* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(201)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1093 inlägg)
|
7 dagar sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 20 November 2010 - 11:00
Postad 21 November 2010 - 17:14
Köpte en SGS som jag tänkte använda som jobbtelefon och synka kalender+kontakter från mitt exchange konto. Går det utan att den blandar in massa kalenderposter och kontakter från gmailkontot?
edit: Hittade en tråd på ett annat forum att det borde gå bra....
http://www.swedroid....ead.php?t=14903
Redigerat av tibr81, 21 November 2010 - 17:17.
Postad 21 November 2010 - 18:55
Postad 21 November 2010 - 21:57
Postad 21 November 2010 - 22:18
Har gjort en reset på telefonen nu och upplever som flera andra att den blev något mindre laggig efter 2.2 uppdateringen. Gick in för att justera lite ljud och ser att under allmänt -> vibrera så har jag två st "endast i tyst läge". Har ni också så?
Nix har bara en
Postad 21 November 2010 - 22:46
Vad är oceans wave?Jag vill ha tillbaka oceans wave.. Någon som vet varför den försvann efter update? Finns det något sätt att få tillbaka den?
Jäkligt mysko! Jag hade två st även innan uppgraderingen, dvs från att telefonen var ny.Nix har bara en
Samsung support lär ju knappast kunna svara på vad som är fel?
Postad 21 November 2010 - 22:48
Jag har också två gångerNix har bara en
Vad är oceans wave?
levande bakgrunden med vattnet
Postad 21 November 2010 - 22:50
Västeråssnubben: Jag har inte den heller efter uppgraderingen.
Postad 22 November 2010 - 00:02
Postad 22 November 2010 - 08:53
J3SPER: Har du den nya Galaxy S? Det finns väl en lite äldre modell också eller är jag ute och cyklar nu?
Västeråssnubben: Jag har inte den heller efter uppgraderingen.
Köpte min Galaxy S i juli/aug. Så relativt ny är den.
Fick höra av en kollega att man inte kan skicka visitkort med SGS, alltså namn, nummer, direkt och enkelt till ett annat mobilnummer. Utan detta får matas in manuellt! Jag skrattade åt honom och påstod honom inte klara av dagens teknik. SGS är ju hypermodern och jag kan inte alls tänka mig att det INTE går att skicka visitkort? Vore rätt pinsamt då mina första telefoner från 90-talet klarade detta. Om detta dock mot förmodan nu är sant är det bra att jag fått nys om det. Kan inte inhandla en mobil som inte klarar av dessa små men nödvändiga funktioner.
Jag kan skicka namn + nummer till andra mobiler.
Postad 22 November 2010 - 09:37
Fick höra av en kollega att man inte kan skicka visitkort med SGS, alltså namn, nummer, direkt och enkelt till ett annat mobilnummer. Utan detta får matas in manuellt! Jag skrattade åt honom och påstod honom inte klara av dagens teknik. SGS är ju hypermodern och jag kan inte alls tänka mig att det INTE går att skicka visitkort? Vore rätt pinsamt då mina första telefoner från 90-talet klarade detta. Om detta dock mot förmodan nu är sant är det bra att jag fått nys om det. Kan inte inhandla en mobil som inte klarar av dessa små men nödvändiga funktioner.
Jag kan också skicka visitkort. Genom att hålla inne på kontakten som man ska skicka info om får man upp en ruta med olika alternativ, dels vilket nr eller hela kontakten som visitkort.
Postad 22 November 2010 - 13:24
Sen samma sak när man är inne på en mapp, (jag har skapat en mapp som heter spel på förstasidan) och det har tidigare gått o få bort mappen när man tryckt på tillbaka knappen men även det fungerar inte.
En omstart av telefonen kanske räcker, annars är det väldigt skumt.
Postad 22 November 2010 - 13:45
Låt mig gissa: LÅter det som att din röstinspelning är inspelad under vatten? Så låter nämligen de mp3'or som jag testat att spela upp i hörlurar... det låter ok i den vanliga högtalaren dock.Kan nån hygglig själ spela in ett litet röstprov med röstinspelararen på Galaxy S, så jag vet om min telefon låter galet eller om de ska låta så... Please?
Postad 22 November 2010 - 14:06
Dåså, jag förstod väl att det var kollegan som hade problem med 2010 års teknikJag kan också skicka visitkort. Genom att hålla inne på kontakten som man ska skicka info om får man upp en ruta med olika alternativ, dels vilket nr eller hela kontakten som visitkort.
Postad 22 November 2010 - 21:21
Frågade i PhoneHouse butiken idag ang 2 x Endast i Tyst läge men han hade inte hört om det förut. Skumt och ju mer jag tänker på det, desto mer irriterande är det.
Postad 22 November 2010 - 22:28
J3SPER: Jag kan gå tillbaka i mappar/menyer med tillbaka knappen?
Frågade i PhoneHouse butiken idag ang 2 x Endast i Tyst läge men han hade inte hört om det förut. Skumt och ju mer jag tänker på det, desto mer irriterande är det.
Jag har kunnat, men inte längre. Får boota om mobilen och kolla.
Postad 23 November 2010 - 09:29
Jag har kunnat, men inte längre. Får boota om mobilen och kolla.
Inget problem jag stött på. Har o andra sidan inte haft ett enda bekymmer med telefon sedan jag köpte den (juli). Och jag har ändå provat med olika lagfix, flashat olika ROMar, provat olika frames etc. Har dock nu valt att gå tillbaka till JPA efter att ha kört med Doc´s ROM nu ett tag.Tycker att JPA är riktigt bra!!
EDIT: Vore tacksam om någon ville hjälpa mig med en screenshot på hur er info ser ut under:
- inställningar
- Om telefonen
Alltså gärna en bild om informationen som finns där.
Redigerat av kewe, 23 November 2010 - 09:40.
Postad 23 November 2010 - 09:47
J3SPER: Jag kan gå tillbaka i mappar/menyer med tillbaka knappen?
Jag har samma problem, den jäveln låter ju as när den är färdigladdad mitt i natten!
Postad 23 November 2010 - 10:23
Jag har samma problem, den jäveln låter ju as när den är färdigladdad mitt i natten!
Om du menar när telefonen är fulladdad så är det en "funktion" som kom med uppdateringen utav senare 2.1 samt 2.2 om jag inte minns fel. Fanns en fix för det tidigare men har inte kunnat hitta den igen tyvärr
Postad 23 November 2010 - 17:20
Inget problem jag stött på. Har o andra sidan inte haft ett enda bekymmer med telefon sedan jag köpte den (juli). Och jag har ändå provat med olika lagfix, flashat olika ROMar, provat olika frames etc. Har dock nu valt att gå tillbaka till JPA efter att ha kört med Doc´s ROM nu ett tag.Tycker att JPA är riktigt bra!!
EDIT: Vore tacksam om någon ville hjälpa mig med en screenshot på hur er info ser ut under:
- inställningar
- Om telefonen
Alltså gärna en bild om informationen som finns där.
Med JPA menar du orginal Froyo?
Orkar inte ta en bild, men i den här ordningen är det under - Om telefonen.
Vill du att jag ska fylla i det som står under t.ex. status osv?
- Status
-Batterianvändning
- Juridisk information
- Systemhandledning
- Modellnummer
- Programvaruversion
- Basbandsversion
- Grundversion
- Komileringsnr
Postad 23 November 2010 - 22:43
Ljud-meddelandesignal, ställ den på tyst eller välj nån annan signal, kan behöva ställa om SMS signal i meddelande appen efteråt (kommer inte ihåg om jag behövde det)
Postad 23 November 2010 - 22:56
Dåså, jag förstod väl att det var kollegan som hade problem med 2010 års teknik
.
Fyll i "My Profile".
Gå in på Contacts | Meny-knapp | My Profile
Fyll i alla uppgifter om dig (på engelska så att man kan skicka visitkort till utländska kunder)
Förnamn
Efternamn
Mobile phone +46 ...
Work phone +46 ...
Work email
-IM (jag vill inte ha med IM i mitt visitkort)
Organization Work + title
Nickname
[Save]
Genom att gå in på [My Profile] + Meny-knapp igen kan du enkelt sända ditt "Visitkort" via Bluetooth, Gmail, SMS...
Postad 23 November 2010 - 23:07
Gjorde precis ett benchmark test, med Quadrant Standard Edition.
Jag fick då ett resultat på 953, är det ett bra resultat?
Eller är det värt att lägga in en lag fix, och isåfall vilken? Vad kostar det att lägga in en sån t.ex.?
Runt 950 är vad jag också får på en omoddad SGS.
Min rekommendation är att modda den och lägga in både en bättre ROM, en lagfix och lite startup tweaks. Telefonen blir MYCKET snabare. ...och i mitt fall har jag extremt mycket bättre batteri-tid jämfört med original 2.1-update1 som jag hade innan.
Nu har jag runt 1570 i quadrant, och då har jag bara gjort enkla moddningar, dvs jag håller inte på och letar efter den värsta super-moddade kerneln med högst MHz, etc.
Jag har en "lathund for dummies" här: http://www.swedroid....e=Elofs_lathund
Postad 24 November 2010 - 09:33
Med JPA menar du orginal Froyo?
Orkar inte ta en bild, men i den här ordningen är det under - Om telefonen.
Vill du att jag ska fylla i det som står under t.ex. status osv?
- Status
-Batterianvändning
- Juridisk information
- Systemhandledning
- Modellnummer
- Programvaruversion
- Basbandsversion
- Grundversion
- Komileringsnr
Tackar! Vore tacksam om du ville skriva vad som står under " Grundversion " Anledningen är att jag tidigare har installerat en speedmod och nu återställt till original och var då intresserad och se om även kernel återställdes när man bytade firmware.
Min rekommendation är att modda den och lägga in både en bättre ROM, en lagfix och lite startup tweaks. Telefonen blir MYCKET snabare. ...och i mitt fall har jag extremt mycket bättre batteri-tid jämfört med original 2.1-update1 som jag hade innan.
Nu har jag runt 1570 i quadrant, och då har jag bara gjort enkla moddningar, dvs jag håller inte på och letar efter den värsta super-moddade kerneln med högst MHz, etc.
Är det DOC´s du kör med och isåfall vilken (v 7.6.2 eller 8.0.1)
Postad 24 November 2010 - 09:54
Min SGS strulade igår, men efter ombootning och rensning av minnet så dök alla alternativ upp igen, utom det jag just ville ha:
Only when not in silent mode
... störigt
Postad 24 November 2010 - 10:55
Jag vet att det innebär en hel del jobb med installation utav alla appar samt att ni förlorar all data, sms, mms etc men har ni någon gång gjort en TOTAL återställning utav telefonen? Jag har alltid gjort det vid uppdateringar och även ibland efter att man provat div appar och modifieringar och har aldrig haft ett strul med mobilen.
Postad 24 November 2010 - 11:23
Ringde Samsung support som bekräftar att man inte kan installera/importera egna certifikat, dvs vi som har en egen mailserver, kan inte använda telefonen.
Googlade lite och hittade en tråd där man måste ladda ner en app för att få till det.
Så, nu står den och försöker synka mot servern, så får vi se om det fungerar, annars får jag byta telefon direkt.
Postad 24 November 2010 - 15:14
Tackar! Vore tacksam om du ville skriva vad som står under " Grundversion " Anledningen är att jag tidigare har installerat en speedmod och nu återställt till original och var då intresserad och se om även kernel återställdes när man bytade firmware.
Grundversion
2.6.32.9
Dock så har jag rootat den. Har du samma Grundversion?
Postad 24 November 2010 - 19:30
Hade lite problem att koppla upp telefonen mot Exchange servern för mail, kontakter och kalender. Lyckades inte importera *.cer filen (certifikat) och den klagade på att "finns ingen certifikatfil på SD-kort".
Ringde Samsung support som bekräftar att man inte kan installera/importera egna certifikat, dvs vi som har en egen mailserver, kan inte använda telefonen.
Googlade lite och hittade en tråd där man måste ladda ner en app för att få till det.
Så, nu står den och försöker synka mot servern, så får vi se om det fungerar, annars får jag byta telefon direkt.
Programmet fungerade inte ordentligt, synkade inte kontakterna och såg riktigt billigt ut.
Testar nu roadsync och det verkar fungera bra med kontakter och mail men kalendern synkas inte. (edit: nu fungerar det!) dock inte synk mot Samsungs kalender utan till egen Roadsync calender, men det var ju skitsamma.
Butiken har erbjudit sig att låta mig byta till vilken annan mobil som helst och med tanke på att HTC Desire Z gör reklam på sin hemsida att det är klart för Exchange vilket Samsung inte gör, så kanske man skulle ta en sånn istället?
Redigerat av tibr81, 24 November 2010 - 19:51.
Postad 24 November 2010 - 20:58
Grundversion
2.6.32.9
Dock så har jag rootat den. Har du samma Grundversion?
Den säger just nu: 2.6.32.9 curio@carton#817 men jag har o andra sidan lagt in Voodoo. Håller på att avinstallera det för se vad som står när det är borta.
Postad 25 November 2010 - 11:42
Den säger just nu: 2.6.32.9 curio@carton#817 men jag har o andra sidan lagt in Voodoo. Håller på att avinstallera det för se vad som står när det är borta.
Min har2.6.32.9
root@SE-S608 #1
Postad 25 November 2010 - 11:52
Låter najs, har problemet dock att jag har recovery 3e. Vågar inte riktigt flasha den eftersom jag inte är så himla hype och är skitskraj för att bricka luren.. Får se om jag vågar
Postad 28 November 2010 - 14:25
Japp, jag kör med senaste Doc. Har ännu inte brytt mig om att köra på hans RAW/Barebone-version, eftersom den är menad för erfarna användare samt för buggtestning.
Jag kör just nu 8.0.1, men lär uppgradera (blåsa om hela tfn från grunden) snart för att installera det nyaste.
Doc meddelade idag att han ska släppa en ny version nu ikväll.
Låter najs, har problemet dock att jag har recovery 3e. Vågar inte riktigt flasha den eftersom jag inte är så himla hype och är skitskraj för att bricka luren.. Får se om jag vågar
Förstår det.
Jag hade som sagt 2e redan från början, så jag slapp just det steget. I övrigt är min lathund till för osäkra personer, och ge detaljerad information om hur saker fungerar och går till, så de vågar ta steget ock flasha om tfn.
Postad 29 November 2010 - 10:40
Japp, jag kör med senaste Doc. Har ännu inte brytt mig om att köra på hans RAW/Barebone-version, eftersom den är menad för erfarna användare samt för buggtestning.
Jag kör just nu 8.0.1, men lär uppgradera (blåsa om hela tfn från grunden) snart för att installera det nyaste.
Doc meddelade idag att han ska släppa en ny version nu ikväll.
Förstår det.
Jag hade som sagt 2e redan från början, så jag slapp just det steget. I övrigt är min lathund till för osäkra personer, och ge detaljerad information om hur saker fungerar och går till, så de vågar ta steget ock flasha om tfn.
Säljs inte alla nya telefoner med froyo nu?
finns det någon annan guide för de som har nyaste versionen (eller guide för att ev nedgradera)
tyckte att texten var läsvärd ändå. (även om jag reagerade på att det var många "måste inte", kunde bytas ut mot "kan")
Postad 29 November 2010 - 21:09
Säljs inte alla nya telefoner med froyo nu?
finns det någon annan guide för de som har nyaste versionen (eller guide för att ev nedgradera)
tyckte att texten var läsvärd ändå. (även om jag reagerade på att det var många "måste inte", kunde bytas ut mot "kan")
Jo, de ska komma med 2.2, men denna stock-2.2:a är långtifrån lika snabb och bra som de olika custom-ROMs som finns. Jag valde Doc's ROM då den var smidig.
Punkt nr två och tre handlar om nedradering av Restore, så att du får version 2e, vilket man vill ha.
(dvs installera Odin på datorn och flasha in CF-Root - efter det behöver du aldrig använda Odin igen)
Har du exempel på några "måste inte" som jag bör rätta till?
Redigerat av elofu17, 29 November 2010 - 21:11.
Postad 30 November 2010 - 08:43
Hej!
Mitt namn är Fredrik Hasselgren och jag driver mobilfynd.se
Jag skulle vilja besvara medlemmen "junkans" inlägg.
Det kan uppfattas att min butik säljer begagnade mobiltelefoner som nya. Detta vill jag kraftigt dementera. På vår hemsida och i vår fysiska butik så är vi väldigt tydliga med vad som är begagnat och vad som är nytt. Säljer vi nya telefoner gör vi det nästan uteslutande på vår andra hemsida: www.tyf.se , just för att undvika missförstånd begagnat/nytt.
Till skillnad mot andra aktörer på begagnade marknaden är vi ett aktiebolag och lång erfarenhet i branschen.
När det gäller Galaxy S som vi säljer för 4195:- är detta inte en helt ny telefon. Det rör allt om returtelefoner som återvänt från ursprunglig kund tillbaka till Samsung och vidare till auktoriserad serviceverkstad för genomgång och ev. service. Därefter får denna telefon ett nytt IMEI, klassificeringen "B-grade" och nya garantiförhållanden, 1 år istället för 2 år som är garantiängden på en splitter ny Samsung-telefon. De flesta returtelefoner är obetydligt använda och är fullt dugliga att sälja som "nyskick" , "som ny" eller andra skickbeskrivningar. Men aldrig i min värld skulle jag påstå att dem är HELT NY.
mvh /Fredrik
Är det någon som kan tala om hur man kan se att en telefon Galaxy S är klassificerad i "B-grade".
Postad 30 November 2010 - 18:47
Det som jag har problem med är att när jag vill starta om telefonen helt så får jag göra det flera gånger innan jag får ikonerna att komma fram, det är helt tomt på alla 7 sidor.
Sen helt plötsligt efter omstart så finns ikonerna där igen, någon mer än jag som upplever samma sak?
Jag har programversion 2,2
Basversion I9000XXJPP
Grundversion 2.6.32.9 root@SE-S608#1
Kompileringsnr FROYO.XWJPA
Bör jag uppdatera? är det en gammal version?
Hälsningar Gunnar
Postad 30 November 2010 - 19:14
Hej! jag är riktigt riktigt nöjd med min Samsung Galaxy S, och den är uppdaterad till Froyo innan de drog tillbaka uppdateringarna..
Det som jag har problem med är att när jag vill starta om telefonen helt så får jag göra det flera gånger innan jag får ikonerna att komma fram, det är helt tomt på alla 7 sidor.
Sen helt plötsligt efter omstart så finns ikonerna där igen, någon mer än jag som upplever samma sak?
Jag har programversion 2,2
Basversion I9000XXJPP
Grundversion 2.6.32.9 root@SE-S608#1
Kompileringsnr FROYO.XWJPA
Bör jag uppdatera? är det en gammal version?
Hälsningar Gunnar
Nix, den har jag med. Har du gjort en fabriksåterställning efter uppdateringen?
Postad 30 November 2010 - 19:56
Postad 30 November 2010 - 22:48
Menar du att ikonerna inte dyker upp trots att du väntar typ 30 sekunder?
När jag hade original-ROM:en på min SGS tog det alltid ca 30-45 sekunder innan telefonen bootat klart och ikoner/widgets visas korrekt. I mitt fall var det bara att vänta lite. (kanske behövde jag byta skärm också för att den ska uppdateras och ikonerna ritas ut, minns inte).
Med Doc's ROM och lagfix aktiverad kan jag börja använda telefonen direkt efter jag knappat in PIN-koden utan att behöva vänta 30-45 sekunder.
Redigerat av elofu17, 30 November 2010 - 22:49.
Postad 01 December 2010 - 18:10
Kanske skulle ta och prova det där Doc's ROM och lagfix, är det någonting som garantin försvinner på telefonen om man installerar?
Hur bär man sig åt för att hitta det programmet?
Jag har även varit in i Kies och det finns ingen ny uppdatering tillgänglig, så det är väl ingen större mening att försöka ladda ner den version som jag har idag igen?
Postad 03 December 2010 - 08:18
Postad 03 December 2010 - 09:19
Menar du att ikonerna inte dyker upp trots att du väntar typ 30 sekunder?
När jag hade original-ROM:en på min SGS tog det alltid ca 30-45 sekunder innan telefonen bootat klart och ikoner/widgets visas korrekt. I mitt fall var det bara att vänta lite. (kanske behövde jag byta skärm också för att den ska uppdateras och ikonerna ritas ut, minns inte).
Med Doc's ROM och lagfix aktiverad kan jag börja använda telefonen direkt efter jag knappat in PIN-koden utan att behöva vänta 30-45 sekunder.
Smått galet att denna inte släpps för allmänheten, med tanke på att den är så mycket bättre!
Postad 03 December 2010 - 19:20
Det skulle vara bra om vi i Europa kunde få denna kabel.
http://www.sprintdro...lable-soon.html
Galaxy S kommer inte stödja USB till HDMI, inte ens dem amerikanska varianterna.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=737825
Postad 03 December 2010 - 21:14
Någon härinne som vet om Samsung har några planer till SGS efterföljaren? Det jag saknar på SGS är fotolampa/blixt till kameran.
Postad 08 December 2010 - 16:09
Du har inte möjlighet att lägga upp en bild på mobilen med detta bakstycke monterat, så man får sig en bild av hur mobilen ser ut. Blir det inte alltför tjockt så kommer jag med omedelbar verkan köpa SGS samt detta batteri på 3000 mAh.beställde det tjockare batteriet med bakstycke från My Trendy Phone,och jag måste säga att nu har jag verkligen blivit positivt överaskad,i dag har det gått en vecka sen när satte dit den(efter det att jag hade laddad upp den),och tror eller ej så finns det fortvarande 14% kvar o jag har använd telefonen precis som vanligt,det här var nog en av mina bästa investeringar.274 med frakt o rabatt.
Postad 08 December 2010 - 18:48
Du har inte möjlighet att lägga upp en bild på mobilen med detta bakstycke monterat, så man får sig en bild av hur mobilen ser ut. Blir det inte alltför tjockt så kommer jag med omedelbar verkan köpa SGS samt detta batteri på 3000 mAh.
till daniel,mobilen ser precis ut som vanligt(nästan som original)o vad det gäller "tjockheten" så är den bara 19mm,känns nästan bättre i handen än original.jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte den.
Redigerat av Unregistered49fd44f2, 08 December 2010 - 18:49.
Postad 08 December 2010 - 19:53
19 mm i fickan känns ju som ganska mycket mer än original, dvs 10 mm, så då var det tyvärr inget för mig. Får köpa ett extra originalbatteri och ha i plånboken istället.till daniel,mobilen ser precis ut som vanligt(nästan som original)o vad det gäller "tjockheten" så är den bara 19mm,känns nästan bättre i handen än original.jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
241 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?