Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 04 October 2009 - 13:54

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag är supernöjd med min Hero, men jag har samma problem som ovanstående skribent, tappar3g uppkopplingen väldigt ofta, och samtal bryts ibland i glappet mellan olika typer av nät, är det någon inställning jag missat?

Vidare undrar jag om det inte finns någon tråd här på forumet bara för alla appar som man vill rekomendera etc.?

Mvh

Edit; hittade android-app tråden, ursäkta

Redigerat av Kropotkin, 04 October 2009 - 13:55.

Postad 05 October 2009 - 10:31

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Jag har också haft samma problem som ovanstående med uppkopplingen sen senaste uppgraderingen av ROM. Med samma symptom i t.ex. spotify o.s.v. Ibland har jag behövt starta om mobilen för att hitta 3G uppkopplingen igen trots aktivering av mobile networks.

Har en Hero med Tele2 och blir ytterst glad om någon skvallrar så fort de hittat en lösning.

Postad 05 October 2009 - 11:40

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Vidare undrar jag om det inte finns någon tråd här på forumet bara för alla appar som man vill rekomendera etc.?

Om du inte redan hittat detta forum så har du det här...
http://www.swedroid.se/forum/index.php
I avdelningen Apps & spel så hittar du en del, bl.a. en tråd med rekommendationer.

Postad 05 October 2009 - 11:58

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Är själv sugen på en Hero och blir säkert en under veckan..

Fodralet som en användare här på forumet hade verkade vettigt..är det något som följer med?
eller är det något man får köpa löst? vart isåfall hittar man det?

Bifogar bilden på det jag menar:

https://www.minhembi...c_id=310410.jpg

Mvh Fredde

Postad 05 October 2009 - 14:21

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Med tanke på trådens 57 fullmatade text-sidor, verkade inte sökfunktionen helt optimal för den här frågan. Jag ber därför om ursäkt om den besvarats innan.

Operatören Tre, är det någon som har lyckats få telefonen och ett abonnemang?
De verkar rätt vettiga när det kommer till priser och liknande. Deras tilläggstjänster verkar också smidiga, med hemtelefon i mobilen, 3friends osv.

Men som sagt, är det någon som lyckats köpa en Hero från dem?

Postad 05 October 2009 - 17:23

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Fjärrstyr heron från datorn...
http://relentlessadd.../android/node/4
Så här ser det ut i webbläsaren:
http://relentlessadd....s/Untitled.jpg

sms, inställningar, filhanterare...

Postad 05 October 2009 - 18:20

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Fick hem bilhållaren idag som jag beställde från DustinHome.
Brodit:s hållare
http://www.dustinhom...5010333599.aspx?
Lite dyrare, 195 kr, men snygg och sen går den enkelt att vrida runt så man får telefonen liggande

Postad 05 October 2009 - 18:34

monkie79
  • monkie79
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag har oxå problem med att den tappar 3G mottagningen... Känns lite som att den kopplar ner automatiskt ( spara batteri?) för när man vill tex uppdatera vädret går det inte först men sen efter ett litet tag hoppar 3g:n igång och allt funkar igen... Hade aldrig detta problemet innat uppdateringen. Nån som har någon lösning på problemet?

Postad 05 October 2009 - 21:02

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag har oxå problem med att den tappar 3G mottagningen... Känns lite som att den kopplar ner automatiskt ( spara batteri?) för när man vill tex uppdatera vädret går det inte först men sen efter ett litet tag hoppar 3g:n igång och allt funkar igen... Hade aldrig detta problemet innat uppdateringen. Nån som har någon lösning på problemet?

Under "Settings -> Wireless Controls -> Mobile Network Settings" så finns "Enable always-on mobile...".
Har du provat att aktivera/avaktivera den?

/Andreas

Postad 05 October 2009 - 21:44

monkie79
  • monkie79
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Det var på. "Aktivera mobil data" hette det på svenska vad jag kunde lista ut.

Postad 05 October 2009 - 23:33

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Är själv sugen på en Hero och blir säkert en under veckan..

Fodralet som en användare här på forumet hade verkade vettigt..är det något som följer med?
eller är det något man får köpa löst? vart isåfall hittar man det?

Bifogar bilden på det jag menar:

https://www.minhembi...c_id=310410.jpg

Mvh Fredde

Senacases.com heter företaget. Köpte fodralet som är till G1.Passar kanon.

Redigerat av Ramboline, 05 October 2009 - 23:46.

Postad 06 October 2009 - 07:43

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Fick hem bilhållaren idag som jag beställde från DustinHome.
Brodit:s hållare
http://www.dustinhom...5010333599.aspx?
Lite dyrare, 195 kr, men snygg och sen går den enkelt att vrida runt så man får telefonen liggande

Beställde min hero igår och letade efter en bilhållare, kom då idag att tänka på tråden här på minhembio kanske skulle kunna hjälpa mig, och mycket riktigt.. tack för tipset. En sån kommer att beställas!

För övrigt, lite offtopic:

till killen som hade jack russeln, sjukt söt. har en likadan =)

Postad 06 October 2009 - 07:49

klas.karlsson
  • klas.karlsson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Med tanke på trådens 57 fullmatade text-sidor, verkade inte sökfunktionen helt optimal för den här frågan. Jag ber därför om ursäkt om den besvarats innan.

Operatören Tre, är det någon som har lyckats få telefonen och ett abonnemang?
De verkar rätt vettiga när det kommer till priser och liknande. Deras tilläggstjänster verkar också smidiga, med hemtelefon i mobilen, 3friends osv.

Men som sagt, är det någon som lyckats köpa en Hero från dem?

Jag frågade så sent som igår och enligt han jag partade med så kör 3 endast HTC Magic för tillfället och inga planer fanns för hero vad han visste iaf
/K

Postad 06 October 2009 - 08:25

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Jag frågade så sent som igår och enligt han jag partade med så kör 3 endast HTC Magic för tillfället och inga planer fanns för hero vad han visste iaf
/K

Det stämmer. Man får isf köpa en någon annanstans (de är väl olåsta?). Dock ska 3 ta in HTC Tattoo och eventuellt Huawei 8232, när det nu är dags för den.

Deras facebook-sida är en bra plats att fråga om sånt här:
http://www.facebook....e?ref=ts&v=wall

Postad 06 October 2009 - 08:50

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Senacases.com heter företaget. Köpte fodralet som är till G1.Passar kanon.

Tack för infon! :)

Mvh Fredde

Postad 06 October 2009 - 08:56

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
någon som vet vilken version av android htc heron på teknikmagasinet har? är det en g3??

länk

Postad 06 October 2009 - 09:02

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

någon som vet vilken version av android htc heron på teknikmagasinet har? är det en g3??

länk

Orkade du inte vänta på N900 längre? :)

Postad 06 October 2009 - 09:11

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Orkade du inte vänta på N900 längre? :)

hej!! jo jag hade orkat om jag hade velat haft den i min ägo. Men efter lite sökningar/betänkningar kom jag fram till att en n900:a inte är för mig, den är för stor, för många komplicerade funktioner är några av orsakerna.

någon som kan kan säga om heron från teknikmagasinet är en g3? android 2.0?

Postad 06 October 2009 - 09:13

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

hej!! jo jag hade orkat om jag hade velat haft den i min ägo. Men efter lite sökningar/betänkningar kom jag fram till att en n900:a inte är för mig, den är för stor, för många komplicerade funktioner är några av orsakerna.

någon som kan kan säga om heron från teknikmagasinet är en g3? android 2.0?

g3?

android 2.0 finns inte ute ännu. 1.6 har precis kommit... dock inte till htc hero ännu.

Postad 06 October 2009 - 09:17

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

g3?

android 2.0 finns inte ute ännu. 1.6 har precis kommit... dock inte till htc hero ännu.

ah okej, nej jag läste bara första posten i tråden och undrade. När kommer 1.6 till hero, ska den ens komma till hero?

är htc hero just nu g2 då eller?

Redigerat av fst_cnct_rob, 06 October 2009 - 09:23.

Postad 06 October 2009 - 09:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

ah okej, nej jag läste bara första posten i tråden och undrade. När kommer 1.6 till hero, ska den ens komma till hero?

är htc hero just nu g2 då eller?

Finns bara en generation av Hero. Och en us variant. Mjukvaran uppdaterad 1 gång hittills och android har precis släppt en ny version av sitt operativ, 1.6. Kommer med nästa uppdatering till Hero.

Postad 06 October 2009 - 11:30

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
ingen som vet någon butik som säljer android saker? typ en android staty eller liknande? försökt att googla på android figur/android figure/android stuff/android saker/android nalle/android staty men inte hittat något! Tycker att någon borde gjort en nalle åtminstone.. tänker då på alla asiater som ska kopiera och vara först med allt.

Postad 06 October 2009 - 12:21

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Har inte datatrafik på mitt abonnemang (jobbet) och även när jag är uppkopplad wia WiFi så klagas det på att jag inte får kontakt när jag ska verifiera inför att gå in på market. Finns det något sätt att lösa det på eller måste jag låna ett sim med datatrafik för att kunna plocka ned några applikationer?

Postad 06 October 2009 - 15:26

Unregisterede3890fb0
  • Unregisterede3890fb0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon annan än jag som har svårt att ansluta till WiFi-nät? Min telefon hittar dem och lagrar dem men jag blir inte ansluten. Någon som har en lösning?

Postad 06 October 2009 - 16:10

oubee1
  • oubee1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Är det någon annan än jag som har svårt att ansluta till WiFi-nät? Min telefon hittar dem och lagrar dem men jag blir inte ansluten. Någon som har en lösning?

Jag kan behöva ansluta två gånger ibland till ett nätverk när jag byter från det hemma till det på jobbet, i övrigt fungerar det som det ska.

Postad 06 October 2009 - 18:39

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hej,
Vilken är den bäste RSS appen som stöder åäö, någon som har tips?

/vilden

Postad 06 October 2009 - 18:52

janaydin
  • janaydin
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

ingen som vet någon butik som säljer android saker? typ en android staty eller liknande? försökt att googla på android figur/android figure/android stuff/android saker/android nalle/android staty men inte hittat något! Tycker att någon borde gjort en nalle åtminstone.. tänker då på alla asiater som ska kopiera och vara först med allt.

En termos, magneter och en t-shirt för hundar med androidtryck hittar du iaf här: http://www.zazzle.co...s?pg=2#products
http://www.cafepress.co.uk/DJTachyon

Postad 06 October 2009 - 21:06

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Till min fasa upptäckte jag idag att jag på något vänster lyckats få en repa på min skärm?!

Igår var den inte där, det kan jag sätta min högerhand på och jag VET att jag inte kommit emot den med något vasst (har den i mina jeansbyxor på väg till/från skolan/sjukhuset och sen i en ficka för sig i sjukhuskläderna).

Hemma sitter den på bordet och där tar det slut. Har inte kommit åt skärmen med en spik, nycklar, mynt eller något och ändå har jag fått en repa :D

Skärmen ska ju vara repfri med (förstår själv begränsningarna i det uttrycket, men har å andra sidan inte gjort något "extremt" heller, utan normalt användande).

Repan är uppe i hlgra hörnet och är typ en liten djupare prick som dras ut till ett tunt streck. Nu när jag vet att den finns där är det ju den enda jag kan se... :D

Mobilen är köpt via expansys.se och är ca en månad gammal drygt.
Finns det något jag kan göra?

Ironiskt nog fick jag skärmskydden som jag beställt på posten idag...

Postad 06 October 2009 - 22:52

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Beställde min hero igår och letade efter en bilhållare, kom då idag att tänka på tråden här på minhembio kanske skulle kunna hjälpa mig, och mycket riktigt.. tack för tipset. En sån kommer att beställas!

För övrigt, lite offtopic:

till killen som hade jack russeln, sjukt söt. har en likadan =)

du får gäääärna berätta sen också hur de gick med instalationen av din bilhållare! :D

tack för kommentaren om vovven och som jag skrev så skulle jag komma med en programlista, den får vänta lite tills jag känner att jag kan lägga lite bättre kommentarer om programmen jag använder!

Postad 07 October 2009 - 06:50

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Kan väl varit nästan vadsomhelst? Ett vasst gruskorn i fickan som tog emot när du drog telefonen därur eller nått.

Antar att det går / kommer gå byta skärm, men gratis är det ju inte.

Postad 07 October 2009 - 08:19

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

du får gäääärna berätta sen också hur de gick med instalationen av din bilhållare! :P

tack för kommentaren om vovven och som jag skrev så skulle jag komma med en programlista, den får vänta lite tills jag känner att jag kan lägga lite bättre kommentarer om programmen jag använder!

Kommer jag göra. Föressten, är det mini usb utgång på heron?

hittade en bil laddare men i listan så står heron inte med?

http://www.netonnet....sb(113420,4518)

någon som kan ge en källa där det står att det finns mini usb utgång på heron?

ser ju att det står mini usb på prisjakt men varför står luren isåfall inte med på listan??

Redigerat av fst_cnct_rob, 07 October 2009 - 08:28.

Postad 07 October 2009 - 09:47

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Kommer jag göra. Föressten, är det mini usb utgång på heron?

hittade en bil laddare men i listan så står heron inte med?

http://www.netonnet....sb(113420,4518)

någon som kan ge en källa där det står att det finns mini usb utgång på heron?

ser ju att det står mini usb på prisjakt men varför står luren isåfall inte med på listan??

Det är en 11-pins mini usb på heron, dvs inte den vanligaste mini usb. Rätta mig någon om jag har fel.

Postad 07 October 2009 - 10:36

oubee1
  • oubee1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det är en 11-pins mini usb på heron, dvs inte den vanligaste mini usb. Rätta mig någon om jag har fel.

Från produktspecificationen:

HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)

Så räknas den då som vanlig 11-pinnars eller är det något speciellt med den (pga av att de kallar den HTC ExtUSB med ett litet trademark på)?

Redigerat av oubee1, 07 October 2009 - 10:37.

Postad 07 October 2009 - 12:26

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Det stämmer. Man får isf köpa en någon annanstans (de är väl olåsta?). Dock ska 3 ta in HTC Tattoo och eventuellt Huawei 8232, när det nu är dags för den.

Deras facebook-sida är en bra plats att fråga om sånt här:
http://www.facebook....e?ref=ts&v=wall

Fanken... Jag tyckte bara att Tre hade jäkligt smidiga lösningar för mig. Deras pottsystem på en Hero kanske landat på 399 i månaden utan någon annan kostnad (då den dubbelt så dyra iPhone kostar 499kr) vilket är precis vad jag är ute efter. Alla vänner har skaffat iPhone med Tre, så Tre kompis och Hemtelefon i mobilen är tjänster som hade varit guld. Plus en Hero då, såklart :-)

Det känns liksom inte helt optimalt att köpa Tre pott för 299kr i månaden och sen ovanpå det lägga en Hero för 5500kr.

Och den där tattoo går bort direkt. HTC har enligt mig gått tillbaka två, tre år designmässigt med den.

Postad 07 October 2009 - 12:35

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Fanken... Jag tyckte bara att Tre hade jäkligt smidiga lösningar för mig. Deras pottsystem på en Hero kanske landat på 399 i månaden utan någon annan kostnad (då den dubbelt så dyra iPhone kostar 499kr) vilket är precis vad jag är ute efter. Alla vänner har skaffat iPhone med Tre, så Tre kompis och Hemtelefon i mobilen är tjänster som hade varit guld. Plus en Hero då, såklart :-)

Det känns liksom inte helt optimalt att köpa Tre pott för 299kr i månaden och sen ovanpå det lägga en Hero för 5500kr.

Och den där tattoo går bort direkt. HTC har enligt mig gått tillbaka två, tre år designmässigt med den.

Köp från tyskland eller ebay då. Du kan få den för under 4000. Om du nu vill spara in pengar alltså :P

http://global.ebay.c...e...8&SortBy=21

Postad 07 October 2009 - 13:38

izual
  • izual
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hejsan har just beställt en hero via telia, dock är det lite seg leverans men jag undra ungefär vilket av de två "surfabonnemangen" jag skall ta när telefonen hittar hem.

Kommer nog använda en hel del spotify osv men det är frågan hur många gb man ligger på i månaden med "vanligt användande"

Dom har ju
Mobilsurf Extra 5 GB/månad 199:-
Samt
Mobilsurf Alltid 0,5gb/månad 69:-

Vore kul att veta ungefär hur många gb ni snittar på i månaden.

Redigerat av izual, 07 October 2009 - 13:38.

Postad 07 October 2009 - 14:17

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Har inte datatrafik på mitt abonnemang (jobbet) och även när jag är uppkopplad wia WiFi så klagas det på att jag inte får kontakt när jag ska verifiera inför att gå in på market. Finns det något sätt att lösa det på eller måste jag låna ett sim med datatrafik för att kunna plocka ned några applikationer?

Första gången du skall inn på market,måste du ha 3g,sen går det att lasta hem apps med wifi.

Postad 07 October 2009 - 14:23

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hejsan har just beställt en hero via telia, dock är det lite seg leverans men jag undra ungefär vilket av de två "surfabonnemangen" jag skall ta när telefonen hittar hem.

Kommer nog använda en hel del spotify osv men det är frågan hur många gb man ligger på i månaden med "vanligt användande"

Dom har ju
Samt

Hej Izual,
om du ska använda spotify "en hel del" så är Mobilsurf Extra 5 GB/månad det bättre alternativet då kan du vara säker på att datamängden räcker till både spotify och annat du tänkt göra med din uppkoppling. Sen vet jag inte hur Mobilsurf Alltid funkar, vet inte om jag läste att man inte kunde "fildela" och något mer med det abonnemanget? Kolla upp det innan då jag inte vet om spotify faller under fildelning. Hoppas jag var till någon hjälp.

Postad 07 October 2009 - 14:46

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Dom har ju
Samt

Satsa på Mobilsurf Extra 5 GB,för 199 kr. Har det själv.MB går fortare än man tror.

Postad 07 October 2009 - 15:40

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Från produktspecificationen:

HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)

Så räknas den då som vanlig 11-pinnars eller är det något speciellt med den (pga av att de kallar den HTC ExtUSB med ett litet trademark på)?

Från wikipedia:
"HTC manufactures Windows Mobile and Android-based Communicators which have a proprietary connector called HTC ExtUSB (Ext[ended] USB). ExtUSB combines mini-USB (with which it is backwards-compatible) with audio/video input and output in an 11-pin connector."
http://en.wikipedia....ors_and_formats

Hur tillförlitligt det är låter jag vara osagt.

Redigerat av anarkisträven, 07 October 2009 - 15:44.

Postad 07 October 2009 - 15:49

Robroy77
  • Robroy77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag undrar bara om det är något fel på min hero?
Jag har dålig mottagning och så tappar telefonen datatrafiken.

Jag har operatören Tre. När jag stoppar i mitt simkort i min sambos Nokia 5800. Då är det full mottagning.
När jag sedan stoppar i simkortet i min hero, så är det sämre mottagning.

Jag kan surfa runt och ha väldigt snabb uppkoppling, helt plötsligt hänger sig uppkopplingen precis som att telefonen tappar datatrafiken.

Har läst på en del andra forum om folk som har samma problem.
Kommer detta att åtgärdas med en nyare rom?

http://www.swedroid....h...ning&page=5

"Som nämnt i förra meddelandet är nummerskillnaden VERKLIGEN minimal, det är nämligen exakt samma nummer d.v.s ingen skillnad.

Efter att ha kört det som numera är den officiella uppdateringen ett tag har följande problem uppstått som inte fanns innan uppdateringen:

1. All form av nätverkskommunikation har blivit mer flaky, man kan ibland inte uppdatera sin status på twitter/fb och får prova några gånger.
Man ser tydligt att telefonen försöker skicka data genom att visa pil upp i statusbaren men att det inte blir något svar på andra sidan, försöker man igen funkar det efter ett tag.
Verkar som om det påverkar program som försöker hitta ny data i bakrunden, typ twitterappen -om man ställer den på "update every hour" får man uppdateringar efter sådär 5-6 timmar, ställer man däremot den på att kolla var femte minut så får man uppdateringar typ var 30:e minut - varje timme sådär. Detta gör twitterappen jävligt tråkig att använda. Spotify har även det problem att logga in då och då.
Web browsern tar lååång tid på sig att börja ladda sidor, första centimetern går fort, sen står den och väntar för att sedan gå snabbt och fint.
Min gissning är att data tappas på vägen, packetloss.

2.Samtal väntar funktionen slutat fungera helt efter några dagar, samt att samtal bryts for no apparent reason då och då.

3.Efter några dagar så börjar telefonen starta om sig själv , verkar som om det är när man har för mkt igång. Startade om sig en gång mitt i ett samtal och en annan gång när jag lyssnade på spotify.

Finns säkert fler grejer som flippar ur, men kommer inte ihåg allt just nu.
Inget av ovan nämnda saker händer innan uppdateringen.
Jag har provat att flasha tillbaka till gammal radio + rom och då funkar data som det ska. Använder samma apn på både gamla och nya rommen.
Jag är på telenor men har snackat med folk som har samma eller liknande problem på Telia och 3 också. "

Pratade med HTC:s support idag.
De sa att jag skulle lämna in mobilen.

Postad 07 October 2009 - 15:50

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Htc's ext usb har ljud förutom data. Vanliga min usb passar i samma kontakt.

Postad 07 October 2009 - 19:54

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Kan väl varit nästan vadsomhelst? Ett vasst gruskorn i fickan som tog emot när du drog telefonen därur eller nått.

Antar att det går / kommer gå byta skärm, men gratis är det ju inte.

Nja, vad som helst ska det ju inte vara, annars är det ju ingen mening med att gå ut med att skärmen är just repfri...

Postad 07 October 2009 - 20:42

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Har HTC gått ut med att den är repfri?

Självfallet så är den inte det men den är tålig...

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 07 October 2009 - 20:43.

Postad 07 October 2009 - 21:24

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har HTC gått ut med att den är repfri?

Självfallet så är den inte det men den är tålig...

Läser man förstainlägget så tycker jag det ändå framkommer att jag inte förväntar mig den vara helt resistiv mot repor, men att den ändå ska vara betydligt tåligare än en vanlig skärm. Sen att jag olyckligtvis råkade kalla det för repfri är ju egentligen sak samma.

Postad 07 October 2009 - 21:29

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Läser man förstainlägget så tycker jag det ändå framkommer att jag inte förväntar mig den vara helt resistiv mot repor, men att den ändå ska vara betydligt tåligare än en vanlig skärm. Sen att jag olyckligtvis råkade kalla det för repfri är ju egentligen sak samma.

Skärmen i Hero är i Cornings gorilla glas: http://www.corning.c...0Glass_300k.wmv
Tål mycket men tex ett sandkorn ha vara tillräckligt hårt för att repa.

Postad 07 October 2009 - 22:39

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Skärmen i Hero är i Cornings gorilla glas: http://www.corning.c...0Glass_300k.wmv
Tål mycket men tex ett sandkorn ha vara tillräckligt hårt för att repa.

Häftig film må jag säga :(

Det enda jag kan komma på som skulle kunna skada en display i min ficka är metallknappen till mina jeans, den som sitter vid den lilla-lilla fickan som ingen använder... Men den är ju ändå lite för "stor" för att göra en sån smal och fin repa.
Att ett sandkorn skulle kunna repa betvivlar jag inte, men att jag däremot skulle ha sand i mina jeans eller sjukhusscrubs är det jag starkt tvivlar på. De är ju helt nytvättade :S

Aja. Fick ha den repfri i en o en halv månad iaf hehe.

Postad 07 October 2009 - 23:21

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
köpte min bil-laddare på teknikmagasinet, HTC egna, för en lite dyrare peng, men då lyser den ju blått så snyggt så??? :(
väskan jag använder på jobbet införskaffade jag mig på Media markt, den passar heron PERFEKT! =D fråga mig inte vad väskan hette, för det står inte på den och kommer inte ihåg det..
men det är en svart i läder, passar för bältet och med "magnet-lock", tror inte Media Markt har allt för många sådana =D

om någon väntar på min lista så är det på väg till nästa vecka då jag inte jobbar lika mycket! =P

Postad 08 October 2009 - 07:40

Unregistered0a2fcec8
  • Unregistered0a2fcec8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har sett att flera har klagat över att Heron startar om slumpmässigt. Det gör även min, och jag TROR att den gör det när jag har lite täckning.. När man tar upp telefonen ur fickan har den stannat vid inmatning av pinkod. Lite jobbigt om man går och väntar på ett samtal..

Jag har uppdaterat till den nya officiella romen.

Några idéer?

Mvh /Joel

Postad 08 October 2009 - 09:06

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
det där med att heron startar om sig slumpmässigt, ingen som funderat på att maila/ringa till htc och anmäla felet? verkar ju inte bara vara för en enskild användare..

woodie, det kan väl åtgärdas temporärt genom att inte ha någon pinkod alls? jag har aldrig pinkod på mina mobiler, har inget att dölja. oh well, skulle väl vara företagstelefonen då men det är ju förståeligt.

Redigerat av fst_cnct_rob, 08 October 2009 - 09:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.