Någon ide?
Länk: http://www.htc-desir...-Case-1769.html
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - HTC Desire *
Startad av
Squeezemaster
, Apr 13 2010 18:49
3018 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 19 May 2010 - 19:15
angående fodral till Desire vill jag ha detta men kan inte se vart man kan beställa det
Någon ide? Länk: http://www.htc-desir...-Case-1769.html Bifogad fil(er)Postad 19 May 2010 - 19:18 kolla på blocket skall man ska en hemsida heta Mvh Johan http://www.blocket.s...L...m?ca=14&w=3 Postad 19 May 2010 - 19:37
Har jag missat något väsentligt...? Länken du bifogade länkade i sin tur till Amazon som säljer just detta fodral. /Mats Postad 19 May 2010 - 19:39
tackar så mycket! föresten, Någon som har erfarenhet av denna typen av fodral ?? Postad 19 May 2010 - 21:12
Ett omdöme på Amazon not worth the money, 18 May 2010 By Mr. L. MAZZA - See all my reviews This review is from: FoneM8 - Black Flip Wallet Case For HTC Desire With Screen Protector (Electronics) well first of all the protective screen is a little nightmare to get on but that could of just been me, but the case its self i had for 12 days max and already the case if fraying and the plastic parts cracking and chipping and this while its been in my pocket do not buy Postad 19 May 2010 - 21:55
Går inte i borgen för detta fodrals kvalitet, det enda jag försökte göra var att länka till en säljare av just fodralet i fråga...inget annat. /Mats Postad 19 May 2010 - 23:04
2 frågor
1 Hur flyttar man markören vid användande Jag scandinaviskt.skrivbord om man vill ändra något i text.man skrivit tidigare, svårt att pricka rätt med tummen. 2 vad rekomendefar ni för ordbehandlingsprogram? Jag menar hur hoppar en i en mening för att ändra i en text man nyss skrev. Till exempel skrev jag ovan, med min desire, scandinaviskt.skrivbord med punkt och jag klarade inte av att trycka på rätt ställe med fingret för att ta bort punkten. Redigerat av Peter B, 20 May 2010 - 06:14. Postad 20 May 2010 - 06:17
Jag brukar kolla in vädret på yr.no men får inte in Meteogrammet i fönstret. Behöver jag installera någon app för att få det att fungera?
Postad 20 May 2010 - 06:31 Du kan flytta runt markören med den optiska sensorn. Eller åtminstone ska man kunna det, jag tycker det funkar dåligt eller inte alls ibland. Själv använder jag appen Snowstorm för att hämta väderdata från yr.no Postad 20 May 2010 - 07:10
Precis som nipe säger, använd den optiska "trackballen"/sensorn. Jag tycker också att den funkar sisådär. Lite för oprecis men det kan ha med handhavande att göra. Förhoppningsvis lär man sig använda den lite bättre efter ett tag. Postad 20 May 2010 - 07:46 Tryck med tummen ungefär där du vill vara, och skrolla med den optiska styrkulan för att hamna rätt... Tog ett tag innan jag kom på det... =o) Postad 20 May 2010 - 09:57
Vet någon om det finns en hörlursadapter som även har funktioner såsom att skippa låtar framåt och bakåt, samt justera volym?
Postad 20 May 2010 - 10:30
Skulle någon som har Tele2 mobilsurf ha lust att posta deras inställningar för Desire? Köpte precis en Desire och kompletterade med Snackis 19 samt ett mobilsurfpaket. Tele2s kundtjänst kan inte hjälpa utan refererar mig till HTC(!) kundtjänst, lär ju inte leda någonstans. Deras hemsida har ingen funktion för automatiska inställningar för Desire, och trots att jag tycker att allt ser rätt ut manuellt så fungerar det fortfarande inte
Börjar undra om det är något annat fel snart... Med om någon kunde posta fungerande APN-inställningar vore jag väldigt tacksam! Postad 20 May 2010 - 12:14
Hej!
Jag har några kalender problem. Jag använder den som finns orginal. 1 När man är i vecko vyn så finns det ingen markering för dagens datum. 2 I Agenda vy ser man inte vilken veckdag (måndag, tisdag, osv). 3 Finns det något sätt att få upp sin agenda på start sidan. Gärna tids bestäma hur lång framöver det skall vissas. Finns det någon lösning på mina I-Lands problem? Till saken hör kanske att jag kör en Exchange lösning mot Outlook. En sak till: Hur bytar jag Väder plats vid klockan? Trött på att ha Sverige. I mitt fall skulle jag vilja ha Helsingborg eller Halmstad. // J Redigerat av Unregistered5d19e759, 20 May 2010 - 12:20. Postad 20 May 2010 - 12:30
Här http://www.swedroid....highlight=tele2 finns APN inställninga för de flesta operatörer. Redigerat av thecybersponge, 20 May 2010 - 12:31. Postad 20 May 2010 - 12:34 Jag använder snowstorm-appen den har många lokala stationer (t.o.m. inom storstan) eftersom den hämtar från yr.no Postad 20 May 2010 - 13:03
Jag använder den oxå men hur får jag den att ligga på klockan? Postad 20 May 2010 - 13:29
Det vet jag tyvärr inte. Använder klockan uppe till höger. Postad 20 May 2010 - 14:01
1. I veckovyn så markeras aktuell dag med en gul kvadrat vid aktuellt klockslag. Just nu har jag en markering (kvadrat) mellan kl 14 o 15. Jag misstog den från början som en bokning. 2. Ser inte jag heller och har ingen lösning på det heller. Tycker i och för sig inte att det är något problem men det är ju en smaksak. 3. Lägg in kalenderwidget på startsidan och välj att starta med agenda under Mer och Inställningar i kalendern. Den widgeten tar ju dock upp hela skärmen så du får inte plats med nåt annat då. Ett alternativ du kan prova är att ladda ner Smooth Calendar" från Market. Den visar de tre nästkommande händelserna och tar bara upp 1x4 platser (1 i höjd och 4 i bredd alltså). Postad 20 May 2010 - 14:30
1. Visst markeras den med den gula kvadraten ända tills du klickat på skärmen. Då lägger sig kvadraten där du klickade. Misstog mig på dag tack vare detta :-( och bommade en träff! 2. Någon annan som har lösningen? Jag tycker att detta är ett problem. 3. TACK för tipset skall prova. Kan man utan problem sam köra både orginal och Smooth Calendar? //J Postad 20 May 2010 - 14:33
Hittade den sidan när jag gogglade men får det fortfarande inte att fungera. Provat alla möjliga permutationer (vad jag vet) med att försöka ha en APN-profil för båda internet och mms och med vardera. Men när jag försöker ansluta så säger den bara direkt "Connection failed". Gör detta under Wireless & networks > Mobile network Jag har en dataplan, det har jag verifierat med Tele 2. Kan ringa utmärkt, Wi-fi fungerar (har väl inget med detta att göra dock, men ändå). En kompis tipsade om att jag kanske hade gammalt simkort (2005), men det sa Tele 2 när jag ringde och undrade att det inte spelade in. Hjälp! Postad 20 May 2010 - 15:00
Jag har nu fått det att fungera, tyvärr kan jag nog inte hjälpa andra om de får samma problem. Provat flera gånger att rensa inställningar och återställa till default, starta om m.m. och nu fungerar det helt plötsligt. De inställningar jag har är nu precis de default man får om man väljer "Tele2 Sweden" som sin operatör. Vad som, vad jag kan se, skiljer sig mellan dessa inställningar och de som angivs på sidan ovan är att det *inte* finns server eller port angivet. Postad 20 May 2010 - 15:20
1. Har du helt rätt i. Har inte tänkt på det tidigare. Testade lite och om du trycker MENU och sedan Today (kör engelskt på min) så hoppar markören till aktuell dag och klockslag. En workaround kanske? 3. Japp, de fungerar ihop. Smooth Calendar är ju bara en widget och hämtar data från orginalkalendern. När du trycker på Smooth Calendar så får du valen Refresh, Calendar och Config. Postad 20 May 2010 - 21:36 Det enklaste är väl att markera så nära man kan med fingret å sedan använda volymknapparna för att flytta markören. Det tycker iaf jag... Postad 20 May 2010 - 23:26
Prova att ta bort klockan/väder helt och lägg tillbaka den så borde det gå att ändra stad. Hade samma problem i början och fick bara "Sverige" men när jag tog bort widgeten och la tillbaka den igen så gick det att ändra. Postad 21 May 2010 - 07:04
Volymknapparna? Hur får du det att fungera? På min telefon ändras styrkan på ringsignalen med dem... precis som förväntat. Redigerat av mmange, 21 May 2010 - 07:04. Postad 21 May 2010 - 10:23 Inte när du redigera text. Iaf så är det så för mig... Postad 21 May 2010 - 10:54
Kvalitets problem med Desire.
Har ni andra upplevt dessa problem? #1 Bakluckan glappar på ena sidan. Det är ena "haken" som tappar fäste. #2 horisontella band på skärmen vid vit bakgrund och svart text. Syns tydligast vid låg ljusstyrka på skärmen, gäller inte bara vid visning av webbsidor utan gäller generellt med vit bakgrund och text med storkontrast, svart text ger störst kontrastskillnad.
Banding__1_of_1_.jpg 59.7K
0 Antal nerladdningar
Lucka__1_of_2_.jpg 26.35K
0 Antal nerladdningar
Lucka__2_of_2_.jpg 27.45K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 May 2010 - 11:10
Tror min Desire gått och blivit trasig ;(
Hade först problem med att den sa några gånger att SD-kortet inte gick att läsa, men startade då om och då verkade allt fungera. Tänkte att jag får väl skaffa nytt SD-kort. Sen fungerade mobilinternet sporadiskt, men fick igång det till slut (kanske orelaterat), men då i morse fungerade inte internet igen så då startade jag om, och nu när jag kommer till pin-skärmen och fyller i så startar den om sig när den låser upp sim-kortet. Evig loop mao Testat att starta utan SD-kort, men annars vet jag inte vad jag kan göra... Någon som har några tips, eller får jag acceptera måndagsexemplaret och försöka få en ny? Provat att göra en factory reset tom Redigerat av matthiask, 21 May 2010 - 11:14. Postad 21 May 2010 - 11:36
Har också ett mindre glapp på den sidan som visas på bilden. Inget större problem i sig, men visst blir det lite att kanske damm och så kan hitta in den vägen. Däremot har jag inte märkt av dessa linjer i skärmen vid vit bakgrund. Postad 21 May 2010 - 12:59
Sök på "Jet Trail" i denna tråden (sökrutan längst ner till vänster) så kommer du hitta liknande problem Postad 21 May 2010 - 13:14
Funkade klockrent! Tack för hjälpen Postad 21 May 2010 - 17:54
Köpte mig en Desire igår, kanonnöjd än så länge.
Det finns dock en sak som jag saknar och det är automatiskt knapplås. Har telefonen mkt i fickan med ett BT-headset, knapplåset går inte automatiskt i efter att man avslutat ett inkommande samtal. Någon som har tips på någon app eller inställning så jag kan komma till rätta med detta. /patrik Postad 21 May 2010 - 20:23
Men du har knapp/skärmlås annars eller? Har inte testat min ihop med BT så jag vet inte hur den beter sig. Postad 21 May 2010 - 22:00
Svarar jag på ett inkommande samtal utan BT headset men knapplåset aktiverat så måste jag aktivera låset manuellt innan jag stoppar ner den i fickan igen. Postad 22 May 2010 - 09:45 aktiveras inte knapplåset igen efter den tid man ställt in som skärmen ska släckas? jag har 30 sekunder, och jag har ett plantronics headset, där fungerar det, Postad 22 May 2010 - 11:49
Har också detta, ska få ny baklucka, får se om det löser problemet. Redigerat av Unregistered0bc72c04, 22 May 2010 - 11:51. Postad 22 May 2010 - 15:15
Har någon tips på display skydd för telefonen?
(som fungerar bra = lätt att sätta på osv) Finns en hel del om man kollar länkarna nedan, men är de någon som faktiskt har köpt/testat? Är inte intresserad av diverse väskor http://www.mrgizmo.s...HTC-Desire.html http://www.tellyourf...ml?ref=prisjakt http://www.mytrendyp...ilm-26218p.html http://www.mytrendyp...ilm-27529p.html http://www.mobillagr...ml?ref=prisjakt Postad 22 May 2010 - 15:18
Displayen är väldigt stark, alltså du måste nog anstränga dig mycket eller vara otroligt klumpig för att det ska bli repor, bättre å köpa en smidig väska en ett skydd som bara sabbar touchens käsnlighet ändå.
Postad 22 May 2010 - 15:34 HTC i ett nötskal,,,,, Trodde dom hade skärpt sig. Postad 22 May 2010 - 15:56
Någon som vet om man kan se Champions League-finalen i mobilen på något sätt ikväll?
Postad 22 May 2010 - 20:47
Humma.
Någon här som vet hur man tömmer simkortet man har instoppad i desire:n? Postad 22 May 2010 - 21:05
Meny>Innstillinger>Lagrnig på SD-kort og telefon>Avmonter/løs ut minnekort>formater minnekort Redigerat av osmano, 22 May 2010 - 21:06. Postad 22 May 2010 - 21:11 tack för svaret men jag menade hur man tömmer simkortet, inte minneskortet i telefonen. Postad 23 May 2010 - 10:48 Jo, det fungerar fint. Men när jag har telefonen i fickan vore det skönt om knapplåset gick i automatiskt direkt efter samtal. Denna funktion fanns i min touch pro 2. Postad 23 May 2010 - 11:12
Jag har samma fel på min, tog du kontakt med HTC eller återförsäljaren ? Postad 23 May 2010 - 12:21
Återförsäljaren. Postad 23 May 2010 - 16:38
Uppdatering av kontakter
Jag har ett litet problem att profilbilder på kontakter som är länkade från Facebook inte uppdateras när personen i fråga bytt bild på Facebook. Någon som råkat ut för samma? Och ännu hellre, någon som lyckats lösa det? Postad 23 May 2010 - 22:03
I väntan på att desiren ska komma in i lager och skickas har jag lite frågor.
1. Hur många mb ligger ungefär ett spel på som man kan ladda ner? Förstår ju att de beror på hur avancerat spelet är, men på ett ungefär. Det lilla interna minne man har skrämmer mig för kommer säkert vilja ha några spel och en del appar. 2. Det här med att texten inte är helt skarp och blir jobbigt för ögonen om man surfar och läser på hemsidor, är det verkligen ett så stort problem som man hört? Kommer surfa väldigt mycket på den och läsa på diverse sidor. Inge kul om man får huvudvärk efter 15 min. Börjar bli lite tveksam över mitt köp när man fått nys om mer problem som oskarp text, ränder vid svart text och vit bakgrund, damm under glaset, glapp i luckan, tar 25 min ibland att stänga av, låser sig vid inkommande samtal ibland m.m. Det är ändå 4800kr man pungar ut. Blir alltid såhär när man ska köpa nåt. Haha. Fast det är bara några grejer som är negativa, glöms dom där många många fler positiva grejer bort för en stund. Redigerat av Unregisterede300f6db, 23 May 2010 - 22:06. Postad 23 May 2010 - 22:18
Tyvärr så var (är) det fel på min touch skärm ...
Samma fel som beskrivs här: http://androidforums...en-problem.html Jag märkte inte felet till en början då endast bokstäverna "i" & "k" inte fungerade med telefonen i "vertikalt läge". Efter att ha testat med MagicMarker såg jag att 25% av skärmen (höger sida) inte reagerade. Hoppas det inte är ett generellt kvalitetsproblem och att jag kan byta ut den imorgon! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |