Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 02 augusti 2021 - 23:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Och du tänkte inte efter innan du svarade  :) .

man behöver inte tänka igenom dina svar så noga längre för du kör samma strategi sen dag 1 :lol:

Postad 02 augusti 2021 - 23:59

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

haha där kom den också.
nä men du har rätt. jag visste att jag hade covid och jag åkte till min familj för att smitta dom. allra helst ville jag att dom skulle dö.

De intentionerna tror jag ingen har men det kan ju bli konsekvensen. Kanske kan vara därför dom vid upprepande tillfällen trycker på att rekommendationerna ska följas?

Postad 03 augusti 2021 - 00:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

De intentionerna tror jag ingen har men det kan ju bli konsekvensen. Kanske kan vara därför dom vid upprepande tillfällen trycker på att rekommendationerna ska följas?

nej för du har garanterat suttit instängd i 2 år nu utan att vare sig handlat eller träffat någon du känner.

kasta inte sten  i glashus nu :)

Postad 03 augusti 2021 - 05:00

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

man behöver inte tänka igenom dina svar så noga längre för du kör samma strategi sen dag 1 :lol:

Till skillnad från din strategi, besöka människobyn och gå på restaurang mitt under begynnelse av möjlig fjärde våg. Det jag lärt mig av livet är att folk som hyser hat, alltid mår dåligt inombords.

Hur mår du egentligen? 

Postad 03 augusti 2021 - 08:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

I mina minnen spreds Covid19 i första hand(första veckan i mars 2020) av hemvändande SVENSKAR från Italienska alperna. 

Varför tilläts dom komma tillbaka utan att testas?

Postad 03 augusti 2021 - 09:06

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Varför tilläts dom komma tillbaka utan att testas?

Fanns det ens test då?

Postad 03 augusti 2021 - 09:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Fanns det ens test då?

Karantän då?

Postad 03 augusti 2021 - 09:44

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Karantän då?

lätt att vara efterklok, mig veterligen var det väldigt lite vetskap kring detta världen över. Och är väl till viss del fortfarande så än idag.

Redigerat av somoene2, 03 augusti 2021 - 09:45.

Postad 03 augusti 2021 - 09:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

lätt att vara efterklok, mig veterligen var det väldigt lite vetskap kring detta världen över. Och är väl till viss del fortfarande så än idag.

Nej, i Sverige visste vi mycket. Experterna sa att det inte var nån fara att viruset skulle komma hit

Postad 03 augusti 2021 - 11:08

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Jag noterar att du inte citerar den delen av inlägget där ditt påstående att jag inte kunde svara själv motbevisades.

Jag har inte direkt uttänkt stategi. Men ser du något som du ogillar så får du gärna påpeka det, PM är ok om du inte vill ta det publikt :) .

Men jag kan säga så här. Du är skeptisk till myndigheter, regering och liknande, och ifrågasätter emellanåt deras beslut. Det har du skrivit i andra inlägg så det förutsätter jag att du står för. Problemet är att din skepsism ofta verkar baseras på okunskap och när du blir överbevisad så vill du inte ge dig i alla fall. Då kommer den typen av svar som du nu kom med. 

Nej, i Sverige visste vi mycket. Experterna sa att det inte var nån fara att viruset skulle komma hit

Som sagt, lätt att vara efterklok  :) . Experterna utgick väl från den data dom hade då. 

Redigerat av Mr_Tom, 03 augusti 2021 - 12:38.

Postad 03 augusti 2021 - 14:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Som sagt, lätt att vara efterklok  :) . Experterna utgick väl från den data dom hade då. 

Dom visste att det var ett utbrott i norra Italien och så släppte dom in turisterna som varit där utan karantän eller test.

Postad 03 augusti 2021 - 15:14

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Dom visste att det var ett utbrott i norra Italien och så släppte dom in turisterna som varit där utan karantän eller test.

Jo, det gjordes misstag i början. Men samtidigt, hur hårt skall man trycka till i början och fortfarande få en acceptans från allmänheten? Det väl väl ingen som kunde förutsäga hur detta skulle utveckla sig? Det var ju mycket som var nytt med viruset, av naturliga skäl. 

Det fanns ju vissa åtgärder även om det visade sig otillräckligt. Sedan är ju frågan också hur mycket man påverkat det hela genom att bromsa inresande svenskar. Samtidigt var det väl en del restriktioner som t ex karantän, som dessutom gäller nu också. Vi medborgare har ju ett visst ansvar också och alla har väl inte riktigt klarat av det. 

Det kommer väl en granskning av vad som fungerade både bra och mindre bra under denna pandemi så alla lära sig av gjorda misstag.

Postad 03 augusti 2021 - 15:43

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Var det bara svenskar som var där vid utbrottet? Då kan den ju inte kommit från Kina?

Postad 03 augusti 2021 - 16:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Var det bara svenskar som var där vid utbrottet? Då kan den ju inte kommit från Kina?

Väldigt sannolikt så var det inte bara svenskar där. 

Postad 03 augusti 2021 - 16:41

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ah. Det var bara Sverige av alla länder som inte förstod att det var en pandemi och därför inte låste landet.

Postad 03 augusti 2021 - 19:35

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Nu är det mycket möjligt att jag minns fel :) .

Var det inte en person i Italien som spred smittan väldigt effektivt precis i början? Och han hade varit på resa i Wuhan.

Och var det inte, en kypare, med visselpipa,  på en krog i alperna, som spred smittan effektivt bland svenska turister på någon turistort?

Jag har hört detta men det kanske är skrönor.

Samtidigt vet jag att det varit ett antal evenemang på olika platser som blivit superspridande. Vi får väl hoppas att OS inte får den effekten nu.

Postad 03 augusti 2021 - 20:19

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Nu är det mycket möjligt att jag minns fel :) .

Var det inte en person i Italien som spred smittan väldigt effektivt precis i början? Och han hade varit på resa i Wuhan.

Och var det inte, en kypare, med visselpipa, på en krog i alperna, som spred smittan effektivt bland svenska turister på någon turistort

Stämmer

https://omni.se/a/4qJe7e

https://omni.se/a/pLkqvW

Postad 03 augusti 2021 - 20:53

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Tack, då var jag inte helt fel ute :) .

Postad 03 augusti 2021 - 23:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Till skillnad från din strategi, besöka människobyn och gå på restaurang mitt under begynnelse av möjlig fjärde våg. Det jag lärt mig av livet är att folk som hyser hat, alltid mår dåligt inombords.

Hur mår du egentligen? 

jag mår ganska bra. tackar för frågan och omtanken :)

vi tycker och tänker nog bara lite olika när det gäller vissa saker.

Sen är hat ett starkt ord. Tror aldrig jag sagt att jag hatar någon :)

Angående stockholm förresten så märktes det tyvärr att folk inte brydde sig. Jag har alltid varit noga med avstånd men det gick knappt där. På vissa ställen var det helt fullt med folk och dom ställena undvek vi. Vi satt bara vid ett bord för oss själva.. Men det var trevligt och jag åker gärna tillbaka :)

Postad 04 augusti 2021 - 05:05

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Angående stockholm förresten så märktes det tyvärr att folk inte brydde sig. Jag har alltid varit noga med avstånd men det gick knappt där. På vissa ställen var det helt fullt med folk och dom ställena undvek vi. Vi satt bara vid ett bord för oss själva.. Men det var trevligt och jag åker gärna tillbaka :)

Skratt, du talar ju rakt emot det du anklagar andra för. Du hävdar att folk inte bryr sig, medans du själv gärna besöker samma ställe... Det är det jag inte förstår. Alltså en projicering, dvs du beskriver andras svagheter i syfte att stärka din egen självbild. Precis som du säger, vi har olika tänk och tycken. Med skillnaden är att jag INTE anklagar eller försvarar etnicitet eller vilken by i Sverige du är född i.  B)

Postad 04 augusti 2021 - 08:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Det torde bara vara 1 eller 2 månader innan alla icke-idioter över 15 år har fått dos 2 här i Sverige (de med hälsoskäl undantagna). Dos 3 till riskgrupp på gång med.

Frågan är vad som görs efter det? Spontant så känns det som om vaccin till övriga världen borde ha hög prio. Vi kommer aldrig bli av med det här om det finns miljontals ovaccinerade som låter viruset härja och mutera sig högt och lågt. Skulle önska att regeringen ger nått besked här.

Postad 04 augusti 2021 - 10:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 1

Skratt, du talar ju rakt emot det du anklagar andra för. Du hävdar att folk inte bryr sig, medans du själv gärna besöker samma ställe... Det är det jag inte förstår. Alltså en projicering, dvs du beskriver andras svagheter i syfte att stärka din egen självbild. Precis som du säger, vi har olika tänk och tycken. Med skillnaden är att jag INTE anklagar eller försvarar etnicitet eller vilken by i Sverige du är född i.  B)

nej nu får du nog läsa en gång till vad jag skrev så du kanske förstår lite bättre.

Ta dig tid :)

Postad 04 augusti 2021 - 10:36

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Jag ser ute i affärerna att väldigt få har munskydd nu när dom handlar. Och folk trängs mer nu också. Dom verkar tro att smittan är över.

Postad 04 augusti 2021 - 11:39

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Fast det var väl aldrig särskilt många som hade munskydd till och börja med?

Postad 04 augusti 2021 - 11:45

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Ser också viss skillnad i butiker, men då handlar det mest om att jag upplever det vara mer människor i butiken. De flesta håller dock avstånd upplever jag.

Roade mig i helgen med att läsa lite inlägg på KavlaNer på FB. Det är en grupp där de som inte vill vaccinera sig kan peppa varandra och där man som oliktänkande inte får vara med och diskutera. Generellt har jag inte mycket till övers för dem som väljer att inte vaccinera sig utan hälsoskäl, men jag kan ha lite respekt för dem som väljer att inte vaccinera sig för rädsla för eventuella långsiktiga allvarliga biverkningar av vaccinen. För även om den samlde expertisen inte förväntar sig svårare biverkningar på sikt, så vet vi inte med säkerhet ännu och det kan jag ändå känna viss respekt för. Därmot känner jag bara förakt för dem som inte vaccinerar sig med hänvisning till 5G, New World Order eller någon annan idiotisk konspirationsteori och tyvärr verkar det finnas ganska många av dem i gruppen. Sett till inläggen är det också en stark överrepresentation av kvinnor som skriver inlägg i gruppen. Själv är jag stolt bärare av plåster på vänster överarm efter spruta två igår!

Postad 04 augusti 2021 - 14:38

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Tog också andra i går men slängt plåstret

Postad 04 augusti 2021 - 14:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

Brukar bli brutala sticksår av sprutor. Begriper inte ens varför man får plåster :)

Postad 04 augusti 2021 - 14:46

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Nej, men dom skyddade sig med foliehatten

Postad 04 augusti 2021 - 16:43

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Det var allt en binär verklighetsuppfattning från din sida. Inte så förvånande iofs... :)

Postad 04 augusti 2021 - 16:57

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Nej, men dom skyddade sig med foliehatten

Var kom foliehattar in i bilden? Om jag minns rätt så gick väl diskussionen ut på att du tyckte att alla skulle bära munskydd eftersom det var omöjligt att avgöra hur lång en arm är ;)

Postad 04 augusti 2021 - 17:12

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Jag har använt munskydd väldigt sällan, typ en handfull tillfällen. Det enda som varit tydligt obligatoriskt är väl kollektivtrafiken och där finns väl fortfarande en del krav tror jag. Jag har inte full koll men jag har inte heller åkt kollektivt på väldigt länge.

Jag håller konsekvent avstånd och vid trängsel i butiker så avstår jag från att gå in. Men det klart, avståndet har ju varit svårt för en del att bestämma. Jag brukar försöka tillämpa "kroppslängd" snarare än "armlängd" och eftersom jag är ganska lång så ger det viss marginal mot rekommendationerna :) .

Just frågeställningen med att "hålla avstånd" har inte varit någon stor sak för min del. Men visst har jag ibland fått påpeka för någon att dom skall tänka till  :) .

Postad 04 augusti 2021 - 17:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Var kom foliehattar in i bilden? Om jag minns rätt så gick väl diskussionen ut på att du tyckte att alla skulle bära munskydd eftersom det var omöjligt att avgöra hur lång en arm är ;)

Finns teorier om att munskydd är farliga eller inte gör nån nytta alls. Vissa tror dom kan ge cancer, syrebrist, koldioxidförgiftning, försvagat immunsystem mm. 

Redigerat av Buddypresley, 04 augusti 2021 - 17:17.

Postad 04 augusti 2021 - 17:45

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Finns teorier om att munskydd är farliga eller inte gör nån nytta alls. Vissa tror dom kan ge cancer, syrebrist, koldioxidförgiftning, försvagat immunsystem mm.

Det gör det säkert, det finns ju konspirationsteorier om det mesta. Jag trodde att du refererade till något i denna tråden.

Postad 04 augusti 2021 - 17:50

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det fanns en del diskussioner om nyttan av munskydd under en period. Finns det nu tydlig forskning som påvisar att munskydd ger ett bra skydd med de förutsättningar som är aktuella? Att det fungerar inom sjukvården är väl ingen som ifrågasatt.

Men din kommentar om foliehattar kändes konstig med tanke på den diskussion som varit om munskyddens funktion.

Postad 04 augusti 2021 - 17:50

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0
Koldioxid förgiftning av mildare grad är iof sant. Men lätt göra något åt. De är ett gissel lider med dem som konstant måste ha dem i jobbet. För mig bara ett par timmar max men tillräckligt drygt.

Postad 05 augusti 2021 - 06:04

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

nej nu får du nog läsa en gång till vad jag skrev så du kanske förstår lite bättre.

Ta dig tid :)

Tack för att du svarar, men det är tyvärr enbart svammel. Du åker till människobyn från landet och klagar sedan på hur folk trängs. Låter inte riktigt, rikigt...

Postad 05 augusti 2021 - 16:25

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 1

Läste nu att usa öppnar upp för conserter nu i höst,

Låter nästan som pandemin är över.

Rolling stones börjar sin usa tour 26 sept.

Undrar hur mycket publik dom tar in stadion då.

Det är ju inga små arenor dom spelar på.

Det är  munskydd på besökare i alla fall.

Risken är väl att  världen öppnar upp för tidigt.

Och den stora frågan är vål hur ska folk kunna hålla avstånd.

Postad 05 augusti 2021 - 16:51

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0
Som om det inte vore nog att världen öppnar upp som om viruset aldrig funnits så börjar nu en del vetenskapsmän oroa sig för att lambdavarianten sprider sig allt mer. Och lambda är tydligen potentiellt ännu mer smittsam och farlig än delta. :(

Redigerat av Zacabeb, 05 augusti 2021 - 16:51.

Postad 05 augusti 2021 - 17:21

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 2
5G patch 2.0 installerad, hoppas på bättre täckning denna gången.

Postad 05 augusti 2021 - 17:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 1

Bifogad fil  Unknown.png   9,2K   0 Antal nerladdningar

Postad 05 augusti 2021 - 17:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 1

Och lambda är tydligen potentiellt ännu mer smittsam och farlig än delta. :(

Tveksamt. Men risken finns såklart att vaccinen har sämre effekt på den. 

edit: Hoppsan, det blev två inlägg.

Redigerat av Ageve, 05 augusti 2021 - 17:30.

Postad 05 augusti 2021 - 17:50

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 1

Half-Life/Aperture science? Jag tänkte mer...

4akQoPA.png

Postad 05 augusti 2021 - 19:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

5G patch 2.0 installerad, hoppas på bättre täckning denna gången.

hur känner du dig? eller för tidigt kanske?

många verkar bli risiga efter andra dosen.

Postad 05 augusti 2021 - 20:44

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 2
Tog andra Pfizer/Biontech i tisdags. Förutom lite ömhet i armen har jag mått som vanligt.

Postad 05 augusti 2021 - 21:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 1

Tog andra Pfizer/Biontech i tisdags. Förutom lite ömhet i armen har jag mått som vanligt.

Feber, huvudvärk ont i axeln i 2 dagar för mig, efter andra Moderna sprutan. Fick även huvudvärk och ont i axeln efter första sprutan, kändes som man fått en hockey tackling där och kunde ej sova på den sidan på 2 nätter.

Postad 05 augusti 2021 - 21:14

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

Jag hörde det också innan jag fick spruta två för mer än en månad sedan. Jag kunde räkna med att bli "knockad" 24 timmar efter sprutan.

Jag var lite orolig för jag hade ett viktigt möte då, inte så att jag funderade på att skippa sprutan men ändå. I praktiken hände nästan ingenting. Lite öm i armen, det var allt. Sedan har jag pratat med flera personer som hört samma sak, att man blir dålig ca 24 timmar efter andra sprutan. Jag har pratat med en person som blev lite risig men andra jag pratat med har liknande "biverkningar" som jag fick.

Tyvärr är det nog många som upprepar saker dom hört "någonstans". Det finns mycket åsikter om vaccinet men en sak tror jag en del missar. Vad blir konsekvensen om vi inte vaccinerar oss? Vi har ju provat det i ungefär ett år och resultatet var väl inte så tilltalande?

Edit: Som info så har jag fått Pfizer/BionTech

Redigerat av Mr_Tom, 05 augusti 2021 - 21:16.

Postad 05 augusti 2021 - 21:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 1

Jag hörde det också innan jag fick spruta två för mer än en månad sedan. Jag kunde räkna med att bli "knockad" 24 timmar efter sprutan.

Jag var lite orolig för jag hade ett viktigt möte då, inte så att jag funderade på att skippa sprutan men ändå. I praktiken hände nästan ingenting. Lite öm i armen, det var allt. Sedan har jag pratat med flera personer som hört samma sak, att man blir dålig ca 24 timmar efter andra sprutan. Jag har pratat med en person som blev lite risig men andra jag pratat med har liknande "biverkningar" som jag fick.

Tyvärr är det nog många som upprepar saker dom hört "någonstans". Det finns mycket åsikter om vaccinet men en sak tror jag en del missar. Vad blir konsekvensen om vi inte vaccinerar oss? Vi har ju provat det i ungefär ett år och resultatet var väl inte så tilltalande?

nej det jag är lite orolig för är för att när jag tog första sprutan så var DOM oroliga att ge mig sprutan eftersom jag inte tål penicillin. (har fått allergichock)  dom frågade då mig om jag fick ta det här vaccinet.. jag svarade då att det måste väl ni ha koll på?

då kollade dom upp massa saker på datorn och sen sa dom "vi chansar" :lol:

klart man blev lite nojig efteråt och kände efter lite extra om man fick några biverkningar.

men har läst efteråt och det ska inte vara någon fara. Ser fram att få andra dosen överstökad :)

Postad 05 augusti 2021 - 21:38

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 1

Än så länge märker jag ingenting.
Första sprutan gjorde axeln lite öm i ungefär ett dygn, men det var allt.

Postad 05 augusti 2021 - 21:39

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

nej det jag är lite orolig för är för att när jag tog första sprutan så var DOM oroliga att ge mig sprutan eftersom jag inte tål penicillin. (har fått allergichock)  dom frågade då mig om jag fick ta det här vaccinet.. jag svarade då att det måste väl ni ha koll på?

då kollade dom upp massa saker på datorn och sen sa dom "vi chansar" :lol:

klart man blev lite nojig efteråt och kände efter lite extra om man fick några biverkningar.

men har läst efteråt och det ska inte vara någon fara. Ser fram att få andra dosen överstökad :)

Ja, vad skall man säga? Väldigt mycket i pandemin, vare sig det gäller resande eller att undvika tränsel, handlar till sist om eget ansvar och att värdera konsekvenser.

Det var sannolikt fullt möjligt för dig att kolla vaccinet och eventuella risker innan du gick dit för att få sprutan. Jag har tidigare nämnt att jag har en kusin som är multiallergisk. Hon kollade upp vaccinet, med hjälp av läkare, innan hon gick dit.

Redigerat av Mr_Tom, 05 augusti 2021 - 21:40.

Postad 05 augusti 2021 - 21:44

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Finns öppen databas för hela EU på (misstänkta)biverkningar från/av/efter alla fyra olika vacciner. 

BioN-tech ligger inte långt efter Astraz. 

Följ röda texten och scrolla ner. 
https://www.adrrepor...u/en/index.html

Edit:

Ta fliken Number of Individual Cases By Reaction Groups 

Sen sortera By Seriousness

Redigerat av TijY, 05 augusti 2021 - 21:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.