NHL 08
2489 svar till detta ämne
Postad 09 June 2008 - 23:34
soulmat
-
soulmat
-
Användare
-
-
122 inlägg
Soulmat, Jag antar att du fortfarande spelar fakeshotpass av dina resultat att tolka?
Förmoda kan man alltid göra .. Var ett ###### gnäll över de där pass-skotten, Ja får ta och hoppa av ligan, hur fan kan man införa det i ett spel om man inte får använda det? Och A L L A mina mål är inte sådana, och hur f-n kan det vara så ###### bra om jag förlorar i stort sett varenda ###### match, och varför ska det just vara 5-4 målet som råkar vara pass/skott ****s manslem mål,. ###### gnäll **** var det. Wade dra bort mig från ligan, har varken ork eller lust att vara med på de här
Redigerat av soulmat, 09 June 2008 - 23:40.
Postad 09 June 2008 - 23:41
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
För att spinna vidare på Namils fundering kring användadet av "fakeshotpass" är rättvist. Det känns som det inte hör hemma i spelet och erbjuder spelare som inte har något eget spel i stor utsträckning, ett sätt att göra mål utan vidare speluppfattning. Ett systematiskt utnyttjande av det kan alltså gynna de som har problem med att skapa mål på "legitima" sätt. Att släppa in sådana mål känns inget vidare, inte heller att göra dem.
Visst kan vi alla sätta i bruk att använda oss av detta sätt, men det skulle snabbt göra ett av de härligaste hockeyliren som släppts till ett av de sämsta.
Postad 09 June 2008 - 23:43
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Förmoda kan man alltid göra ..
Var ett ###### gnäll över de där pass-skotten, Ja får ta och hoppa av ligan, hur fan kan man införa det i ett spel om man inte får använda det? Och A L L A mina mål är inte sådana, och hur f-n kan det vara så ###### bra om jag förlorar i stort sett varenda ###### match, och varför ska det just vara 5-4 målet som råkar vara pass/skott ****s manslem mål,. ###### gnäll **** var det.
Wade dra bort mig från ligan, har varken ork eller lust att vara med på de här
Nu är jag ju inte med i ligan, men håller med, finns möjligheten ska man få använda den, är ju iof likadant med att spela "överdrivet defensivt" i egen zon. Tycker jag inte heller är fel!! Och för den delen borde det vara så att man bara ska få ha en viss maxlevel för att få delta, blir MYCKET roligare för alla då.. Tätare liga och jämnare matcher...
Redigerat av Z-man75, 09 June 2008 - 23:48.
Postad 09 June 2008 - 23:51
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Haha en Maxlevel? Borde väl snarare vara en Minlevel? Om vi inte är ute efter att profilera oss som en skitliga. Kanske skulle ha A & B liga.
"Va med och spela hockey med oss, förutsatt att du är röten förstås!". Ny slogan?
Angående level verkar det inte fungera som de ska iaf, får konstant meddelande om att min level ökar varenda match jag vinner. Inte hänt något med leveln på 6månader dock.
Redigerat av RealDaBratt, 09 June 2008 - 23:57.
Postad 09 June 2008 - 23:53
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Nu är jag ju inte med i ligan, men håller med, finns möjligheten ska man få använda den, är ju iof likadant med att spela "överdrivet defensivt" i egen zon. Tycker jag inte heller är fel!!
Det är ju iofs ganska stor skillnad på att helt enkelt vara defensiv jämfört med att göra ett skott som egentligen inte ska fungera, am I right? Jag vet fortfarande inte riktigt hur slapshotgrejsen funkar. När man gör den, blir målvakten förvirrad eller? Blir han inte det så är det väl inte hela världen. Då får man helt enkelt se till att inte släppa den gubben som ställer sig vid mål. Däremot om målvakten registrerar det som ett skott och kommer helt ur markering så känns det lite B. Kan någon förtydliga detta? Men jag tycker inte Soulmat ska hoppa av eller så (även om jag skulle dra en fördel av det, höhö). Han lär troligen inte sluta med det eftersom det är hans spelstil precis som jag har min stil när jag spelar. Det är svårt och reglera nåt sånt utan att ha en tredje person som skulle sitta och bedömma målen (inte möjligt jag vet... men ni fattar). Ang. en Maxlevel: Vad är det för töntigt egentligen? Spel är spel, dvs på skoj - ska inte alla få vara med eller? Några av oss har knappt haft spelet i en månad och ändå gör vi hyfsade resultat. Skulle vi inte fått vara med då om ni infört detta innan ligans start? Det dödar ju hela syftet med att spela dom matcher vi spelar nu. 18 pers ska bli 8. Dom bästa vinner. Säger väl sig självt...
Redigerat av Namil, 09 June 2008 - 23:56.
Postad 10 June 2008 - 07:44
Beliavski
-
Beliavski
-
Användare
-
-
130 inlägg
Yä nu börjar det likna online spel whine
Men seriöst så tycker jag att soulmat ska vara kvar och att slappass ska vara tillåtet eftersom det inte stod nått om det i reglerna när man körde igång ligan.
Dessutom så vinner man inga matcher bara för att man kan göra slappass.
Postad 10 June 2008 - 07:51
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Förmoda kan man alltid göra ..
Var ett ###### gnäll över de där pass-skotten, Ja får ta och hoppa av ligan, hur fan kan man införa det i ett spel om man inte får använda det? Och A L L A mina mål är inte sådana, och hur f-n kan det vara så ###### bra om jag förlorar i stort sett varenda ###### match, och varför ska det just vara 5-4 målet som råkar vara pass/skott ****s manslem mål,. ###### gnäll **** var det.
Wade dra bort mig från ligan, har varken ork eller lust att vara med på de här
Det är bara att passa ett vanligt pass, men nej just det då blir det inte mål lika ofta....
Postad 10 June 2008 - 08:04
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Aengus - jorgentoresten - New York - Skillstick alienrebel - Nilfisk47 - Montreal - Valfritt Beliavski - Dallas BioBerra - BerraSWE - Detroit - Valfritt FBKMAN - Carolina - Skillstick feppa - Fredamn76 - Minnesota - Skillstick Kihmari - Detroit - SkillstickSoulmat - Colorado - Skillstick Liman - Rliman - San Jose - Skillstick Morge - OscarVincent - Vancouver - Valfritt Namil - nliman - Philadelphia - Skillstick Nemlejh - Hjelmen - NJ Devils PES86 - Calgary - Valfritt RealDaBratt - Anaheim - Skillstick
spaten - jackman55 - Calgary - Skillstick Topper Harley - TopperHarley 77 - Pittsburgh - Valfritt Wade - DarkoWade - Washington - Valfritt Wizeguy - Balltasar - Buffalo - Skillstick Whillis - Whillis - Ottawa - Valfritt Spuute - Spuute - Edmonton - Skillstick
Jag hoppar in i ligan med Carolina om det går bra? Har varit strandsatt på gotland utan min 360, men nu är jag med i matchen igen 
Mitt bredband funkar som det ska nu!
Tänkte höra om det fortfarande finns möjlighet att joina ligan? och vilka lag är i så fall lediga ? Har läst att många inte joinat med sina lag, så när går deras deadline ut så man kan kanske välja något av deras lag ? //PES86
Problemet är att det bara finns 18 platser i ligan online. Sedan är inte Detroit problemet löst mellan Kihmari och Berra. (eller har de spelat om laget än?)
Postad 10 June 2008 - 08:55
soulmat
-
soulmat
-
Användare
-
-
122 inlägg
Det är bara att passa ett vanligt pass, men nej just det då blir det inte mål lika ofta....
Nä varför passa vanliga skott om man vet att det inte blir mål lika ofta? Namil förstår inte vad du gnäller över om du inte ens vet vad det är för sort skott vi pratar om, nej målvakten blir inte förvirrad, utan han hänger bara inte med, det är ett hårt pass. Om man utnyttjar systematiskt skill stick så ska man itne få vara med?! Blir ju mål väldigt lätt på det sättet, man kan inte vara speciellt skillad om man använder skill stick för att göra mål när alla använder det, just ja, tillhör ju en del av spelet. Om man gör 5 mål, i en match, 1 av dom är pass/skott mål, är man ett sämre lag då, är man oskillad då och har inget eget spel som vissa verkar vilja påpeka?
Postad 10 June 2008 - 09:53
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Beliavski, Ja passet ja. Vet inte var dina backar tog vägen men guds hand verkade vara med i spelet, helt plötsligt öppnade sig oceaner av is framför mig. Ett hårt pass upp till kvicke Marchant gjorde han ren från röd, påminde om Nummelin -> Jantunen passningar när de var som bäst i Frölunda.
Sedan det du påpeka att man inte vinner matcher för att man använder shootfakepass, det är precis det Soulmat gjort. Sedan att han kanske inte gör det mot dig eller mig men mot många andra uppenbarligen.
Soulmat, Skillstick jämförelsen håller bara inte.
Postad 10 June 2008 - 10:58
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Namil förstår inte vad du gnäller över om du inte ens vet vad det är för sort skott vi pratar om, nej målvakten blir inte förvirrad, utan han hänger bara inte med, det är ett hårt pass.
Jag förstår inte varför du ser det som gnäll. Jag har bara frågat om det två gånger eftersom jag inte vet vilken effekt den har och ingen ville förklara för mig. Du verkar ta allt folk säger som gnäll så fort det kan vara negativt mot dig. Jag har tillochmed försökt vara tydlig med att påpeka att jag inte gnäller utan bara använt vår match som exempel eftersom du är den enda jag vet använt den. Läser du inte vad jag skriver eller? Ne, det är du som verkar kinkig så fort folk påpekar passen: "NEE dom gillar inte mig, då vill inte jag vara med! Uhäääää!!, Wade ta bort mig!!" Nej fasen, sluta vara en sån mes och acceptera att en del helt enkelt inte är förtjusta i stilen. Men vad jag kan se (inklusive mig själv) så är de flesta okej med att du kör vidare med passen. Så ja, jag vet inte vem som gnäller, kanske den som inte läser genom allas inlägg innan han tar saker för givet?
Redigerat av Namil, 10 June 2008 - 11:21.
Postad 10 June 2008 - 12:17
Beliavski
-
Beliavski
-
Användare
-
-
130 inlägg
Sprider lite glädje här istället med introt till NHL98 till PC http://www.youtube.c...feature=relatedHur bra som helst
Postad 10 June 2008 - 12:20
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Klockrent, alltid varit min absoluta favorit. Menyerna, grafiken, musiken och spelet i sig. Satt med ett nyköpt 3dfx kort och bara njöt av revolutionen. Allt var underbart! http://www.youtube.c...feature=relatedSkönaste menyerna ever: http://www.youtube.c...feature=relatedSedan blickar vi vidare mot ett annat suveränt intro, det sista innan nedgången började med NHL2000... http://www.youtube.c...feature=related
Redigerat av RealDaBratt, 10 June 2008 - 12:44.
Postad 10 June 2008 - 13:31
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Ahh! då börjar man bli människa igen efter en tuff helg fylld me hårdrock o bira. är nog inne efter 22 ikväll.
Postad 10 June 2008 - 13:47
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ottawa är på gång igen  Efter 2 härliga vinster mot Colorado med 6-2 och 5-2  Hade ett par svackor per match. Men är annars mkt nöjd hur grabbarna presterade på isen
Postad 10 June 2008 - 13:48
soulmat
-
soulmat
-
Användare
-
-
122 inlägg
Sedan det du påpeka att man inte vinner matcher för att man använder shootfakepass, det är precis det Soulmat gjort. Sedan att han kanske inte gör det mot dig eller mig men mot många andra uppenbarligen.
Mjo då jag använder det även mot er, men det funkar inte lika bra mot er som mot dom jag råkar vinna över, ni täcker ju bort spelaren som ska ha passet så det funkar inte lika bra mot er :-) och bara för att jag vinner en match uppenbarligen så använder jag inte skott/pass jämnt och ständigt. Namil Jo då jag läser allt du skriver, men du börjar direkt men "gnäll" eller tjat om avstängning direkt du hörde talas om skott/pass fast du inte ens vet vad det är, hur kan du ens veta att jag använde den mot dig? Jag använder den faktist inte alltid när jag råkar göra mål, dock ganska ofta ska påpekas. Men förstår inte varför det blir sådant gnäll över att jag lyckas vinna matcher då ska dom flesta hoppa på en för att man kör sådana. Och alla säger "inget om våran match soulmat, du hade vunnit iaf, bla bla bla, men skott/pass borde förbjudas, bla bla bla" Acceptera att ni förlorar, som alla andra gör i stället för att gnälla om det i forumet. RealDaBratt: Nä de håller inte, Skillstick jämförelsen. Men man blir smått sur när det blir ett jäkla gnäll, skott/pass är ju faktist med i spelet för att man ska göra dom, ungefär samma som skillstick, samma som snurrfintar och allt vad det nu kan finnas.
Redigerat av soulmat, 10 June 2008 - 13:51.
Postad 10 June 2008 - 14:01
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Namil Jo då jag läser allt du skriver, men du börjar direkt men "gnäll" eller tjat om avstängning direkt du hörde talas om skott/pass fast du inte ens vet vad det är, hur kan du ens veta att jag använde den mot dig?
För att citera mig själv: Ja, så måste det vara! Förklarar varför min målvakt totalt missade skottet som avgjorde matchen! Diska diska!  ... skojar bara.
Som sagt. Jag skämtade bara om att stänga av dig. Du läser tydligen inte som du påstår eller så förstår du inte innebörden av texten. Där jag bor menas iallafall "skoja" ungefär samma sak som att skämta. Du vet vad skämta menas va? Jag har inte skyllt min förlust på ditt mål. Däremot förstod jag att du använde taktiken en gång efter att någon här förklarade hur det gick till varpå jag sa att man helt enkelt får se till att markera den killen som får passen istället. Hela ditt argument om att jag krävt avstängning är inget mer än en missuppfattning från din sida, trist du. Citerar mig själv åter igen: Jag vet fortfarande inte riktigt hur slapshotgrejsen funkar. När man gör den, blir målvakten förvirrad eller? Blir han inte det så är det väl inte hela världen. Då får man helt enkelt se till att inte släppa den gubben som ställer sig vid mål. Däremot om målvakten registrerar det som ett skott och kommer helt ur markering så känns det lite B.
Det var inget gnäll. Det var en fråga. Tycker du det där är gnäll så okej, det får stå för dig. Men jag tycker inte Soulmat ska hoppa av eller så (även om jag skulle dra en fördel av det, höhö). Han lär troligen inte sluta med det eftersom det är hans spelstil precis som jag har min stil när jag spelar.
Jag har för övrigt stött dig på sätt och vis genom att säga att det inte är mycket att snacka om eftersom ligan redan är igång och man får helt enkelt anpassa sitt spel efter hur sin motståndare spelar. Så, nu ska jag inte ta upp mer plats i den här tråden med att tjafsa med dig. Tycker du som sagt att jag gnäller, okej visst. Jag håller absolut inte med och anser att du missuppfattat mina inlägg.
Redigerat av Namil, 10 June 2008 - 14:27.
Postad 10 June 2008 - 14:11
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Soulmat, Jag var otydlig där. Vet att du använder det sättet mot oss alla, skillnaden är som du påpekar att vi inte ger dig samma ytor att göra det på. Därför jag ville veta om du använde dig av det, påverkar hur jag spelar mot dig. Många kan inte hantera det och åker dit rejält om och om igen utan att anpassa sin spelstil efter tidigare erfarenher.
Många reagerar väl på det märkliga i förfarandet, helt plötsligt uppstår ett mål ur ingenting. Ett slagskott på en medspelares skridsko och in, om och om igen. Det lyder inte under samma grad av "realism" som övriga spelet ger sken av. Ger en obalans i spelets trovärdighet och därmed glädjen att spela.
Redigerat av RealDaBratt, 10 June 2008 - 14:16.
Postad 10 June 2008 - 14:35
Unregisteredeb90775d
-
Unregisteredeb90775d
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Jag berättade för min bror hur bra det här forumet var.
Aldrig en massa skitsnack. Bara konkreta roliga människor.
Sen införskaffade han Nhl 08 och började hänga här på tips från mig, och vad händer? Stället förvandlas till en krigszon med pajkastning och munhugg. Är det likadant i andra sport-spelstrådar med liknande ligor?
Förövrigt så vill jag vinna en match snart så om någon vill ställa upp och förlora så säg till
Postad 10 June 2008 - 14:39
soulmat
-
soulmat
-
Användare
-
-
122 inlägg
Många reagerar väl på det märkliga i förfarandet, helt plötsligt uppstår ett mål ur ingenting. Ett slagskott på en medspelares skridsko och in, om och om igen. Det lyder inte under samma grad av "realism" som övriga spelet ger sken av. Ger en obalans i spelets trovärdighet och därmed glädjen att spela.
Inte för att vara petig men man passar till en medspelare, som skjuter in pucken, inte att den tar på en skridsko. Visst inte allt för trovärdigt och absolut inte vackert, men nog har du väl sett under någon match som faktist skjuter/passar in i slottet och en medspelare styr/skjuter in den? Och dessa snurrfinter, hur trovärdiga är dom? Riktigt snygga är dom när ni lyckas med dom men inte allt för ofta man ser dom heller på en hockeyrink. Jaja, nog om detta nu. Namil Ursäkta att jag gnäller/blir grinig på dig ang de där, men känns som folk hoppar på en direkt när ni/dom/de tar upp de gång efter gång efter gång, trots att det finns i spelet, och andra spelar likadant så blir de ett jäkla hallå om det. Kan/ska man förbjuda det?
Postad 10 June 2008 - 15:07
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Liman jag vill ju också vinna en match  Vi får ta och mötas så blir ju nån av oss en vinnare iaf.
Sen får nån gärna visa vad det där pass skjut målet är för nått. Tar imot alla tips på hur man gör mål
Jag kan ju fan inte göra mål på frilägen. Har ju bränt 2 straffar i serien hittils. Tur det finns kassa amerikaner att spöa online
Vi ses i rinken.
/Nilfisk47(soon to be champion)
Postad 10 June 2008 - 15:15
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Liman jag vill ju också vinna en match Vi får ta och mötas så blir ju nån av oss en vinnare iaf.
Rent tekniskt har du redan förlorat mot en limaN
Redigerat av Namil, 10 June 2008 - 15:15.
Postad 10 June 2008 - 15:29
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
 Ja ibland har man otur
Postad 10 June 2008 - 16:15
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Soulmat, Det jag sett är att pucken ofta tar på strumpan eller skridskon och in och sedan i en långsam båge in i målet. Nej jag tror inte jag sett passslagskott från sarghörnen som går in på liknande sätt i riktig hockey, speciellt inte om och om igen. Snurrfinter använder jag knappt, och hur ofta leder dem till mål? Om någon lyckas med det så grattis.
Redigerat av RealDaBratt, 10 June 2008 - 16:20.
Postad 10 June 2008 - 16:21
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Grattis Alienrebel till första vinsten. Du gjorde en kanonmatch samtidigt som jag var totalt värdelös. Aldrig mer spela en match när gossen är vaken.  Du spelade ut mig totalt vissa stunder.
Först gör man en riktigt dålig match. Sen kommer nästa chock. Att hur i helv*te kan sopan Daniel Andersson få spela från start ikväll. Sveriges mest överskattade spelare.
Postad 10 June 2008 - 16:21
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Tackar. Äntligen en seger. Det sjuka är ju att det krävs 40!!! skott för att göra 2 mål
Ser fram imot returen mot Ottawa. Då är väl Heatley och grabbarna stekheta igen.
Postad 10 June 2008 - 16:22
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Jag berättade för min bror hur bra det här forumet var. Aldrig en massa skitsnack. Bara konkreta roliga människor. Sen införskaffade han Nhl 08 och började hänga här på tips från mig, och vad händer? Stället förvandlas till en krigszon med pajkastning och munhugg. Är det likadant i andra sport-spelstrådar med liknande ligor? 
Tycker du verkligen det, en krigszon? Klart det ska vara lite diskussion kring saker och ting, sedan om vissa individer uttrycker sig kraftfullare än andra sent framåt kvällen när känslorna är i gungning är ju bara en krydda. Lille Liman verkar ju kunna freda sig rätt bra iaf när skotten duggar tätt...
Redigerat av RealDaBratt, 10 June 2008 - 16:26.
Postad 10 June 2008 - 17:55
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Sugen på lira lite ikväll , men me två sjuka snorungar här hemma så¨lär d nog inte bli mkt lirande är ja rädd...
Postad 10 June 2008 - 18:04
Beliavski
-
Beliavski
-
Användare
-
-
130 inlägg
är ju fotboll ikväll också så blir nog inget lirande för min del häller. Om jag inte klämmer in en match innan.
Postad 10 June 2008 - 18:07
soulmat
-
soulmat
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tycker du verkligen det, en krigszon? Klart det ska vara lite diskussion kring saker och ting, sedan om vissa individer uttrycker sig kraftfullare än andra sent framåt kvällen när känslorna är i gungning är ju bara en krydda.
Ja det är framåt kvällarna hornen växer fram hos oss, iaf mig. Smått trött, någon förlust match, tjejen höggravid, på något sätt måste man få ut sin ilska :-) blir väl lätt ett forum kanske.
Postad 10 June 2008 - 19:13
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
PES86 Swe, du var anmälde intresse att spela innan ligan stängdes och tycker att du borde få vara med. Det verkar inte vara något intresse från de två Detroitlagen om att kvalspela så jag tycker inte det vore mer än rätt att du får spela. Jag är dock ingen enväldig härskare över ligan...
Postad 10 June 2008 - 22:53
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Håller med Wade till fullo.
Postad 10 June 2008 - 23:00
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Vet att Detroitarna fortfarande dividerar om när matchen ska spelas. Verkar vara svårt att få pucken till nedsläpp samt diskussion kring antalet matcher osv. Det ska ju vara bäst av en men men.
Om det nu är begränsat med platser, innebär det att förloraren inte får vara med och spela säsong? Eller som det verkar nu, ingen ska få vara med. Varför begränsades det till 18?
Redigerat av RealDaBratt, 10 June 2008 - 23:26.
Postad 11 June 2008 - 07:33
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Verkar tyvärr vara svårt att få till en match mot Kihmari, verkar som att han inte är online då jag är det. Jag är oftast online mellan 21.30 - 22.30. Han har inte heller haft sitt NHL igång sedan den 25e Maj så hans intresse för spelet verkar ju inte så stort längre. Så typiskt att någon ska sno laget framför näsan precis när turneringen skulle dra igång, sen spelar han inte ens spelet.
Jag är fortfarande intresserad av att delta men har valt att inte spela fler matcher i ligan på grund av omständigheterna kring Detroit.
Postad 11 June 2008 - 08:20
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Vet att Detroitarna fortfarande dividerar om när matchen ska spelas. Verkar vara svårt att få pucken till nedsläpp samt diskussion kring antalet matcher osv. Det ska ju vara bäst av en men men.
Om det nu är begränsat med platser, innebär det att förloraren inte får vara med och spela säsong? Eller som det verkar nu, ingen ska få vara med. Varför begränsades det till 18?
För ligan som är skapad i spelet bara har 18 platser. (Tyvärr...) Vet inte om den som skapade ligan kan öka antalet..
Redigerat av Unregistered24038, 11 June 2008 - 09:09.
Postad 11 June 2008 - 10:29
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Jag vet att ligan är i NHL är begränsad till 18. Frågan gällde mer varför man valde att begränsa det till 18. Menar det var väl ett aktivt val. Är det Topper som ligger bakom detta kanske. Visst får man dra gränsen någonstans men som det känns är det taskigt att neka folk inträde som varit med tidigare och framförallt att säga, förlorar du kvalet får du inte vara med.
Redigerat av RealDaBratt, 11 June 2008 - 10:30.
Postad 11 June 2008 - 11:40
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
NHL 09 känns mycket bättre
Postad 11 June 2008 - 14:59
Kihmari
-
Kihmari
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Verkar tyvärr vara svårt att få till en match mot Kihmari, verkar som att han inte är online då jag är det. Jag är oftast online mellan 21.30 - 22.30. Han har inte heller haft sitt NHL igång sedan den 25e Maj så hans intresse för spelet verkar ju inte så stort längre. Så typiskt att någon ska sno laget framför näsan precis när turneringen skulle dra igång, sen spelar han inte ens spelet. Jag är fortfarande intresserad av att delta men har valt att inte spela fler matcher i ligan på grund av omständigheterna kring Detroit.
Nej vi verkar missa varandra online och bara för att jag inte spelat nhl sen 25e maj så är jag intresserad av att spela ligan?? jaha där ser man, alltid lika kul när folk förklarar hur man känner åt en... kan absolut inte ha något att göra med att GTA 4 släpptes för ett tag sen... *suck* Skickade en förfrågan till berra över xboxlive i måndags om match i veckan en inte fått något svar än
Redigerat av Kihmari, 11 June 2008 - 14:59.
Postad 11 June 2008 - 15:15
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Jag vet att ligan är i NHL är begränsad till 18. Frågan gällde mer varför man valde att begränsa det till 18. Menar det var väl ett aktivt val. Är det Topper som ligger bakom detta kanske. Visst får man dra gränsen någonstans men som det känns är det taskigt att neka folk inträde som varit med tidigare och framförallt att säga, förlorar du kvalet får du inte vara med.
Ett problem var ju att ligan skapades med 18 lag innan anälan var över. Det gåt ju lösa med att man spelar matcher mot tex PES86 utanför ligan i spelet och reggar på hemsidan. Det är ju ändå den som är det viktiga.
Postad 11 June 2008 - 15:18
Kihmari
-
Kihmari
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jaha så ligan är stängd nu med... Vafan... Berra ta platsen... om jag förlorar får jag ändå inte vara med och jag jobbar för mycket och det är EM nu så jag bjuder på platsen... Får återkomma i nästa liga då helt enkelt... Vinn nu!!!!!! Lets Go Red Wings!!!!
Redigerat av Kihmari, 11 June 2008 - 16:08.
Postad 11 June 2008 - 16:19
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Mycket soppa på få spikar... Vi kan väl komma överens om vissa saker? --Ligan är stängd, inga fler anmälningar, inga byten, inga återinträden --Dom som ska kvala om lag borde gjort innan stängningsdatum och har dom inte gjort det ännu så är det hög tid att göra det. (till nästa liga borde allt kvalande vara klart till start, är det inte det så blir det inget deltagande) När jag la upp ligorna på liven kollade jag upp lite snabbt hur det låg till med antal och jag tror jag fick ihop det till 15 ev 16 klara lag. Om det går att utöka nu har jag inte en aning om eftersom jag inte undersökt saken. Hur många deltagare har vi då? EDIT Aengus - jorgentoresten - New York - Skillstick-----------------OK alienrebel - Nilfisk47 - Montreal - Valfritt---------------------------------OK Beliavski - Dallas----------------------------------------------------------------OK BioBerra - BerraSWE - Detroit - Valfritt-----------------------------------?? FBKMAN - Carolina - Skillstick------------------------------------------------?? feppa - Fredamn76 - Minnesota - Skillstick--------------------------------OK Kihmari - Detroit - SkillstickSoulmat - Colorado - Skillstick--------------?? Liman - Rliman - San Jose - Skillstick----------------------------------------OK Morge - OscarVincent - Vancouver - Valfritt-----------------------------OK Namil - nliman - Philadelphia - Skillstick-------------------------------------OK Nemlejh - Hjelmen - NJ Devils-------------------------------------------------OK PES86 - Calgary - Valfritt------------------------------------------------------?? RealDaBratt - Anaheim - Skillstick-------------------------------------------OK spaten - jackman55 - Calgary - Skillstick-----------------------------------?? Topper Harley - TopperHarley 77 - Pittsburgh - Valfritt----------------OK Wade - DarkoWade - Washington - Valfritt-------------------------------OK Wizeguy - Balltasar - Buffalo - Skillstick-----------------------------------OK Whillis - Whillis - Ottawa - Valfritt------------------------------------------OK Spuute - Spuute - Edmonton - Skillstick------------------------------------OK
14 OK 5 ?? OK och ?? satte jag ut bara för att det blir lite lättare att se...
Redigerat av Topper Harley 77, 11 June 2008 - 16:26.
Postad 11 June 2008 - 16:49
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Jaha så ligan är stängd nu med... Vafan... Berra ta platsen... om jag förlorar får jag ändå inte vara med och jag jobbar för mycket och det är EM nu så jag bjuder på platsen... Får återkomma i nästa liga då helt enkelt... Vinn nu!!!!!! Lets Go Red Wings!!!!
Jag tror det blev ett missförstånd. Vi satte en gräns på måndagen den 2:e juni för anmälningar till serien. Du är dock medräknad i denna och har plats i ligan om du vill. Känner du dock inte suget om att kvala och vara med så skulle det underlätta då PES86 gärna är med och saknar plats i ligan.
Redigerat av Unregistered24038, 11 June 2008 - 16:52.
Postad 11 June 2008 - 17:25
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Rekommenderar att du läser inlägget från Wade igen. Jag tycker ni ska ta er match. Det är som sagt ligan på hemsidan som är den viktigaste. Ett problem var ju att ligan skapades med 18 lag innan anälan var över. Det gåt ju lösa med att man spelar matcher mot tex PES86 utanför ligan i spelet och reggar på hemsidan. Det är ju ändå den som är det viktiga.
Postad 11 June 2008 - 19:05
PES86
-
PES86
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är det ok om jag tar Kihmaris plats i ligan om han nu inte vill vara med?
Postad 11 June 2008 - 19:44
Unregistered99e70c17
-
Unregistered99e70c17
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag kör givetvis med Skillstick  Men jag verkar itne vara reggad på hemsidan, hur blir jag det?
Postad 11 June 2008 - 19:50
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
PES86, Bara du väljer ett annat lag än Calgary är det grönt att hoppa på.
FBKMAN, Wade reggar dig förmodligen snart, han är vår heltidsanställde administratör. Som lön har han evig tacksamhet och ett gott öga hos hockeygudarna.
Då Kihmari verkar hoppa blir vi 18lag till slut, om jag räknat rätt:)
Redigerat av RealDaBratt, 11 June 2008 - 19:53.
Postad 11 June 2008 - 20:18
Unregistered99e70c17
-
Unregistered99e70c17
-
Användare
-
-
163 inlägg
aha! Det låter bra de Da Bratt!
Postad 11 June 2008 - 20:22
Unregisteredeb90775d
-
Unregisteredeb90775d
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Ytterligare en förlust! Men min bästa hittills! Om man kan se det så. Alla andra matcher jag förlorat har vart på skitsaker.
Denna match var bra. Var lite problems i början att få igång matchen men det löste sig. Tack Beliavski för en rolig förlust
Postad 11 June 2008 - 20:51
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Grattis Wade... Inte alls nöjd med matchen (well, förlorade ju) men en tekning jag förorsakade själv som du gjorde mål på (snyggt) men sen är det problemet med passningsystemet. Ibland passar gubben verkligen inte åt rätt håll. Jag har en fri gubbe på höger sida. Vad gör min gubbe med pucken? Han passar rakt fram till Wade's nisse som står rakt framför mål och bara skickar in pucken. Fy fan.. bleh! 2-3. Var äckligt nära på att kvittera på slutet dock. Mycket tryck  Aja, Philadelphia åkte på knock... typ.
Redigerat av Namil, 11 June 2008 - 20:53.
Postad 11 June 2008 - 20:51
Beliavski
-
Beliavski
-
Användare
-
-
130 inlägg
Np  om jag kan glädja mina motståndare så är det ju kalas.
Men jag tyckte du spela bättre än att du skulle stå på 0 vinster och 7 förluster.
Kändes som du var vass när lägena gavs.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|