Men, det var inte jag som klagade, det handlade ursprungligen om 5.1.Du sa iof. 4.3, men ok, ett år då. Jag tycker ändå det är orättvist att klaga på "brist på funktioner" i ett gammalt OS som helt klart finns i det senaste. Skulle vara som att jag satt med windows 95 och klagade på att jag inte har sökbar startmeny...
Apple iPhone 4S 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 64GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 04 April 2012 - 07:16
Postad 13 April 2012 - 10:54
Postad 14 April 2012 - 11:39
Ja, och i 5.1 syns det jättetydligt, vilket var min poäng ifrån början
Jag har iOS 5.1 och det är samma sak där, en liten lur vid utgående och ingenting alls vid inkommande.
Postad 17 April 2012 - 14:32
Vad jag har förstått så väljer youtube appen alltid den bästa kvalitén beroende på uppkoppling. Detta är rena spekulationer ska tilläggas.Hur spelar man upp 1080p på youtube?
Postad 18 April 2012 - 09:31
När jag skulle sätta i den i dockningsstationen till några av mina microstereo apparater, passar den inte i dockningskontakten. Det är inte så att det sitter ett plastskal som gör dockan modellspecifik, utan det tar emot inuti dockningskontakten, vilket är högst irriterande, då kompatibiliteten är en av de största anledningarna till att jag bytte upp mig från min 3gs.
Jag trodde först att det var fel på min lur, så jag ringde Apple, men de medgav lite generat att det kunde vara på detta sätt, att den ej passar rent fysiskt.....
För att förtydliga, det är inte så att de rätt vanliga felmeddelandet kommer upp, att "Detta tillbehör är ej kompatibelt med Iphone", utan det säger "klonk" när jag försöker sätta i telefonen i dockan. Den passar helt enkelt inte. Kan tilläggas, att den fungerar i en del musik dockningsenheter, samt givetvis med diverse laddare.
Tillverkaren (JVC) av stereon säger att de ej vet, då IP4s är nyare än stereon. Hade det endast varit en apparet det gällde, hade jag inte brytt mig, men nu gäller det tre stycken, och då är det inte roligt längre.
Är det någon annan som har samma erfarenheter?
Redigerat av Millstone, 18 April 2012 - 09:32.
Postad 19 April 2012 - 13:13
Postad 19 April 2012 - 13:22
Jag har ett högst oväntat problem med min Iphone 4s.
När jag skulle sätta i den i dockningsstationen till några av mina microstereo apparater, passar den inte i dockningskontakten. Det är inte så att det sitter ett plastskal som gör dockan modellspecifik, utan det tar emot inuti dockningskontakten, vilket är högst irriterande, då kompatibiliteten är en av de största anledningarna till att jag bytte upp mig från min 3gs.
Jag trodde först att det var fel på min lur, så jag ringde Apple, men de medgav lite generat att det kunde vara på detta sätt, att den ej passar rent fysiskt.....
För att förtydliga, det är inte så att de rätt vanliga felmeddelandet kommer upp, att "Detta tillbehör är ej kompatibelt med Iphone", utan det säger "klonk" när jag försöker sätta i telefonen i dockan. Den passar helt enkelt inte. Kan tilläggas, att den fungerar i en del musik dockningsenheter, samt givetvis med diverse laddare.
Tillverkaren (JVC) av stereon säger att de ej vet, då IP4s är nyare än stereon. Hade det endast varit en apparet det gällde, hade jag inte brytt mig, men nu gäller det tre stycken, och då är det inte roligt längre.
Är det någon annan som har samma erfarenheter?
Så är det tyvärr. Lite svårt för JVC att vet hur Apple modeller ser ut i framtiden och Apple kan inte rimligtvis hålla sig till samma format hur länge som helst. Ibland passar inte nya grejjer till gamla prylar.
Postad 22 April 2012 - 21:53
Postad 22 April 2012 - 22:11
Postad 22 April 2012 - 22:15
Beror väldigt mycket vad du använder telefonen till. Telefonerna har lite olika menysystem där Android är mer fokuserad på en aktiv hemskärm med widgets och dyligt. Medans iPhonen är mer app-centric. Vad gäller appar så finns de flesta stora till båda operativsystemen. Androiden har mer möjligheter till att fixa och trixa och vissa tycker nog att möjligheterna vid telefon/kontakthantering är bättre. Själv tycker jag att iPhonen är mer stabil och användarvänlig i sin uppbyggnad. Apple har även arbetat hårt med att få ett väl fungerande ekosystem kring tjänsterna i sin telefon.
Jag använder inte telefonen så mycket, pratar, smsar, lyssnar på musik - spotify och mp3, ytterst lite surf men kollar mejl etc.
Postad 23 April 2012 - 08:20
Runt de kriterierna du nämner där kan jag inte komma på några nackdelar med iPhone alls. Och kanske inte vad det gäller någon modern smartphone alls
Det här med itunes och icloud, är osäker på vad det är men jag hör det i olika sammanhang, är det nåt man måste använda sig av?
Postad 23 April 2012 - 14:13
Jag använder inte telefonen så mycket, pratar, smsar, lyssnar på musik - spotify och mp3, ytterst lite surf men kollar mejl etc.
Spotify finns ju som app. Så där är det inga problem. Vad gäller mp3 så tycker jag iPhonen är outstandning med en väl integrerad lösning samt möjligheten att kunna köpa sin musik on the fly. Möjligen är det lite svårare att hämta in musik från olika källor då Apple gärna vill att du synkar med en dator - via iTunes. Och iTunes för PC är vad jag förstår ett problem för vissa (för Mac fungerar den ypperligt).
Vad gäller SMS så finns ju möjligheten att byta tangentbordteknik i Android (med swipe o.dyl.). Något du inte har i iPhone - där du är bunden till Apples inbyggda. Så det skulle väl kunna vara en nackdel jämfört med Android.
För surf och mail är iPhonen perfekt.
Postad 23 April 2012 - 20:47
Postad 23 April 2012 - 20:59
Det får du göra i iTunes, bara söka på google hur du gör.Ok, hur är det att lägga in egna ringsignaler, redigera en mp3 och använda som ringsignal?
Postad 24 April 2012 - 05:39
Postad 28 April 2012 - 20:29
En äldre bekant ska köpa en mobiltelefon och jag tänkte av flera skäl låta det bli en iPhone 4S.
Personen kommer inte att använda den till så mycket mer än att ringa och ett fåtal appar, så inga oerhörda datamängder alls. Surfa någon gång då och då samt lite datatrafik för appar som sagt.
Vad tycker ni? Täckningen spelar ingen roll då det fungerar både för Telia och Telenor. Vad bör man välja angående abonnemang till just en iPhone? Hellre lite lägre pris än ett tokabonnemang för flera hundra...
Postad 28 April 2012 - 21:39
Har hen tänkt köpa telefonen kontant?
Postad 28 April 2012 - 22:55
Min telefon fungerade utmärkt, data fungerade som det skulle och kom alltid ut på sidorna. Men nu kommer man inte åt nånting och internet fungerar kasst. Känns som allt är så nedstrypt och fungerar helt värdelöst. Skulle heldre ha tillbaka min gamla lösning.
Denna prisbatalj mellan bolagen om fri surf är inte nyttig...
Edit: Något jag också heldre hade sett skulle vara ett abbonemang där man köper telefonen för säg 8000:- och får fri ring&surf i 24 månader på köpet. På så sätt har man inte en massa småutgifter som tickar varje månad och "suger ur" ekonomin..
Redigerat av novaland, 28 April 2012 - 22:59.
Postad 29 April 2012 - 09:50
Jag misstänkte att det landar där i krokarna. Brukar det ingå "fri surf" då, med eller utan en begränsning på datamängden? Ska läsa lite mer själv, men antar att upplägget är detsamma för både Telia och Telenor. När nu Telia blir först ut i sommar med att göra det omöjligt att köra t.ex. Skype på nallen, så spelar det såklart också en viss roll.Billigaste ligger nog runt 300 spänn men då får man telefonen på köpet om man binder i 24 månader.
Har hen tänkt köpa telefonen kontant?
Hon behöver inte köpa den kontant, så att bundla med den i abonnemanget går bra.
Postad 29 April 2012 - 10:59
Jag valde tre eftersom abonemanget gäller även i danmark så det kostar inget extra med datatrafik eller telefoni när man är i danmark.
Tre tar 299 i månaden för 16GB Iphone 4S och då ingår 10GB datatrafik. Efter 10GB så stryps hastigheten. Det kostar inget extra att gå över den gränsen. Vet inte hur de andra operatörerna gör men det är säkert ungefär samma
Om man ringer väldigt lite eller uppgraderar till ny telefon oftare än var 24:e månad så lönar det sig att köpa telefonen upplåst kontant istället.
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 April 2012 - 10:59.
Postad 29 April 2012 - 15:25
Intressant! Tack för tipset om Tre... Det verkar lysande och enligt deras täckningskarta så är datatrafiken OK där den ska användas. Det enda som återstår nu är att kolla med Tre om telefonen då blir låst till Tre, i likhet med Telia. Sånt gillar jag inte, alls.Tre tar 299 i månaden för 16GB Iphone 4S och då ingår 10GB datatrafik. Efter 10GB så stryps hastigheten. Det kostar inget extra att gå över den gränsen. Vet inte hur de andra operatörerna gör men det är säkert ungefär samma
Postad 29 April 2012 - 15:39
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 April 2012 - 15:40.
Postad 28 May 2012 - 08:22
Någon som har haft samma problem? Enligt Telia kan det fungera med en återställning, känns inte som det kan fungera om jag ska vara ärlig.
Postad 29 May 2012 - 17:09
Postad 30 May 2012 - 08:34
Nope, ingen skada alls... Jag får gå in till Telia så får de skicka den på lagning, sjukt irriterande.Hade en polare som hade liknande problem med en mobil för många år sedan (ej iPhone). Då visade det sig att en liten grusbit hade letat sig in i högtalaren. Du har ingen skada på nätet framför hörlurshögtalaren?
Postad 30 May 2012 - 19:33
Jag frågade 3...dom ska ha 2700 för en utbytesenhet. Apple lagar tydligen inte displayer om man ska ha kvar garantin i telefonen.
Ute på nätet finns det massor av ställen som byter display men vilka kan man lita på? Hittade en som byter orginal för 1299 vilket verkar vara billigast. http://www.iphonereparation.se/
Vad tror ni? Dom flesta andra ställena tar runt 2000 för att byta display...
Postad 31 May 2012 - 01:17
Kolla runt lite på internet om firman som tar drygt 1200 kr. Står det negativt om butiken, välj ngn annan.
G
Postad 31 May 2012 - 04:50
Jo, min display fick sig en påhälsning av kullerstenar för några veckor sen. Den sprack. Ganska ordentligt. Vad gör man?
Jag frågade 3...dom ska ha 2700 för en utbytesenhet. Apple lagar tydligen inte displayer om man ska ha kvar garantin i telefonen.
Ute på nätet finns det massor av ställen som byter display men vilka kan man lita på? Hittade en som byter orginal för 1299 vilket verkar vara billigast. http://www.iphonereparation.se/
Finns ju o köpa display på nätet för 5-600:- om man byter själv,finns massor med youtube-klipp på hur man gör (om man vill komma ännu billigare undan vill säga)
Postad 02 June 2012 - 17:33
Är det möjligt att nästa iphone kommer i 2 olika storlekar?
Allt är ju möjligt. Men själv tror jag inte det. Om Apple fortsätter på sin linje så har man hellre en enkel och ren linje med färre antal varianter. Följer man ryktena om nästa iPhone så har det däremot varit lite snack om en 4" skärm. Så den blir kanske större. Men tror som sagt inte på två olika storlekar.
Postad 11 June 2012 - 08:24
Finns även appar som du kan klippa och klistra i en mp3:a med och göra om till ringsignal. Men sen måste man synka med iTunes för att flytta ringsignalen från appen till telefonen.
Haha skojar du?? Måste man använda en dator för det? År 2012! Jag har själv en Iphone 4 som jobbmobil. Orkar inte använda den privat då man måste använde den där jävla Itunes direkt man ska föra över musik m.m. Men iofs till spotify har det funkat bra. Men jag skulle aldrig lägga egna pengar på en Iphone.. Hoppas 5an blir bra i alla fall..
Postad 11 June 2012 - 09:16
Jo, min display fick sig en påhälsning av kullerstenar för några veckor sen. Den sprack. Ganska ordentligt. Vad gör man?
Kolla med http://www.swedenmobile.com/.
Min kollega lagade sin display för en 1000-lapp.
Postad 20 June 2012 - 22:33
http://www.iphonetid...e-1.508204.html
Postad 20 June 2012 - 23:47
Hej,
En äldre bekant ska köpa en mobiltelefon och jag tänkte av flera skäl låta det bli en iPhone 4S.
Personen kommer inte att använda den till så mycket mer än att ringa och ett fåtal appar, så inga oerhörda datamängder alls. Surfa någon gång då och då samt lite datatrafik för appar som sagt.
Vad tycker ni? Täckningen spelar ingen roll då det fungerar både för Telia och Telenor. Vad bör man välja angående abonnemang till just en iPhone? Hellre lite lägre pris än ett tokabonnemang för flera hundra...
Då hade jag utan tvekan köpt en på blocket istället och därefter tecknat abonnemang som passar.
G
Postad 21 June 2012 - 08:27
Jag visste inte att det gick att ta in en signal via aux-utgången. Trodde att den endast var för att skicka ut ljudet externt.Här har ni eventuellt en ny sak ni kan skriva på önskelistan till tomten xD
http://www.iphonetid...e-1.508204.html
Postad 22 June 2012 - 08:34
Jag visste inte att det gick att ta in en signal via aux-utgången. Trodde att den endast var för att skicka ut ljudet externt.
Det går. Denna är en annan cool lösning: https://squareup.com/
På tal om prylar. Jag vill ha denna. Hitta dina borttappade nycklar!
http://www.kickstart...your-keys-again
Postad 28 June 2012 - 10:05
Postad 01 July 2012 - 00:00
Om jag skickar bilden till TVn via Av-adaptern (hdmi) - går det att samtidigt koppla ljudet via 3.5mm till en extern ljudkälla?
Postad 04 July 2012 - 05:46
Jag har testat googla för att ta reda på om de laddare som de säljer på exempelvis Tradera.se, är ofarliga eller ej.
Med "farliga" syftar jag på att de skulle vara skadliga för iPhonens batteri/batteriprestanda (har själv en iPhone 4S).
Då tänker jag exempelvis på den här typen: http://tinyurl.com/cs7qzel.
Svar mottages tacksamt! =)
Postad 17 July 2012 - 19:11
Postad 20 July 2012 - 09:38
Postad 28 November 2012 - 12:13
googlade lite, kan det vara skalet som reflekterar. Skall kolla upp detta. Verkar fler som haft problemet.
Redigerat av Unregistered5118fd09, 28 November 2012 - 12:15.
Postad 04 December 2012 - 14:53
Postad 04 December 2012 - 16:00
Det är lite korkat tycker jag att inte siffertangenterna är på samma tangentbord som bokstäverna utan man måste skifta mellan,grymt annoying när man ska skriva in löseord och sånt. Dessutom att inte .se finns utan bara .com
-
Redigerat av Auxvoice, 15 December 2012 - 16:14.
Postad 15 December 2012 - 08:41
har kollat inne på klockan naturigtvis,, även inne på händelser. men hittar ingenstans.. finns det fler ställen på telefon där man kan ställa in larm?
sjukt störande att behöva vakna varje natt utan att kunna göra nåt åt det
någon som varit med om samma sak?
Postad 17 December 2012 - 10:40
Det måste väl framgå vad det är för larm?har ett jävligt störande problem med telefonen. varje natt och/eller sen kväll så går ett larm igång på telefonen. problemet är bara att jag inte ställt in något larm på den tidpunkten/tidpunkterna .
har kollat inne på klockan naturigtvis,, även inne på händelser. men hittar ingenstans.. finns det fler ställen på telefon där man kan ställa in larm?
sjukt störande att behöva vakna varje natt utan att kunna göra nåt åt det
någon som varit med om samma sak?
På iOS6 finns det annars ett nattläge som man kan schemalägga. Då är telefonen tyst förutom de larm som man har satt själv.
Jag har själv ett störande problem som verkar ha med iOS6 att göra. Efter uppdateringen så haverar kameran titt som tätt. Dvs det går inte att fota. Antingen dör programmet eller så blir det ingen bild.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?