HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg)
|
13 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 08 April 2010 - 05:52
Jag försökte leta upp ett inlägg där jag svarat ganska utförligt på just denna frågan tidigare men naturligtvis minns jag inte när eller ens på vilket forum det var så, men anyway:
Kort sagt, task managers för Android är i stort sett helt onödigt.
OS:ets resurshanterare ser över och sköter alla processer och skulle det behövas mer minne till en aktiv process så dödar resurshanteraren automatiskt processer/app som ligger i slutet av sin livscykel för att ackommodera det behovet.
Använder man task managers på samma sätt som var nödvändigt i WinMo så kommer det istället att ha negativa konsekvenser för mobilens stabilitet och och snabbhet.
Den enda situation där det är bra med en task manager är när en app missköter sig vilket ibland kan hända (rätt sällan dock).
Presis vad jag upptäckte på min Samsung Spica, så jag avinstalera skiten, trotts att så många rekomenderar det.
Man skall ha klart för sig att alla appar är inte bra, en del drar mycket ström, andra segar ner, någon har låst, osv.
Märker jag något negativt med en app, avinstalerar jag direkt.
Postad 08 April 2010 - 06:06
Jag är lovad en HTC Desire på fredag, intern kontakt. Jag tar kort på den så snart jag fått den. Vill så gärna ha 32GB MicroSD men Sandisk har ju slut på deras huvudlager
Får nöja mig med 16GB så länge. För er som missat att läsa... alla program som installeras på HTC Desire och andra HTC telefoner med Android, installeras på interna minnet på telefonen och inte på minneskortet. Minneskortet blir med andra ord enbart till för filmer, musik och bilder.
tomte
Postad 08 April 2010 - 07:16
Efter att ha läst nåt inlägg här på forumet om att Desire fanns i Nordstan, åkte jag nere och klämde en bra stund på Desiren, kan bara säga "we're in for a treat".... grym är den, lagom tung för att ge en nice kvalitativ känsla. Härlig byggkvalité och en otroligt följsam och detaljrik skärm och färger. Nice stuff helt enkelt, gick därifrån med en lycklig känsla
.... Det är dessutom roligt att vi är typ 85 pers som från och till som följer tråden som är helt vanliga grabbs & brudar men som ifråga om denna smartphonen blir helt barnsliga......
Köpte detta case:et--> Golla case då måtten är ungefär lika som iphone, riktigt snygg är den
Ja, funderade oxå över hur man blir i väntan på senaste teknikprylen... Är det den känslan som får oss att skaffa allal dessa tekniska prylar??
/Anders
Postad 08 April 2010 - 07:28
HÅller med dig najkis, det är "fjöl av" som gäller och pyssla med något vettit tills telefonen kommer. Som att läsa manualens 200+ sidor så länge..!Nog är det väl ändå RELATIVT vanligt??
Klart företagen hypar upp en ny produkt..
Ojoj.. snart finns det inga kvar i hela världen.. alla är förbokade.. exklusivt osv osv osv...
Gäller bara att ha lite is i magen.. hellre än att gynna nåt dåligt avtal med operatör!
Redigerat av skrotfot, 08 April 2010 - 07:29.
Postad 08 April 2010 - 07:32
Var hittar du denna manual? jag har kollat de som länkats här i tråden, men de var ju bara nån snabb-guide på 12 sidor..HÅller med dig najkis, det är "fjöl av" som gäller och pyssla med något vettit tills telefonen kommer. Som att läsa manualens 200+ sidor så länge..!
Postad 08 April 2010 - 07:43
Var hittar du denna manual? jag har kollat de som länkats här i tråden, men de var ju bara nån snabb-guide på 12 sidor..
Användarhandbok på Svenska.http://member.america.htc.com/download/web_materials/Manual/HTC_Desire/100319_Desire_HTC_UM_Swedish.pdf
Ursäkta gjorde nåt fel, får leta upp den igen.
http://member.americ..._UM_Swedish.pdf
Redigerat av ffodil, 08 April 2010 - 07:48.
Postad 08 April 2010 - 08:07
pga HTC
i slutet på nästa vecka trodde dom
Postad 08 April 2010 - 08:09
Postad 08 April 2010 - 09:21
Jag tänkte använda luren bl.a som modem till min lilla EEE PC (tethering). Såg för övrigt att denna företeelse på svenska heter 'att tjudra'. Kul och lite otippat uttryck, om du frågar mig...
Att det funkar vet jag. Måste tydligen gå via HTC Sync bara. MEN... Finns det någon möjlighet att tjudra via bluetooth eller måste man köra sondmatningsvarianten med usb-snöret?
RTFM, tycker säkert somliga och det har jag såklart gjort. Där nämns inget annat än just USB-varianten men borde inte BT oxå funka? Det funkar ju glimrande med min gamla SE C905. Kanske är HTC Sync som inte stödjer BT-tjudring bara?
Kanske någon tjusig app som löser detta???
Några funderingar, tankar eller idéer?
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras!
/KingD
Redigerat av KingD, 08 April 2010 - 09:31.
Postad 08 April 2010 - 09:22
Orkar snart inte vänta längre...
Postad 08 April 2010 - 09:47
Postad 08 April 2010 - 09:56
Jag läntar lika mycket som ni andra på telefonen och fördriver dagarna nu mest med att kolla upp olika appar man ska testa osv... aldrig testat android innan så det ska bli riktigt spännande.
Gällande själva Desire, någon som vet vilket matrial skärmen är gjord utav? Har ställt frågan innan men inte fått svar. Är den i plast eller glas? Kan vara bra o veta om man bör införskaffa sig en skyddsfilm eller om den klarar sig fint mot repor ändå.
Postad 08 April 2010 - 10:01
Borde det inte räcka med allt snack om leveranser hit och dit nu när det blivit bekräftat upprepade ggr hur läget ligger till? Skulle det ske nån förändring på den fronten så kan man ju återuppta ämnen igen isf.
Jag läntar lika mycket som ni andra på telefonen och fördriver dagarna nu mest med att kolla upp olika appar man ska testa osv... aldrig testat android innan så det ska bli riktigt spännande.
Gällande själva Desire, någon som vet vilket matrial skärmen är gjord utav? Har ställt frågan innan men inte fått svar. Är den i plast eller glas? Kan vara bra o veta om man bör införskaffa sig en skyddsfilm eller om den klarar sig fint mot repor ändå.
Glas, och strunta i skyddsfilm, använd sandpapper istället. :-D
Postad 08 April 2010 - 10:06
Eftersom ditt svar är lite halvt om halvt oseriöst tänker jag bortse från ditt inlägg helt och hållet då det inte gav något pålitligt intryck alls.Glas, och strunta i skyddsfilm, använd sandpapper istället. :-D
Någon annan som vet?
Postad 08 April 2010 - 10:06
Håller med. Det börjar bli lite väl mycket rundgång med olika försäljares siande. Det känns som ett uttömt ämne.Borde det inte räcka med allt snack om leveranser hit och dit nu när det blivit bekräftat upprepade ggr hur läget ligger till? Skulle det ske nån förändring på den fronten så kan man ju återuppta ämnen igen isf.
Swedroid.se har en tråd på ämnet som du nog finner intressant.Gällande själva Desire, någon som vet vilket matrial skärmen är gjord utav? Har ställt frågan innan men inte fått svar. Är den i plast eller glas? Kan vara bra o veta om man bör införskaffa sig en skyddsfilm eller om den klarar sig fint mot repor ändå.
Postad 08 April 2010 - 10:07
Håller med. Det börjar bli lite väl mycket rundgång med olika försäljares siande. Det känns som ett uttömt ämne.
Swedroid.se har en tråd på ämnet som du nog finner intressant.
Tackar...
Postad 08 April 2010 - 10:12
Redigerat av argyule, 08 April 2010 - 10:13.
Postad 08 April 2010 - 10:16
Nej du kan förmodligen endast använda minneskortet i din Desire om din hemmabioanläggningn kan traversera och spela upp musik från en usb-källa.Är det möjligt att docka sin Desire in nån ipodliknande docka och använda den som musikspelare i hembioanläggningen?
Postad 08 April 2010 - 10:18
Så där, mitt bidrag till spammandet är klart. Nu tillbaks till refreshandet.
mvh, Robert
Postad 08 April 2010 - 10:21
Nej du kan förmodligen endast använda minneskortet i din Desire om din hemmabioanläggningn kan traversera och spela upp musik från en usb-källa.
Va? Kommer det inte komma någora lösningar med dockor till Desire/android? Är det något som gör att detta inte fungerar? Annars så känns det rätt så självklart att det kommer komma :S
Postad 08 April 2010 - 10:24
Det finns docka till Nexus One. Ingen docka till Desire vad jag vet. Men det är standard-usb som sagt, så några sorts lösningar kommer nog.Va? Kommer det inte komma någora lösningar med dockor till Desire/android? Är det något som gör att detta inte fungerar? Annars så känns det rätt så självklart att det kommer komma :S
Postad 08 April 2010 - 10:33
Men om hembioanläggningen har blåtand? Borde man inte kunna strömma musiken från telefonen dit?Nej du kan förmodligen endast använda minneskortet i din Desire om din hemmabioanläggningn kan traversera och spela upp musik från en usb-källa.
Postad 08 April 2010 - 10:36
Borde det inte räcka med allt snack om leveranser hit och dit nu när det blivit bekräftat upprepade ggr hur läget ligger till? Skulle det ske nån förändring på den fronten så kan man ju återuppta ämnen igen isf.
håller inte med!!
Efter som inget är säkert
självklart ska det upp här om nån vet nåt nytt
det är inte 100% att den kommer sälja på måndag!!!
Postad 08 April 2010 - 10:45
håller inte med!!
Håller med dig och Robert, till 100%. Men alltid är det någon som försöker styra ett forum.
Finns som sagt moderatorer till det.
Redigerat av ffodil, 08 April 2010 - 10:50.
Postad 08 April 2010 - 10:51
Postad 08 April 2010 - 10:54
håller inte med!!
Håller med dig och Robert, till 100%. Men alltid är det någon som försöker styra ett forum.
Finns som sagt moderatorer till det.
Jag håller med den andra där, blir mycket leveranssnack istället för bra givande diskussion om telefonen och eventuella appar t ex.
Jag är av den uppfattningen att även om de olika företagen som ni pratar med säger att telefonen kommer då eller då, så snackar de på kundtjänst säkert en massa skit, för de vet egentligen inte, de har fått ett datum, sen om det visar sig att det kan hållas vet de inte ett dugg om.....för mig känns det som att vi lika gärna kan sitta och gissa i tråden utan att fråga dem på kundtjänsterna ...blir nog samma träffsäkerhet då
Fast prata på om vad ni vill, ville bara ge er min åsikt också...
En fråga som jag itne har fått klart för mig. Har Desire FM radio? legend har väl både radio och sändare, även om processorn i den är långsammare så har den fått rätt bra kritik också.
Följer det med bra hörluar eller handsfree i telefonen?
kan man bilnavigera med gpsen eller måste man köpa typ tomtom programvara?
Postad 08 April 2010 - 10:59
Det står ju i specifikationen till och med, klarare kan det väl inte bli? (Och så har det nämnts i tråden här flera gånger. "Sök inom tråden" är en användbar funktion.)En fråga som jag itne har fått klart för mig. Har Desire FM radio?
Redigerat av malexin, 08 April 2010 - 11:00.
Postad 08 April 2010 - 11:00
Jag håller med den andra där, blir mycket leveranssnack istället för bra givande diskussion om telefonen och eventuella appar t ex.
Jag är av den uppfattningen att även om de olika företagen som ni pratar med säger att telefonen kommer då eller då, så snackar de på kundtjänst säkert en massa skit, för de vet egentligen inte, de har fått ett datum, sen om det visar sig att det kan hållas vet de inte ett dugg om.....för mig känns det som att vi lika gärna kan sitta och gissa i tråden utan att fråga dem på kundtjänsterna ...blir nog samma träffsäkerhet då![]()
Fast prata på om vad ni vill, ville bara ge er min åsikt också...![]()
En fråga som jag itne har fått klart för mig. Har Desire FM radio? legend har väl både radio och sändare, även om processorn i den är långsammare så har den fått rätt bra kritik också.
FM Radio men inte sändare. Lurar som är hyffsade brukar följa med. Finns dock bättre...
Man kan navigera via Google Maps men vill man minimera datatrafiken får man köpa ett program där kartor medföljer.
/Anders
Postad 08 April 2010 - 11:05
Kommer man snabbt komma över sina 5gb/mån som jag har på mitt abb?
Postad 08 April 2010 - 11:05
Jag är av den uppfattningen att även om de olika företagen som ni pratar med säger att telefonen kommer då eller då, så snackar de på kundtjänst säkert en massa skit, för de vet egentligen inte, de har fått ett datum, sen om det visar sig att det kan hållas vet de inte ett dugg om.....för mig känns det som att vi lika gärna kan sitta och gissa i tråden utan att fråga dem på kundtjänsterna ...blir nog samma träffsäkerhet då![]()
Fast prata på om vad ni vill, ville bara ge er min åsikt också...![]()
Ja den har FM radio. Legenden sägs ha en viss avskärmning av aluminium chassit.
Det följer med RCE 150, ska väl inte vara så dåliga, men har ingen eegen erfarenhet.
Ja, man kan bilnavigera med GPSen. Men ska man ha en bra bilnavigator som inte tar en massa data och strömåtgång får man lägga in ett valfritt navigeringsprogram.
Postad 08 April 2010 - 11:09
Postad 08 April 2010 - 11:13
Funderade på det med google maps imorse.. Om jag nu är ute och kör med bilen, och har igång google maps (vilken laddar ner kartor allt eftersom till skillnad från min gamlanokia N82 som man kan stoppa in landskartor på minneskort), vilken datamängd kommer man ligga på för säg 2 timmars navigerande i sverige?
Kommer man snabbt komma över sina 5gb/mån som jag har på mitt abb?
Google maps tar väldigt mycket data, spesiellt gatuvy. Har själv inte kollat exakt hur mycket, eftersom jag använder ricktigt navigeringsprogram. Vilket jag tycker är ett nästan måste.
5 Gb i mån. kan jag tycka är väldigt mycket och borde räcka långt.
Så klart är ju Google maps gatuvyer väldigt trevligt och bra, när man är ute och promenerar.
Redigerat av ffodil, 08 April 2010 - 11:26.
Postad 08 April 2010 - 11:23
ett samtal från NoYes nyss, dom börjar leverera ut telefonerna imorgon em. så med posten dröjer det nog till på onsd- torsd? innan man har den.
Skickar dom imorgon så når det kunderna arbetsdagen efter (i 95% av fallen) dvs fredag. Bra nyheter!
Mailade själv precis Elgiganten om dom vet något om eventuella förseningar. Ska blir spännande med svar
Postad 08 April 2010 - 11:25
Är det samma koppling för mic som på iphone så man kan använda headset gjorda för den tro?
Annars verkar ju inte detta headset inte så dumt om det nu passar...
Smart buds
Vill gärna ha tips om ni andra har hittat några najsa in-ear lurar med mic för desiren.
Postad 08 April 2010 - 11:33
Någon annan som kollat upp headset till desire ännu, tycker inte det som följer med verkara vara så bra, jag vill ju ha in-ear!
Är det samma koppling för mic som på iphone så man kan använda headset gjorda för den tro?
Smart buds
Vill gärna ha tips om ni andra har hittat några najsa in-ear lurar med mic för desiren.
Har själv ställt frågan tidigare i tråden utan några vidare svar. Ingen verkar veta vad som är kompatibelt med Desire'n. Själv funderar jag på dessa - har en bekant som har dessa lurar så jag ska testa om de passar Desire'n så fort jag får den: http://www.webhallen...630i_for_iphone
Postad 08 April 2010 - 11:34
Tillgång: Beräknad 9 Dagar
SE kan kunder förvänta leverans inom 12 arbets dagar.
Postad 08 April 2010 - 11:45
Ja de verkar ju som bra grejer för hyffsat pris, men man kanske skulle villja byta låt osv på sladden för detHar själv ställt frågan tidigare i tråden utan några vidare svar. Ingen verkar veta vad som är kompatibelt med Desire'n. Själv funderar jag på dessa - har en bekant som har dessa lurar så jag ska testa om de passar Desire'n så fort jag får den: http://www.webhallen...630i_for_iphone
går väl inte att göra utan att låsa upp telefonen. På min nuvarande w960i går det ju faktiskt mycket bra att
byta låt genom att hålla inne volymknapparna, har inte hittat ngn sån funktionallitet i manualen för desire
men det kanske går att lösa med ngn app...
Postad 08 April 2010 - 11:48
Börjar bli trött på att vänta då jag la min beställning i början av Mars.. men snart förhopningsvis kommer den!
Beställde min på cdon.com och mejlade dem nyss och frågde när deras leveranstid är..
Som någon frågade här uppe vill jag också gärna få lite förslag på bra in eras lurar då de som följer med inte verkar helt okej..
Någon som har tips på billiga och snygga väskor till den?
Postad 08 April 2010 - 11:53
Någon annan som kollat upp headset till desire ännu, tycker inte det som följer med verkara vara så bra, jag vill ju ha in-ear!
Smart buds
Bose har ett headset som ser mycket trevligt ut (In ear) står dock inte att det är kompatibelt med HTC, men gissar att alla dessa headset med lång 3,5mm (4-"polig") funkar... men klart man måste veta säkert
Jag frågade samma sak och denna sida verka lovande:
http://pdair.com/cat...900000_11000911
Väskor i både aluminium och läder. Väntar dock på att det kommer bilder.
Om jag går in på Katshing så står det "BOKA". Dvs jag betalar inget, och kan avboka om jag känner för det.
På många andra sidor, exv. El-Giganten så står det "KÖP". Måste jag betala nu, eller fungerar det som hos Katshing?
Tacksam för svar då jag också inser fördelarna med att kunna lämna på eventuell reparation i framtiden över disk istället för att hålla på och skicka den.
Postad 08 April 2010 - 11:54
Har följt hela tråden från start och nu bestämde jag mig för att göra ett användare..
Börjar bli trött på att vänta då jag la min beställning i början av Mars.. men snart förhopningsvis kommer den!
Beställde min på cdon.com och mejlade dem nyss och frågde när deras leveranstid är..
Som någon frågade här uppe vill jag också gärna få lite förslag på bra in eras lurar då de som följer med inte verkar helt okej..
Du som följt hela tråden från start borde ha noterat att flera sådana tips redan har dykt upp
Postad 08 April 2010 - 12:05
Måndag va?Skickar dom imorgon så når det kunderna arbetsdagen efter (i 95% av fallen) dvs fredag. Bra nyheter!
Mailade själv precis Elgiganten om dom vet något om eventuella förseningar. Ska blir spännande med svar
Om det skickas från Motala imorgon fredag?
Postad 08 April 2010 - 12:14
Min fråga kvarstår obesvarad:
Om jag går in på Katshing så står det "BOKA". Dvs jag betalar inget, och kan avboka om jag känner för det.
På många andra sidor, exv. El-Giganten så står det "KÖP". Måste jag betala nu, eller fungerar det som hos Katshing?
Tacksam för svar då jag också inser fördelarna med att kunna lämna på eventuell reparation i framtiden över disk istället för att hålla på och skicka den.
Köper du på Elgiganten betalar du direkt med Visa/MC, faktura eller internetbetalning. Jag betalade med Visa och pengarna dras då direkt.
Dock så kan du lämna in den på 14 dagars ångerrätt i deras butiker, så är bara att lägga en beställning där och får du från något annat ställe snabbare kan du gå in i ett varuhus och få pengarna tillbaka. Tycker det är överlägset att köpa på Elgiganten då man kan lämna in på service i deras butiker, så slipper man skicka (med risk för transportskador osv).
Postad 08 April 2010 - 12:21
SJälvklart har jag sett ett flertal men ingen som jag direkt fastnade för och undrade om det var någon som kunde tipsa om flera sidor eller väskor så man har ett antal att välja påDu som följt hela tråden från start borde ha noterat att flera sådana tips redan har dykt upp
Bl.a wisper.se
Postad 08 April 2010 - 12:26
Antar att du menar de Bose som nämnts tidigare i tråden.Bose har ett headset som ser mycket trevligt ut (In ear) står dock inte att det är kompatibelt med HTC, men gissar att alla dessa headset med lång 3,5mm (4-"polig") funkar... men klart man måste veta säkert
Jo det är säkert super bra ljud i det men kanske lite krydd att betala 1 495,00 för ett par hörlurar, då vågar man ju inte ha med dem ut om det regnar eller om man springer eller ngt. Sen har de ju inte några knappar för musik eller ngt heller...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?