* Officiell tråd - HTC HD2 *
2913 svar till detta ämne
Postad 28 februari 2010 - 12:13
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Riktigt besviken är jag på min HD2! Windows suger verkligen :/. Laggar & hänger sig väldigt ofta. Trög & korkat tangentbord vid skrivande & surfande. Inte kan man heller prata i telefonen utan att man kommer åt massa knappar & hamnar lite var som helst efter man har lagt på. Program som inte stängs av när man går ut ur dem, & utbudet på program är inget vidare enligt mig!
Tror faktiskt att jag ska sälja telefonen & köra med iPhone igen.
Den HD2 jag har provat flöt riktigt snabbt och fint. Med WM 6.5.5 flyter den helt klart på ännu bättre eftersom den versionen är bättre optimerad. Jag kan inte låta bli att lägga in två filmer jag tagit på min TP2. Vet att det inte är en HD2 men jag gör det ändå.  Detta då jag kör Manila 2.5 och tänkte visa hur trevlig och personlig miljö man kan få i WM. Allt detta går enkelt att göra med verktyg och fixar som finns på XDA och jag har använt en hel del från just HD2-delen av forumet för att fixa till min egen nalle. My customized Rhodium part 1My customized Rhodium part 2När det gäller skärmtangentbordet på HD2 tyckte jag att det gick att skriva utan större problem, trots att jag vid tillfället för provet var helt grön på området. Vill sträcka mig så långt som att HTCs tangentbord i kombination med skärmen på HD2 hör till det bästa jag provat när det gäller virtuella tangentbord. Jag kan förövrigt rekommendera er andra att filma era nallar och lägga ut. Tyvärr har jag inte lyckats få bra skärpa på mina filmer vilket är beklagligt. Men det är alltid intressant att se hur olika användare optimerar och anpassar sina nallar. Många bra tips får man.
Postad 28 februari 2010 - 17:09
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Jag kan inte låta bli att lägga in två filmer jag tagit på min TP2. Vet att det inte är en HD2 men jag gör det ändå.
Hehe... inte varje dag man hör skånsk engelska Vågar man gissa på att videon är inspelad med en Nokia E90? Jag tycker mig känna igen "mikrofonexplosionen" som det första klippet inleds med. Jag lämnade in min E90 på en garantireparation för att åtgärda det felet (samt felet med att tangentbordet skadade den inre skärmen). XDA developers är verkligen guld att ha... det var den avgörande faktorn inför mitt HD2-köp. Själv kör jag stock 1.66 med Cookie's Home Tab... kör 5x5 snabblänkar vilket blir 75 snabblänkar totalt. Mittensidan har jag program på, vänstersidan internetlänkar (med skräddarsydda ikoner) samt spel på högersidan. Mvh... /AudioSmurf
Postad 28 februari 2010 - 17:30
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jo, det är filmat med Nokia E90. Skaffade den i augusti 2007 och den lever och har hälsan.
Dock är 720p videoinspelning och autofokus i videoläge prio 1 för nästa köp av nalle (förutom alla andra egenskaper förstås).
Just XDA är orsaken till att jag konverterade till HTC (först Kovsky/X1 och därefter Rhodium/TP2). De har en oerhörd fördel i.o.m XDA-supporten.
Hade HD2 kunnat spela in video med samma kvalitet som Samsung Omnia HD (720p) är det frågan om jag inte skaffat en och i.s.f lagt till externt tangentbord. Jag tycker att det är en mycket "behaglig" nalle med sin stora skärm och lagom format. Men jag ser ingen anledning att skaffa en nalle idag som enbart har VGA-inspelning när jag redan har det.
Postad 01 mars 2010 - 10:28
Läbbiga
-
Läbbiga
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Det är väl det stora skulle jag tro. Har en del annat oxå som att de fem knapparna längst ner på luren blinkar som indikatior om man fått sms/missat samtal/nytt mail. RIktigt bra faktiskt. Inte bara den lilla gröna dioden.
Var hittade du den funktionen? jag har sökt på XDA men utan resultat. EDIT: Jag hittade den just... http://forum.xda-dev...ad.php?t=636439
Redigerat av Läbbiga, 01 mars 2010 - 10:54.
Postad 01 mars 2010 - 12:51
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Läbbiga: Jepp, det är precis den jag använder. Funkar kanon!
Postad 01 mars 2010 - 15:19
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Har beställt en HD2:a ifrån 3 (via jobbet) för över en månad sen nu... På deras hemsida står det nu "Inkommer v.9" (förra veckan stod det v.8...). Alla på jobbet har fått iPhones men jag ville gå mot strömmen o skaffa något mer anpassningsbart, anourlunda och i min mening snyggare och bättre affärsanpassat. Men alla har suttit med sina iPhones nu i ett par veckor o jag har fortfarande min gammla X1:a... Har redan laddat ner alla mods o appar ifrån XDA etc, köpt skärmskydd, carkit, silikoncover etc sen ett par veckor tillbaka... Någon som har "insider" på tillgänglighet ifrån HTC/Svenska Distributören?
Postad 01 mars 2010 - 16:09
zhyper
-
zhyper
-
Rookie
-
4 inlägg
Theroggan, väldigt många återförsäljare har den ju i lager så det låter ju konstigt enligt mig..
Någon som provat Artemis 5.0? Det har ju kommit en del nya versioner sen 3.7 som många använder sig av, någon som kan rekommendera Artemis 5.0? Får min HD2 imorrn och tror att jag ska byta rom direkt, är det värt det?
Postad 01 mars 2010 - 16:11
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Theroggan, väldigt många återförsäljare har den ju i lager så det låter ju konstigt enligt mig..
Någon som provat Artemis 5.0? Det har ju kommit en del nya versioner sen 3.7 som många använder sig av, någon som kan rekommendera Artemis 5.0? Får min HD2 imorrn och tror att jag ska byta rom direkt, är det värt det?
Jag hade bytt ROM till en med senaste tekniken s.a.s. Senaste Manila med dokumenttab är mycket trevlig - sedan är ju landscape i alla tabbar inte fel heller. Skulle dock rekommendera engelsk ROM - det läggs ju betydligt mer krut på att utveckla bra engelska ROMar jämfört med svenska...
Postad 01 mars 2010 - 16:17
zhyper
-
zhyper
-
Rookie
-
4 inlägg
Jo, men Artemis är som jag förstår den populäraste och 5.0 finns i svenska, den borde ju inte vara nerbantad pga. språket?
Postad 01 mars 2010 - 17:13
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jo jag vet att många har i lager (vilket gör att man blir ännu mer frustrerad), men jag är låst att få min via 3 som vi just tecknat nytt avtal med på jobbet... Har följt lagerstatus på samtliga återförsäljare som är listade på Prisjakt senaste veckorna och de som har slut och har beställt nya HD2:or har inte fått något heller på ett tag. Inwarehouse hade 25:e (förra torsdagen) som inkommande datum tills idag då de bytte till 10:e Mars... Rädd att 3 får ifrån samma batch ifrån HTC så det blir nog inget denna vecka heller...
Redigerat av TheRoggan, 01 mars 2010 - 17:59.
Postad 01 mars 2010 - 17:42
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Nån som testat att köra 720p , 1080p mvk filer...klarar den köra det?
Konstig fråga men går det att gå in på t ex sf.se och boka biobiljetter, eller sj.se och dyl och boka biljetter?
Postad 01 mars 2010 - 17:53
zhyper
-
zhyper
-
Rookie
-
4 inlägg
Mobilen klarar det, dock inte win mobile 6.5... Så man får gott vänta tills sjuan släpps eller något liknande
Postad 01 mars 2010 - 18:48
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Nån som testat att köra 720p , 1080p mvk filer...klarar den köra det?
Konstig fråga men går det att gå in på t ex sf.se och boka biobiljetter, eller sj.se och dyl och boka biljetter? 
Vad du kan göra på nätet beror på vilken browser du använder. Till skillnad ifrån iPhone så går det att uppdatera och välja mellan olika browsers på HD2:an. iPhones Safari browser stöder inte flash. Opera's senaste version 10 beta 3 är bäst hitils och har enkelt flashstöd men det räcker inte för iallfall SF's biljettbokning (allt funkar förutom flashappen där man väljer platser vilket gör att man inte kan boka), har inte testat SL's sida. Det kommer uppdaterad version av flash snart (Flash 10.1) till Windows mobile, då ska nog det mesta funka (även streamad video etc). Det går med vissa tweaks att få till flash redan nu men det känns lite dodgy ifrån vad jag läst. Eventuellt kan detta funka i skyfire? EDIT: Installerade precis Skyfire på min X1:a och testade SF's sida o biljettbokning, flash funkar fint där med animerad reklam samt val av platser etc, testade inte betalningen med kort men det borde funka. Skyfire går SEGT på min X1:a men allt funkar, tom youtube's vanliga sida med bild o ljud funkar och ser skitläckert ut!  Flyter garanterat mycket bättre på HD2:an.
Redigerat av TheRoggan, 01 mars 2010 - 19:05.
Postad 01 mars 2010 - 18:57
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Tackar för svaret. Angående biljettbokning så kanske det är en liten sak, men man vilja kunna det när man köper en såpass "avancerad" mobil. Iphonen har ju inget flash stöd alls men istället appar för biljettbokningar. Vet inte vad som är smidigast.
Nån som kan kasta lite mer ljus på 720p frågan, det ska väl fungera i Core Player?
Postad 01 mars 2010 - 19:41
Unregisteredd55ba413
-
Unregisteredd55ba413
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tackar för svaret. Angående biljettbokning så kanske det är en liten sak, men man vilja kunna det när man köper en såpass "avancerad" mobil. Iphonen har ju inget flash stöd alls men istället appar för biljettbokningar. Vet inte vad som är smidigast.
Nån som kan kasta lite mer ljus på 720p frågan, det ska väl fungera i Core Player?
nej det funkar inte, kommer inte ihåg vart begränsningen ligger på. gogla Core planer mobile 720p
Postad 01 mars 2010 - 20:05
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Skulle dock rekommendera engelsk ROM - det läggs ju betydligt mer krut på att utveckla bra engelska ROMar jämfört med svenska...
Sternas (Artemis kock) utvecklar sin ROM som WWE och får sedan hjälp med att översätta alla strängar till respektive språk, brukar därför inte vara någon större skillnad på de olika versionerna när det gäller denna ROM. Har själv 3.0 och den fungerar klockrent.
Postad 02 mars 2010 - 14:16
nygaaard
-
nygaaard
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tjena,
Börjar bli riktigt less på min HD2:a nu.
Segar och laggar riktigt, riktigt mycket.
Man kan inte ens komma till startskärmen något mer, och jag måste slita ut batteriet flera gånger i timmen.
Så vill man ju inte riktigt ha det.
Därför undrar jag lite vad ni tror att det är. Operativsystemet eller?
Finns det någon som har kommit på ett sätt att byta operativsystem i HD2:an? (T.ex XDA osv.)
Vad kan det vara som gör att den laggar så? Den börjar redan när jag startat upp den, så det är ju knappast att jag kör många program, då jag inte ens hunnit starta ett enda?
Mvh
Postad 02 mars 2010 - 14:45
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Tjena,
Börjar bli riktigt less på min HD2:a nu. Segar och laggar riktigt, riktigt mycket. Man kan inte ens komma till startskärmen något mer, och jag måste slita ut batteriet flera gånger i timmen. Så vill man ju inte riktigt ha det. Därför undrar jag lite vad ni tror att det är. Operativsystemet eller?
Finns det någon som har kommit på ett sätt att byta operativsystem i HD2:an? (T.ex XDA osv.)
Vad kan det vara som gör att den laggar så? Den börjar redan när jag startat upp den, så det är ju knappast att jag kör många program, då jag inte ens hunnit starta ett enda?
Mvh
Troligen registerproblem. Kör en hard reset på den och prova i första hand att flasha om stock ROM. Den metod jag använder för stock ROM är följande: 1. Ladda ner HTCs senaste ROM-uppdatering. 2. Den är paketerad som en .exe-fil så använd ett program som PeaZip för att packa upp paketet för att få tag på innehållet. 3. I den uppackade .exe-filen tar du RUU_signed.nbh och döper om till rätt namn för enheten, i detta fall är det LEOImg.nbh som är korrekt namn. 4. Ställ in s.k pagepool 24 MB med programmet "PagePool Changer". Detta ökar systemprestandan eftersom systemet tillåts ladda in kärnkomponenter i RAM. 5. Kopiera LEOImg.nbh till minneskortets rot. Ställ nallen i disköverföringsläge. 6. När allt är klart, stäng av nallen. 7. Tryck ner volymned och håll den nere. 8. Tryck på strömbrytaren så nallen startar. 9. Den trefärgade skärmen för bootloader visas. Nallen känner av ROMen och begär uppdatering. Starta processen. När allt är klart har du ett fräscht och snabbt system. Ge dock akt på vilka program du installerar. Installera också gärna SK Tools och låt det rensa registret med jämna mellanrum. Ovan beskrivna procedur avser flash av en stock ROM från HTC. HardSPL behövs inte för denna åtgärd. Normalt vill HTC att man flashar via USB-förbindelse med datorn men jag personligen tycker den varianten känns opålitlig. MicroSD-metoden är betydligt säkrare eftersom ingen dataöverföring m.m är inblandad.
Postad 02 mars 2010 - 15:45
qwerty76
-
qwerty76
-
Användare
-
-
156 inlägg
Usch.
Jag gillar verkligen inte denna luren, troligtvis för jag inte fattar och inte orkar lägga ner halva min fritid på att få den att funka som jag vill... Har haft luren i jobbet i kanske två veckor. Det som jag framför allt stör mig på är:
1. Kontakterna sorterar på efternamn. Jag vill ha på förnamn.
2. Ologiska menyer.
3. Inte tangentbord med ÅÄÖ, tar evigheter att skriva ett mail..
4. Måste ha outlook för att synca/redigera kontakter på datorn. vilket vi inte har på jobbet. Hemma har jag inte det heller.
5. Buggar med sms. Helt plötsligt bestämmer den sig för att sluta skicka sms, fast det står skickat...
6. Går fan inte prata i den utan headset, för då kommer man åt massa knappar med kinden, örat, whatever.
7. Väckarklockan slutar att funka.. Har hänt tre gånger på två veckor.
8. Spretigt om jag vill ha appar. Måste fan googla halva världen för att hitta på rätt forum osv.. Jag vill ha det enkelt.
9. Vissa ljud går inte att stänga av. Hur irriterande som helst. Vill inte bli väckt av data alert 3 på natten.
10. Seg i tangenterna. Vill inte trycka på samma knapp 3ggr för den ska reagera.
Den som orkar lägga ner sin fritid kan säkert ha nytta av denna luren. Men den är inte bra "out of the box".
Vill man att det ska funka enkelt och genomtänkt är inte detta luren för dig....
Postad 02 mars 2010 - 15:56
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
4. Måste ha outlook för att synca/redigera kontakter på datorn. vilket vi inte har på jobbet. Hemma har jag inte det heller.
Du kan synka med gmail, om du använder det. Funkar skitbra. Jag har alla kontakter och kalendern på gmail, och har inte upplevt några problem. Kör man med Exchange-synkning (mot gmails exchange-servrar, sök lite på google) blir alla uppdateringar ögonblickliga, även kalenderposter uppdateras direkt på andra stället. 6. Går fan inte prata i den utan headset, för då kommer man åt massa knappar med kinden, örat, whatever.
Håller du luren ordentligt mot örat? Var inte rädd att göra det, den har en närhetssensor som stänger av touchskärmen när den är nära nåt. Testa att ringa fröken ur med luren i luften, och lägg pekfingret över översta delen på framsidan - då ska den slockna. Gör den inte det är det nåt fel... Det finns program att hitta på xda-developers för att kontrollera proximitiy sensorn men det ska inte behövas! 7. Väckarklockan slutar att funka.. Har hänt tre gånger på två veckor.
Ja, väckarklockan är tydligen ett känt problem. Suger fett. Testa G-Alarm eller varför inte SleepSense, som ska väcka dig när det passar bäst (finns också på xda-developers) 8. Spretigt om jag vill ha appar. Måste fan googla halva världen för att hitta på rätt forum osv.. Jag vill ha det enkelt.
Ja, det där är ett elände! 9. Vissa ljud går inte att stänga av. Hur irriterande som helst. Vill inte bli väckt av data alert 3 på natten.
Håller med. Det saknas lite här, helt klart. Den som orkar lägga ner sin fritid kan säkert ha nytta av denna luren. Men den är inte bra "out of the box". Vill man att det ska funka enkelt och genomtänkt är inte detta luren för dig....
Nej, då ska man köpa en iPhone, tveklöst. Men varje gång jag irriterar mig över nåt med luren så går det snabbt över när jag ska surfa eller göra nåt annat nyttigt - skärmen är fantastisk.
Redigerat av Calle, 02 mars 2010 - 15:57.
Postad 02 mars 2010 - 16:27
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Usch.
Jag gillar verkligen inte denna luren, troligtvis för jag inte fattar och inte orkar lägga ner halva min fritid på att få den att funka som jag vill... Har haft luren i jobbet i kanske två veckor. Det som jag framför allt stör mig på är:
1. Kontakterna sorterar på efternamn. Jag vill ha på förnamn. 2. Ologiska menyer. 3. Inte tangentbord med ÅÄÖ, tar evigheter att skriva ett mail.. 4. Måste ha outlook för att synca/redigera kontakter på datorn. vilket vi inte har på jobbet. Hemma har jag inte det heller. 5. Buggar med sms. Helt plötsligt bestämmer den sig för att sluta skicka sms, fast det står skickat... 6. Går fan inte prata i den utan headset, för då kommer man åt massa knappar med kinden, örat, whatever. 7. Väckarklockan slutar att funka.. Har hänt tre gånger på två veckor. 8. Spretigt om jag vill ha appar. Måste fan googla halva världen för att hitta på rätt forum osv.. Jag vill ha det enkelt. 9. Vissa ljud går inte att stänga av. Hur irriterande som helst. Vill inte bli väckt av data alert 3 på natten. 10. Seg i tangenterna. Vill inte trycka på samma knapp 3ggr för den ska reagera.
Den som orkar lägga ner sin fritid kan säkert ha nytta av denna luren. Men den är inte bra "out of the box".
Vill man att det ska funka enkelt och genomtänkt är inte detta luren för dig....
1. Går att justera, jag har mina kontakter sorterade på förnamn. 2. Vanesak 3. Finns att installera andra tangentbord som har å, ä, ö 5. Har du uppdaterat mobilen? 6. Kalibrera G sensorn, den skall slockna när du talar i den, alternativt ställ ner känsligheten i skärmen med programmet BsB Tweak. 8. Använd dig av XDA forumet så hittar du allt du behöver. 9. Vilka ljud menar du, min är hur tyst som helst. 10. Då är det troligen något fel på den. Kan hålla med dig om att det finns enklare modeller om man inte själv orkar justera den, men väl justerad slår den dom flesta andra .
Redigerat av Unregistered4a29445d, 02 mars 2010 - 16:28.
Postad 02 mars 2010 - 16:29
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
En liten kommentar angående program: det är ju ändå bra med valfrihet och konkurrens. Tycker det är skrämmande hela tanken med EN enda källa till program, lika eländigt som om alla butiker heter ICA och de enda varorna som finns är ICA-varor - vill man ha kaffe finns bara en sort o.s.v.
XDA har oerhört många bra program och verktyg, detsamma gäller Pocketpcfreeware.net.
Postad 03 mars 2010 - 10:52
qwerty76
-
qwerty76
-
Användare
-
-
156 inlägg
1. Går att justera, jag har mina kontakter sorterade på förnamn. 2. Vanesak 3. Finns att installera andra tangentbord som har å, ä, ö 5. Har du uppdaterat mobilen? 6. Kalibrera G sensorn, den skall slockna när du talar i den, alternativt ställ ner känsligheten i skärmen med programmet BsB Tweak. 8. Använd dig av XDA forumet så hittar du allt du behöver. 9. Vilka ljud menar du, min är hur tyst som helst. 10. Då är det troligen något fel på den.
Kan hålla med dig om att det finns enklare modeller om man inte själv orkar justera den, men väl justerad slår den dom flesta andra .
1. Hur? 3. Var? 8. Orkar inte vill kunna browsa runt ibland apps och spel. (finns det ens vettiga spel) 9. Min syncar med Lotus notes, varje gång den hämtar ett mail plingar det till (data alert) själva ljudet för epost har jag stängt av, men detta är tydligen nåt annat.
Postad 03 mars 2010 - 11:35
Unregistereda6c30862
-
Unregistereda6c30862
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej, har just köpt denna telefon och är väldigt nöjd med den så långt. Undrar dock vad ni använder för minneskort. Tänkte först köpa det snabba 16GB Transcend-kortet men läste här i tråden om att det inte fungerar när man lyssnar på musik och telefonen går ner i viloläge (släcker skärmen mm).
Funderar nu på att köpa ett vanligt Sandisk microSDHC 16GB. Är det för långsamt? Är det någon som använder detta kort eller vilket kort rekommenderar ni?
Det kort på 2GB som följde med telefonen verkar ju vara ett "vanligt" Sandisk microSD kort.
Har kortets snabbhet bara betydelse när man ska lägga över data till minneskortet eller har det även betydelse när man kör program och mediafiler på telefonen från kortet?
Verkar vara svårt att få tag på snabbare kort när man kollar bland butikerna på prisjakt.
Tacksam för tips och råd.
Postad 03 mars 2010 - 12:29
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
1. Hur? 3. Var? 8. Orkar inte vill kunna browsa runt ibland apps och spel. (finns det ens vettiga spel) 9. Min syncar med Lotus notes, varje gång den hämtar ett mail plingar det till (data alert) själva ljudet för epost har jag stängt av, men detta är tydligen nåt annat.
1. Start/Outlook/kontakter, där går du sedan in och redigerar varje kontakt och ställer hur namnet skall visas. 3. Hittar inget just nu, men jag vet att det finns, prova XDA 8. Ja vill ha det serverat så blir det svårt, finns dock samlingstrådar på XDA. 9. Har du kollat alla ljudinställningar under start/inställningar/meny/mer/ljud och meddelande?
Postad 03 mars 2010 - 12:54
Peppo73
-
Peppo73
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Är det nån som vet nån bra EQ cab som går att installerara .? Den inbyggda EQn fungerar ju inte om man man inte har sladden i. Jag kör nu SRS WOW HD men skulle vilja jämföra ljudet från olika EQs på mina BT lurar.
Redigerat av Peppo73, 03 mars 2010 - 12:55.
Postad 03 mars 2010 - 13:00
qwerty76
-
qwerty76
-
Användare
-
-
156 inlägg
1. Start/Outlook/kontakter, där går du sedan in och redigerar varje kontakt och ställer hur namnet skall visas. 3. Hittar inget just nu, men jag vet att det finns, prova XDA 8. Ja vill ha det serverat så blir det svårt, finns dock samlingstrådar på XDA. 9. Har du kollat alla ljudinställningar under start/inställningar/meny/mer/ljud och meddelande?
1. Jag har flera hundra kontakter. Kul att göra det på varje... På telefonen dessutom då jag inte har outlook på datorn. 9. ja Nä för krångligt. Jag äger och har haft en hel del teknik genom åren, men detta är nog det mest ogenomtänkta produkt jag har råkat ut för. Skärmen är bra...
Redigerat av qwerty76, 03 mars 2010 - 13:03.
Postad 03 mars 2010 - 13:33
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Egentligen är det väl Windows Mobile du klagar på mest och inte HD2..
Postad 03 mars 2010 - 13:38
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ett tips om man inte är helt nöjd är ju att alltid prova HD2an med SPB Mobile Shell 3.5 först (om man inte redan gjort det) för vissa kan det bli som natt och dag.
Skulle vilja påstå att Stock ROM 1.66 är laggfri till 80% och Artemis 5.0 till 90-95% och SPB mobile Shell (stock 1.66) är 100% laggfri och är rena blixten hehe... ja det är dom jag har provat iaf.
Postad 03 mars 2010 - 13:39
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Mobilen klarar det, dock inte win mobile 6.5... Så man får gott vänta tills sjuan släpps eller något liknande  http://www.gsmarena....e-news-1479.php
Postad 03 mars 2010 - 14:00
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
http://www.gsmarena....e-news-1479.php
Nåja, det enda man med säkerhet vet är väl att ingen vet. http://stuff.tv/News...-upgrade/14129/http://www.mobiletec...ont-be-so-sure/HD2 har ju en Home-knapp istället för Bing-knappen, samt en "svara" och en "lägg på". Apropå knappar så kan man ju undra lite över skälet till att det är 4 knappar på HD2 varav en dubbelknapp. Varför inte 5 knappar?
Postad 03 mars 2010 - 14:03
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Ett tips om man inte är helt nöjd är ju att alltid prova HD2an med SPB Mobile Shell 3.5 först (om man inte redan gjort det) för vissa kan det bli som natt och dag.
Skulle vilja påstå att Stock ROM 1.66 är laggfri till 80% och Artemis 5.0 till 90-95% och SPB mobile Shell (stock 1.66) är 100% laggfri och är rena blixten hehe... ja det är dom jag har provat iaf.
Blixt eller ej, det HD2 (och alla Winmo-lurar) lider av i jämförelse med iPhone är enkelhet i gränssnittet. Man betalar i flexibilitet men vinner användbarhet, om man inte gillar att tweaka och leka med sin lur finns det inget som slår Apple.
Postad 03 mars 2010 - 14:40
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Blixt eller ej, det HD2 (och alla Winmo-lurar) lider av i jämförelse med iPhone är enkelhet i gränssnittet. Man betalar i flexibilitet men vinner användbarhet, om man inte gillar att tweaka och leka med sin lur finns det inget som slår Apple.
Har provat AjFån (ja, den står mig upp i halsen idag!) och dess gränsnitt är enligt mig skrot som seriöst verktyg. Enkelhet = inga funktioner och låsningar är ett bedrövligt koncept. iPhone har ett rent dumt gränsnitt och mycket begränsade möjligheter till anpassning. Vill man ha en nalle att ringa med och "slippa tweaks" finns utmärkta feature phones på marknaden. Vill man ha en kraftfull nalle man gör till sin egen köper man HD2. Tycker man om att vara bakbunden köper man iPhone. Enda korrekta skälet att köpa en iPhone är om man helt enkelt vill ha en iPod Phone för mediakonsumtion och kör Mac/iTunes. Den är ypperlig som en sådan och helt perfekt val för t.ex iPod-ägare som vill ha en integrerad enhet. Men börjar man argumentera den mot en HD2 då är man ute på hal is.
Postad 03 mars 2010 - 15:32
qwerty76
-
qwerty76
-
Användare
-
-
156 inlägg
Massa text... Men börjar man argumentera den mot en HD2 då är man ute på hal is.
Är man det? Jag tror inte det utan man konkurrerar om samma kunder. Varför skulle man inte kunna göra en telefon som är enkel och har fördelarna med Winmobile fast enkelheten hos en Iphone? Nu är telefonen lite fail eftersom den saknar så mycket av användarvänligheten.
Postad 03 mars 2010 - 16:39
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Är man det? Jag tror inte det utan man konkurrerar om samma kunder. Varför skulle man inte kunna göra en telefon som är enkel och har fördelarna med Winmobile fast enkelheten hos en Iphone?
Nu är telefonen lite fail eftersom den saknar så mycket av användarvänligheten.
Du kanske skulle pröva en Android lur?
Postad 03 mars 2010 - 18:39
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Suck... inte ännu en iPhone vs. Xxxx-tråd... väldigt väldigt många mobilägare är mer eller mindre tekniska analfabeter och i dessa fall passar en iPhone i de flesta fall bättre än en WM-lur tycker jag.
Sen finns de de som INTE är tekniska analfabeter... i dessa fall är det mer nyanserat. Vissa föredrar iPhone för att de får intrycket av att "allt bara funkar". Det är bara att gratulera de användarna att de är nöjda. Så finns de vi som inte nöjer oss med vad iPhone har att erbjuda... det kan handla om allt från hårdvara (blixt, FM-radio, löstagbart batteri, minneskortsplats eller tangentbort t.ex.) till mjukvara (kunna skicka fil via bluetooth, lägga in musik/film utan att använda iTunes eller att totalt byta gränssnitt).
Nåt som tyvärr verkar vara vanligt är att iPhone-användare infekterar diverse forum eller trådar som inte har med iPhone att göra för att försöka frälsa oss som inte använder eller gillar iPhone.
Redigerat av AudioSmurf, 03 mars 2010 - 18:53.
Postad 03 mars 2010 - 18:47
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Suck... inte ännu en iPhone vs. Xxxx-tråd... väldigt väldigt många mobilägare är mer eller mindre tekniska analfabeter och i dessa fall passar en iPhone i de flesta fall en iPhone bättre än en WM-lur tycker jag.
Sen finns de de som INTE är tekniska analfabeter... i dessa fall är det mer nyanserat. Vissa föredrar iPhone för att de får intrycket av att "allt bara funkar". Det är bara att gratulera de användarna att de är nöjda. Så finns de vi som inte nöjer oss med vad iPhone har att erbjuda... det kan handla om allt från hårdvara (blixt, FM-radio, löstagbart batteri, minneskortsplats eller tangentbort t.ex.) till mjukvara (kunna skicka fil via bluetooth, lägga in musik/film utan att använda iTunes eller att totalt byta gränssnitt).
Nåt som tyvärr verkar vara vanligt är att iPhone-användare infekterar diverse forum eller trådar som inte har med iPhone att göra för att försöka frälsa oss som inte använder eller gillar iPhone.
+1
Postad 03 mars 2010 - 18:58
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
HD2:an är för avancerad användare, det är som atta köpa en volvo 240 som man vill trimma och få den att vinna en rally måste man jobba på det tills man är nöjd men vill man inte ha komplikationer och bara köra och njuta av resan då köper man en ny volvo C-30 (iphone). Det är inget fel på båda, det är bara ta det man är nöjd med.
Redigerat av davidguate, 03 mars 2010 - 21:47.
Postad 03 mars 2010 - 19:39
qwerty76
-
qwerty76
-
Användare
-
-
156 inlägg
Suck... inte ännu en iPhone vs. Xxxx-tråd... väldigt väldigt många mobilägare är mer eller mindre tekniska analfabeter och i dessa fall passar en iPhone i de flesta fall bättre än en WM-lur tycker jag.
Jag håller med. Jag har ingen Iphone. Jag har en HD2, men kommer nog byta till en android lur. Jag har bara belyst mitt intryck av telefonen och jag är absolut inte teknisk analfabet, snarare tvärt om... Däremot har jag förmånen att via mitt arbete få ha en hel del olika telefoner vilket gör att mitt intryck av en telefon blir mer kritiskt för jag har ju inte betalat nåt för den och kan byta om jag inte trivs med den. I och med att jag byter en del telefoner har jag höga krav på funktioner out of the box och hur kontaktöverföring med mera funkar. Jag har inga tvivel om att med engagemang och tid kan detta bli en helt fantastisk lur. Men en som står inför ett inköp av telefon bör få veta både för och nackdelarna.
Postad 03 mars 2010 - 19:48
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Jag har inga tvivel om att med engagemang och tid kan detta bli en helt fantastisk lur. Men en som står inför ett inköp av telefon bör få veta både för och nackdelarna.
Jag tycker du har en vettig inställning. Jag har själv en HD2 trots påtagligt tryck från iPhone-kollegor och skulle inte vilja byta, jag föredrar att pyssla med själva luren framför iFart  och tar smällen av bristfälligt gränssnitt. Nu ska jag bara försöka få igång en utvecklingsmiljö och utveckla program till den också, mina kära iPhone-kompisar är så lyckliga över Apples utvecklingsmiljö för mobilen - och den är faktiskt riktigt bra också. Hoppas Visual Studio kan matcha....
Postad 04 mars 2010 - 09:43
FunkFrallan
-
FunkFrallan
-
Rookie
-
9 inlägg
Vilken är bästa Twitterklienten?
Hittar ingen på WinMo Marketplace men finns en del på OpenMarket:
- PockeTwit
- moTweets
- MobileTweet
m fl
Är total rookie på Twitter så har lite svårt att avgöra vad som är bra...
Postad 04 mars 2010 - 20:37
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jag hitade det här cab lockscren här om ni vill. Man bara drar ner den delen där klockan är, man behöver inte använda 2 händer för att låsa up skärmen. http://forum.xda-dev...861#post5770861
Postad 05 mars 2010 - 09:27
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Syns kalendernoteringar med denna lockscreen?
Redigerat av boltis, 05 mars 2010 - 09:28.
Postad 05 mars 2010 - 10:31
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Ny version av Co0kie's Home Tab är släppt. Nån här som har testat den än? Jag har inte hunnit. Var det enkelt att uppgradera från den förra versionen?
Postad 05 mars 2010 - 10:56
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Jag kör den nya sedan igår. Funkar fint. Bara till att avinstallera 1.5.4 som vanligt. finns även en uppdaterad version av editorn som stödjer funktionerna i 1.6
Postad 05 mars 2010 - 19:16
gekcim
-
gekcim
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
JAg har två frågor. En som jag ställt tidigare och en ny
Börjar med den nya.
Hur ofta laddar ni era telefoner? jag tycker inte att jag använder min så väldigt ofta och i dag har den dragit från 50% i morse till att vara helt död nu. inge blåtand eller wifi på.
Kan någon ge förslag på ett bra tangentbord med åäö på egna knappar?
MVH Micke
Postad 05 mars 2010 - 20:16
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
JAg har två frågor. En som jag ställt tidigare och en ny Börjar med den nya.
Hur ofta laddar ni era telefoner? jag tycker inte att jag använder min så väldigt ofta och i dag har den dragit från 50% i morse till att vara helt död nu. inge blåtand eller wifi på.
MVH Micke
Ström förbrukningen beror på så många olika faktorer, själv laddar jag min var 3:e dag ungefär och då utan att ha helt slut på batteriet. Om t.ex. din telefon legat och hoppat mellan 3G och GSM nätet hela dagen och kanske t.o.m. legat och sökt nät tar detta mycket av batteriet. Vilken ROM använder du? Om det inte är en original ROM så vilken radio version har du?
Postad 06 mars 2010 - 00:19
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Går larmet igång även när den är avstängd?
Kan man välja vilken mp3 som helst som ringsignal?
Postad 06 mars 2010 - 07:55
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
MVH Micke Testa Resco Keyboard Pro som har stöd för svenskt tangentbord- har inte testat den till min HD2, men har haft den till andra WM lurar. Numera kör jag med Fingerkeyboard 2 där å ä ö ligger ovanför andra tangenter och det krävs bara ett lite längre tryck på tangenten så kommer bokstaven upp. Men med Resco får du å ä ö på egna knappar.
Postad 06 mars 2010 - 09:06
gekcim
-
gekcim
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag kör det sista från htc sida. 1.66 tror jag den heter.
Och om jag ska sammanfata mitt telefonanvändande igår så såg det ut ungefär så här. Vaknade vid 7 kollade batteristatusen och den låg kring 50%. Synkade mailen. Slog den på ljudlöst i en timme mellan 11 och 12. fick ett MMS vid 2. Kollade batteristatusen igen vid 5 3% kvar och nästa gång jag kollade var den dö.
Ingen tung dag i mobilens liv med andra ord och fortfarande -50% i batteri.
Tack för tipset om tangentbordet. ska kolla det nu...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|