![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 07 april 2009 - 20:38
Postad 07 april 2009 - 21:42
Har upptäckt ett problem. Mina kalenderhändelser är 1 timme tidigare än vad de är i Outlook efter att jag syncat dem. Har kontrollerat regional settings men inget fel där. Jag använder mig av "SEVEN" för att synca mot Google Cal. som syncar mot Outlook. Några förslag på vad som kan vara fel?
Har precis samma problem! Kör med Jacks ROM. Har något minne av att jag hörde att det berodde på inställningar i "World clock" men har inte haft någon tid alls att forska vidare i det hela....
Postad 08 april 2009 - 06:45
Postad 08 april 2009 - 15:00
Sätt klockan med de vanliga Windows inställningarna och inte med World Clock i Manilla, det funkade för mig i alla fall...
Har det inte att göra med tidszon? Har sett att vissa har "local time +1" som defaultinställning som det verkar. Bara en teori dock.
Postad 09 april 2009 - 07:36
Postad 09 april 2009 - 11:00
Hämtas här...
Inget nytt i denna, några förbättringar men håller mig till Dutty's. Kan vara kul för dom som kör med officiella ROM's
edit: hittade lösning på XT9 problemet i Manilla 3, nån som frågade förut om det.
här har ni lösningen....
Redigerat av Unregistered36368, 09 april 2009 - 11:05.
Postad 10 april 2009 - 10:43
Kanske borde nämna att jag faktiskt har en egen Touch HD, men iom att jag samtidigt köpte en X1a så har jag än så länge mest lekt med denna, som känns lite mer rejätl och har ett riktigt tangentbord. Samtidigt så känner jag att Touch HDn lockar mig med sin stora skärm, som ju också gör att den blir mer touchvänlig. Samtidigt måste jag säga att det tyvärr också gör att det är lite svårare att använda touchtangentbordet med en hand iom att man knappt når över till högerkanten...
Postad 10 april 2009 - 13:13
Någon som har tips på en bra gratis kalender i stil med ThumbCal? Är även på jakt efter en bättre telefonbok (även den gratis), såg de tidigare inläggen om Yota men den verkar fungera lite sisådär.
Flasha din ROM. Beroende på ROM så får du de 2 saker du efterfrågar, helt gratis

Postad 10 april 2009 - 19:17
Var ändrar man de tråkigt röda kanterna på telen?
INGEN som vet? Ni som verkar så kunniga om allt... hihi

Postad 10 april 2009 - 20:54
Jag har inga röda kanter nånstans....ladda upp en screen så man ser vad du menar.
Postad 10 april 2009 - 20:56
Vilka röda kanter? vilka menar du... uppe och nere vid skärmen eller vilka menar du?
Postad 10 april 2009 - 21:07
Vilka röda kanter? vilka menar du... uppe och nere vid skärmen eller vilka menar du?
ja de kanterna. som inte försvinner när man byter bakgrund.
Postad 10 april 2009 - 21:18

Postad 10 april 2009 - 21:21
Vad kör du med för rom? Annars är det ett känt problem med sommartid/vintertid. Läs mer på xda, har för mej att det finns nån fix till det.
hej alla igen! haft mycke o göra senaste dagarna, inte hunnit titta in här. Har någon fått igång svenska languagepacket till Dutty's?
- Såg att det finns en ny officiell rom att ladda ner på HTC: s hemsida. Någon som hunnit testa?
Kommer inte själv hinna och testa nu eftersom telefonen är i toppskick nu och orkar inte byta rom igen:P
[OT]-Ska på 2 veckors turné nästa vecka (Skandinavien) med Satyricon. Googla gärna och kolla vilka städer vi kommer att vara på och kom gärna o kolla. Så ingen playtime med telefonen på över 2 veckor för mej:( men telefonen fullalddad med program och stuff.
![]()
Rock on
Jag har kört den officiella rommen ett par dagar och jag märker ingen skillnad (än) från den förra jag hade (vilken version nu det var...).
Flasha din ROM. Beroende på ROM så får du de 2 saker du efterfrågar, helt gratis
Jag får väl göra det... Har inte vågat än... Är iofs sugen på att testa Duttys rom
Postad 11 april 2009 - 08:11
ja de kanterna. som inte försvinner när man byter bakgrund.
Okej!! Gå in i inställningar och välj sedan idag! i den menyn väljer du htc black!
Postad 11 april 2009 - 09:19
Min telefon har slutat att ge ifrån sin ljud när jag får e-post. Har kontrollerat ljudinställningar och hittar inget där. Några förslag? Volymen är på, svar ja.
Inte heller SMS-ljuden fungerar

Redigerat av s_proeliat, 11 april 2009 - 09:44.
Postad 11 april 2009 - 13:04
Jag har kört den officiella rommen ett par dagar och jag märker ingen skillnad (än) från den förra jag hade (vilken version nu det var...).
Jag får väl göra det... Har inte vågat än... Är iofs sugen på att testa Duttys rom
Tidigare så använde jag stock ROM och ThumbCal. Även AEBplus för att knyta TC till kalandern i startmenyn. Flashade sedan ROM och det är betydligt smidigare än innan. Funkar hur bra som helst med exange också. Accepterar jag ett möte via outlook eller i mailen (i telefonen) så finns de sedan i kalender-fliken

Bättre telefonbok får du också. Även FB är integrerat (funkar dock ej om man har en lång e-postadress knuten till FB)
Var också orolig för att flasha men man kan alltid flasha tillbak till stock och byta till orginal SPL om man ska skicka in den på service. Bara till att ha ditt batteri laddat, kör HSPL (alt USPL) och sedan flashar du din ROM. Allt står väldigt utförligt på XDA.
Postad 11 april 2009 - 21:52

Postad 11 april 2009 - 22:43
Selph: Några framsteg på översättningen till svenska på Duttys ROM? Tråden på XDA har varit rätt tyst nu ett tag
klar för länge sen....finns på xda tråden, har ingen .cab fil eftersom jag inte lyckats med det och inte haft tid heller o lära mig. Men manila filerna finns där, bara och ändra regionen till svenska, kopiera dom in i windows mappen o ändra i registret - klart
Postad 12 april 2009 - 00:44
Windows mobile 6.5 beta finns här annars: http://rapidshare.co.....1_Premium.rar
Eller här om man vill läsa om det samt ladda ner någon mindre version.. http://forum.xda-dev...ad.php?t=493911
Tack för Rom SWE!!!!
Fråga om du har wm6.5 (beta) eller annat som är bra? kan du lägga upp adressen, tack!!!!!
Postad 12 april 2009 - 07:52
klar för länge sen....finns på xda tråden, har ingen .cab fil eftersom jag inte lyckats med det och inte haft tid heller o lära mig. Men manila filerna finns där, bara och ändra regionen till svenska, kopiera dom in i windows mappen o ändra i registret - klart
Suveränt! Är den 99-100% färdig? Har sökt på forumet men hittar inte vilka filer jag ska gå in och ändra i registret på?
EDIT: Hittade!
Redigerat av barbapappa_86, 12 april 2009 - 11:12.
Postad 12 april 2009 - 14:49
Okej!! Gå in i inställningar och välj sedan idag! i den menyn väljer du htc black!
TACK!
Postad 12 april 2009 - 17:06
Postad 12 april 2009 - 18:03
Om man flashar om med minneskortet i, kommer minneskortets data att lämnas orört? Det är väl bara telefonens egna interna minne som flashas?
Man bör flasha från ett tomt minneskort

Postad 12 april 2009 - 18:11
Varför? Det är väl inget som ska läsas in på eller från kortet vid flashning? Man kan väl städa upp på kortet i efterhand om det ligger gamla programfiler där?Man bör flasha från ett tomt minneskort
Postad 12 april 2009 - 18:30
Man behöver således inte ha ett tomt minneskort, åtminstone inte SanDisk.

Postad 12 april 2009 - 22:48
Suveränt! Är den 99-100% färdig? Har sökt på forumet men hittar inte vilka filer jag ska gå in och ändra i registret på?
EDIT: Hittade!
vart i registret skulle man ändra. Har läst mycket på xda men ej hittat något svar.????

Postad 13 april 2009 - 06:55
vart i registret skulle man ändra. Har läst mycket på xda men ej hittat något svar.????
Sök med Regedit om du kör med Dutty's. Leta efter "Languagr" sen ändrar du värdet på den.
Postad 13 april 2009 - 07:09
HCU/MUI - CurLang.
Dec: 1053 Hex: 41D
EDIT: Duttys 2.7 är uppe för de som inte set det

Redigerat av barbapappa_86, 13 april 2009 - 07:11.
Postad 13 april 2009 - 11:33
HCU/MUI - CurLang.
Dec: 1053 Hex: 41D
EDIT: Duttys 2.7 är uppe för de som inte set det
Vet du hur man instalerar den?
Har forsök men det händer inget! det stås 0% hela tiden.
Kan du hjälpa mig?
Postad 13 april 2009 - 12:17
Vet du hur man instalerar den?
Har forsök men det händer inget! det stås 0% hela tiden.
Kan du hjälpa mig?
Läs detta:
http://forum.xda-dev...amp;postcount=6
"First stock ROM / spl (1.14 or 1.15), then upgrading to new HTC ROM 1.56 (including SPL 1.54, which will show in bootloader mode). Then use USPL 2.5 to flash Dutty V2.7"
Tillvägagångssättet beror lite på om du kör med stock ROM eller tex HSPL och duttys äldre versioner.
Postad 14 april 2009 - 22:15
Installerade nya ROMen från HTC hemsida, men jag hade redan HSPL 1.12 OliNex installerat, vilket betyder att skärmen blir grön och mobilen vägrar svara.
Fick till hjälp via XDAs forum att "First do a restore of an old spl (below 1.54) out of the hardspl thread)."
Men nu är jag på tok förvirrad för att förstår hur jag ska gå vidare.. Menar han en gammal ROM under 1.54? Vad har det med hardspl att göra?
Edit. Problem löst. Stora tacket går till barbapppa_86!

Redigerat av Unregistered474c50b4, 15 april 2009 - 14:06.
Postad 15 april 2009 - 08:37
Då skall den börja fungera igen.
Postad 15 april 2009 - 08:48
Ofta brukar stock-ROM vara paketerad med stock-SPL men det varierar. Det är dock ingen god idé att försöka lägga in stock-ROM på en lur som har Hard-SPL. Enda lösningen om man trots allt försökt är att ta ur minneskortet, stoppa det i en kortläsare, lägga in en fungerande custom-ROM, flasha nallen med den så att den börjar fungera, flasha in stock-SPL och slutligen stock-ROM.
Då skall den börja fungera igen.
Jag gjorde så att jag startade HSPL (utan att köra igång hela proceduren) och sen flyttade jag över filen för SPL 1.54. Filen för HSPL:en överskrevs. Gick hur bra som helst

EDIT: Flashade sedan till stock ROM och sedan USPL och flashade till Duttys nya. Omständigt men funkade bra.
Redigerat av barbapappa_86, 15 april 2009 - 08:49.
Postad 15 april 2009 - 11:58
Ofta brukar stock-ROM vara paketerad med stock-SPL men det varierar. Det är dock ingen god idé att försöka lägga in stock-ROM på en lur som har Hard-SPL. Enda lösningen om man trots allt försökt är att ta ur minneskortet, stoppa det i en kortläsare, lägga in en fungerande custom-ROM, flasha nallen med den så att den börjar fungera, flasha in stock-SPL och slutligen stock-ROM.
Detta stämmer väl inte? Lägger man på en Stock SPL när man fortfarande har en Custom ROM så lär det väl inte gå att starta, eftersom stock-SPL:en inte gillar annat än stock-ROMs? Så var det iaf för mig när jag av misstag råkade göra detta i fel ordning. Då fick jag ta till en USPL för att på det sättet få in en stock-ROM, eftersom jag inte längre kunde uppdatera stock-SPL:en till en HSPL. Många förkortningar blir det

(Betyder SSPL verkligen stock-SPL och inte Soft-SPL? Blir själv osäker nu?)
/pJ
Postad 15 april 2009 - 12:11
mvh
Postad 15 april 2009 - 13:01
Detta stämmer väl inte? Lägger man på en Stock SPL när man fortfarande har en Custom ROM så lär det väl inte gå att starta, eftersom stock-SPL:en inte gillar annat än stock-ROMs? Så var det iaf för mig när jag av misstag råkade göra detta i fel ordning. Då fick jag ta till en USPL för att på det sättet få in en stock-ROM, eftersom jag inte längre kunde uppdatera stock-SPL:en till en HSPL. Många förkortningar blir det
(Betyder SSPL verkligen stock-SPL och inte Soft-SPL? Blir själv osäker nu?)
/pJ
Jag har fått uppfattningen att stock-SPL klarar att starta en custom-ROM, d.v.s om man har lagt in stock-SPL i efterhand. Men jag har inte experimenterat med det, skall man ändå lägga in stock-SPL bör man ha en stock-ROM. Däremot har jag sett att vissa stock-ROMs är paketerade med stock-SPL och radio. D.v.s när man startar luren i bootloaderläge erbjuder den sig att uppgradera "bootloader, radio, ROM" och paketerar man upp en sådan sak hittar man i .nbh-filen att såväl SPL som radio ligger med. Ett exempel på en sådan ROM är X1ans R2AA010 som alltså blåser rubbet vid installation.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 15 april 2009 - 13:01.
Postad 15 april 2009 - 16:46

Postad 16 april 2009 - 12:17
http://www.screengua...ywords=touch hd
Tänkte om denna anti-reflektiva eller insynsskyddet kanske hjälper? Litar mer på folk som testat detta än vad säljaren uppger!
Jag har Olinex 1.14 HSPL installerat och lyckats installera nya 1.56 har läst på xda forumet att man ska ska kunna gå tillbaks till stock SPL men jag lyckas inget vidare kan nån klistra in länkar på rätt filer och en dummie för här står det helt stilla....
mvh
Skicka ett PM med din MSN så hjälper jag dig där. Jag själv fick samma problem och satt och läste i flera timmar innan Barbapappa_86 uppenbarade sig och räddade mig från att slänga mobilen i väggen

Postad 16 april 2009 - 22:00
Jag har fått uppfattningen att stock-SPL klarar att starta en custom-ROM, d.v.s om man har lagt in stock-SPL i efterhand. Men jag har inte experimenterat med det, skall man ändå lägga in stock-SPL bör man ha en stock-ROM. Däremot har jag sett att vissa stock-ROMs är paketerade med stock-SPL och radio. D.v.s när man startar luren i bootloaderläge erbjuder den sig att uppgradera "bootloader, radio, ROM" och paketerar man upp en sådan sak hittar man i .nbh-filen att såväl SPL som radio ligger med. Ett exempel på en sådan ROM är X1ans R2AA010 som alltså blåser rubbet vid installation.
Men om SSPL kan hantera Customer ROMs, varför ska man då ha en Hard SPL alls? Min egen ofrivilliga erfarenhet säger mig att det inte fungerar

Postad 17 april 2009 - 08:45
*Stock-SPL kan enbart installera stock-ROM.
*Stock-SPL kan däremot starta en redan installerad custom-ROM om SPL byts i efterhand.
D.v.s att man kan återställa SPL efter att man lagt in en custom-ROM. SPL är då inte längre inblandat mer än som startkontroll.
Det som Hard-SPL krävs för är installationsprocessen för en custom-ROM eftersom den är osignerad och därför måste man ändra bootloadern så den accepterar detta.
Men om stock-SPL inte klarar att starta en custom-ROM är det bra att veta. D.v.s luren behöver totalflashas om den skall in på service.
Postad 17 april 2009 - 10:41
Postad 17 april 2009 - 11:18
Känns lite mer stabil och flyter på bättre.
Postad 17 april 2009 - 13:02
Nån som vet hur man kan spara sms och skapa nya sms mappar? Har en del sms som jag skulla vilja spara i mobilen.
hittar inget nånstans om hur man gör eller program till det.
MvH
Tommy
Postad 17 april 2009 - 16:25
Efter att ha testat Duttys 2.7 och 2.8 gick jag tillbaka till orginal 1.56 svenska romen.
Känns lite mer stabil och flyter på bättre.
Hmm, skumt. Tycker Duttys är snabbare och flyter på bättre. Tydligen så ska man också köra hard reset efter att man har flashat. Låter dumt men så säger Dutty iaf

Postad 18 april 2009 - 00:21
Hmm, skumt. Tycker Duttys är snabbare och flyter på bättre. Tydligen så ska man också köra hard reset efter att man har flashat. Låter dumt men så säger Dutty iaf
3 gånger
Hard resettade 2ggr efter 2.8 men den kändes laggig jämfört med orginal 1.56.
Btw så ska dutty börja kika på WM6.5 ROMS så fort hans XTREME når final. Kommer bli intressant!
6.5 släpps officiellt den 11:e maj:
http://www.engadget....unch-on-may-11/
Redigerat av kokodi, 18 april 2009 - 00:22.
Postad 18 april 2009 - 09:57
Hur gör man för att få bort detta? Förstår att det är en säkerhets grej men jag vill inte hade det.
/IceBall
Postad 18 april 2009 - 11:13
Hard resettade 2ggr efter 2.8 men den kändes laggig jämfört med orginal 1.56.
Btw så ska dutty börja kika på WM6.5 ROMS så fort hans XTREME når final. Kommer bli intressant!
6.5 släpps officiellt den 11:e maj:
http://www.engadget....unch-on-may-11/
Kan bli intressant. Tycker att 6.5 bara är för utseendet men jag har aldrig prövat.. kan bli intressant som sagt

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar