**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
3171 svar till detta ämne
Postad 21 June 2011 - 18:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nopp.... Här har du orginalversioner http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278Hade du en brandad version så finns de en länk i första inlägget Reggar man sig ska de gå att få tag i här å... http://www.samfirmware.com/Vet dock inte vad du hade för version . Kanske XWKE1 eller XWKE2 .. Kvittar så länge du inte ska skicka den på rep
Redigerat av moparman, 21 June 2011 - 18:54.
Postad 21 June 2011 - 19:48
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
@mopar: Hur är det med batteritiden på Cognition? Vad jag läst verkar det vara si och så. Det är helt ok att ladda den på nätterna men om batteriet inte ens räcker en dag så är det inte värt det. Jag väljer nog Litening ROM. Återkommer med synpunkter på den imorgon.
Redigerat av BrittBastard, 21 June 2011 - 19:49.
Postad 21 June 2011 - 20:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Svårt att säga ...Jag använder min sgs2 väldigt mycket och får ladda min minst 1ggr/dag..
Kvittar vad jag kör..
Dock har jag gjort så att min ligger på 200mhz så fort skärmen är släckt och max 800mhz om jag inte gör nå specielt..
Så inatt hade den dragit 3 procent på ca 6 timmar..
Från 2400 till 2100 har den gått från fullt till 10 procent..
Dock haft lite lägre användning än normalt...
Dock hade jag hellre haft Tegrak och kunna dra ner ström men den funkar inte med c2 senaste kernel
Postad 21 June 2011 - 20:33
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1429 inlägg
Kan man flasha direkt till cognition från en brandad "tre-mjukvara", KE1 i mitt fall? Tyckte jag hörde nånstans att man borde ha KE7?
Är det via CWM man flashar alltså, inte Rom Manager? Eller är det samma?
Postad 21 June 2011 - 20:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har för mig att jag läste att de ska gå bra..
Vet inte varför det står att man ska använda cwm.
Jag hade KE7 och tog hem rom manager och det gick bra iaf ..
Men står det att man ska använda cwm så finns det väl nån anledning.
Postad 21 June 2011 - 21:48
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1429 inlägg
Har för mig att jag läste att de ska gå bra.. Vet inte varför det står att man ska använda cwm.
Läser tråd efter tråd, men för mig blir alla begrepp och olika program och vad de gör bara en stor sörja! :S CWM och Rom Manager är liknande typer av program, har jag rätt? Dvs de används bla. till för att flasha in roms direkt från telefonen?
Postad 21 June 2011 - 22:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Rom manager är ett program där du ser uppdateringar å nya romversioner till tex c2 ..
Du kan med det programet även tanka ner å flasha direkt i telefonen..
Cwm kan du också flasha rom med men även ta backup å lite annat.
Har du en root som har cwm så kan du stänga av mobilen och sen hålla i volym ner..hem..power samtidigt så bootar telefonen upp i cwm recovery mode..
Postad 21 June 2011 - 22:05
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Läser tråd efter tråd, men för mig blir alla begrepp och olika program och vad de gör bara en stor sörja! :S
CWM och Rom Manager är liknande typer av program, har jag rätt? Dvs de används bla. till för att flasha in roms direkt från telefonen?
Cwm=clock work manager används för att flasha rom via recovery direkt från sd-kortet eller telefonens lagringsminne. Rom manager är i stort ett grafiskt gränssnitt så man kan ladda hem och installera uppdateringar eller ladda hem och installera en ny rom direkt i telefonen. Lite olika vad man kan göra beroende på vilken telefon man har. Rom manager är helt baserad på cwm. Inte alla rom som hittas av rom manager men tex cayogenmod har stort stöd och då fungerar rom manager även för att OTA-uppdatera den version man har om det kommer en ny. Edit/Mopar hann visst före
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 21 June 2011 - 22:08.
Postad 21 June 2011 - 22:57
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
jag fattar INGENTING när jag läser dom 5-6 sista inläggen, måste man va hacker eller nåt för att kunna använda telefon?
rom, OTA,cwm,flacha,rom via recovery,c2,KE7 ??
ska en helt vanlig svensson veta vad allt detta betyder, och måste man kunna sånt här fär att kunna använda telefon ?
sen ändra mhz hit och dit beroende på om skärmen är på eller inte
jag blir livrädd och vet inte o jag vågar köpa telefonen. samt att jag är prolig för batteritiden, håller den inte i en dag så vetefan om jag vill ha den.
Postad 21 June 2011 - 23:20
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
jag fattar INGENTING när jag läser dom 5-6 sista inläggen, måste man va hacker eller nåt för att kunna använda telefon?
rom, OTA,cwm,flacha,rom via recovery,c2,KE7 ?? ska en helt vanlig svensson veta vad allt detta betyder, och måste man kunna sånt här fär att kunna använda telefon ? sen ändra mhz hit och dit beroende på om skärmen är på eller inte
jag blir livrädd och vet inte o jag vågar köpa telefonen. samt att jag är prolig för batteritiden, håller den inte i en dag så vetefan om jag vill ha den.
Sgs2 kan du plåga rätt rejält för att den ska ta slut på mindre än en dag. Resten är inget nödvändigt, det har inte med telefonens grundläggande funktion att göra egentligen. Att man flashar en annan rom än orginal är för att man vill ha andra funktioner än vad leverantören tycker att man ska ha Men kan ju vara bra med iaf en liten förklaring till det som även kan gälla för en telefon som man inte micklat med själv. Rom=Firmware eller operativsytem, det är den som uppdateras när tillverkaren släpper en uppdatering. Har för mig att standardrom i sgs2 är 2.3.3 OTA=Over The Air. Med det menas att telefonen uppdaterar sig själv utan att man behöver ansluta den till en dator, den laddar ner uppdateringen till telefonen, begär att få starta om sig och lägger in den nya uppdateringen. Vad jag vet har samsung valt att köra sina uppdateringar via kies från datorn hittills iaf. c2 antar jag är nån custom rom till sgs2 KE7=Senaste buggfixen från samsung till sgs2, en uppdatering som bla innehöll nån fix för kameran och nån för att öka batteritiden. De andra orden du nämner är överkurs och har enbart att göra med om man tänker modifiera sin telefon ordentligt. Du kan alltid ändra utseende och funktion ganska mycket ändå, men du kan inte ta bort program som samsung tycker du ska ha mm.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 21 June 2011 - 23:21.
Postad 21 June 2011 - 23:27
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
tack så mycket för svaret goldstar, hjälpte lite i alla fall  blev lite lugnare nu igen, har nog inte tänkt ändra så otroligt mycket mer än nån bakgrund och ringsignal och liknande, och ladda ner spel och appar och surfa på internet, ringa och skicka sms, det är typ det jag ska använda telefon till.
angående batteriet så är det lugnt att ladda den när man går och lägger sig, men att behöva ladda telefon mitt på dagen är bara omständigt,, men som du skriver kan man alltså använda den ganska mycket under en dag utan att behöva ladda den då?
Postad 21 June 2011 - 23:47
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
De sakerna klarar du lätt utan att behöva göra nått avancerat. Utan att behöva hacka telefonen nånting så kan man ändra rätt mycket, men man kan behöva byta tex launcher (Hmeskärm) och lockscreen (låsskärmen) för att kunna göra en del, tex det moparman visade för en eller 2 sidor sen i den här tråden
Vad jag förstått så klarar de flesta som har sgs2 sig i mallan 24-48h beroende på hur telefonen används och om ingen app spårar ur och suger ut batteriet. Finns även en bugg i android 2.3.3 som gör att själva android börja dra massor med batteri, inte alla råkar ut för den, men en del har rapporterat om den på olika forum. Och vad jag förstår så gäller det alla enheter med 2.3.3 men i olika omfattning.
Postad 22 June 2011 - 00:07
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ok då kanske man vågar köpa telefon ändå då  och är det nåt jag ine fattar så kan jag ju alltid fråga er kunniga i den här tråden
Postad 22 June 2011 - 00:13
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
ok då kanske man vågar köpa telefon ändå då och är det nåt jag ine fattar så kan jag ju alltid fråga er kunniga i den här tråden 
Började precis fundera på att skriva en ordlista, är ju inte bara i den här tråden det råder begreppsförvirring
Postad 22 June 2011 - 00:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
det tycker jag du ska göra, säkert fler än jag som sitter som yra höns när man läser alla förkortningar och ord som man aldrig har hört
Postad 22 June 2011 - 06:49
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
det tycker jag du ska göra, säkert fler än jag som sitter som yra höns när man läser alla förkortningar och ord som man aldrig har hört 
Du behöver absolut inte roota soffan. Telefonen blir ärligt talat inte mycket bättre för det, snarare tvärtom. Den blir mer buggig oftast. Dock så får man lite mer frihet och vissa saker blir bättre. Men det är en grym telefon utan root. Själv rootar jag mest för att jag tycker det är kul att "hålla på".
Postad 22 June 2011 - 07:04
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Har för mig att jag läste att de ska gå bra.. Vet inte varför det står att man ska använda cwm.
Tror bara att det är så att "kockarna" hade den specifika versionen av KE när dom gjorde ROM:en. Därför tror jag att det egentligen är så att dom bara garanterar att det funkar på just den specifika KE-versionen. Men sen betyder det inte att det inte funkar på någon annan version.
Postad 22 June 2011 - 08:00
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ni som kör Cognition ROM. v 1.07 finns ute nu. Verkar som att det är betydligt bättre batteritid nu. Finns dock inte i ROM Manager ( d v s direkt via mobilen ) ännu.
Postad 22 June 2011 - 09:44
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
kommer inte köra in en ROM nu men tror dock jag ska köra CM7 när den kommer. just nu nöjer jag mig med att roota den och pilla med den  om man dock bara hade mer tid, fan helt omöjligt att hinna med allt man vill dessa dagar.
Postad 22 June 2011 - 09:54
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
kommer inte köra in en ROM nu men tror dock jag ska köra CM7 när den kommer. just nu nöjer jag mig med att roota den och pilla med den om man dock bara hade mer tid, fan helt omöjligt att hinna med allt man vill dessa dagar.
Dom håller iallafall på med CM7. Inget nytt ännu dock. Tråd finns här.
Postad 22 June 2011 - 10:07
Nallwood
-
Nallwood
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det någon annan här som varit med om att telefonen laddat ur och att den inte vill starta upp efter en stunds laddning?
Hur länge måste man ladda den för att den ska komma igång igen?
Postad 22 June 2011 - 10:44
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Dom håller iallafall på med CM7. Inget nytt ännu dock.
Tråd finns här.
yup har själv en daglig koll på den tråden för att se om ngt nytt ploppat fram Britt
Postad 22 June 2011 - 12:16
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Här finns det en bra artikel om undervoltning. ( som man gör för att få bättre batteritid ) Där kan man faktiskt se att det inte lönar sig speciellt mycket att undervolta eftersom processorn i 95% av tiden använder sig av 200 MHz. Detta eftersom processorn har dedikerade kretsar för att hantera videos. Detta gäller såklart enbart i detta specifika fall alltså. Dom loopar en video hela tiden och kör bl a enbart med flightmode. Här kan ni också se att, i deras test, är det displayen som inte helt oväntat drar mest ström.  Dock, jag citerar: Vid vanlig användning där skärmen inte är aktiv lika länge bör våra spänningsändringar ge större utslag, men det är svårare att få riktiga mätningar för.
Vad vi däremot kan mäta är hur telefonens batteritid påverkas av maximal belastning. Här handlar det istället om nästan 100% belastning konstant. Vilket i sin tur betyder att vår 1 200 MHz CPU-profil, samt 267 MHz GPU-profil är de vi ska sikta in oss på.
 Slutsats: Undervoltning gör inga mirakel eftersom det ändå, till största del, är displayen som drar mest ström. Men även om undervoltning enbart har minimal positiv effekt så har den också just det, en positiv effekt. Finns inget negativt med det. Hur som helst ett mycket intressant test!
Redigerat av BrittBastard, 22 June 2011 - 12:41.
Postad 22 June 2011 - 12:21
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Observera att appen, Tegrak Overclock Ultimate, som dom använder ovan inte funkar på alla ROM's ( t ex inte på Cognitions version förutom 1.05 ) och att telefonen måste vara rootad!
Redigerat av BrittBastard, 22 June 2011 - 12:26.
Postad 22 June 2011 - 16:23
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Hej alla igen. Har fått problem. Gick idag tillbaka till orginal-rom och allt var frid och fröjd. Laddade sen ner Launcher pro från market och installerade. Efter det är det nåt som händer så fort jag startar telefonen. det dyker upp ett meddelande om att "Processen android.process.acore för programmet launcher pro stoppades oväntat . Försök igen" Man kan välja antingen framtvinga stägning eller rappport. Men framtvinga funkar inte. Och skicka rapport kan jag komma in i men sen e det samma visa igen.
Nån som vet vad jag ska 'göra??
Postad 22 June 2011 - 21:23
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
Har nyss beställt o frugan har denna tele,,
Båda 2 vill kunna använda mobilen som ett modem till laptopen och antar man måste ha en app för detta?
Kan någon tipsa hur man ska gå tillväga?
/Mikolino
Postad 22 June 2011 - 21:28
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Båda 2 vill kunna använda mobilen som ett modem till laptopen och antar man måste ha en app för detta?
/Mikolino
Tror det ska räcka med att slå på wifi delning. Inställningar/trådlöst och nätverk/internetdelning och mobilsurfpunkt. Är inte säker på om ni kan ansluta samtidigt men kan vara värt att prova.
Postad 22 June 2011 - 21:34
Viggen69
-
Viggen69
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
/Mikolino
Om du använder USB eller Wi-Fi behövs ingen app. Gå in under inställningar/Trådlöst och nätverk/ Internetdel. och port. hotspot. Där kan du aktivera "internet delning" för USB samt Wi-Fi. Tror det ska räcka med att slå på wifi delning. Inställningar/trådlöst och nätverk/internetdelning och mobilsurfpunkt. Är inte säker på om ni kan ansluta samtidigt men kan vara värt att prova.
Det står att upp till fem stycken kan ansluta till wifi hotspot samtidigt.
Postad 22 June 2011 - 21:37
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
Ok, verkar som ni menar att vi ska använda oss av det trådlösa nätet vi har hemma!? eller så har jag otur när jag tänker;)
Vi vill alltså kunna koppla in telen till laptopen i sommarstugan och surfa med den som modem!
Postad 22 June 2011 - 21:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ok, verkar som ni menar att vi ska använda oss av det trådlösa nätet vi har hemma!? eller så har jag otur när jag tänker;)
Vi vill alltså kunna koppla in telen till laptopen i sommarstugan och surfa med den som modem!
Jag menar det samma som du vill göra, man får slå på internetdelning via wifi i telefonen, ansluta datorn till telefonen som trådlöst nätverk, telefonen ansluter till internet via 3g/edge/gsm vad ni nu har där telefonen blir sas router. Om du följer den vägen i inställningar jag beskrev ovan så bör du förstå.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 22 June 2011 - 21:45.
Postad 22 June 2011 - 22:06
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
okok, ja e me nu:)
tackar tackar,, ska prova när tillfälle ges!
Postad 23 June 2011 - 00:26
Unregistered68d2427b
-
Unregistered68d2427b
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Började precis fundera på att skriva en ordlista, är ju inte bara i den här tråden det råder begreppsförvirring 
Det hade uppskattats
Postad 23 June 2011 - 00:33
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Det hade uppskattats 
Började lite smått igår natt, tänkte fortsatt under dagen men fick inte tid. Men är det nått särskilt ord så higlighta det i Android Ordlista Så fixar jag det  Om inte i natt så iaf i morgon.
Postad 23 June 2011 - 07:06
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
okok, ja e me nu:)
tackar tackar,, ska prova när tillfälle ges!
Koppla den med USB till laptopen. Mycket bättre än att köra WiFi mellan dator och telefon. Det är superenkelt, för att göra det ännu enklare så länkar jag till en video: http://www.youtube.c...h?v=GGsG239_hbA
Postad 24 June 2011 - 01:37
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Någon mer än jag som har reagerat på att MHL adaptern "bara" skickar ut en 1080i signal, trots att Samsung själva skriver på sin hemsida att adaptern skickar 1080 P signal?
Postad 24 June 2011 - 18:20
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
915 inlägg
Nu har jag konverterat ett par bluray, Avatar och den senaste Batman. Har använt DVD-Fab och skapat mkv-filer på 4 GB och DD 5.1 + rendering av text till MKV-filen. S2:an spelar upp dom med mycket bra bildflyt och fint resultat, men med kraftig och störande lipsync. Finns det någon app-program för mediauppspelning där man kan ställa in lipsync?
Sen undrar jag om S2:an är volymbegränsad som är ett EU-krav för viss bärbar ljudutrustning?
Vidare har jag noterat att när Wifi-mottagningen är låg och på gränsen till möjlig så verkar S2:an ha svårt och välja att skifta över till 3G?
/Lennart
Postad 24 June 2011 - 19:28
Ruotria
-
Ruotria
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har läst att visa har uppdaterar sin samsung, när jag letar efter uppdatering i telefonen så säger den att det inte finns någon?
Undrar även om det finns något sätt att komma runt spärren som gör att du inte kan använda kameran vid lågt betteri.
Postad 24 June 2011 - 20:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
De uppdaterar till nyare UK mjukvara med Odin.
Dock är det inget jag skulle tipsa en som är ny med Android.
Om man inte har ett stort intresse att lära sig nya saker.
Postad 25 June 2011 - 09:00
hattorihanzo
-
hattorihanzo
-
Rookie
-
3 inlägg
Det finns en uppdatering ute nu via Kies!
Postad 25 June 2011 - 10:18
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Är det någon som kan testa 1. SVT Play 2. VIA play Hur streamingen fungerar? Nu har jag konverterat ett par bluray, Avatar och den senaste Batman. Har använt DVD-Fab och skapat mkv-filer på 4 GB och DD 5.1 + rendering av text till MKV-filen. S2:an spelar upp dom med mycket bra bildflyt och fint resultat, men med kraftig och störande lipsync. Finns det någon app-program för mediauppspelning där man kan ställa in lipsync?
Sen undrar jag om S2:an är volymbegränsad som är ett EU-krav för viss bärbar ljudutrustning?
Vidare har jag noterat att när Wifi-mottagningen är låg och på gränsen till möjlig så verkar S2:an ha svårt och välja att skifta över till 3G?
/Lennart
Eftersom jag själv kommer att konventera filmer om jag köper mobilen. Hade det inte varit smidigare att konvertera till divx på säg 500mb eller 1 gb? En film på 4gb för en mobil känns lite overkill?
Postad 25 June 2011 - 10:38
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
Det finns en uppdatering ute nu via Kies!
Uppdaterade till KE7 via KIES...fungerade utan problem....verkar som KIES återinstallerade alla mina gamla inställningar...KANON
Postad 25 June 2011 - 10:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Svtplay funkar bra..
Buffrar ibland men har inte snabbaste uppkopplingen där jag är nu.
Viaplay kan jag inte testa när ja inte är kund
Postad 25 June 2011 - 11:20
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
915 inlägg
Eftersom jag själv kommer att konventera filmer om jag köper mobilen. Hade det inte varit smidigare att konvertera till divx på säg 500mb eller 1 gb?
En film på 4gb för en mobil känns lite overkill?
Testade först med .avi men blev inte nöjd, och nu med mkv. Att jag valde 4 Gb var för att se hur bra det blev. Tänk på att tex. Avatar blu-ray är en stor fil från början, runt 25 Gb. Men jag ska testa och ta ner filstorleken till 1 gb så får vi se. Sen har jag ett stort externt SD-kort på 32Gb  /Lennart
Postad 25 June 2011 - 11:22
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Svtplay funkar bra.. Buffrar ibland men har inte snabbaste uppkopplingen där jag är nu.
Viaplay kan jag inte testa när ja inte är kund
Ok tack för infot... SVT finns ju även på via play men där är alla playkanalerna samlade plus en del extra saker Kan inte bestämma mig för galaxy eller experia play funderar på 1. Inskaffa galaxy och betala månadsavgift för och ringa och surfa på 2. Betala kontant för xperia play med någon begagnad 3. Designa en leather case som klarar av att ha både galaxy och xperia när jag behöver båda Galet?
Postad 25 June 2011 - 12:24
Abraham
-
Abraham
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej
Har försökt uppdatera till KE7 via kies, men det lyckas inte. Så fort man skall uppdatera så bryter datorn kontakten med telefonen och återupptar anslutning och allt börjar om från början igen. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag kör med USB-kabel...
Postad 25 June 2011 - 12:31
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Börjar bli en väldigt lång tråd det här nu.
Jag har upptäckt två buggar i min telefon och undrar om det är fler än jag som upptäckt samma sak?
När jag har radion aktiv men avslagen så att säga dvs radion syns men ingen radiokanal är aktiv så har mediaspelaren en förmåga att hoppa igång av sig själv efter ett tag. Jag lyssnar ofta radio när jag går till gymmet och när jag kommer fram så slår jag av radion men låter programmet vara aktivt. När jag sedan tränat klart och plockar fram telefonen så har ofta mediaspelaren startat.
En andra bugg är ljudet. Det verkar som det finns dubbla ljudnivåregleringar. Det gör att man ibland trots att man har på högsta volym knappt kan höra någon prata när man pratar i headsetet. Även detta problem uppkommer när man kört radion alt har radion aktiv.
Postad 25 June 2011 - 12:35
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
Hej
Har försökt uppdatera till KE7 via kies, men det lyckas inte. Så fort man skall uppdatera så bryter datorn kontakten med telefonen och återupptar anslutning och allt börjar om från början igen. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag kör med USB-kabel...
För mig funkade det utan problem...kies startade inte automatiskt..fick starta den manuellt..tog en stund innan kies hittade telen...sen var det bara å klicka sig fram...har W7 som frågade om godkännande 2 ggr....har senaste kies..tror jag..2.0.0.11044_11
Postad 25 June 2011 - 12:58
Abraham
-
Abraham
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag kör också med W7 och med den senaste versionen av kies. Jag lyckas inte...
Postad 25 June 2011 - 13:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ni kan ju installera vissa Odin istället..
Ta hem senaste mjukvaran från xda.
Dock måste kies vara installerat men avslaget..
Postad 25 June 2011 - 14:10
amund
-
amund
-
Användare
-
-
247 inlägg
Nu har jag fått tillbaka telefonen från service och nu håller batteriet längre än 10h i stby läge 
Skulle behöva en extra usb kabel för anslutning till dator och laddning, någon som vet om det fungerar med vilken microusb->usb kabel som helst, eller måste jag köpa samsung orginal?
/Amund
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|