Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 16 February 2012 - 14:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Skulle inte tro det. Då skulle ju inte displayen på de flesta bilradio funka innan bilen blir varm tex.

Uppdateringsfrekvensen på lcd skärmar dyker vid kall väderlek.

Postad 19 February 2012 - 10:58

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Skulle inte tro det. Då skulle ju inte displayen på de flesta bilradio funka innan bilen blir varm tex.

Nja, menade inte att den slutar fungera utan får problem vid kyla, seghet m.m.

Vet dock inte om nyare lcd-skärmar har samma problem.

Postad 19 February 2012 - 13:55

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Har min på mig när jag jobbar i yttre jackfickan utanpå fodret,fungerar hur fint som helst efter en dag i -25 :)
Telefonen var helt iskall och immig men fungerade fint ändå

Postad 19 February 2012 - 21:26

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Var inne i en 3-butik igår i Marieberg strax utanför Örebro, där en kund stod och frågade ut försäljaren om den här.

Kunden: Vad är skillnaden mellan iPhone 4 och iPhone 4S?
Försäljaren: Ingenting.
Kunden: Ingenting? Men någon skillnad måste det ju vara?
Försäljaren: Nä.

Förstaklassig försäljare av högsta kaliber :ph34r:

Sorry för OT, men kunde inte hålla mig :rolleyes:

Postad 19 February 2012 - 21:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Kan man använda ett amerikanskt iTunes gift card på den svenska appstoren? Det verkar ju finnas billiga kort på ebay...

Postad 27 February 2012 - 11:12

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Hehe kul annons, ingen bra ide att snacka ner en produkt som man vill sälja.. han sänker ju ner priset med dom kommentarerna :D

http://www.blocket.s...6.htm?ca=11&w=1

Postad 07 March 2012 - 13:11

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hehe kul annons, ingen bra ide att snacka ner en produkt som man vill sälja.. han sänker ju ner priset med dom kommentarerna :D

http://www.blocket.s...m?ca=11&w=1

Synd att du inte tog screenshot, annonsen finns inte längre.

Postad 07 March 2012 - 19:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att fixa problemet med Google bildsök i safari? Sjukt irriterande

Postad 07 March 2012 - 20:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Synd att du inte tog screenshot, annonsen finns inte längre.

Ahh så han lyckades få den såld ändå :D

Redigerat av Unregistered1232, 07 March 2012 - 20:38.

Postad 08 March 2012 - 20:25

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Hur fungerar Navigons app på eran 4S, någon som testat den utomlands utan datauppkoppling och kört den via telefonens a-gps, står i valet om en GPS Navigon eller 4S med inköpt Navigons app.

Postad 09 March 2012 - 20:30

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Hur fungerar Navigons app på eran 4S, någon som testat den utomlands utan datauppkoppling och kört den via telefonens a-gps, står i valet om en GPS Navigon eller 4S med inköpt Navigons app.

Jag tror, om sanningen ska fram att en dedikerad GPS alltid är bättre än en på iPhone. Framförallt handlar det om kartor som lämnar en hel del att önska på iPhone då det inte finns någon modell/sätt för att prenumerera på en tjänst. Man köper programvaran en gång och sen så är kartorna gratis vilket gör att dom åtminstone i Tomtoms app är hopplöst utdaterade...

edit: Jag kan tex jämföra med min nya avsålda Galaxy S2 där jag laddade när alla GPS apps som fanns. Betydligt bättre uppdaterat på alla fronter med vägar/adresser och hastighetsbegränsningar...

Redigerat av trifix, 09 March 2012 - 20:31.

Postad 09 March 2012 - 21:06

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag tror, om sanningen ska fram att en dedikerad GPS alltid är bättre än en på iPhone. Framförallt handlar det om kartor som lämnar en hel del att önska på iPhone då det inte finns någon modell/sätt för att prenumerera på en tjänst. Man köper programvaran en gång och sen så är kartorna gratis vilket gör att dom åtminstone i Tomtoms app är hopplöst utdaterade...

edit: Jag kan tex jämföra med min nya avsålda Galaxy S2 där jag laddade när alla GPS apps som fanns. Betydligt bättre uppdaterat på alla fronter med vägar/adresser och hastighetsbegränsningar...

I Navigon kan du köpa till freshmaps och på så sätt uppdatera såfort de släpper nya kartor.
Vanligtvis varje kvartal.
Precis samma tjänst som i deras vanliga gpser

Postad 09 March 2012 - 22:04

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Jag har för mig att i Navigons app så ingår kommande kartuppdateringar?!

Postad 09 March 2012 - 22:18

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag har för mig att i Navigons app så ingår kommande kartuppdateringar?!

Nope inte sedan den senaste uppdateringen det var då de la till freshmaps.
Kör navigon skandinavien och har gjort det ett bra tag..

Postad 10 March 2012 - 07:44

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Oj, så sniket dom tar ju en bra slant för sin app i grundutförandet.

Finns det någon annan GPS app ni rekommenderar som har "inbyggda" kartor, jag skall ner till kontinenten i vår och vill därför undvika dataavgifter, fungerar era 4S bra med avstängd dataroaming?

Jag har googlat men inte funnit svar på 4S kapacitet som GPS utomlands med avstängd dataroaming.

Postad 10 March 2012 - 08:58

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Program som navigon och tomtom har inget krav på internet som grundutförande. Dock finns det tillval som väder prognoser och liknande men det är ju inget som krävs för själva navigationen.

Med andra ord så fungerar de precis som en dedikerad gps.

Jag har förutom navigon skandinavien också tomtom nordamerika och det har varit guld värt de gånger jag varit över där. Givetvis kör man ju ingen roaming där med de hutlösa priserna de tar.

Postad 10 March 2012 - 16:59

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Jag var inne på att köpa Navigons app med Europakartor Darkie men då du nämnde att dom klämt in fresh maps och vill ha betalt varje gång för uppdateringen så blir det en antiklimax av allt. Troligen vill dom ha en bra slant för det också, tror nog att det kommer att sluta med att jag köper en Garmin med livstids kartuppdateringar och skita i Navigons snikna beteende!

Funderat även på CoPilot om detta kan vara ett alternativ, någon som vet hur deras kartuppdateringar fungerar?

Till veckan kommer jag att få min 4S, skönt att pensionera 3GSen.

Postad 10 March 2012 - 17:59

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Tror det är en engångssumma för uppdateringar men inte säker för har inte köpt den själv.
Har för mig det var 469:- för europa kartorna och sen kan man uppdatera vart kvartal.

Postad 18 March 2012 - 01:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
när man är inne på en sida på safari så laddas bara halva sidan efter senaste uppdateringen. spelar ingen roll om det är detta forum eller om det är aftonbladet , oavsett sida så är det samma sak. någon som har samma problem och kan bekräfta att det är så , eller om det bara är min telefon som strular?

Postad 19 March 2012 - 07:38

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

när man är inne på en sida på safari så laddas bara halva sidan efter senaste uppdateringen. spelar ingen roll om det är detta forum eller om det är aftonbladet , oavsett sida så är det samma sak. någon som har samma problem och kan bekräfta att det är så , eller om det bara är min telefon som strular?

Jag upplever inte problemet du beskriver.

Postad 19 March 2012 - 08:32

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Ja min Canon kompakt ligger i en låda sedan jag skaffade iPhone 4. Nu med 4S är det likadant. Det var en av dom största anledningarna till att ville tillbaka till iPhone efter en liten tur med Samsung Galaxy S2. Den har visserligen bra optik men resten lämnar mycket att önska såsom hastighet och programvara.

Det finns EN sak som inte telefoner kan mäta sig med än och det är bilder i sämre ljus. Du vet där blixt inte riktigt funkar men egentligen skulle behövas, typ vanlig lite halvdassig vardagsrumsbelysning. Bilder bli suddiga många gånger pga för lång slutartid trots sina f2,4 (högt ljusinsläpp). Bilder i bra ljus blir grymt bra och ersätter kompakten helt och hållet. Likaså filmandet är totalt ersatt med mobilen. Blixten är tyvärr sämre på 4S av någon anledning där den blir väldigt blå och hård i jämförelse med 4:an av någon anledning. Går att justera i efterhand men ska inte behövas.

Framförallt så har jag nästan helt skippat datorn som bildredigerare eftersom det mesta går att fixa på iPhone/iPad med diverse appar. Det är endast avancerad fotoredigering såsom retuschering som inte fungerar men det är förståligt. Väntar spännt på Photoshop Touch till iOS som är en mer avancerad fotoredigerare.

Jo ibland saknas zoomen som finns på kompakt...

Något som jag har märkt när man har försökt fotografera med en iphone är att skalet (jo, skal är väl ett måste om man inte vill repa sönder skiten) får blixten att reflekteras mot linsen och bli som att fotografera i dimma, dvs det blir som att ljus kommer direkt in i linsen och bilderna blir urkassa. Att försöka fotografera utan blixt går normalt inte såvida man inte är ute på en gräsäng en solig dag... Så jag kan itne säga att kameran blir särskilt mycket använd...

Om man nu måste fotografera så är det enda rätta att ta ur mobilen ur skalet, men då håller man mobilen på ett onaturligt sätt så det är lätt att tappa den, så man bör skynda sig att sätta på skalet igen... och då var man tillbaks på ruta ett igen :P

Postad 19 March 2012 - 10:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Känns som problemet är att ditt skal är felkonstruerat. Du kanske skulle prova ngt tunnare? Ngn typ av skyddsfilm istället kanske.

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 March 2012 - 10:34.

Postad 19 March 2012 - 12:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Känns som problemet är att ditt skal är felkonstruerat. Du kanske skulle prova ngt tunnare? Ngn typ av skyddsfilm istället kanske.

Trodde att apple hade styrt upp sina tillverkare att följa vissa specifikationer =)

Jag hittade dock denna sida:
https://developer.ap...esources/cases/

"Use the flash test target to ensure your cases don't interfere with the flash on iPhone when taking pictures."

Uppenbarligen vet dem om att det är ett problem, halva guiden till sina tillverkare beskriver ju problematiken.. Ska köpa ett nytt till tjejen med större radie runt kamera/blixt...

Postad 19 March 2012 - 20:50

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Det här med skal är intressant. Jag har haft min iPhone 4 S sen den 28:e Oktober helt utan skydd och endast fått en 1cm lång liten repa på baksidan. Min gamla iPhone 4 ser ungefär liknande ut efter 1 års användande förutom fula märken på ramen efter att jag tappat den. Skulle iofs lätt ha avhjälpts med just ett skal men...

...jag VÄGRAR att förlora känslan i handen som en iPhone 4/S ger! Den där riktigt gedigna känslan av glas och metall som jag endast känt en gång tidigare och det var med en Motorola Razr V6 Maxx!!

Postad 20 March 2012 - 00:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag upplever inte problemet du beskriver.

Inte jag heller längre. Problemet gav sig efter en dag som tur var :)

Postad 23 March 2012 - 17:13

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Hallå kära pojkar och flickor!

Jag fick för ca en månad sedan en iPhone 4 att använda som arbetstelefon. Jag har tidigare gått i tankar på att skaffa en iPhone 4S men jag har blivit lite avskräckt efter allt smålagg som förekommer i iOS 5.1 (iPhone 4).

Min fråga är då om det är markanta skillnader i användarupplevelsen mellan iPhone 4 och iPhone 4S med tanke på A5-chipet? Lagget har bl.a. upplevts i webbläsaren, i appar, bland allmänt skiftande mellan hemskärmarna. Telefonen var helt ren när jag fick den.

Om detta microlagg fortfarande närvarar i iPhone 4S kanske jag får snegla över på en WP7 som privat mobil istället.

Tack för svar!

/ Daniel

Postad 24 March 2012 - 16:31

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hallå kära pojkar och flickor!

Jag fick för ca en månad sedan en iPhone 4 att använda som arbetstelefon. Jag har tidigare gått i tankar på att skaffa en iPhone 4S men jag har blivit lite avskräckt efter allt smålagg som förekommer i iOS 5.1 (iPhone 4).

Min fråga är då om det är markanta skillnader i användarupplevelsen mellan iPhone 4 och iPhone 4S med tanke på A5-chipet? Lagget har bl.a. upplevts i webbläsaren, i appar, bland allmänt skiftande mellan hemskärmarna. Telefonen var helt ren när jag fick den.

Om detta microlagg fortfarande närvarar i iPhone 4S kanske jag får snegla över på en WP7 som privat mobil istället.

Tack för svar!

/ Daniel

Har testat och jämfört min iphone 4s med tjejens iphone 4. Är inte riktigt med på vad för lagg du refererar till? Båda flyter på. Kan du beskriva lite mer så kan jag testa igen?
Har IOS 5.1 på båda

Redigerat av Termos, 24 March 2012 - 16:32.

Postad 24 March 2012 - 17:51

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Nu står man i valet och kvalet att välja en Iphone 4s eller en HTC one S.
Förmodar att det finns en hel del fanboys här inne som jag kan ställa lite frågor till beträffande Iphone.

1, När man surfar och håller på med annat kan man gå tillbaks ett steg eller måste man vända helt hem till startskärmen? Har sett att ngt program hade en bakåtknapp. Är det då inbyggt i programmet?

2, Hur upplever ni att batteritiden är på en Iphone 4s vid surf? Jag kommer att surfa till 98%..

3, Kan man köra flera program samtidigt, eller kan man ha fler fönster öppna samtidig när man surfar?

4, Är det ngn som reklamerat en telefon för att den inte fungerar vid minusgrader. Att telefonen inte fungerar vid minusgrader tycker jag låter mest som ett rykte, då jag aldrig hört att mina kompisar som har iphone, reklamerat ngt.

5, Måste man använda sig av Itunes för att föra över bilder och musik från och till telefonen, eller går det att skicka över på annat sätt. Ponera att man inte har Itunes installerat på en dator?

6, Ljudet i Iphone? Vissa menar att ljudet när man lyssnar på musik är ett skämt i Iphone jämfört med konkurrerande märken. Tar man HTC tex så har det märket BEATS Audio inbygg i luren, vilket tydligen ska göra en märkbar skillnad över hur man upplever musik.

7, Går det att ha ngn annan webläsare än Safari?

Tack på förhand

G

Redigerat av Unregistered895166df, 24 March 2012 - 18:59.

Postad 24 March 2012 - 18:50

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Har testat och jämfört min iphone 4s med tjejens iphone 4. Är inte riktigt med på vad för lagg du refererar till? Båda flyter på. Kan du beskriva lite mer så kan jag testa igen?
Har IOS 5.1 på båda

Jag vet inte riktigt vad jag ska specificera, det förekommer egentligen överallt.

Säg att du öppnar upp Safari och snabbt ska skriva in adressen till en hemsida, då fryser tangentbordet i inledningsskedet och efter ett tag kommer bokstäverna fladdrandes i en väldans fart!

När man går till hemskärmen längst till vänster där sökfältet finns hackar det till rätt rejält!

Scrollande i appar, i Facebook men även i Safari går ofta segt!

Jag har alltid trott att allt ska rinna på som vatten med iOS men efter att ha kört en hel del de senaste veckorna är det likvärdigt med Android vad gäller smidighet i gränssnittet.

Redigerat av daniel.l, 24 March 2012 - 20:53.

Postad 24 March 2012 - 20:20

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Jag formaterade nyss min laptop. Jag är inloggad i iTunes, men om jag ska synka datorn och min iphone nu, så kommer alla appar att raderas. Finns det inget sätt att apparna synkas från iphone till itunes? Alltså, att "koppla" apparna till mitt användar-id eller liknande. Omständigt att leta upp alla appar och ladda ner dem igen menar jag..

Postad 25 March 2012 - 11:15

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Nu står man i valet och kvalet att välja en Iphone 4s eller en HTC one S.
Förmodar att det finns en hel del fanboys här inne som jag kan ställa lite frågor till beträffande Iphone.

1, När man surfar och håller på med annat kan man gå tillbaks ett steg eller måste man vända helt hem till startskärmen? Har sett att ngt program hade en bakåtknapp. är det då inbyggt i programmet?

2, Hur upplever ni att batteritiden är på en Iphone 4s vid surf? Jag kommer att surfa till 98%..

3, Kan man köra flera program samtidigt, eller kan man ha fler fönster öppna samtidig när man surfar?

4, är det ngn som reklamerat en telefon för att den inte fungerar vid minusgrader. Att telefonen inte fungerar vid minusgrader tycker jag låter mest som ett rykte, då jag aldrig hört att mina kompisar som har iphone, reklamerat ngt.

5, Måste man använda sig av Itunes för att föra över bilder och musik från och till telefonen, eller går det att skicka över på annat sätt. Ponera att man inte har Itunes installerat på en dator?

6, Ljudet i Iphone? Vissa menar att ljudet när man lyssnar på musik är ett skämt i Iphone jämfört med konkurrerande märken. Tar man HTC tex så har det märket BEATS Audio inbygg i luren, vilket tydligen ska göra en märkbar skillnad över hur man upplever musik.

7, Går det att ha ngn annan webläsare än Safari?

Tack på förhand

G

Ska försöka svara på några av dina frågor.
1. Det finns oftast backknappar i apparna, men då backar man i själva appen. Det finns ingen liknande backknapp ala android där du kommer till föregående app. Däremot har du taskhanterare som du kommer åt genom att dubbelklicka på hemknappen där du kan hoppa mellan de öppna apparna. Kan nämna att ipad har 4 finger svep för att gå till nästa/föregående app.

2. Tycker batteritiden är som vilken annan telefon som helst. Surfningen beror lite på om det är wifi eller 3g surf, det sistnämda drar lite mer.

3. Safari samt flera andra webbläsare har stöd för flikar.

4. Hade min med i fjällen i ytterfickan i jackan när jag åkte skidor i -27 grader. Hade inga problem med min, förstår om man skulle tappa den i en snödriva ett par dagar i -25-30 att den inte skulle må så bra.

5. Har inget förslag här, men vet att det finns appar som kan agera nätverksdisk, du kan då skicka filer till iphonen via en intern webbsida, måste vara på samma wlan. Vet dock inte hur dessa fungerar praktiskt då jag inte använt dom själv.

6. Ljudet är som förväntat på en telefon, har aldrig hört en telefonhögtalare som imponerat mig iaf. Ibland kan man få lite bättre bas i ljudet genom att hålla en kupad hand över högtalaren, men detta fungerar givetvis på alla telefoner.

7. Har själv 3-4 olika webbläsare, körde bl.a. mycket med Atomic då den hade stöd för flikar tidigare än safari. Samt att det fanns en del multigestures till den.

Hoppas det var till lite hjälp iaf.

Postad 25 March 2012 - 11:20

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag formaterade nyss min laptop. Jag är inloggad i iTunes, men om jag ska synka datorn och min iphone nu, så kommer alla appar att raderas. Finns det inget sätt att apparna synkas från iphone till itunes? Alltså, att "koppla" apparna till mitt användar-id eller liknande. Omständigt att leta upp alla appar och ladda ner dem igen menar jag..

Kan det vara denna funktion som löserditt problem.
1. Koppla in iphonen till itunes
2. Högeklicka på telefonen
3. Välj över för inköp från iphone

Alternativ två. Gör en fullständig backup av telefonen, synka och återställ.

Postad 25 March 2012 - 18:20

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Ska försöka svara på några av dina frågor.
1. Det finns oftast backknappar i apparna, men då backar man i själva appen. Det finns ingen liknande backknapp ala android där du kommer till föregående app. Däremot har du taskhanterare som du kommer åt genom att dubbelklicka på hemknappen där du kan hoppa mellan de öppna apparna. Kan nämna att ipad har 4 finger svep för att gå till nästa/föregående app.

2. Tycker batteritiden är som vilken annan telefon som helst. Surfningen beror lite på om det är wifi eller 3g surf, det sistnämda drar lite mer.

3. Safari samt flera andra webbläsare har stöd för flikar.

4. Hade min med i fjällen i ytterfickan i jackan när jag åkte skidor i -27 grader. Hade inga problem med min, förstår om man skulle tappa den i en snödriva ett par dagar i -25-30 att den inte skulle må så bra.

5. Har inget förslag här, men vet att det finns appar som kan agera nätverksdisk, du kan då skicka filer till iphonen via en intern webbsida, måste vara på samma wlan. Vet dock inte hur dessa fungerar praktiskt då jag inte använt dom själv.

6. Ljudet är som förväntat på en telefon, har aldrig hört en telefonhögtalare som imponerat mig iaf. Ibland kan man få lite bättre bas i ljudet genom att hålla en kupad hand över högtalaren, men detta fungerar givetvis på alla telefoner.

7. Har själv 3-4 olika webbläsare, körde bl.a. mycket med Atomic då den hade stöd för flikar tidigare än safari. Samt att det fanns en del multigestures till den.

Hoppas det var till lite hjälp iaf.

Kanon, tack så mkt för hjälpen! Skönt att du svarar på precis de frågor jag ställer och inget annat. Sådan här hjälp uppskattas väldigt mkt.

En sista fråga bara: Beträffande ljudet är det ljudet via hörlursingången jag syftade på. Förlåt att jag var otydlig. Jag kommer nog aldrig att lyssna på annat sätt.

G

Postad 25 March 2012 - 18:34

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Förutom lagget i operativsystemet kom jag på ytterligare en sak som är otroligt störande med iOS - telefonboken!

iOS måste ha den fulaste telefonboken på marknaden - även den minst logiska och användarvänliga! Jag vill snabbt kunna se vilka som har ringt mig och vilka som jag har ringt alá SonyEricsson med nummer i blått, grönt och rött. I iOS är det mer eller mindre omöjligt att snabbt ta del av denna information med de minimala ikonerna.

Kan man ersätta denna "senaste samtal-lista" med någon annan från App Store? Ge mig gärna några bra tips.

Adressboken är även den under all kritik med kass synkronisering och integrering! Förslag på bättre adressbok via App Store, gärna där man kan se bilder på kontakterna och annat trevligt skulle uppskattas!

Postad 26 March 2012 - 10:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

iOS måste ha den fulaste telefonboken på marknaden - även den minst logiska och användarvänliga! Jag vill snabbt kunna se vilka som har ringt mig och vilka som jag har ringt alá SonyEricsson med nummer i blått, grönt och rött. I iOS är det mer eller mindre omöjligt att snabbt ta del av denna information med de minimala ikonerna.

Missade samtal är ju redan röda.
Att hålla på och jämföra med hur gränsnittet ser ut i andra OS är ju meningslöst. Då kommer ju någon att klaga över att det inte ser ut som på Nokia, eller HTC eller what ever, hur man än skulle göra. :wacko:

Postad 26 March 2012 - 11:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Förutom lagget i operativsystemet kom jag på ytterligare en sak som är otroligt störande med iOS - telefonboken!

Kan man ersätta denna "senaste samtal-lista" med någon annan från App Store? Ge mig gärna några bra tips.

Adressboken är även den under all kritik med kass synkronisering och integrering! Förslag på bättre adressbok via App Store, gärna där man kan se bilder på kontakterna och annat trevligt skulle uppskattas!

Då måste du jailbreaka om du ska använda ngt annat.

Postad 26 March 2012 - 14:58

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Då måste du jailbreaka om du ska använda ngt annat.

OK, tack för svaret, ska kika på vilka möjligheter som finns med jailbreak.

Missade samtal är ju redan röda.
Att hålla på och jämföra med hur gränsnittet ser ut i andra OS är ju meningslöst. Då kommer ju någon att klaga över att det inte ser ut som på Nokia, eller HTC eller what ever, hur man än skulle göra. :wacko:

Jag vet att de missade samtalen är röda, det är utgående och ingående som det är svårt att se skillnad på. Jag vill inte att iOS ska se ut som Nokia, LG, HTC eller Samsung, jag vill såklart att de kör en egen lösning - dock hade denna lösning fått vara lite bättre än den nuvarande som enligt mig fungerar under förväntan.

En trevligare adressbok hade också varit önskvärt, jag ska kika på jailbreaksidan om det finns några alternativ.

Redigerat av daniel.l, 26 March 2012 - 15:00.

Postad 27 March 2012 - 18:04

ToBPower
  • ToBPower
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Den synkar ju klockrent med Google Kontakter på samma sätt som Android och även bilder kommer med. Lite trick behövs. http://support.googl...2&answer=138740

Postad 28 March 2012 - 16:40

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Min gamla 3gs gick sönder för nån vecka sen, lämande in den på iphonereparation.se, men dom fick inte igång den trots lödning mm. Fick då låna en xperia.. då jag redan innan spy galla på android så var jag förra veckan tvungen att köpa en 4S trots att jag skulle vänta på 5an.. men jag får köpa den kontant sen när den släpps!! :)

Postad 28 March 2012 - 21:37

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Kommer det iphone med flash?

Postad 28 March 2012 - 21:44

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Kommer det iphone med flash?

Mest troligen inte, då flash är på väg bort.

Postad 01 April 2012 - 10:05

predator1
  • predator1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej, funderar på att köpa iphone 4s eller nya samsung galaxy eller va det heter, kan nån tipsa vilken av de jag ska välja? Tack

Postad 01 April 2012 - 14:35

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Hej, funderar på att köpa iphone 4s eller nya samsung galaxy eller va det heter, kan nån tipsa vilken av de jag ska välja? Tack

Vad är du ute efter? Stor skärm mindre skärm?

Postad 01 April 2012 - 15:25

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Enkel telefon i ett litet format med stora möjligheter eller avancerad telefon i stort format med ännu större möjligheter :)

Postad 01 April 2012 - 17:34

predator1
  • predator1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Skärmen spelar inget roll för mig, men visa säger samsung bättre, visa iphon, just nu tele 2 har bra erbjudande maxi för 345 och man ringer till vilken som helst operator, vilken av de skulle ni välja?

Postad 01 April 2012 - 19:13

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Det är ju faktiskt en smaksak. Själv är jag iPhone-fanatiker men har ägt en SGS2. Det är STORA skillnader på telefonerna där SGS2 (Androidmobil) mest kan liknas med en dator i fickformat, det mesta går att göra. iPhone är mer hårt hållen inom ett ramverk men inuti ramverket kan magi skapas. Det är programmen/apps som i slutändan gör telefonen och SMS/Ringa/mail fungerar klockrent på iPhone medans jag upplevde det omständigt i vissa lägen på Android. Däremot går det på Android att ladda ner massor av Apps som hjälper till med just detta. Sen har ju faktiskt SGS2 i dagarna uppgraderats till Android 4 vilket är ett uppsving. Tänk däremot på att SGS2 blir ett år gammal om en månad medans tex iPhone 4S ändå bara är 5 månader gammal.

Jag slits mellan båda världarna mest för att jag i lägen där det är viktigt vill ha en telefon som fungerar perfekt för SMS/ringa/mail i snabba situationer. Nästa gång vill jag kunna kolla på det där filmklippet som kräver "den där" videospelaren som i sin tur enbart finns på Android...

I slutändan blev det kameran och iPhones betydligt mer kvalitativa kamera-apps som tog hem priset hos mig. SGS2 var helt enkelt efter på den fronten och där det på Android krävdes 2-3 program för att åstadkomma bildredigering så finns det 1 app på iPhone som fixar allt...

Postad 01 April 2012 - 19:30

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Skärmen spelar inget roll för mig, men visa säger samsung bättre, visa iphon,

Det säger alla om allt. Fundera vad du kommer att göra med en mobil mest?

Postad 01 April 2012 - 21:10

predator1
  • predator1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag har valt iphone 4s med maxi abonemang, som du har sagt samsung mest kan liknas med en dator i fickformat, har haft iphone 3gs, 4 oxå, plus jag kan få de programmer jag har köpt från itunes ju, tack för hjälpen, det blev iphone 4s))))

Postad 02 April 2012 - 09:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Låter som användarproblem/kunskapsbrist. I min "Recent calls" ser jag iallafall alla samtal markerade som antingen "outgoing" eller "incoming" samt markerade snyggt med tid, datum och varaktighet.

Inte jättetydligt dock, med en liten "lur"-ikon på utgående men ingen symbol alls på inkommande (ios 4.3).

Postad 03 April 2012 - 13:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Men driver du med mig nu? iOS 4.3.... Den är för tusan 2,5 år gammal... Uppdatera till 5.1

Aldrig, då blir min 3GS för slö. ;)
4.3.3 kom för övrigt i maj-11, så den är inte ens ett år...

Redigerat av agpath, 03 April 2012 - 13:16.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.