Officiell Tråd- Xbox 360
5039 svar till detta ämne
Postad 18 november 2005 - 22:47
KrillKill
-
KrillKill
-
Användare
-
-
118 inlägg
Ingen som hört något om det kommer finnas möjligthet att använd tangetbord/mus till 360n?
<{POST_SNAPBACK}>
Det kan gärna få finnas stöd för att eventuellt kommunicera, men jag hoppas att det inte ska gå spela med det. För det första så kommer det troligen bli överlägset kontrollen och för det andra så blir det inte kännsla av ett tv-spel. Då kan man lika gärna lira på datorn.
Postad 18 november 2005 - 23:22
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
man ska behöva sitta ett par hundra timmar för att klara ett bil spel och då är Gran Turismo i en klass för sig, finns inget annat spel som tar en så lång tid att klara allt, flera 24 timmars lopp m.m.
<{POST_SNAPBACK}>
-_- .oO(zzzzzzzz) Men smaken är ju delad. Personligen gillar jag mer actionbetonat än att ligga varv efter varv i flera timmar för att klara av en speciell etapp. Man kan ju inte riktigt jämföra GT med PGR. Mer rättvist att jämföra det med Forza. Fast där lär väl GT vinna. De har ju haft ett par iterationer på sig att få sina saker rätt; som skador på bilen, online och så.
Postad 19 november 2005 - 01:31
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
man ska behöva sitta ett par hundra timmar för att klara ett bil spel och då är Gran Turismo i en klass för sig, finns inget annat spel som tar en så lång tid att klara allt, flera 24 timmars lopp m.m.
<{POST_SNAPBACK}>
-_- .oO(zzzzzzzz)
Men smaken är ju delad. Personligen gillar jag mer actionbetonat än att ligga varv efter varv i flera timmar för att klara av en speciell etapp.
Man kan ju inte riktigt jämföra GT med PGR. Mer rättvist att jämföra det med Forza. Fast där lär väl GT vinna. De har ju haft ett par iterationer på sig att få sina saker rätt; som skador på bilen, online och så. 
<{POST_SNAPBACK}>
Som sagt alla tycker vi olika, jag vill ha bilspel som är exakt som om du körde bil på riktigt och då är Grand Turismo i en klass för sig, jag vill ha depåstopp, långa lopp, extremt många inställningar och att man kan tveka med bilen som om de vore på riktigt, alla bilspel som inte har detta är tråkiga och jag tröttnar fort. Har bara spelat de första Gotham racing spelet och de tog slut på tok för fort, ett spel ska räcka länge och ta en massa tid att klara av allt speciellt när dom är så dyra.
Postad 19 november 2005 - 07:57
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
För mig är det viktigare att spelet är roligt än toklångt. Är det sedan både och är det ju bara en fördel. Däremot tvilar jag inte att man lätt kan bränna 100 timmar plus även på PGR3 tack vare XboxLive!
Anledningen till att det finns olika typer av racingspel är ju helt enkelt p.g.a. att folk vill ha olika typer av racingspel. Vill man ha PGR köper man x360 vill man ha GT väntar man på PS3. Vill man ha båda köper man båda konsolerna och slänger ner ett paket med nintendo rev så man kan köra mario kart också när man ändå är igång hehe. Ser inte riktigt problemet faktiskt.
Postad 19 november 2005 - 10:21
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
PDZ fick dålig kritik från IGNs redaktion.
Postad 19 november 2005 - 11:23
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
De jag inte begriper är varför de alltid är så få banor i Gotham racing spelen och så få bilar? Varför kan dom inte lägga in fler banor och bilar. Vill dom slåss om att göra de bästa bilspelet så måste dom lägga in mer bilar och mer banor de är ju därför Gran turismo serien är erkänt att vara de bästa bilspelet genom tiderna, runt 500 olika bilar och 50+ olika banor i senaste utgåvan.
Jag har givetvis bokat Gotham racing 3 och XBox 360 men dom skulle lätt kunna göra PGR3 betydligt bättre med lite fler bilar och mer varierande banor, är lite trött på dessa gatbanor med feta räcken på varje sida, varför inte en vanlig landsväg där man kan köra fritt? I senaste Grand turismo så har du nordslingan med, tar runt 10 minuter att köra ett varv och flera veckors spelande för att bli riktigt snabb på banan och lära sig alla kurvor, sånt är kul. När de gäller PGR3 så lär jag nog klara av allt innan jul och de är trist, tur att live biten finns.
Redigerat av Unregistered94c28536, 19 november 2005 - 11:24.
Postad 19 november 2005 - 11:48
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
De jag inte begriper är varför de alltid är så få banor i Gotham racing spelen och så få bilar? Varför kan dom inte lägga in fler banor och bilar. Vill dom slåss om att göra de bästa bilspelet så måste dom lägga in mer bilar och mer banor de är ju därför Gran turismo serien är erkänt att vara de bästa bilspelet genom tiderna, runt 500 olika bilar och 50+ olika banor i senaste utgåvan
Det är 80 bilar i pgr3 och varje bil tog runt 4-5 veckor att göra. Jag ser hellre 80 sjukt snygga bilar än 500 fula...
Postad 19 november 2005 - 12:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Jag ser hellre 80 sjukt snygga bilar än 500 fula... 
<{POST_SNAPBACK}>
Och gå miste om bilar som: Mercedez Benz modell 1886 Audi A2 BMW 320i touring Fiat Punto 10 olika Civics 19 olika NSXer (inklusive Acura modellerna) 40 (!) olika Skylines osv?  Fast det kanske är kul att kunna jämföra tidsskillnaden mellan en BMW 120i och en 120d efter 100 varv på nordslingan? Därmed inte sagt att GT inte har en massa fördelar jämfört med PGR även om de är två helt olika spel. Ungefär som att jämföra PGR med Burnout serien. De har olika svagheter och styrkor som faller olika människor i smaken. Men om jag hade fått välja mellan att dra runt i en Ferrari Enzo eller en Nissan Primera så vet jag vad jag hade valt. Fast GT har ju en hel del bilar som jag inte hade tackat nej till att provköra. Men minst 300 av de 500 som GT skryter med att lätt kunnat falla bort. (Listan snodde jag här)
Postad 19 november 2005 - 12:16
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Och gå miste om bilar som: Mercedez Benz modell 1886 Audi A2 BMW 320i touring Fiat Punto 10 olika Civics 19 olika NSXer (inklusive Acura modellerna) 40 (!) olika Skylines osv? 
(Listan snodde jag här)
<{POST_SNAPBACK}>
Jovisst kommer man sakna dom bilarna men det finns några riktiga vrålåk på PGR3 också  . Men jag kan faktiskt hålla med om att GT är roligare än PGR eftersom det är mycket mer frihet och finns mer möjligheter, det känns mer "äkta". Jag ska inte köpa PGR3 eftersom man kör bara en bana runt, inga hinder eller nåt, det enda man behöver vara rädd för är att dom andra ska ha en bättre bil. Känns inte kul att köra på en uppbyggd linje Men fina bilar är det
Redigerat av Guwwic, 19 november 2005 - 12:17.
Postad 19 november 2005 - 12:26
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Och gå miste om bilar som: Mercedez Benz modell 1886 Audi A2 BMW 320i touring Fiat Punto 10 olika Civics 19 olika NSXer (inklusive Acura modellerna) 40 (!) olika Skylines osv? 
(Listan snodde jag här)
<{POST_SNAPBACK}>
Jovisst kommer man sakna dom bilarna men det finns några riktiga vrålåk på PGR3 också .
Men jag kan faktiskt hålla med om att GT är roligare än PGR eftersom det är mycket mer frihet och finns mer möjligheter, det känns mer "äkta".
Jag ska inte köpa PGR3 eftersom man kör bara en bana runt, inga hinder eller nåt, det enda man behöver vara rädd för är att dom andra ska ha en bättre bil.
Känns inte kul att köra på en uppbyggd linje
Men fina bilar är det 
<{POST_SNAPBACK}>
Vadå, kommer du på allvar sakna dom bilarna?  Jag tror Hummings inlägg var ironiskt menat, att GT har så många variationer av samma bilar osv. Själv är jag inte särskilt intresserad av 40 olika varianter av en modell utan ge mig en av varje så är jag nöjd och glad. Håller annars med om att GT är bästa bilspelen, helt klart. Att dom har alla dessa bilar är såklart roligt men ingen nödvändighet för mig.
Redigerat av bjornsva, 19 november 2005 - 12:28.
Postad 19 november 2005 - 12:32
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Iofs kör jag hellre Forza än Gran Turismo, GT är inte speciellt realistiskt och AI´n suger.
Man kan ligga 3 sekunder efter en bil maxa in i kurvan tackla ledaren för att sedan komma ut på första plats efter kurvan.
Nej vill man ha realism så är GT inte ngn referens direkt...
Gillar career mode i både GT och Forza men spelmässigt så är PGR klart roligare..både singleplayer och UTAN tvekan multiplayer.
Postad 19 november 2005 - 15:25
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
(Listan snodde jag här)
<{POST_SNAPBACK}>
Jovisst kommer man sakna dom bilarna men det finns några riktiga vrålåk på PGR3 också .
Men jag kan faktiskt hålla med om att GT är roligare än PGR eftersom det är mycket mer frihet och finns mer möjligheter, det känns mer "äkta".
Jag ska inte köpa PGR3 eftersom man kör bara en bana runt, inga hinder eller nåt, det enda man behöver vara rädd för är att dom andra ska ha en bättre bil.
Känns inte kul att köra på en uppbyggd linje
Men fina bilar är det 
<{POST_SNAPBACK}> Vadå, kommer du på allvar sakna dom bilarna? Jag tror Hummings inlägg var ironiskt menat, att GT har så många variationer av samma bilar osv.
Själv är jag inte särskilt intresserad av 40 olika varianter av en modell utan ge mig en av varje så är jag nöjd och glad.
Håller annars med om att GT är bästa bilspelen, helt klart. Att dom har alla dessa bilar är såklart roligt men ingen nödvändighet för mig.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hade lite ironi i min text oxxå
Redigerat av Guwwic, 19 november 2005 - 15:35.
Postad 19 november 2005 - 15:31
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
PDZ fick dålig kritik från IGNs redaktion.
<{POST_SNAPBACK}> Fick det inte"Perfect Dark Zero plays and feels exactly like the N64 original; even the music is a nostalgic homage to the original's synth-rock soundtrack." - Doug Perry, Editor-in-Chief, IGN Xbox and IGN Xbox 360 "If you liked Perfect Dark or Goldeneye, pick this game up. If you like a good FPS, pick this game up. If you like beautiful graphics, pick this game up. For the rest of you, go pick up a copy of NBA Live 360 and cry yourself to sleep, because you're not invited to my house to play PDZ splitscreen." - Brennan Ieyoub, Video Producer, IGN "I had high expectations for Perfect Dark Zero -- high expectations for it to suck. However, playing the first two levels, I was pleasantly surprised to discover Rare's first-person shooter isn't half bad. Playing co-op with some idiot calling himself Clay-Man, showed both the good and bad of PDZ. [...] The analogue zoom on the guns is quite useful for "accidentally" shooting Clay-Man in the face." - Hilary Goldstein, Editor-in-chief, IGN Comics "Although I only got to play the first couple levels of PDZ, I was impressed that Rare added some simple co-op puzzle elements to differentiate from the single-player mode. In Halo, for example, you would just tag along with a friend and start shooting. In PDZ coop, you do that too, but you also flip a switch for your partner so he can go up an elevator. In the first player mode, you would simply call the elevator and go up." - Jonathan Miller, IGN Xbox, Xbox 360 Associate Editor 1up tycker PD är "electrifying" än så länge. Ska bli kul att se recensionerna sen. --------------------------------- RR6 fick 8,5 på 1up. http://www.1up.com/d...d=3145799&did=1
Postad 19 november 2005 - 16:43
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Det var lite blandad reaktion på PDZ men för det mesta lät det som det var en liten besvikelse från IGN redaktionen som sagt....
What do I really think so far? PDZ is good so far, but it's not hammering in the next generation in a striking new fashion. Every little part of PDZ looks good but familiar. Nothing is really stunning.....
..not as frenetic as other first-person shooters; and in some ways the game reels me in, while in others, it's unimpressive.....
.....What's really strange is that PDZ suffers the same graphical glitches as Halo 2. The game looks fantastic while being played -- even in widescreen with split-screen co-op. But go to a cutscene and suddenly there is texture pop-in and frame drops. W + T + F?.......
.....PDZ is not going to be the killer app that Microsoft needed and wanted it to be. The level of quality just hasn't seemed balanced enough to be that, and though it may get a heck of a lot better later, I haven't seen anything to make me confident in that....
....It's a shame that this game is getting pushed out at launch when it clearly could have used more time polishing and tuning. Then again, Rare's had years to make this game, and I'm not sure extra time wouldn't have just dragged out the inevitable.....
Postad 19 november 2005 - 18:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Nu har IGN testat multiplayer också: One unique feature we didn't expect was the psychosis gun, which, when you're hit with it, smears your vision as if somebody coated the screen with Vaseline. Yes, it's annoying to get hit with it, but it's actually a great weapon to use if you find yourself hunting someone who's obviously got a better gun than you. For instance, if you're only carrying around a small pistol and trying to take out somebody with an AK, just pop them with the psychosis gun and move in for the kill and they meander helplessly. The melee attacks also proved very powerful, and it's definitely to your advantage to use them at close range instead of trying to blast your opponents. http://xbox360.ign.c...8/668184p1.html
Postad 19 november 2005 - 19:30
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Såg på IGN när dom visa sin Premium pack att man inte fick med mer än en kabel. Men jag har minnet av att i den videon där nån annan snubbe öppnar upp sin att där är kablar till både Komponent och VGA och RCA i premium. Är det någon som vet detta säkert eller blir man tvungen att köpa VGA kabeln seperat?
Postad 19 november 2005 - 19:36
Unregistered1079
-
Unregistered1079
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
VGA-kabel säljs separat. Ingår inte i premiumpack.
Postad 19 november 2005 - 22:09
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
3 dagar kvar nu, känner mig lika nervös som dagarna innan psp´n släpptes i våras.
Får jag inte mina försäkringspengar nu på måndag så har jag ca 12h på mig att skrapa ihop 6000, kommer bli intressant
Nedräkningen inleds med att spendera kvällen framför projektorn med alla tillgängliga hd-klipp rullandes i loop. Nu gäller det.
Postad 19 november 2005 - 22:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
3 dagar kvar nu
<{POST_SNAPBACK}>
För dig ja  . Du får väl ge lite intryck från dina upplevelser innan den kommit till Sverige?
Postad 19 november 2005 - 23:56
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
3 dagar kvar nu
<{POST_SNAPBACK}> För dig ja .
Du får väl ge lite intryck från dina upplevelser innan den kommit till Sverige? 
<{POST_SNAPBACK}>
Klart att jag kommer göra det, kan låna en isight och sätta mot duken så kan ni sitta där och se när jag spelar live, mycket klantiga manövrar i PGR3 utlovas  Om allt går hem dvs, annars så kommer jag vara en av dem som springer runt releasedagen i sverige och letar konsoll i göteborg.
Postad 20 november 2005 - 10:10
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
Hoppas det går vägen bodybag. Själv har jag bestämt mig för att skjuta lite på x360 köpet då jag bränt för mycket pengar förra månaden. Det kommer helt klart vara jobbigt när era intryck kommer men det måste gå
Postad 20 november 2005 - 10:59
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
3 dagar kvar nu
<{POST_SNAPBACK}> För dig ja .
Du får väl ge lite intryck från dina upplevelser innan den kommit till Sverige? 
<{POST_SNAPBACK}> Klart att jag kommer göra det, kan låna en isight och sätta mot duken så kan ni sitta där och se när jag spelar live, mycket klantiga manövrar i PGR3 utlovas 
Om allt går hem dvs, annars så kommer jag vara en av dem som springer runt releasedagen i sverige och letar konsoll i göteborg.
<{POST_SNAPBACK}>
Bra, vilka spel ska du köpa på releasen då?
Postad 20 november 2005 - 12:39
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1 425 inlägg
3 dagar kvar nu, känner mig lika nervös som dagarna innan psp´n släpptes i våras.
Får jag inte mina försäkringspengar nu på måndag så har jag ca 12h på mig att skrapa ihop 6000, kommer bli intressant 
Nedräkningen inleds med att spendera kvällen framför projektorn med alla tillgängliga hd-klipp rullandes i loop. Nu gäller det.
<{POST_SNAPBACK}>
Du satsar på en amerikansk också alltså... från dvdboxoffice kanske? Jag har min bokad där, bara hoppas man får nån nu :-) Och att man slipper tull...
Postad 20 november 2005 - 13:54
Unregistered1079
-
Unregistered1079
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Du får nog räkna med tull från dvdboxoffice.com när du beställer så stora paket. Då skickas de med UPS om jag inte missminner mig och du får man alltid betala tull (egna erfarenheter). Små paket, som spel och filmer skickas med "vanlig" post och då brukar man oftast slippa undan tull.
Postad 20 november 2005 - 15:34
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Guwwic:
Inköpslistan:
399 - xbox360
50 - Project Gotham Racing 3
60 - Perfect Dark Zero
60 - Call Of Duty 2
50 - Need For Speed
50 - Optional game (kameo, condemned or king kong)
= 670 dollar = 5350 sek + frakt
Kommer kanske köpa en andra handkontroll i sverige.
Gusax: Jag köper privat från bestbuy. Fördelen är att jag förhoppningsvis slipper tull.
Redigerat av bodybag, 20 november 2005 - 15:36.
Postad 20 november 2005 - 15:41
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Guwwic:
Inköpslistan:
399 - xbox360 50 - Project Gotham Racing 3 60 - Perfect Dark Zero 60 - Call Of Duty 2 50 - Need For Speed 50 - Optional game (kameo, condemned or king kong)
= 670 dollar = 5350 sek + frakt
Kommer kanske köpa en andra handkontroll i sverige.
<{POST_SNAPBACK}>
Okej, det blev billigt som fan såg jag men synd att den inte är regionsfri :/. Hoppas du tar Condemned, eftersom det är nog det spel jag ser fram emot mest efter Kameo  .
Postad 20 november 2005 - 15:42
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
De jag inte begriper är varför de alltid är så få banor i Gotham racing spelen och så få bilar? Varför kan dom inte lägga in fler banor och bilar. Vill dom slåss om att göra de bästa bilspelet så måste dom lägga in mer bilar och mer banor de är ju därför Gran turismo serien är erkänt att vara de bästa bilspelet genom tiderna, runt 500 olika bilar och 50+ olika banor i senaste utgåvan. Jag har givetvis bokat Gotham racing 3 och XBox 360 men dom skulle lätt kunna göra PGR3 betydligt bättre med lite fler bilar och mer varierande banor, är lite trött på dessa gatbanor med feta räcken på varje sida, varför inte en vanlig landsväg där man kan köra fritt? I senaste Grand turismo så har du nordslingan med, tar runt 10 minuter att köra ett varv och flera veckors spelande för att bli riktigt snabb på banan och lära sig alla kurvor, sånt är kul. När de gäller PGR3 så lär jag nog klara av allt innan jul och de är trist, tur att live biten finns.
<{POST_SNAPBACK}>
Du har nordslingan i PGR2 till xboxen oxå och jag kan enbart hålla med dig om att det krävs träning för att få en riktigt bra tid på den. Kör kanon i 8minuter, o chabblar i en kurva så är ju det varvet kört. Mvh Daniel
Postad 20 november 2005 - 16:29
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2 523 inlägg
http://www.halomovie...com/xbox360.phpgrymma bilder tagna på x360 spel spelade på en projektor, jag har mailat han för att fråga exakt vilken projektor då det ser grymt bra ut!
Postad 20 november 2005 - 16:29
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Okej, det blev billigt som fan såg jag men synd att den inte är regionsfri :/. Hoppas du tar Condemned, eftersom det är nog det spel jag ser fram emot mest efter Kameo .
<{POST_SNAPBACK}>
Mitt sista spel är ett wildcard just nu, han som köper det åt mig får välja, kan nämligen inte göra det själv. Med Condemned ser jag tre nackdelar: 1: Är inte så jätteförtjust i skräckspel, främst för att jag aldrig blir rädd. 2: Mörka spel gör sig inte så bra på lcd-projektor 3: Ser faktiskt lite långtråkigt ut
Postad 20 november 2005 - 17:38
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
vad är skillnaden mellan cs och ps?
Postad 20 november 2005 - 19:16
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Saken är den att dom flesta projektorer som har 720p kommer kunna visa det ungefär så, det är det som är så grymt med projektor. Man får verkligen fram musten ur spel och sånt perfekt, särskilt dessa högupplösta liren.
Postad 20 november 2005 - 19:30
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag tycker dom verkar coola arcade spelen som kommer till Live, tänk att ha highscore på såna spel runt hela världen. Man får hoppas att live sträcker sig till hela världen, man vill ju tävla med japsarna, kolla in filmerna här http://www.xboxyde.c...ws_2327_en.html
Postad 20 november 2005 - 19:36
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
De jag inte begriper är varför de alltid är så få banor i Gotham racing spelen och så få bilar? Varför kan dom inte lägga in fler banor och bilar. Vill dom slåss om att göra de bästa bilspelet så måste dom lägga in mer bilar och mer banor de är ju därför Gran turismo serien är erkänt att vara de bästa bilspelet genom tiderna, runt 500 olika bilar och 50+ olika banor i senaste utgåvan. Jag har givetvis bokat Gotham racing 3 och XBox 360 men dom skulle lätt kunna göra PGR3 betydligt bättre med lite fler bilar och mer varierande banor, är lite trött på dessa gatbanor med feta räcken på varje sida, varför inte en vanlig landsväg där man kan köra fritt? I senaste Grand turismo så har du nordslingan med, tar runt 10 minuter att köra ett varv och flera veckors spelande för att bli riktigt snabb på banan och lära sig alla kurvor, sånt är kul. När de gäller PGR3 så lär jag nog klara av allt innan jul och de är trist, tur att live biten finns.
<{POST_SNAPBACK}>
Du har nordslingan i PGR2 till xboxen oxå och jag kan enbart hålla med dig om att det krävs träning för att få en riktigt bra tid på den. Kör kanon i 8minuter, o chabblar i en kurva så är ju det varvet kört.
Mvh Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
Min bästa tid just nu på nordslingan är 6 min och 44 sec men då kör jag med F1 bilen, kör man med till exempel M5an så ligger tiden runt 8 minuter.
Postad 20 november 2005 - 19:37
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Saken är den att dom flesta projektorer som har 720p kommer kunna visa det ungefär så, det är det som är så grymt med projektor. Man får verkligen fram musten ur spel och sånt perfekt, särskilt dessa högupplösta liren.
<{POST_SNAPBACK}>
Har HDTV klar projektor och HDTV klar LCD tv så jag kan köra på bägge.
Postad 20 november 2005 - 21:36
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1 425 inlägg
Du får nog räkna med tull från dvdboxoffice.com när du beställer så stora paket. Då skickas de med UPS om jag inte missminner mig och du får man alltid betala tull (egna erfarenheter). Små paket, som spel och filmer skickas med "vanlig" post och då brukar man oftast slippa undan tull.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo jag vet, jag har budgeterat med tull. Skickas det med en budfirma så lär jag inte slippa undan. Spel har jag dock aldrig fått tull på (peppar peppar). Dessvärre kände jag ingen som skulle till USA nu :-( Det lär väl gå på lika mycket för mig som för bodybag. Xboxen med frakt kostar ungefär 4000. Frakten kostar ungefär 500 spänn så 3500 för xboxen. Tull 875 kr plus straffavgift 100 spänn eller vad den är. Så < 5000 borde den kosta mig utan spel. 400 spänn tillkommer för PGR3, men det hoppas jag de skickar som vanligt så jag slipper tull på det. Sen får jag nog investera i en ny strömtransformator också. Så billigt blir det inte men man tjänar ju igen det på spelen sen. Bodybag: har du räknat med att sales tax (runt 7%) tillkommer på de där priserna? Eller köper du i en delstat utan sales tax, typ washington eller florida kanske?
Postad 20 november 2005 - 23:22
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Här har ni över 1 timmes program där Gamespot testar Xbox360. Dom visar dashboarden, spelar musik från en iPod, spelar på Live! Arcade, och även naturligtvis några spel. Dettar är ett väldigt intressant program. Rekommenderar den starkt. Kopiera in denna länk och kör den i Windows Media Player ---> Öppna/Open URL. http://www.gamespot....005&onthespot=1Attans. Den visar inte hela länken här. Men gör så här: Tryck på länken, ett nytt fönster öppnas. Kopiera sedan adressen i "Adress" fältet. And there you go  Enjoy
Redigerat av Electrified, 20 november 2005 - 23:25.
Postad 21 november 2005 - 00:12
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Bodybag: har du räknat med att sales tax (runt 7%) tillkommer på de där priserna? Eller köper du i en delstat utan sales tax, typ washington eller florida kanske?
<{POST_SNAPBACK}>
Räknar inte med den, men den finns där, köper från boston. Killen som köper åt mig får dock rabatt så jag gissar att det bli +/- 0
Postad 21 november 2005 - 00:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Här har ni över 1 timmes program där Gamespot testar Xbox360.
Tack för det King Kong såg riktigt bra ut, även om killen som spelade inte var så vass. Kanske lite svårt med spjut mot en T-rex iofs Kul när killen dog mitt i condemned också: "So ur gonna show us something quick here?" "Yeah, im just gonna, Uhoh, theres.. Ok som i just gonna show u...*dör* Okkay?" *Övriga i studion gapskrattar* Allting kördes på en SDTV också.
Postad 21 november 2005 - 04:47
gele77
-
gele77
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Någon som har koll på om man kommer kunna köra 720p med den medföljande komponent kablen eller kommer man behöva köpa HD pack?
Postad 21 november 2005 - 06:44
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
720p kommer fungera fint med medföljande komponentkabel.
Postad 21 november 2005 - 08:10
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Dustin Home kan erbjuda en 360 premium i februari preliminärt
And the search goes on..........
Postad 21 november 2005 - 08:37
Grepen
-
Grepen
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Är det bara jag som tycker att det är starkt oroande att dom inte lyckats få PGR3 att rulla i 720p?? Här skulle ju finnas prestanda i överflöd, men i ett av dom första bilspelen (tillika en "launch-title") så orkar den inte ens med det? Visst ser det bra ut av döma från det material jag sett, men 1268x720 som var målet är ju ingen monsterupplösning och inte ens det klaras av - dessutom inte heller i 60fps!?
Det är bara att hoppas hoppas hoppas att utvecklarna av spelet gjort ett hastjobb och inte lyckats utnyttja mer än en liten del av 360's prestanda, annars lär den bli frånsprungen av PC's snart - om den inte redan är det (förvisso en PC som är långt mycket dyrare än xboxen)?!
Visst - upplösning är inte allt, men 720p tycker jag man kan kräva av nextgen-konsoller, särskilt när TV apparaterna tenderar att bli större och större.
Postad 21 november 2005 - 09:43
Official_P
-
Official_P
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Är det bara jag som tycker att det är starkt oroande att dom inte lyckats få PGR3 att rulla i 720p?? Här skulle ju finnas prestanda i överflöd, men i ett av dom första bilspelen (tillika en "launch-title") så orkar den inte ens med det? Visst ser det bra ut av döma från det material jag sett, men 1268x720 som var målet är ju ingen monsterupplösning och inte ens det klaras av - dessutom inte heller i 60fps!?
Det är bara att hoppas hoppas hoppas att utvecklarna av spelet gjort ett hastjobb och inte lyckats utnyttja mer än en liten del av 360's prestanda, annars lär den bli frånsprungen av PC's snart - om den inte redan är det (förvisso en PC som är långt mycket dyrare än xboxen)?!
Visst - upplösning är inte allt, men 720p tycker jag man kan kräva av nextgen-konsoller, särskilt när TV apparaterna tenderar att bli större och större.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag blev grymt besviken. Tanken var att införskaffa PDZ, KK och PGR3 till releasen. Nu blir det nog bara PDZ och KK. 720p är ett krav jag kommer att ställa på alla spel. Helst även i 60fps
Postad 21 november 2005 - 09:45
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Är det bara jag som tycker att det är starkt oroande att dom inte lyckats få PGR3 att rulla i 720p?? Här skulle ju finnas prestanda i överflöd, men i ett av dom första bilspelen (tillika en "launch-title") så orkar den inte ens med det?
<{POST_SNAPBACK}>
Det här har diskuterats miljoner gånger innan. Här följer en snabb sammanfattning av ungefär 10 sidor i den här tråden: För det första; det finns inget sätt i världen att du skulle se om de renderade i 680 (eller vad det var) eller i 720. Xboxen skickar datan som 720p ut om du har en HDTV kapabel mottagare. Det enda sättet det här uppdagades var att de tog en debugbox och kopierade videominnet direkt ifrån den. Det är inte som du kommer att se svarta ränder på din projektor. För det andra; eftersom Microsoft ville få ut Xboxen innan jul så fick utvecklarna de slutgiltiga kitten för ett par månader sen. Det som de hade att utveckla på var de boxarna som visades upp på E3, mao bara en processor som körde och inte de tre som finns i den slutgiltiga versionen. När utvecklarna väl fick dem, så hade de ett par månader på sig att anpassa sig. Det säger sig själv att skriva om ett spel för att använda 6 trådar optimalt istället för 2 trådar tar lite längre tid än så. Det de förmodligen gjort är att flyttat ut saker som dekomprimering, läsning av skivan och andra 'enkla' saker till de nya processorerna och lösgjort lite processorkraft i de två 'huvud' trådarna. För det tredje; nej du är inte ensam om att tycka det är katastrof att next-gen release spel inte klarar av att använda kraften 100%igt. Du är inte heller ensam om att inte kunna kompromissa bort detta faktum för att kunna spela next-gen julen 2005 istället för julen 2006. Jag tror dock att ni är i minoritet i den här tråden.
Postad 21 november 2005 - 09:47
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Såg förresten filmerna när de visade PGR Live. OMFG.
Postad 21 november 2005 - 09:49
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Jag blir alltid lika glad när jag ser någon som svarar på sina egna frågor... Här skulle ju finnas prestanda i överflöd, men i ett av dom första bilspelen (tillika en "launch-title") så orkar den inte ens med det?
Jag har tjockat till svaret. Visst, jag håller med dig till viss del. Men testa spelet och se om du inte smälter lite iallafall. Hur det ser ut är viktigast för mig. Annars vänta på PGR4. Dessutom får du gärna tipsa mig om ett bil spel till pc som är lika snyggt och dessutom i 60 fps i 1280*720 på en high end pc då förstås. 10 dagar kvar nu eller. Damn, nu är det alltså inte länge kvar
Postad 21 november 2005 - 10:16
Brainiac
-
Brainiac
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Den troliga anledningen till att de sänkt upplösningen är att för att få plats med en frame i de 10MB edram som sitter bredvid grafikchipet, där Anti-aliasing(AA) är i princip gratis. Xenon (grafikchipet) har en speciell teknik kallad "tiling" där varje frame blir uppdelad i delar och sen skickad till edram för att applicera AA, nackdelen med denna teknik är att grafikmotorn måste vara konstruerad med detta i åtanke från början, eftersom antagligen PGR3-motorn inte är det så fick de sänka upplöningen istället. Men i framtiden kommer 720p inte vara något problem. Allt från Beyond3Ds forum, många kunniga människor där.
Postad 21 november 2005 - 10:18
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
En review av PDZ http://www.talkxbox.com/review745.htmlBetyget är ju bra men med tanke på namnet på sidan kan man kanske inte ta det som absolut sanning. Däremot om man läser recensionen blir det lite mer intressant. Blir kanske två rarespel på releasedagen... Väntar fortfarande på de stora "oberoende" siterna.
Postad 21 november 2005 - 10:31
Grepen
-
Grepen
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Är det bara jag som tycker att det är starkt oroande att dom inte lyckats få PGR3 att rulla i 720p?? Här skulle ju finnas prestanda i överflöd, men i ett av dom första bilspelen (tillika en "launch-title") så orkar den inte ens med det?
<{POST_SNAPBACK}>
Det här har diskuterats miljoner gånger innan. Här följer en snabb sammanfattning av ungefär 10 sidor i den här tråden:
För det första; det finns inget sätt i världen att du skulle se om de renderade i 680 (eller vad det var) eller i 720. Xboxen skickar datan som 720p ut om du har en HDTV kapabel mottagare. Det enda sättet det här uppdagades var att de tog en debugbox och kopierade videominnet direkt ifrån den. Det är inte som du kommer att se svarta ränder på din projektor.
För det andra; eftersom Microsoft ville få ut Xboxen innan jul så fick utvecklarna de slutgiltiga kitten för ett par månader sen. Det som de hade att utveckla på var de boxarna som visades upp på E3, mao bara en processor som körde och inte de tre som finns i den slutgiltiga versionen. När utvecklarna väl fick dem, så hade de ett par månader på sig att anpassa sig. Det säger sig själv att skriva om ett spel för att använda 6 trådar optimalt istället för 2 trådar tar lite längre tid än så. Det de förmodligen gjort är att flyttat ut saker som dekomprimering, läsning av skivan och andra 'enkla' saker till de nya processorerna och lösgjort lite processorkraft i de två 'huvud' trådarna.
För det tredje; nej du är inte ensam om att tycka det är katastrof att next-gen release spel inte klarar av att använda kraften 100%igt. Du är inte heller ensam om att inte kunna kompromissa bort detta faktum för att kunna spela next-gen julen 2005 istället för julen 2006. Jag tror dock att ni är i minoritet i den här tråden.
<{POST_SNAPBACK}>
För det första: Jag har faktiskt läst hela(!) den här tråden, så jag vet vad som har sagts innan. Nyheten att PGR3 inte klarar av 720p är tämligen ny. För det andra: PGR renderas i 600p, inte 680p vilket om det varit sant bara varit 40 linjer mindre än 720 => no biggie. 600 linjer däremot är bara 120 mer än 480 eller 120 mindre än 720 hur man nu väljer att se det. Jag är inte så imponerad av att en next-gen konsol i detta fall pumpar ur sig 120 linjer mer än den föregående... (ja, jag vet att upplösningen inte är allt...) För det tredje: Att xboxen sedan skalar upp till 720 linjer ger inte en iota mer verklig bildinformation än om den hade struntat i det. Åtminstone alla platta TV apparater skalar ändå upp eller ned till den upplösning som TV'n klarar av. För det fjärde: Jag köper xboxen och spelet ändå, även om en PC skulle kunna prestera likartat skulle den vara dyrare, men lite besviken är jag => vill gärna höra att PGR3 är ett undantag som aldrig kommer att återupprepas....  Jag blir alltid lika glad när jag ser någon som svarar på sina egna frågor...
Här skulle ju finnas prestanda i överflöd, men i ett av dom första bilspelen (tillika en "launch-title") så orkar den inte ens med det?
Jag har tjockat till svaret. Visst, jag håller med dig till viss del. Men testa spelet och se om du inte smälter lite iallafall. Hur det ser ut är viktigast för mig. Annars vänta på PGR4. Dessutom får du gärna tipsa mig om ett bil spel till pc som är lika snyggt och dessutom i 60 fps i 1280*720 på en high end pc då förstås.
10 dagar kvar nu eller. Damn, nu är det alltså inte länge kvar 
<{POST_SNAPBACK}>
Det kanske inte har gjorts något sådant spel för pc ännu? Men ta en värstingdator, köp det senaste, snyggaste bilspelet idag, ställ in spelet på PGR3 upplösning (600 punkters horisontell upplösning) och datorn lär skratta åt dig innan den spottar ur sig +100fps.
Redigerat av Grepen, 21 november 2005 - 10:55.
Postad 21 november 2005 - 10:48
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Jo min dator skulle göra precis som du säger (med undantag från att skratta åt mig då den vet att den inte vill bo i soprummet). Men problemet är mer att det bilspelet inte har samma brutala polygon mängd osv så det säger inte ett iota.
Hur som helst. Läs hummings post igen. Den säger i princip: det kommer inte hända igen.
Redigerat av Donmeta, 21 november 2005 - 10:48.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|