Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 oktober 2008 - 03:47

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej

Nu har jag använt min xperia sen 10:03 10/10(köpte första på media markt(kungens kurva)
Fan va bra den är! :) Lyssnar på Digitally imported(premium 192kbit) och kör Tomtom 7 på väg till jobbet och det funkar helt enkelt perfekt...inga avbrott i streamen som det blev med min iphone 3g...
Nu verkar jag även fått Core player att ansluta automatiskt när jag väljer en stream, innan var jag tvungen att
köra igång opera och ladda in en sida innan 3g:t körde igång. Vet inte riktigt vad jag gjorde men nu funkar det iallafall :(

Rekomenderar den här telefonen varmt om man som jag är en person som gillar att kunna trixa med den och göra den som man vill :)

Mvh

David

Redigerat av trancestar, 15 oktober 2008 - 03:50.

Postad 15 oktober 2008 - 05:56

fotogen
  • fotogen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hejsan
Är otroligt nöjd med telefonen och har suttit med den ett par timmar nu, men jag har ett "litet" problem gällande Wifi.
När jag ska lägga upp en ny anslutning till min router så gör jag som man ska göra, bestämmer kryptering, slå in nyckeln osv.
Den ansluter utan problem men jag kommer ingen stans när jag ska surfa, få bara upp: Det går inte hitta sidan.....
Eftersom jag redan är ansluten till routern och jag har kollat så den finns med under attached devices i routern så misstänkte jag att jag har kladdat till det lite i inställningarna. Men när jag testade det på jobbet så kan jag surfa så problemet bör ligga i min routern.

Frågan är om jag ska ändra några speciella insällnignar, det bör ju inte vara så men man vet ju aldrig.
Jag har en Netgear WGR614

Mvh david

Postad 15 oktober 2008 - 07:00

Unregistered1a25347f
  • Unregistered1a25347f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem som du, men det visade sig att det inte fungerade när jag hade telefonen ansluten till datorn med usb kabeln.
Vet inte varför men så fort jag drog ut den så fungerade WIFI igen.
Kanske inte är ditt problem men ändå...

Postad 15 oktober 2008 - 07:10

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har läst den här tråden ett par dagar nu och har blivit mer och mer sugen på X1.
M3 och Mobil och säkert fler tidningar har prisat telefonen dock har dom flesta skrivit
att den är "seg som stryk". Hur upplever ni den? Gärna i orginal utförande med paneler osv.

Jag har just nu en P990i som jag upplever sjukt seg och allmänt jobbig att att hålla på med.
Den är uppdaterad enligt konstens alla regler men det har inte hjälpt på hastigheten direkt.

Vad tror ni? Kommer X1 falla en som verkligen hatar fördröjningar i smaken?
Det blir antingen X1 eller Iphone men med tanke på Win Mobiles programutbud
så är det mest hastigheten jag är "rädd" för.

Använder luren mest till samtal, sms, web, musik.

Postad 15 oktober 2008 - 07:43

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Har läst den här tråden ett par dagar nu och har blivit mer och mer sugen på X1.
M3 och Mobil och säkert fler tidningar har prisat telefonen dock har dom flesta skrivit
att den är "seg som stryk". Hur upplever ni den? Gärna i orginal utförande med paneler osv.

Jag har just nu en P990i som jag upplever sjukt seg och allmänt jobbig att att hålla på med.
Den är uppdaterad enligt konstens alla regler men det har inte hjälpt på hastigheten direkt.

Vad tror ni? Kommer X1 falla en som verkligen hatar fördröjningar i smaken?
Det blir antingen X1 eller Iphone men med tanke på Win Mobiles programutbud
så är det mest hastigheten jag är "rädd" för.

Använder luren mest till samtal, sms, web, musik.

Väldigt svårt att svara på, jag har ägt mängder med WM telefoner genom åren och är van med att det går lite segt. Men Xperian är den klart kvickaste jag haft, har haft Qtek 9100/S200, HTC Tytn, HTC Tytn II, HTC S730, Samsung SGH-i600 och SGH-i780, HTC Touch Diamond och har även en Touch Pro nu så jag har lite att jämföra med :) En Xperia tillsammans med fullversionen av SPB Mobile Shell är svårslagen, men samtidigt så visst, min Nokia E71 är snabbare i hanteringen. Men med en WM telefon kan man ju göra så sjukt mycket, möjligheterna är oändliga. Det enda vettiga rådet är att prova en, gå in i en butik och provkör en liten stund så får du i alla fall en lite bättre uppfattning

Postad 15 oktober 2008 - 07:43

Unregistered4d523a99
  • Unregistered4d523a99
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej Xon81

Som många redan sagt, den är inte seg i sig. De förinstallerade panelerna är sega när man slår på den eller byter mellan dem. De är ju i övrigt ganska kassa så dem har jag tröttnat på redan.

Ett i-landsproblem......skärmen är för bra.....det blir väldigt lite text i bland....men det får man leva med

Postad 15 oktober 2008 - 08:17

Qramohn
  • Qramohn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Panel-konceptet gör mer skada än nytta för SE. Att sitta jobba med mobilen i panel-läget är alldeles för segt. Ett rikigt fulhack ifrån SE.

Installera istället "spb mobile shell" och "spb pocket plus" och en hel ny värld öppnar sig. Det är som dag och natt i responstid och då slår Xperia lätt alla andra WM-mobiltelefoner på fingrarna! :)

Så frågan är:
Hur kan man få bort panels helt och mappa om "X-panels"-knappen till något användbart?

Postad 15 oktober 2008 - 08:18

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det finns något smart sätt. Öppna upp kontakter (på datorn), dubbelklicka upp kontakten, klicka på namnet och välj "spara som", byt visningssätt. Synka.
Inte så kul att göra detta på 100 kontakter men du får väl ta en öl samtidigt och snacka i telefon med en polare eller nåt!
/Miki

fisen va full ja kommer att vara...ca 300 kontakter :)

Postad 15 oktober 2008 - 08:22

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Har nu installerat och testat Garmin Mobile XT. Kan meddela att detta funkar klockrent på X1. Hittade satelliterna nästan direkt. Ett klockrent alternativ till Tomtom.

håller med...lagt in europakartan samt friluftskartan pro...så nu hittar man hem med skotern efter några bärs! :)

Postad 15 oktober 2008 - 08:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
ett tips är att läsa på xda-developes.com....finns en xperia avdelning där..förmodligen är det bara att stänga av panelerna i registret..du kan själv gå in i registret å leta.det bästa registerprogramet som finns är ceregeditor.du får upp registret på datorn

Postad 15 oktober 2008 - 08:29

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jahapp, då har men fallit till föga och beställt en svart Xperia + 8GB minne.
Teknikmagasinet måste fått ~80% tilldelning av första sändningen X1:or i Sverige för de hade fortfarande några i lager. Alla andra butiker verkar vara helt blanka nu.

Yes, tur att man vet hur man prioriterar för nu blir det till att leva på skorpor den närmaste tiden Yey! \o/
Skorpor är gott :)

Redigerat av Golgo_13, 15 oktober 2008 - 08:30.

Postad 15 oktober 2008 - 08:35

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

håller med...lagt in europakartan samt friluftskartan pro...så nu hittar man hem med skotern efter några bärs! :)

Hur stor plats tar Europakartan?

Postad 15 oktober 2008 - 08:49

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jahapp, då har men fallit till föga och beställt en svart Xperia + 8GB minne.
Teknikmagasinet måste fått ~80% tilldelning av första sändningen X1:or i Sverige för de hade fortfarande några i lager. Alla andra butiker verkar vara helt blanka nu.

Yes, tur att man vet hur man prioriterar för nu blir det till att leva på skorpor den närmaste tiden Yey! \o/
Skorpor är gott :)

Tre verkar också ha fått många alternativt sålt dåligt av den för dom har den också i lager enligt hemsidan.

Och ja, skorpor är klart underskattade. :-)

Postad 15 oktober 2008 - 10:12

bankiren
  • bankiren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

hmm.. e lite fundersam.. när jag var å klämde på en x1 i fredags så kändes skärmen stabil som bara den när man fällde ut tangentborder. Men den som jag har köpt eitter inte 100%igt fast. Den glappar lite, är den nån annans som gör det? Måste nog lämna in den och begära en ny.

Nu när jag fått min börjar jag också fundera på om mitt ex. gjordes på en måndag. Skärmen glappar lite. Problemet är att jag inte har något att jämföra med, då jag inte hittat nått live ex. där jag bor, bara dummies.

Du lär ju få din nya idag, skriv gärna om den är som din förra eller om det verkligen är skillnad i hur skärmen sitter fast. Sen tycker jag också att den optiska plattan är lite lös, nån annan som tycker så?

Postad 15 oktober 2008 - 10:41

bankiren
  • bankiren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Google ;-)

Jag har handlat utav www.pocketgear.com tidigare.
Funkar bra tycker jag och dom skapar ett konto för dig när du handlar där du när som helst kan tanka hem programmet igen och även se serienummer/kod för att låsa upp programmet.
90% av alla wm program är fullt fungerande versioner som du tankar hem på nätet, om du sen väljer att köpa så får de en kod mailad och slipper tidsbegränsningen eller nag screens.

Hur som helst, dom viktigaste som jag ser det och även har skrivit tidigare om är:
SPBs Mobile Shell, bättre än panelversionen som saknar vissa delar.
SPB Time, bra alarmklocka, timer, tidtagarur.
SPB Backup, enkelt och välfungerande backupprogram
http://www.spbsoftwarehouse.com/?en

Resco Explorer 2008, Bästa utforskaren och även ett bra ftpprogram och regeditor. En mycket användbar funktion är även att du kan mappa upp diskar på ditt hemma nätverk och göra dessa synliga för alla program i telefonen. Det går alltså lätt sen att öppna en film i coreplayer som ligger på din dator.
http://www.resco.net/

Coreplayer, Klart bästa media spelaren.
http://coreplayer.com/

1-Calc, Bra kalkylator och konverterare
http://www.omegaone....tpc/default.htm

Sen har inte jag provat Wayfinder men jag föredrar ett program med installerade kartor.
TomTom 7 funkar vet jag, själv kommer jag ge iGO8 ett försök.

Jag har även installerat Remote Desktop som utav någon hjärndöd anledning inte valts med utav SE.
Utav en lika hjärndöd anledning har Microsft valt att göra remote desktop till en tilläggsprodukt som telefon leverantören väljer att lägga med eller inte. Precis som messenger som inte heller ingår i standard WM.
Sen har jag installerat Blueinput som gör det möjligt att ansluta ett bluetooth t-bord eller en bluetooth mus.
Det dyker då up en liten muspekare på skärmen. Att köra remotedesktop i fullskärmsläge med mus (högerklick funkar) är som att ha en riktig dator tillgänglig hela tiden.

Lycka till
/Miki

Ja det finns många trevliga program, men jag tycker inte det känns så kul att punga ut mer MER pengar så fort man köpt en lur för 6000+ kr. Snålt av SE att inte lägga in mer av det som känns som grundläggande för att telefonen ska vara användbar. :)

Postad 15 oktober 2008 - 10:55

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Ja det finns många trevliga program, men jag tycker inte det känns så kul att punga ut mer MER pengar så fort man köpt en lur för 6000+ kr. Snålt av SE att inte lägga in mer av det som känns som grundläggande för att telefonen ska vara användbar. :)

Finns enormt mycket bra gratisprogram med, bara att leta. Men som flera andra kan jag varmt rekommendera XDA Developer

http://forum.xda-dev...s.com/index.php
Där finns enormt mycket att läsa och trixa med.

Vill du ha en gratis filutforskare så är Total Commander svårslagen - helt i klass med Resco men kostar inget alls.
http://www.ghisler.com/ce.htm

Postad 15 oktober 2008 - 10:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
då får du väl leta rätt på gratisprogram :-)

Postad 15 oktober 2008 - 11:12

bankiren
  • bankiren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Finns enormt mycket bra gratisprogram med, bara att leta. Men som flera andra kan jag varmt rekommendera XDA Developer

http://forum.xda-dev...s.com/index.php
Där finns enormt mycket att läsa och trixa med.

Vill du ha en gratis filutforskare så är Total Commander svårslagen - helt i klass med Resco men kostar inget alls.
http://www.ghisler.com/ce.htm

Ja, det är sant. Men jag tänker mest på att gratisversionen av SPB Mobile Shell är bantad m.m.

Tack för länkarna!

Postad 15 oktober 2008 - 11:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
mm...finns ju fullversioner att hitta om du letar

Postad 15 oktober 2008 - 11:21

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Haha, har man tur eller har man tur. 30min efter jag beställt från TM så höjde de med 500:-
Nu är man lite nöjd :)

Edit: Ni som beställt från TM, leveranstid?

Redigerat av Golgo_13, 15 oktober 2008 - 11:29.

Postad 15 oktober 2008 - 11:41

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
En undran om det där med panel konceptet att göra nallen snabbare

Är det enkelt att återställa om man skulle göra bort sig?

Postad 15 oktober 2008 - 11:41

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Ja, det är sant. Men jag tänker mest på att gratisversionen av SPB Mobile Shell är bantad m.m.

Tack för länkarna!

Så himla bantad är den väl inte? Kan inte sakna någon funktion i SE panel variant jämfört med full versionen. Den har en annan layout men alla funktioner finns väl där iaf om jag minns rätt? Körde den iofs inte så länge eftersom jag ändå hade fulla versionen sen tidigare

Postad 15 oktober 2008 - 11:46

bankiren
  • bankiren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Haha, har man tur eller har man tur. 30min efter jag beställt från TM så höjde de med 500:-
Nu är man lite nöjd :)

Edit: Ni som beställt från TM, leveranstid?

Höjde med 500:-, var? I butik eller online? Jag beställde min i torsdags, den skickades i fredags och kom hit igår. (Den var nedpackad i en skokartong av ngn anledning, hon på utlämningsstället lär ju undra varför jag köper skor för 6000:- ;) )

Postad 15 oktober 2008 - 12:04

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Höjde med 500:-, var? I butik eller online? Jag beställde min i torsdags, den skickades i fredags och kom hit igår. (Den var nedpackad i en skokartong av ngn anledning, hon på utlämningsstället lär ju undra varför jag köper skor för 6000:- ;) )

Hehe, ja det var ju originellt av dom :)
Höjningen gällde nätbutiken.
Skickades den med posten eller med schenker och skickar dom mail med kollinr när paketet gått iväg?

Postad 15 oktober 2008 - 12:11

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min X1a.. ;)
Underbar!
Installerade direkt SPB mobile shell, panelknappen har jag inte ens rört...
En fråga.. Jag vill ändra panelknappen till att använda för att rotera skärmen.. Jag hittar inställningar för knappar, dock så finns där bara knapparna Left_key och Right_key, hur gör jag för att lägga dit fler knappar som jag kan välja inställningar för?

Sen undrar jag varför i hela friden bilden blir uppochner i coreplayer när den byter till helskärm? :)

Postad 15 oktober 2008 - 12:14

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
http://kinoma.com/play/

Trevlig spelare.

/N

Postad 15 oktober 2008 - 12:14

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Sen undrar jag varför i hela friden bilden blir uppochner i coreplayer när den byter till helskärm? ;)

Det där har jag funderat på med :) Säkert en inställing någonstans, någon som vet?

Postad 15 oktober 2008 - 12:18

bankiren
  • bankiren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hehe, ja det var ju originellt av dom :)
Höjningen gällde nätbutiken.
Skickades den med posten eller med schenker och skickar dom mail med kollinr när paketet gått iväg?

Ok, men när jag tittar så ser jag samma pris som innan. De skickade med schenker och jag fick mail med kollinr när den gick iväg.

Postad 15 oktober 2008 - 12:25

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Så himla bantad är den väl inte? Kan inte sakna någon funktion i SE panel variant jämfört med full versionen. Den har en annan layout men alla funktioner finns väl där iaf om jag minns rätt? Körde den iofs inte så länge eftersom jag ändå hade fulla versionen sen tidigare

Panelversionen saknar bla. gestures när man är inne i ett program.
Det finns klart mer inställningar i full versionen.

/Miki

Det där har jag funderat på med :) Säkert en inställing någonstans, någon som vet?

Gå in under Menu/Options/Orientation.
Jag kör Left-handed på fullsreen och follow GUI på Skin

/Miki

Postad 15 oktober 2008 - 12:41

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hur stor plats tar Europakartan?

den versionen jag har tar 1.86 Gb.

Postad 15 oktober 2008 - 12:51

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
varför kan jag inte koppla upp min när jag pluggar in telefonen i datorn för att ladda den?
alltså jag kan varken surfa eller ngt som kräver uppkoppling.
antar att det är någon inställning men jag vet inte hur jag ska göra. :)

Postad 15 oktober 2008 - 12:55

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ok, men när jag tittar så ser jag samma pris som innan. De skickade med schenker och jag fick mail med kollinr när den gick iväg.

wtf... ja nu är det samma pris igen. Beslutsångest, verkar det som.

Postad 15 oktober 2008 - 14:24

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Panelversionen saknar bla. gestures när man är inne i ett program.
Det finns klart mer inställningar i full versionen.

/Miki

Gå in under Menu/Options/Orientation.
Jag kör Left-handed på fullsreen och follow GUI på Skin

/Miki

Aha, det är den första funktionen jag stänger av när jag installerar MS så då har jag inte märkt att det saknas :) MS brukar vara en duktig batterislukare och att stänga av gestures och sen att now screenen ska dyka upp direkt när man slår på telefonen ifrån väntläge brukar förbättra batteritiden.

Redigerat av easycure1974, 15 oktober 2008 - 14:24.

Postad 15 oktober 2008 - 14:27

f1valk
  • f1valk
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har haft X1an sedan i fredags och är hyffsat nöjd.

2 saker undrar jag dock över:

Jag har ett bluetooth-headset, men telefonen stänger av sin bluetooth ständigt. Det var så både innan och efter att jag installerat SPB Mobile Shell. Någon mer son har detta problem?

Nästa bekymmer är att ständigt när jag tar upp luren ur fickan eller väskan så har jag av misstag tryckt på 70 knappar och startat lika många program. Jag har telefonen inställd på att släcka skärmen efter 1 minut och om jag stoppar ned den i fickan innan dess så "stänger jag av den" men knappen upptill och slidar ner den i fickan.
Jag misstänker att om någon reminder slagit igenom, man har ett missat samtal, sms eller liknande som får luren att vakna så trycks det sedan av misstag på skärmen i fickan eller väskan. Någon mer son har detta problem?

Tips på lösning?

Postad 15 oktober 2008 - 14:28

ville866
  • ville866
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns alarmfunktion för mobilen när den är avstängd?

Postad 15 oktober 2008 - 14:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Met troligt nej...Har för mig att jag bara läst om en LG med WM som klarar att ha ett larm igång fast den är avstängd å efter man stängt av larmet så får man välja om man vill starta upp telefonen som vanligt

Redigerat av moparman, 15 oktober 2008 - 14:37.

Postad 15 oktober 2008 - 14:38

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Någon fler än mej som har problem med lur ljudet(väldigt lågt) och om jag höjer på högsta så distar det, så jag ska skicka tillbaka min :)

Postad 15 oktober 2008 - 14:58

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Meeen... är det nån som har problem med att uppspelning av film hackar? Kör en vanlg ..avi fil.
Sen stör jag mig på nått som dyker upp titt som tätt som heter STK-Tjänst... hur blir man av med det?
Och vad innebär det?

/Melone

Postad 15 oktober 2008 - 15:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Om du har ett gammalt sim-kort prova byta ut det

Postad 15 oktober 2008 - 15:34

Nordnord
  • Nordnord
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej på er .Har en fråga till er som fått gps-signal på x1 med tomtom .Har testat med tomtom men får ingen gps-signal ??

Postad 15 oktober 2008 - 15:36

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Hej på er .Har en fråga till er som fått gps-signal på x1 med tomtom .Har testat med tomtom men får ingen gps-signal ??

tänk på att du måste vara utomhus samt första gången kan det ta en liten stund

Postad 15 oktober 2008 - 15:37

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Om du har ett gammalt sim-kort prova byta ut det

Vet inte om du svarade på mitt inlägg men kan ett simkort verkligen påverka uppspelningen av film?
Det är ett ganska nytt kort btw...

Postad 15 oktober 2008 - 15:41

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

vad var frågan? :)

Postad 15 oktober 2008 - 16:07

Nordnord
  • Nordnord
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har testat den ute kört till jobb + varit i trädgården .
Testat först ta snabbgps sen startat tomtom men visar ingen kontakt med gps ?
Så min fråga hur får jag gps att starta.

Postad 15 oktober 2008 - 16:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har testat den ute kört till jobb + varit i trädgården .
Testat först ta snabbgps sen startat tomtom men visar ingen kontakt med gps ?
Så min fråga hur får jag gps att starta.

Har du rätt programvara? Vilket gpsprogram har du?

Postad 15 oktober 2008 - 16:34

sanjuro
  • sanjuro
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag håller på att titta på ny mobil och fastnat för xperia och iphone. Vad finns det för för- respektive nackdelar med mobilerna? VIlken drar längsta strået?

Jag har iMac och en macbook och undrar hur xperian fungerar tillsammans med mac? Jag vill lätt kunna ordna med musik och kontakter vilket är de främsta användningsområdena förutom själva telefonanvändningen.

Någon som kan svara på frågorna? Gärna en som har använt båda två.

Postad 15 oktober 2008 - 16:35

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
En säljare ringde från Tre idag så jag förlängde abonnemanget och tog en X1. Kom dock att tänka på att telefonen har metall skal.
Hade en W890 tidigare som jag i princip aldrig hade täckning på. Är det samma sak med denna?

Postad 15 oktober 2008 - 16:35

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vet inte om du svarade på mitt inlägg men kan ett simkort verkligen påverka uppspelningen av film?
Det är ett ganska nytt kort btw...

Kan nog inte ge dig ett vettigt svar med den infon jag har idag men, nej, det ska inte hacka.
Om du spelar filmen över trådlöst nät så kan det självklart hacka.
Om du kör med filer med hög bitrate så kan det självklart hacka.
Om du kör filmer med typ HD upplösning så kan det hacka.
Har inte så stor erfarenhet av H.264 komprimerade filmer... men det jag har spelat på min Qtek, som är slöare än xperian, har inte hackat

Men en vanlig nertankad film, med en bredd runt 600 pixlar och en total storlek på 700mb på 1-2 timmar film ska inte hacka.
Bifoga gärna version av coreplayer samt info om filmen du har problem med, storlek i pixlar, bitrate, codec, storlek i MB.

/Miki

Redigerat av miki2, 15 oktober 2008 - 16:35.

Postad 15 oktober 2008 - 16:37

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
spbshell är nu GRATIS på svenska från sony ericsson, mycket bättre än den man kan ladda ner från spb hemsida. finna att ladda ner vid panelerna, detta var ett bra val av SE...

Postad 15 oktober 2008 - 16:45

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

spbshell är nu GRATIS på svenska från sony ericsson, mycket bättre än den man kan ladda ner från spb hemsida. finna att ladda ner vid panelerna, detta var ett bra val av SE...

På vilket sätt är den bättre? Menar du panelversionen eller full?

/Miki

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.