* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
2277 svar till detta ämne
Postad 17 december 2009 - 22:08
it_mutt
-
it_mutt
-
Rookie
-
9 inlägg
"...EQ för musikspelaren samt Visualizer. Vill gärna tillägga att detta faktiskt är ett krav snarare än önskemål iaf från min sida..."
Inte för att vara "sån"...men Visualizer? Hur mycket tid spenderar du med att GLO på mobilen? Speciellt när du lyssnar på musik?
Postad 17 december 2009 - 22:24
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Inte för att vara "sån"...men Visualizer? Hur mycket tid spenderar du med att GLO på mobilen? Speciellt när du lyssnar på musik? 
Sätter en peng på att han menar "Equalizer".....
Postad 17 december 2009 - 23:33
Echonator
-
Echonator
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Ny version av Spotify ute nu, för oss Symbianer! Den fixar bland annat till möjligheten att lägga till låtar i redan existerande spellistor. Surfa in på m.spotify.com i mobilen så är det bara till att tanka o installera.
Har haft tjänsten i en dryga 2 veckor nu, funkar klockrent! Kan väl dock tillägga för den som inte vet, att man måste ha ett premiumkonto för att kunna använda mobiltjänsten
Postad 18 december 2009 - 01:11
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Sätter en peng på att han menar "Equalizer".....
Då är det bara att punga upp då för några ord tidigare nämnde han EQ
Postad 18 december 2009 - 16:54
TSF
-
TSF
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hur spelar man in samtal? Går det ens att göra?
Postad 19 december 2009 - 01:13
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hur spelar man in samtal? Går det ens att göra?
Har för mig att det finns apps till det. Kolla dailymobile.se
Postad 19 december 2009 - 10:09
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Har lagt ut min Satio på Marknaden nu. Om det är någon som är intresserad av att köpa så kan priset alltid förhandlas!
Postad 20 december 2009 - 01:46
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Har lagt ut min Satio på Marknaden nu. Om det är någon som är intresserad av att köpa så kan priset alltid förhandlas!
Inte nöjd med telefonen? Nån särskild anledning? Själv har jag haft min i 2 månader nu och är väldigt nöjd, har inte haft ås mycket krångel förutom en del buggar. Men det får man ju nästan räkna med i början.
Postad 20 december 2009 - 01:59
Valle_81
-
Valle_81
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jo, det är rätt snyggt om man använder den som musikspelare i bilen. Rätt flashigt faktiskt att ha den bredvid stereon med visualizer på. Har nån förresten provat att streama musik med blåtanden? det ska väl funka bra med ad2p eller vad det nu heter
Postad 20 december 2009 - 04:29
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Inte nöjd med telefonen? Nån särskild anledning? Själv har jag haft min i 2 månader nu och är väldigt nöjd, har inte haft ås mycket krångel förutom en del buggar. Men det får man ju nästan räkna med i början.
Knappt stött på några problem med min, allt har flutit på. Så det är inte något sånt. Jag har mest använt den som musikspelare och ringa/smsa på. Har inte använt kameran tillräckligt tycker jag nästan. Och den största boven är nog symbian. Det är lite klent tycker jag. Lite därför jag ska göra mig av med den
Redigerat av scen, 20 december 2009 - 06:13.
Postad 20 december 2009 - 12:15
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Jo, det är rätt snyggt om man använder den som musikspelare i bilen. Rätt flashigt faktiskt att ha den bredvid stereon med visualizer på. Har nån förresten provat att streama musik med blåtanden? det ska väl funka bra med ad2p eller vad det nu heter
Jorå, strömma musik med blåtand funkar utmärkt (A2DP).
Postad 20 december 2009 - 17:02
tunto
-
tunto
-
Rookie
-
2 inlägg
Nån som har en länk till en bra manual??? Jag behöver en, kan inte ens klara av att visa/dölja mitt nummer när jag ringer till nån!
Postad 20 december 2009 - 18:13
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Nån som har en länk till en bra manual??? Jag behöver en, kan inte ens klara av att visa/dölja mitt nummer när jag ringer till nån!
HUR svårt kan det vara ? http://www.sonyerics...1229-1317_1.pdf
Postad 20 december 2009 - 19:32
tunto
-
tunto
-
Rookie
-
2 inlägg
Postad 22 december 2009 - 02:09
it_mutt
-
it_mutt
-
Rookie
-
9 inlägg
Ja, jo, det kan jag väl hålla med om, tyckte bara ett krav på det, i förhållande till ett krav på EQ (vilket jag HELT förstår) var lite, ptja, i mina ögon, udda. EQ Däremot är bara sorgligt att det inte fanns redan från början
Postad 22 december 2009 - 11:02
peppe42
-
peppe42
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kör en uppdatering av mitt lysdiods problem...
Pratade med SE supporter förra veckan och han tyckte jag skulle skicka Sation på service.
Har krånglat sen jag köpte den och tycker det känns tråkigt att skicka in den och bli utan
telefåån... Har visserligen en w960 och en w880 men nu vill man ju ha spotify lur.
Löste mitt problem genom att inte ställa in att spara meddelanden på mitt 16 Gb minneskort.
Lampan blinkar perfekt vid inkommet sms 
Men varför måsta jag stressa mobil minnet med 999 sms när jag vill lagra de på minneskortet
med mer kapacitet? Bugg från deras sida enligt mig och jag har inte delgett de lösning/åsikt.
God jul på Er!
Ps. Spotify premium rockar...Ds.
P
Postad 22 december 2009 - 13:31
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
V51 skulle de komma ny mjukvara, någon som vet när den kommer, gissar på 2010..
Postad 22 december 2009 - 14:36
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
V51 skulle de komma ny mjukvara
Vem har sagt det? Inte Sony Ericsson iaf. För att se när det finns ny firmware: http://www.sonyerics...h...c=ae&lc=en#
Postad 22 december 2009 - 14:38
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Vem har sagt det? Inte Sony Ericsson iaf. För att se när det finns ny firmware:
http://www.sonyerics...h...c=ae&lc=en#
Det stod de i en tråd här. Jag skulle föredra http://www.sonyerics...ate?cc=se&lc=sv
Postad 22 december 2009 - 16:23
Spatten
-
Spatten
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Fick min Satio idag
Tycker att bilderna blir väldigt dåliga och gryniga. :< Finns det några inställningar man kan göra för att få bättre kort inomhus?
//Fredrik
Postad 22 december 2009 - 19:50
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Opera uppdaterar tydligen sin beta 2 kontinuerligt, drog hem den senaste idag. Nu är den ju ganska rapp att surfa med. Bara flash 10 lite kunde släppas snart så skulle surfupplevelsen vara total... :-)
Postad 23 december 2009 - 04:47
MaxXximilian
-
MaxXximilian
-
Användare
-
-
152 inlägg
kan inte rotera bilder tagna med sation i vista.
Aldrig i hela mitt liv haft problem med detta.
får felmeddelande bara.
Var och åkte skridskor och BÅDE min och min brorsas satio låste sig.
Gick inte att vare sig ta kort eller ringa. Efter 10 min i armhålan funkade den igen.
Min ######des mest, startade om sig innan jag ens hann trycka in pinkoden.
Bluetoothvolymen sänks och höjs extremt långsamt, trycker man ner eller upp volymen en gång på snäckan så tar det ca 5sek innan sation reagerar. tom xperia var snabbare.
Rent allmänt är den seg när det gäller bluetooth, när man svarar och lägger på t.ex.
Det som är mest störande är att det inte finns ett naturligt "flow" i telefonen. Man får vänta på menyer, kameran, när man ringer samtal osv.
Det bästa av allt är att den inte har en endaste repa efter några månader och att kameran är ok trots segheten.
Redigerat av MaxXximilian, 23 december 2009 - 04:48.
Postad 23 december 2009 - 13:01
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Nån´mer som får knasiga "streck" av lampor/lus när ni fotar i mörka förhållanden? Ex:  Syns ännu mer om man fotar vanligare ljus, t.ex el-ljusstaken.
Postad 23 december 2009 - 14:26
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Opera uppdaterar tydligen sin beta 2 kontinuerligt, drog hem den senaste idag. Nu är den ju ganska rapp att surfa med. Bara flash 10 lite kunde släppas snart så skulle surfupplevelsen vara total... :-)
Går det att uppdatera flash? Vad ja menar är att när jag surfar in på vissa sidor så står det att jag inte har rätt flush.
Postad 23 december 2009 - 16:12
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Går det att uppdatera flash? Vad ja menar är att när jag surfar in på vissa sidor så står det att jag inte har rätt flush.
Vet inte. Jag hoppas att det går,och att flash 10 gör det möjligt att kika på svt play t.ex.... Vet dock inte om det är lösningen för att få svt play att fungera...
Postad 23 december 2009 - 16:35
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Vet inte. Jag hoppas att det går,och att flash 10 gör det möjligt att kika på svt play t.ex.... Vet dock inte om det är lösningen för att få svt play att fungera... http://svtplay.se/mobil Är deras nya mobilsajt som fungerar perfekt i Satio!
Postad 25 december 2009 - 22:36
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
http://svtplay.se/mobil Är deras nya mobilsajt som fungerar perfekt i Satio!
Vet du fler tv sidor som är anpassad till satio?
Postad 26 december 2009 - 06:42
meduza33
-
meduza33
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Här finns en massa smått o gott till Symbian bla Powermp3 en bra spelare.http://symbianworld.org/s60-5th-edition-freeware-downloads-for-nokia-5800-n97/
Postad 26 december 2009 - 12:54
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Vet du fler tv sidor som är anpassad till satio?
Varför inte installera SPB TV ?
Postad 26 december 2009 - 12:58
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Varför inte installera SPB TV ?
Vad är det för något?
Postad 26 december 2009 - 13:03
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Vad är det för något?
Har det själv och är ett program som sänder live tv från mer än 100 kanaler från hela världen. Läs mer på följande länk. SPB TV
Postad 26 december 2009 - 20:51
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har det själv och är ett program som sänder live tv från mer än 100 kanaler från hela världen. Läs mer på följande länk.
SPB TV
den måste jag kolla in direkt. =)
Postad 27 december 2009 - 16:09
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Alltså hmm är det bara jag som börjar få problem med internet osv..google maps funkar ibland bara osv precis som att den inte får kontakt trots alla inställningar rätt osv
Postad 28 december 2009 - 00:05
john7612
-
john7612
-
Användare
-
-
147 inlägg
problem att lägga in ljudbok i telefonen!!!
min förra k850i kunde jag välja en hel mapp och göra den till en playlist det kan jag inte nu sation, vilket är ###### frustrerande...
nu när jag lägger in böckerna verkar den inte fatta i vilken ordning de ska hamna. I datorn hamnar de rätt men inte i telefonen. ngn som har samma problem och kommit på en lösning????
Postad 28 december 2009 - 02:52
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tjenare har kladdat ihop några fler bakgrundsbilder till min satio så jag tänkte att jag slänger upp en ny länk till sidan där de finns för nedladdning. Som förut om någon gillar ett motiv men inte färgen går det att PM:a mig så kan jag skicka psd filen så får ni göra om den som ni vill ha den. http://liorcifer.dev...Satio-wallpaper
Postad 28 december 2009 - 10:11
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
min förra k850i kunde jag välja en hel mapp och göra den till en playlist det kan jag inte nu sation, vilket är ###### frustrerande... nu när jag lägger in böckerna verkar den inte fatta i vilken ordning de ska hamna. I datorn hamnar de rätt men inte i telefonen. ngn som har samma problem och kommit på en lösning????
Inte för att jag vill vara "sån" men kolla så att du inte har random inställt i musikspelaren, jag har haft random på när jag lyssnade på en ljudbok, och det blev vääääldigt svårt att följa med i bokens handling.
Postad 28 december 2009 - 11:41
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Vad har hänt med Symbianism hemsida ?
Postad 29 december 2009 - 14:31
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
min förra k850i kunde jag välja en hel mapp och göra den till en playlist det kan jag inte nu sation, vilket är ###### frustrerande... nu när jag lägger in böckerna verkar den inte fatta i vilken ordning de ska hamna. I datorn hamnar de rätt men inte i telefonen. ngn som har samma problem och kommit på en lösning????
Jag har haft det problemet många gånger, men då har det berott på att ljudböckernas numrering har varit felaktig, att fil ett, två och tre t.ex. har hetat "01, 02, 03" i stället för "001, 002, 003, et cetera". Jag har fått döpa om dem själv. När jag inte har orkat göra så har jag lagt in några av filerna i stöten i stället. Vet inte om det är det som är problemet för dig, men det är värt att nämna i alla fall.
Redigerat av Unregistered34d5a884, 29 december 2009 - 14:32.
Postad 29 december 2009 - 14:34
Unregisteredc8c6aae8
-
Unregisteredc8c6aae8
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hejsan, Har en K850 idag som börjar strula med touchdelen på skärmen så letar ny mobil. Har kikat lite på Satio, är ju endel funktioner som saknas som jag har idag. T ex smileys, timer, ficklampa och kodminne. Vad jag förstått så finns det fungerande apps för timer iaf och avsaknaden av smileys får man väl helt enkelt leva med. Är det någon som testat programmen för ficklampa som finns på dailymobile? http://dailymobile.s...rch-flashlight/ http://dailymobile.s...-flashlight-v7/Eller finns det några andra apps just för att kunna använda Sation som ficklampa? Det går ju iofs att slå igång video och använda den lampan men vill ha en ren lampfunktion. Finns det nåt program för att få kodminnesfunktionen? Alltså den funktionen där man lägger in de koder man har för diverse bankkort osv men att man bara anger en kod för att komma åt de koder man lagt in. Hur fungerar den i kyla, bor i Härjedalen och det blir endel skoteråka vintertid så man vill ju inte att skärmen blir tokseg eller inte fungerar förrän den blir varm? Blev endel frågor, uppskattar all hjälp jag kan få. I övrigt verkar det ju vara en nice mobil men går det inte att få ordning på ovanstående så får det bli en C905 trots rykten om rapplig kvalitét.
Postad 29 december 2009 - 16:50
Chippenrull
-
Chippenrull
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, fick en satio på julafton, mycket trevlig liten sak, är inte någon mobil eller data freak så har några frågor.
Tycker att bilderna man tar då man zoomar blir grummliga, kan vara en inställning, är inte någon kamera freak.
På "play now arena movies" kan man ladda ner filmer, kostar detta något? tex då man hämtar licensen?
Har laddat hem teman på datorn som jag har överfört till mobben, får ej dessa att fungara, får bara upp de tre stycket som redan finns på telefonen ( unlimited, clarity, mosaic) hur göra?
Då jag använder platstjänster, tex google maps, kan jag koppla upp mig på dem genom att använda det trådlösa internet jag har hemma ( som jag gör då jag surfar på mobilen) eller måste jag betala trafik avgifter då jag slickar/tar imot.
Trevligt forum, hoppas någon har tid att tänka ut något bra svar till mig
MVH Chippen
Postad 29 december 2009 - 22:43
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Hej, fick en satio på julafton, mycket trevlig liten sak, är inte någon mobil eller data freak så har några frågor.
Tycker att bilderna man tar då man zoomar blir grummliga, kan vara en inställning, är inte någon kamera freak.
På "play now arena movies" kan man ladda ner filmer, kostar detta något? tex då man hämtar licensen?
Har laddat hem teman på datorn som jag har överfört till mobben, får ej dessa att fungara, får bara upp de tre stycket som redan finns på telefonen ( unlimited, clarity, mosaic) hur göra?
Då jag använder platstjänster, tex google maps, kan jag koppla upp mig på dem genom att använda det trådlösa internet jag har hemma ( som jag gör då jag surfar på mobilen) eller måste jag betala trafik avgifter då jag slickar/tar imot.
Trevligt forum, hoppas någon har tid att tänka ut något bra svar till mig
MVH Chippen
Hallå, själv tycker jag att alla digitala zoomar (dvs de zoomar som inte zoomar med hjälp av optiken ) är värdelös, detta har inget med Satio att göra utan mer att all digital zoom suuuger. Själv använder jag google maps via mitt trådlösa LAN hemma och detta kostar ingen avgift via WLAN. Teman har jag aldrig laddat ner.
Postad 29 december 2009 - 23:29
it_mutt
-
it_mutt
-
Rookie
-
9 inlägg
Digital zoom ska man väl verkligen använda så lite som möjligt. MÅSTE man absolut göra det, o inte behöver bilden "på studs" så är det ofta bättre att ta en "fullupplöst" bild, utan zoom, och sen göra "zoomingen" i datorn hemma.
En annan tanke, då det saknas EQ i muikspelaren i Sation...någon som testat "PowerMP3" ex.vis? Vet inte om det fungerar som det ska i Sation, men ja, det är till S60v5, så det är väl ingen omöjlighet. Bara ett tips iaf
Postad 30 december 2009 - 00:18
dekbom
-
dekbom
-
Användare
-
-
114 inlägg
Sålde min Satio idag och det känns... bra. Jag älskade den samtidigt som jag hatade den och var tvungen att sluta ljuga för mig själv för att kunna behålla den. Köpte den på releasedagen och jag ville verkligen att den skulle vara bra.
Den kunde det mesta men krävde alltid ett steg extra för att kunna utföra det. Nej aldrig mer en symbian, skall det vara så svårt att snegla på äpplet & android och göra den ultimata telefonen?
Finns nog risk att jag blir en av dem som står i kö för en iphone 4g istället.
Postad 30 december 2009 - 00:34
it_mutt
-
it_mutt
-
Rookie
-
9 inlägg
Nej aldrig mer en symbian, skall det vara så svårt att snegla på äpplet & android och göra den ultimata telefonen?
Det är väl just detta som är problemet. Vi vet alla vad den "ultimata telefonen" är, jag vet vad den är för mig, du vet vad den är för dig och säkerligen vet din polare det även han/hon. Problemet kommer när vi jämför o inser att det inte riktigt lirar ihop med vad den andre önskat. O samtidigt har "folk" orimliga krav som inte går att lösa utan att det blir "gnäll". Med det menar ajg saker som "Den måste ha STOR skärm"="Telefonen är för stor o klumpig!" , "Telefonen måste ha riktig blixt!"="Telefonen är för tjock!" osv osv Nu menar jag verkligen inte detta som pikar eller gnäll mot någon här, utan mer bara som ett påpekande om att man grna begär saker,som inte går att få, ex.vis större skärm utan att telefonen blir större  Personligen skulle jag aldrig få för mig att ha en päronlur...MÖJLIGEN om jag fick den gratis, men t.o.m. då är det på fullaste allvar tveksamt om jag skulle behålla den. Och med det menar jag mest bara; smaken är som baken, och "perfekt telefon" finns nog inte ens, man får helt enkelt försöka komma så nära som möjligt
Postad 30 december 2009 - 09:14
dekbom
-
dekbom
-
Användare
-
-
114 inlägg
Det är väl just detta som är problemet. Vi vet alla vad den "ultimata telefonen" är, jag vet vad den är för mig, du vet vad den är för dig och säkerligen vet din polare det även han/hon. Problemet kommer när vi jämför o inser att det inte riktigt lirar ihop med vad den andre önskat.
O samtidigt har "folk" orimliga krav som inte går att lösa utan att det blir "gnäll". Med det menar ajg saker som "Den måste ha STOR skärm"="Telefonen är för stor o klumpig!" , "Telefonen måste ha riktig blixt!"="Telefonen är för tjock!" osv osv
Nu menar jag verkligen inte detta som pikar eller gnäll mot någon här, utan mer bara som ett påpekande om att man grna begär saker,som inte går att få, ex.vis större skärm utan att telefonen blir större 
Personligen skulle jag aldrig få för mig att ha en päronlur...MÖJLIGEN om jag fick den gratis, men t.o.m. då är det på fullaste allvar tveksamt om jag skulle behålla den.
Och med det menar jag mest bara; smaken är som baken, och "perfekt telefon" finns nog inte ens, man får helt enkelt försöka komma så nära som möjligt 
Förstår vad du menar och visst vill vi alla ha olika saker. Men, skulle någon komma med en lur i satios storlek med ett grymt och användarvänligt gränssnitt (läs iphone), riktigt bra kamera + blixt (för att vara en mobil, läs satio) och samma satsning när det gäller "apps" och tillbehör i alla former (läs iphone) så tror jag folk skulle vara rätt nöjda. Sen kanske släppa en version till utan värstingkameran och istället "bara" en bra sådan vilket innebär att luren blir smidigare så kan folk välja med eller utan. Tekniken finns ju så jag fattar inte hur svårt det kan vara. Sen går det inte att komma ifrån att kapacitiv skärm spelar i en annan liga.
Postad 30 december 2009 - 11:00
it_mutt
-
it_mutt
-
Rookie
-
9 inlägg
Visst är det så, en "ganska så jä*la bra lur" går nog att få till som "många"/"de flesta" gillar. Det största problemet där är nog patent osv. Själv gillar jag resistiva skärmar, en det i sin tur kan ha att göra med att jag är "inbiten iPaQ användare" sen förr ex.vis.
Meng måste fråga, är utbudet verkligen så dåligt till ex.vis Satio? Menar det finns väl tonvis med symbianpryttlar att dra ner? Eller är det just att S/E:s "appstore" är värdekass?
Tänkte mest på att när jag satt med min N85:a, så var ju program i olika former det minsta problemet, även om det innebar att leta runt på nätet. Kanske finns mest "skitapps" iofs, SÅ noga har jag inte kollat runt
Postad 30 december 2009 - 11:48
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Visst är det så, en "ganska så jä*la bra lur" går nog att få till som "många"/"de flesta" gillar. Det största problemet där är nog patent osv. Själv gillar jag resistiva skärmar, en det i sin tur kan ha att göra med att jag är "inbiten iPaQ användare" sen förr ex.vis.
Meng måste fråga, är utbudet verkligen så dåligt till ex.vis Satio? Menar det finns väl tonvis med symbianpryttlar att dra ner? Eller är det just att S/E:s "appstore" är värdekass?
Tänkte mest på att när jag satt med min N85:a, så var ju program i olika former det minsta problemet, även om det innebar att leta runt på nätet. Kanske finns mest "skitapps" iofs, SÅ noga har jag inte kollat runt 
Symbian krånglar till det rätt fint om man inte har nokia men det finns en hel del att hitta ändå. Själv har jag inte installerat så mycket på min. Man får inte i så kraftfulla grejer tycker ja.
Postad 30 december 2009 - 13:08
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hejsan,
Har en K850 idag som börjar strula med touchdelen på skärmen så letar ny mobil. Har kikat lite på Satio, är ju endel funktioner som saknas som jag har idag. T ex smileys, timer, ficklampa och kodminne. Vad jag förstått så finns det fungerande apps för timer iaf och avsaknaden av smileys får man väl helt enkelt leva med. Är det någon som testat programmen för ficklampa som finns på dailymobile?
http://dailymobile.s...rch-flashlight/ http://dailymobile.s...-flashlight-v7/
Eller finns det några andra apps just för att kunna använda Sation som ficklampa? Det går ju iofs att slå igång video och använda den lampan men vill ha en ren lampfunktion.
Finns det nåt program för att få kodminnesfunktionen? Alltså den funktionen där man lägger in de koder man har för diverse bankkort osv men att man bara anger en kod för att komma åt de koder man lagt in.
Hur fungerar den i kyla, bor i Härjedalen och det blir endel skoteråka vintertid så man vill ju inte att skärmen blir tokseg eller inte fungerar förrän den blir varm?
Blev endel frågor, uppskattar all hjälp jag kan få. I övrigt verkar det ju vara en nice mobil men går det inte att få ordning på ovanstående så får det bli en C905 trots rykten om rapplig kvalitét. 
När jag skaffade satio så saknade jag kodminnet som finns i alla andra se telefoner. Jag hittade ett program som heter handy safe pro som är riktigt bra och säkert. Jag kan varmt rek. det. Just nu så sitter jag på burgerking och äter en lunch, men ikväll kan jag skicka ett pm till dig.
Postad 30 december 2009 - 13:11
Unregisteredc8c6aae8
-
Unregisteredc8c6aae8
-
Amatör
-
-
73 inlägg
När jag skaffade satio så saknade jag kodminnet som finns i alla andra se telefoner. Jag hittade ett program som heter handy safe pro som är riktigt bra och säkert. Jag kan varmt rek. det. Just nu så sitter jag på burgerking och äter en lunch, men ikväll kan jag skicka ett pm till dig.
Det låter ju alldeles ypperligt, hittade faktiskt Handy Safe förut men såg ut att bara fungera med S60V3. Funkar det med V5 så är ju den saken biff. Tack så mycket!
Postad 30 december 2009 - 13:42
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Det låter ju alldeles ypperligt, hittade faktiskt Handy Safe förut men såg ut att bara fungera med S60V3. Funkar det med V5 så är ju den saken biff.
Jag har köpt Handy Safe Pro, men desktopversionen som följer med fungerar inte med PC Suite för Satio. Detta innebär att jag inte kan synkronisera med telefonen då programmet säger att PC Suite inte är installerat. Jag kör med Windows 7 och kan utan problem synkronisera med Outlook och göra säkerhetskopior. Det finns ytterligare ett program för kodminne och det är Best Safe. har dock inte testat det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|