* Officiell Tråd - Apple iPhone *
2504 svar till detta ämne
Postad 01 March 2008 - 23:25
Frixos
-
Frixos
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Om du ber dem att skriva att det är en gåva så kan du komma undan tullavgift och moms. Det är en chansning och inte säkert, eftersom gåvor över ett visst värde (osäker på hur mycket) ska förtullas.
I det andra fallet så är det ganska säkert att du direkt åker på tullavgift och moms.
Det kanske finns någon annan expert i ämnet här? Tullmyndigheten kanske har tråkigt och sitter och läser här om dagarna och kan upplysa?
Aha, tack för hjälpen  Jag funderar på att beställa en iPhone härifrån: http://www.international.com/ men jag vet inte vilken modell. 8gb eller 16gb? 8GB versionen är ca: 1000kr billigare. Ni som har 8gb, räcker det? Eller borde man lägga extra pengar o fixa 16GB versionen?
edit. Någon som beställt därifrån (eller något annat ställe ni kan rekommendera? och kan förklara det här med "Declare my item as a gift", "Declare my item as Full value"? Vilken ska man ta o varför?
du menar väl international-orders.com. Det med vilken modell som man ska välja 8 eller 16gb är ju helt upp till dig. Vill du ha plats med mycket (typ använda som mp3spelare) kan det ju vara bra att ha mycket minne ifall du har många låtar. Om du ändå inte kommer använda allt minne så kan du ju lika bra spara de 1000kr eller?
Har hört bra saker om den danska sidan americanshopper.dk Är typ samma som international-orders.com Jag mailade och frågade vad det skulle kosta att ta hem en 16gb lur och fick priset 685$ inkl allt skulle det vara. Fast då jag inte har någon erfarenhet om företaget vill jag inte säga för mycket om de.
De med declare gift osv får någon annan förklara för dig då jag inte vet heller exakt.
Hoppas jag hjälpte dig lite grann och lycka till med ditt köp
gårdemyr
Jo det var den sidan jag mena! Där blev det $777.28 för 16gb versionen inkl frakt. RÄtt så mkt dyrare.. Kanske ska fixa via americanshoppers?
Postad 01 March 2008 - 23:27
Holken2
-
Holken2
-
Amatör
-
-
89 inlägg
tillkommer det någon skattavgift eller liknande på dom 399 eller 499 som iphone kostar?
Postad 02 March 2008 - 01:09
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Om du ber dem att skriva att det är en gåva så kan du komma undan tullavgift och moms. Det är en chansning och inte säkert, eftersom gåvor över ett visst värde (osäker på hur mycket) ska förtullas.
I det andra fallet så är det ganska säkert att du direkt åker på tullavgift och moms.
Det kanske finns någon annan expert i ämnet här? Tullmyndigheten kanske har tråkigt och sitter och läser här om dagarna och kan upplysa?
Aha, tack för hjälpen 
Jag funderar på att beställa en iPhone härifrån: http://www.international.com/ men jag vet inte vilken modell. 8gb eller 16gb? 8GB versionen är ca: 1000kr billigare. Ni som har 8gb, räcker det? Eller borde man lägga extra pengar o fixa 16GB versionen?
edit. Någon som beställt därifrån (eller något annat ställe ni kan rekommendera? och kan förklara det här med "Declare my item as a gift", "Declare my item as Full value"? Vilken ska man ta o varför?
du menar väl international-orders.com. Det med vilken modell som man ska välja 8 eller 16gb är ju helt upp till dig. Vill du ha plats med mycket (typ använda som mp3spelare) kan det ju vara bra att ha mycket minne ifall du har många låtar. Om du ändå inte kommer använda allt minne så kan du ju lika bra spara de 1000kr eller?
Har hört bra saker om den danska sidan americanshopper.dk Är typ samma som international-orders.com Jag mailade och frågade vad det skulle kosta att ta hem en 16gb lur och fick priset 685$ inkl allt skulle det vara. Fast då jag inte har någon erfarenhet om företaget vill jag inte säga för mycket om de.
De med declare gift osv får någon annan förklara för dig då jag inte vet heller exakt.
Hoppas jag hjälpte dig lite grann och lycka till med ditt köp
gårdemyr
Jo det var den sidan jag mena! Där blev det $777.28 för 16gb versionen inkl frakt. RÄtt så mkt dyrare.. Kanske ska fixa via americanshoppers?
Men försök kolla runt lite så du ser ifall andra har beställt från americanshopper, som kan säga ifall det är en bra företag eller hur dem tycker de är. jag kan inte säga så mycket om dem förutom att det är billigare att köpa därifrån än hos international-orders. tillkommer det någon skattavgift eller liknande på dom 399 eller 499 som iphone kostar?
Var köper du den ifrån? Internet= moms,frakt,tull köpa direkt från butik= eventuellt tull (rätta mig ifall jag har fel) gårdemyr
Postad 02 March 2008 - 01:50
Unregistered5ac50fe7
-
Unregistered5ac50fe7
-
Amatör
-
-
50 inlägg
fick hem min order från international-orders.com beställde i onsdags fick den ida ganska snabbt för att vara från usa
de var snabbt, öppnat den nu eller? är det 1.1.3 16gb eller?
vad fick du betala sammanlagt?
gårdemyr
Köpte inte en iphone, den har jag redan  köpte bluetooth headsetet till telefonen. kan säga att ja tjäna på det iaf  slapp tullen t. om !
Postad 02 March 2008 - 02:17
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
fick hem min order från international-orders.com beställde i onsdags fick den ida ganska snabbt för att vara från usa
gårdemyr
Köpte inte en iphone, den har jag redan köpte bluetooth headsetet till telefonen. kan säga att ja tjäna på det iaf slapp tullen t. om !
det var ju bra, slapp tullen också bar ju också väldigt bra. Vad blev det då inkl frakt? gårdemyr
Postad 02 March 2008 - 10:06
ehoy
-
ehoy
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hejsan!
Jag får inte downloadlänken på ziphone att fungera. Har även försökt ladda ner ziphone 2.5 genom rapidshare, inte heller då startar någon nedladdning, står att storleken på filen är 0 B.
Någon som kan hjälpa mig?
Postad 02 March 2008 - 11:10
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Funkar alldeles utmärkt! Prova igen här!
Postad 02 March 2008 - 11:24
Holken2
-
Holken2
-
Amatör
-
-
89 inlägg
köper i butik i usa.
en kompis är där nu och han säger att det tillkommer någon skattavgift??
Postad 02 March 2008 - 11:53
Unregistered5ac50fe7
-
Unregistered5ac50fe7
-
Amatör
-
-
50 inlägg
gårdemyr
Köpte inte en iphone, den har jag redan köpte bluetooth headsetet till telefonen. kan säga att ja tjäna på det iaf slapp tullen t. om !
det var ju bra, slapp tullen också bar ju också väldigt bra. Vad blev det då inkl frakt?
gårdemyr
cirka 190$ = 1100 kr
Redigerat av Unregistered5ac50fe7, 02 March 2008 - 11:54.
Postad 02 March 2008 - 12:40
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
köper i butik i usa. en kompis är där nu och han säger att det tillkommer någon skattavgift??
Jag fick nyligen hem en iphone till min fru som en vän köpte när han var i SF. På kvittot stod det 399$ + 43$. Så ja, det tillkommer en sorts "tax".
Postad 02 March 2008 - 19:13
o_mats
-
o_mats
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Alla priser på den amerikanska applestore är exklusive skatt. Varje delstat har sin egen skattesats.
Postad 02 March 2008 - 19:25
Whiz
-
Whiz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hur bra med applikationer finns det ute i dagsläget igentligen? (För en jailbreakad då)
Till WM ska det ju finnas ett, eller flera, program till ungefär allting.
Antar att antalet kommer öka dramatiskt i och med releasen av SDK...
För det + att telefonen känns lite klen på funktionssidan är anledningarna till att jag vill vänta tills andra generationens Iphones (eller någon annan trevlig mobil) anländer.
Redigerat av Whiz, 02 March 2008 - 19:26.
Postad 02 March 2008 - 23:23
ehoy
-
ehoy
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nu har jag genomfört hela processen med ziphone 2.5 och det gick strålande. (Kom åt länken genom en väns dator. Är visst inte bara jag som har haft problem med downloadlänken). Har även synkroniserat med itunes.
Men iphone känner inte av mitt Tele2 Comviq kort som sitter i, vad är felet? Nu kan jag ju varken ringa eller ta emot samtal, men när jag skriver in ett nummer visas det så här: (070) 123-456, ska det va så??
Snälla hjälp jag vill börja använda iphone!
Postad 02 March 2008 - 23:43
ehoy
-
ehoy
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
OCH, om jag vill få menyer, tangentbord, ordlista och kartor på svenska hur gör jag då??
Postad 03 March 2008 - 00:37
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Nu äntligen kan man TA EMOT MMS på sin iphone.. dock lite omständigt för tillfället men det kommer nog snart en uppdatering som förenklar det hela... mer info på: http://blog.swirlyspace.com/
Postad 03 March 2008 - 09:10
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Hur bra med applikationer finns det ute i dagsläget igentligen? (För en jailbreakad då) Till WM ska det ju finnas ett, eller flera, program till ungefär allting. Antar att antalet kommer öka dramatiskt i och med releasen av SDK...
För det + att telefonen känns lite klen på funktionssidan är anledningarna till att jag vill vänta tills andra generationens Iphones (eller någon annan trevlig mobil) anländer.
Jag använder typ inga 3-parts program, men jag känner inget behov. Det finns mängder för alla möjliga tillfällen, men jag tror att det fortfarande finns mer till WM. SDKn medför inte säkert att vi får några fler program. Det kan till och med vara så att det blir färre om nu Apple låter dem gå via iTunes. Nu har jag genomfört hela processen med ziphone 2.5 och det gick strålande. (Kom åt länken genom en väns dator. Är visst inte bara jag som har haft problem med downloadlänken). Har även synkroniserat med itunes.
Men iphone känner inte av mitt Tele2 Comviq kort som sitter i, vad är felet? Nu kan jag ju varken ringa eller ta emot samtal, men när jag skriver in ett nummer visas det så här: (070) 123-456, ska det va så??
Snälla hjälp jag vill börja använda iphone!
Du kan behöva göra en reset på telefonfunktionerna. Det står i Ziphone hur man gör, vil jag minnas. Nummerformateringen är den amerikanska. Kör du in SWEphone så kan du få något som du är mer van vid. OCH, om jag vill få menyer, tangentbord, ordlista och kartor på svenska hur gör jag då??
Menyer får du via SWEphone. Tangentbordet är amerikankt men håll inne a eller o för åäö. Ordlistor kan du få via SWEphone (funkar halvtaskigt). Kartor på svenska? Du kan väl söka på restauranger och gator i Google maps så som det är?
Postad 03 March 2008 - 15:34
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Får min iPhone (vet inte om det är 1.1.3 eller 1.1.4) idag, om några timmar! Därför undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna säga hur jag på bästa sätt kan förbereda mig för upplåsnignen?Vilka program behöver jag? Tips på applications jag kan lägga in efteråt?Är det något annat jag bör tänka på, känna till? Visst använder jag iTunes när mobilen är upplåst? Tusen tack till den som orkar svara
Postad 03 March 2008 - 15:39
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Får min iPhone (vet inte om det är 1.1.3 eller 1.1.4) idag, om några timmar!
Därför undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna säga hur jag på bästa sätt kan förbereda mig för upplåsnignen? Vilka program behöver jag? Tips på applications jag kan lägga in efteråt?
Är det något annat jag bör tänka på, känna till?
Visst använder jag iTunes när mobilen är upplåst?
Tusen tack till den som orkar svara 
Läs på guiderna på iclarified.com och hackthatphone.com (sista är min personliga favorit, men de anänder tyvärr iNdependence istället för Ziphone). Visst använder du iTunes sedan. Se bara till att stänga av automatisk uppdatering in inställningarna så att när det kommer en ny FW, att du inte uppdaterar utan att tänka dig för. Lycka till, och hör av dig om du stöter på problem!
Postad 03 March 2008 - 18:43
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
 Har iphonen nu. Tänkte låsa upp den nu. Kollade in dina länkar (tack!) och kom fram till att jag har 1.1.3. Då är det bara att köra efter den här guiden: http://iclarified.co...ex.php?enid=746och ta "Do it all!"? Eller hur? Då låser den upp, jailbreakar och aktiverar som jag förstår det, och det vill jag väl  ? Dock har jag ett problem:Itunes och min dator går inte ihop, det strular. För att ens få datorn att starta måste jag ställa in i MSCONFIG att ituneshelper.exe ska vara avstängt vid uppstart. Itunes fungerar att starta manuellt men jag fick ett felmeddelande när jag anslöt iphonen till datorn och hade på itunes (nåt program gjorde en förbjuden åtgärd) men sen kom iphonen upp i itunes som den ska.
Postad 03 March 2008 - 18:53
Denzel
-
Denzel
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag läste på något forum att 2G Tele2 simkort är att föredra framför 3g kortet, stämmer detta? Lirar inte Iphonen alls med 3g sim-kort ?
Mvh Denis.
Postad 03 March 2008 - 19:55
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
längtar så till jag får min, förhoppningsvis nästa vecka då pappa ska till NY med jobbet.
Är det stor chans att man får 1.1.4 eller är det fortfarande 1.1.3 som finns i butikerna, de måste väl
ha blivit utsålda först!?
gårdemyr
Postad 03 March 2008 - 21:03
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Orkade inte vänta på svar. Drog en chansning och körde igång med upplåsningen! Det gick SKIT BRA  ! Först kollade jag upp version. Min var 1.1.3. Då tankade jag ZiPhone 2.5c. Valde "Do it!" och 4 min senare var den upplåst. Hur bra och enkelt som helst  längtar så till jag får min, förhoppningsvis nästa vecka då pappa ska till NY med jobbet.
Är det stor chans att man får 1.1.4 eller är det fortfarande 1.1.3 som finns i butikerna, de måste väl ha blivit utsålda först!?
gårdemyr
Tror du får en 1.1.3. Dock lär det ju inte spela så stor roll, tror inte att det är några större problem att låsa upp en 1.1.4.
Postad 03 March 2008 - 21:40
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Orkade inte vänta på svar. Drog en chansning och körde igång med upplåsningen! Det gick SKIT BRA ! Först kollade jag upp version. Min var 1.1.3. Då tankade jag ZiPhone 2.5c. Valde "Do it!" och 4 min senare var den upplåst. Hur bra och enkelt som helst 
längtar så till jag får min, förhoppningsvis nästa vecka då pappa ska till NY med jobbet.
Är det stor chans att man får 1.1.4 eller är det fortfarande 1.1.3 som finns i butikerna, de måste väl ha blivit utsålda först!?
gårdemyr
Tror du får en 1.1.3. Dock lär det ju inte spela så stor roll, tror inte att det är några större problem att låsa upp en 1.1.4.
tror också det kommer bli en 1.1.3 men som du säger spelar det ingen roll. Bara en fråga, nu när SDK ska komma vad kommer hända med iphonsen som finns ute nu (både upplåsta och icke upplåsta) , vet man ? Finns det några nackdelar med att köpa en iphone nu? Jämfört med vänta ett tag till? gårdemyr editerat: stavfel
Redigerat av gårdemyr, 03 March 2008 - 22:48.
Postad 04 March 2008 - 08:16
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Jag läste på något forum att 2G Tele2 simkort är att föredra framför 3g kortet, stämmer detta? Lirar inte Iphonen alls med 3g sim-kort ?
Mvh Denis.
Jag har kombinerat 2g/3g kort från tele2 och det funkar utmärkt. Dock så funkar inte bara 3g kort som t.ex 3 har.
Postad 04 March 2008 - 17:40
Denzel
-
Denzel
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Mvh Denis.
Jag har kombinerat 2g/3g kort från tele2 och det funkar utmärkt. Dock så funkar inte bara 3g kort som t.ex 3 har.
Aaah, sweetness.. Tror det är sånt 2g/3g kort jag har.. Thanks duude. Ps. Idag kommer polaren som köpt hem telefonen åt mig!! Helt lyrisk
Postad 04 March 2008 - 21:28
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Finns det några nackdelar med att köpa en iphone nu? Jämfört med vänta ett tag till?
gårdemyr
Postad 04 March 2008 - 21:31
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Höll på och lekte med min nya 1.1.3, tankade ner hur mycket apps som helst. Det slutade med att min "Photos" ikon försvann  . Tog en chansning och återställde iPhonen till 1.1.4. Körde senaste ziPhone och det funkade hur bra som helst. Hade jag haft paypal hade jag donerat lite till skaparn av det nu. Nu ska jag ta det lite lugnt med appsen  ...
Postad 04 March 2008 - 22:01
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Finns det några nackdelar med att köpa en iphone nu? Jämfört med vänta ett tag till?
gårdemyr
Man kan alltid vänta. Nästa version är nog ännu tuffare.
Postad 05 March 2008 - 08:48
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Kan vi inte försöka lyfta nivån i tråden lite? Frågor av typen hur gör man "det" och "det" är oftast besvarade redan och hur man köper en iPhone går väl också snabbt att räkna ut. Det finns fantastiskt bra guider på hackint0sh och iclarified eller varför inte utmärkta 99.se där alla "nybörjare" får svar på sina frågor. För er som fortfarande känner att ni bara måste veta allt om hur någon importerat sin telefon eller vad han eller hon sa i affären rekommenderar jag pm-funktionen. Det kan ju inte vara av allmänt intresse? Okej att vi alla är nybörjare någon gång men frågor av allt för allmän karaktär går oftast så väldigt snabbt att hitta svar på på egen hand...kan vi inte hålla tråden till mera nyttiga tips och trix? OK! Då kommer ett nyttigt tips i stället: För den som vill ha åäö direkt i sitt keyboard utan att behöva hålla inne någon tangent finns en utmärkt guide här. Snyggt som tusan och alla som testat verkar få det att fungera, jag har inte själv haft tid ännu men ska försöka fixa det i kväll. Stort tack till mackeswissman som satt ihop detta...
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 05 March 2008 - 10:33.
Postad 05 March 2008 - 09:37
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag har en fråga jag inte får ngt vettigt svar på, måste man låsa upp och jailbreaka iphonen med ett originalsim? Då måste man ju skriva upp sig för ett abonnemang i landet man köper telefonen...
Postad 05 March 2008 - 09:48
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Jag har en fråga jag inte får ngt vettigt svar på, måste man låsa upp och jailbreaka iphonen med ett originalsim? Då måste man ju skriva upp sig för ett abonnemang i landet man köper telefonen...
Nej, du behöver inte ha något SIM alls
Postad 05 March 2008 - 10:00
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Vissa guider säger att man skall ha AT&T kortet i under upplåsning, och jag har haft det ibland, men sist körde jag med mitt vanliga SIMkort. Det sitter ett AT&T kort i den när du får hem den.
Postad 05 March 2008 - 10:13
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Funkade bra med mitt vanliga sim i. Kan inte se hur det kan ha ngn betydelse om man har sim i eller inte.
Postad 05 March 2008 - 11:02
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Har jailbroken min telefon ett antal ggr efter olika guider och jag har aldrig haft mitt AT&T kort i. Tror inte det har någon betydelse.
Redigerat av basselito, 05 March 2008 - 11:10.
Postad 05 March 2008 - 11:48
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Jag har en fråga jag inte får ngt vettigt svar på, måste man låsa upp och jailbreaka iphonen med ett originalsim? Då måste man ju skriva upp sig för ett abonnemang i landet man köper telefonen... Vissa guider säger att man skall ha AT&T kortet i under upplåsning, och jag har haft det ibland, men sist körde jag med mitt vanliga SIMkort. Det sitter ett AT&T kort i den när du får hem den.
man kan ta vilket sim som helst bara den inte har någon pinkod. så gjorde jag iaf på brorsans mobil.
Postad 05 March 2008 - 11:58
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Fem svar på samma fråga  . Skall bli spännande att se vad som kommer i morgon. Någon lyckats hitta något spännande rykte? Allt jag har sett är inbjudan samt rykten för Exchange och Lotus stöd.
Postad 05 March 2008 - 12:17
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hoppas på Lotus stöd. Då kan jag äntligen synka mina jobbmöten.
Postad 05 March 2008 - 15:43
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Hoppas på Lotus stöd. Då kan jag äntligen synka mina jobbmöten.
Bara att hålla med  Någon mer än jag som får samtal misslyckas när man ska ringa till folk? Ibland måste jag ringa tre-fyra gånger innan jag kommer fram. Det går en signal sen står det "samtal misslyckas" ring igen.? Jag har Telia...någon som upplevt samma sak?
Postad 05 March 2008 - 19:08
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tänkte höra om det är någon som har något skydd till iPhonen? Behövs det? Blir den repig? Jag tänker inte på stora "cases" utan skyddsfilm som screenguard typ, skydd som knappt syns. Så: Har någon det? Är det att rekomendera?
Postad 05 March 2008 - 19:14
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Tänkte höra om det är någon som har något skydd till iPhonen? Behövs det? Blir den repig? Jag tänker inte på stora "cases" utan skyddsfilm som screenguard typ, skydd som knappt syns.
Så: Har någon det? Är det att rekomendera?
Jag har InvisibleSHIELD ( http://www.invisibleshield.com/) fullbody vilket är det bästa av det bästa. Livstids garanti mot repor på plasten, 99% genomskinlig. Tycker det är väldigt bra och fullbody versionen gör att hela mobilen slippar att få repor, rekommenderas varmt till alla.
Postad 05 March 2008 - 19:59
Frixos
-
Frixos
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Tänkte höra om det är någon som har något skydd till iPhonen? Behövs det? Blir den repig? Jag tänker inte på stora "cases" utan skyddsfilm som screenguard typ, skydd som knappt syns.
Jag har InvisibleSHIELD (http://www.invisibleshield.com/) fullbody vilket är det bästa av det bästa. Livstids garanti mot repor på plasten, 99% genomskinlig. Tycker det är väldigt bra och fullbody versionen gör att hela mobilen slippar att få repor, rekommenderas varmt till alla.
Känns det inte skumt med invisibleSHIELDen? Lixom när man klickar, drar osv?
Postad 05 March 2008 - 20:24
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag har InvisibleSHIELD (http://www.invisibleshield.com/) fullbody vilket är det bästa av det bästa. Livstids garanti mot repor på plasten, 99% genomskinlig. Tycker det är väldigt bra och fullbody versionen gör att hela mobilen slippar att få repor, rekommenderas varmt till alla.
Nej, det är knappt någon skillnad. När man väl ha vant sig glömmer man bort att den ens är där!
Postad 05 March 2008 - 20:43
Denzel
-
Denzel
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Verkade inte helt tokig, ett sådant får det nog bli! Fast vet någon ifall det finns ett skydd som täcker över även docknings-porter och hörlursintaget på iphonen? LÅter ganska orimligt men vem vet  Mvh
Postad 05 March 2008 - 21:58
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Nej, det är knappt någon skillnad. När man väl ha vant sig glömmer man bort att den ens är där! 
Beställde du den via invinsibleshield.com? Vad valde du för shipping method? Jag är ju inte sugen att vänta 3 veckor, då kan jag lika gärna skita i det.. Men är USPS Shipping First-Class Mail International värt? Hur lång tid tar det?
Postad 05 March 2008 - 22:03
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Yes jag bestälde via deras hemsida. Tog gratis frakt, tog cirka 3 veckor att få. Vill man ha det fort rekommenderar jag lägga på en liten slant för snabbare frakt men gratis är gott Denzel, du får nog sikta på ett skyddande läderfodral isåfall, på ebay finns de enormt billiga (50kr + 40 frakt).
Postad 05 March 2008 - 22:18
Salan1
-
Salan1
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Yes jag bestälde via deras hemsida. Tog gratis frakt, tog cirka 3 veckor att få. Vill man ha det fort rekommenderar jag lägga på en liten slant för snabbare frakt men gratis är gott Denzel, du får nog sikta på ett skyddande läderfodral isåfall, på ebay finns de enormt billiga (50kr + 40 frakt).
Faen, 3 veckor då har jag säkert lyckats repa den  .. Vet inte hur jag ska göra. Kanske lägger till 11$ och får "USPS First Class Mail International", dock googlade jag lite på det nu och det verkar inte gå så får. Kanske tar 2 veckor istället för 3.
Postad 05 March 2008 - 22:44
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Någon mer än jag som får samtal misslyckas när man ska ringa till folk? Ibland måste jag ringa tre-fyra gånger innan jag kommer fram. Det går en signal sen står det "samtal misslyckas" ring igen.? Jag har Telia...någon som upplevt samma sak?
Japp.. jag har stora problem med det, får "Call Failed" alldeles för ofta och samtal bryts minst 3 ggr per dag och baseband:t kraschar och mottagningen går ner på noll... då måste jag vänta typ 1-2 minuter för att få tillbaka mottagningen... extremt jobbigt! Kan också informera om att det är ganska många andra som har samma problem, och firmware-uppdateringar verkar inte lösa det så jag antar att det är ett hårdvarufel... finns en intressant tråd om det här. Någon i denna tråd som haft tappade samtal?
Postad 05 March 2008 - 23:16
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Vilken version har ni som tappar samtal då? (firmware, baseband, bootloader) Själv har jag 1.1.3, 04.02.13_G, 3.9 och jag har aldrig tappat något samtal. Kanske har det något med hur man jailbreakar-aktiverar telefonen, jag gjorde devs version via terminal.
Postad 05 March 2008 - 23:23
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Vilken version har ni som tappar samtal då? (firmware, baseband, bootloader) Själv har jag 1.1.3, 04.02.13_G, 3.9 och jag har aldrig tappat något samtal. Kanske har det något med hur man jailbreakar-aktiverar telefonen, jag gjorde devs version via terminal.
Samma fast 04.03.13_G. Min funkar perfekt.
Postad 06 March 2008 - 07:14
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Jag kör samma som Radiozo (1.1.3 med rätt baseband) fast min telefon var från början en 1.1.2 med Bl4.6 Nedgraderade till 3.9 för att kunna köra rätt baseband till rätt firmware. Har aldrig tappat ett samtal...Vet dock att det är många som rapporterat detta
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|