och även på Google+ även om de inget sagt där sedan 28 maj.Tv4 finns på Facebook
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 26 August 2012 - 11:47
Postad 26 August 2012 - 12:57
OK har inget facebookkonto och ämnar ej skaffa.och även på Google+ även om de inget sagt där sedan 28 maj.
Postad 26 August 2012 - 16:27
Då får du ringa eller maila till Tv4OK har inget facebookkonto och ämnar ej skaffa.
För jag tror inte att de startar ett konto på minhembio
De kan inte sitta och bevaka alla forum som kallar och har därför valt att finnas på FB
dessutom kan du genom deras (nya och fruktansvärt dåliga) hemsida ställa frågor http://po.tv4.se
Postad 26 August 2012 - 16:32
Ok, fruktansvärt dåliga? Säger allt! Hur är de på FB då? Likadant där?Då får du ringa eller maila till Tv4
För jag tror inte att de startar ett konto på minhembio
De kan inte sitta och bevaka alla forum som kallar och har därför valt att finnas på FB
dessutom kan du genom deras (nya och fruktansvärt dåliga) hemsida ställa frågor http://po.tv4.se
Postad 27 August 2012 - 13:23
Måste säga att efter att ha haft Canal Digital nu i ett år vilket är ett år för mycket att maken till skitboxar har jag inte varit med om. Efter att ha haft två olika inspelningsbara HD-box 250gb med flertalet fel (olika fel dessutom) så lyckades man efter MYCKET problem få erbjudande om den nya inspelningsbara Hd-box 500gb till ett bra pris och två fria månader (vilket jag aldrig ens fått). Då denna box också krånglar med lite olika problem och man som alltid får samma svar från kundtjänst: 1. Fabriksåterställning 2. Ringa tekniker Så har jag tröttnat helt på att ens ringa dom, och bara väntar ut min bindningstid som är ytterligare 12 månader. Då det inte kommer bli nån ändring för mig så har jag istället satsat på en roligare sysselsättning. Få andra att inte skaffa Canal Digital för att de ska slippa en massa problem. Har lyckats med ett tjugotal hittills iallafall, och förhoppningsvis mer. Sen att de har så tydlig "reklam" för sig själva på parabolen går ju också att motverka med ett negativt tilläggsord under. Då man inte ens kan avbryta abbonemanget i förtid med lite prisavdrag som t.ex. Comhem har (betala hälten av återstående tid), så får detta bli resultatet istället. Har nog aldrig ångrat ett köp så mycket som när jag skaffade Canal Digital.
Hejsan Mjskara,
VI förstår att ni har haft väldigt mycket problem och vill gärna försöka reda ut detta. Skicka dina kontaktuppgifter samt person- eller kundnummer i ett PM till oss.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Postad 27 August 2012 - 17:37
Hejsan Mjskara,
VI förstår att ni har haft väldigt mycket problem och vill gärna försöka reda ut detta. Skicka dina kontaktuppgifter samt person- eller kundnummer i ett PM till oss.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Varför ska liknande ärenden behöva lyftas fram i olika forum för att få hjälp?
Jag har också stora bekymmer med min box, påtalat dom inom garantitiden och när den väl passerat, så får jag
Besked att inget speciellt kan göras för att åtgärda felen.
Postad 27 August 2012 - 18:54
- Alla kanaler via kabel borta i Umeåområdet. Går man in på er hemsida och tittar under driftstörningar möts man av beskedet " inga kända problem i ditt område" Om ni inte använder er av möjligheten att informara om driftstörningar via hemsidan kan ni ju lika gärna ta bort möjligheten att söka efter driftinformation på hemsidan.
Postad 27 August 2012 - 22:27
Det var samma sak när jag hade problem sist och inte fick nån vettig hjälp. Men efter att ha skrivit om problemen på Fairshopping fick man snabbt ett samtal och en deal så man skulle bli nöjd.Varför ska liknande ärenden behöva lyftas fram i olika forum för att få hjälp?
Jag har också stora bekymmer med min box, påtalat dom inom garantitiden och när den väl passerat, så får jag
Besked att inget speciellt kan göras för att åtgärda felen.
Postad 28 August 2012 - 10:04
Vi har dragit kabelrör från huvudet ner till rummen så det är en rätt straight forward installation imo.
Om det skall vara så - då har ni en j*vla uppförsbacke att vända mig till en nöjd kund...
Postad 28 August 2012 - 20:10
Postad 28 August 2012 - 20:52
Postad 28 August 2012 - 21:32
Postad 29 August 2012 - 10:07
Är det normalt att installatören tar ut 1500 extra för "takmontering" och DESSUTOM vill ha 500 i avgift för att han tar med sig en stege när man vid beställning angett att det är en 1 1/2 villa och då vi är nyinflyttade inte har en stor stege tillgänglig?
Vi har dragit kabelrör från huvudet ner till rummen så det är en rätt straight forward installation imo.
Om det skall vara så - då har ni en j*vla uppförsbacke att vända mig till en nöjd kund...
Hej Dreadlock!
Vi har skickat ett PM till dig, som vi ber dig svara på så vi kan lösa ditt ärende.
Mvh
Jenny
Postad 29 August 2012 - 10:13
Nu är det klart vilka hårddiskar och USB som är godkäna till HD-Box On Demonad att spela in på.
Mer info hittar ni på vår hemsida:
http://www.canaldigi...ll-din-HD-box-/'
Mvh
Jenny
Postad 29 August 2012 - 10:32
Vi som redan är kunder,får vi hosta upp 2699 för boxen? Likadant med modulen,måste vi pynta 799 för den. Hutlöst i så fall iallafall ang modulen då man behöver ett rum till för 99:- mån (prishöjning 19kr!) Har ej hört nåt om detta,ska kolla min faktura. Blir mer och mer besviken på er och era ägare.
Postad 29 August 2012 - 12:33
Vi som redan är kunder,får vi hosta upp 2699 för boxen? Likadant med modulen,måste vi pynta 799 för den. Hutlöst i så fall iallafall ang modulen då man behöver ett rum till för 99:- mån (prishöjning 19kr!) Har ej hört nåt om detta,ska kolla min faktura. Blir mer och mer besviken på er och era ägare.
Hejsan Askungen,
De priser du nämner är ordinarie priser på boxen/modulen.
Vi har alltid kampanjer till våra befintliga kunder, om man vill ta del av dessa kontakta vår kundservice på
telefonnummer 0770- 33 22 11.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Postad 30 August 2012 - 08:14
Hejsan Askungen,
De priser du nämner är ordinarie priser på boxen/modulen.
Vi har alltid kampanjer till våra befintliga kunder, om man vill ta del av dessa kontakta vår kundservice på
telefonnummer 0770- 33 22 11.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Jaså? Alltid kampanjer?
Jag pratade med supporten för 20 minuter sedan efter ett blixtnedslag i vår gamla HD-box (den värdelösa HD PVR 101-ST). Nån försäkring var det inte tal om såklart, det hade jag inte väntat mig, men jag förväntade mig åtminstone ett bra pris på någon av era nya boxar. Men nej, hon (som hette Moa) rabblade bara upp ordinarie priser på era andra boxar, dvs 2500 spänn för ADB-boxen. Då sa jag precis som det var att jag har varit missnöjd sedan ett år tillbaka efter era försök med ny programvara i min box, men hon verkade inte fatta piken. Hon pratade mest om hur fantastisk den nya boxen är och att den inte går att jämföra med den gamla.
Jag har en månad bindningstid kvar och sedan är det adjö. Därefter kan man ju teckna ett nytt abonnemang och få lite startrabatter för era befintliga kunder struntar ni ju fullständigt i...
Postad 30 August 2012 - 08:27
Märkligt att det inte flashas på sidan att vi befintliga har tillgång till kampanjer. Jag har nog aldrig sett nåt sånt på CD hemsida,men stora blixtrande flashar om vad nya kunder får ser jag ständigt. Dom kunde åtminstånde gett dig en modul (om du har nytta av den) tycker jag.Jaså? Alltid kampanjer?
Jag pratade med supporten för 20 minuter sedan efter ett blixtnedslag i vår gamla HD-box (den värdelösa HD PVR 101-ST). Nån försäkring var det inte tal om såklart, det hade jag inte väntat mig, men jag förväntade mig åtminstone ett bra pris på någon av era nya boxar. Men nej, hon (som hette Moa) rabblade bara upp ordinarie priser på era andra boxar, dvs 2500 spänn för ADB-boxen. Då sa jag precis som det var att jag har varit missnöjd sedan ett år tillbaka efter era försök med ny programvara i min box, men hon verkade inte fatta piken. Hon pratade mest om hur fantastisk den nya boxen är och att den inte går att jämföra med den gamla.
Jag har en månad bindningstid kvar och sedan är det adjö. Därefter kan man ju teckna ett nytt abonnemang och få lite startrabatter för era befintliga kunder struntar ni ju fullständigt i...
Postad 30 August 2012 - 08:29
Kollat med försäkringsbolaget? Blixtskada löser ur hemförsäkringen. Om även annan gått sönder kan det vara värt att hosta upp självrisken.Jaså? Alltid kampanjer?
Jag pratade med supporten för 20 minuter sedan efter ett blixtnedslag i vår gamla HD-box (den värdelösa HD PVR 101-ST). Nån försäkring var det inte tal om såklart,
Postad 30 August 2012 - 09:23
Kollat med försäkringsbolaget? Blixtskada löser ur hemförsäkringen. Om även annan gått sönder kan det vara värt att hosta upp självrisken.
TV:n pajade också men det har jag extra försäkring på så den ska jag ta med mig till butiken idag. Ska inte vara nån självrisk där så då återstår bara boxen. En självrisk på 1500:- är den inte värd. Den fungerar ju som bekant knappt ändå med befintlig mjukvara.
Märkligt att det inte flashas på sidan att vi befintliga har tillgång till kampanjer. Jag har nog aldrig sett nåt sånt på CD hemsida,men stora blixtrande flashar om vad nya kunder får ser jag ständigt. Dom kunde åtminstånde gett dig en modul (om du har nytta av den) tycker jag.
Det behöver de ju inte när de "ALLTID" har kampanjer till befintliga kunder. Det skriver de ju själv här.
Postad 30 August 2012 - 09:28
CD tyckte att det tog lite lång tid för mig att returnera boxen (under semestertider och allt) vilket resulterade i en faktura på 4200 kr för Sagemboxen.
Så för alla som skall sälja sin Sagembox ... nu vet ni vad CD anser att den är värd.
Postad 30 August 2012 - 09:37
Kan inte välja bort parabol, LNB eller ens köpa en extra box och tvillingabb. Inte vad jag kan finna ivartfall.
Borde finnas en enkel väg för de med en gammal box att uppgradera/lägga till en ny box. 500 kr webbrabatt delar de ut vid nytecknande, men då även 27 månaders bindningstid. 27 månader? Ärligt talat. 27 månader?
Samt vad är "prova på paket" för kanalpaket?
Ed: Tittar till Viasat, även de har 27 månader numera tydligen men på startsidan finns en klar väg för existerande kunder att gå.
Redigerat av Monshi, 30 August 2012 - 09:42.
Postad 30 August 2012 - 09:59
Fy för satingen, det är något för konsumentombudsmannen att se över eller Plus, det är ju snudd på kriminellt att låsa folk i över två år. Vad händer om man måste flytta? Hellre fullpris på boxen och kanske tre mån bindning. Tror jag ska kontakta plus faktiskt.Testar att logga in på hemsidan. Nä, där finns inget, verkligen inget, som tyder på att det finns några "du är redan kund"-erbjudanden.
Kan inte välja bort parabol, LNB eller ens köpa en extra box och tvillingabb. Inte vad jag kan finna ivartfall.
Borde finnas en enkel väg för de med en gammal box att uppgradera/lägga till en ny box. 500 kr webbrabatt delar de ut vid nytecknande, men då även 27 månaders bindningstid. 27 månader? Ärligt talat. 27 månader?
Samt vad är "prova på paket" för kanalpaket?
Ed: Tittar till Viasat, även de har 27 månader numera tydligen men på startsidan finns en klar väg för existerande kunder att gå.
Postad 30 August 2012 - 10:09
Redigerat av Kurvis, 30 August 2012 - 10:10.
Postad 30 August 2012 - 10:23
Jag hade en gammal box (Sagem HD PVR 101ST) som skulle returneras då jag fått en utbytesbox.
CD tyckte att det tog lite lång tid för mig att returnera boxen (under semestertider och allt) vilket resulterade i en faktura på 4200 kr för Sagemboxen.
Så för alla som skall sälja sin Sagembox ... nu vet ni vad CD anser att den är värd.
Haha! 4200:-
Den duger ju knappt till att palla upp ett vingligt bord med.
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 30 August 2012 - 10:24.
Postad 30 August 2012 - 10:39
Yep. På dem bara. Alla medel tillåtna!Kanske dags för ett tips till Uppdrag granskning?
Postad 30 August 2012 - 10:54
Hej Plussare. Kunde ni inte ta och ställa tv leverantörerna till svars ang deras näst intill brottsliga bindningstider. Både CD och Viasat har en bindningstid på 27 mån. vid tecknande av abonnemang,allt för att man ska få köpa boxen subventionerad. Subventionen är dock en fluglort i havet,en eller två tusenlappar kanske. Långt ifrån i paritet med motkravet från dem. Samma ang flera rum,kan det verkligen vara lagligt att ta 100 spänn extra per rum då man redan har ett tecknat abonnemang samt krypteringsavgift per rum. Man betalar ju redan 60-70 spänn i mån för kryptering,det måste väl också vara nån sorts gråzon de har snokat upp nåt kryphål i. Jag tror mig tala för en stor del av tv kunder här.
Postad 30 August 2012 - 18:30
Inköpspriset för dem ligger på runt 1000 sek. Sen lägger de på 500% så att de sedan kan ge 50% rabatt och ändå dra in drygt 100% vinst.Jag hade en gammal box (Sagem HD PVR 101ST) som skulle returneras då jag fått en utbytesbox.
CD tyckte att det tog lite lång tid för mig att returnera boxen (under semestertider och allt) vilket resulterade i en faktura på 4200 kr för Sagemboxen.
Så för alla som skall sälja sin Sagembox ... nu vet ni vad CD anser att den är värd.
Jag skulle nog vägra i sten att betala den fakturan..
Postad 30 August 2012 - 18:59
Postad 31 August 2012 - 06:43
Det finns alltid två sidor av ett mynt, jag gissar att kunden fick ett sista datum då boxen skulle vara inskickad?
Så är det säkert. Jag vill inflika att jag håller i praktiken med dig och betalningen är säkert befogad. Däremot är inte prislappen rimlig på något sätt. Boxen är lastgammal och fylld till bredden med en mjukvara som den inte har kraft nog att hantera. Den är INTE värd 4200 kronor.
Postad 31 August 2012 - 07:05
Postad 31 August 2012 - 07:44
Det är bara synd att CD inte har samma engagemang i att få 4200-kronorsboxen att fungera.
Postad 31 August 2012 - 10:02
Postad 31 August 2012 - 13:58
Hur kommer det sig att filmerna på hits hd sänds i 2 kanals pcm medans vanliga hits sänder i DD 5,1? Har frågat detta förr men ej erhållit svar.
Ja det enkla svaret är väl att CD inte tycker det är värt att leverera dessa filmer med DD till sina kunder i HD. Har varit så länge och så länge vi glatt betalar våra 600kr+/mån utan att klaga så...
Postad 31 August 2012 - 14:14
Har du ställt frågan till rätt företag?Hur kommer det sig att filmerna på hits hd sänds i 2 kanals pcm medans vanliga hits sänder i DD 5,1? Har frågat detta förr men ej erhållit svar.
Det är väl ändå Canal+ som har Canal+ Hits HD...
Postad 31 August 2012 - 15:36
Det är ändock CD jag betalar till så de kan bemöda sig att ta reda på hur det ligger till och ge ett svar!Har du ställt frågan till rätt företag?
Det är väl ändå Canal+ som har Canal+ Hits HD...
Postad 01 September 2012 - 13:16
Går man in som ny kund går det välja med 27 månaders bindningstid, hur sjukt är inte det? Vi ska flytta i vår och inte fasen tänker jag betala för 1½ år som jag inte kan använda.
Postad 01 September 2012 - 14:46
http://www.csports.se
Redigerat av Leatherface, 01 September 2012 - 14:46.
Postad 01 September 2012 - 21:06
Det var svart i rutan idag och så när jag går in på CD sida så står det att man skall betala 39 kr för skiten
Den ingår inte ens i sportpaketet som man betalar dyrt för
Det kan ni ju glömma att jag kommer att göra och det vore konstigt om man kommer att få tillräckligt med abonnenter för att det skall vara lönt att driva kanalen. Fullständigt vansinnigt och typiskt tv4 att göra så här.
Hoppas att alla bojkottar skitkanalen !
Funderar starkt på att säga upp hela mitt CD abonnemang nu när det går ut i höst.
Postad 01 September 2012 - 21:58
Postad 01 September 2012 - 22:14
Bättre om ett av bolagen hade köpt det andra, för de är bara distributörer av kanaler och inget annat
Det hade varit önskvärt att få alla svenska kanaler, både film och sport under samma tak.
Det är rent löjligt som det ser ut nu och jag tycker inte att konkurrensen dem emellan ger oss kunder
något annat än förvirring och dåliga kanalpaket. Bättre med 4-5 st sportkanaler med kvalité än 10 st
som sänder en massa skit.
Personligen vill jag ha sportkanaler som sänder
PL
CL
EL
allsvenskan
Serien där Zlatan spelar
Elitserien i hockey
allsvenskan i hockey
NHL
Då måste jag ha både CD och Viasat och det är löjligt dyrt och sedan ovanpå det måste man betala 39 spänn för Tv4 sport extra då de när som helst kan få för sig att plocka in matchen som man vill se och annars kanske skulle gå på Canal + sport eller Tv4 sport.
Det är dax för en revolution
Redigerat av MalcomX, 01 September 2012 - 22:18.
Postad 01 September 2012 - 23:11
Vart tog formel 1 vägen,förr såg man ju det på CD, vilken kanal minns jag inte,eller har det med blivit a´la carte som allt utom dyngan är nu för tiden? Betalade 668 spänn idag,vill asen ha ytterligare 500-1000 spänn för att se fotboll , hockey, och motor. Girigheten vet inga gränser!Jag har blivit så less på kampen mellan CD och Viasat
Bättre om ett av bolagen hade köpt det andra, för de är bara distributörer av kanaler och inget annat
Det hade varit önskvärt att få alla svenska kanaler, både film och sport under samma tak.
Det är rent löjligt som det ser ut nu och jag tycker inte att konkurrensen dem emellan ger oss kunder
något annat än förvirring och dåliga kanalpaket. Bättre med 4-5 st sportkanaler med kvalité än 10 st
som sänder en massa skit.
Personligen vill jag ha sportkanaler som sänder
PL
CL
EL
allsvenskan
Serien där Zlatan spelar
Elitserien i hockey
allsvenskan i hockey
NHL
Då måste jag ha både CD och Viasat och det är löjligt dyrt och sedan ovanpå det måste man betala 39 spänn för Tv4 sport extra då de när som helst kan få för sig att plocka in matchen som man vill se och annars kanske skulle gå på Canal + sport eller Tv4 sport.
Det är dax för en revolution
Redigerat av Askungen, 01 September 2012 - 23:14.
Postad 01 September 2012 - 23:30
TV4 Sport Xtra är en betalkanal som kostar 39:- hos alla leveratörer.Och nu har man inte tv4 sport xtra längre
Det var svart i rutan idag och så när jag går in på CD sida så står det att man skall betala 39 kr för skiten
Den ingår inte ens i sportpaketet som man betalar dyrt för
Det kan ni ju glömma att jag kommer att göra och det vore konstigt om man kommer att få tillräckligt med abonnenter för att det skall vara lönt att driva kanalen. Fullständigt vansinnigt och typiskt tv4 att göra så här.
Hoppas att alla bojkottar skitkanalen !
Funderar starkt på att säga upp hela mitt CD abonnemang nu när det går ut i höst.
CD är väl den enda leverantör som har frivisat fram tills nu medans det kostat från första dagen hos andra.
Ännu en gång det är till TV4 Gruppen man ska klaga på och inte CD som bara levererar kanalen.
Redigerat av Leatherface, 01 September 2012 - 23:36.
Postad 01 September 2012 - 23:56
Postad 02 September 2012 - 01:01
Det där vet vi redan och det stod det även i det du citeradeTV4 Sport Xtra är en betalkanal som kostar 39:- hos alla leveratörer.
CD är väl den enda leverantör som har frivisat fram tills nu medans det kostat från första dagen hos andra.
Ännu en gång det är till TV4 Gruppen man ska klaga på och inte CD som bara levererar kanalen.
Nu talar vi om CD paketen om du missade det och att kanalen borde ingå i ett paket
och det skall man knappast tala med tv4 om.
Håller med dig och frågan är hur man får någon att intressera sig för att granska skitenTråkigt nog finns inga altrnativ, Det är lika ruttet hos alla bolag,extra för för tv i flera rum (är det verkligen lagligt?) extra för kortavgift, extra för ligorna ( men det är väl ligorna som vill ha betalt undrar bara hur mycket tv-leverantörerna lägger på? 100%?) Jag uppfattar det snarare som kartell än konkurenns, detta är en smutsig branch som borde granskas under lupp. ( IMO )
Redigerat av MalcomX, 02 September 2012 - 01:06.
Postad 02 September 2012 - 09:19
Visst skulle det kunna ingå i ett sportpaket men det skulle ju höja priset på sportpaketet då med.Det där vet vi redan och det stod det även i det du citerade
Nu talar vi om CD paketen om du missade det och att kanalen borde ingå i ett paket
och det skall man knappast tala med tv4 om.
Håller med dig och frågan är hur man får någon att intressera sig för att granska skiten
Tar man sportpaket hos t.ex Tele2 så ingår den inte där heller trots att sportpaketet kostar 69:-/mån där.
Ännu en gång det är TV4 Gruppen man ska skälla på då dom vill det ska vara en á la carté kanal.
Och tror inte CD vill höja priserna med minst 20:-/mån om dom hade fått in det i ett paket.
Däremot tycker jag dom kunde följa bla Tele2's exempel med mindre intressepaket istället för stort paket.
Och att Tele2 förstås följde CD's exempel då det gäller HD kanaler. Alla leverantörer har sina fel.
Redigerat av Leatherface, 02 September 2012 - 09:35.
Postad 02 September 2012 - 10:59
Helt rätt!
Precis som att C+ paketerar sin kanaler, Viasat sina, vill TV4 ha sina kanaler i olika paket.
Kanalbolagen dikterar villkoren, Canal Digital gör vad de kan för att de ska få sända så många kvalitetskanaler som bara möjligt för så liten kostnad som möjligt. Det gör dem mer attraktiva.
Postad 02 September 2012 - 11:10
Det borde väl rimligen vara CD som skall göra det.
Om jag betalar för ett sportpaket MAX med övriga Canal+ sportkanaler tillhörande TV4
så skall jag väl inte ovanpå det betala 39 kr för en annan Tv4 sportkanal
Om inte CD kan förhandla fram bättre priser med Tv4, så får det vara.
Jag tänker inte betala och jag hoppas att fler följer mitt exempel och inte är så dumma att man
bara betalar och ser glada ut oavsett vilka förklaringar man än kan hitta på.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?