Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 30 March 2011 - 12:54
Postad 30 March 2011 - 13:10
Nä det är väl det som är det negativa med att inte ha ett ordentligt gym, trist ifall det påverkar ens progression.inga av dom maskinerna finns i "mitt" lilla gym.
efter träning idag så drack jag en prottedrink.
efter det en tub ärtsoppa och 2 ägg.
jobbar 14-23. helt tom på förslag på vad jag kan äta resten av dan. hinner inte stå och laga middag nu.
skitsvårt
Svårt att ge tips på mat bara så där. Ägg, ost och kvarg är nåt jag själv brukar äta ifall jag inte har tid med matlagning. Tonfisk med olivolja och majonäs är oxå billigt och enkelt.
Den effekten vi här märker av är att det är lättare att vara fokuserad och inte gå omkring och små gäspa. Förhöjd fettförbränning är ändå något som inte märks.Jodå, jag sa bara att koffeinets positiva effekt av träning INTE är den uppiggande, enligt mig. Några av de positiva av koffein:
De andra orkar jag inte räkna upp men det är bara att googla på nackdelarna med kaffe i samband med träning.
Finns det possitiva effekter på musklers sammandragning är det ett plus men det är ingen orsak till att man äter koffein eftersom man måste känna till att effekten finns.
Som nybörjare ska man undvika sånt, bättre att dom tränar upp sig. Har du ont nu så använd en kort period som en slags painkiller men du bör inte vänja dig vid det för det är inte bra i längden.Som jag skrev innan så har jag ganska klena handleder, och funderar på att köpa något skydd runt handleden. Finns det några nackdelar med det? Eller där är bara som ett stöd? För känner nu att jag har riktigt ont i min vänstra.
Postad 30 March 2011 - 13:32
Okej, då skiter jag i det och får bita ihopaSom nybörjare ska man undvika sånt, bättre att dom tränar upp sig. Har du ont nu så använd en kort period som en slags painkiller men du bör inte vänja dig vid det för det är inte bra i längden.
Postad 30 March 2011 - 13:59
Undviker mjölkprodukter av gammal vana då jag ville tappa lite kroppsfett.
Köpte en Felix färdigrätt med pasta och spenat och mozzarellaost. Köpte även en burk tonfisk som jag ska hälla i samt körsbärstomater vid sidan om
Postad 30 March 2011 - 15:24
Jag har lärt mig en sak idag. Kör inte ben för biceps. Det blir svårt att stå upp efter ett benpass, hehe. Knäböj 4x8 på 55kg sedan benspark jag tror det var 45kg och 4x10. Sedan sittande lårcurl (eller vad det kallas) 30kg och 4x10. Sedan stående vadpress 50kg och 4x10. Efter det så var jag tvungen att stå på hälarna för att inte skaka sönder hela kroppen, haha
Postad 30 March 2011 - 15:31
det låter ju bra. men då unnar jag mig hellre det på helgerna och kör så lite kolhydrater som möjligt på vardagarna.
dock är det väldigt dyrt tycker jag att äta massa protein hela dagarna, speciellt om man ska variera sig och inte bara äta ägg typ
kom nyss hem från gymmet, gick väldigt mycket lättare idag, drack kaffe som ni sa samt att jag värmde upp lite längre än vad jag brukar.
vet inte om det har med saken att göra men hur som helst så kändes det bra.
känner redan att vissa övningar går lättare och lättare som tex rodden, den kan jag nog snart öka lite på tror jag.
det som jag märker störst skillnad på är situpsen, i början blev jag trött på 3x10 och nu gör jag 3x20 och då är jag ändå inte helt död efteråt.
det jag har störst problem med är bänkpressen, jag är jäkligt klen i den och klarar typ 3x10 på 30kg
det är bara andra gången i mitt liv ja kör den men det känns alldeles för lite ändå
Jag började träna bänk på 20kg nu tränar jag på 110kg. Så det är nog ingen fara.
Postad 30 March 2011 - 15:47
Vet inte hur mycket du följer med i tråden men jag har skrivit vikt och längd mer än en gångJag tror det är tekniken som stoppar dig i bänkpress, om du inte har väldigt otränade bröst eller är väldigt liten.
Jag har lärt mig en sak idag. Kör inte ben för biceps. Det blir svårt att stå upp efter ett benpass, hehe. Knäböj 4x8 på 55kg sedan benspark jag tror det var 45kg och 4x10. Sedan sittande lårcurl (eller vad det kallas) 30kg och 4x10. Sedan stående vadpress 50kg och 4x10. Efter det så var jag tvungen att stå på hälarna för att inte skaka sönder hela kroppen, haha
Klart jag har otränade bröst, har styrketränat typ 2,5 vecka nu
Det kan ju va både teknik och klenhet
Jag började träna bänk på 20kg nu tränar jag på 110kg. Så det är nog ingen fara.
Ok jag har en bit kvar då
Ok jag har en bit kvar då
Postad 30 March 2011 - 15:51
Det är det som är svårt när man ska tipsa andra personer vad dom ska äta, vad som är gott för mig är inte det för andra.Sitta och äta ost och kvarg känns inte så gott måste jag säga.
Undviker mjölkprodukter av gammal vana då jag ville tappa lite kroppsfett.
Vad har mjölk med kroppsfettet att göra?
Postad 30 March 2011 - 15:53
Men visst, det ligger mycket i tekniken. Brukade få ont i axeln förut när jag körde bröst. Numera får jag i stort sett aldrig det för jag är mer strikt med tekniken. Be någon på gymmet att hjälpa dig?
Jag är storkonsument av mjölk men inte är jag fet på något sätt för det
Postad 30 March 2011 - 16:10
Det är det som är svårt när man ska tipsa andra personer vad dom ska äta, vad som är gott för mig är inte det för andra.
nej ja vet. det är jättesvårt, men jag är väldigt tacksam för tipsen ändå
,mjölkprodukter innehåller onödiogt mycket kalorier om man ska gå ner i vikt så därför undvek jag det, tex en skiva ost innehåller väl ca 50kcal.
då är dt ju bättre med rökt skinka eller nåt.
istället för mjölk kan man dricka vatten.
Jag körde på 25 eller om det var 30 första gången. I dag ligger jag på 37.5 och kör på 3x10. Kan kanske gå upp på 40. Gick ju upp på 15kg hantlarna i hantelpress i måndags eller när det var.
Men visst, det ligger mycket i tekniken. Brukade få ont i axeln förut när jag körde bröst. Numera får jag i stort sett aldrig det för jag är mer strikt med tekniken. Be någon på gymmet att hjälpa dig?
Jag är storkonsument av mjölk men inte är jag fet på något sätt för det
hur lång tid tog det innan du kom upp i 37,5kg?
nej vissa verkar kunna äta och dricka vad som helst utan att gå upp i vikt, tror det ligger delvis i generna.
jag kan inte göra så i alla fall.
Postad 30 March 2011 - 16:14
Haha, varför dricka kaffe innan träning? Visst, koffein har faktiskt bevisat ha en förbättrad effekt på träning (inte det uppiggande) men sen så är de 200 andra ämnena i kaffet INTE det. Alla dessa metoder ni har... Om ni börjar löpträna mer så behöver man inte en massa uppiggande drycker.
En lagom dos kaffe ökar fettförbränningen om man vill deffa
Postad 30 March 2011 - 16:20
nej ja vet. det är jättesvårt, men jag är väldigt tacksam för tipsen ändå
,mjölkprodukter innehåller onödiogt mycket kalorier om man ska gå ner i vikt så därför undvek jag det, tex en skiva ost innehåller väl ca 50kcal.
hur lång tid tog det innan du kom upp i 37,5kg?
nej vissa verkar kunna äta och dricka vad som helst utan att gå upp i vikt, tror det ligger delvis i generna.
jag kan inte göra så i alla fall.
Du kan ju kolla när tråden är skapad. Läs någon sida så ska du se att jag har skrivit om mitt första pass på gymmet. Det är väl kanske 8-9 månader sedan. Men tog en paus över jul och januari, varit långförkyld ett par gånger också.
Postad 30 March 2011 - 16:26
Med tanke på ditt val med Felix så borde inte onödiga kalorier vara ett problemmjölkprodukter innehåller onödiogt mycket kalorier om man ska gå ner i vikt så därför undvek jag det, tex en skiva ost innehåller väl ca 50kcal.
Kan hålla med om att mjölk vs vatten i kalorisynpunkt vinner vatten men som föda, tex kvarg, ost så vinner det över bla Felix.
Den extra fettförbränningen är inget man märker, det är så lite så det är knappt mätbart.En lagom dos kaffe ökar fettförbränningen om man vill deffa
Postad 30 March 2011 - 16:29
Med tanke på ditt val med Felix så borde inte onödiga kalorier vara ett problem
![]()
Kan hålla med om att mjölk vs vatten i kalorisynpunkt vinner vatten men som föda, tex kvarg, ost så vinner det över bla Felix.
Den extra fettförbränningen är inget man märker, det är så lite så det är knappt mätbart.
Då har dom kommit fram till nya rön de senaste åren, kanske ska köpa lite B&K, numera BODY
Postad 30 March 2011 - 17:13
Den extra fettförbränningen är inget man märker, det är så lite så det är knappt mätbart.
Den extra fettförbränningen som koffein medför regleras senare och allt beror på den totala kaloribalansen, annars hade LCHF-ätare varit ganska deffade pga av deras förhöjda fettförbränning.Då har dom kommit fram till nya rön de senaste åren, kanske ska köpa lite B&K, numera BODY
Koffein ger en ökad kaloriförbrukning med den är så marginell att det inte går att räkna med det som man tex gör med ett träningspass.
Postad 30 March 2011 - 20:17
Felixmaten innehöll 470kcal , med tonfisk vet jag inte dock.Med tanke på ditt val med Felix så borde inte onödiga kalorier vara ett problem
![]()
Men jag har syndat med både kexchoklad och muffins ändå, så detta. Får bli min ätardag den här veckan
Postad 30 March 2011 - 20:20
Haha, varför dricka kaffe innan träning? Visst, koffein har faktiskt bevisat ha en förbättrad effekt på träning (inte det uppiggande) men sen så är de 200 andra ämnena i kaffet INTE det. Alla dessa metoder ni har... Om ni börjar löpträna mer så behöver man inte en massa uppiggande drycker.
Vad har löpträning för förbättrande effekt vid styrketräning? Skulle vara intressant att veta
Gäller dessutom bara syntetiskt koffein om jag inte minns helt fel. Men som du säger är det nog svårt att mäta. Som med kanel lixom.Den extra fettförbränningen är inget man märker, det är så lite så det är knappt mätbart.
Postad 30 March 2011 - 20:23
Såg vad du skrev om mjölk/ost osv innan. Felix färdigrätter må vara kalorisnåla, men d måste ta med i beräkningen att de också är näringsfattiga. Att ost och liknande är högt i kalorivärde beror på att det innehåller mkt fett. Men det innehåller också riktigt mkt proteiner. I mina ögon är det vettigare som muskelbyggande att undvika kolhydrater och hellre äta fett. Särskillt om det står mellan att äta lite och mkt protein samtidigt. Kesella exempelvis är en grym proteinkälla som dessutom går snabbt att äta.Felixmaten innehöll 470kcal , med tonfisk vet jag inte dock.
Men jag har syndat med både kexchoklad och muffins ändå, så detta. Får bli min ätardag den här veckan
Kan även rekommendera att använda mkt riven ost. Riven ost till nästan all middagsmat är najs
Postad 30 March 2011 - 20:41
Jo närinsfattiga är dom säkert, men har man en paus på 9 timmar så vill jag gärna äta nåt annat än en burk kesellaSåg vad du skrev om mjölk/ost osv innan. Felix färdigrätter må vara kalorisnåla, men d måste ta med i beräkningen att de också är näringsfattiga. Att ost och liknande är högt i kalorivärde beror på att det innehåller mkt fett. Men det innehåller också riktigt mkt proteiner. I mina ögon är det vettigare som muskelbyggande att undvika kolhydrater och hellre äta fett. Särskillt om det står mellan att äta lite och mkt protein samtidigt. Kesella exempelvis är en grym proteinkälla som dessutom går snabbt att äta.
Kan även rekommendera att använda mkt riven ost. Riven ost till nästan all middagsmat är najs
Äter jag för mycket fet mat som tex pizza eller choklad så får jag lätt finnar på hakan.
Angående kolhydrater så verkar det på er som det är livsfarligt. Behöver man inte kolhydrater alls?
Har den klassiska tallsriksmodellen slutat att gälla?
Allsidig kost, är det en bluff?
Postad 30 March 2011 - 20:45
Postad 30 March 2011 - 20:46
Nej det behöver man inteAngående kolhydrater så verkar det på er som det är livsfarligt. Behöver man inte kolhydrater alls?
Ja, eller i alla fall om man inte vill bli en tjockisHar den klassiska tallsriksmodellen slutat att gälla?
Nej!Allsidig kost, är det en bluff?
Postad 30 March 2011 - 20:53
Vad är det med Kesella du inte gillar? Smaken råder man lätt bot på med en skvätt Fun light.
Inget fel med smaken men det. Känns som ett tillbehör, typ som lingonsylt
Postad 30 March 2011 - 21:07
Nä men kesella/kvarg är snabbt smidigt och innehåller mycket bra protein. Vill du ha vanlig mat rekommenderar jag fläsk-karré och bea, gott och billigt, köpte själv 6 skivor karré som jag ska äta imorgon och sen köpte jag nån vitlöksås till det, brukar välja bea men blev nyfiken på vitlöksåsen.Inget fel med smaken men det. Känns som ett tillbehör, typ som lingonsylt
. Inget som jag vill äta som ett mål mat
Postad 30 March 2011 - 21:11
Livsmedelsverket har allvarliga kunskapsluckorHar den klassiska tallsriksmodellen slutat att gälla?
Livsmedelsverkets kostråd är föråldrade, saknar vetenskaplig grund och kan till och med vara farliga.
http://framtidenslan...kunskapsluckor/
Postad 30 March 2011 - 21:12
Redigerat av npds, 30 March 2011 - 21:14.
Postad 30 March 2011 - 21:34
Nä men kesella/kvarg är snabbt smidigt och innehåller mycket bra protein. Vill du ha vanlig mat rekommenderar jag fläsk-karré och bea, gott och billigt, köpte själv 6 skivor karré som jag ska äta imorgon och sen köpte jag nån vitlöksås till det, brukar välja bea men blev nyfiken på vitlöksåsen.
Jag ska testa det nån dag, dock inte istället för middag, men kanske. Enbart för att få i mig en del extra protein.
Ja brukar annars köpa benfri kotlettrad, och kokta grönsaker till det, ingen sås. Jäkligt gött, det får det bli i morgon.
Postad 31 March 2011 - 05:08
Postad 31 March 2011 - 07:02
Högrepsträning förtar träningsglädjen för mig,nu blir det 4-8 reps igen!
Synd! Men kul att du provade iaf, inte många som gör det. Utan träningsglädje ska man ju inte träna!
Postad 31 March 2011 - 07:39
Det e roligt att nöta, att ligga och maxa allt man har på 6st är ju "SKIT TRIST!
Postad 31 March 2011 - 07:55
Ja det ska strama och svida i musklerna, få reps känns knappt, ger ingen pump.Tycker det e precis tvärtom, många reps ska det va !
![]()
Det e roligt att nöta, att ligga och maxa allt man har på 6st är ju "SKIT TRIST!
Postad 31 March 2011 - 08:37
Man får alltid i sig kolhydrater ändå. Jag själv äter kolhydrater varje dag. Men när jag vill inta något proteinrikt för träningens skull är kolhydrater meningslösa och då är det bättre att leta efter något som är proteinrikt istället. Kesella är en sådan produkt. Ägg en annan, keso om man äter det, en kasseinshake osv.Jo närinsfattiga är dom säkert, men har man en paus på 9 timmar så vill jag gärna äta nåt annat än en burk kesella
Äter jag för mycket fet mat som tex pizza eller choklad så får jag lätt finnar på hakan.
Angående kolhydrater så verkar det på er som det är livsfarligt. Behöver man inte kolhydrater alls?
Har den klassiska tallsriksmodellen slutat att gälla?
Särskillt "svårt" är det att inte få i sig kolhydrater om man äter färdiga måltider/mellanmål osv. I princip allt som säljs idag i affärer innehåller kolhydrater. Oftast i princip, endast kolhydrater.
Löptränar man eller bedriver någon annan uthållighetssport ser jag inga problem i att stacka kolhydrater, tvärtom. Men hos en person som styrketränar endast ter det sig rätt onödigt att äta sådant om man inte gör det för smakens skull eller så. Framförallt viktigt är det givetvis om man är på viktnedgång och den fattiga kalorigränsen man har inte direkt tillåter att man äter annat än vad som är viktigt för kroppen och ens träning. Om man "bulkar" eller går på överskott är det antagligen inte lika fatalt.
ett exempel:
http://www.procordia...clenumber=07685
Per 380g (1 portion)
470kcal
18g, protein
65g, kolhydrater
14g, fett
alltså 18g protein för en hel måltid. Det är bara ett exempel som sagt jag inser att det antagligen inte måste varit den du åt men det ser tyvärr ut så på de flesta färdigrätter.
Redigerat av Sgart, 31 March 2011 - 08:43.
Postad 31 March 2011 - 08:59
Då har jag tränar 4 dagar i sträck, sedan vila fredag och lördag och troligen gymma på söndag igen.
Postad 31 March 2011 - 09:05
Man får alltid i sig kolhydrater ändå. Jag själv äter kolhydrater varje dag. Men när jag vill inta något proteinrikt för träningens skull är kolhydrater meningslösa och då är det bättre att leta efter något som är proteinrikt istället. Kesella är en sådan produkt. Ägg en annan, keso om man äter det, en kasseinshake osv.
Särskillt "svårt" är det att inte få i sig kolhydrater om man äter färdiga måltider/mellanmål osv. I princip allt som säljs idag i affärer innehåller kolhydrater. Oftast i princip, endast kolhydrater.
Löptränar man eller bedriver någon annan uthållighetssport ser jag inga problem i att stacka kolhydrater, tvärtom. Men hos en person som styrketränar endast ter det sig rätt onödigt att äta sådant om man inte gör det för smakens skull eller så. Framförallt viktigt är det givetvis om man är på viktnedgång och den fattiga kalorigränsen man har inte direkt tillåter att man äter annat än vad som är viktigt för kroppen och ens träning. Om man "bulkar" eller går på överskott är det antagligen inte lika fatalt.
ett exempel:
http://www.procordia...clenumber=07685
Per 380g (1 portion)
470kcal
18g, protein
65g, kolhydrater
14g, fett
alltså 18g protein för en hel måltid. Det är bara ett exempel som sagt jag inser att det antagligen inte måste varit den du åt men det ser tyvärr ut så på de flesta färdigrätter.
bra gissat, det var EXAKT den jag åt
hur mycket protein är lagom för en måltid då?
tex en burk tonfisk innehåller väl inte jättemycket mer än 18g heller?
hur mycket protein innehåller en kycklingfile till exempel? eller 1 ägg?
lättmjölk, är det fullvärdigt protein?
1dl lättmjölk innehåller 3,4g protein, tycker inte det är så mycket heller.
det känns som man måste proppa i sig saker för att komma upp i 130g protein
har tex redan börjat tröttna ägg och tonfisk som jag äter var och varannan dag.
Postad 31 March 2011 - 09:32
Tonfisk innehåller 37g protein / burk ala 150g avrunnen.hur mycket protein är lagom för en måltid då?
Ägg beroende på storlek men ett ägg 65g innehåller 8g protein.
Mängden protein beror på hur många gånger du ska äta på en dag men försök få i dig c:a 30g / måltid för då behöver du inte fundera så mycket på när du ska äta igen tex.
All protein från mjölk är fullvärdigt och har mycket höga halter av dom essentiella aminosyrorna (dom som anses anabola).lättmjölk, är det fullvärdigt protein?
1 liter mjöl innehåller c:a 34g protein och det anses som mycket, ser ganska ofta tomma mjölkpaket i omklädningsrummet nu för tiden
3st måltider + 1-2 drinkar så är du uppe i det om du avstår felix-matdet känns som man måste proppa i sig saker för att komma upp i 130g protein
Postad 31 March 2011 - 09:38
Är nästan dubbla mängden protein i en burk tonfisk. Och ligger den i vatten är det i princip också endast protein. (alltså inte kolhydrater och fett)bra gissat, det var EXAKT den jag åt
hur mycket protein är lagom för en måltid då?
lättmjölk, är det fullvärdigt protein?
det känns som man måste proppa i sig saker för att komma upp i 130g protein
har tex redan börjat tröttna ägg och tonfisk som jag äter var och varannan dag.
Edit: vill påpeka att jag inte äter direkt mkt tonfisk dock. Jag tycker det är rätt tråkig mat att äta rent.
Äter mkt hellre ägg som jag efter en j*vla massa fortfarande tycker är kalasgott.
Det rekommenderas heller inte att man äter "för mkt" tonfisk då det innehåller mkt tungmetaller.
Redigerat av Sgart, 31 March 2011 - 09:42.
Postad 31 March 2011 - 09:41
ska avstå felixmaten för för färdigmat är inte gott ändå
idag blir det kött både innan och efter jobbet, två tjocka skivor kotlettrad per måltid borde bli en del protein.
någon som har testat den här proteinpulvret?
http://www.svensktkosttillskott.se/#!p...er/core_protein
lite billigare än den jag köper nu
Är nästan dubbla mängden protein i en burk tonfisk. Och ligger den i vatten är det i princip också endast protein. (alltså inte kolhydrater och fett)
jag äter alltid den i vatten.
dock testade jag ica:s egna och den var inte god, inga fina hela fileer utan bara massa traisgt kött, såg ut som kattmat.
det måste va abbas
Postad 31 March 2011 - 09:50
Kollade tillbaka i tråden och såg att du brukar köra 6-12 repsTycker det e precis tvärtom, många reps ska det va !
![]()
Upp till 12 reps så anser jag nog att det fortfarande är närmare lågreps än högreps.
Men det är ju ingen religion.
Postad 31 March 2011 - 09:59
Äta tonfisk rent är ingen höjdare, jag brukar blanda det med olivolja och majonäs, då slinker det ner galant.Edit: vill påpeka att jag inte äter direkt mkt tonfisk dock. Jag tycker det är rätt tråkig mat att äta rent.
Äter mkt hellre ägg som jag efter en j*vla massa fortfarande tycker är kalasgott.
Så sant. Jag prata med Abba om det och dom sa att deras fiskar inte är så gammla så halten tungmetaler är obefintlig. Med tanke på att haven blir sämre så bör man ta det lugnt.Det rekommenderas heller inte att man äter "för mkt" tonfisk då det innehåller mkt tungmetaller.
Inte testat men billigt var det iaf.någon som har testat den här proteinpulvret?
Postad 31 March 2011 - 10:00
Yes kvaliteten skiljer sig rejält. Mosiga och vattniga innehåll är ingen höjdare. Det finns faktiskt en sida där en kille har provat en herrans massa fabrikat och betygsatt. TIll och med kattmat har han testat. Kommer inte ihåg URL men det går säkert googla sig till.tackar igen för bra svar, kanske ska börja dricka mer mjölk igen då, är egentligen en riktig mjölkmänniska.
ska avstå felixmaten för för färdigmat är inte gott ändå
idag blir det kött både innan och efter jobbet, två tjocka skivor kotlettrad per måltid borde bli en del protein.
någon som har testat den här proteinpulvret?
jag äter alltid den i vatten.
dock testade jag ica:s egna och den var inte god, inga fina hela fileer utan bara massa traisgt kött, såg ut som kattmat.
det måste va abbas
Edit: hittade: http://www.tonfiskbu...tion=reviewList
Redigerat av Sgart, 31 March 2011 - 10:02.
Postad 31 March 2011 - 10:28
Ägg äter jag som sagt stora mängder av, rekordet var väl 70 på en vecka tror jag. Kvarg är meningen med livet.
Postad 31 March 2011 - 10:32
äter en 150g påse med mandel nu. En coca cola till. Hela kostcirkeln!
Light eller vanlig?
Postad 31 March 2011 - 10:32
Dom är sjukt goda men tyvärr sockrade men grymma om man ska göra nån efterätt eller nåt, då blir det även proteinrik
Postad 31 March 2011 - 10:34
Har ni provat den smaksatta kvargen på Lidl? Finns, jordgubb, cherry, tropic(?) och vanilj.
Dom är sjukt goda men tyvärr sockrade men grymma om man ska göra nån efterätt eller nåt, då blir det även proteinrik
Jag äter inte den själv men min sambo är helt galen i den, om det är den i runda burkar du tänker på? Finns jordgubb/lime också. Tyvärr har den varit slut i två veckor på de Lidl-butiker vi har besökt... Hoppas bara det är någon tillfällig brist.
Postad 31 March 2011 - 10:46
Cherry är bedrövlig men dom andra smakar bra,lite godisvarning på dom!Har ni provat den smaksatta kvargen på Lidl? Finns, jordgubb, cherry, tropic(?) och vanilj.
Postad 31 March 2011 - 10:49
Vaniljen är min favorit.
Om du har nån hemma, kan du kolla hur mycket KH det är i sådan?
Postad 31 March 2011 - 10:52
Ja det är den, glömde att det var lime/jodgubb.
Vaniljen är min favorit.
Om du har nån hemma, kan du kolla hur mycket KH det är i sådan?
Precis såna ja! Någon av er som köpt såna de senaste dagarna? Vore skönt om det bara var mina butiker som har haft slut de två senaste gångerna jag varit där...
Edit: Av en händelse så har jag min vanliga kvarg i en sån burk idag, det står 14 g/100 på den. Vanilj har något högre va?
Redigerat av Kamui, 31 March 2011 - 10:55.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1 film
23 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?