Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2012 - 11:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Tv4 finns på Facebook

och även på Google+ även om de inget sagt där sedan 28 maj.

Postad 26 August 2012 - 12:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

och även på Google+ även om de inget sagt där sedan 28 maj.

OK har inget facebookkonto och ämnar ej skaffa.

Postad 26 August 2012 - 16:27

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

OK har inget facebookkonto och ämnar ej skaffa.

Då får du ringa eller maila till Tv4
För jag tror inte att de startar ett konto på minhembio
De kan inte sitta och bevaka alla forum som kallar och har därför valt att finnas på FB
dessutom kan du genom deras (nya och fruktansvärt dåliga) hemsida ställa frågor http://po.tv4.se

Postad 26 August 2012 - 16:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Då får du ringa eller maila till Tv4
För jag tror inte att de startar ett konto på minhembio
De kan inte sitta och bevaka alla forum som kallar och har därför valt att finnas på FB
dessutom kan du genom deras (nya och fruktansvärt dåliga) hemsida ställa frågor http://po.tv4.se

Ok, fruktansvärt dåliga? Säger allt! Hur är de på FB då? Likadant där?

Postad 27 August 2012 - 13:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Måste säga att efter att ha haft Canal Digital nu i ett år vilket är ett år för mycket att maken till skitboxar har jag inte varit med om. Efter att ha haft två olika inspelningsbara HD-box 250gb med flertalet fel (olika fel dessutom) så lyckades man efter MYCKET problem få erbjudande om den nya inspelningsbara Hd-box 500gb till ett bra pris och två fria månader (vilket jag aldrig ens fått). Då denna box också krånglar med lite olika problem och man som alltid får samma svar från kundtjänst: 1. Fabriksåterställning 2. Ringa tekniker Så har jag tröttnat helt på att ens ringa dom, och bara väntar ut min bindningstid som är ytterligare 12 månader. Då det inte kommer bli nån ändring för mig så har jag istället satsat på en roligare sysselsättning. Få andra att inte skaffa Canal Digital för att de ska slippa en massa problem. Har lyckats med ett tjugotal hittills iallafall, och förhoppningsvis mer. Sen att de har så tydlig "reklam" för sig själva på parabolen går ju också att motverka med ett negativt tilläggsord under. Då man inte ens kan avbryta abbonemanget i förtid med lite prisavdrag som t.ex. Comhem har (betala hälten av återstående tid), så får detta bli resultatet istället. Har nog aldrig ångrat ett köp så mycket som när jag skaffade Canal Digital.

Hejsan Mjskara,

VI förstår att ni har haft väldigt mycket problem och vill gärna försöka reda ut detta. Skicka dina kontaktuppgifter samt person- eller kundnummer i ett PM till oss.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 27 August 2012 - 17:37

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hejsan Mjskara,

VI förstår att ni har haft väldigt mycket problem och vill gärna försöka reda ut detta. Skicka dina kontaktuppgifter samt person- eller kundnummer i ett PM till oss.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Varför ska liknande ärenden behöva lyftas fram i olika forum för att få hjälp?
Jag har också stora bekymmer med min box, påtalat dom inom garantitiden och när den väl passerat, så får jag
Besked att inget speciellt kan göras för att åtgärda felen.

Postad 27 August 2012 - 18:54

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
  • Alla kanaler via kabel borta i Umeåområdet. Går man in på er hemsida och tittar under driftstörningar möts man av beskedet " inga kända problem i ditt område" Om ni inte använder er av möjligheten att informara om driftstörningar via hemsidan kan ni ju lika gärna ta bort möjligheten att söka efter driftinformation på hemsidan.

Postad 27 August 2012 - 22:27

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Varför ska liknande ärenden behöva lyftas fram i olika forum för att få hjälp?
Jag har också stora bekymmer med min box, påtalat dom inom garantitiden och när den väl passerat, så får jag
Besked att inget speciellt kan göras för att åtgärda felen.

Det var samma sak när jag hade problem sist och inte fick nån vettig hjälp. Men efter att ha skrivit om problemen på Fairshopping fick man snabbt ett samtal och en deal så man skulle bli nöjd.

Postad 28 August 2012 - 10:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Är det normalt att installatören tar ut 1500 extra för "takmontering" och DESSUTOM vill ha 500 i avgift för att han tar med sig en stege när man vid beställning angett att det är en 1 1/2 villa och då vi är nyinflyttade inte har en stor stege tillgänglig?

Vi har dragit kabelrör från huvudet ner till rummen så det är en rätt straight forward installation imo.

Om det skall vara så - då har ni en j*vla uppförsbacke att vända mig till en nöjd kund...

Postad 28 August 2012 - 20:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
De två-tre senaste dagarna har vi haft rutan blinkande till och från som ber en sätta in kortet. Har det varit några kända problem?

Postad 28 August 2012 - 20:52

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
så mycket missnöje och ändå fler som blir kunder.. förvirrande inför valet sen när allt är färdigdraget... hum hum..

Postad 28 August 2012 - 21:32

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Klart det visas missnöje på ett ställe som det här, det ger ju knappast en rättvis bild över kundnöjdhet iaf.

Postad 29 August 2012 - 10:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Är det normalt att installatören tar ut 1500 extra för "takmontering" och DESSUTOM vill ha 500 i avgift för att han tar med sig en stege när man vid beställning angett att det är en 1 1/2 villa och då vi är nyinflyttade inte har en stor stege tillgänglig?

Vi har dragit kabelrör från huvudet ner till rummen så det är en rätt straight forward installation imo.

Om det skall vara så - då har ni en j*vla uppförsbacke att vända mig till en nöjd kund...

Hej Dreadlock!
Vi har skickat ett PM till dig, som vi ber dig svara på så vi kan lösa ditt ärende.

Mvh
Jenny

Postad 29 August 2012 - 10:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej!

Nu är det klart vilka hårddiskar och USB som är godkäna till HD-Box On Demonad att spela in på.
Mer info hittar ni på vår hemsida:
http://www.canaldigi...ll-din-HD-box-/'

Mvh
Jenny

Postad 29 August 2012 - 10:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Vi som redan är kunder,får vi hosta upp 2699 för boxen? Likadant med modulen,måste vi pynta 799 för den. Hutlöst i så fall iallafall ang modulen då man behöver ett rum till för 99:- mån (prishöjning 19kr!) Har ej hört nåt om detta,ska kolla min faktura. Blir mer och mer besviken på er och era ägare.

Postad 29 August 2012 - 12:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Vi som redan är kunder,får vi hosta upp 2699 för boxen? Likadant med modulen,måste vi pynta 799 för den. Hutlöst i så fall iallafall ang modulen då man behöver ett rum till för 99:- mån (prishöjning 19kr!) Har ej hört nåt om detta,ska kolla min faktura. Blir mer och mer besviken på er och era ägare.

Hejsan Askungen,

De priser du nämner är ordinarie priser på boxen/modulen.
Vi har alltid kampanjer till våra befintliga kunder, om man vill ta del av dessa kontakta vår kundservice på
telefonnummer 0770- 33 22 11.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 30 August 2012 - 08:14

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hejsan Askungen,

De priser du nämner är ordinarie priser på boxen/modulen.
Vi har alltid kampanjer till våra befintliga kunder, om man vill ta del av dessa kontakta vår kundservice på
telefonnummer 0770- 33 22 11.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Jaså? Alltid kampanjer?

Jag pratade med supporten för 20 minuter sedan efter ett blixtnedslag i vår gamla HD-box (den värdelösa HD PVR 101-ST). Nån försäkring var det inte tal om såklart, det hade jag inte väntat mig, men jag förväntade mig åtminstone ett bra pris på någon av era nya boxar. Men nej, hon (som hette Moa) rabblade bara upp ordinarie priser på era andra boxar, dvs 2500 spänn för ADB-boxen. Då sa jag precis som det var att jag har varit missnöjd sedan ett år tillbaka efter era försök med ny programvara i min box, men hon verkade inte fatta piken. Hon pratade mest om hur fantastisk den nya boxen är och att den inte går att jämföra med den gamla.

Jag har en månad bindningstid kvar och sedan är det adjö. Därefter kan man ju teckna ett nytt abonnemang och få lite startrabatter för era befintliga kunder struntar ni ju fullständigt i...

Postad 30 August 2012 - 08:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jaså? Alltid kampanjer?

Jag pratade med supporten för 20 minuter sedan efter ett blixtnedslag i vår gamla HD-box (den värdelösa HD PVR 101-ST). Nån försäkring var det inte tal om såklart, det hade jag inte väntat mig, men jag förväntade mig åtminstone ett bra pris på någon av era nya boxar. Men nej, hon (som hette Moa) rabblade bara upp ordinarie priser på era andra boxar, dvs 2500 spänn för ADB-boxen. Då sa jag precis som det var att jag har varit missnöjd sedan ett år tillbaka efter era försök med ny programvara i min box, men hon verkade inte fatta piken. Hon pratade mest om hur fantastisk den nya boxen är och att den inte går att jämföra med den gamla.

Jag har en månad bindningstid kvar och sedan är det adjö. Därefter kan man ju teckna ett nytt abonnemang och få lite startrabatter för era befintliga kunder struntar ni ju fullständigt i...

Märkligt att det inte flashas på sidan att vi befintliga har tillgång till kampanjer. Jag har nog aldrig sett nåt sånt på CD hemsida,men stora blixtrande flashar om vad nya kunder får ser jag ständigt. Dom kunde åtminstånde gett dig en modul (om du har nytta av den) tycker jag.

Postad 30 August 2012 - 08:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Jaså? Alltid kampanjer?

Jag pratade med supporten för 20 minuter sedan efter ett blixtnedslag i vår gamla HD-box (den värdelösa HD PVR 101-ST). Nån försäkring var det inte tal om såklart,

Kollat med försäkringsbolaget? Blixtskada löser ur hemförsäkringen. Om även annan gått sönder kan det vara värt att hosta upp självrisken.

Postad 30 August 2012 - 09:23

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Kollat med försäkringsbolaget? Blixtskada löser ur hemförsäkringen. Om även annan gått sönder kan det vara värt att hosta upp självrisken.

TV:n pajade också men det har jag extra försäkring på så den ska jag ta med mig till butiken idag. Ska inte vara nån självrisk där så då återstår bara boxen. En självrisk på 1500:- är den inte värd. Den fungerar ju som bekant knappt ändå med befintlig mjukvara.

Märkligt att det inte flashas på sidan att vi befintliga har tillgång till kampanjer. Jag har nog aldrig sett nåt sånt på CD hemsida,men stora blixtrande flashar om vad nya kunder får ser jag ständigt. Dom kunde åtminstånde gett dig en modul (om du har nytta av den) tycker jag.

Det behöver de ju inte när de "ALLTID" har kampanjer till befintliga kunder. Det skriver de ju själv här.

Postad 30 August 2012 - 09:28

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag hade en gammal box (Sagem HD PVR 101ST) som skulle returneras då jag fått en utbytesbox.
CD tyckte att det tog lite lång tid för mig att returnera boxen (under semestertider och allt) vilket resulterade i en faktura på 4200 kr för Sagemboxen.
Så för alla som skall sälja sin Sagembox ... nu vet ni vad CD anser att den är värd.

Postad 30 August 2012 - 09:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Testar att logga in på hemsidan. Nä, där finns inget, verkligen inget, som tyder på att det finns några "du är redan kund"-erbjudanden.
Kan inte välja bort parabol, LNB eller ens köpa en extra box och tvillingabb. Inte vad jag kan finna ivartfall.

Borde finnas en enkel väg för de med en gammal box att uppgradera/lägga till en ny box. 500 kr webbrabatt delar de ut vid nytecknande, men då även 27 månaders bindningstid. 27 månader? Ärligt talat. 27 månader?

Samt vad är "prova på paket" för kanalpaket?

Ed: Tittar till Viasat, även de har 27 månader numera tydligen men på startsidan finns en klar väg för existerande kunder att gå.

Redigerat av Monshi, 30 August 2012 - 09:42.

Postad 30 August 2012 - 09:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1

Testar att logga in på hemsidan. Nä, där finns inget, verkligen inget, som tyder på att det finns några "du är redan kund"-erbjudanden.
Kan inte välja bort parabol, LNB eller ens köpa en extra box och tvillingabb. Inte vad jag kan finna ivartfall.

Borde finnas en enkel väg för de med en gammal box att uppgradera/lägga till en ny box. 500 kr webbrabatt delar de ut vid nytecknande, men då även 27 månaders bindningstid. 27 månader? Ärligt talat. 27 månader?

Samt vad är "prova på paket" för kanalpaket?

Ed: Tittar till Viasat, även de har 27 månader numera tydligen men på startsidan finns en klar väg för existerande kunder att gå.

Fy för satingen, det är något för konsumentombudsmannen att se över eller Plus, det är ju snudd på kriminellt att låsa folk i över två år. Vad händer om man måste flytta? Hellre fullpris på boxen och kanske tre mån bindning. Tror jag ska kontakta plus faktiskt.

Postad 30 August 2012 - 10:09

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Kanske dags för ett tips till Uppdrag granskning?

Redigerat av Kurvis, 30 August 2012 - 10:10.

Postad 30 August 2012 - 10:23

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag hade en gammal box (Sagem HD PVR 101ST) som skulle returneras då jag fått en utbytesbox.
CD tyckte att det tog lite lång tid för mig att returnera boxen (under semestertider och allt) vilket resulterade i en faktura på 4200 kr för Sagemboxen.
Så för alla som skall sälja sin Sagembox ... nu vet ni vad CD anser att den är värd.

Haha! 4200:-

Den duger ju knappt till att palla upp ett vingligt bord med.

Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 30 August 2012 - 10:24.

Postad 30 August 2012 - 10:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Kanske dags för ett tips till Uppdrag granskning?

Yep. På dem bara. Alla medel tillåtna!

Postad 30 August 2012 - 10:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
har nu mailat plus.

Hej Plussare. Kunde ni inte ta och ställa tv leverantörerna till svars ang deras näst intill brottsliga bindningstider. Både CD och Viasat har en bindningstid på 27 mån. vid tecknande av abonnemang,allt för att man ska få köpa boxen subventionerad. Subventionen är dock en fluglort i havet,en eller två tusenlappar kanske. Långt ifrån i paritet med motkravet från dem. Samma ang flera rum,kan det verkligen vara lagligt att ta 100 spänn extra per rum då man redan har ett tecknat abonnemang samt krypteringsavgift per rum. Man betalar ju redan 60-70 spänn i mån för kryptering,det måste väl också vara nån sorts gråzon de har snokat upp nåt kryphål i. Jag tror mig tala för en stor del av tv kunder här.

Postad 30 August 2012 - 18:30

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Inköpspriset för dem ligger på runt 1000 sek. Sen lägger de på 500% så att de sedan kan ge 50% rabatt och ändå dra in drygt 100% vinst.
Jag skulle nog vägra i sten att betala den fakturan..

Postad 30 August 2012 - 18:46

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
4.200:- för en trasig box. CD värnar definitivt om sina kunder.

Postad 30 August 2012 - 18:54

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Vilka skojare va, men hela branschen verkar iofs rutten...

Postad 30 August 2012 - 18:59

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Det finns alltid två sidor av ett mynt, jag gissar att kunden fick ett sista datum då boxen skulle vara inskickad?

Postad 31 August 2012 - 06:43

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Det finns alltid två sidor av ett mynt, jag gissar att kunden fick ett sista datum då boxen skulle vara inskickad?

Så är det säkert. Jag vill inflika att jag håller i praktiken med dig och betalningen är säkert befogad. Däremot är inte prislappen rimlig på något sätt. Boxen är lastgammal och fylld till bredden med en mjukvara som den inte har kraft nog att hantera. Den är INTE värd 4200 kronor.

Postad 31 August 2012 - 07:05

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Gissar att det var ett sätt för CD att skynda på processen, har svårt att tänka mig att kunden i exemplet ovan behövde betala räkningen efter att boxen skickats in?

Postad 31 August 2012 - 07:44

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
JohanK: Det är helt korrekt att det handlade om att skynda på processen. Det har jag inget att invända mot. Problemet låg i beloppet de ville fakturera. Boxen är returnerad.

Det är bara synd att CD inte har samma engagemang i att få 4200-kronorsboxen att fungera.

Postad 31 August 2012 - 10:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att filmerna på hits hd sänds i 2 kanals pcm medans vanliga hits sänder i DD 5,1? Har frågat detta förr men ej erhållit svar.

Postad 31 August 2012 - 13:58

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att filmerna på hits hd sänds i 2 kanals pcm medans vanliga hits sänder i DD 5,1? Har frågat detta förr men ej erhållit svar.

Ja det enkla svaret är väl att CD inte tycker det är värt att leverera dessa filmer med DD till sina kunder i HD. Har varit så länge och så länge vi glatt betalar våra 600kr+/mån utan att klaga så...

Postad 31 August 2012 - 14:14

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Har du ställt frågan till rätt företag?
Det är väl ändå Canal+ som har Canal+ Hits HD...

Postad 31 August 2012 - 15:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Har du ställt frågan till rätt företag?
Det är väl ändå Canal+ som har Canal+ Hits HD...

Det är ändock CD jag betalar till så de kan bemöda sig att ta reda på hur det ligger till och ge ett svar!

Postad 01 September 2012 - 13:16

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Är jag helt ute och cyklar, men har man inte kunnat välja till programpaket när man loggar in på hemsidan som existerande kund? Hittar ingenting, var nyfiken på hur dyrt det skulle vara och se elitseriehockey i höst UTAN BINDINGSTID.

Går man in som ny kund går det välja med 27 månaders bindningstid, hur sjukt är inte det? Vi ska flytta i vår och inte fasen tänker jag betala för 1½ år som jag inte kan använda.

Postad 01 September 2012 - 14:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Låter som csports streaming tjänst är ett bättre alternativ då.

http://www.csports.se

Redigerat av Leatherface, 01 September 2012 - 14:46.

Postad 01 September 2012 - 21:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Och nu har man inte tv4 sport xtra längre

Det var svart i rutan idag och så när jag går in på CD sida så står det att man skall betala 39 kr för skiten
Den ingår inte ens i sportpaketet som man betalar dyrt för

Det kan ni ju glömma att jag kommer att göra och det vore konstigt om man kommer att få tillräckligt med abonnenter för att det skall vara lönt att driva kanalen. Fullständigt vansinnigt och typiskt tv4 att göra så här.

Hoppas att alla bojkottar skitkanalen !

Funderar starkt på att säga upp hela mitt CD abonnemang nu när det går ut i höst.

Postad 01 September 2012 - 21:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Sade upp mitt MAX-paket i går då det blir ganska urvattnat om TV4Sport XL upphör. Blir nog Viaplay och lite engelsk fotboll i stället i vinter för de matcher som MAX och TV4Sport LV visar. Prislappen blir ungefär det samma.

Postad 01 September 2012 - 22:14

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Jag har blivit så less på kampen mellan CD och Viasat
Bättre om ett av bolagen hade köpt det andra, för de är bara distributörer av kanaler och inget annat
Det hade varit önskvärt att få alla svenska kanaler, både film och sport under samma tak.
Det är rent löjligt som det ser ut nu och jag tycker inte att konkurrensen dem emellan ger oss kunder
något annat än förvirring och dåliga kanalpaket. Bättre med 4-5 st sportkanaler med kvalité än 10 st
som sänder en massa skit.

Personligen vill jag ha sportkanaler som sänder
PL
CL
EL
allsvenskan
Serien där Zlatan spelar
Elitserien i hockey
allsvenskan i hockey
NHL

Då måste jag ha både CD och Viasat och det är löjligt dyrt och sedan ovanpå det måste man betala 39 spänn för Tv4 sport extra då de när som helst kan få för sig att plocka in matchen som man vill se och annars kanske skulle gå på Canal + sport eller Tv4 sport.

Det är dax för en revolution

Redigerat av MalcomX, 01 September 2012 - 22:18.

Postad 01 September 2012 - 23:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jag har blivit så less på kampen mellan CD och Viasat
Bättre om ett av bolagen hade köpt det andra, för de är bara distributörer av kanaler och inget annat
Det hade varit önskvärt att få alla svenska kanaler, både film och sport under samma tak.
Det är rent löjligt som det ser ut nu och jag tycker inte att konkurrensen dem emellan ger oss kunder
något annat än förvirring och dåliga kanalpaket. Bättre med 4-5 st sportkanaler med kvalité än 10 st
som sänder en massa skit.

Personligen vill jag ha sportkanaler som sänder
PL
CL
EL
allsvenskan
Serien där Zlatan spelar
Elitserien i hockey
allsvenskan i hockey
NHL

Då måste jag ha både CD och Viasat och det är löjligt dyrt och sedan ovanpå det måste man betala 39 spänn för Tv4 sport extra då de när som helst kan få för sig att plocka in matchen som man vill se och annars kanske skulle gå på Canal + sport eller Tv4 sport.

Det är dax för en revolution

Vart tog formel 1 vägen,förr såg man ju det på CD, vilken kanal minns jag inte,eller har det med blivit a´la carte som allt utom dyngan är nu för tiden? Betalade 668 spänn idag,vill asen ha ytterligare 500-1000 spänn för att se fotboll , hockey, och motor. Girigheten vet inga gränser! :angry:

Redigerat av Askungen, 01 September 2012 - 23:14.

Postad 01 September 2012 - 23:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Och nu har man inte tv4 sport xtra längre

Det var svart i rutan idag och så när jag går in på CD sida så står det att man skall betala 39 kr för skiten
Den ingår inte ens i sportpaketet som man betalar dyrt för

Det kan ni ju glömma att jag kommer att göra och det vore konstigt om man kommer att få tillräckligt med abonnenter för att det skall vara lönt att driva kanalen. Fullständigt vansinnigt och typiskt tv4 att göra så här.

Hoppas att alla bojkottar skitkanalen !

Funderar starkt på att säga upp hela mitt CD abonnemang nu när det går ut i höst.

TV4 Sport Xtra är en betalkanal som kostar 39:- hos alla leveratörer.
CD är väl den enda leverantör som har frivisat fram tills nu medans det kostat från första dagen hos andra.
Ännu en gång det är till TV4 Gruppen man ska klaga på och inte CD som bara levererar kanalen.

Redigerat av Leatherface, 01 September 2012 - 23:36.

Postad 01 September 2012 - 23:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Tråkigt nog finns inga altrnativ, Det är lika ruttet hos alla bolag,extra för för tv i flera rum (är det verkligen lagligt?) extra för kortavgift, extra för ligorna ( men det är väl ligorna som vill ha betalt undrar bara hur mycket tv-leverantörerna lägger på? 100%?) Jag uppfattar det snarare som kartell än konkurenns, detta är en smutsig branch som borde granskas under lupp. ( IMO )

Postad 02 September 2012 - 01:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

TV4 Sport Xtra är en betalkanal som kostar 39:- hos alla leveratörer.
CD är väl den enda leverantör som har frivisat fram tills nu medans det kostat från första dagen hos andra.
Ännu en gång det är till TV4 Gruppen man ska klaga på och inte CD som bara levererar kanalen.

Det där vet vi redan och det stod det även i det du citerade

Nu talar vi om CD paketen om du missade det och att kanalen borde ingå i ett paket
och det skall man knappast tala med tv4 om.

Tråkigt nog finns inga altrnativ, Det är lika ruttet hos alla bolag,extra för för tv i flera rum (är det verkligen lagligt?) extra för kortavgift, extra för ligorna ( men det är väl ligorna som vill ha betalt undrar bara hur mycket tv-leverantörerna lägger på? 100%?) Jag uppfattar det snarare som kartell än konkurenns, detta är en smutsig branch som borde granskas under lupp. ( IMO )

Håller med dig och frågan är hur man får någon att intressera sig för att granska skiten

Redigerat av MalcomX, 02 September 2012 - 01:06.

Postad 02 September 2012 - 09:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Det där vet vi redan och det stod det även i det du citerade

Nu talar vi om CD paketen om du missade det och att kanalen borde ingå i ett paket
och det skall man knappast tala med tv4 om.

Håller med dig och frågan är hur man får någon att intressera sig för att granska skiten

Visst skulle det kunna ingå i ett sportpaket men det skulle ju höja priset på sportpaketet då med.
Tar man sportpaket hos t.ex Tele2 så ingår den inte där heller trots att sportpaketet kostar 69:-/mån där.
Ännu en gång det är TV4 Gruppen man ska skälla på då dom vill det ska vara en á la carté kanal.
Och tror inte CD vill höja priserna med minst 20:-/mån om dom hade fått in det i ett paket.
Däremot tycker jag dom kunde följa bla Tele2's exempel med mindre intressepaket istället för stort paket.
Och att Tele2 förstås följde CD's exempel då det gäller HD kanaler. Alla leverantörer har sina fel.

Redigerat av Leatherface, 02 September 2012 - 09:35.

Postad 02 September 2012 - 10:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
För att ge Leatherface inlägg lite mer tyngd så säger jag:
Helt rätt!
Precis som att C+ paketerar sin kanaler, Viasat sina, vill TV4 ha sina kanaler i olika paket.
Kanalbolagen dikterar villkoren, Canal Digital gör vad de kan för att de ska få sända så många kvalitetskanaler som bara möjligt för så liten kostnad som möjligt. Det gör dem mer attraktiva.

Postad 02 September 2012 - 11:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Nu är det väl inte vi kunder som skall förhandla med Tv4
Det borde väl rimligen vara CD som skall göra det.

Om jag betalar för ett sportpaket MAX med övriga Canal+ sportkanaler tillhörande TV4
så skall jag väl inte ovanpå det betala 39 kr för en annan Tv4 sportkanal

Om inte CD kan förhandla fram bättre priser med Tv4, så får det vara.
Jag tänker inte betala och jag hoppas att fler följer mitt exempel och inte är så dumma att man
bara betalar och ser glada ut oavsett vilka förklaringar man än kan hitta på.

5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.