Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 August 2010 - 17:17

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hejsan,

Min morsa köpte sig en x10 pro och nu 2 dagar senare så går den inte att starta.
När man håller in "on" knappen så vibrerar den till efter ett tag men inget mer.

Har provat tagit ur batteriet och simkortet etc. Batteriet var nästan fulladdad när detta hände.

Är den trasig eller är det något vi har missat ? Typ nån låsfunktion eller liknande ?
Tänkte jag skriver här innan vi ringer till dom ifall det är något enkelt vi har missat.

Min var oxå sådär en gång, att den bara vibrerade till o inget hände.. Så jag installerade om mjukvaran via SEUS o sen funkade den igen

Postad 17 August 2010 - 22:33

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa en android amatör. Fick hem nya jobbtelefonen idag. En X10 mini. Lyckades nu lägga in en bakgrund som blev att se för hemsk yt. Nu hittar jag inte var jag tar bort denna och återställer till den vanliga blå.

Någon som vill hjälpa en rookie med detta hur jag gör.

Postad 17 August 2010 - 23:44

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Jo det är sant, hade tänkt att utnyttja GPSen en del då jag flyttar till en större stad jag inte känner så bra. Men vad gör man inte för att bli en i gänget, hehe :)

GPS:en i sig verkar inte dra så där rysligt mycke faktiskt. Cyklade från jobbet igår med både FM radio + GPS tillsammans med My Tracks appen aktiverad och på 30 min hade batteriet endst gott ner någonstans mellan 3 och 5%, inte så farligt. Hade dock mobilen i fickan hela tiden med skärmen avslagen. Slår man på skärmen, så kan nog procenten ticka på betydligt fortare då den verkar vara den enskillt största energislukaren, i princip som på alla mobiler skulle jag tro.

Postad 18 August 2010 - 06:40

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa en android amatör. Fick hem nya jobbtelefonen idag. En X10 mini. Lyckades nu lägga in en bakgrund som blev att se för hemsk yt. Nu hittar jag inte var jag tar bort denna och återställer till den vanliga blå.

Någon som vill hjälpa en rookie med detta hur jag gör.

Tryck på den vänstra knappen (startknappen) så får du upp en meny där den översta är ordna bakgrunder välj SE bakgrunder så hittar du orginalen.

Postad 18 August 2010 - 06:51

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Tryck på den vänstra knappen (startknappen) så får du upp en meny där den översta är ordna bakgrunder välj SE bakgrunder så hittar du orginalen.

Tackar!

Postad 18 August 2010 - 14:06

gooseman
  • gooseman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har ett problem med min Pro, får inte igång 3g på telefonen, är bara ett E uppe vid klockan hela tiden. Ska finnas 3g där jag befinner mig.

Tacksam för svar.

Postad 18 August 2010 - 23:04

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ny OTA uppdatering finns tydligen tillgänglig för vissa. Versionen är 1.2.A.1.174. Verkar som WiFi problemen försvunnit enligt vissa som uppdaterat. Verkar dock som Telia kunder är de enda som fått uppdateringen hitintills.

Redigerat av twintin, 18 August 2010 - 23:09.

Postad 19 August 2010 - 09:00

andyman84
  • andyman84
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej! Har några frågor om denna telefonen.

Kan man ändra ljudvolymen bara på alarmet? Hur?
Om man skriver ett sms och väljer vem man ska skicka till i telefonboken, kommer sen på att man valt fel person, hur ändrar man mottagare utan att behöva skriva om meddelandet?
Om man tar ett foto med kameran och vill ha som bakgrund, kan man då få bilden centrum på skärmen utan att man flyttas runder på bakgrunden när man bläddrar i menyerna, jag vill ha en fast bakgrund.

Postad 19 August 2010 - 09:21

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Kan man ändra ljudvolymen bara på alarmet? Hur?

Det finns gratisapplikationer som ger dig volymkontroller för att justera de olika ljudnivåerna som finns i Android, däribland alarmnivån.
Borde väl gå att ställa in i någon inställningsmeny också tycker jag, vet inte hur på rak arm dock.

Postad 19 August 2010 - 11:19

MusGott
  • MusGott
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ny OTA uppdatering finns tydligen tillgänglig för vissa. Versionen är 1.2.A.1.174. Verkar som WiFi problemen försvunnit enligt vissa som uppdaterat. Verkar dock som Telia kunder är de enda som fått uppdateringen hitintills.

Är det bara mina tangenter "B" och "N" som inte fungerar efter senaste OTA-uppdateringen? Hur fixar man till det?

Fort och fel:

Efter 2 omstarter kom den igång igen!

Redigerat av MusGott, 19 August 2010 - 11:24.

Postad 19 August 2010 - 11:52

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Om man skriver ett sms och väljer vem man ska skicka till i telefonboken, kommer sen på att man valt fel person, hur ändrar man mottagare utan att behöva skriva om meddelandet?

Tryck på vänstra fysiska knappen (kommer inte ihåg vad den kallas), dvs. den med de fyra kvadraterna. Då får du en knapp som det står "Ändra mottagare" på.

Postad 19 August 2010 - 20:14

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
hur kommer det sig att lampan lyser grönt när man bara laddat ca 90% ?
ska inte den lysa vid 100% ?

Postad 19 August 2010 - 22:40

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

hur kommer det sig att lampan lyser grönt när man bara laddat ca 90% ?
ska inte den lysa vid 100% ?

Har också sett det, men har inte den blekaste aning hur tankegångarna har gått där. Den fortsätter dock att ladda tills det blir 100%. Sen ligger den och pendlar mellan 99% och 100% vad jag kunnat se.

Postad 20 August 2010 - 12:20

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem, men så kom jag på att mitt sim kort var så gammal att inte 3G fanns på det, men fick byta helt fritt via Halebops hemsida till ett nytt SIM kort med 3G och nu funkar det kanon...

Har ett problem med min Pro, får inte igång 3g på telefonen, är bara ett E uppe vid klockan hela tiden. Ska finnas 3g där jag befinner mig.

Tacksam för svar.

Postad 21 August 2010 - 20:45

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Roadsync är till för active sync email och inte pop3 eller imap.
För pop3 eller imap bör du använda den vanliga email klienten.

Hotmail.com på internet går också utmärkt.

Postad 21 August 2010 - 20:52

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Har också sett det, men har inte den blekaste aning hur tankegångarna har gått där. Den fortsätter dock att ladda tills det blir 100%. Sen ligger den och pendlar mellan 99% och 100% vad jag kunnat se.

Laddningen anses som full även vid 95% så därför blir det grönt redan då. Laddaren fortsätter ladda till 100% och stänger av laddningen och (ev aktivt laddar ur ner till 95%, vet inte riktigt faktiskt) för att ladda igen och håller på så hela tiden. För att batteriet ska må bra görs detta. Småladdningar är bara av godo enligt manualen. Därför kan telefonen när du drar ut laddaren vara mellan 95% och 100% och anses vara fulladdad.

Att det lyser grönt redan vid 90% tror jag beror på att batteriet verkar behöva några veckors laddningar för att få full effekt. Så var det med min lur i varje fall. Kan nog också bero på batteriets tillstånd vad gäller temperatur som gör att laddningsförloppet kan stanna tidigare. Intelligenta prylar vi har! ;)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 August 2010 - 21:00.

Postad 21 August 2010 - 22:19

yan85
  • yan85
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
förstår inte vad detta är för symbol? den som ser ut som en lutande tv.
jag har googlat o letat, men ingen tur idag.

tack för hjälpen!

Bifogad fil(er)

Redigerat av yan85, 21 August 2010 - 22:21.

Postad 21 August 2010 - 22:55

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Om jag minns rätt betyder den att du har vibratorn aktiverad, kan det stämma?
Du har telefonen på ljudlös i övrigt eller?

Apropå det; någon som har några bra tips kring hur man kan använda profiler av olika slag?
När man via knappen ovanpå sätter telefonen i ljudlöst läge så stängs även vibratorn av - mycket irriterande. Och att hela tiden manuellt gå in och slå på den är rätt störande. Har inte hittat några inställningar för profiler, finns det? Och annars, finns det någon bra (gratis?) app som löser saken?

Postad 21 August 2010 - 23:46

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Därför kan telefonen när du drar ut laddaren vara mellan 95% och 100% och anses vara fulladdad.

Har alldrig sett den gå under 99% när den är inkopplad för laddning.

Att det lyser grönt redan vid 90% tror jag beror på att batteriet verkar behöva några veckors laddningar för att få full effekt.

Har snart haft min i två månader, så det har nog inget med det att göra.

Postad 22 August 2010 - 09:11

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Om jag minns rätt betyder den att du har vibratorn aktiverad, kan det stämma?
Du har telefonen på ljudlös i övrigt eller?

Apropå det; någon som har några bra tips kring hur man kan använda profiler av olika slag?
När man via knappen ovanpå sätter telefonen i ljudlöst läge så stängs även vibratorn av - mycket irriterande. Och att hela tiden manuellt gå in och slå på den är rätt störande. Har inte hittat några inställningar för profiler, finns det? Och annars, finns det någon bra (gratis?) app som löser saken?

Profiler finns inte på telefonen men du kan hämta Silent mode on/off på Market.
Den har jag ligger på startskärmen och klickar man på den en gång vibrerar telefonen vid samtal,klickar
man på den en gång till blir det ljudlöst,och 3:e gånggen man klickar blir allt normalt igen.

Volymknappen har egentligen samma funktion.

Postad 22 August 2010 - 10:53

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Hmpf.. ytterligare ett exempel på att Google skapat ett mobilt OS utan att riktigt ha koll på mobiltelefoner. Nåja, det lät väl som en åtminstone hyfsad lösning.

Men man får ju ta saken för vad det är och väga dessa nackdelar mot de många fördelar som finns också!

Postad 22 August 2010 - 13:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hmpf.. ytterligare ett exempel på att Google skapat ett mobilt OS utan att riktigt ha koll på mobiltelefoner. Nåja, det lät väl som en åtminstone hyfsad lösning.

Men man får ju ta saken för vad det är och väga dessa nackdelar mot de många fördelar som finns också!

Det finns appz på market som hanterar profiler. I htc sense finns det tex profiler så jag misstänker att ni ska skylla på SE och deras gränssnitt. Dock är de ganska begränsade i sense också med 3 val, normal, vibrera och tyst som alternativ.

Postad 22 August 2010 - 13:41

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Profiler finns inte på telefonen men du kan hämta Silent mode on/off på Market.
Den har jag ligger på startskärmen och klickar man på den en gång vibrerar telefonen vid samtal,klickar
man på den en gång till blir det ljudlöst,och 3:e gånggen man klickar blir allt normalt igen.

Volymknappen har egentligen samma funktion.

För att förtydliga: Om du trycker på knappen på ovansidan och väljer "tyst läge", sen en gång uppåt på volymknappen så får du tyst läge med vibration. Så gör jag, men jag saknar även mina gamla profiler från min gamla telefon.

Postad 22 August 2010 - 13:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Jag använder profiles masters (finns på market) som är riktigt avancerad, det går tex att ställa in att den automatiskt byter profil på bestämda tider, om profilen ska ha wifi igång osv.

Postad 22 August 2010 - 17:43

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Är det någon som bytt från:

* HTC Desire
* HTC Legend
* Motorola Milestone
* Samsung galaxy s
* x10
till x10 mini pro och kan dela med sig av sina intryck?

Postad 22 August 2010 - 17:56

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

* HTC Desire
* HTC Legend
* Motorola Milestone
* Samsung galaxy s
* x10

Jag har haft HTC Hero, Legend och Desire och senast en Galaxy S som jag precis sålt. Måste säga att av alla dessa så föredrar jag faktiskt X10 Mini Pro. Okej den har en liten skärm, med halvkass upplösning men luren är ändå helt underbar. Så lättanvänd och det lilla tangentbordet är helt kanon, mycket bättre än vad jag vågade hoppas på. Som surflur är den väl inte helt optimal (det har jag min iPhone 4 som) Men på allt annat är den super - skulle inte vilja ha tillbaka några av de andra lurarna. Har iofs inte haft en Milestone eller en vanlig X10 men mellan X10 Mini Pro, Desire och Galaxy S skulle jag välja X10 mini pro igen. Och tänk dessutom att du spar lite pengar på det :) Går nog inte att hitta mer lur för pengarna nu tror jag. Och jag är ingen SE fanatiker - har inte haft en SE lur sen K750i var ny så jag var skeptisk först

Postad 22 August 2010 - 18:04

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

* HTC Desire
* HTC Legend
* Motorola Milestone
* Samsung galaxy s
* x10

Japp, hade en Legend i 2 veckor. Reklamerade den pga av massor med problem med den.
Var lite skeptisk att byta från en Legend till en Mini pro men ville verkligen ha ett riktigt tangentbord,har jättesvårt att skriva på en skärm. Tangentbordet på Pro:n tycker jag personligen är skitbra att skriva på .
Trodde att den mindre skärmen på mini modellen skulle vara ett problem men det är det faktiskt inte,visst är det bättre att surfa på Legenden men det fungerar utan problem på mini:n också. Dessutom är ju storleken på telefonen helt underbar. Upplever mini:n bättre att hålla i och ta upp ur fickan och så pga det gummibeklädda bakstycket, Legendens aluminium var ganska glatt om man jämför.

Ska man ha mobilen att se film o liknande på kanske skärmen är i minsta laget, själv använder jag inte mobilen till det.

Trodde jag skulle uppleva batteritiden på pro:n som negativt också men med min användning har jag bättre batteritid i pro:n än vad jag hade i legenden. Detta trots att Legenden enl spec ska vara mycket bättre.

Har inte ångrat mig en sekund faktiskt. Är så otroligt nöjd med min SE mini pro,helt klart den bästa telefonen jag haft.

Postad 22 August 2010 - 18:06

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Jag har haft HTC Hero, Legend och Desire och senast en Galaxy S som jag precis sålt. Måste säga att av alla dessa så föredrar jag faktiskt X10 Mini Pro. Okej den har en liten skärm, med halvkass upplösning men luren är ändå helt underbar. Så lättanvänd och det lilla tangentbordet är helt kanon, mycket bättre än vad jag vågade hoppas på. Som surflur är den väl inte helt optimal (det har jag min iPhone 4 som) Men på allt annat är den super - skulle inte vilja ha tillbaka några av de andra lurarna. Har iofs inte haft en Milestone eller en vanlig X10 men mellan X10 Mini Pro, Desire och Galaxy S skulle jag välja X10 mini pro igen. Och tänk dessutom att du spar lite pengar på det :) Går nog inte att hitta mer lur för pengarna nu tror jag. Och jag är ingen SE fanatiker - har inte haft en SE lur sen K750i var ny så jag var skeptisk först

Okej ;) Jag har nämligen haft alla mobilerna som jag listade där och just nu sitter jag på en Galaxy S, men jag vill ha tangentbordet som jag saknar som fan från milestonen. Kanske ska ta mig en funderare då :unsure:

Postad 22 August 2010 - 18:13

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Okej :) Jag har nämligen haft alla mobilerna som jag listade där och just nu sitter jag på en Galaxy S, men jag vill ha tangentbordet som jag saknar som fan från milestonen. Kanske ska ta mig en funderare då ;)

Ja Galaxyn var grym på papper men i verkliga livet var jag inte så impad. Trots läckta firmwares och laggfixar så tyckte jag aldrig att den flöt på så bra som den borde och GPS:en var sjukt usel. Skulle hellre ta en Desire igen framför Galaxy S. Men som sagt, Pron är underbar och den byter jag inte bort i första taget :unsure:

Postad 22 August 2010 - 18:17

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Ja Galaxyn var grym på papper men i verkliga livet var jag inte så impad. Trots läckta firmwares och laggfixar så tyckte jag aldrig att den flöt på så bra som den borde och GPS:en var sjukt usel. Skulle hellre ta en Desire igen framför Galaxy S. Men som sagt, Pron är underbar och den byter jag inte bort i första taget :)

Precis, tycker den är så ###### laggig så jag är nära att spola ner galaxyn i toaletten! Och gpsen är katastrof! Ska ha telefonen när jag springer för att registrera hur långt jag sprungit och hastighet osv, och den tycker att jag är ute i havet och springer ;)

Har du provat köra med LauncherPro i mini pron? Tycker de orginal interfacet ser bedrövligt ut :unsure:

Postad 22 August 2010 - 18:40

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Precis, tycker den är så ###### laggig så jag är nära att spola ner galaxyn i toaletten! Och gpsen är katastrof! Ska ha telefonen när jag springer för att registrera hur långt jag sprungit och hastighet osv, och den tycker att jag är ute i havet och springer ;)

Har du provat köra med LauncherPro i mini pron? Tycker de orginal interfacet ser bedrövligt ut :unsure:

Ja som gps i Navigon fungerade SGS hyggligt men för att logga promenader och springturer var den katastrofal :)

Launcher Pro fungerar inte vad jag vet, fortfarande 1.6 i X10 och jag tror Launcher Pro kräver nyare OS eller så. Eller så kanske det är upplösningen som gör att den inte finns i Market. Har kört ADW Launcher men går tillbaka till original launchern hela tiden för den är som gjord för navigering med bara tummen

Postad 22 August 2010 - 21:55

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Zuljin, 22 August 2010 - 22:02.

Postad 24 August 2010 - 07:36

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Sorry att behöva meddela att du har slarvläst.
Min fru är riktigt nöjd med sin X10 Mini PRO men har ett h-e varje gång hon ska svara. Jag har provat och kan bara hålla med.

I have a dream: Svara med en hårdvaruknapp! I androidvärlden borde det här vara ett litet bekymmer.

Inga problem för mig att svara, om man inte har handsvett förstås, eller handkräm.
Det är bara att dra den lilla spaken till vänster för att svara, eller till höger för att neka, inte alls svårt.... :)

Postad 24 August 2010 - 15:38

MrPajala
  • MrPajala
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på var fuktindikatorn sitter på X10 mini?
Jag misstänker att det är nedanför "E" i CE-märkningen...

Mobilen har redan fått sig ett par glas med dryck, men den verkar stå emot mycket :)

Redigerat av MrPajala, 24 August 2010 - 15:38.

Postad 24 August 2010 - 15:48

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på var fuktindikatorn sitter på X10 mini?
Jag misstänker att det är nedanför "E" i CE-märkningen...

Mobilen har redan fått sig ett par glas med dryck, men den verkar stå emot mycket :)

Den stod emot ösregn i 6,7 mil (ca: 1 tim.) liggandes i fickan i mina mc-byxor. Klädernra i textil var inte impregnerade vid tillfället så jag var våt in på bara skinnet från topp till tå. Inte en torr fläck på hela mig och alla underklader och t-tröja kunde jag vrida ur. Telefonen var våt men fullt fungerande. Jag tog av bakstycket och torkade av allt med en handduk bara för att få bort fukten fortare.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 August 2010 - 15:50.

Postad 24 August 2010 - 15:54

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Har alldrig sett den gå under 99% när den är inkopplad för laddning.

Har snart haft min i två månader, så det har nog inget med det att göra.

Min kan fortfarande ligga på 96% när jag tar den från laddning. Den laddar ju naturligtvis upp fort från 95-96% till 100. Kan väl max ta några minuter, så att råka ta den från laddaren precis vid lägsta nivån i ladndning/urladdningscykeln är bara otur. 100 eller 95% har ingen betydelse. Batteriet är helt ok numera tycker undertecknad.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 August 2010 - 15:56.

Postad 25 August 2010 - 08:16

jkm000
  • jkm000
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena,

Fick en OS uppdatering idag i min X10 mini pro, nån som vet vad den gör? Att få info från SonyEricsson verkar inte vara möjligt(?). (Hoppades på nyare Android version men det var det inte..)

Postad 25 August 2010 - 08:30

Unregisteredb0ee40a0
  • Unregisteredb0ee40a0
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Det enda jag sett av uppdateringen är en ändring i Faceebook-gränssnittet, ser meddelandekorgen i stället för "Ta en bild". Det tillförde förvisso mig något, men det måste väl ha varit mer..

Postad 25 August 2010 - 09:48

jkm000
  • jkm000
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Riktigt dåligt att de inte har någon changelog för vad uppdateringarna innehåller! :rolleyes:

Postad 25 August 2010 - 10:06

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Tjena,

Fick en OS uppdatering idag i min X10 mini pro, nån som vet vad den gör? Att få info från SonyEricsson verkar inte vara möjligt(?). (Hoppades på nyare Android version men det var det inte..)

Wifi kopplingen verkar ha blivit stabilare, min kopplade ner om man låste telefonen tidigare, det gör den inte nu.
Samt att för mig så blev batteritiden bättre.

Postad 25 August 2010 - 10:50

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Det enda jag sett av uppdateringen är en ändring i Faceebook-gränssnittet, ser meddelandekorgen i stället för "Ta en bild". Det tillförde förvisso mig något, men det måste väl ha varit mer..

Ikonen backup och återställning har du nu. Så kan du spara bl a T9-ordlistan inkl dina tillagda ord till minneskortet och återställa den när du så önskar. T ex. när vi fått android 2,1.

Postad 25 August 2010 - 17:42

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Ändringar jag märkt:

Fler Widgets bla

En ny/extra strömkontroll som heter statusbyte
Track id verkar ha uppdaterats
Roadsync Task har tillkommit (inte sett det förut)
Smart sökning T9 sökning i telefonboken
Tidigare samtal (en widget man kan placera på skärmen och visar tidigare samtal helt enkelt

Jag upplever att batteritiden förbättrats,snabbheten känns bättre i telefonen.
Wifi fungerar bättre.......... på min allafall.

Finns säkert mer men det här är vad jag märkt............ än så länge

Postad 25 August 2010 - 18:41

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Min var oxå sådär en gång, att den bara vibrerade till o inget hände.. Så jag installerade om mjukvaran via SEUS o sen funkade den igen

Glömde nästan bort den här tråden men kan säga att det löste sig. Morsans simkort var för gammalt (funkade fint med en äldre SE, men inte med x10:an .För lite minne eller nått. Provade nämligen att sätta i mitt simkort och då funka telefonen prima men inte med hennes.

Ett nytt simkort senare och allt funkar igen.

Postad 25 August 2010 - 20:47

Unregistered95cc4b5f
  • Unregistered95cc4b5f
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Ändringar jag märkt:

Dessutom funkar numera blåtand klockrent!

Postad 25 August 2010 - 21:15

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att programvaruuppdateringen som telefonen indikerar inte leder till att telefonen nollställs?

Jag vill ju minnas att folk klagade på sådana problem tidigare i somras. Jag vill ju inte råka blåsa rent alla inställningar, installerade program och widgets utan att ha noterat vad jag har etc. :-)

Postad 25 August 2010 - 22:05

Unregisteredb0ee40a0
  • Unregisteredb0ee40a0
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Uppdateringen rensade inget för mig i alla fall. Hade dock gjort en backup med hjälp av den funktionen, men den behövdes alltså aldrig.

Postad 25 August 2010 - 22:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta att programvaruuppdateringen som telefonen indikerar inte leder till att telefonen nollställs?

Jag vill ju minnas att folk klagade på sådana problem tidigare i somras. Jag vill ju inte råka blåsa rent alla inställningar, installerade program och widgets utan att ha noterat vad jag har etc. :-)

Gör du det via telefonen så nollställs ingenting.
Via Seus på datorn så nollställs den.

Postad 25 August 2010 - 23:07

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Ikonen backup och återställning har du nu. Så kan du spara bl a T9-ordlistan inkl dina tillagda ord till minneskortet och återställa den när du så önskar. T ex. när vi fått android 2,1.

Detta var väl den förra uppdateringen? Alltså inte den senaste utan 1.1. A. 0.8.

Postad 26 August 2010 - 08:28

Huckerby
  • Huckerby
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Halloj,

Jag har precis införskaffat mig en X10 Mini Pro, riktigt nice lur! Dock så kan jag inte så mycket om denna lur, vilket gör att jag behöver fråga er;

Kan man få telefonboken att sortera på efternamn? Eller finns det nån telebok på Market som är bra?

Hur tar jag bort onödiga program som ligger i telefonen från början?

Tacksam för svar, jag har surfat efter svar på hela SE-sidan och gått igenom handboken tuuusen ggr.

Mvh
Huckerby

Postad 26 August 2010 - 09:24

Unregisteredaaecc49b
  • Unregisteredaaecc49b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kan man få telefonboken att sortera på efternamn? Eller finns det nån telebok på Market som är bra?

aContacts

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.