Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 29 October 2013 - 08:10
Postad 29 October 2013 - 08:21
Postad 29 October 2013 - 08:22
Ska bli kul att se hur det egentligen ser ut när de har möjlighet att testa multiplayer fullt ut med "retail-versionen".
Ska även bli kul att se hur man implementerar Kinect i detta!
Postad 29 October 2013 - 08:24
Postad 29 October 2013 - 08:27
Docknska jag ärligt också ange, jag ligger i sängen med en ej full hd surfplatta på 10.1 tum och ser det här. Så jag KAN ju ha missat något. Riktigt bra fps på båda konsollerna.
Bilderna ovan visade dock en rejäl fördel för ps4.
Redigerat av Zartok, 29 October 2013 - 08:29.
Postad 29 October 2013 - 08:34
Bifogad fil(er)
Postad 29 October 2013 - 08:35
Såg då ingen skillnad. Men det är la också det jag skrivit tidigare, man ser ingen skillnad på 720 och 900/1080 utan en stor skärm.
Docknska jag ärligt också ange, jag ligger i sängen med en ej full hd surfplatta på 10.1 tum och ser det här. Så jag KAN ju ha missat något. Riktigt bra fps på båda konsollerna.
jag sitter vid en 24" skärm och såg stor skillnad. (ifs kan man ju debattera om vad vi tycker är stor skillnad
hur kan man inte se att xone lider av betydligt mycket mer jaggies?
hur kan man inte se att xone versionen har problem att visa detaljer i mörka områden och har en överdriven kontrast?
Postad 29 October 2013 - 08:40
Såg då ingen skillnad. Men det är la också det jag skrivit tidigare, man ser ingen skillnad på 720 och 900/1080 utan en stor skärm.
Fan Zartok....Du bhör ingen skillnad på förstärkare och du ser ingen skillnad på olika typer av bilder heller!
Man börjar ju undra vad som håller på att hända med hörseln och synen!
Postad 29 October 2013 - 08:43
Du kanske har full hd på skärmen så att den faktiskt kan visa resolutionen som ps4 visar, samt att dim skärm är typ sex gånger så stor som minjag sitter vid en 24" skärm och såg stor skillnad. (ifs kan man ju debattera om vad vi tycker är stor skillnad
)
hur kan man inte se att xone lider av betydligt mycket mer jaggies?
hur kan man inte se att xone versionen har problem att visa detaljer i mörka områden och har en överdriven kontrast?
Skämt åsido, jag vet att jag inte sitter på en skärm som är bra på att visa skillnader. Ska peta upp det på projektorn, då lär det synas mycket bättre. Kul att man iaf är på det vinnande laget
Postad 29 October 2013 - 08:43
Nu tar vi det lite soft här...Som artikeln säger så syns det ganska tydligt att X1 versionen har en anan nivå av klarhet i sig. Texturerna på PS4 ser betydligt tvättade ut, skulle inte säga suddig utan just tvättade.
Det är inte i texturerna det skiljer. Utan att X1 kör med en icke-linjär gamma (black-crush) och nån form av skärpe-trix. Det går att skeva till de flesta tv-apparater att ge liknande resultat för PS4.
Den rent tekniska skillnaden, och orsaken till det ibland lite suddiga resultatet på PS4, tycks vara att dess uppskalning inte är sådär jättebra. Eller iaf sämre än dito för X1. edit: Så jag skulle faktiskt säga att PS4 verren är "suddig".
Next-generation - the battle of upscalers.
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 15:44.
Postad 29 October 2013 - 08:44
Hahaha, läs om mina förutsättningar! Min surfplatta är 10" och kan bara visa 720Fan Zartok....Du bhör ingen skillnad på förstärkare och du ser ingen skillnad på olika typer av bilder heller!
Man börjar ju undra vad som håller på att hända med hörseln och synen!.......är det norrlandsluften som spökar?
Postad 29 October 2013 - 08:45
Typ så ja... XO såg rätt illa ut.Tyckte att bilden på PS4 versionen såg ut som en kalibrerad plasma medans xone såg ut som en okalibrerad LCD
(även om man kan kosta på sig att stryka orden plasma resp lcd i din mening - och stoppa in "display" istället)
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 08:46.
Postad 29 October 2013 - 08:47
Postad 29 October 2013 - 08:51
Typ så ja... XO såg rätt illa ut.
(även om man kan kosta på sig att stryka orden plasma resp lcd i din mening - och stoppa in "display" istället)
hehe jo jag skrev först display men jag ville vara lite retsam oxå så jag ändrade
Postad 29 October 2013 - 08:51
Postad 29 October 2013 - 09:03
Postad 29 October 2013 - 09:10
Förstår inte varför ni argumenterar grafiken mellan XOne och PS4? Hade den varit så viktig hade ni väl kört på PC som var överlägsen båda?
själv argumenterar jag inte. jag konstaterar.
jag har redan gjort mitt val. PS4 blir det.
Postad 29 October 2013 - 09:11
PS4 org:Mer.
ps4_bf4.jpg 1.19MB
48 Antal nerladdningarPS4 med "tv-inställningar" lite snabbt tillskruvade för att mer likna XOs "stormarknads-trix":
ps4_bf4_fix.jpg 484.25K
83 Antal nerladdningarXO org:
xo_bf4.jpg 1.35MB
65 Antal nerladdningar
Postad 29 October 2013 - 09:14
Tråkigt dock med den halvdåliga uppskalningen. (PS4)
EDIT: Tycker förresten det är svårt/omöjligt att dra några slutsatser enbart från stillbilder/snapshots.
Håller dock med Totte att kantutjämningen i DF:s video talar klart till PS4:ans fördel.
Redigerat av BrittBastard, 29 October 2013 - 09:21.
Postad 29 October 2013 - 09:15
PC är själlöst. Det är inte anpassat för att spela på tv eller projektor imo. Finns ingen officiell pc-kontroll. Massvis av såna saker. Påkonsol kör alla med samma kontroll, samma förutsättningar. Mycket bättre att köra på tv än en datorskärm då dessa bara blir... 27 tum typ samt att man ska sitta nära. Få har en fåtölj och lirar ppc.det blir bara för många fel för mig.Förstår inte varför ni argumenterar grafiken mellan XOne och PS4? Hade den varit så viktig hade ni väl kört på PC som var överlägsen båda?
Därför vill jag ha bra grafik på konsol och ps4 tilltalade mig mer pga pixeltätheten i ovannämda foton samt den lite trevligare bilden. Naturligtvis bara egna åsikter, tror många gillar darbee-bilder också. Annars skulle ingen köpt produkten.
Postad 29 October 2013 - 09:17
Förstår inte varför ni argumenterar grafiken mellan XOne och PS4? Hade den varit så viktig hade ni väl kört på PC som var överlägsen båda?
Är det inte det hela den här tråden går ut på? Att argumentera och diskutera för och emot. Oavsett om det är grafik eller vad det nu må vara.
Tror dom flesta som spelar på konsol självklart vill ha så bra grafik som möjligt, hur man definierar bra grafik är en annan sak.
Hade det ENBART varit grafiken som avgjorde hade kanske många köpt PC ja. Men nu handlar ju den här tråden om X1 och PS4, främst iallafall.
Postad 29 October 2013 - 09:26
Borde väl inte vara sådär jättesvårt att förstå?Förstår inte varför ni argumenterar grafiken mellan XOne och PS4? Hade den varit så viktig hade ni väl kört på PC som var överlägsen båda?
Valet konsol vs pc handlar om många fler aspekter än grafik och det har vi en annan tråd för - mao en fråga som inte hör hit. Den här tråden handlar om PS4 vs XOne och som en delmängd i detta så är det väl inte konstigt att man pratar om grafik?
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 09:26.
Postad 29 October 2013 - 09:46
Många Xboxspel är 720p pga ovan nämnda orsaker. BF4 och CODGHOST är konfirmerade 720p. Till PS4 så är CODGHOST 1080p men BF4 nånstans mellan 900-1080p (en del säger 900, de flesta 1080)
och det var 900? så de flesta hade fel? dock rätt på 720p på xb1
Postad 29 October 2013 - 10:12
Postad 29 October 2013 - 10:26
Bra fråga. Går det möjligtvis att stänga av Kalle Anka processingen?Notering, är inte Xbox One standard inställning att trixa med bilden så mycket som att DF hade felaktiga inställningar på sin capture device.
Nått är uppenbarligen galet med PS4 bilderna med - de saknar kontrast. Men om man bara återställer den så är dess histogram iaf ganska likt pc-versionen. Det går inte att göra med One versionen som är en sönderprocessad sörja... Idioterna på Misterxmedia tolkar det förstås som "ohh så mycket bättre XOne ser ut". Det borde vara förbud att uttrycka sig om bilder om man saknar ens grundläggande kunskap i ämnet bildbehandling...suck
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 10:30.
Postad 29 October 2013 - 10:31
The issue here is simple; Tom had a limited amount of time to capture this stuff and was not able to do so in a normal environment. If mistakes were made normally, it would be easy to go back and correct, but with the way this worked, it wasn't really possible.
Why so different? DF uses their own hardware for capturing while DICE were handing out Elgato boxes to everyone else. The DF hardware is actually much more capable but it works differently and, without the experience of working with these new consoles, I can see a situation where settings were dialed in wrong.
JF used what DICE provided and probably didn't even attempt to change any settings which, in this case, turned out to be for the best.
JF= JackFraps
Redigerat av ROCA, 29 October 2013 - 10:32.
Postad 29 October 2013 - 10:32
Postad 29 October 2013 - 10:32
DF har själva gått ut och sagt att alla andra på eventet körde capture device som dom fått (låna?) av DICE, medans DF körde sin egna, som då var felinställda för dessa konsoler.
Om du kollar andra videos på Youtube, t.ex. Jackfrags eller Videogamer.coms så är det inte alls lika utvättat.
Videogamer.com:
http://www.youtube.c...h?v=6-RO46byQtI
Postad 29 October 2013 - 10:33
Borde väl inte vara sådär jättesvårt att förstå?
Jo, när man säger att 'grafik är det enda jag bryr mig om så jag väljer PS4' så tycker jag det är lite konstigt att man inte väljer en PC istället.
Inte min mening att försöka dämpa diskussionen för grafiken, det är ju det enda vi har att gå på men tycker det intressanta mellan PS4 och XOne är inte vilken som kör med det sämsta skärpefiltret. Tycker båda bilderna är acceptabla. Att jämföra detaljer i de bilderna känns lite konstigt; hade det varit så himla viktigt hade man ju koncentrerat sig på PC som kör med både högre upplösning och bättre detaljer.
Det intressantaste i den här diskussionen är att a) skillnaden inte är så stor som alla trodde
Eftersom inte PS4an utklassar XOne så enormt mycket i grafiklägret tycker jag det kommer bli intressantare med allt runtomkring; HDCP, exklusiva spel, indie-support, online-upplevelse, etc, etc.
Om två veckor vet vi. Fram tills dess får vi väl sitta med deras BF4 stillbilder och leka med Curves i photoshop.
Postad 29 October 2013 - 10:37
Ja...förutsatt att nån sagt det så. Kanske har missat det men det tycker jag mig inte se.Jo, när man säger att 'grafik är det enda jag bryr mig om så jag väljer PS4' så tycker jag det är lite konstigt att man inte väljer en PC istället.
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 10:38.
Postad 29 October 2013 - 10:45
På bilderna rakt av så tycker jag att det är rätt stor skillnad. Ser man till den tweakade ps4-bilden så är det dock mycket mindre skillnad på bilderna. Ser man på lådan till höger så ser man än tydligt på min lilla platta redan att kantutjämningen är betydligt sämre på xbone.
Och inget av detta lär få någon att definitivt bestämma sig för det ena eller andra. Jag är mest imponerad över den rått bra flytande frameraten, på båda konsollerna. När xbone ligger i snitt 2-4 frames efter säger nog ingen att dom ser skillnad på det. Båda konsollerna presterar riktigt bra och flytande.
Postad 29 October 2013 - 10:55
Jo, när man säger att 'grafik är det enda jag bryr mig om så jag väljer PS4' så tycker jag det är lite konstigt att man inte väljer en PC istället.
Inte min mening att försöka dämpa diskussionen för grafiken, det är ju det enda vi har att gå på men tycker det intressanta mellan PS4 och XOne är inte vilken som kör med det sämsta skärpefiltret. Tycker båda bilderna är acceptabla. Att jämföra detaljer i de bilderna känns lite konstigt; hade det varit så himla viktigt hade man ju koncentrerat sig på PC som kör med både högre upplösning och bättre detaljer.
Det intressantaste i den här diskussionen är att a) skillnaden inte är så stor som alla troddeatt "50% mer grafikprestanda" gick åt till att höja från 720p till 900p och inte 1080p som många trodde.
Eftersom inte PS4an utklassar XOne så enormt mycket i grafiklägret tycker jag det kommer bli intressantare med allt runtomkring; HDCP, exklusiva spel, indie-support, online-upplevelse, etc, etc.
Om två veckor vet vi. Fram tills dess får vi väl sitta med deras BF4 stillbilder och leka med Curves i photoshop.
Problemet är inte grafiken i sig utan hårdvaran. X1 kostar $100 mer och har sämre hårdvara, borde vara tvärtom.
Det är inte bara upplösningen som är högre, X1versionen ser även ut att sakna lite filter och effekter.
Postad 29 October 2013 - 11:01
Sen ska vi komma ihåg att grafiken nog inte är optad till någon av konsollerna, men troligtvis lite bättre anpassad till xbonens sämre prestanda. I min värld så borde det gå att ändra grafikinställningarna som på pc, men då det är olika arkitektur mellan enheterna samt speciellt mellan pc och xbone så är det nog tekniskt omöjligt.
På bilderna rakt av så tycker jag att det är rätt stor skillnad. Ser man till den tweakade ps4-bilden så är det dock mycket mindre skillnad på bilderna. Ser man på lådan till höger så ser man än tydligt på min lilla platta redan att kantutjämningen är betydligt sämre på xbone.
Och inget av detta lär få någon att definitivt bestämma sig för det ena eller andra. Jag är mest imponerad över den rått bra flytande frameraten, på båda konsollerna. När xbone ligger i snitt 2-4 frames efter säger nog ingen att dom ser skillnad på det. Båda konsollerna presterar riktigt bra och flytande.
Nja, DICE ville utnyttja hårdvaran så gått det går. Sen om dom lyckats med det är en annan sak. Sen ska vi komma ihåg att PS4:an är mycket lättare att utveckla till än PS3:an. Så även om vi inte sett nåt spel som verkligen utnyttjar hårdvaran till max så kommer det inte dröja alls lika lång tid som det gjorde på PS3:an.
Vi ska komma ihåg att just nu fokuserar vi mycket kring ETT spel och dess nyttjande av de olika konsolernas hårdvara.
"Welcome to the limitations of Youtubing"! Haha! Dagens sanning.
Redigerat av BrittBastard, 29 October 2013 - 11:03.
Postad 29 October 2013 - 11:06
.... Att jämföra detaljer i de bilderna känns lite konstigt; hade det varit så himla viktigt hade man ju koncentrerat sig på PC som kör med både högre upplösning och bättre detaljer.
Återigen, är det inte just detaljer vi "nördar" gillar att jämföra? Att de allra flesta i slutändan inte kommer se någon skillnad är en annan sak.
Redigerat av BrittBastard, 29 October 2013 - 11:06.
Postad 29 October 2013 - 11:55
Nu vet jag inte vad "alla" hade fått för sig iofs men jag tycker det är ungefär som förväntat - om nu BF4/DF är ett bra riktmärke, vi får se.a ) skillnaden inte är så stor som alla trodde
Faktum är att den i fallet BF4 är större än förväntat, trodde ju EA var så mkt i säng med MS att det inte skulle vara nån skillnad alls...
Större skillnad än förväntat. 50+% högre fillrate per frame och någor fler frames/sec rimmar överraskande bra med den teoretiska specen (den delen av specen som är lätt att sätta siffror på - XOne har/kan ha fördelar som inte är lika lätt att sätta siffror på...). Ryktet säger att utvecklarna inte blivit riktigt vänner med ESRAM-minnet än så det kan säkert minska i framtiden.b ) att "50% mer grafikprestanda" gick åt till att höja från 720p till 900p och inte 1080p som många trodde.
För <1080p-spel så tycks dock XOs scaler jämna ut en hel del dock.
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 12:09.
Postad 29 October 2013 - 12:02
För <1080p-spel så tycks dock XOs scaler jämna ut en hel del dock.
Nu ska jag bli som en papegoja och återuprepa mig själv, DF hade felaktiga inställningar på sin capture device, därav ser PS4:an utvättad ut, DF har bekräftat detta.
Postad 29 October 2013 - 12:11
Taggiga linjer och glittrande pixlar på kanter är ganska störande på XO så jag föredrar PS4. De får gärna höja kontrasten i bilden på PS4-versionen dock... (även andra än DF uppvisar blek PS4-bild)
Kommer iofs inte spela BF4, men ändå...
Redigerat av hassesolo, 29 October 2013 - 12:12.
Postad 29 October 2013 - 12:15
Pratar inte om PS4:ans skadeskjutna kontrast i DFs bilder - att det var fel var uppenbart redan från början.Nu ska jag bli som en papegoja och återuprepa mig själv, DF hade felaktiga inställningar på sin capture device, därav ser PS4:an utvättad ut, DF har bekräftat detta.
edit: Fel tråd men det vore kul att i December jämföra PS4/One med vår 5000-kronors pc...
Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 12:18.
Postad 29 October 2013 - 12:16
Pratar inte om PS4:ans skadeskjutna kontrast i DFs bilder - att det var fel var uppenbart redan från början.
aight, då går jag och lägger mig igen
Postad 29 October 2013 - 12:38
jag säger istället följande: ni xboxare hade ett flytande skyrim. nu är det ps'ares tur att få en bättre konsol. så äre!
Postad 29 October 2013 - 12:59
Om något så borde det väl vara mer anpassat efter PS4, eftersom den är lättare att programmera till (mer likt PC om jag förstått det rätt)?Sen ska vi komma ihåg att grafiken nog inte är optad till någon av konsollerna, men troligtvis lite bättre anpassad till xbonens sämre prestanda. I min värld så borde det gå att ändra grafikinställningarna som på pc, men då det är olika arkitektur mellan enheterna samt speciellt mellan pc och xbone så är det nog tekniskt omöjligt.
Postad 29 October 2013 - 13:12
jag säger istället följande: ni xboxare hade ett flytande skyrim. nu är det ps'ares tur att få en bättre konsol. så äre!
Nu har ju inte ens konsolerna kommit ut på marknaden och finns gott om tid att utveckla BF till samma nivå som PS4'a (jag är optimistisk
Postad 29 October 2013 - 13:17
Nu har ju inte ens konsolerna kommit ut på marknaden och finns gott om tid att utveckla BF till samma nivå som PS4'a (jag är optimistisk
) även om det kan ta några månader efter releasen. Skyrim å andra sidan är ju ett spel som kom ut 5 år efter att PS3an släpptes och man tycker då att dom borde haft bättre koll på hur man utvecklade spel till PS3an då.
Problemet är inte om BF4 är optimerat eller ej till X1. Problemet är klenare hårdvara helt enkelt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?