Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 mars 2019 - 13:54

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Nu har jag tagit ur HDD´n (tillfälligt) ur min box, samma lagg som tidigare, byta kanal, få upp menyerna via "den blå menu-knappen", backa med "backa-knappen". Om det påverkar hängningarna "Läser in....." med påföljande omstart osv, får tiden utvisa? Återkommer.

Fråga till dig Bajenken? Hur har du ordnat din internetanslutning till oneplace-boxen? Kabel eller Wifi? och hackar visningen av program som du tar via internet (inte det som kommer via parabolen)?

Bara lite nyfiken, alla ni som har problem. Är den gemensamma nämnaren att ni kör med hårddisk? Jag kör nämligen utan hårddisk och upplever inte alls dessa problem. Enda som jag inte tycker fungerar tillfredsställande är den inbyggda chromecasten. Annars så är jag väldigt nöjd. Byter snabbt kanaler. Smidigt att skifta mellan live tv och streamat. Har inga hängningar alls.

Postad 13 mars 2019 - 14:36

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

drog sladden i går tog ut hårdisken i med sladden. med hd i tre tryck på fjärren för att starta upp hd bortagen ett tryck tycker även att kanalbyten tar lite mindre tid skall testa mer senare i dag 

Postad 13 mars 2019 - 15:51

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Nu har jag tagit ur HDD´n (tillfälligt) ur min box, samma lagg som tidigare, byta kanal, få upp menyerna via "den blå menu-knappen", backa med "backa-knappen". Om det påverkar hängningarna "Läser in....." med påföljande omstart osv, får tiden utvisa? Återkommer.

Fråga till dig Bajenken? Hur har du ordnat din internetanslutning till oneplace-boxen? Kabel eller Wifi? och hackar visningen av program som du tar via internet (inte det som kommer via parabolen)?

Till för en månad sedan körde jag via kabel. Senaste månaden via wifi. Båda har fungerat utan problem. Har inga problem med att det hackar vare sig via internet eller parabol.

Postad 14 mars 2019 - 13:31

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Frågan gällde INTE om materialet försvinner från HDD´n utan om CD´s restriktioner ger tillgänglighet till materialet igen efter att man demonterat/återmonterat den. Med en USB sticka en kompis använt som disk på en tidigare CD-box, accepterades inte stickan att återmonteras utan att den formaterades igen. Därav frågan. Jag ville ogärna förlora det inspelade materialet och frågade därför hellre än att testa och se. Tack för svaret Niklas! 

Inget kommer försvinna på HHDn, säger jag som PC-tekniker. Stäng av boxen och ta ut HDDn. Ta ut den genom att trycka in den, då hoppar den ut typ 5 mm, sedan tar du tag i den och drar ut den. Sedan är det bara att trycka in den igen. Testa och se om dom kommit tillbaka.

Postad 14 mars 2019 - 14:26

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Frågan gällde INTE om materialet försvinner från HDD´n utan om CD´s restriktioner ger tillgänglighet till materialet igen efter att man demonterat/återmonterat den. Med en USB sticka en kompis använt som disk på en tidigare CD-box, accepterades inte stickan att återmonteras utan att den formaterades igen. Därav frågan. Jag ville ogärna förlora det inspelade materialet och frågade därför hellre än att testa och se. Tack för svaret Niklas! 

Var ju det jag skrev, att det inte kommer försvinna! Bara det är samma HDD och samma box du sätter in den i.

Postad 14 mars 2019 - 14:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Igår bytte boxen kanal själv, från 5an till först 8an, sedan tryckte vi på 5an igen och då slog den över och sedan bytte den till 6an 5 sekunder efter vi la ifrån oss fjärrkontrollen... 

Strömlös gjorde så vi fick se på TV, men man går till boxen med en suck. 

Postad 14 mars 2019 - 17:08

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Först tack till Niklas - jag var allt lite orolig inför att ta bort HDD´n och sedan kunna sätta tillbaka den och fortfarande kunna använda det inspelade materialet - men det funkade bra!

Nu till vad jag undersökt, nu lite djupare. Laggen med och utan HDD för olika operationer med fjärren. Som medelvärde av fem försök från stoppur.

HDD                         UTAN        MED

Blå menuknapp               2,3s       2,3s

Menu till TV-guide          1,2s       1,2s

+ nästa kanal               3,4s       3,9s

Kanalbyte med sifferknapp   4,7s       5,2s

Till synes INGEN skillnad alls när kanalbyte inte är involverat. Men 0,5s skillnad med kanalbyte. Kan tänka mig att HDD´n behöver lite extra programexekvering för att komma igång med inspelningen (som sker automatiskt när man byter kanal och kan användas till t.ex. en snabbrepris). Vill man spara lite tid, kan man ju låta inspelningen starta först när bilden syns efter kanalbytet plus nån sekund, istället för att som nu sker (troligen?) börja spela in redan innan programmet kommer fram till att visa bilden? Det är ju rätt sällan man använder snabbrepris? men rätt ofta man bläddrar i kanalerna med + och - , så en halvsekund per bläddrad kanal (när man bläddrar flera i rad) känns som en värdefull tidsbesparing.

Redigerat av Nisken, 15 mars 2019 - 10:52.

Postad 15 mars 2019 - 19:16

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Först tack till Niklas - jag var allt lite orolig inför att ta bort HDD´n och sedan kunna sätta tillbaka den och fortfarande kunna använda det inspelade materialet - men det funkade bra!

Nu till vad jag undersökt, nu lite djupare. Laggen med och utan HDD för olika operationer med fjärren. Som medelvärde av fem försök från stoppur.

Till synes INGEN skillnad alls när kanalbyte inte är involverat. Men 0,5s skillnad med kanalbyte. Kan tänka mig att HDD´n behöver lite extra programexekvering för att komma igång med inspelningen (som sker automatiskt när man byter kanal och kan användas till t.ex. en snabbrepris). Vill man spara lite tid, kan man ju låta inspelningen starta först när bilden syns efter kanalbytet plus nån sekund, istället för att som nu sker (troligen?) börja spela in redan innan programmet kommer fram till att visa bilden? Det är ju rätt sällan man använder snabbrepris? men rätt ofta man bläddrar i kanalerna med + och - , så en halvsekund per bläddrad kanal (när man bläddrar flera i rad) känns som en värdefull tidsbesparing.

Otroligt hur långsam den är vid kanalbyte, eller allt i den är långsamt, med eller utan Niklas hjälp... 

Postad 15 mars 2019 - 19:20

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 1

Otroligt hur långsam den är vid kanalbyte, eller allt i den är långsamt, med eller utan Niklas hjälp... 

Ja den är sjukt seg från start.

Jag har en till salu om någon vill höja blodtrycket och slita sitt hår :P

Redigerat av somoene2, 15 mars 2019 - 19:21.

Postad 15 mars 2019 - 22:15

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

Bra jobbat! Tycker du visar tydligt hur oacceptabelt seg boxen är. Hoppas verkligen att det finns hopp om boxen och att det räcker med en optimerad mjukvara för att den ska rycka upp sig och bli rapp och fin. Tvivlar dock.

Postad 16 mars 2019 - 07:47

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 1
Boxen spåra ur helt för mig igår, omöjligt få till vettiga kanalbyten eller så gick det inte ändra kanal alls.
Testade radera data och göra boxen strömlös men inget hjälpte.
Trött på,denna skitboxen nu men nöjd med Canal digital i övrigt.

Vilken annan box rekommenderar ni? Vill inte ha med inspelning.

Kan man kräva ny box fast man har abonnemang kvar?

Postad 16 mars 2019 - 10:55

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 1

Jag har numera "djup sömn" hos OP-boxen, det betyder att den tar ca 60s på sig att starta istf några sekunder. Det stänger av HDD´n från att vara igång och låta hela natten.... 

Men... samtidigt visas inget TV-program, bild, logga eller något alls när man startar den?? Hur ska man veta att den startar alls? Andra boxar visar nån slags "jag arbetar..." så att man vet det, inte denna?

Dessutom kunde den ju starta med den senaste kanalen jag tittat på NÄR den är klar. Men det är bara svart i rutan.

Inga knappar ger heller någon reaktion, UTOM att välja kanal med en siffra. Bör nog läggas till den kilometerlånga bugglistan Niklas.

Varför stängs inte HDD´n av i det "grundare sömn-läget"?? Systemunderhåll skulle väl den kunna hålla på med i "vaket" läge eller vid särskilda tidpunkter valda av användaren, olika för olika användare beroende på när man vill ha boxen tyst.

Redigerat av Nisken, 16 mars 2019 - 10:59.

Postad 18 mars 2019 - 17:01

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Idag visade boxen plötsligt bild på start från "djup sömn" men fortfarande funkar inga knappar på fjärren UTOM att välja kanal med en siffra, sedan funkar allt normalt igen.... Vi får se hur det går i morgon ;)

Postad 18 mars 2019 - 17:41

Unregisteredd7cc3d93
  • Unregisteredd7cc3d93
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Så det ingår inget nytt parabol huvud om det skulle behövas?????

Postad 18 mars 2019 - 18:49

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Det brukar CD fixa om det skulle behövas!

Postad 18 mars 2019 - 20:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Det brukar CD fixa om det skulle behövas!

Hej

Det stämmer, det är bara att kontakta kundservice eller skicka ett PM här med kundnummer så skickar vi ett nytt LNB kostnadsfritt.

Mvh

Niklas

Postad 18 mars 2019 - 20:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Jag har numera "djup sömn" hos OP-boxen, det betyder att den tar ca 60s på sig att starta istf några sekunder. Det stänger av HDD´n från att vara igång och låta hela natten.... 

Men... samtidigt visas inget TV-program, bild, logga eller något alls när man startar den?? Hur ska man veta att den startar alls? Andra boxar visar nån slags "jag arbetar..." så att man vet det, inte denna?

Dessutom kunde den ju starta med den senaste kanalen jag tittat på NÄR den är klar. Men det är bara svart i rutan.

Inga knappar ger heller någon reaktion, UTOM att välja kanal med en siffra. Bör nog läggas till den kilometerlånga bugglistan Niklas.

Varför stängs inte HDD´n av i det "grundare sömn-läget"?? Systemunderhåll skulle väl den kunna hålla på med i "vaket" läge eller vid särskilda tidpunkter valda av användaren, olika för olika användare beroende på när man vill ha boxen tyst.

Hej

Intressanta frågor gällande hårddisken, jag behöver kolla upp detta.

And att boxen ibland startar upp med svart bild är något vi jobbar på att lösa. Fungerar det bra om du tex byter kanal med + / -?

Mvh
Niklas

Boxen spåra ur helt för mig igår, omöjligt få till vettiga kanalbyten eller så gick det inte ändra kanal alls.
Testade radera data och göra boxen strömlös men inget hjälpte.
Trött på,denna skitboxen nu men nöjd med Canal digital i övrigt.

Vilken annan box rekommenderar ni? Vill inte ha med inspelning.

Kan man kräva ny box fast man har abonnemang kvar?

Hej

Skicka ett PM med kundnummer så ska jag hjälpa dig.

Mvh

Niklas

Postad 18 mars 2019 - 20:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Att få boxen att bli rappare är också något som vi jobbar på att lösa. 

Mvh
Niklas

Postad 18 mars 2019 - 20:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Nu fungerar Viaplay igen på OnePlace.

Boxen är fortfarande inte certifierad för Viaplay men appen fungerar och kan nu tankas ner via google play.

Mvh

Niklas

Postad 19 mars 2019 - 08:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

I natt råkade jag vara vaken vid 4-tiden. Min box var helt tyst och avstängd i "djupsömn", då den plötsligt 3.55 varvade upp HDDn och började smattra med sina spårbyten?? 4.01 var den klar och stängde av HDDn igen. Vet Niklas något? Nån uppdatering som pushades ut? Jaq trodde att boxen faktiskt var "död" när den var i "djupsömn"?

Postad 19 mars 2019 - 09:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

I natt råkade jag vara vaken vid 4-tiden. Min box var helt tyst och avstängd i "djupsömn", då den plötsligt 3.55 varvade upp HDDn och började smattra med sina spårbyten?? 4.01 var den klar och stängde av HDDn igen. Vet Niklas något? Nån uppdatering som pushades ut? Jaq trodde att boxen faktiskt var "död" när den var i "djupsömn"?

Hej

Boxen letar ny mjukvara varje natt mellan 03:00 - 05:00. Vad menar du med smattra med sina spårbyten?

Mvh
Niklas

Postad 19 mars 2019 - 10:44

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Hej

Boxen letar ny mjukvara varje natt mellan 03:00 - 05:00. Vad menar du med smattra med sina spårbyten?

Mvh
Niklas

Det är det klickande/smattrande ljudet från spårbytena över HDDns yta läs/skrivhuvudet gör när dess arm rör sig. Suset från diskrotationen är ju knappt hörbart, men "smattret" är störande. Så varför måste det ske på natten? Varför skulle inte användaren kunna välja tid själv, när det stör nattsömnen eller arbetet minst? Det skulle ju dessutom sprida lasten på kommunikationen med era uppdateringsservrar en del?

Postad 19 mars 2019 - 11:26

Yusshaka20
  • Yusshaka20
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej Niklas,

Du skulle komma med besked om när OP ska uppdateras förra vecka.
Vad hände?

Redigerat av Yusshaka20, 19 mars 2019 - 11:28.

Postad 19 mars 2019 - 11:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Niklas,

Du skulle komma med besked om när OP ska uppdateras förra vecka.
Vad hände?

Hej

Väntar fortfarande på besked, kommer skriva här så fort jag får ett bekräftat datum.

Mvh
Niklas

Postad 19 mars 2019 - 16:54

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 2

Vore fint med en "heads up" när det ska komma en uppdatering OCH vad den innehåller, buggfixar, ändringar i hur det funkar, nya funktioner, borttagna funktioner, så man slipper leta efter sådant som är medvetet borttaget och kan felanmäla det som försvann/inte funkar. Vad tror du Nilkas? är det görligt?

Postad 20 mars 2019 - 11:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Kommer det en lösning på att slippa bryt strömmen efter varje gång man startar boxen för att få bild? Börjar bli trött på krypandet. Lite märkligt är det trots allt att allt fungerar utom själva bilden, man kan bläddra mellan appar och inspelade program och använda menyknappen som vanligt.

Postad 20 mars 2019 - 12:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Det är det klickande/smattrande ljudet från spårbytena över HDDns yta läs/skrivhuvudet gör när dess arm rör sig. Suset från diskrotationen är ju knappt hörbart, men "smattret" är störande. Så varför måste det ske på natten? Varför skulle inte användaren kunna välja tid själv, när det stör nattsömnen eller arbetet minst? Det skulle ju dessutom sprida lasten på kommunikationen med era uppdateringsservrar en del?

Hej

Den hårddisken skulle jag vilja byta ut. Vi anser att rutinen kring hur boxen uppdateras fungerar bra på OnePlace eftersom många kunder inte märker av själva uppdateringen. Jag ska självklart föra dina synpunkter vidare.

Mvh

Niklas

Postad 20 mars 2019 - 12:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Kommer det en lösning på att slippa bryt strömmen efter varje gång man startar boxen för att få bild? Börjar bli trött på krypandet. Lite märkligt är det trots allt att allt fungerar utom själva bilden, man kan bläddra mellan appar och inspelade program och använda menyknappen som vanligt.

Hej

Jag skickar PM så får jag felsöka med dig över telefon.

Mvh

Niklas

Postad 20 mars 2019 - 14:04

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 1

ny artikel om boxen i pc för alla i dag

Postad 20 mars 2019 - 14:13

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 1

ny artikel om boxen i pc för alla i dag

https://pcforalla.id...e-place-problem

Postad 20 mars 2019 - 14:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Hej

Jag skickar PM så får jag felsöka med dig över telefon.

Mvh

Niklas

OK- Vi kan ta det när det passar dig när som helst i veckan. Svar i PM.

Postad 20 mars 2019 - 20:38

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Hej

Den hårddisken skulle jag vilja byta ut. Vi anser att rutinen kring hur boxen uppdateras fungerar bra på OnePlace eftersom många kunder inte märker av själva uppdateringen. Jag ska självklart föra dina synpunkter vidare.

Mvh

Niklas

Nja HDDn låter som alla mekaniska HDD gör, fast i ett plastchassie som inte direkt ljuddämpar den, när den är igång vill säga ;) Men det var ju det saken gällde. Varför den ska behöva gå igång om nätterna alls (eller annan tidpunkt när användaren vill ha den tyst).

Vad gäller uppdateringar, så finns info från de flesta mjukvaruutvecklare jag känner till?, om vad uppdateringen gör, vilka buggar som rättats och vilka funktioner som ändrats/tagits bort/lagts till. 

IOS, Android, Windows, Linux och applikationer. En bra rutin för de som är intresserade och enkel att inte se alls om man inte är intresserad.

Redigerat av Nisken, 20 mars 2019 - 20:40.

Postad 20 mars 2019 - 22:17

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Satt just och raderade några inspelade program. Det var ju en tålamodsprövande övning. Har aldrig varit med om en segare hantering. Finns det något sätt att markera flera program och radera dem samtidigt? Är detta också något som kommer att snabbas upp av en uppdatering?

Postad 20 mars 2019 - 23:35

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Satt just och raderade några inspelade program. Det var ju en tålamodsprövande övning. Har aldrig varit med om en segare hantering. Finns det något sätt att markera flera program och radera dem samtidigt? Är detta också något som kommer att snabbas upp av en uppdatering?

Syns det går kjapt og slette kanaler, bare og x av på det programet du vill ha slettet eller 1 x for og slette alle i ett serieopptak. Mulig du ikke vet om denne muligheten.

Postad 21 mars 2019 - 06:16

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Syns det går kjapt og slette kanaler, bare og x av på det programet du vill ha slettet eller 1 x for og slette alle i ett serieopptak. Mulig du ikke vet om denne muligheten.

Låter ju bra, hur hittar man den möjligheten? 

Postad 21 mars 2019 - 08:01

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Låter ju bra, hur hittar man den möjligheten? 

Menu - mine opptak - OK - pil høyre - pil ned til Organiser opptakene dine - hake på de du skal slette - pil til høyre = trach can

Postad 21 mars 2019 - 08:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Menu - mine opptak - OK - pil høyre - pil ned til Organiser opptakene dine - hake på de du skal slette - pil til høyre = trach can

Hej

Meny / Inspelningar /Pil höger / Pila ner till "Hantera dina inspelningar" / sedan markerar du inspelningarna du vill ta bort och pilar höger till papperskorgen och trycker OK

Mvh

Niklas

Postad 21 mars 2019 - 16:50

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

Ja jäklar, hur kunde jag missa det? Tack för hjälpen!

Hej

Meny / Inspelningar /Pil höger / Pila ner till "Hantera dina inspelningar" / sedan markerar du inspelningarna du vill ta bort och pilar höger till papperskorgen och trycker OK

Mvh
Niklas

Tack för översättningen ;)

Postad 21 mars 2019 - 17:09

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Som gammal kund (var över 5 år sedan) så är saker sig likt här när man nu läser igen.

DennisTv verkar dock vara "kung" här, många andra fattar ju nada och klagar på allt.

/Fredrik

Postad 21 mars 2019 - 17:15

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Som gammal kund (var över 5 år sedan) så är saker sig likt här när man nu läser igen.

DennisTv verkar dock vara "kung" här, många andra fattar ju nada och klagar på allt.

/Fredrik

Ingen fattar den nya boxen, inte CD och inte Dennis heller, och det finns massor att klaga över när det gäller boxen. 

Postad 21 mars 2019 - 17:21

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Ingen fattar den nya boxen, inte CD och inte Dennis heller, och det finns massor att klaga över när det gäller boxen. 

Medveten om boxen, läst mycket om den tyvärr för CD:s del verkar mjukvaran vara usel. Så min spontana tanke var kanske fel.

Men bara för att en produkt är dålig på vissa saker behöver man inte leta fel "överallt" Vissa saker en del klagar på har ju DennisTv lösning på. 

/Fredrik

Postad 21 mars 2019 - 17:26

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Medveten om boxen, läst mycket om den tyvärr för CD:s del verkar mjukvaran vara usel. Så min spontana tanke var kanske fel.

Men bara för att en produkt är dålig på vissa saker behöver man inte leta fel "överallt" Vissa saker en del klagar på har ju DennisTv lösning på. 

/Fredrik

Så kan det vara, men man behöver inte leta fel i den här boxen, den liksom funkar inte alls som reklamen sa. Speciellt med en HDD i... Jag har slutat rapportera fel, det kommer nya mest hela tiden. Trycker CD på en sak i mjukvaran så dyker något annat upp. Det största felet med boxen är enligt mig att den inte reagerar på knapptryckningar och är segare än sirap. Att bota det är att rensa CD-appen helt i den, då försvinner alla programmerade inspelningar, så får man börja om... Men 2 dagar senare är den lika seg igen

Postad 21 mars 2019 - 17:32

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Så kan det vara, men man behöver inte leta fel i den här boxen, den liksom funkar inte alls som reklamen sa. Speciellt med en HDD i... Jag har slutat rapportera fel, det kommer nya mest hela tiden. Trycker CD på en sak i mjukvaran så dyker något annat upp. Det största felet med boxen är enligt mig att den inte reagerar på knapptryckningar och är segare än sirap. Att bota det är att rensa CD-appen helt i den, då försvinner alla programmerade inspelningar, så får man börja om... Men 2 dagar senare är den lika seg igen

Ja den verkar inget vidare, direkt usel.

Mitt råd är till alla er som klagar. Säg upp abonnemanget!. Har du bindningstid kvar så är det så men säg upp det istället för att klaga.

Hur svårt kan det vara, funkar det inte, så BYT. Det finns alternativ för oss alla.

/Fredrik

Postad 21 mars 2019 - 17:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ja den verkar inget vidare, direkt usel.

Mitt råd är till alla er som klagar. Säg upp abonnemanget!. Har du bindningstid kvar så är det så men säg upp det istället för att klaga.

Hur svårt kan det vara, funkar det inte, så BYT. Det finns alternativ för oss alla.

/Fredrik

Att få klaga på en produkt man innehar är måste, men är det kränkande att få göra det här i Sverige säger jag som dansk?

Postad 21 mars 2019 - 17:47

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Att få klaga på en produkt man innehar är måste, men är det kränkande att få göra det här i Sverige säger jag som dansk?

Men du är så nöjd ändå så att du inte byter leverantör?

Postad 21 mars 2019 - 17:51

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 1

Vet inte riktigt vad porch123 är ute efter med sina inlägg. 

Redigerat av andersgog, 21 mars 2019 - 18:57.

Postad 21 mars 2019 - 19:49

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Vill man ha en satellit operatör som leverantör är ju valet minst sagt begränsat :P

Lite som att välja mellan pest eller kolera tyvärr.

Har precis provat Viasat och det åkte ut efter 2 dagar!  Bara att plocka ihop och returnera rubbet.

Till CD's favör måste jag framhålla enkelheten att använda en modul med deras kort i valfri mottagare.

Detta är rena djungeln på Viasat och sjukt begränsat.

Till Viasat favör så var priset sjukt bra över 12mån för rubbet ifrån dom inkl cmore sport.

En stor nackdel är att cmore live 2-5 inte finns som rena kanaler utan måste streamas (hur djupt fick man gräva för att hitta det tror ni) :/

En sak är säker, Har man lite krav på mottagaren så ska man definitivt skita i dom operatörerna har att erbjuda.

Nu sitter jag här med 3 mottagare från CD som är under all kritik och en egen köpt tredjeparts mottagare som är hur stabil som helst.

barnen får fortsätta med boxarna från CD för dom lägger jag inte en minut till på.

Den stora frågan är dock... vad tusan ska man välja framöver?

Priset sticker ju iväg när man ska ha fyra uppsättningar och jag tycker det blir väl saftigt per månad.

Ska man dessutom slänga alla boxar från CD och köpa egna så drar det ju på ännu mer.

Just nu är jag jäkligt trött på allt vad satellit tv heter :(

Postad 21 mars 2019 - 20:03

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt vad porch123 är ute efter med sina inlägg.

Vet inte vad du är ute efter heller :-)
Är du kund hos CD?, nöjd verkar det som iaf.

Varför behålla ngt som är dåligt? Att man är begränsad om man vill ha tv via satellit håller snart inte längre. Bättre bild via satellit är ett argument som snart ( om det inte gjort det redan) knappt inte håller längre.

Så vad vill du ”andersgog” med ditt inlägg?

/Fredrik

Postad 21 mars 2019 - 20:06

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

Vet inte vad du är ute efter heller :-)
Är du kund hos CD?, nöjd verkar det som iaf.

Varför behålla ngt som är dåligt? Att man är begränsad om man vill ha tv via satellit håller snart inte längre. Bättre bild via satellit är ett argument som snart ( om det inte gjort det redan) knappt inte håller längre.

Så vad vill du ”andersgog” med ditt inlägg?

/Fredrik

Detta är en tråd som handlar om Canal Digitals box Oneplace. Det verkar inte riktigt som att det är den boxen du vill diskutera.

Postad 21 mars 2019 - 21:55

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 1

Detta är en tråd som handlar om Canal Digitals box Oneplace. Det verkar inte riktigt som att det är den boxen du vill diskutera.

Har själv Com Hem sedan 5 år tillbaka (innan dess CD i över 7 år)
Men skulle jag vara så missnöjd med min Com Hem box som vissa här är med denna, skulle jag göra allt för att byta leverantör.

Det är väl det som är CD:s räddning, iaf i denna tråd. Det klagas med det görs inget mer. I alla fall den uppfattningen jag får när jag läser tråden eftersom samma användare klagar om och om igen.

Sen kanske mina åsikter ev bättre passar i CD:s huvudtråd det håller jag med om.

/Fredrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.