* Officiell tråd - HTC Desire *
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 16 May 2010 - 10:57
Postad 16 May 2010 - 11:13
Tack för detta. Nu kanske mmange slutar att dela ut pekpinnar och säger att folk far med osanning.
Desire verkar grym, men sådanna här "enkla" fel från tillverkaren borde inte uppstå. Hoppas dom kommer med nått uttalande om vad som ska göras.
Var som med glipan på 5800, Där tog nokia tag i saken och erkännde att det var ett fel. Så det var bara att skicka in och få det fixat.
Jag har inte sagt att någon far med osanning. Tycker bara att vi kan försöka hålla en nyanserad bild vad gäller för och nackdelar. Att få damm under glaset att framstå som ett stort problem är ju rent felaktigt.
Skittråkigt för de som råkat ut för det men hur många % är det? Retorisk fråga naturligtvis eftersom ingen av oss vet.
Postad 16 May 2010 - 11:25
Postad 16 May 2010 - 11:56
Aja, vi lämnar detta. Är förhoppningsvis bara en lite del som har/får detta problem. Är lätt då man sitter å söker info om nått man ska köpa att man ramlar över det negativa. Då det oftast är dom med problem som skriver på nätet för att hitta fler med samma problem.Jag har inte sagt att någon far med osanning. Tycker bara att vi kan försöka hålla en nyanserad bild vad gäller för och nackdelar. Att få damm under glaset att framstå som ett stort problem är ju rent felaktigt.
Skittråkigt för de som råkat ut för det men hur många % är det? Retorisk fråga naturligtvis eftersom ingen av oss vet.
Hoppas att jag inte ska behöva uppleva detta, utan ska få va nöjd med mitt köp.
Köpte detta fodral http://cgi.ebay.co.u...=item27b1797fb4
Någon som har någon rekommendation på annat fodral med bra passform?
Redigerat av kröger, 16 May 2010 - 11:56.
Postad 16 May 2010 - 12:28
Postad 16 May 2010 - 12:36
http://www.krusell.s...p;search=hector
Størrelse Large.
Litt trang i starten men er lite og lekkert å se på
Redigerat av osmano, 16 May 2010 - 12:37.
Postad 16 May 2010 - 15:16
Har beställt flera olika och detta gillar jag skarpt. Lite tight men det är bra då telefonen inte kan glida ur fodralet.

http://cgi.ebay.co.u...=item255a44941a
Postad 16 May 2010 - 18:09
http://www.themobile...sire-lcphco.php
Postad 17 May 2010 - 08:13
Aja, vi lämnar detta. Är förhoppningsvis bara en lite del som har/får detta problem. Är lätt då man sitter å söker info om nått man ska köpa att man ramlar över det negativa. Då det oftast är dom med problem som skriver på nätet för att hitta fler med samma problem.
Hoppas att jag inte ska behöva uppleva detta, utan ska få va nöjd med mitt köp.
Köpte detta fodral http://cgi.ebay.co.u...=item27b1797fb4
Vad blir det i svenska kronor hem till dörren ??
//Jimmy
Postad 17 May 2010 - 10:03
Sådan köpte jag, 24kr inkl frakt och ett displayskydd på köpet. Hade önskat att fodralet var 3-4mm längre på höjden så telefonen kom ner ordentligt i den. Nu går de ganska exakt kant-i-kant men jag tycker det funkar bra iaf.
Var ute efter något litet och nätt som skyddar mot grus och ludd när man har den i fickan. Ville inte har något stort/tungt/klumpigt utan vill kunna använda telefonen som den är.
Displayskyddet som följer med vet jag inte om det är så bra, vanlig touch funkar hur bra som helst men dualtouch har slutat fungera. Det kan även bero på att jag sabbade något när jag fabriksåterställde telefonen i samma veva som jag satte på skyddet. Får kolla upp det bättre.
Postad 17 May 2010 - 12:59
Sen undrar jag om nån vet hur man växlar mellan flera öppna program i desire utan att behöva gå till homescreen osv? Borde det inte finnas nåt sånt?
Postad 17 May 2010 - 13:03
Ett sådant här menar du?Är det nån som har hittat skal till Desire som passar? Alltså ett sånt som brukar finnas till Iphone så man fortfarande kan använda telefonen osv...
Sen undrar jag om nån vet hur man växlar mellan flera öppna program i desire utan att behöva gå till homescreen osv? Borde det inte finnas nåt sånt?
Redigerat av Warlokk, 17 May 2010 - 13:04.
Postad 17 May 2010 - 13:22
Postad 17 May 2010 - 13:24
Håll inne Home-knappen ett tag så dyker en liten ruta upp med de 6 senast startade programmen.Sen undrar jag om nån vet hur man växlar mellan flera öppna program i desire utan att behöva gå till homescreen osv? Borde det inte finnas nåt sånt?
Postad 17 May 2010 - 13:43
Just ett sånt, tack så mycket
såna köpte jag 2 pack av på engelska ebay från Hon-Kong för 40 kr... med putsduk och skärmskydd.
finns hur mycket intressanta väskor som helst på ebay.
Det var trevligt att se neoprenväskan här i bättre upplösning än på ebay, funderar på att köpa den faktiskt.
har annars beställt en lädervaska där man får ut telefonen genom att dra i en flik.
Postad 17 May 2010 - 14:19
har inte fått det än. Beställde igår, men typ 10-20 dagar skulle hag tippa påHur lång tid tog det innan du fick hem det?
Postad 17 May 2010 - 14:26
tog ca 10 dagar skulle jag tippa på. räknade inte efter så noga.har inte fått det än. Beställde igår, men typ 10-20 dagar skulle hag tippa på
Postad 17 May 2010 - 14:58
har inte fått det än. Beställde igår, men typ 10-20 dagar skulle hag tippa på
Tog två veckor för mig.
Postad 17 May 2010 - 21:22
Såg längre bak i tråden att för en månad sedan fanns den bara i brun. Jag och tjejen hade tänkt köpa varsin, men vill ju ha olika färger så man inte blandar ihop dem
Postad 18 May 2010 - 07:04
Någon som hört nått om fler färgalternativ i Sverige?
Såg längre bak i tråden att för en månad sedan fanns den bara i brun. Jag och tjejen hade tänkt köpa varsin, men vill ju ha olika färger så man inte blandar ihop dem
Nej, vad jag har förstått så kommer den bara att finnas i en färg. Den skulle tydligen produceras i ytterligare en färg men det var specifikt för en utländsk operatör och inget som kommer hit.
Postad 18 May 2010 - 08:41
Någon som hört nått om fler färgalternativ i Sverige?
Nej, men på www.Zagg.com kan man köpa skins att sätta på. Man kan t.o.m. designa ett eget. Det har jag gjort.
Postad 18 May 2010 - 09:18
Postad 18 May 2010 - 10:14
Tycker att mycket försvinner av telefonens användning då man endast kör mot wifi.
Här är hur du kopplar ur auto-sync!
Huvudmenyn tryck på symbolen vä om telefon (pil upp med ring) du får upp alla program välj sedan Inställningar (kugghjulet) välj sedan Konto och synkronisera du kommer till allmänna synkroniseringsinställningar bocka ur auto-synk och sedan är du klar!
Redigerat av RedMarathon, 18 May 2010 - 10:16.
Postad 18 May 2010 - 11:43
Men som lillamadde nämner så synkar en del saker som t.ex mailen trots att man gjort den inställningen.Här är hur du kopplar ur auto-sync!
Huvudmenyn tryck på symbolen vä om telefon (pil upp med ring) du får upp alla program välj sedan Inställningar (kugghjulet) välj sedan Konto och synkronisera du kommer till allmänna synkroniseringsinställningar bocka ur auto-synk och sedan är du klar!
Som komplement till det kan man iaf sedan lägga till Widgeten "Synkronisera Alla" på en hemsida så får man en knapp för att manuellt synkronisera alla när det passar en själv. Har själv valt att göra så inte pga kostnaden utan för att spara batteri.
Postad 18 May 2010 - 12:32
Telenor säger att deras Desire är låst, men man kan inte svara ordentligt på om den också är brandad. Någon som har Telenor här, eller som ändå vet?
Pratade med Telenor lite innan jag bestämde mig för att fortsätta med min nuvarande operatör. Frågade dem specifikt om den var operatörlåst och fick först svar att det var den "nog" för det är alla deras telefoner. Då jag hört olika och det dessutom stod i deras spec. att den inte var låst bad jag den jag pratade med att verkligen kolla upp det. Efter några minuter blev jag vidarekopplad till tech. support och de sade att inga Android telefoner är för nuvarande operatörlåsta eller brandade på något sätt hos någon operatör, då detta tydligen inte var möjligt för dem att göra...
Det beskedet har jag fått från min egen operatör också.
Postad 18 May 2010 - 13:58
Inte mindre än lysande om det är på det viset. Tackar för info.Pratade med Telenor lite innan jag bestämde mig för att fortsätta med min nuvarande operatör. Frågade dem specifikt om den var operatörlåst och fick först svar att det var den "nog" för det är alla deras telefoner. Då jag hört olika och det dessutom stod i deras spec. att den inte var låst bad jag den jag pratade med att verkligen kolla upp det. Efter några minuter blev jag vidarekopplad till tech. support och de sade att inga Android telefoner är för nuvarande operatörlåsta eller brandade på något sätt hos någon operatör, då detta tydligen inte var möjligt för dem att göra...
Det beskedet har jag fått från min egen operatör också.
Postad 18 May 2010 - 15:24
Men som lillamadde nämner så synkar en del saker som t.ex mailen trots att man gjort den inställningen.
Som komplement till det kan man iaf sedan lägga till Widgeten "Synkronisera Alla" på en hemsida så får man en knapp för att manuellt synkronisera alla när det passar en själv. Har själv valt att göra så inte pga kostnaden utan för att spara batteri.
Om man har Mobilt Nätverk avstängt så synkas ingenting. Det går lätt att lägga ut en genväg på en av skärmarna till "Mobilt Nätverk av/på" och endast knäppa på det när man vill kolla nåt speciellt.
Postad 18 May 2010 - 15:48
Ville bara tipsa er om att prova att stänga av WiFi för att spara på batteriet. Det är sjukt stor skillnad!
Hittills har jag kört WiFi ca 12 timmar per dag och lite Mobilt Nätverk en timme eller två. Utöver sms:ande och några korta samtal har det gjort att jag behövt ladda telefonen varje natt.
Det är i och för sig inget problem men jag upptäckte att det går att spara massor på batteriet genom att låta bli att köra WiFi annat än den minut det tar att synka mail m.m. ett par gånger under dagen.
Med 35 timmar sedan senaste laddning så har jag drygt 60% kvar av batteriet. Har då kopplat in WiFi resp Mobilt Nätverk några ggr under dagen igår och idag för att synka mail och Friend Stream.
Gör ett litet test själva så får ni se vilken stor skillnad det gör. Jag blev faktiskt förvånad.
Postad 18 May 2010 - 16:20
hej skulle bara säga att den är är låst all telenors mobiler är låstaInte mindre än lysande om det är på det viset. Tackar för info.
vet inte vad brendad är men de har inte gjort som tre har mvh Johan
Postad 18 May 2010 - 16:37
hej skulle bara säga att den är är låst all telenors mobiler är låsta
vet inte vad brendad är men de har inte gjort som tre har mvh Johan
Du lär ju behöva tala om vad du har för källa till det påståendet eftersom motsatsen sagts tidigare och att det hade med att göra att den inte kunde låsas till någon operatör.
Vad jag har sett hittills i annonser osv så sägs inte ett knyst om att telefonen är låst och när köpte min framgick inte det heller.
Postad 18 May 2010 - 17:21
Jag har precis kollat runt lite på Telenors hemsida. Vissa SE-lurar, som X10mini och Vivaz anges som operatörslästa, men inget sägs om Desiren.Du lär ju behöva tala om vad du har för källa till det påståendet eftersom motsatsen sagts tidigare och att det hade med att göra att den inte kunde låsas till någon operatör.
Vad jag har sett hittills i annonser osv så sägs inte ett knyst om att telefonen är låst och när köpte min framgick inte det heller.
Redigerat av penke62, 18 May 2010 - 17:22.
Postad 18 May 2010 - 18:34
Tackar för det tipset. Synd att man ska behöva hålla på med sådant dock, man tycker att om man stänger av synkningen så ska den vara helt avstängd.Om man har Mobilt Nätverk avstängt så synkas ingenting. Det går lätt att lägga ut en genväg på en av skärmarna till "Mobilt Nätverk av/på" och endast knäppa på det när man vill kolla nåt speciellt.
Vad menar du att Tre har gjort då? Min Desire som är köpt från Tre är helt orörd.hej skulle bara säga att den är är låst all telenors mobiler är låsta vet inte vad brendad är men de har inte gjort som tre har mvh Johan
Postad 18 May 2010 - 20:11
-Problemet med att det slinker in damm vid volymknapparna är nog den största anledningen till att jag inte köper den idag. Även om det är som mmange säger, att de som inte har damm problemet inte går in och säger det, vilket ger en lite skev bild. Min senaste mobil (SE c905) köpte jag vid releasen och fick då även barnsjukdomar på köpet (högtalaren gick sönder inte mindre än fyra gånger och jag är nu inne på min 3:e mobil då jag lyckades köra DOA två gånger). Tror jag väntar tills damproblemet är fixat och att man kan få bekräftat från HTC att de gjort något åt det.
-Sen att vissa upplever att kameran tar halvdåliga kort ibland påverkar också, även om jag mest tror att detta är en mjukvarugrej då lite justering av inställningar kan göra en hel del.
-Är välgit kräsen när det gäller ljudkvaliteé och efter att ha läst swedroids ljudtest så blev jag lite rädd. Kör just nu med en COWON S9 och har alltid haft cowon produkter vilket har gjort mig ganska bortskämmd.
Fråga: Hur är det med olika musikappar till android, blir det någon märkbar skillnad i ljudkvalitee? Någon som har testat andra kameraappar som märker att det blir bättre kort?
Ps. Efter att ha läst igenom alla 57 sidor så märker man att det inte är många som gör det. Frågan om väderappen (att få sin egna stad) är ju nästan med på varannan sida, lika så är problemet med att gå tillbaks till 3g efter wifi, hur man väljer att inte visa facebookkontakterna, hur man lägger till kontaktbild m.m. Hade varit bra om TS eller någon moderator kunde städa upp tråden och sammla vanligaste frågor och svar i första inlägget så slipper det bli så nedskräpat...
Postad 18 May 2010 - 21:18
Just dessa två funderingar är de jag också tvekar över. Har ingen grym mp3-spelare, men väl studiohögtalare och ljudkort för 2000 kr till datorn så lite bortskämd är man allt.-Sen att vissa upplever att kameran tar halvdåliga kort ibland påverkar också, även om jag mest tror att detta är en mjukvarugrej då lite justering av inställningar kan göra en hel del.
-Är välgit kräsen när det gäller ljudkvaliteé och efter att ha läst swedroids ljudtest så blev jag lite rädd. Kör just nu med en COWON S9 och har alltid haft cowon produkter vilket har gjort mig ganska bortskämmd.
Fråga: Hur är det med olika musikappar till android, blir det någon märkbar skillnad i ljudkvalitee? Någon som har testat andra kameraappar som märker att det blir bättre kort?
Ps. Efter att ha läst igenom alla 57 sidor så märker man att det inte är många som gör det. Frågan om väderappen (att få sin egna stad) är ju nästan med på varannan sida, lika så är problemet med att gå tillbaks till 3g efter wifi, hur man väljer att inte visa facebookkontakterna, hur man lägger till kontaktbild m.m. Hade varit bra om TS eller någon moderator kunde städa upp tråden och samla vanligaste frågor och svar i första inlägget så slipper det bli så nedskräpat...
Använder en SE Aino för tillfället och anser dess kamera tar okej kort och tycker nog att det är ungefär där smärtgränsen går. Detsamma gäller för ljudet i Ainon. Vad jag förstår av omdömen och tester så ligger Desiren klart sämre till i dessa två fall.
Märkligt att det ska vara så svårt att bygga en telefon som inte har för stora brister på något område.
Postad 18 May 2010 - 22:25
Postad 19 May 2010 - 05:31
Tackar för det tipset. Synd att man ska behöva hålla på med sådant dock, man tycker att om man stänger av synkningen så ska den vara helt avstängd.
Om påståendet att den synkar även om man väljer att stänga av automatisk synkning stämmer eller inte vet jag inte. Jag vill ha synkning (av allt) när jag är ansluten till mobilt nätverk eller WiFi, därför tycker jag att det är mer praktiskt att stänga av/sätta på dem efter behov än att synka väder, mail, friends stream m.m. manuellt varje gång.
(Väljer att stänga av mobilt nätverk och WiFi för att spara på batteriet alltså)
Redigerat av mmange, 19 May 2010 - 05:34.
Postad 19 May 2010 - 10:32
Det är ju det jag menar också, tror jag. Att det skulle räcka att sätta på/av autosynk för att bestämma om de ska synkas eller inte. Det kan ju finnas situationer där man t.ex vill surfa o kolla något utan att för den sakens skull dra igång en massa synkningar men det går ju inte nu eftersom så snart man aktiverar mobilt nätverk så är risken att något går ut o synkar fastän man har autosynk avstängt. Jaja strunt samma det är som det är och det är aldrig perfekt för alla, mer valfrihet åt användarna!Om påståendet att den synkar även om man väljer att stänga av automatisk synkning stämmer eller inte vet jag inte. Jag vill ha synkning (av allt) när jag är ansluten till mobilt nätverk eller WiFi, därför tycker jag att det är mer praktiskt att stänga av/sätta på dem efter behov än att synka väder, mail, friends stream m.m. manuellt varje gång.
(Väljer att stänga av mobilt nätverk och WiFi för att spara på batteriet alltså)
Postad 19 May 2010 - 10:54
Postad 19 May 2010 - 11:41
enda skälet till att ja tvekar ..behöver man oroa sig .. aldrig ägt nån Andriod mobil verkar riktigt trevlig ..
Micke
Redigerat av gneter, 19 May 2010 - 11:43.
Postad 19 May 2010 - 12:11
Det står svart på min också fastän jag har samma som alla andra, dvs den som närmaste kan beskrivas som brunaktig.En fråga dock, inne på "mitt 3" så står telefonen som "HTC Desire Black", gör det detta för er andra från tre eller har jag fått den andra färgvarianten?
Så HTC kallar den en sak (minn inte vad), den är "brunaktig", Tre skriver grå på produktsidan, Tre skriver Black på Mitt3 sidan. Det är ganska märkligt att det ska vara så svårt att använda ETT namn för färgen så man kan undvika förvirring.
Postad 19 May 2010 - 12:30
Hejsan ,,, har läst här om denna mobil å har i tanke å kanske köpa en desire . men de finns som dom flesta mobiler idag en del buggar ,, men kan någon förklara detta med Android 2.2 som kanske inte kommer till denna är de samma som mjukvareuppdatering fixar av en del buggar ..
enda skälet till att ja tvekar ..behöver man oroa sig .. aldrig ägt nån Andriod mobil verkar riktigt trevlig ..
Micke
Vilka buggar är det du tänker på?
Förstår inte riktigt din fråga ang Android 2.2 men tror att du undrar om version 2.2 kommer att komma till Desire? Jag har inte sett nåt officiellt releasedatum för 2.2 och jag tror inte att nån kan svara på om det kommer till Desire. Personligen så tror jag det av den anledningen att telefonen har blivit så populär och är HTC:s "värsting" (än så länge i alla fall).
Sen får man ju komma ihåg att Desire kör gränssnittet Sense "ovanpå" Android och då måste väl Sense anpassas för version 2.2 också innan det kan bli uppdateringar för Desire. Bara mina personliga gissningar såklart.
Postad 19 May 2010 - 15:57
Vilka buggar är det du tänker på?
Förstår inte riktigt din fråga ang Android 2.2 men tror att du undrar om version 2.2 kommer att komma till Desire? Jag har inte sett nåt officiellt releasedatum för 2.2 och jag tror inte att nån kan svara på om det kommer till Desire. Personligen så tror jag det av den anledningen att telefonen har blivit så populär och är HTC:s "värsting" (än så länge i alla fall).
Sen får man ju komma ihåg att Desire kör gränssnittet Sense "ovanpå" Android och då måste väl Sense anpassas för version 2.2 också innan det kan bli uppdateringar för Desire. Bara mina personliga gissningar såklart.
Oki då vet ja de med v 2.2 .. men uppdateringar förbättringar,, antar då att de inte har med verison 2.2 att göra då .. vet att de ryktas om att kunna filma via HD samt att kameran uppdateras å blir lite bättre ,, sedan så har ja läst att man har problen att när man kört wifi att komma tillbaka till 3G läge ,,firmwere uppdateringar allmänt ..ja är lite dålig på att förklara ...
Micke
Postad 19 May 2010 - 17:49
Oki då vet ja de med v 2.2 .. men uppdateringar förbättringar,, antar då att de inte har med verison 2.2 att göra då .. vet att de ryktas om att kunna filma via HD samt att kameran uppdateras å blir lite bättre ,, sedan så har ja läst att man har problen att när man kört wifi att komma tillbaka till 3G läge ,,firmwere uppdateringar allmänt ..ja är lite dålig på att förklara ...
Micke
Tjena Micke, du blandar äpplen och päron här. Det kommer att komma firmwareuppdateringar från HTC till Desire som förbättrar och utvecklar mjukvaran i förhållande till hårdvaran. Dessa fixar buggar och sägs också göra videoinspelning i 720p möjlig. Kanske kommer också telefonen stödja filmer i DivX-format i framtiden. Jag skulle även gissa på att batteritiden kan optimeras något och att vissa språkliga fel i den svenska versionen rättas till.
Vad gäller 2.2 är det den nya versionen av Android (från Google). Den kommer troligtvis i sommar eller tidig höst. Dock kommer det ta längre tid innan den kommer till Desiren pga. just det mmange skrev; att HTC har sitt eget gränssnitt Sense över Android, vilket måste anpassas till den nya versionen innan telefonen kan uppdateras. Nexus One som inte har Sense kommer troligtvis kunna uppdateras nästan direkt. (Det ska dock tilläggas att Sense är ett väldigt bra tillägg). En grov gissning är att Desire får 2.2 i slutet av 2010.
2.2 kommer göra det möjligt att spara applikationer på det externa minneskortet, att använda mobilen som trådlöst modem (tänk usb-dongle) och Flash 10.1. Dessutom ska det förbättra hastigheten markant.
Glasklart va?
Postad 19 May 2010 - 18:11
Tjena Micke, du blandar äpplen och päron här. Det kommer att komma firmwareuppdateringar från HTC till Desire som förbättrar och utvecklar mjukvaran i förhållande till hårdvaran. Dessa fixar buggar och sägs också göra videoinspelning i 720p möjlig. Kanske kommer också telefonen stödja filmer i DivX-format i framtiden. Jag skulle även gissa på att batteritiden kan optimeras något och att vissa språkliga fel i den svenska versionen rättas till.
Vad gäller 2.2 är det den nya versionen av Android (från Google). Den kommer troligtvis i sommar eller tidig höst. Dock kommer det ta längre tid innan den kommer till Desiren pga. just det mmange skrev; att HTC har sitt eget gränssnitt Sense över Android, vilket måste anpassas till den nya versionen innan telefonen kan uppdateras. Nexus One som inte har Sense kommer troligtvis kunna uppdateras nästan direkt. (Det ska dock tilläggas att Sense är ett väldigt bra tillägg). En grov gissning är att Desire får 2.2 i slutet av 2010.
2.2 kommer göra det möjligt att spara applikationer på det externa minneskortet, att använda mobilen som trådlöst modem (tänk usb-dongle) och Flash 10.1. Dessutom ska det förbättra hastigheten markant.
Glasklart va?
Japp de lät ju trygt .. bara att invänta att dessa börjar dyka in på lagren igen ..
ett köp er ju givet nu ..
tack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

945 filmer
48 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler