Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 maj 2009 - 13:15

skygge
  • skygge
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Rad efter rad med klickbara låttitlar istället för det andra gränssnittet som har en samling skivsymboler och låttitel nedanför som ändrar sig efter vilken skivsymbol man klickar på.
Tillkrånglat och inte helt logiskt. Bättre med det nya enkla överskådliga sättet.

VA? något som jag saknar är i alla fall att kunna göra spellistor i spelaren

Postad 04 maj 2009 - 15:25

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

När jag nu lagt in 1.02.07 så tar det MYCKET längre tid (typ 7 sekunder) för burken att starta upp. Tidigare tog det kanske 1 sekund från det att man tryckt på powerknappen så började den lysa.
Detta upplever jag som oerhört störande. Då blir det ibland att man trycker på power igen för att man tror att den inte "fattade" eller att man riktade fjärren fel, vilket resulterar i att man stänger av den innan den hunnit starta..

:P :)

jag har inga sådana här problem alls. Min sätter på sig själv max 1 sek efter det att jag har tryckt igång den.
Vad gäller att läsa in disken, detta tar tid, jag har en 2,5 tums disk på 320 GB och det tar ca 10 sec att läsa in den första gångne, men jag kan fortfarande sätta på och stänga WD'n utan att det påverkar inläsningen. Jag skulle prova med att formatera om/defragmentera din disk till att börja med.

Postad 04 maj 2009 - 23:23

6Trixster
  • 6Trixster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har tänkte köpa samma grejer som du använde och hoppas få det fungera. Vill bara veta om den har någon randomizer för spel av musik?? Sjukt viktig funktion! Behöver det göras en massa inställningar och omstarter fram och tillbaka hela tiden eller funkar den smidigt och utan krångel? Hur många filmer hackar av 10 tex?

Randomizer? Den har shuffle funktion, men man bör använda spel listor, tex m3u, annars verkar den bara blanda inom en katalog.
Har inte varit med om att den har hängt sig så jag behövt starta om särskilt ofta (kan inte ens minnas när det hände senast)
Om du kopplar upp mot en windows maskin, får du nog räkna med att de filmer som har riktigt hög bitrate kommer att hacka, även om de flesta av de 1080P filmer jag har faktiskt inte hackar.
Men det har ju inget med spelaren att göra, utan att windows nätverksprotokoll, CIFS, är långsamt.
Installera NFS eller skaffa en NAS så ska du inte få det problemet.

Postad 05 maj 2009 - 13:35

virre89
  • virre89
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
tja, har ett problem kör med hdmi från wd till tv sen köra jag analogt till min förstärkare vilket funkar utmärkt när jag kollar på serier som heros å liknande men när jag ska spela mkv fil då kommer det inget ljud!! då står det när jag sätter på filmen Audio chanel 1 (digital) viket jag inte har på inställningarna , har ju ställt in Analogt i inställingar! har även testat å byta i inställningarna till digital men då får jag inget ljud varken om jag kollar på serier eller filmer :)

aja nån som vet vad problemet kan vara?? skulle verkligen va snällt..

Postad 05 maj 2009 - 13:41

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

tja, har ett problem kör med hdmi från wd till tv sen köra jag analogt till min förstärkare vilket funkar utmärkt när jag kollar på serier som heros å liknande men när jag ska spela mkv fil då kommer det inget ljud!! då står det när jag sätter på filmen Audio chanel 1 (digital) viket jag inte har på inställningarna , har ju ställt in Analogt i inställingar! har även testat å byta i inställningarna till digital men då får jag inget ljud varken om jag kollar på serier eller filmer :)

aja nån som vet vad problemet kan vara?? skulle verkligen va snällt..

Ladda ner programmet MediaInfo och testa filmen på datorn.
Är det DTS-ljud i den, så har du svaret till varför det inte fungerar eftersom WDTV inte omvandlar DTS till stereo/analogt.

Postad 05 maj 2009 - 13:50

virre89
  • virre89
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
aha okej då förstår jag , men ska det inte funka att få ut ljudet via hdmi till tv
då ska jag väll kunna ställa in digital i insällningarna å ändå få ut ljudet via hdmi till tvn vilket inte heller funka för mig. eller har det också med dts ljudet måste man ha en optisk kabel då eller?

Postad 05 maj 2009 - 14:03

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

aha okej då förstår jag , men ska det inte funka att få ut ljudet via hdmi till tv
då ska jag väll kunna ställa in digital i insällningarna å ändå få ut ljudet via hdmi till tvn vilket inte heller funka för mig. eller har det också med dts ljudet måste man ha en optisk kabel då eller?

Finns än så länge ingen TV som kan koda av DTS-ljud vad jag vet och därför funkar det inte via HDMI heller.
En surrondförstärkare är vad du behöver ifall du inte vill koda om ljudet på varje DTS-film.

Postad 05 maj 2009 - 14:06

virre89
  • virre89
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
okej då vet jag tack för snabba svar!

Postad 05 maj 2009 - 14:56

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Har kikat i tråden men inte hittat svar på följande: Om jag har filmer i olika format säg 720p och 1080p, kan jag då få den här mediaspelaren att skicka ut 720p resp 1080p till TVn beroende på vad filmen är i eller kommer den alltid att skala upp/ner det till den inställningen man ställt in att den ska skicka till TVn? Är det detta autoläget är till för eller är det bara auto som i att den ska förhandla med TVn om den högsta upplösningen som TVn klarar och sen skickar ut allt i den?

Postad 05 maj 2009 - 17:19

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag undrar samma som han ovan plus att om man inte vill köra på auto vad ska jag då välja? 50hz eller 60hz? Jag har en 42" plasma HD-ready max 1080i. Tycker bilden blir så ljus när jag kör annat än auto.

Postad 05 maj 2009 - 17:23

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Har kikat i tråden men inte hittat svar på följande: Om jag har filmer i olika format säg 720p och 1080p, kan jag då få den här mediaspelaren att skicka ut 720p resp 1080p till TVn beroende på vad filmen är i eller kommer den alltid att skala upp/ner det till den inställningen man ställt in att den ska skicka till TVn? Är det detta autoläget är till för eller är det bara auto som i att den ska förhandla med TVn om den högsta upplösningen som TVn klarar och sen skickar ut allt i den?

Jag tror att i läget "Auto" så anpassar sig spelaren efter filmens format.

Postad 05 maj 2009 - 18:54

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Har dom fått rätt på ljudet på denna söta lilla burk? Jag har ingen ljud-decoder (reciver) och vill köra analogt rätt in i TV:n. Jag förstår att det ännu inte fungerar? t.ex med MKV-filmer?

EDIT: Oj läste lite om att man måste ha en reciver som kan hantera DTS, men hur är det om man kör med HDMI rätt in i TV:n, fungerar inte det med ljud då?

Redigerat av candyraver, 05 maj 2009 - 21:17.

Postad 05 maj 2009 - 21:30

fisan
  • fisan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ljud i MKV filer funkar (utan decoder som fixar DTS) om det är AC3 ljud . Om det är DTS kan man konvertera med antingen EZmkvDTStoAC3 som funkar hur bra som helst, har själv konverterat ett 30 tal filmer med den. Sen finns det popcorn audioconverter som också ska funka bra. Det har skrivits mycket om detta tidigare i tråden.

Postad 05 maj 2009 - 22:23

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Ljud i MKV filer funkar (utan decoder som fixar DTS) om det är AC3 ljud . Om det är DTS kan man konvertera med antingen EZmkvDTStoAC3 som funkar hur bra som helst, har själv konverterat ett 30 tal filmer med den. Sen finns det popcorn audioconverter som också ska funka bra. Det har skrivits mycket om detta tidigare i tråden.

Tack för svaret. Jag tycker ändå att en hyffsat modern lcd-tv bör kunna "läsa av" en dts-signal från WDTV:n via HDMI, eller WDTV skickar kanske inte ens DTS-ljud via HDMI?

Postad 05 maj 2009 - 23:27

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Jag tycker ändå att en hyffsat modern lcd-tv bör kunna "läsa av" en dts-signal från WDTV:n via HDMI, eller WDTV skickar kanske inte ens DTS-ljud via HDMI?

har aldrig hört talas om en TV som kan avkoda DTS, och om du hittar en är nog prispåslaget betydligt högre än att uppgradera från en WDTVHD till en DTS-kapabel mediespelare...
men visst skickar WDTV HDn DTS via HDMI.

EDIT: såg nu att gabbe redan svarat på exakt samma fråga för sju inlägg sedan. ah well. det är ju fortfarande lika sant - det faktum att någon tycker annorlunda ändrar ju inte faktum..

Redigerat av outdoor_miner, 05 maj 2009 - 23:29.

Postad 06 maj 2009 - 00:13

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

har aldrig hört talas om en TV som kan avkoda DTS, och om du hittar en är nog prispåslaget betydligt högre än att uppgradera från en WDTVHD till en DTS-kapabel mediespelare...
men visst skickar WDTV HDn DTS via HDMI.

EDIT: såg nu att gabbe redan svarat på exakt samma fråga för sju inlägg sedan. ah well. det är ju fortfarande lika sant - det faktum att någon tycker annorlunda ändrar ju inte faktum..

Nej, p.g.a. den höga licenskostnaden så misstänker man att det inte kommer att finnas så många TV (eller någon alls) som klarar koda av DTS. Om man köper sin film och själv rippar den till hårddisk, så kan man välja bort DTS eftersom det alltid finns ett annat ljudspår förutom DTS.
Laddar man ner olagligt så får man stå sitt kast ifall man inte har tillräckligt potent ljudanläggning.

Postad 06 maj 2009 - 07:47

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Nej, p.g.a. den höga licenskostnaden så misstänker man att det inte kommer att finnas så många TV (eller någon alls) som klarar koda av DTS. Om man köper sin film och själv rippar den till hårddisk, så kan man välja bort DTS eftersom det alltid finns ett annat ljudspår förutom DTS.
Laddar man ner olagligt så får man stå sitt kast ifall man inte har tillräckligt potent ljudanläggning.

Hårda ord - men tack för svaret!

Postad 06 maj 2009 - 11:09

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hårda ord - men tack för svaret!

Hehe... jag har väl inte alltid renaste mjölet i min påse, men har haft hembioanläggning och projektor i åtminstone 10 år. Förvånad över att det är så många som inte har upptäckt vilket lyft filmerna får med äkta surround.
Man kan tydligen koda om ljudet i filmerna ganska enkelt som fisan skrev i några inlägg tidigare.

Postad 06 maj 2009 - 16:51

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Hehe... jag har väl inte alltid renaste mjölet i min påse, men har haft hembioanläggning och projektor i åtminstone 10 år. Förvånad över att det är så många som inte har upptäckt vilket lyft filmerna får med äkta surround.
Man kan tydligen koda om ljudet i filmerna ganska enkelt som fisan skrev i några inlägg tidigare.

;)

Jag e inte så sugen på att köpa en ny förstärkare än och konvertera mina dts-bröllopsfilmer verkar också halvjobbigt. Någon som kan hjälpa mig med en mediaspelare som klarar dts "in the box", kanske rent av Tvix 6500 som Dustin har kampanj med 320gb disk?

Sorry för offtopic...

Postad 06 maj 2009 - 17:58

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

;)

Jag e inte så sugen på att köpa en ny förstärkare än och konvertera mina dts-bröllopsfilmer verkar också halvjobbigt. Någon som kan hjälpa mig med en mediaspelare som klarar dts "in the box", kanske rent av Tvix 6500 som Dustin har kampanj med 320gb disk?

Sorry för offtopic...

https://www.prisjakt...kt.php?p=333977

Denna har en licens för DTS

Postad 07 maj 2009 - 10:50

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Vilket tycker ni funkar bäst på era externa HDD när ni använder den till mediaspelaren, är det FAT32 eller NTFS ?

Postad 07 maj 2009 - 10:58

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Vilket tycker ni funkar bäst på era externa HDD när ni använder den till mediaspelaren, är det FAT32 eller NTFS ?

FAT32 går bort för min del eftersom jag har filer större än 4Gb.

Postad 07 maj 2009 - 11:35

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

:)

Sorry för offtopic...

Vill du ha något lättskött som känns rejält så kanske du ska satsa på Tvixen.
Popcorn fungerar också, men den är betydligt pilligare att hantera.

Postad 07 maj 2009 - 12:40

Unregisteredd6303f5f
  • Unregisteredd6303f5f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vet inte om detta nämnts tidigare men här hittar ni intressant info om produkten.........

wdtv uservoice

Redigerat av Unregisteredd6303f5f, 07 maj 2009 - 12:41.

Postad 07 maj 2009 - 12:56

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag ser ingen skillnad mellan tjock och tunn border på suben. Nån annan som gör det?

Postad 07 maj 2009 - 13:10

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Vet inte om detta nämnts tidigare men här hittar ni intressant info om produkten.........

wdtv uservoice

Your Ideas

Full DVD ISO Menu support planned

DTS downmix and HDMI Pass-through planned

USB drive power off planned

Support for network adapters and network shares under review

Go to a precise time on a movie

add option to sync subtitles +/-

allow resolution change during playback

Add HTML support in next fw release - wdtvforum.com

Power up default action

Support for TrueCrypt

Postad 07 maj 2009 - 13:17

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Det är bara folks egna reflektioner på den sidan vad jag förstår.
Skulle DTS-downmix komma från WD så gör de att stort övertramp enligt reglerna och får böta stora belopp.

Postad 07 maj 2009 - 13:22

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Your Ideas

Full DVD ISO Menu support planned

DTS downmix and HDMI Pass-through planned

admin response

The current product is not capable of decoding DTS. DTS licensing model switched after the implementation of WD TV and requires a very specific chipset. We hear this request loud-and-clear and it is planned for future products.

- wdtv

USB drive power off planned

admin response

The current product is not capable of completely turning off the USB bus. The latest firmware (1.02.07) will spin down drives, but their LEDs may stay on, which can make it seem like the drives are still on.

- wdtv

Support for network adapters and network shares under review

Go to a precise time on a movie

add option to sync subtitles +/-

allow resolution change during playback

Add HTML support in next fw release - wdtvforum.com

Power up default action

Support for TrueCrypt

Postad 07 maj 2009 - 13:34

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Caveo: Jag läste inte tillräckligt ordentligt innan min kommentar. Med andra ord, inga nyheter på den sidan men ändå en ganska intressant sida som sammanställer det mesta. Missade att det är WD som håller i sidan.

EDIT: Däremot verkar de ha fallit för trycket angående DVD-ISO :) /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 07 maj 2009 - 13:37.

Postad 07 maj 2009 - 13:35

Unregisteredd6303f5f
  • Unregisteredd6303f5f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det är bara folks egna reflektioner på den sidan vad jag förstår.
Skulle DTS-downmix komma från WD så gör de att stort övertramp enligt reglerna och får böta stora belopp.

Tycker att det känns som det kommer från WD själva. Planned, Started, Under review osv

EDIT: Nu var du snabbare än mig Gabbe

Redigerat av Unregisteredd6303f5f, 07 maj 2009 - 13:36.

Postad 07 maj 2009 - 13:40

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tycker att det känns som det kommer från WD själva. Planned, Started, Under review osv

EDIT: Nu var du snabbare än mig Gabbe

Huvudsaken att produkten blir bättre, trots att den redan regerar för tusenlappen.

Postad 07 maj 2009 - 13:45

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Jag har läst på lite om DTS och AC3 och enligt vad jag förstår är det faktiskt inga större problem eller speciellt resurskrävande att konvertera sina DTS-filmer till AC3 eller stereo.

Bl.a så ska Popcorn ha ett program som ska va rätt enkelt och smidigt.

Att betala 3700kr för Tvix 6500 känns inte så motiverat när man kan konvertera filmerna, men med en Tvix så får man ju nätverk, annat lull-lull och rätt schysst design

Jag tror jag avvaktar och kör min gamla klassiska lösning (laptop -> tv) och ser hur markanden för mediaspelare utvecklas. Intresset är dock priset på WD TV, hoppas dom andra följer i samma spår... många mediaspelare är sjukt överprisade enligt min mening.

Postad 07 maj 2009 - 13:53

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Jag ser ingen skillnad mellan tjock och tunn border på suben. Nån annan som gör det?

Absolut, tun gör ingen större skildnad på mindre TV (20") medan tjock gör det okay.

Postad 07 maj 2009 - 14:07

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag har läst på lite om DTS och AC3 och enligt vad jag förstår är det faktiskt inga större problem eller speciellt resurskrävande att konvertera sina DTS-filmer till AC3 eller stereo.

Bl.a så ska Popcorn ha ett program som ska va rätt enkelt och smidigt.

Att betala 3700kr för Tvix 6500 känns inte så motiverat när man kan konvertera filmerna, men med en Tvix så får man ju nätverk, annat lull-lull och rätt schysst design

Jag tror jag avvaktar och kör min gamla klassiska lösning (laptop -> tv) och ser hur markanden för mediaspelare utvecklas. Intresset är dock priset på WD TV, hoppas dom andra följer i samma spår... många mediaspelare är sjukt överprisade enligt min mening.

Tänk vad lite pengar kan få någon att ändra sig. :)
"Jag e inte så sugen på att köpa en ny förstärkare än och konvertera mina dts-bröllopsfilmer verkar också halvjobbigt. "

DTS-downmix brukar kosta ca. 1000:- mer per enhet och det kan inte tillverkaren ändra på.

Postad 07 maj 2009 - 14:39

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Tänk vad lite pengar kan få någon att ändra sig. :)
"Jag e inte så sugen på att köpa en ny förstärkare än och konvertera mina dts-bröllopsfilmer verkar också halvjobbigt. "

DTS-downmix brukar kosta ca. 1000:- mer per enhet och det kan inte tillverkaren ändra på.

Ja vafan :) valet står väl mellan att köpa en Tvix/Popcorn eller en ny förstärkare+WD TV då. Sicka i-landsproblem! Jag lägger det på hyllan tills vidare :(

Postad 07 maj 2009 - 21:39

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Är det nån som kör 1.02.07_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.2 på sin WD HD TV?
Hur installerar man den?
Jag uppfattar det att man skall ha alla filerna i 1.02.07_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.2.zip på ett USB minne, sen uppdatera det?
Skall man boota/starta upp med USB minnet i sen hela tiden efter det eller?

Redigerat av pege63, 07 maj 2009 - 21:55.

Postad 07 maj 2009 - 23:38

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Är det nån som kör 1.02.07_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.2 på sin WD HD TV?
Hur installerar man den?
Jag uppfattar det att man skall ha alla filerna i 1.02.07_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.2.zip på ett USB minne, sen uppdatera det?
Skall man boota/starta upp med USB minnet i sen hela tiden efter det eller?

Om du läser två menningar ner på första sidan: "...this is a permanent flash, just like an official upgrade."
allstå så behöver du inte ha USB minnet i hela tiden. Men om du inte vill ha nätverksstöd eller möjlighet att bytta bakgrund mm så finns det ju egentligen inga fördelar med denna firmware.

Postad 08 maj 2009 - 17:20

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Haha sicken underbar liten pryl, bästa köpet 2009!

Postad 08 maj 2009 - 19:37

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Om du läser två menningar ner på första sidan: "...this is a permanent flash, just like an official upgrade."
allstå så behöver du inte ha USB minnet i hela tiden. Men om du inte vill ha nätverksstöd eller möjlighet att bytta bakgrund mm så finns det ju egentligen inga fördelar med denna firmware.

Oki så utan den där USB nätverkshubben så är den som vanligt?
OKI kan man lägga in nåt så att den blir något utöver det vanliga då?
Nåt som jag saknar är ju att den skall slå samman två CD titar till en hel fil, som i XBMC så att CD1 & CD2 bir en hel fil.
Men där är inget i menyerna som jag kan se som utökar inställningarna med det FW?

Postad 08 maj 2009 - 22:54

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Var hittar ni filmomslagen till era filmer så man ser dom i tumbnail mode?

Postad 08 maj 2009 - 23:19

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Oki så utan den där USB nätverkshubben så är den som vanligt?
OKI kan man lägga in nåt så att den blir något utöver det vanliga då?
Nåt som jag saknar är ju att den skall slå samman två CD titar till en hel fil, som i XBMC så att CD1 & CD2 bir en hel fil.
Men där är inget i menyerna som jag kan se som utökar inställningarna med det FW?

Inte vad jag vet, du får helt enkelt ladda ner filmerna i x264 (mkv) eller byta, det är iofs ganska enkelt, tryck bara på "hoppa till nästa" knappen.

Sök på film namnet du vill ha på google, skala om bilden till 120x180 och sen är det bara att döpa om den till samma sak som fillmnamnet. Tex: Film: Badboys2.mkv, Omslag: Badboys2.jpg. Det måste vara en jpg bild, den ser bäst ut i 120x180 men kan vara vilken storlek som helst, den måste liga i samma mapp som filmen.

Postad 09 maj 2009 - 11:08

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
WD HD TV vII http://www.homecinem...et hit 08 05 09

Redigerat av pege63, 09 maj 2009 - 14:02.

Postad 09 maj 2009 - 11:39

6Trixster
  • 6Trixster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Denna har de flesta filmer, och med hög upplösning:
http://www.impawards.com/index.html

Döp bilden till "folder.jpg".

For Folder Thumbnails:

Video:
1. Display folder.JPG
2. If no folder.JPG file is found, display the first cover art (.MP4 with embedded .JPG)
3. If no cover art is available, display the first photo in the same folder as the video to be
played

For File Thumbnails:

Video:
1. Display .MP4 with embedded .JPG
2. Display image file associated with the video file to be played (for example video.mkv
will be associated with video.JPG)

Redigerat av 6Trixster, 09 maj 2009 - 12:52.

Postad 10 maj 2009 - 09:41

popplagid
  • popplagid
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej. Nu börjar jag bli lite orolig angående en grej. Jag har fixat massa nya full-hd filmer genom en kompis och inser nu att flera av dem är över 12 gig. och börjar nu fundera på reframes också. om dessa filmer har 5-6 reframes. Kan jag inte spela dom då på WD TV:n?
Har jag någon möjlighet att processera om filmerna till 4 reframes i fall så är fallet?

Jag har förstått mig på typ allt med denna box sen jag köpte den, men detta har jag ingen knowledge about. ;)

tack till den som orkar.

Postad 10 maj 2009 - 13:45

Unregistered6c8eca74
  • Unregistered6c8eca74
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej. Nu börjar jag bli lite orolig angående en grej. Jag har fixat massa nya full-hd filmer genom en kompis och inser nu att flera av dem är över 12 gig. och börjar nu fundera på reframes också. om dessa filmer har 5-6 reframes. Kan jag inte spela dom då på WD TV:n?
Har jag någon möjlighet att processera om filmerna till 4 reframes i fall så är fallet?

Jag har förstått mig på typ allt med denna box sen jag köpte den, men detta har jag ingen knowledge about. ;)

tack till den som orkar.

Här kan du läsa:
http://wdtv.wetpaint...ce frames specs

Postad 10 maj 2009 - 14:19

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag lät WDTV få premiär igår kväll på vår filmkväll.
Första filmen fungerade bra, men den andra filmen laggade vid flera tillfällen.
Om man studerar info från MediaInfo, så ser den fungerande filmen tuffare ut än den som inte ville?!?
En av skillnaderna var att den som laggade har DTS-ljud, medan den andra hade DD.
Någon som har läst på de engelska/amerikanska forumen ifall detta är något som är återkommande eller hade
jag bara otur? Har aldrig råkat ut för något liknande med min Tvix.

Jag har följt AVSForum tidigare, men senaste veckorna har det inte funnits tid tyvärr.
Har ingen koll sen 1.02.07 kom ut...

Den som fungerade bra:
Video
Format						   : AVC
Format/Info					  : Advanced Video Codec
Format profile				   : [email protected]
Format settings, CABAC		   : Yes
Format settings, ReFrames		: 11 frames
Muxing mode					  : Container [email protected]
Codec ID						 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration						 : 1h 50mn
Bit rate						 : 4 406 Kbps
Nominal bit rate				 : 4 621 Kbps
Width							: 1 280 pixels
Height						   : 544 pixels
Display aspect ratio			 : 2.35
Frame rate					   : 25.000 fps
Resolution					   : 24 bits
Colorimetry					  : 4:2:0
Scan type						: Progressive
Bits/(Pixel*Frame)			   : 0.253
Writing library				  : x264 core 66 r1115bm 11863ac
Encoding settings				: cabac=1 / ref=11 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=0.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=1 / thread_queue=1 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=4621 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00:0:10.00
Language						 : English

Audio
Format						   : AC-3
Format/Info					  : Audio Coding 3
Codec ID						 : A_AC3
Duration						 : 1h 50mn
Bit rate mode					: Constant
Bit rate						 : 640 Kbps
Channel(s)					   : 6 channels
Channel positions				: Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate					: 48.0 KHz
Title							: English 640 Kbps 5.1 CH AC3 Audıo

Den som inte fungerade så bra:
Video
Format						   : AVC
Format/Info					  : Advanced Video Codec
Format profile				   : [email protected]
Format settings, CABAC		   : Yes
Format settings, ReFrames		: 5 frames
Muxing mode					  : Container [email protected]
Codec ID						 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration						 : 2h 16mn
Bit rate						 : 5 022 Kbps
Nominal bit rate				 : 5 326 Kbps
Width							: 1 280 pixels
Height						   : 688 pixels
Display aspect ratio			 : 1.860
Frame rate					   : 23.976 fps
Colorimetry					  : 4:2:0
Scan type						: Progressive
Bits/(Pixel*Frame)			   : 0.238
Writing library				  : x264 core 67 r1145 d2e1e1c
Encoding settings				: cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=5326 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00

Audio
Format						   : DTS
Format/Info					  : Digital Theater Systems
Codec ID						 : A_DTS
Duration						 : 2h 16mn
Bit rate mode					: Constant
Bit rate						 : 1 536 Kbps
Channel(s)					   : 6 channels
Channel positions				: Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate					: 48.0 KHz

Postad 10 maj 2009 - 14:24

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Haha sicken underbar liten pryl, bästa köpet 2009!

Hehe... även om de inte klarar allt man matar dem med, så brukar den känslan infinna sig.
Har sällan varit mer nöjd med något köp än mina mediaspelare.

Postad 10 maj 2009 - 15:10

Unregistered6c8eca74
  • Unregistered6c8eca74
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag lät WDTV få premiär igår kväll på vår filmkväll.
Första filmen fungerade bra, men den andra filmen laggade vid flera tillfällen.
Om man studerar info från MediaInfo, så ser den fungerande filmen tuffare ut än den som inte ville?!?
En av skillnaderna var att den som laggade har DTS-ljud, medan den andra hade DD.
Någon som har läst på de engelska/amerikanska forumen ifall detta är något som är återkommande eller hade
jag bara otur? Har aldrig råkat ut för något liknande med min Tvix.

Jag har följt AVSForum tidigare, men senaste veckorna har det inte funnits tid tyvärr.
Har ingen koll sen 1.02.07 kom ut...

Du kan ju testa att converta om DTS-spåret till AC3 och se om det blir någon skillnad.

Postad 10 maj 2009 - 15:40

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Du kan ju testa att converta om DTS-spåret till AC3 och se om det blir någon skillnad.

Den möjligheten finns ju alltid, men firmwaren har ju varit ute en tid nu och det borde väl vara känt
vid det här laget. Hoppades höra ifall någon annan har råkat ut för problemet... trodde faktiskt att dessa
ganska stora buggarna var fixade eftersom den släpptes som officiell FW.
Började gå igenom AVSForums 1.02.07-tråd, men man pallar inte gå igenom hela i ett svep.

Postad 11 maj 2009 - 23:10

Unregistered851e695e
  • Unregistered851e695e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Tänkte kolla vad ni kör med för extern hårddisk till era WD? ska förmodligen skaffa en Western Digital My Passport Essential då den är liten och utan strömsladd... är det nån nackdel eller är det bara att beställa?=)

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.