Diablo III
2055 svar till detta ämne
Postad 10 August 2012 - 19:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Verkar som att patch 1.04 kommer sista veckan i augusti.
http://us.battle.net...opic/6307731111
Mycket bra förändringar. I nuläget farmar jag då och då akt 2 med Freezard hur lätt som helst, men man får ju verkligen inga items. Med den nya patchen får elites alltså runt hälften av liven de har nu, affixes kommer bli kraftigt försvagade (invurnerable går bort t.ex.), normala fiender droppar 4x mer, 61-62-vapen kan bli lika hög dmg som 63, vissa normala fiender kommer bli svagare (tvåhändade skeletten t.ex., tack), etc etc.
Kort och gott, de dör snabbare och man hittar mer = roligare och mindre tidsödslande.
Sen ska de ju balansera skills och runes jäkligt mycket verkar det som och legendaries kommer att bli bättre.
Postad 10 August 2012 - 19:26
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
För lite, för sent... Men nån blir säkert glad  Vi som har gett upp har redan gett upp...
Postad 10 August 2012 - 19:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Too late kanske, men too little.... njaaaaaaaaaa?
Kommer få många miljoner att komma tillbaka
Redigerat av Zoiler, 11 August 2012 - 12:09.
Postad 11 August 2012 - 01:16
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hmm. Är nog upptagen med Sleeping Dogs då men man kanske orkar testa lite igen.
Postad 13 August 2012 - 13:45
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Man är rätt less på spelet sen länge, det var inte så länge man hade kul faktiskt
Postad 13 August 2012 - 13:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Själv tycker jag det är roligare än någonsin faktiskt. Det tog ett tag men gear har man skaffat så att man lätt kan farma act 2 och även varva spelet utan större problem. Jag dör inte längre på act 2, inte ens i närheten. Coop går utan problem, det spelar ingen roll vad de har för affixes (invurnerable, fire chain, arcane, molten, whatever).
AH-farming har jag också hittat en del knep för att tjäna pengar på och genom att kunna spelet bättre tjänar man också mer pengar. Igår hittade jag t.ex. en helt överlägsen wizardhjälm för ynka 70k, den kanske är värd 20-30 miljoner.
Och nu med den stundande patchen kommer det att vara lätt att farma act 3 vilket innebär fler items och roligare att spela - hoppas fortfarande hitta ett riktigt bra vapen för de är helt omöjliga att köpa med dagens ockerpriser. Men allt farmande nu får ju sin belöning senare när PvP kommer igång så det gäller att skaffa bra gear till dess. PvP var anledningen till att jag spelade D2 och jag hoppas det blir många timmar i D3 också.
Dessutom är ju patchen i sig en DLC skulle man kunna säga så jag ser mycket fram emot den även om det kommer en hel del andra spel också nu.
Men det är klart, jag förstår samtidigt de casuals som överger spelet. De allra flesta gör det för att de anser att det är för svårt, och har man inte gear så är det ju det, och det tar sin tid att skaffa. Det är därför Blizzard kommer med de förändringar de gör nu, det lär få en hel del att spela igen och framförallt att spela coop - som jag tycker spelet ska spelas.
Och ju fler som kommer tillbaka, desto bättre är det för mig på AH, hähä
Postad 13 August 2012 - 18:34
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Jag är en casual gamer, men anledningen att jag ger upp utan att ha klarat inferno är att jag inte finner något nöje i att tröstlöst hålla på och harva. Jag känner att diablo 3 är ett avslutat kapitel liksom.. no fun... kommer inte längre, händer inget mer.. döfött liksom att spela mer.
AH kände som det förstörde spelet för mig och blizzards försök i att försöka få AH att bli en del av spelet. Jag hade helfre vilja kunnat bygga min karaktär med det jag själv och mina vänner hittade.
Hur många tror ni har klarat inferno utan att ha någonsin besökt AH? Det är mitt svar.. hela forcerade onlinedelen blev en börda som blizzard inte kunde hantera TROTS deras erfarenheter med WOW. Om några hade kunnat lyckats få D3 att bli bra så var det blizzard (vilka andra?).. men näh..
Postad 13 August 2012 - 20:04
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Tycker tvärtom det roliga är att hitta bättre föremål till sin gubbe och jag klarade upp till Act 3 Ghom utan att köpa på AH, men han är ju ganska OP i 1.0.3. Har fortfarande bara köpt tre föremål till min DH och har över 50k DPS (130 med SS) så det går bra utan AH också.
Det enda är att CO-OP har varit meningslöst som jag skrev redan i recensionen, men de ska ju fixa det plus en mängd andra saker i nästa patch så det ser verkligen ut som att de lyssnar på spelarna. Kanske man till och med kan börja köra mer public, man lär stöta på en och annan MF leecher men som tur är kan man sparka dem från gamet ^^
Postad 13 August 2012 - 20:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag är en casual gamer, men anledningen att jag ger upp utan att ha klarat inferno är att jag inte finner något nöje i att tröstlöst hålla på och harva.
Fast.. själva definitionen av en casual gamer är ju just att den inte orkar sitta och harva -_-. Du SKA inte gilla Diablo 3 eftersom det är gjort för att man ska farma items i längden. Casuals sitter liksom inte och lägger ner 200 timmar på spelet, då är man hardcore. Men du kan ju iofs fortfarande köra PvP sedan eftersom du ändå kommer matchmakas mot andra med din skillvl. Så är det sagt iaf sen får vi se hur det blir med det.
Postad 15 August 2012 - 03:11
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Över 50 legendariska som får nya custom spells... summon demon som har fire chain kopplad till dig själv, chance to be shielded, lämna eld efter sig när man går etc... EPISKT! Dessutom har de legendariska på bilderna blivit rejält bättre... till och med Skycutter som är ett lvl 60 föremål är mycket bättre än de 1H jag har. Snacka om fet patch, och de har inte ens gått igenom MF eller klassändringarna än http://eu.battle.net...en/blog/5629421
Postad 15 August 2012 - 06:44
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Å hur många hundra timmar behöver man spela för att ett legendary man kan använda ska droppa?
Det som är problem nummer ett tycker jag. Upp med dropraten rejält annars kommer inte jag tillbaka.
Postad 15 August 2012 - 08:17
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Å hur många hundra timmar behöver man spela för att ett legendary man kan använda ska droppa? Det som är problem nummer ett tycker jag. Upp med dropraten rejält annars kommer inte jag tillbaka.
Det saknas liksom en nivå mellan gul och legendary.. Visst får det gärna finnas något som bara droppar en gång per spelare typ i hela dess livshistoria, men det måste finnas något mer, typ nått som droppar bara en gång per dag eller liknande för en snitt-spelare. Jag har en massa timmar spelade, kanske 100 timmar eller så, men jag har bara fått en enda legendary. Den fick jag när jag tog en repa på normal som lvl60 å droppade ett mediokert lvl32 DH-chest.. å jag kör enbart en stackars barb.. :-( Edit: behöver jag ens säga att jag inte ens har sett en vad-det-nu-heter serie-armor typ grönt armor..
Redigerat av novaland, 15 August 2012 - 08:19.
Postad 15 August 2012 - 11:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Postad 15 August 2012 - 16:24
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Har nästan 100 timmar på min barb och har inte fått ett enda legendary eller grönt set item.. kanske nu när dom ökar damage på dom kan man bli mer glad för dom har ju int speciellt hög damage vapnen när man ska köra inferno.
Postad 15 August 2012 - 16:56
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Suget efter att börja köra med MF ökade med ungefär 10,000% efter att ha sett och läst om patch 1.04!
Postad 15 August 2012 - 20:12
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Vet folk som farmar en del, men det är i Act 3 där droprates börjar bli bra, och med en till två timmes farmande om dagen så estimerade han det till 2 legendaries varannan dag ung. Medans jag levlade min wizard till 60 fick jag tre legendaries nånting iaf. Det värsta är när man ser det bruna droppa ibland sen är det ytterligare bara en jäkla bit av staven för man råkade vara på act 4 eller nåt. Irriterande. Länkar några av filmerna för skojs skull. Skön musik till spelen också. Critical Mass Wiz Act 4 clear - http://www.youtube.com/watch?v=K2VHHzas4qQ Critical Mass Wiz Act 3 farming - http://www.youtube.com/watch?v=9YrdKiSiMzI Whirlwind Barb Act 3 farming - http://www.youtube.com/watch?v=7cnx3cesaYc Nån gång ska jag bygga mig en schysst critical mass wizard, men det är lite halvdyrt att få till bra critical stats utöver AP on hit och max AP. Det var för övrigt samma snubbe som tyckte att det inte var någon utmaning längre utan gearade en wizard för 300K i AH för att visa att det går att gå igenom hela inferno act 1-4 utan speciellt med pengar. Sedan blev det en 200K barbar på det också. Fast han är rätt duktig, Ghom på inferno är inte helt översvallande lätt. Sitter där just nu själv med min wizard. Ghom 300K Wizard - http://www.youtube.com/watch?v=c970k60wyy8 Diablo 200K barb - http://www.youtube.com/watch?v=RJLPUZaWPfw Vissa länkar är ickelänkar för att minhembio envisas med att göra massa autofuffens med embedding med max 2 klipp, fast jag enbart vill ha vanliga jäkla länkar, därav code-segments...
Redigerat av Damocles, 15 August 2012 - 20:25.
Postad 15 August 2012 - 21:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Det går att gå igenom med skitgear men det borde ta en hel del tid med bara 9k dmg på barben t.ex. så det är ju inte särskilt praktiskt
Även wizarden har dåligt med dmg men visst, det är ju bara att harva.
Postad 15 August 2012 - 21:42
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Verkar som de kommer buffa alla klasser en del också.
Barb tex: http://us.battle.net...n/blog/6923460/
Postad 15 August 2012 - 22:15
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Klarade Ghom precis med min DH, kostade väl 50k i reparationer  Är ju bara random om han fyller hela rummet med gas eller inte, han skjuter olika snabbt varje gång... 200 i poison res och 3000 armor btw, så lite svårare än att köra tank builds med 10k DPS o_O
Ja det verkar dock inte som de buffar barb så himla mycket, de flesta fury spenders har alltid varit i princip värdelösa, finns gott om andra bra skills. Men de skev ju inte om alla förändringar heller. Börjar undra lite hur lätt spelet kommer bli när de bara buffar allting i 1.0.4 utan en enda nerf. Vilket i och för sig inte gör mig något, det tar för lång tid just nu att döda med tanke på hur kass drop raten är.
Postad 15 August 2012 - 22:49
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Synd bara att alla mina kompisar (~10 pers) som lirat D3 sedan det kom har lagt ner
Postad 15 August 2012 - 22:53
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Fortfarande inget som kommer få mig att damma av min Barb. Kommer en uppsjö av andra bra spel nu i höst som jag hellre lägger tid på. Sleeping Dogs, Darksiders 2, Transformers är några tex.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 August 2012 - 23:17.
Postad 15 August 2012 - 23:39
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Klarade Ghom precis med min DH, kostade väl 50k i reparationer Är ju bara random om han fyller hela rummet med gas eller inte, han skjuter olika snabbt varje gång... 200 i poison res och 3000 armor btw, så lite svårare än att köra tank builds med 10k DPS o_O
Fast då hade du rätt bra med skada antar jag ? Jag har nog pungat snart 100K i rep mot Ghom... alltid något som skiter sig, första omgångarna hade jag tokigt mycket rubber banding så det var bara att lägga ner, sedan är det alltid något som skiter sig, antingen blir jag fångad av de där jäkla blobbarna, eller så missclickar jag när det är dags för en healing potion. Fast gasen är inte random alls, bara du vet. Han lägger alltid en laddning på sig själv och en på dig, så du kan styra var gasen hamnar i viss mån, gäller bara att hålla sig lagom nära Ghom och planera vart ni är nånstans när han lägger gasen. Fast det är inte helt lätt. Har du några bra tips på en build på DH för att klippa ner Belial, har precis nått Belial på Hell med min DH och har lite problem och blir oneshottad. Har fram tills nu kört på crit-stuff och sharpshooter, så obuffat har jag väl 40% crit chance iaf.
Postad 16 August 2012 - 12:54
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Jag satsar på skada ja, och har inga problem att springa igenom Act 2 med 250 res all 32k liv, men nu när jag körde igenom resten av Act 3 med Zoiler igår dog jag som *** (fast hälften av gångerna var väl för att jag bytte till MF gear mot elites  ). Helt absurbt hur mycket svårare än Act 2 det är, elites med 6 miljoner hp överallt och till och med de vanliga fienderna tål asmycket. 3% life steal på bågen hjälper inte ett piss heller, snacka om nerfat attribut sedan D2. Men tänkte köra igenom Act 4 också innan de gör spelet lättare. Wizard: http://eu.battle.net...en/blog/563006840% crit borde ju räcka gott och väl mot Belial, det är bara att köra på tills du lär dig hans attackmönster... strålen och meteorregnet eller vad det nu är brukar vara 1 HKO men inte hans vanliga slag så du får spara upp health globes och ta dem då, så Smoke Screen mot strålen och regnet om det behövs. Hot Pursuit hjälper också.
Postad 16 August 2012 - 14:17
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Smoke Screen och Hot pursuit alltså... får testa det senare. Jag är eg. ingen van DH spelare, har mest levlat den och har nog aldrig använt varken Smoke Screen eller Hot pursuit alls hittils. Är säkerligen undergeared to jag bara använder hand-me-downs och XP gear som jag plockat upp när jag levlade min wizard till lvl 60. Använde den för att dra min och min brors speedrun iaf. För speedrun är en DH geared för maximum movement och max discipline med vault det enda rätta.... 1t 23m kom vi igenom hela spelet på normal med några high level DH's och då fick vi ändå stanna till lite för att hämta rakanishis blad då vi råkade hitta på Bashiok och hade inte bladet på oss. Mina karaktärer http://eu.battle.net.../covenant-2538/Abilities på dh'n är lite konstiga nu då jag försökte testa att få lite life on hit utan att ha någon gear som gav det eg. Är eg. en Wizard-spelare men även completionist, så jg har gett mig den på att levla en av varje karaktär till lvl 60. Kör mest wizard och har inga problem med något annat än Ghom, slank igenom väldigt lätt fram dit... byter mellan sköld och offhand beroende på om jag behöver extra armor/resists. Men med sköld ligger jag på 36K HP, och med EC-prismatic aktiverat nästan 8000 armor och 1100 AR, då fortfarande med typ 19K DPS + 30%. Med offhand är det väl 5-6000 armor, 1000 AR men 24K DPS + 30%. Men jag har testat lite olika saker, för Act 1 hade jag en life per second build med ca 3400 LPS. Diablo i hell kunde bokstavligen talat inte göra skada fort nog. Jag läkte fortare än jag kunde ta skada. I act 1 fungerade det också väldigt bra, men Elite's i Act 2 och efter gör skada så jäkla snabbt så inte ens diamondskin och 3400 LPS räckte någonvart. Så just nu är min wizard lite konstigt gearad då det endast är för att plocka Ghom som jag av någon anledning har sjuka problem med.
Redigerat av Damocles, 16 August 2012 - 14:41.
Postad 16 August 2012 - 14:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Provade också mycket life regeneration en gång i tiden, det räcker inte hur mycket man än har på inferno för de gör för mycket skada.
Inte ens med min barb nu räcker det 2k life regen.. och det trots att man har typ 1200 resist, 10k armor och 60k liv. Man får ändå förlita sig på revenge (act 3). Så en wiz med life regen är nog inte viabelt i nuläget  . Diamond shield är ju ett skämt på inferno act2+ för övrigt, 20k liv tar slut på 1 sekund.
Postad 16 August 2012 - 15:15
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Ja, life regeneration är väl mer av en bonus stat. Bra att ha, men inte nödvändig. Är också en completionist vilket är jobbigt att vara i D3... *tittar på plocka upp 100 miljoner guld achievementen*  Har precis fått 10m jag... hoho. Har alla utom Wizard på 60 men håller på att ta henne dit nu... level 25 än så länge. Men rätt tråkigt för man kan inte testa skills eftersom spelet är helt annorlunda på Inferno, så jag använder bara det som dödar snabbast.
1:23 är ju en bra tid att köra igenom spelet på  Har speedrunnat Act 1 och 2 lite själv, men ska försöka få det ännu snabbare med Natalya's om jag får tag på det någon gång (2 discipline/s extra regeneration). Om de nu inte nerfar Vault/Tactical Advantage det vill säga... vem vet!
http://www.youtube.c...h?v=qj8G_7MsHkE
http://www.youtube.c...h?v=1mg2Gvp7qyk
Du har väldigt mycket critical chance men bara critical damage på vapnet förresten... själv tycker jag att det är bättre att satsa på crit damage med DH pga Sharpshooter, för då kan man göra sjukt mycket skada mot elites den sekunden man har 100% critical. Mobs dödar man så snabbt ändå så det behövs egentligen inte critical mot dem. Fast det bästa är att ha både chance och damage givetvis, men det är inte så lätt att få har jag märkt...
Postad 16 August 2012 - 15:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Fast det bästa är att ha både chance och damage givetvis, men det är inte så lätt att få har jag märkt...
Du är ju för faen miljardär snart, köp det bara så du dödar snabbare och jag får mer items!
Postad 16 August 2012 - 23:37
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Well, för leveling är jag en snåljåp, annat när jag kommer till lvl 60, men jag har extremt lite guld just nu, bara en 700k nånting så blir inga utsvävningar förens jag måste. Hade helt slut i förrgår, men har snipat några items billigt och sålt dem för bro-price.
Flåt, kollade sifforna nu och det var 1.34, 1.23 var första 3 acterna.. men då tar både act 1 och act 2 trettio minuter var. Är lite osäker på om det var 23/11 eller 26/8 dock, missade att kolla på klockan där.
Act 1 00:30 30 min
Act 2 01:00 30 min
Act 3 01:23 23 min
Act 4 01:34 11 min
Postad 19 August 2012 - 02:03
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Unofficial patch notes: http://d3db.com/news/id/303You are now earning Paragon XP! Each Paragon Level you gain grants a Gold and Magic Find bonus.
Verkar som de lägger till ett spel i spelet med MF... nu blev man allt nyfiken. Kanske ett sätt att förlänga end gamet genom att lägga till en MF level. Eller så nollställs det vid varje nytt game... hmm. Många (klassiska) legendaries som uppgraderas till level 63 också, så nu blir det att hitta en Windforce
Postad 19 August 2012 - 14:55
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Tingade min första karaktär igår till 60, och kikade lite på NV. Jag trodde att man tappade sina stacks om man dog? Men så verkar ju inte vara fallet, vilket var tur då jag dör attans mycket fortfarande reda på act 3 hell. Men de kanske var så i början och senare har de ändrat den grejen? Är det något mer de ändrat? Kan man byta skills tex utan att tappa stacksen?
Fick ta och spela om akt 2 då jag gick in i en vägg direkt på akt 3. Men craftade lite bättre vapen och lyckades köra igenom akt 3 utan större problem i förrgår. Nu kom jag precis till akt 4 och dog på den där första gulingen innan man kommer fram till huvudbanorna :/ Får nog farma lite mer på akt 3 innan jag tar mig vidare. Så fort jag klarat hell så ska jag tillåta mig att använda prylar jag inte hittat själv är planen.
Postad 19 August 2012 - 18:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Det har alltid varit så att man kunnat dö, iaf så länge jag spelat. Du kan inte byta skills dock, då förlorar du den. Men hela MF-systemet kommer ju att ändras nu.
Postad 20 August 2012 - 22:29
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Paragon levels?? Wtf!
yodawg.jpg 76.91K
1 Antal nerladdningar
Postad 20 August 2012 - 23:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Mycket bra för oss som gillar spelet. Man får motivation och större chans att hitta saker. Till slut kan man mfa med sitt riktiga gear - perfekt.
Postad 21 August 2012 - 02:32
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Fast det borde delas över alla karaktärer, annars blir det att man bara kör med en. Vill man köra PvP med en annan gubbe måste man levla den till 100 också för om man nu får 300 main stat/200 Vitality är det för mycket för att ignorera det. Men grejen är att då börjar man om med 0% MF... känns nog sådär kul när man redan har 300% med sin main och det ska ta lika lång tid som level 99 i D2 = flera hundra timmar. Patch notes (my god): http://www.diablofan...d-for-tomorrow/
Redigerat av Freezard, 21 August 2012 - 02:33.
Postad 22 August 2012 - 22:48
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Läste innan patchen att det skulle krävas lika mycket xp att lvla upp till första paragon lvln som det krävdes för 59-60. Och det var ju bara lite drygt 2 milj har jag för mig. Såg nu att det krävs mer än 7 milj för att nå första paragon. Fast det kanske inte kommer stiga lika mycket för varje level heller.
Postad 22 August 2012 - 23:27
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Det går rätt fort att nå första PL. Jag sprang och köttade i act 2 inferno runt Desolate Sands och grottorna där. Tog inte speciellt många timmar, om ens det. Min munk "Sladjan": http://eu.battle.net...902/hero/344116Fast det borde delas över alla karaktärer, annars blir det att man bara kör med en. Vill man köra PvP med en annan gubbe måste man levla den till 100 också för om man nu får 300 main stat/200 Vitality är det för mycket för att ignorera det. Men grejen är att då börjar man om med 0% MF... känns nog sådär kul när man redan har 300% med sin main och det ska ta lika lång tid som level 99 i D2 = flera hundra timmar.
Patch notes (my god): http://www.diablofan...d-for-tomorrow/
Du har säkert redan sett det, men Paragon XP är låst till varje karaktär.
Redigerat av perperub, 22 August 2012 - 23:32.
Postad 23 August 2012 - 11:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Gick upp 3 lvls igår... kommer ta aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaslång tid att komma till 100 =P. Men men, långsiktigt mål, något att göra etc.
Hittade en legendary efter 15 minuter, då trodde man ju att mfen var radikalt förändrad men hittade inget under resten av dagen så.. (och den sög såklart). Hittade dock andra grejer som var värda runt 20-30 m eller mer så det var lyckat på det hela.
Edit: Vad är det för bot gold find wizard du har där perperub?
Redigerat av Zoiler, 23 August 2012 - 12:01.
Postad 23 August 2012 - 12:04
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Jag har kört den manuellt på de där "piggsvinen". Men man blir rätt så less kan jag lova, så jag la ner. Nu är den dessutom nerfad.
Postad 23 August 2012 - 13:31
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Prövade också det ett tag... men man får mer guld av att spela normalt och hitta föremål. Körde också en mängd goblin runs i Ancient Path men den har de tagit bort nu + game limit. Gått bra att köra MF gear i Act 2 nu i alla fall.
Tja... plötsligt känns det inte som att det är många % som kommer nå level 100 paragon. Kanske inte är så himla viktigt för PvP då ändå, de flesta kommer nog inte ens nå 50 om man nu inte får exp av PvP. Det tråkiga är att man inte vet vilka stats som kommer vara bäst så man kanske måste byta ut mycket.
Vi hittade också Jay Wilson i Developer Hell och fick achievementen igår (som jag trodde var ny i 1.0.4 för jag har aldrig sett den innan)... passande?
Postad 23 August 2012 - 14:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ja kändes gött att drämma till honom efter hans uttalande. Men samtidigt bad han om ursäkt idag på ett bra sätt. Alla kan göra misstag.
Postad 23 August 2012 - 21:28
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Både Bashiok och Dev Hell är ju lite roliga easter eggs faktiskt.
Postad 23 August 2012 - 22:21
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
De verkar ha buffat offhand lite för att kompensera 2H buffen... hittade denna idag o_O Är nog egentligen rätt dålig men finns ingen annan med så höga stats på AH just nu så sätter ut den för "kompispris" 
Postad 24 August 2012 - 06:39
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Alltså om de ska höja dropraten, kommer kostnaden gå ner som s*tan på AH ( och det var väl inte deras tanke från början ). Och om dom nu ska göra det så enkelt kan dom väl lika gärna dela ut en legendary om dan per char och ge folk fulla setitems när dom når paragon100 liks. Känns helt ovärt att spela om man ska få fetaste gearen "gratis". Jag blir så less. Dagens insta-gratifikations-generation har förstört spelbranschen bra mycket mer än något annat.
Postad 24 August 2012 - 06:40
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Kunde haft bättre damage roll, går att få ut hundra till kanske... men med så mycket int/vit och dessutom magifind och crit så är den rätt bra, speciellt om den används tillsammans med vapen med lite högre skada.
Postad 24 August 2012 - 12:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Känns helt ovärt att spela om man ska få fetaste gearen "gratis".
Eeeh, prova spela spelet så får du ser hur "gratis" man får tag i fetaste gearet.  . Lycka till med det. Jag önskar att priserna gick ned på AH, tyärr gör de inte det och det är snarare svårare att tjäna pengar nu än det var innan patchen eftersom alla verkar hålla hårt i sina pengar men lägger ut till skandalpriser. De som når paragon lvl 100 vore värda ett fullt set med tanke på hur äckligt lång tid det kommer ta, det är inte direkt "gratis" att ta sig dit. De har inte höjt dropraten för legendaries alls. Men det är miljoner som spelar så folk hittar självklart. Alla bra legendaries som läggs ut blir värda pissmycket och det är snarare så att du får sämre gear nu, relativt, eftersom de lägger till bra items som bara ett fåtal får tag i. Jag kan inte PvP:a mot en som har massa legendaries som han köpt på sig för att han bottat pengar eller dupat innan patchen.
Postad 24 August 2012 - 13:49
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Kanske ska farma Normal? De här går för flera hundra miljoner... 2x30% + rubin är nästan dubbelt med exp.
Postad 24 August 2012 - 16:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag kommer inte orka expa upp till 100... det är ju ingen större skillnad på drop raten imo. Man får lite fler rares av vanliga fiender bara. Kunde köra mf gear på act 2 innan också.
Synd att man kommer vara chanslös i PvP mot de som orkar lägga tusentals timmar på det bara, förut var man ju liksom max lvl iaf.
Postad 25 August 2012 - 14:47
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Går ju att införa massa begränsingar i pvp också. Olika tiers osv så det där är inget problem OM blizzard vill göra PVP balanserat dvs.
Postad 25 August 2012 - 14:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Det är klart de kommer att göra men man kommer ju aldrig bli top tier.
Postad 27 August 2012 - 10:40
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag var inne och lirade lite förra veckan. Nu har jag köpt några uppgraderingar, men jag gick från att ha problem i act 3 till att kunna farma. Tog t.o.m. ner Ghom som vi hade stora problem med i början av sommaren. Känns kul att spela igen, bra patch måste jag säga. Ska nu köra igenom inferno solo, vilket jag inte gjorde förra gången.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|