Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 December 2010 - 20:35

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Du har inte möjlighet att lägga upp en bild på mobilen med detta bakstycke monterat, så man får sig en bild av hur mobilen ser ut. Blir det inte alltför tjockt så kommer jag med omedelbar verkan köpa SGS samt detta batteri på 3000 mAh.

Inlägg #1567
https://www.minhembi...s...070&st=1560

Postad 08 December 2010 - 20:45

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Inlägg #1567
https://www.minhembi...s...070&st=1560

Tackar! Dock är batteriet jag är intresserad av på 3000 mAh och inte 3500 mAh, men det kanske är samma storlek på dessa. Dock tycker jag bilden på sidan du länkade till är värdelös. Man ser inget av telefonen överhuvudtaget.

Postad 08 December 2010 - 20:49

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Tackar! Dock är batteriet jag är intresserad av på 3000 mAh och inte 3500 mAh, men det kanske är samma storlek på dessa. Dock tycker jag bilden på sidan du länkade till är värdelös. Man ser inget av telefonen överhuvudtaget.

Är inte 3500mAh bättre än 3000?
Jag tycker 3000mAh var tjock och ful men om du verkligen vill ha en sån då kan jag skicka min 3000mAh gratis till dig.Betala frakten då är jag nöjd! ;)

Edit: En sån har jag liggande hemma som köptes från Battery Upgrade

Redigerat av Lias08, 08 December 2010 - 20:52.

Postad 08 December 2010 - 20:58

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Kanske skulle ta och prova det där Doc's ROM och lagfix, är det någonting som garantin försvinner på telefonen om man installerar?
Hur bär man sig åt för att hitta det programmet?

Se t.ex. min lathund för instruktioner: http://www.swedroid....e=Elofs_lathund
Hur det är med garanti vet jag inte. Man får väl flasha in stock-samsung-ROM:en om man måste lämna tilbaka tfn.

Redigerat av elofu17, 08 December 2010 - 20:59.

Postad 10 December 2010 - 00:02

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Tänkte bara informera:

Appen 'Delayed' (http://code.google.c...ndroid-delayed/) som visar SJ-tågen, förseningar och inställda tåg funkar nu igen efter att jag buggrapporterat till utvecklaren.

Den är, enligt mig, mycket trevligare än Train Info Sweden.
...om man bara förstår hur man konfigurerar den, och fattar att man måste klicka på [spara] för att ens val ska sparas...
(leta upp "Delayed" i min lathund för ett exempel)

Postad 10 December 2010 - 12:55

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar varmt FROYO 2.2.1 som finns att ladda ner på den här hemsidan:

http://www.samfirmwa...s-android-2-2-1

Enligt mig så är det den klart bästa mjukvaran så här långt, nu flyter allt otroligt snabbt och smidigt!!!
Finns ett minus med denna mjukvara, den har inte ett svenskt tangentbord när man ska skriva... det går ju å andra sidan att lösa på andra sätt :P

Detta är inte den officiella uppdateringen via Kies och man måste pilla lite för att man ska få den att kunna uppdatera via Kies igen, men det är inte svårt att fixa till.

Så här gjorde jag för att uppdatera till den officiella uppdateringen 2.2 när den kom:

Jag gick in i regedit och ändrade till detta för att kunna uppdatera via Kies efter det att jag anslutit mobilen till datorn.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\8]
ProductCode: GT-I9000HKDXEE
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3

Sedan var det bara att gå in i Kies och uppdatera utan problem ;)

Det är lätt och vips så har man en giltig garanti på mobilen igen som bonus :)

Postad 10 December 2010 - 13:19

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar varmt FROYO 2.2.1 som finns att ladda ner på den här hemsidan:

http://www.samfirmwa...s-android-2-2-1

Enligt mig så är det den klart bästa mjukvaran så här långt, nu flyter allt otroligt snabbt och smidigt!!!
Finns ett minus med denna mjukvara, den har inte ett svenskt tangentbord när man ska skriva... det går ju å andra sidan att lösa på andra sätt :P

Detta är inte den officiella uppdateringen via Kies och man måste pilla lite för att man ska få den att kunna uppdatera via Kies igen, men det är inte svårt att fixa till.

Så här gjorde jag för att uppdatera till den officiella uppdateringen 2.2 när den kom:

Jag gick in i regedit och ändrade till detta för att kunna uppdatera via Kies efter det att jag anslutit mobilen till datorn.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\8]
ProductCode: GT-I9000HKDXEE
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3

Sedan var det bara att gå in i Kies och uppdatera utan problem ;)

Det är lätt och vips så har man en giltig garanti på mobilen igen som bonus :)

Är det verkligen så med svenskt tangentbord? Jag frågade på Swedroid ang svenska o då skulle det vara med. Hur löste du det isåfall med svenskt tangentbord?

Postad 10 December 2010 - 13:34

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Är det verkligen så med svenskt tangentbord? Jag frågade på Swedroid ang svenska o då skulle det vara med. Hur löste du det isåfall med svenskt tangentbord?

själva mjukvaran är bl.a. på svenska men inte tangentbordet. Jag laddade ner skandinaviskt tangentbord ifrån market. Jag tycker inte att det är lika bra som Samsungs men det är klart godkänt. Mjukvarans snabbhet överväger ett tangentbord som är orginal för mig.

Postad 10 December 2010 - 13:45

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Intressant! Några andra fördelar/nackdelar som du hittills har noterat? Kör med JPA + SpeedMod K10i 500Hz och den flyter på som attans men drar ganska mycket batteri. Hur är batteriförbrukningen på denna?

EDIT: En fråga till: Jag använder idag Swiftkey där man håller inne på te x "a" och får då en valmöjlighet att välja "ä". Är det så på original tangenbordet också

Redigerat av kewe, 10 December 2010 - 13:48.

Postad 10 December 2010 - 14:27

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Intressant! Några andra fördelar/nackdelar som du hittills har noterat? Kör med JPA + SpeedMod K10i 500Hz och den flyter på som attans men drar ganska mycket batteri. Hur är batteriförbrukningen på denna?

EDIT: En fråga till: Jag använder idag Swiftkey där man håller inne på te x "a" och får då en valmöjlighet att välja "ä". Är det så på original tangenbordet också

Jag har bara haft den här mjukvaran i ett par dagar så det är främst hur snabbt det är som jag har märkt. Det jag även har lagt märke till är att det går att söka efter uppdateringar direkt i mobilen med denna mjukvaran.

Batteritiden får jag återkomma till senare... På orginal tangentbordet finns åäö med precis som på ett vanligt svenskt tangentbord till datorn.

Redigerat av Xet, 10 December 2010 - 14:29.

Postad 10 December 2010 - 15:34

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ja då var den inlagd :lol: Ska bli spännande att se hur den fungerar. Första intrycket var att just mediascanningen var väldigt snabb.

Postad 10 December 2010 - 17:45

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag tror att du kommer att bli nöjd med hur snabb den är nu iaf. Om du hittar några svagheter så skriv gärna dom här, jag har inte hunnit testa mjukvaran så mycket...

Postad 10 December 2010 - 21:09

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Kör du med "original" XXJPU eller med Doc´s? Jag har installerat Doc´s och har hittills inte hittat någon nackdel :lol: Det flyter på mycket bättre än vad speedmod kernel gjorde tycker jag och verkar inte vara speciellt batteritörstig heller.

Postad 10 December 2010 - 21:19

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Kör du med "original" XXJPU eller med Doc´s? Jag har installerat Doc´s och har hittills inte hittat någon nackdel :lol: Det flyter på mycket bättre än vad speedmod kernel gjorde tycker jag och verkar inte vara speciellt batteritörstig heller.

Jag kör med "orginalversionen" :(

Postad 10 December 2010 - 21:22

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Hehehe kan inte låta bli
http://www.youtube.c...h?v=Jkrn6ecxthM

Postad 10 December 2010 - 21:31

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag kör med "orginalversionen" :lol:

Ok funderar lite på att köra in den igen faktiskt då jag har hittat moddade LauncherPro med transparent bakgrund som inte fungerar ihop med Doc´s tyvärr. Men är så grymt nöjd med den jag har inne nu så det lutar åt att den får stanna ett tag

Postad 10 December 2010 - 21:44

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag kör med "orginalversionen" :lol:

Kör du med originalkernel också eller kör du med SuperCurio Otional Voodoo-5.0.2-Froyo-GT-I9000 for XXJPU

Postad 11 December 2010 - 10:47

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Kör du med originalkernel också eller kör du med SuperCurio Otional Voodoo-5.0.2-Froyo-GT-I9000 for XXJPU

Japp, jag kör orginalkernel :lol:

Postad 11 December 2010 - 12:54

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Så här ser min telefon ut för tillfället. Ändrar ganska så ofta :lol:

Doc´s XXJPU v2
R64 tema
LauncherPro 0.8.2
Beautiful Widgets
Extended Controls
Bankdroid
Folder Organizer
AudioManager
3Musik
PowerAmp
AudioBoost (rekommenderas varmt)
+ en del annat

Bifogad fil(er)

Redigerat av kewe, 11 December 2010 - 13:00.

Postad 11 December 2010 - 17:44

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
En liten fundering.

Basbandsversion:
I9000XXJPP

Kompileringsnr:
FROYO.XWJPA

Vilket av detta visar nationalitet?

Postad 11 December 2010 - 22:06

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
"XW" i "XWJPA".
Se http://forum.xda-dev...ad.php?t=800257

Postad 11 December 2010 - 22:26

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej

Om man nu inte är en datahacker och vill ha en snabbare email funktion samt gärna snabbare gränssnitt överlag, vad skall man hitta på ? Gillar luren men tycker att den segar ner ganska reält nu efter lite programinstallationer. Har dock inte tokladdat utan mindre än många användare ag läser om här.

Vill att min Galaxy S och des mail skall vara snabb som attan.

Bing

Postad 13 December 2010 - 22:14

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Hej

Om man nu inte är en datahacker och vill ha en snabbare email funktion samt gärna snabbare gränssnitt överlag, vad skall man hitta på ? Gillar luren men tycker att den segar ner ganska reält nu efter lite programinstallationer. Har dock inte tokladdat utan mindre än många användare ag läser om här.

Vill att min Galaxy S och des mail skall vara snabb som attan.

Bing

Tyvärr finns inte så mycket du kan göra.

Det allra första du kan prova är att göra en factory reset och uppgradera till 2.2, och alltså installera alla program du vill ha utan att ha någonting kvar från förut. Det kan snabba upp tfn lite (i jämförelse med 2.1).

För att få tfn ännu snabbare måste du dock flasha om den med en bättre kärna, snabbare kernel och kansle lite tweaks och lagfix. Se t.ex. inlägg #1713.

Postad 14 December 2010 - 07:53

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Sen kan Advanced Task Killer vara bra att ha installerat, med det kan du stänga ner apps som är öppna som inte blivit stängda på rätt sätt som bara ligger och drar åt sig massa minne.

Postad 14 December 2010 - 22:28

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jahapp nu vägrar min telefon att boota eftersom den fastnar efter svart-vita "Galaxy S" texten. Den användes i EN DAG innan den gick sönder.
Köpte den från en turkkiosk inne i Stockholm och fick inte med något kvitto. STULEN? Går tillbaks imorgon och försöker få pengarna tillbaks. Räknar med att jag inte får några pengar tillbaks. FAN köp aldrig en telefon utan kvitto!

Några fler som haft samma problem? Råd, tips eller lösning på problemet?

Mvh

Postad 15 December 2010 - 01:40

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Så här ser min telefon ut för tillfället. Ändrar ganska så ofta :ph34r:

Doc´s XXJPU v2
R64 tema
LauncherPro 0.8.2
Beautiful Widgets
Extended Controls
Bankdroid
Folder Organizer
AudioManager
3Musik
PowerAmp
AudioBoost (rekommenderas varmt)
+ en del annat

Din batterimätare där man ser hur mycket det är kvar i procent. Från vilket program får man det ifrån?

Postad 15 December 2010 - 10:12

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Jahapp nu vägrar min telefon att boota eftersom den fastnar efter svart-vita "Galaxy S" texten. Den användes i EN DAG innan den gick sönder.
Köpte den från en turkkiosk inne i Stockholm och fick inte med något kvitto. STULEN? Går tillbaks imorgon och försöker få pengarna tillbaks. Räknar med att jag inte får några pengar tillbaks. FAN köp aldrig en telefon utan kvitto!

Mvh

Utan kvitto från affär???? Aj aj .. inte bra. Varför lura sig själv så där.

Postad 15 December 2010 - 12:30

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Din batterimätare där man ser hur mycket det är kvar i procent. Från vilket program får man det ifrån?

Den jag har installerat är ett tema som kommer härifrån: http://forum.xda-dev...ad.php?t=854191 och det ska finnas en nedladdningslänk inne bland sidorna någonstans om man inte har någon moddad ROM.
Ett ganska så enkelt sätt är http://forum.xda-dev...ad.php?t=826870 och det har jag använt mig mycket utav innan jag bytade ROMar. Det som krävs är att telefonen är rootad.

Redigerat av kewe, 15 December 2010 - 12:31.

Postad 15 December 2010 - 14:28

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
För er som har samma problem med att den inte vill boota upp kan läsa det här http://forum.xda-dev...ad.php?t=819551 , jag ska själv testa det och hoppas att det löser problemet. Det man gör är att man tvingar in telefonen i "Download mode".
Detta gäller för både de som har felmeddelandet "PC ! Phone" logan samt bara vit text med "Galaxy S GT-I900 Samsung".

Utan kvitto från affär???? Aj aj .. inte bra. Varför lura sig själv så där.

Ja, utan kvitto som sagt!!! Inte bra. Lura sig själv hehehhe!!!

Postad 15 December 2010 - 19:12

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Mvh

När den "fastnar", blir den svart då och vibrerar till?
Det är ett väldigt vanligt fel när användare har misslyckats med att följa alla instruktioner till punkt och pricka i flashningsguider.

Håll in Volym Upp + Home + Power-knappen tills Samsung-loggan dyker upp och släpp dem då.
Kommer du nu in i Recovery Mode? I så fall ska det gå fint att fixa din tfn.

Se även http://www.swedroid....kulle_skita_sig i min lathund.

Annars är nog http://www.swedroid....isplay.php?f=64 ett bra ställe att söka hjälp på (ursäkta reklam för ett annat forum).

Postad 15 December 2010 - 20:00

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

När den "fastnar", blir den svart då och vibrerar till?
Det är ett väldigt vanligt fel när användare har misslyckats med att följa alla instruktioner till punkt och pricka i flashningsguider.

Håll in Volym Upp + Home + Power-knappen tills Samsung-loggan dyker upp och släpp dem då.
Kommer du nu in i Recovery Mode? I så fall ska det gå fint att fixa din tfn.

Se även http://www.swedroid....kulle_skita_sig i min lathund.

Annars är nog http://www.swedroid....isplay.php?f=64 ett bra ställe att söka hjälp på (ursäkta reklam för ett annat forum).

Det här är ett fel som inte finns beskrivet där, men tack ändå, mycket bra lathund!
I inlägget innan dig hittade jag länk till vad man gör åt saken. 3-mode button fungerar ej, och den vibrerar inte! Det är ett ganska vanligt problem om man tyder de 30 sidorna på XDA. https://www.youtube....h?v=XPmHeJvlb-I <- precis samma fel.
Hann inte ens flasha telefonen innan den dog, riktigt riktigt konstigt. Har precis varit och införskaffat ett motstånd på 300k ohm och ska nu modifiera micro-USBn, återkommer med resultat :ph34r:

Update: Metoden fungerar! http://img838.images...3/dsc0015it.jpg B)

Redigerat av Unregistered474c50b4, 15 December 2010 - 22:51.

Postad 16 December 2010 - 10:12

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en Samsung HDMI kabel (Samsung HDMI Video Cable for Instinct HD), ska bli intressant att testa det.

Priset var inte så farligt om det nu inte skulle funka, fick ge 126:- inkl frakt.

Postad bild

Postad 17 December 2010 - 12:59

Unregisteredc41dd6b1
  • Unregisteredc41dd6b1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en Samsung HDMI kabel (Samsung HDMI Video Cable for Instinct HD), ska bli intressant att testa det.

Priset var inte så farligt om det nu inte skulle funka, fick ge 126:- inkl frakt.

vill inte göra dig besviken, men enligt bilden så är den kabeln till samsungs äldre kontakter, försök att avboka om du kan eftersom du inte kommer att få in den i din micro usb som du har på SGS:en

Postad 17 December 2010 - 19:21

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
http://www.sprintdro...lable-soon.html

Postad 17 December 2010 - 19:30

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

vill inte göra dig besviken, men enligt bilden så är den kabeln till samsungs äldre kontakter, försök att avboka om du kan eftersom du inte kommer att få in den i din micro usb som du har på SGS:en

Tack jolerius.... avbokade precis.

Postad 21 December 2010 - 16:49

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har precis fått min galaxy och jag undrar om det är någon som vet var man ställer mellan vilka tider den skall kolla gmailen. Du plingar den till hela tiden när jag får ett mail. Det är ju bra men inte så kul om man får ett mail på natten.

/M

Postad 21 December 2010 - 19:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Vad jag vet kan man inte ställa in speciella tider som den ska synca. Jag brukar alltid stänga av sync under natten. Alternativt finns juice defender som jag tror har den funktionen med nattliga inställningar.

Postad 22 December 2010 - 12:20

J3SPER
  • J3SPER
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hm.. swedroid ligger nere (precis när man ska fixa darky's rom).

Jag får ett felmeddelande när jag kör igång romen via CVM.

E:Failure at line 84:
copy_dir PACKAGE:sdcard SDCARD:
Installation aborted.

Det är vad jag får upp och sen kan jag inte få igång den.. Den är fast i recovery mode........... GAHHHH

Redigerat av J3SPER, 22 December 2010 - 12:25.

Postad 22 December 2010 - 12:45

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hm.. swedroid ligger nere (precis när man ska fixa darky's rom).

Jag får ett felmeddelande när jag kör igång romen via CVM.

E:Failure at line 84:
copy_dir PACKAGE:sdcard SDCARD:
Installation aborted.

Det är vad jag får upp och sen kan jag inte få igång den.. Den är fast i recovery mode........... GAHHHH

Kan du komma in i download mode? Isf flasha stock rom (2.1) med 512 pit o ha allt ikryssat i odin mvh

Postad 22 December 2010 - 22:21

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Finns det inga steroheadset med mic, svarsknapp och volymkontroll ( ej bluetooth) till en sån fantastisk telefon ?

Postad 22 December 2010 - 23:57

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Folk har tydligen problem med 3:e parts hörlurar. Från whirlpool.net:

""""The main problem is that right now the 3rd party headphone manufacturers don't support the layout Samsung's using whereas they do for the iPhone. So if you want a high quality headphone with mic and controls you're stuffed, otherwise you are stuck with the included set or just stereo headphones.

Hopefully as the SGS's popularity grows there will be adapters coming out to solve this problem – it's certainly not hard.""""

Från Juli är det samma problem fortfarande ?

Postad 23 December 2010 - 12:59

J3SPER
  • J3SPER
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Kan du komma in i download mode? Isf flasha stock rom (2.1) med 512 pit o ha allt ikryssat i odin mvh

Yepp, gjorde såhär. La in 5.6 och nu inatt när 7.0 så la jag in den ;) Sjuuuuuuuuukt snabb!

Postad 24 December 2010 - 00:11

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
vart laddar man hem Kies till datan? hittar inte de på samsungs hemsida? Kan vara blind

Postad 24 December 2010 - 01:26

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

vart laddar man hem Kies till datan? hittar inte de på samsungs hemsida? Kan vara blind

Om inte telefonen är stulen så brukar man få med en cd-skiva med det.

Är det någon som provat "real player" från android market ? Är det någon "light version" eller är den lika bra som den vanliga i datorn ?

Postad 24 December 2010 - 12:58

Johan-91-91
  • Johan-91-91
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
nja inte stulen, köpt från el giganten och fick aldrig med någon skiva...

Postad 24 December 2010 - 13:03

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

http://www.samsungap...m/about/onPc.as

Nu finns tydligen även Kies Air som app till mobilen... Har inte testat det än men det kan tydligen låta dig hantera dina filer, bilder musik etc som finns i mobilen från din webbläsare.

Redigerat av elofu17, 24 December 2010 - 13:09.

Postad 25 December 2010 - 17:24

Daemon85
  • Daemon85
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
elofu17, har precis kommit hem och köpt en galaxy s i9000 och har inte så stor koll på allt, läste lite igår i tråden och din lathund.

Ska man installera alla 3 dessa?:
2010-11-03 installerade jag: [ROM] Doc's XWJPA v7.6.2 (http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703)
2010-11-25 installerade jag: [ROM] Doc's BUJP8 v8.0.1 (http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703)
2010-12-02 installerade jag: [ROM] Doc's V1.3 DDJP6 (WIPE) (http://forum.xda-dev...ad.php?t=856557)

lite fundersam vad XXJPY osv betyder ^^

och sen äre bra? :P

Redigerat av Daemon85, 25 December 2010 - 17:33.

Postad 25 December 2010 - 17:26

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

Jag fick inte heller med någon skiva, utan Kies låg med på telefonen. När jag kopplade in den till datorn så frågade den om jag ville installera Kies eller inte och jag valde ja.

Postad 25 December 2010 - 18:04

J3SPER
  • J3SPER
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

elofu17, har precis kommit hem och köpt en galaxy s i9000 och har inte så stor koll på allt, läste lite igår i tråden och din lathund.

Ska man installera alla 3 dessa?:
2010-11-03 installerade jag: [ROM] Doc's XWJPA v7.6.2 (http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703)
2010-11-25 installerade jag: [ROM] Doc's BUJP8 v8.0.1 (http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703)
2010-12-02 installerade jag: [ROM] Doc's V1.3 DDJP6 (WIPE) (http://forum.xda-dev...ad.php?t=856557)

lite fundersam vad XXJPY osv betyder ^^

och sen äre bra? :P

Det där är tre stycken helt olika ROMs! Du ska välja en av dessa!
Men nu finns det ännu nyare ROMs att tillgå.. besök www.swedroid.se och gå sedan in i forumsektionen och regga dig. Där finns det väldigt mycket information att få och hjälp om något skulle skita sig!

Det här ska vara en direkt fil, men om den inte funkar så finns en nedanför.
http://www.samsung.c...amp;tab=support

Eller,
http://www.samsung.c..._sub_class_cd=P

I den sistnämnda så får du trycka på "Mjukvara" och sedan Kies filen.

Postad 25 December 2010 - 18:30

Daemon85
  • Daemon85
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag provade att installera Doc's V1.3 DDJP6 men det funkar inte, blir:

-- Install from sdcard --
Finding update package ...
Opening update package ...
Installing update ...
Installation aborted.

någon noobmisstag jag gör?

edit: slog mig nu, måste jag installera vanliga 2.2 firmwaret först?

Redigerat av Daemon85, 25 December 2010 - 18:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.