Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 december 2009 - 15:46

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag har köpt Handy Safe Pro, men desktopversionen som följer med fungerar inte med PC Suite för Satio. Detta innebär att jag inte kan synkronisera med telefonen då programmet säger att PC Suite inte är installerat. Jag kör med Windows 7 och kan utan problem synkronisera med Outlook och göra säkerhetskopior.

Det finns ytterligare ett program för kodminne och det är Best Safe. har dock inte testat det.

Så det betyder egentligen bara att man inte kan ta backup av Handy Safen som ligger på telefonen med hjälp av den som är installerad på datorn men att PC Suite fungerar för som tänkt för alla andra synkningarna?
Det kan jag leva med, går ju inte att ta backup av kodminnet i mobilen jag har nu heller så det blir ingen större skillnad.

Handy Safe ser iaf trevligare ut än Best Safe om man kollar på deras hemsidor.

Postad 30 december 2009 - 21:00

Simmäk
  • Simmäk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har även jag skaffat mig en Satio!

Har ett problem med den.
Den hänger sig lätt. Tyckte den hängde sig / låste sig mest i början. Det tror jag berodde på att jag hade några program igång samtidigt.
Nu hänger den sig direkt när man lyssnar på musik, sen efter ett tag blir displayen svart. Går inte att göra någonting förutom låsa upp knapplåset och låsa det.
Den svarta bilden blir då bara ljusare svart? Ända sättet är att ta bort batteriet. Sen när den startar är den lite seg innan den blir som normalt.

Har även märkt att när jag låser upp den och ska tex. svara på ett sms så funkar inte vibrationen, utan kommer som efter ett litet tag när man skriver.

Tycker annars att den är lite seg, men det är dom väl?

Annars är det en kanon telefon. Har inte gjort något med den än förutom uppdatering och lagt in några låtar.

Någon som har tips på nå kul att ladda ner till den?

Redigerat av Simmäk, 30 december 2009 - 21:01.

Postad 30 december 2009 - 21:25

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har även jag skaffat mig en Satio!

Har ett problem med den.
Den hänger sig lätt. Tyckte den hängde sig / låste sig mest i början. Det tror jag berodde på att jag hade några program igång samtidigt.
Nu hänger den sig direkt när man lyssnar på musik, sen efter ett tag blir displayen svart. Går inte att göra någonting förutom låsa upp knapplåset och låsa det.
Den svarta bilden blir då bara ljusare svart? Ända sättet är att ta bort batteriet. Sen när den startar är den lite seg innan den blir som normalt.

Har även märkt att när jag låser upp den och ska tex. svara på ett sms så funkar inte vibrationen, utan kommer som efter ett litet tag när man skriver.

Tycker annars att den är lite seg, men det är dom väl?

Annars är det en kanon telefon. Har inte gjort något med den än förutom uppdatering och lagt in några låtar.

Någon som har tips på nå kul att ladda ner till den?

Prova att uppdatera telefonen. Kan vara att den inte är uppdaterad till senaste verisionen. Många av mina gamla problem löste sig när jag gjorde uppdatering strax innan jul.

Jag kör spotify, eggtimer, googasync, greader, tetris, facebook och truecaller bla. Finns mycket på getjar apps. Visserligen mycket som inte funkar oxå. Bara att prova sig fram.

Någon frågade om kodapp och jag kör med cellbox som funkar rätt bra.

Postad 30 december 2009 - 21:52

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Sålde min Satio idag och det känns... bra. Jag älskade den samtidigt som jag hatade den och var tvungen att sluta ljuga för mig själv för att kunna behålla den. Köpte den på releasedagen och jag ville verkligen att den skulle vara bra.

Den kunde det mesta men krävde alltid ett steg extra för att kunna utföra det. Nej aldrig mer en symbian, skall det vara så svårt att snegla på äpplet & android och göra den ultimata telefonen?

Finns nog risk att jag blir en av dem som står i kö för en iphone 4g istället.

Jag lämnade in min Satio på rep igår och planerar med att sälja min när den kommer tillbaka.
Så känns det nu i alla fall, men skulle den fungera bättre när jag får den och det ev kommer en bra update så kanske man ändrar sig. Jag gillar den när den fungerar, men det får inte vara 50/50 att allt flyter när man ska ta ett foto, använda GPS eller surfa. Har skickat frågor till SE om hur jag kan lösa mina problem men fortfarande inte fått svar efter 4 v, svagt att inte kunna svara med ett email.
Ett är säkert.. Aldrig symbian igen!

Postad 31 december 2009 - 09:09

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
skulle just tro att det är det som är problemet. lite drygt och sitta och döpa om en massa filer...men jag får nog lägga in lite i stöten som du.
tycker ändå deras sätt att hantera alla ljud är extremt korkat. om man gör en mapp på datorn med alla låtar som man vill ha så skulle det var amycket smidigare om man sen kunde välja mappen som playlist. nu får man först skapa playlist och och sen leta i telefoneen efter låtarna som hamnar lite varstans.
för övrigt är jag nöjd med sation har inte haft några större problem. lite trtåkigt att det inte fins ngn riktig sida för apps till sation. många apps fungerar ju inte även fast det är rätt symbian version...
[

quote name='Bpersonen' date='Dec 29 2009, 14:31 ' post='2719658']
Jag har haft det problemet många gånger, men då har det berott på att ljudböckernas numrering har varit felaktig, att fil ett, två och tre t.ex. har hetat "01, 02, 03" i stället för "001, 002, 003, et cetera". Jag har fått döpa om dem själv. När jag inte har orkat göra så har jag lagt in några av filerna i stöten i stället.

Vet inte om det är det som är problemet för dig, men det är värt att nämna i alla fall. :)
[/quote]

Postad 31 december 2009 - 13:54

TSF
  • TSF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

om man gör en mapp på datorn med alla låtar som man vill ha så skulle det var amycket smidigare om man sen kunde välja mappen som playlist. nu får man först skapa playlist och och sen leta i telefoneen efter låtarna som hamnar lite varstans.

Du kan väl föra över låtarna till mobilen och därefter skapa en playlist genom datorn?

Postad 31 december 2009 - 14:01

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
E det bara jag som fått fel för mig men ska inte telefonen varna när batteriet börjar ta slut?
Som det är nu så bara dör telefonen hux flux.

Postad 31 december 2009 - 14:54

it_mutt
  • it_mutt
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Med tanke på hur "många" som dumpar iväg sina lurar (läs: säljer) så är det faen imponerande att det i skåne råder brist på begagnade lurar som inte kostar "3-400" mindre än nypris *muttra* :) Gott nytt på er btw

Postad 01 januari 2010 - 15:25

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Du kan väl föra över låtarna till mobilen och därefter skapa en playlist genom datorn?

vet inte? kan man? hur gör man då?

Postad 01 januari 2010 - 18:19

thepettson
  • thepettson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Wow, Udda problem, eller åtminståde för mig...

Gjorde en uppdatering av mjukvaran i min Satio häromdagen, och sedan dess har jag två st "Telefonböcker"... dvs jag har dubbletter av alla kontakter, och tar jag bort en kontakt så försvinner den ur båda "telefonminne"..

Bifogad fil  Scr000002.jpg   48,62K   0 Antal nerladdningar

Någon som har någon aning om hur man blir av med en av dem... rätt jobbigt att ha dubbletter av alla... :(

Redigerat av thepettson, 01 januari 2010 - 18:20.

Postad 01 januari 2010 - 20:23

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Gjorde en uppdatering av mjukvaran i min Satio häromdagen, och sedan dess har jag två st "Telefonböcker"... dvs jag har dubbletter av alla kontakter, och tar jag bort en kontakt så försvinner den ur båda "telefonminne"..

Någon som har någon aning om hur man blir av med en av dem... rätt jobbigt att ha dubbletter av alla... :(

Samma för mig. Jävligt störande

Postad 01 januari 2010 - 22:22

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

E det bara jag som fått fel för mig men ska inte telefonen varna när batteriet börjar ta slut?
Som det är nu så bara dör telefonen hux flux.

Min telefon varnar innan det är för låg batterinivå, men det sker inte speciellt tidigt, och jag har inte hittat någonstans där man kan ställa in när den ska varna.

Postad 01 januari 2010 - 22:28

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

problem att lägga in ljudbok i telefonen!!!

min förra k850i kunde jag välja en hel mapp och göra den till en playlist det kan jag inte nu sation, vilket är ###### frustrerande...
nu när jag lägger in böckerna verkar den inte fatta i vilken ordning de ska hamna. I datorn hamnar de rätt men inte i telefonen. ngn som har samma problem och kommit på en lösning????

Jag hade oxå problemet när jag började lyssna på ljudbok i Sation. Men jag tror att jag löste det igenom att istället för att börja lyssna på första filen i ljudmappen så öppnade jag filen via filhanteringen och då löste det sig. Använder mig av programmet TAGSCANNER på datorn för att döpa om filerna. Snabbt och smidigt program.

Postad 01 januari 2010 - 22:54

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Min telefon varnar innan det är för låg batterinivå, men det sker inte speciellt tidigt, och jag har inte hittat någonstans där man kan ställa in när den ska varna.

Precis. Man har typ en minut på sig att hitta en laddare :)

Postad 02 januari 2010 - 14:29

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ingen satio ägare längre tappade den i amsterdam någonstans :)

Postad 02 januari 2010 - 14:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Ingen satio ägare längre tappade den i amsterdam någonstans :)

Nyårs firande ??? :blink: Red light district.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 02 januari 2010 - 14:34.

Postad 02 januari 2010 - 14:39

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
det kan man säga för fan misslyckad jälva ny¨r med (:)

Postad 02 januari 2010 - 15:29

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Vet hur det är att sumpa en ny, dyr lur.. Fast under en kryssning till Tallinn för nåt år sen. Man mår dåligt men det går över!

Postad 02 januari 2010 - 19:31

it_mutt
  • it_mutt
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som har någon aning om hur man blir av med en av dem... rätt jobbigt att ha dubbletter av alla... :)

Säkert en puckad fråga, men, det är inte som så att telefonen står inställd på att läsa både från sim och själva mobilen?

Postad 02 januari 2010 - 19:35

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nu börjar displayskyddet som satt på från början bli dåligt och då undrar jag; vilket är det bästa skyddet? Jag har sökt och läst igenom tråden och jag verkar inte få någon riktig kläm på vilket skydd som är bäst... invisible shield blir det inte iallafall!

Hjälp mig någon! Vill inte ha en repig skärm! :S

Postad 02 januari 2010 - 21:58

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Nu börjar displayskyddet som satt på från början bli dåligt och då undrar jag; vilket är det bästa skyddet? Jag har sökt och läst igenom tråden och jag verkar inte få någon riktig kläm på vilket skydd som är bäst... invisible shield blir det inte iallafall!

Jag tycker att displayskydd är totalt onödigt, jag har kör utan och har inte fått en enda repa whatsoever, har den i byxfickan hela tiden. Du göder bara tillbehörstillverkarna i onödan, det är vad jag tycker iallafall....

Postad 02 januari 2010 - 22:59

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hur i hela friden bär man sig åt att kunna läsa sina mail på hotmailen?
Quickoffice som finns i mobilen måste man köpa va, och även Adobe.! Dåligt att man lägger in program som man kan tycka ska ingå.
Någon som vet hur jag löser mina tre problem!
Gott nytt på er alla

Postad 03 januari 2010 - 12:12

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Sant faktiskt får se om jag köper om sation...kanske jag, kör dock avbetalning typ 3 månader haha :P kör nu med c702 :blink: som råkade bli tvättad i tvättmaskiken i 1 timme haha funkar fint faktiskt hahaahahahha

Redigerat av infreeze, 03 januari 2010 - 12:14.

Postad 04 januari 2010 - 13:49

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Quickoffice som finns i mobilen måste man köpa va, och även Adobe.! Dåligt att man lägger in program som man kan tycka ska ingå.

Att läsa attachments via quickoffice går fint... Däremot att ändra/skapa dokument kräver en licens... Adobe kräver licens för att kunna läsa.
Själv använder jag activesync (då med roadsync) mot gmail, funkar klockrent.

Postad 04 januari 2010 - 21:35

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Att läsa attachments via quickoffice går fint... Däremot att ändra/skapa dokument kräver en licens... Adobe kräver licens för att kunna läsa.
Själv använder jag activesync (då med roadsync) mot gmail, funkar klockrent.

Kan du komma in på hotmailen? Jag kan inte.

Postad 05 januari 2010 - 07:54

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Kan du komma in på hotmailen? Jag kan inte.

Vet inte, använder gmail. Den stödjer active sync, vilket då synkar mejl, kontakter och kalender. Tror inte hotmail fixar det? Byt till gmail. :o

Postad 05 januari 2010 - 19:36

thepettson
  • thepettson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Säkert en puckad fråga, men, det är inte som så att telefonen står inställd på att läsa både från sim och själva mobilen?

Nope... redan kikat det... mailade SE och fick till svar att jag skulle återställa telefonen med *#7370#... testar det just nu så får vi se...

edit: än så länge verkar det lovande... dock drygt att ställa tillbaka alla inställningar...

Redigerat av thepettson, 05 januari 2010 - 20:42.

Postad 05 januari 2010 - 20:23

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Ja det är en superbillig investering. Jag brukar rekomendera skalshop.se och deras billiga skydd. 2 pack för 99 kr. Har testat en massa andra men detta tycker jag är bäst och enklast att montera m.m

Har man köpt en pryl för 5500 kr så kan man ju offra en 50-lapp på att skydda skärmen kan man ju tycka.

Gäller bara o försöka ha det dammfritt vid monteringen så inget skräp kommer imellan ;)

Postad 05 januari 2010 - 20:59

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vet inte, använder gmail. Den stödjer active sync, vilket då synkar mejl, kontakter och kalender. Tror inte hotmail fixar det? Byt till gmail. ;)

Men hur gör man i ordning allt för att det skall funka.? Har du någon manual?

Postad 05 januari 2010 - 22:18

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Men hur gör man i ordning allt för att det skall funka.? Har du någon manual?

Kika lite på den här sidan. Inte en perfekt match mot road sync, men innehåller iallafall det du behöver fylla i..
Instruktioner

dvs. fullständig gmail-adress som användarnamn.
servernamn: m.google.com
Ingen domän.
Använd SSL: Ja.

Sen får du välja vad som skall syncas. Jag synkar kontakter, kalender och epost.
Några fler inställningar skall inte behövas vad jag kommer ihåg...

Postad 05 januari 2010 - 23:47

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Kika lite på den här sidan. Inte en perfekt match mot road sync, men innehåller iallafall det du behöver fylla i..
Instruktioner

dvs. fullständig gmail-adress som användarnamn.
servernamn: m.google.com
Ingen domän.
Använd SSL: Ja.

Sen får du välja vad som skall syncas. Jag synkar kontakter, kalender och epost.
Några fler inställningar skall inte behövas vad jag kommer ihåg...

Testar nu.
Tack för all hjälp

Postad 06 januari 2010 - 00:31

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Någon som vet hur jag löser mina tre problem!
Gott nytt på er alla

Jag använder den inbyggda mailklienten under "meddelanden" och funkar utmärkt!

Postad 06 januari 2010 - 01:14

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag använder den inbyggda mailklienten under "meddelanden" och funkar utmärkt!

Samma här... Grejen är dock att Gmail har stöd för IMAP medan hotmail kör med POP3... Detta innebär att Gmail även skickar över information som kontaktlistor, kalender, markingar i form av lästa / icke lästa mail osv.. POP3 o andra sidan tar bara emot mailen och visar alla mail som nya i mobilen, även om du läst dom tidigare på datorn. Så varje gång du hinner in på datorn först, och sen får indikation på nya mail i mobilen så är det oftast bara att den syncat och de mail du precis läst på datorn är markerade som nya i telefonen.. Kanske blev lite rörigt. Men ni fattar nog.

Har själv kört med hotmail i alla år och har i princip alla mina konton kopplade dit så jag vet inte om jag är tillräckligt sugen på att byta över till Gmail än även om jag vet att det är bättre i många avseenden....

Postad 06 januari 2010 - 14:06

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ny satio FW finns tillgänglig fr.o.m idag. (R1BC001/R1B017)
Ta backup denna gång INNAN ni uppgraderar. Alla inställningar, kontakter, kalenderentries mm försvinner.

Har tyvärr inge changelog ännu.

Postad 06 januari 2010 - 14:46

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Ny satio FW finns tillgänglig fr.o.m idag. (R1BC001/R1B017)

Menar du att den är nyare än R1CA037?

Postad 06 januari 2010 - 15:15

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag håller med, det skulle vara mycket praktiskt om telefonen kunde lista låtarna så som man själv har lagt dem i mapparna. Det är nåt jag har efterlyst längre.

Just nu sitter jag och letar efter "den ultimata mobilen". Har en W995, men ville ha en smartphone med pekskärm. Köpte så en Nokia 5800, eftersom den var billig och eftersom den (på papperet) hade de funktioner jag vägrar vara utan: kamera med blixt, videosamtal, radio och musikspelare. Håller dock på att bli tokig på kameran, som är bland det sämsta jag har haft. Bilderna man tar inomhus blir så brusiga att det är helt meningslöst att ta bilder. Och mediespelaren ska man inte ens tala om. Fattar inte varför Nokia inte kan lära av SE och fixa en resumefunktion. Så fort man stänger av spelaren har den "glömt" var man var och så får man börja om.

Fast Sation å sin sida är inte min önskemobil designmässigt och det skulle vara roligt med en mobil som har många apps. Jag gillar inte "klumpen" eller "puckelryggen" som uppstår på grund av kameraskyddet. Önskar att SE kunde göra en mobil med lite rundare former. De är alltid så fyrkantiga. iPhone tycker jag är en designmässig dröm - men jag kan inte tänka mig en mobil med så dålig kamera, ingen blixt och utan radio.

Jag har suttit och jämfört mobiler av olika märken, men har de utseendet saknar de funktionerna och tvärtom. Det blir nog till att vänta och se.

Lycka till med filerna. :)

skulle just tro att det är det som är problemet. lite drygt och sitta och döpa om en massa filer...men jag får nog lägga in lite i stöten som du.
tycker ändå deras sätt att hantera alla ljud är extremt korkat. om man gör en mapp på datorn med alla låtar som man vill ha så skulle det var amycket smidigare om man sen kunde välja mappen som playlist. nu får man först skapa playlist och och sen leta i telefoneen efter låtarna som hamnar lite varstans.
för övrigt är jag nöjd med sation har inte haft några större problem. lite trtåkigt att det inte fins ngn riktig sida för apps till sation. många apps fungerar ju inte även fast det är rätt symbian version...

Postad 06 januari 2010 - 16:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Menar du att den är nyare än R1CA037?

R1CA037 låter som en nyare version.

Postad 06 januari 2010 - 18:40

MrLego
  • MrLego
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
God afton alla glada Satioanvändare. Jag har nu köpt mig en Satio o hittar inte vart jag kan välja att lagra bilderna som jag tar med kameran på minneskortet istället för i telefonminnet. Kan någon vänlig själ hjälpa en nybörjare. Sen en till sak, hur slår man av ljudet som kommer när den är färdig laddad? Det piper o jag vaknar, varför har man ett sånt ljud?

Har läst lite i tråden men hittar inget om detta men jag kan ha stirrat mig blind på dessa 58 sidor om denna underbara mobil! :)

Postad 06 januari 2010 - 22:15

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

God afton alla glada Satioanvändare. Jag har nu köpt mig en Satio o hittar inte vart jag kan välja att lagra bilderna som jag tar med kameran på minneskortet istället för i telefonminnet. Kan någon vänlig själ hjälpa en nybörjare. Sen en till sak, hur slår man av ljudet som kommer när den är färdig laddad? Det piper o jag vaknar, varför har man ett sånt ljud?

Ljudet ställer du in för respektive profil. Tror det är "Försiktighetssignaler" som styr laddatklartljudet. Tyvärr styr det även batterietpåvägatttaslutsignalen... Inte helt optimalt.
När det gäller kameran är jag osäker. De bilder jag tar hamnar på minneskortet...

Postad 06 januari 2010 - 22:20

MrLego
  • MrLego
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ljudet ställer du in för respektive profil. Tror det är "Försiktighetssignaler" som styr laddatklartljudet. Tyvärr styr det även batterietpåvägatttaslutsignalen... Inte helt optimalt.
När det gäller kameran är jag osäker. De bilder jag tar hamnar på minneskortet...

Tack, då ska jag kolla på ljudet :) Kanske man kan få sova en natt när man laddar den :D;)
Okej, synd att du inte kommer ihåg hur du fixade till hur du ändrade till att spara på kortet istället för på tele.. Kan ju inte ta så många bilder innan det är fullt helt plötsligt:(

Tack för snabbt svar!!

Postad 06 januari 2010 - 23:36

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tack, då ska jag kolla på ljudet :) Kanske man kan få sova en natt när man laddar den :D;)
Okej, synd att du inte kommer ihåg hur du fixade till hur du ändrade till att spara på kortet istället för på tele.. Kan ju inte ta så många bilder innan det är fullt helt plötsligt:(

Tack för snabbt svar!!

Inställningar när du har kameran igång. Där finner du!

Postad 06 januari 2010 - 23:56

MrLego
  • MrLego
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Inställningar när du har kameran igång. Där finner du!

Har sökt som en tok där men jag kan inte finna nåt som har med dem inställningarna att göra, det jag hittar när jag är där under inställningar är: Autogranska, BestPic-hastighet, Geotagg, Autorotera samt Återställ.

Sen finns inget som har med vart det ska sparas där.

Postad 07 januari 2010 - 00:07

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har sökt som en tok där men jag kan inte finna nåt som har med dem inställningarna att göra, det jag hittar när jag är där under inställningar är: Autogranska, BestPic-hastighet, Geotagg, Autorotera samt Återställ.

Sen finns inget som har med vart det ska sparas där.

Damn! Du har rätt! MEn vad skumt! Jag tror att min sparar till minneskortet. Jag håller på och kollar på minneskort och sådant nu men hittar inget. Ska kolla runt.

Postad 07 januari 2010 - 00:11

MrLego
  • MrLego
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Damn! Du har rätt! MEn vad skumt! Jag tror att min sparar till minneskortet. Jag håller på och kollar på minneskort och sådant nu men hittar inget. Ska kolla runt.

Tack! Jag har suttit hela fu**ing kvällen o letat som en galning, men hittar inte nånstans, så enerverande!!! Snart kastar jag den genom rutan :D hehe Alltså, jag har alltid haft så att det ska sparas till kortet istället för telefon på alla min SE mobiler. Men på denna verkar det vara helt omöjligt att få till det, men på nåt sätt borde det gå!?!?!? Eller har jag helt fel??? isåfall är det en värdelös telefon om man inte kan spara till kortet utan måste tömma mobilen efter 5-10 bilder som telefonminnet rymmer.... :)

Postad 07 januari 2010 - 00:50

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ne alltså min sparar ju till minneskortet från början så att säga. Det är säkert skiiiitenkelt vad man ska ställa in så den sparar dit man vill! Jag har säkert vetat det förut men totalt glömt.

Apropå att det var en ny firmware ute- det är bara nys. Finns ingen ny ute idag i alla fall. Kanske var ny för han som skrav, alltså att han ej hade uppdaterat till nyaste firmwaren.

Postad 07 januari 2010 - 08:11

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Tack! Jag har suttit hela fu**ing kvällen o letat som en galning, men hittar inte nånstans, så enerverande!!! Snart kastar jag den genom rutan :D hehe Alltså, jag har alltid haft så att det ska sparas till kortet istället för telefon på alla min SE mobiler. Men på denna verkar det vara helt omöjligt att få till det, men på nåt sätt borde det gå!?!?!? Eller har jag helt fel??? isåfall är det en värdelös telefon om man inte kan spara till kortet utan måste tömma mobilen efter 5-10 bilder som telefonminnet rymmer.... :)

Det är inte så enkelt att minneskortet är fullt?

Postad 07 januari 2010 - 09:18

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tack! Jag har suttit hela fu**ing kvällen o letat som en galning, men hittar inte nånstans, så enerverande!!! Snart kastar jag den genom rutan :lol: hehe Alltså, jag har alltid haft så att det ska sparas till kortet istället för telefon på alla min SE mobiler. Men på denna verkar det vara helt omöjligt att få till det, men på nåt sätt borde det gå!?!?!? Eller har jag helt fel??? isåfall är det en värdelös telefon om man inte kan spara till kortet utan måste tömma mobilen efter 5-10 bilder som telefonminnet rymmer.... ;)

Nu har jag ingen Satio själv men detta är taget från userguiden:

"Minne
Du kan spara innehåll på ett minneskort, i telefonminnet eller på SIM-kortet. Foton och
musik sparas på minneskortet, om du har satt i ett sådant. Om du inte har satt i något
minneskort eller om kortet är fullt sparas foton och musik i telefonminnet. Meddelanden
och kontakter sparas i telefonminnet som standard, men du kan välja att spara dem på
SIM-kortet."

Foton verkar ju per automatik sparas till minneskortet så det kan ju vara så enkelt som DrMcCoy skriver att minneskortet är på gränsen till fullt.
Annars kanske en reset gör susen. :)

Nu när det är kallt i stort sett hela landet så kanske det finns någon som kan tala om hur skärmen fungerar i kyla?
Åker endel skoter vintertid och skulle väldigt gärna vilja veta hur telefonen beter sig när det är kallt, K850n jag har idag kan bli lite småseg i kyla men fungerar som den ska iaf. :D

Edit: Det verkar inte gå att göra 2 inlägg efter varann så min fråga hamnar i detta inlägg, frågan har således inget att göra med svaret till MrLego...

Redigerat av Unregisteredc8c6aae8, 07 januari 2010 - 09:20.

Postad 07 januari 2010 - 09:45

MrLego
  • MrLego
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är inte så enkelt att minneskortet är fullt?

Nej det är inte fullt. ;)

Nu har jag ingen Satio själv men detta är taget från userguiden:

"Minne
Du kan spara innehåll på ett minneskort, i telefonminnet eller på SIM-kortet. Foton och
musik sparas på minneskortet, om du har satt i ett sådant. Om du inte har satt i något
minneskort eller om kortet är fullt sparas foton och musik i telefonminnet. Meddelanden
och kontakter sparas i telefonminnet som standard, men du kan välja att spara dem på
SIM-kortet."

Foton verkar ju per automatik sparas till minneskortet så det kan ju vara så enkelt som DrMcCoy skriver att minneskortet är på gränsen till fullt.
Annars kanske en reset gör susen. :)

Nu när det är kallt i stort sett hela landet så kanske det finns någon som kan tala om hur skärmen fungerar i kyla?
Åker endel skoter vintertid och skulle väldigt gärna vilja veta hur telefonen beter sig när det är kallt, K850n jag har idag kan bli lite småseg i kyla men fungerar som den ska iaf. :D

Edit: Det verkar inte gå att göra 2 inlägg efter varann så min fråga hamnar i detta inlägg, frågan har således inget att göra med svaret till MrLego...

Tack, jag har ett minneskort i på 8gb som följde med, men kan inte välja eller kan se att bilderna sparas där. Får testa att sätta i ett annat kort o kolla... Men det borde ju finnas nån inställning som jag kan göra för att välja vart jag vill spara mina nytagna bilder.

Jag kan inte svara på hur den fungerar när det är riktigt kallt, har inte testat den ute eftersom vantarna måste av då, o jag vill behålla mina fingrar :lol:

Postad 07 januari 2010 - 11:06

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Nej det är inte fullt. :blink:

Tack, jag har ett minneskort i på 8gb som följde med, men kan inte välja eller kan se att bilderna sparas där. Får testa att sätta i ett annat kort o kolla... Men det borde ju finnas nån inställning som jag kan göra för att välja vart jag vill spara mina nytagna bilder.

Jag kan inte svara på hur den fungerar när det är riktigt kallt, har inte testat den ute eftersom vantarna måste av då, o jag vill behålla mina fingrar :P

Alla bilder sparas till minneskortet om du har ett sådant. Kan vara så att telefonen inte har upptäckt att du har satt i ett minneskort. Kolla om Satio fattar att du har minneskort såhärmeny->hjälpredor->filhanterare. Där ska du se c:telefonminne och e:memorycard. Om du kan gå in i e:memorycard så fattar den att du har ett minneskort.
Annars starta om telefon. Symbian /S60 kan vara kinkig på om du bara rycker ut ett minneskort utan att "mounta av" minneskortet innan du tar ut det, och det gör du genom att trycka en kort tryck på powerknappen och längst ner i listan har du "Ta ut E:minneskort" och efter det kan du ta ut minneskortet.

Postad 07 januari 2010 - 11:10

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

R1CA037 låter som en nyare version.

Jag menar ingenting. Jag konstaterar bara att det finns en ny uppdatering. Märkligt nog står det "gamla" versionsnummret (R1CA037) kvar i "enhetsuppdateringsfliken" i luren efter att jag uppdaterat. Skumt så det förslår...och nej, jag har inte bara gjort en "ominstallation" av FW.

Vore intressant om ytterligare någon testade.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.