakterna sorterade i förnamn, efternamn som de ska/brukar göra på sonyericsson telefoner... Lustigt att inte windows egen kontaktlista kan sortera så...

Postad 14 oktober 2008 - 17:39

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Alltså, vad ingår det egentligen för minneskort? En del sidor står det inget om att det skulle ingå, andra skriver 4GB eller 2GB. Vad fick ni med och från vilken butik?

Jag fick med 4gig minneskort och jag köpte den på netonnet

/P

Postad 14 oktober 2008 - 17:44

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
En undran om nätradio

Är inte så inne på de nya surfmobilerna men sett vissa har realplayer och windows media player

Det jag undrar här... Skulle xpehia kunna klara a att gå in på ex en nätradio baserat i USA soim går att lyssna på deras officiella sida? Likaledes lyssna på sr?

Har inte kollat upp om denna har radio eller inte men det finns ju radiostationer som sänder via hemsida

Ska man då tänka på datatrafiken för det blir väl stream som tankas ner? ###### djungel att kolla upp vad som gäller för mobil surf.

Postad 14 oktober 2008 - 18:15

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ville866

Okej! Tack för informationen =)

Postad 14 oktober 2008 - 18:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

En undran om nätradio

Är inte så inne på de nya surfmobilerna men sett vissa har realplayer och windows media player

Det jag undrar här... Skulle xpehia kunna klara a att gå in på ex en nätradio baserat i USA soim går att lyssna på deras officiella sida? Likaledes lyssna på sr?

Har inte kollat upp om denna har radio eller inte men det finns ju radiostationer som sänder via hemsida

Ska man då tänka på datatrafiken för det blir väl stream som tankas ner? ###### djungel att kolla upp vad som gäller för mobil surf.

Det går tex via mediaplayer att slå in url till webradio, finns även andra klienter. Ett måste är dock att ha fri data i sitt abb, annars blir det fruktansvärt dyrt.

Postad 14 oktober 2008 - 18:36

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej,

Har läst denna tråd väldigt flitigt nu i ett par veckor. Är det någon här som bytt ifrån TyTN till X1:an, lista då gärna för och nackdelar som ni upptäckt.
Är i valet och kvalet om man ska byta eller inte!?!?
Har någon provat att köra med BT stereoheadset, hur är volymen i så fall, kan man spela högt?
Och en sista fråga, hur är batteritiden IRL?

Redigerat av liden, 14 oktober 2008 - 18:40.

Postad 14 oktober 2008 - 18:52

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Gissar att jag inte är den enda som saknat ett trevligt program för att visa aktiekurser mm på Xperian.

I helgen tog jag tag i problemet och byggde ett själv som stöder 480x800 och ser relativt snyggt ut.

EquityXpert är opensource och enkelt att använda, det är fortfarande en alpha och jag tar gärna feedback på forumet i codeplex

Det finns bild på programmet om ni följer länken ovan!

More power to you! Bra initiativ!

Postad 14 oktober 2008 - 18:54

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hejsan!

Ska det hacka när man spelar upp en vanlig .avi film/video på Xperian?
Jag använder Coreplayer.

Mvh
/Melone

Postad 14 oktober 2008 - 18:56

security_dj
  • security_dj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Får inte riktigt detta att gå ihop. Inte drar väl Katshing pengarna på förbokningar innan du får ett bekräftelsemail på att du fick tilldelning? Och hur kan den bli 1000kr billigare än Katshing (som när jag bokade där kostade just 5995 kr) i butik? Tog Katshing mer betalt av dig och drog pengarna långt innan du ens visste om du skulle få en mobil eller ej alltså? Får det som sagt inte att gå ihop...

Hej Bankiren,

Jag förbokade inte en telefon på Katshing, utan beställde en ett par veckor innan släppet. Det handlade inte om "tilldelning", utan de angav att den skulle levereras den 9 oktober och man tog betalt för telefonen. Det fanns även möjlighet att förboka, utan betalning. Så sent som den 4 oktober pratade forumbesökare med Katshing per telefon och de uppgav då att alla som redan beställt skulle få sin den 9 eller 10 oktober. Så skedde alltså inte.

Priset. På katshing blev priset totalt 6074 kronor inklusive moms och frakt. I butiken blev priset 5300 kronor, dvs nästan 800 kronor billigare, beroende på rabatt för att jag tog 12 månaders förlängning på redan befintligt abbonemang. Observera att det INTE är någon förhöjd avgift och ingen låsning av telefonen.

Så på din fråga: "Tog Katshing mer betalt av dig och drog pengarna långt innan du ens visste om du skulle få en mobil eller ej alltså?" blir svaret Nja. Jag visste att jag skulle få en mobil, eftersom Katshing lovade att leverera den den 9 oktober, så självfallet betalade jag. Men ja, de tog betalt för telefonen utan att själva vara säkra på att de skulle kunna leverera den, verkar det som.

Så Katshiiiiing för mig den här gången.

/Security_DJ

Postad 14 oktober 2008 - 19:01

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Det kommer upp på skärmen vem som ringer, eventuell bild om du har det på kontakten, alternativ svara eller avvisa, för att komma åt tyst så får du trycka på meny, likadant för att slå på högtalar telefon, kommer inte ihåg exakt hur det ser ut, har spb phone suite installerad, där man bland annat får upp en fråga om man vill skicka ett sms när man avvisar ett samtal, finns nåra förskrivna att välja bland, dock på engelska, men är en smidig fuktion om man sitter i möte.

Hur har du gjort för att få så? Jag får bara upp en liten bubbla när nån ringer, kan då välja Att tysta eller skicka sms med liten text i botten. Samtidigt är knapparna under skärmen släckta...

EDIT: var ibockat att jag skulle avvisa samtal med sms, tog jag bort det valet kommer det upp så jag kan svara eller avvisa samtal på skärmen, dock i löjligt liten text. Tycker att alternativet hur man kan svara på htc touch diamond är betydligt bättre...

Redigerat av rocky77, 14 oktober 2008 - 19:34.

Postad 14 oktober 2008 - 19:01

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Har nu knappat på telefonen några timmar i går kväll...

Det som jag saknar hittills (eller i alla fall inte hittat) är möjligheten att ställa in anslutningstypen för e-post "automatiskt".

När WLAN är på vill jag att telefonen skall visa tillgängliga WLAN-nät när man väljer "Skicka/Ta emot" i e-postprogrammet.
Annars vill jag använda GPRS/GSM.

Vad jag har hittat är att man ställer in anslutningstyp för varje konfigurerat e-postkonto där man kan välja bl a WLAN eller GPRS/GSM.
Om man väljer WLAN så får man ett felmeddelande om man stänger av WLAN (inte så konstigt egentligen) och vill använda GPRS/GSM.

Finns det något sätt att fixa detta förutom att konfigurera samma konto 2 gånger?

Jag vill nog bumpa den här frågan. Någon som vet?

Och så saknar jag ett automatiskt knapplås...

Postad 14 oktober 2008 - 19:03

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har installerat TomTom på min Xperia och det funkar utmärkt. Dock är det min första mobil med gps(eller a-gps som det verkar heta) och nu har jag läst att det tydligen kostar att använda sig av den(att det krävs datatrafik för att lokalisera master). Men jag har även kört mobilen utan mitt simkort insatt och testat gps:n och det funkar också. Så hur ligger det till egentligen, vågar man ha i sitt simkort när man har på gps:n?
En fråga till..
Kan man se någonstans i mobilen hur mycket datatrafik man laddat ner?(är lite orolig att massa program ska koppla upp sig och kosta pengar utan att man vet om det)

Postad 14 oktober 2008 - 19:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag vill nog bumpa den här frågan. Någon som vet?

Och så saknar jag ett automatiskt knapplås...

Ställ ner strömsparfunktionen till 1 min, knapparna låses automatiskt när den går in.

Postad 14 oktober 2008 - 19:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Det är gratis att använda gps..Det som kostar är om du kör quick gps..Om det heter så på Xperia ?
På min Htc så uppdaterar den 1ggr/vecka..Men de är bara nåra ynka bytes..Kostar nått öre...Går även att strunta i att uppdatera och göra det när man har wlan om man skulle vilja det...

Se bara till att väderfunktionen inte är ställd på uppdatera automatiskt...Samma me mailen så ska de inte vara nå problem

Redigerat av moparman, 14 oktober 2008 - 19:18.

Postad 14 oktober 2008 - 19:18

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Ställ ner strömsparfunktionen till 1 min, knapparna låses automatiskt när den går in.

Perfekt, tackar!

Har precis köpt SPB-programpaketet för $60. Ska bli intressant att prova på.

Postad 14 oktober 2008 - 19:39

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Hur har du gjort för att få så? Jag får bara upp en liten bubbla när nån ringer, kan då välja Att tysta eller skicka sms med liten text i botten. Samtidigt är knapparna under skärmen släckta...

EDIT: var ibockat att jag skulle avvisa samtal med sms, tog jag bort det valet kommer det upp så jag kan svara eller avvisa samtal på skärmen, dock i löjligt liten text. Tycker att alternativet hur man kan svara på htc touch diamond är betydligt bättre...

Testa denna , http://forum.xda-dev...ad.php?t=412418

Blir lite större text / bild när det ringer.

/N

Postad 14 oktober 2008 - 20:14

Buffaz
  • Buffaz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ni som har installerat Tomtom 7, hur gör ni med kartorna. skall kopiera dom till my documents men där finns inte plats.. kan man flytta my documents till minneskortet?

Postad 14 oktober 2008 - 20:17

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Ni som har installerat Tomtom 7, hur gör ni med kartorna. skall kopiera dom till my documents men där finns inte plats.. kan man flytta my documents till minneskortet?

lägg kartorna på minneskortet.

Postad 14 oktober 2008 - 20:28

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
efterlyser ett sätt att få över kontakterna på mitt simkort till datorn..
buuhuuu ger snart upp och raderar allt och får skriva in manuellt i outlook....

Postad 14 oktober 2008 - 20:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Bara välj installationsplats minneskort, gick iaf med tomtom 6 maps

Postad 14 oktober 2008 - 21:00

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Japp, så jag gjorde. Å sen la jag kartorna, mappen scandinavia i det här fallet, i my documents på minneskortet. Gick inte direkt på minneskortet om jag minns rätt.

Postad 14 oktober 2008 - 21:02

peter337
  • peter337
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej hej ville bara säga att det verkligen finns telefoner att köpa !
Teknikmagasinet i sthlm har ett gäng iaf hade dom det i dag kl 15 när jag var där =)
Ett tips bara =))

Postad 14 oktober 2008 - 21:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Japp, så jag gjorde. Å sen la jag kartorna, mappen scandinavia i det här fallet, i my documents på minneskortet. Gick inte direkt på minneskortet om jag minns rätt.

Skapades en mapp som hette my documents p minneskortet, när jag la in mina, sen har jag styrt kameran och diverse annat till den mappen också

Postad 14 oktober 2008 - 21:05

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Gick in på strömförsörjning > avancerat och där hitta jag inget om strömsparfunktion. Däremot hitta jag "slå av enheten om den inte används under" samt 1 min var inställt. Men det hade ju inget med knapplåset att göra som jag just nu bara kan aktivera genom att hålla inne "lägg på knappen" med nyckeln på.

Nån som vet hur man får detta att gå automatiskt?

Postad 14 oktober 2008 - 21:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Gick in på strömförsörjning > avancerat och där hitta jag inget om strömsparfunktion. Däremot hitta jag "slå av enheten om den inte används under" samt 1 min var inställt. Men det hade ju inget med knapplåset att göra som jag just nu bara kan aktivera genom att hålla inne "lägg på knappen" med nyckeln på.

Nån som vet hur man får detta att gå automatiskt?

När min enhet slås av så är knapparna låsta, den enda som funkar då om det inte ringer är power on

Postad 14 oktober 2008 - 21:10

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

När min enhet slås av så är knapparna låsta, den enda som funkar då om det inte ringer är power on

jo på så sätt. Men det går ändra så att man kan väcka den med alla knappar. Det vill jag ha. Å sen ha det skärmlåset där man trycker på lås upp. Det är det som aktiveras när man håller inne knappen med nyckeln i typ 3 sec. Den e ju igentligen inte helt låst om det finns en knapp som man kan komma åt å slå på den med.

Redigerat av P@itor, 14 oktober 2008 - 21:10.

Postad 14 oktober 2008 - 21:24

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag lade mappen scandinavia direkt på kortet.

Postad 14 oktober 2008 - 21:30

Nallee
  • Nallee
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag lade mappen scandinavia direkt på kortet.

Jag med. tomtom hittade kartorna själv.

Postad 14 oktober 2008 - 21:41

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Kolla detta headset till X1:an....
https://www.prisjakt...kt.php?p=351468

Postad 14 oktober 2008 - 21:44

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Ja det verkar trevligt, lite dyrt kanske.
Verkar dock inte ha kommit ännu.

Postad 14 oktober 2008 - 21:45

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Verkar riktigt fina! Dock finns det ingen display vad jag kan se...

Postad 14 oktober 2008 - 21:53

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Verkar riktigt fina! Dock finns det ingen display vad jag kan se...

Display kan man klara sig utan....

Postad 14 oktober 2008 - 21:59

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Display kan man klara sig utan....

Sant, den väger ju i stort sett ingenting ser jag! En mycket intressant produkt det här. Kan undra hur ljudet är i dom....

Postad 14 oktober 2008 - 22:05

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Hur är pekskärmen på denna jämfört med P1 och W960?

Postad 14 oktober 2008 - 22:08

Buffaz
  • Buffaz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
fixade klart min tidigare, jag placerade mappen med kartor direkt på minneskortet och allt fungerar fino.. var skitsnabb o hitta GPS signal

Postad 14 oktober 2008 - 22:15

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

jo på så sätt. Men det går ändra så att man kan väcka den med alla knappar. Det vill jag ha. Å sen ha det skärmlåset där man trycker på lås upp. Det är det som aktiveras när man håller inne knappen med nyckeln i typ 3 sec. Den e ju igentligen inte helt låst om det finns en knapp som man kan komma åt å slå på den med.

La in s2u2, den e ju läcker. Vad påminner den om tro.....

Postad bild
Hittar nu här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=412418

Postad 14 oktober 2008 - 22:22

gizlow
  • gizlow
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok, en snabb fundering bara. Hur gör jag för att dölja kontakter från SIM-kortet i min kontaktlista?

Och vet ni om det finns/är på gång någon DLNA-klient till WM6? Vore grymt att kunna streama via nätverket här hemma. Att göra toalettbesök till ett ickeproblem har länge legat högt på önskelistan :)

Postad 14 oktober 2008 - 22:29

mlg
  • mlg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag kan ej få igång tomtom v6 på min får upp memory access violation någon som vet vad det beror på

Postad 14 oktober 2008 - 22:39

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Angående batteritiden.
jag har idag lyssnat på MP3 från 14.30-23.00 med uppehåll under rasterna.
Telefonen hade 80% batteri kvar när jag började jobba (lyssnade på MP3 ett par timmar innan jobbet), när jag gick hem hade telefonen 50% batteri kvar!!
Är grymt nöjd! OBS inga sms eller telefonsamtal alls under denna tiden.
Med min N95 var batteriet helt slut efter en sån här dag, och då var den helt nyladdad när jag kom till jobbet.

Summa sumarum, BRA JOBBAT MED BATTERITIDEN!

Postad 14 oktober 2008 - 22:50

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Har följt den här tråden lite sporadiskt efter att jag fick min X1 i fredags, varit för upptagen av att lägga in program, testa funktioner, olika inställningar o.s.v. Måste bara säga att jag älskar denna tingest. Jag har aldrig ägt en WM-telefon, eller egentligen är det mycket mer än en telefon. Hur som helst så upptäcker jag nya saker hela tiden, nya program jag kan sätta in, nya inställningar. Jag är oerhört imponerad av X1. Det är kvalitet helt igenom, åtminstone på det exemplar jag har. Jag vet att det har funnits kritik mot "slöhet" på telefonen, detta tycker jag är mycket överdrivet. Tvärtom är jag mycket positivt överaskad av hur fort den jobbar, jag har visat den för kollegor som varit skeptiska, nu är de helt sålda på X1.
Idag använde jag min X1 hela dagen, telefonsamtal, lyssnade på musik i åtminstone 4 timmar, kollade min email flera gånger, svarade på emailen, var inne på YOUTUBE för att kolla om det fungerade - fungerade perfekt! Både på Opera och Internet Explorer. Trodde förut att man måste ha Flash Lite installerat, jag har inte installerat något, videorna fråm Youtube flyter på obehindat. Trots att jag använt den hårt hela dagen var batteriet fortfarande laddat till 60% när jag kom hem sent. Imponerande!
OK, jag har installerat CorePlayer, kan det vara det som gör att Youtube fungerar? Coreplayer är ett underbart program! Spelar upp allt. Divx, Xvid, Mp3, allt jag försökt. Dessutom har den en equalizer som man kan konfigurera själv efter önskemål, massor av band för att få ljudet rätt. Tack Miki för dessa tips! Något som ingen borde vara utan är Rosco-programen, fantastiska program! SPB har ock en mängd olika program värda att installera. Det kommer hela tiden nya program, kommersiella eller skrivna av användare - jag är i sjunde himlen! Nä, nu måste jag testa några nya program... vi ses.

Redigerat av Supersmurfen, 14 oktober 2008 - 22:59.

Postad 14 oktober 2008 - 22:55

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Angående batteritiden.
jag har idag lyssnat på MP3 från 14.30-23.00 med uppehåll under rasterna.
Telefonen hade 80% batteri kvar när jag började jobba (lyssnade på MP3 ett par timmar innan jobbet), när jag gick hem hade telefonen 50% batteri kvar!!
Är grymt nöjd! OBS inga sms eller telefonsamtal alls under denna tiden.
Med min N95 var batteriet helt slut efter en sån här dag, och då var den helt nyladdad när jag kom till jobbet.

Summa sumarum, BRA JOBBAT MED BATTERITIDEN!

Kör man med wlan hela dagaen som jag gjorde idag så e det nästan bara en dag. Men då har jag pillat konstant med telefonen hela dagen.

La in s2u2, den e ju läcker. Vad påminner den om tro.....

Postad bild
Hittar nu här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=412418

För er som vill ha orginal bakgrundsbild och tänkt lägga in s2u2. Jag fick även stänga av direct draw i dess inställningar. Annars blev den tokig när man öppnade tangentbordet
Bifogad fil  wallpaper.jpg   33,46K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  wallpaperL.jpg   19,47K   1 Antal nerladdningar

Postad 14 oktober 2008 - 22:57

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag skrev tidigare att jag var missnöjd med att den inbyggda mediaplayern inte har equaliser, och man måste installera Coreplayer för att få det.
Nu har jag hittat en grym fördel med det :) Jag lyssnar på ljudböcker på mediaplayern, och kan utan att tappa "minnet" byta till Coreplayern för musiklyssning :( När jag tröttnat på musiken, växlar jag tillbaka och fortsätter med ljudboken där jag slutade :)

Postad 14 oktober 2008 - 23:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Verkar va riktigt bra batteri i den :-)

Vad tycker ni om kameran ?

Är den tokslö ? Måste bada i ljus ?
Tänkte om de är samma som i min Htc.

Det enda jag igentligen saknar på min telefon är Högre upplösning som Xperia har och en riktigt grym kamera + superb videoinspelning....Det måste man ge cred till Nokia N95...Den är riktigt bra på det.

Postad 14 oktober 2008 - 23:17

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Verkar va riktigt bra batteri i den :-)

Vad tycker ni om kameran ?

Är den tokslö ? Måste bada i ljus ?
Tänkte om de är samma som i min Htc.

Det enda jag igentligen saknar på min telefon är Högre upplösning som Xperia har och en riktigt grym kamera + superb videoinspelning....Det måste man ge cred till Nokia N95...Den är riktigt bra på det.

1. Den duger
2. Hinner inte med så bra när jag filmar. Dock bara testat i svagt ljus.
3. Nej, måste absolut inte bada i ljus. Visar bild där min förra mobil bara visa svart :)

Postad 14 oktober 2008 - 23:19

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Det är ingen renodlad kameramobil. Det är helt klart.
Måste erkänna att jag inte testat runt så mycket med filmer osv. Kanske får tid till det imorgon :)

Någon som vet om det finns "autostart" i WM 6.1? Skulle vilja att SPB mobile tartar "today" menyn automatiskt när telefonen startar upp.
Alternativet är att SPB gör en panel av sin SPB mobile..men man kan ju inte ändra start panel, så det ger ju ingen fördel :)

Redigerat av King Cobra, 14 oktober 2008 - 23:23.

Postad 14 oktober 2008 - 23:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ok...Låter bra att utvecklingen går framåt :-)

Tycker att det borde läggas till en omröstning om hur nöjd ni är med Xperia..
Vore rätt skoj...

Supersmurfen

Kul att du har sett ljuset :)

Kommer ihåg att jag var helt lyrisk när ja gick från Uiq till WM och upptäckte alla program och att jag faktiskt kunde köra massor med program samtidigt utan krash :-)

Sen kom ja in i andra andningen när jag upptäckte att jag kunde flasha telefonen och på så sätt hålla den fräsch längre

Postad 14 oktober 2008 - 23:30

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Hehe Supersmurfen...mina arbetskompisar höll med mig idag med. "Helt sjuk", "grym", "######r vilken goding" var de mildaste utrycken :)
Det roligaste jag hörde var en tjej som kände på den och sa "Oj, vad massiv den är" hahaha (hon förklarade att den kändes som den hade hög kvalitet...efter vi skrattat färdigt och hon slutat rodna) :)

Håller med dig Supersmurfen...denna telefonen är jag helt nöjd med...och jag har inte använt alls så mycket man kan med den än.

Redigerat av King Cobra, 14 oktober 2008 - 23:32.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.