* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 22 October 2010 - 09:05
nextuz
-
nextuz
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Såg det jag också, tidigare så stod det typ kring 20/10 på flera, nu har de flyttat fram datum och det står november på dem. Kan det vara så att efterfrågan överstiger utbudet? Men Telia verkar ha gott om dem så det borde inte vara det heller.
Linsskyddet på 6220 classic är helt värdelöst (har haft en i 2 år nu).. När du väl får smuts i det så är det grymt svårt o torka bort... Jag kommer att föredra N8:ans öppna lins =)
Postad 22 October 2010 - 11:21
linkon
-
linkon
-
Rookie
-
4 inlägg
Verkar som jag har ett mycket märkligt problem med min N8.
Efter några dagars intensivt radiolyssnande med min mobil märkte jag att ljudet från vänster hörlur från dom medföljande luraran hördes svagare. Testade lurarna hemma vid datorn och ljudet var fortfarande sämre på vänster sida.
Åkte till min telia butik och fick ett par nya utan problem. Dom lät exakt lika mycket från båda höger och vänster lur.
Efter ca 1 veckas intensivt lyssnande började det höras sämre från vänster lur även på dom nya lurarna.
Tänkte då att det var nokias medföljade lurar som var skräp och började istället använda ett par andra lurar. Även dom började efter ett tag att låte lägre/sämre på vänster lur.
Har aldrig varit med om något liknande men det verkar som min N8 förstör vänster lur på något sätt.
Nån som har erfarenhet av det?
Känns konstigt att åka och förklara det för försäljaren i teliabutiken.
Har googlat men N8 är så pass ny så det verkar vara svårt att hitta någon med liknande problem.
Telefonen fungerar annars jättebra och jag är supernöjd med den!
Postad 22 October 2010 - 11:33
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
1. Finns det något annat Tetris för N8 än det som finns i Ovi store för 50 kr? 2. Någon som har testat det som finns i Ovi store?
Postad 22 October 2010 - 14:31
konsum
-
konsum
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Kan någon berätta hur de upplever kalendern? Vad som går att göra med den, hur bra det går att se vilka möten som finns och alarmfunktion/påminnelse osv, samt även berätta ifall de använder någon annan kalender som är bra. Har läst att den inte var så bra men står inte så utförligt om den.
Postad 22 October 2010 - 14:44
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Kan man flytta widgets mellan de olika startskärmarna i ett steg, eller måste man ta bort från en skärm och sedan lägga till på en annan?
Nej och ja.
Postad 22 October 2010 - 15:09
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kan någon berätta hur de upplever kalendern? Vad som går att göra med den, hur bra det går att se vilka möten som finns och alarmfunktion/påminnelse osv, samt även berätta ifall de använder någon annan kalender som är bra. Har läst att den inte var så bra men står inte så utförligt om den.
Urusel: telefonen vägrar påminna om missade påminnelser då telefonen är avstängd. Dessutom låter den dig bara trycka snooze 5 gånger. Sedan är det stopp eller inget. Jag använder mig av Alarms (ej freeware). Dock inte än kalender, men bra för påminnelser.
Postad 22 October 2010 - 16:02
Jolla
-
Jolla
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Linsskyddet på 6220 classic är helt värdelöst (har haft en i 2 år nu).. När du väl får smuts i det så är det grymt svårt o torka bort... Jag kommer att föredra N8:ans öppna lins =)
Jo, det var förvisso inte helt bra. Men man kan ju göra linsskydd i stil med den på 6220:n, dvs dom behöver inte var lika stora som den på Sation.
Postad 22 October 2010 - 16:06
Jolla
-
Jolla
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Verkar som jag har ett mycket märkligt problem med min N8.
Efter några dagars intensivt radiolyssnande med min mobil märkte jag att ljudet från vänster hörlur från dom medföljande luraran hördes svagare. Testade lurarna hemma vid datorn och ljudet var fortfarande sämre på vänster sida. Åkte till min telia butik och fick ett par nya utan problem. Dom lät exakt lika mycket från båda höger och vänster lur. Efter ca 1 veckas intensivt lyssnande började det höras sämre från vänster lur även på dom nya lurarna. Tänkte då att det var nokias medföljade lurar som var skräp och började istället använda ett par andra lurar. Även dom började efter ett tag att låte lägre/sämre på vänster lur.
Har aldrig varit med om något liknande men det verkar som min N8 förstör vänster lur på något sätt. Nån som har erfarenhet av det? Känns konstigt att åka och förklara det för försäljaren i teliabutiken.
Har googlat men N8 är så pass ny så det verkar vara svårt att hitta någon med liknande problem.
Telefonen fungerar annars jättebra och jag är supernöjd med den!
Kan det var så att du har något slags glapp i 3,5mm ingången i telen? Blir det nån skillnad i ljud om du vrider och ruckar lite på sladden?
Postad 22 October 2010 - 16:37
Unregistered4a93fc07
-
Unregistered4a93fc07
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Urusel: telefonen vägrar påminna om missade påminnelser då telefonen är avstängd. Dessutom låter den dig bara trycka snooze 5 gånger. Sedan är det stopp eller inget. Jag använder mig av Alarms (ej freeware). Dock inte än kalender, men bra för påminnelser.
Finns en helt ny kalender att ladda ner från betalabs. Har inte själv testat men ge gärna feedback om ni testar.
Postad 22 October 2010 - 17:18
lvpumpen
-
lvpumpen
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
N8:ans Navigator
Är fartkameravarnaren installerad i navigatorn vid leverans eller måste man ladda ner den?
Mvh
Postad 22 October 2010 - 17:59
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Har kollat spelen, men ungarna (&jag) gillar fåglarna bäst! Får väl hålla till godo och vänta på fullversionen. 
Nu finns fulla versionen av Agry Birds att ladda ner!
Postad 22 October 2010 - 18:00
Unregistered37648ae6
-
Unregistered37648ae6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Angry Birds finns att köpa på OVI Store för 30 kr... klart prisvärt och beroendeframkallande.
Postad 22 October 2010 - 18:10
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
N8:ans Navigator Är fartkameravarnaren installerad i navigatorn vid leverans eller måste man ladda ner den?
Mvh
Den finns med från start men du kanske måste slå på den i menyerna.
Postad 22 October 2010 - 21:32
dotcom
-
dotcom
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
12mpix haha så jäkla overkill
Postad 23 October 2010 - 08:08
Quist08
-
Quist08
-
Amatör
-
-
77 inlägg
12mpix haha så jäkla overkill
Läs GSMArenas blindtest innan du dömmer ut dessa 12 megapixlar. 5mpix är överkill på en HTC Desire vars bilder måste förminskas för att dölja de allvarliga felen. 8mpix var nästan overkill på en Samsung i8910 men bilderna blev kanon om man förminskade de till 5mpix. 12mpix var overkill på den Sony Ericsson Satio då man hade en jättestor bild men om man försökte zooma in på vissa element i efterhand blev det urkass. Nästan i samma klass som i8910 men samma hårdvara kunde lätt ha använts för att skapa bättre 5-8mpix bilder. 12mpix på N8an kommer väl till användning. Man kan lätt zooma in på bilderna utan att förlora så mycket detaljer eller förstora bruset och man kan lätt skapa 3 bra zoomade 5mpix bilder från ett enda 12mpix kort från N8an. Dessutom använder N8an hela sensorn vid filmning och att zooma när man filmar.
Redigerat av Quist08, 23 October 2010 - 08:10.
Postad 23 October 2010 - 09:01
Unregistered4dcaf204
-
Unregistered4dcaf204
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nedladdningsfel från ovi. Jag har köpt AngryBirds men när jag ska ladda ner det får jag bara nedladdningsfel, det går att ladda ner andra program. Någon annan som haft detta prblemet?
Postad 23 October 2010 - 09:04
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Nedladdningsfel från ovi. Jag har köpt AngryBirds men när jag ska ladda ner det får jag bara nedladdningsfel, det går att ladda ner andra program. Någon annan som haft detta prblemet?
Jag hade strul när jag skulle ladda ner Angry bird igår men jag väntade en stund och lite senare så funkade det fint.
Postad 23 October 2010 - 10:07
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
nån som har nått tips på hur man kan få påminnelser etc att synas direkt på startskärmen?
alltså inte genom typ kalendern eller nått sånt utan som noteringar etc som syns nånstans, typ widget eller uppe i statusraden?
man kan ju göra noteringar men då måste man ju gå in på dessa för att se dom. på min gamla sony ericsson kunde man "anslå anteckning" dvs, den låg över allt annat på startskärmen då man slog på telefonen, väldigt användbart om man vill bli påmind om nått..på android fanns det miljarder sånna här appar osv. vad finns på nokia/symbian?
Redigerat av ballepalle, 23 October 2010 - 10:12.
Postad 23 October 2010 - 11:11
teqnet
-
teqnet
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som vet om man kan ställa uppdateringehastigheten på Facebook-widgeten? Den missade 12 timmar gamla notifikationer...
Hur får man ner programmen från betalabs till telefonen? Går det inte att använda den inbygda läsaren?
Finns det något sätt att ändra bagkrundsfärgen i menyn från svart till annat? Eller drar OLED skärmen mer ström då?
Postad 23 October 2010 - 11:15
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Du kan ladda ner via PC och föra över. Det brukar jag göra. Använda den inbyggda webbläsaren fungerar säkert också.
Och skärmen är egentligen AMOLED, så vitt jag förstår.
Postad 23 October 2010 - 11:24
Unregistered92262c4a
-
Unregistered92262c4a
-
Rookie
-
5 inlägg
Hejsan! För nytillkomna läsare tänkte jag skriva en snabb betraktelse som ny N8-ägare.
Jag beställde en orange N8 (snyggaste varianten) från Nokia Online Store i söndags den 17:e okt och fick den levererad vid dörren på tisdag eftermiddag. Helt suverän leveranstid alltså.
Har varit grymt nöjd med telefonen hittills. Tre olika startskärmar som man kan fylla med mindre programgenvägar eller widgets räcker långt. Att slidingen inte går lika blixsnabbt som på en iP4 är medvetet då vissa widgets har scroll inuti sig. Bara ungar som är slavar under hypen skulle störa sig på detta så till den grad som uttryckts på många forum hittills. Telefonen är snabb och responsiv och jag har inte upplevt några problem med den hittills.
Hårdvaran knäcker. Kameran/Filmkameran är suveräna. Musikspelaren är väldigt bra och dessutom är de medföljande hörlurarna de bästa jag upplevt när man talar om förpaketerade orginalhörlurar. Nu har jag inte ens testat mina Sennheiser i N8:an för att det inte känts tillräckligt angeläget.
Den inbyggda gratis-GPS:en är en riktig höjdare som jag nog kommer ha oerhört mycket nytta av med mitt taskiga lokalsinne.
Postad 23 October 2010 - 12:10
teqnet
-
teqnet
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som vet om man kan ställa uppdateringehastigheten på Facebook-widgeten? Den missade 12 timmar gamla notifikationer...
Hur får man ner programmen från betalabs till telefonen? Går det inte att använda den inbygda läsaren?
Finns det något sätt att ändra bagkrundsfärgen i menyn från svart till annat? Eller drar OLED skärmen mer ström då?
Det verkar inte som att Facebook appen/widgeten har stöd för notifications? Så man missar allt som skrivs på väggen. Värdelöst! Får börja WAPa igen som man gjorde med w890...
Postad 23 October 2010 - 12:19
Unregistered4dcaf204
-
Unregistered4dcaf204
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Finns det någon PPTP vpnklient till N8:an?
Postad 23 October 2010 - 12:40
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
Hejsan! För nytillkomna läsare tänkte jag skriva en snabb betraktelse som ny N8-ägare.
Jag beställde en orange N8 (snyggaste varianten) från Nokia Online Store i söndags den 17:e okt och fick den levererad vid dörren på tisdag eftermiddag. Helt suverän leveranstid alltså.
Har varit grymt nöjd med telefonen hittills. Tre olika startskärmar som man kan fylla med mindre programgenvägar eller widgets räcker långt. Att slidingen inte går lika blixsnabbt som på en iP4 är medvetet då vissa widgets har scroll inuti sig. Bara ungar som är slavar under hypen skulle störa sig på detta så till den grad som uttryckts på många forum hittills. Telefonen är snabb och responsiv och jag har inte upplevt några problem med den hittills.
Hårdvaran knäcker. Kameran/Filmkameran är suveräna. Musikspelaren är väldigt bra och dessutom är de medföljande hörlurarna de bästa jag upplevt när man talar om förpaketerade orginalhörlurar. Nu har jag inte ens testat mina Sennheiser i N8:an för att det inte känts tillräckligt angeläget.
Den inbyggda gratis-GPS:en är en riktig höjdare som jag nog kommer ha oerhört mycket nytta av med mitt taskiga lokalsinne.
Kul att du delar med dig av dina erfarenheter så långt. Önskar att fler tog sig tid till det. Hur fungerar web TV on-demand?
Postad 23 October 2010 - 13:35
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nokia skrotar Symbian^4 och för in alla påtänkta uppdateringar till S^3 istället!!!
http://www.engadget....-qt-and-ends-s/
Låter kalas!
På svenska, skön läsning för N8 ägare: http://www.mobil.se/...r-1.375365.html"Nokia har också bestämt sig för att komma med tätare uppdateringar. I stället för få stora uppgraderingar ska det ske mindre men fler. " http://www.idg.se/2....-for-utvecklare
Redigerat av Unregistered31511, 23 October 2010 - 14:38.
Postad 23 October 2010 - 15:33
Unregistered6b0135b5
-
Unregistered6b0135b5
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hej
Jag undra om det går att köra MP3,GPS via fm-sändaren samtidigt ut till bilstereon?
När det ringer bryts musiken och GPSen om det ringer och du kan svar via bilstereon.
GPSen bryter det musiken är den ger direktiv?
Någon som provat och vet?
Postad 23 October 2010 - 18:08
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Nu finns fulla versionen av Agry Birds att ladda ner! 
Jippi!! Laddar ner direkt!!
Postad 23 October 2010 - 18:23
Unregistered37648ae6
-
Unregistered37648ae6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jippi!! Laddar ner direkt!! 
Problemet med Angry Birds är ju att man inte får ha telefonen i fred, tre ungar och en fru som hela tiden tjatar om att få spela.
Postad 23 October 2010 - 18:31
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Det verkar inte som att Facebook appen/widgeten har stöd för notifications? Så man missar allt som skrivs på väggen.
Värdelöst! Får börja WAPa igen som man gjorde med w890... 
Kan rekommendera socially från ovistore för desktop alerts av nya inlägg på fb
Postad 23 October 2010 - 19:36
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Hej Jag undra om det går att köra MP3,GPS via fm-sändaren samtidigt ut till bilstereon? När det ringer bryts musiken och GPSen om det ringer och du kan svar via bilstereon. GPSen bryter det musiken är den ger direktiv?
Någon som provat och vet?
Det går inte att köra GPS:en ut via fm-sändaren, däremot funkar det att köra mp3 och den avbryts när GPS:en säger nåt men det sker från telefonen.
Postad 23 October 2010 - 22:04
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Är det nån som fått repor eller andra skador på sin n8? Har haft min sen 1 oct, flitigt använd både privat och på jobbet men inte en enda repa. Har inga plast filmer eller väskor, är detta den ultimata bygg luren?
Testade en dag att ha n8 i fickan tillsammans men en näve montageskruv o inte ett märke, nån som har en länk eller info om hur hårt man kan köra med den.
Postad 24 October 2010 - 01:07
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
...nån som har en länk eller info om hur hårt man kan köra med den.
Nått i denna stilen? http://www.youtube.c...h?v=1nNJSGR2m0U
Postad 24 October 2010 - 18:54
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Postad 24 October 2010 - 18:59
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hej jag har precis fått en Dark Grey N8 från Katshing, Telia-branded med följande produktinformation: Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059C9X8 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1 Skulle vara intressant att veta vad andra har för data, speciellt någon som beställt direkt från Nokia Shop. Produktkoden 059C9X8 är en "N8-00 RM-596 TeliaSonera SE SE Dark Grey" enligt http://nokia.nigelco...f/n8rm596pc.txtVad jag märkt på min Telia N8 är att den fungerar utmärkt med Tele2, alltså den är inte låst till Telia vilket många verkar tro, den har dock något Telia skräp installerat vilket inte försvinner med en "Delete data and restore". Jag gjorde en full backup av "E: Mass memory" innan jag ens startade telefonen för första gången med hjälp av en dator, ifall någon är intresserad så kan jag lägga upp en rar-fil med det för nedladdning.
Postad 24 October 2010 - 19:30
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Hej jag har precis fått en Dark Grey N8 från Katshing, Telia-branded med följande produktinformation:
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059C9X8 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1
Skulle vara intressant att veta vad andra har för data, speciellt någon som beställt direkt från Nokia Shop.
Produktkoden 059C9X8 är en "N8-00 RM-596 TeliaSonera SE SE Dark Grey" enligt http://nokia.nigelco...f/n8rm596pc.txt
Vad jag märkt på min Telia N8 är att den fungerar utmärkt med Tele2, alltså den är inte låst till Telia vilket många verkar tro, den har dock något Telia skräp installerat vilket inte försvinner med en "Delete data and restore". Jag gjorde en full backup av "E: Mass memory" innan jag ens startade telefonen för första gången med hjälp av en dator, ifall någon är intresserad så kan jag lägga upp en rar-fil med det för nedladdning.
Jag tror inte det där är en full reset utan den sparar alla appar. Prova det här 1) Turn off your phone 2) Hold "Volume Down + Camera Key + Menu Key" and press power button until your phone shake 3) Wait until screen show properly Fast det verkar vara problem att installera OVI Store 2.0 efter detta ftf så prova på egen risk
Postad 24 October 2010 - 19:37
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag tror inte det där är en full reset utan den sparar alla appar.
Prova det här
1) Turn off your phone
2) Hold "Volume Down + Camera Key + Menu Key" and press power button until your phone shake
3) Wait until screen show properly
Fast det verkar vara problem att installera OVI Store 2.0 efter detta ftf så prova på egen risk 
Ja, det är precis den anledningen till varför jag inte gjort en hardware reset, Ovi Store samt Ovi Maps har jag för mig jag läst mig till att de kan strula efteråt. Sen tror jag inte att det hjälper heller för både Telia grejen samt Spotify ligger i filen RM-596_011.012_251_Telia_SE.02_79.92_prd.uda.fpsx som är en del av firmware. Vill ha tag i en produktkod på en N8 som är köpt på Nokia Shop i Sverige så jag kan ändra till det på min telefon, sedan göra en firmware upgrade med antingen Phoenix, JAF, NSS eller Ovi Suite som jag gjort på tidigare telefoner såsom N73 och 5800 för att få en Vanilla N8.
Postad 24 October 2010 - 19:54
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Problemet med Angry Birds är ju att man inte får ha telefonen i fred, tre ungar och en fru som hela tiden tjatar om att få spela. 
Jag laddade ner spelet igår kväll helt utan problem. jobbade hela dan idag så barnen vet ännu inte att jag har det.. Gubben blev lite nyfiken, men jag sa bara: hands off!
Postad 24 October 2010 - 20:09
Unregistered29853
-
Unregistered29853
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Finns det composite utgång på telefonen? I egenskaperna här på prisjakt står det att det finns nämligen.
Postad 24 October 2010 - 20:09
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Nej, det finns det inte. Bara HDMI.
Postad 24 October 2010 - 20:13
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hej jag har precis fått en Dark Grey N8 från Katshing, Telia-branded med följande produktinformation:
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059C9X8 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1
Skulle vara intressant att veta vad andra har för data, speciellt någon som beställt direkt från Nokia Shop.
Produktkoden 059C9X8 är en "N8-00 RM-596 TeliaSonera SE SE Dark Grey" enligt http://nokia.nigelco...f/n8rm596pc.txt
Vad jag märkt på min Telia N8 är att den fungerar utmärkt med Tele2, alltså den är inte låst till Telia vilket många verkar tro, den har dock något Telia skräp installerat vilket inte försvinner med en "Delete data and restore". Jag gjorde en full backup av "E: Mass memory" innan jag ens startade telefonen för första gången med hjälp av en dator, ifall någon är intresserad så kan jag lägga upp en rar-fil med det för nedladdning.
För dem som inte vet hur man gör för att få fram denna info: tryck in *#0000#
Postad 24 October 2010 - 20:17
Unregistered29853
-
Unregistered29853
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Tack för det snabba svaret! Men varför skrivs det i egenskaperna om composite. Hade hoppats på det nämligen.
Postad 24 October 2010 - 20:31
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag har inte koll på vad 'composite' innebär, men "bara HDMI" stämmer ju inte riktigt hur som helst; man kan ju också skicka ut bild och ljud till en TV via 3,5mm-jacket och en sån där tre delad kabel typ Nokia CA-75U.
Postad 24 October 2010 - 20:33
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Någon som testat eller har lust att testa om/hur Garmin Mobile XT funkar på N8an?
Jag kör det, tycker mycket bättre om det än Ovi Mupps. Synd bara att det inte finns något nyare från Garmin, det är ju rätt gammalt.
Postad 24 October 2010 - 20:41
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag kör det, tycker mycket bättre om det än Ovi Mupps. Synd bara att det inte finns något nyare från Garmin, det är ju rätt gammalt.
Har fått igång det jag med, fantastiskt program - otroligt trist att Garmin lagt ner det, men dom vill såklart hellre sälja egna GPS-mottagare.
Postad 24 October 2010 - 20:44
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Heja Angry birds!!
Redigerat av jullan27, 24 October 2010 - 20:45.
Postad 24 October 2010 - 20:52
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Har fått igång det jag med, fantastiskt program - otroligt trist att Garmin lagt ner det, men dom vill såklart hellre sälja egna GPS-mottagare.
Jo men de kunde för min del ta ut en stor summa för ett nytt program, jag har hellre GPS i telefonen än en separat Garmin GPS. Tror att de är trötta på att hålla support för annat än deras egna GPS:er.
Postad 24 October 2010 - 21:03
nextuz
-
nextuz
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Finns det composite utgång på telefonen? I egenskaperna här på prisjakt står det att det finns nämligen.
Ja det finns =) Tack för det snabba svaret! Men varför skrivs det i egenskaperna om composite. Hade hoppats på det nämligen.
Fel.. inte bara HDMI  Jag har inte koll på vad 'composite' innebär, men "bara HDMI" stämmer ju inte riktigt hur som helst; man kan ju också skicka ut bild och ljud till en TV via 3,5mm-jacket och en sån där tre delad kabel typ Nokia CA-75U.
Composite är den gula av de tre du får ut.. helt vanlig video ut =)
Postad 24 October 2010 - 21:04
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Visst finns det komposituttag i 3,5mm jacket. man kan koppla den i ett vanligt komposituttag med rätt kabel (som inte medföljer) edit: lite sen..
Redigerat av Zetor, 24 October 2010 - 21:07.
Postad 24 October 2010 - 22:44
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1 Annars lika som din, fast köpt i Teliabutik (kör 3-sim) och den gröna.
Redigerat av Jonrad89, 24 October 2010 - 22:44.
Postad 24 October 2010 - 23:40
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Produktkoder för N8 0599005: SCANDINAVIA BLU 0598984: SCANDINAVIA DG 0599000: SCANDINAVIA GR 0599009: SCANDINAVIA OR 0598996: SCANDINAVIA WH Källa: http://nokia.nigelco...f/n8rm596pc.txtHar alltid kört med Scandinavia koderna. De får uppdateringar först och har aldrig någon sunkig brand-ware förinstallerad. Guide för att ändra produktkod http://nokia.nigelco...uk/firmware.htm
Redigerat av Kemi, 24 October 2010 - 23:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|